Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

fixed

Ei se niiden patterien hinnasta kiinni olekkaan, vaan siitä, että lopettaa toimimisen varoittamatta. On niiitä pattereita itselläkin varastossa, mutta ei se paljon auta jos ei satu olemaan silloin kotona kun lopahtaa tai pitäisi olla jo menossa silloin kun alkaa kessy piiputtamaan. Tossa omassa kulkuneuvossa on vielä se avaimen sovittelu käynnistysnappilaan aivan hel...in tarkkaa puhaa, kolmen kerran kokemuksella.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: fixed - 17.01.20 - klo:19:14
Ei se niiden patterien hinnasta kiinni olekkaan, vaan siitä, että lopettaa toimimisen varoittamatta. On niiitä pattereita itselläkin varastossa, mutta ei se paljon auta jos ei satu olemaan silloin kotona kun lopahtaa tai pitäisi olla jo menossa silloin kun alkaa kessy piiputtamaan. Tossa omassa kulkuneuvossa on vielä se avaimen sovittelu käynnistysnappilaan aivan hel...in tarkkaa puhaa, kolmen kerran kokemuksella.
Itsellä lompakossa yksi patteri varalla. Samoin autossa sisällä :)

Fellowes

Molemmat patterithan siitä oli loppuneet samaan aikaan syystä X ilman ennakkovaroitusta. Kumma kun pelasi puoli tuntia aikaisemmin ja tuoreempi patterikin oli lokakuulta.

tet

Lainaus käyttäjältä: fixed - 17.01.20 - klo:19:14
Ei se niiden patterien hinnasta kiinni olekkaan, vaan siitä, että lopettaa toimimisen varoittamatta.

Tuo oma SEAT osaa varoittaa paristosta, mutta vain kun painaa kaken avausnappia. Kuulemma se kuitenkin loggaa vikakoodin, vaikka ei varoittaisikaan, eli jos tulee kessyllä sisään ja paristo on vähissä. Tätä en ole itse todistanut, harvoin tulee vikakoodeja luettua jos ei ole ilmeistä syytä. Mutta herja tulee tosiaan vain, kun painaa nappia. Itse olen yrittänyt muistaa silloin tällöin painaa avausnappia, kun istun jo kuskinpenkissä, jotta näen onko paristo jo vaihtoa vaille. Jos se on vähissä, niin herja tulee ajotietokoneen ruudulle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: tet - 19.01.20 - klo:18:35
Tuo oma SEAT osaa varoittaa paristosta, mutta vain kun painaa kaken avausnappia. Kuulemma se kuitenkin loggaa vikakoodin, vaikka ei varoittaisikaan, eli jos tulee kessyllä sisään ja paristo on vähissä. Tätä en ole itse todistanut, harvoin tulee vikakoodeja luettua jos ei ole ilmeistä syytä. Mutta herja tulee tosiaan vain, kun painaa nappia. Itse olen yrittänyt muistaa silloin tällöin painaa avausnappia, kun istun jo kuskinpenkissä, jotta näen onko paristo jo vaihtoa vaille. Jos se on vähissä, niin herja tulee ajotietokoneen ruudulle.

Minulla varoittaa mittarin näyttöön battery low kessy avaimessa tai sinnepäin, en muista tekstiä tarkkaan, ennen kun lakkaa toimimasta. Ei tarvitse painaa mitään nappeja tms. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Hannes

Joo....tulee kyllä ilmoitus näytölle ilman että tarvii mitään nappia painaa vaan ilmoitus tulee auton starttauksen yhteydessä.

ATT

Octavia 1.8tsi vm-15
km.144tuhatta

Laitan tännekki tämän...

Pakokaasujen valvontajärjestelmän merkkivalo syttyillyt ja sammuillut nyt muutaman kuukauden aikana,välillä valo pois viikon ja välillä neljäkin viikkoa,takimmainen lambda vaihdettu. Autossa ei mitään oireita kokoaikana muutakuin tuo merkkivalo.Vikakoodit luettu kolmesti merkkihuollossa,aina sama: katalysaattorin vaikutus liian vähäinen-->vaihda katalysaattori.

Lähinnä ihmetyttää voiko katti mennä rikki ilman sen kummempaa syytä nuillakin kilometreillä,onko kellään kokemuksia?

Niin siis auto ollut itsellä vasta 8kk.

Jaka

Pakokaasun kierrätyksen valo alkoi palaa.Autossa kilometrejä 156000 ja kyseessä 2.0 tdi.Ei hävinnyt tehot,eikä muitakaan ongelmia kun häiriövalo.Syynä oli kolmos sylinterin hehku.Laitatin samalla kertaa kaikki hehkut uusiksi ja toiminta kaikin puolin ok.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

TTO

Lainaus käyttäjältä: Fellowes - 17.01.20 - klo:21:16
Molemmat patterithan siitä oli loppuneet samaan aikaan syystä X ilman ennakkovaroitusta. Kumma kun pelasi puoli tuntia aikaisemmin ja tuoreempi patterikin oli lokakuulta.
Jos patteri on vähissä, muttei vielä herjaa ja sen jälkeen ulkoilee ja kake saa "kylmää", niin se voi hyytyä tuolla tavalla nopeastikin. Kieltämättä ärsyttävää talvisissa ulkoiluharrastuksissa, kun avainta pitää pyrkiä suojaamaan kylmältä.

TTO

Itsellä uusi vika oirehtimassa. Sähköisen takaluukun "kiristysmoottori" on alkanut pärisemään. Luukku menee siis (uusilla) pumpuilla normaalisti kiinni ja sen jälkeen "lukitustappi" tekee lopullisen kiristyksen. Normaalistihan tuo on täysin äänetön, mutta nyt luukun sulkeuduttua tuolta kuuluu parin kolmen sekunnin ajan kova pärinä. Toistaikseksi ääntä lukuunottamatta tuntuu muuten "toimivan" eikä herjoja vielä tule. Aluksi pärisi satunnaisesti, nyt käytännössä jokaisella kerralla.

Gog87

Onko muilla tullut vastaan tälläistä.
Eli ocuIII 1.2tsi -14 oli 20.4 ensimmäisessä hihna vaihdossa, 131tkm ajettuna. Auton hommasin 5kk takaperin jossa sovittiin että liike maksaa puolet hihna vaihdosta.
Vaihdon jälkeen kolme päivää alkoi venttiilit säksättämään ja varasin ajan huoltoon seuraavalle viikolle, tarkistus myyjän piikkiin ja kaksi päivää ennen huoltoa alkoi pätkimään kiihdyttäessä ja vedot häviämään, eli auto Škoda huollon pihaan odottamaan huoltoa.
Eilen tuli puhelu että nokkapyörä olisi vaihdettava ja säädin josta kalvo oli kadonnut, ennen hihnan vaihtoa ei näitä ongelmia ollut.
Olisiko mahdollista että hihnan vaihdossa tapahtunut kämmi ja jotain jäänyt löysälle tms?
Nyt odotella mitä sanoo maahantuoja, sen jälkeen infoavat automyyjää ja sitten soittavat minulle kuka korvaa ja mitä.
Kustannus arvio huitelee yli tonnin puolella, saas nähdä meneekö virhevastuun vai maahantuojan piikkiin vai joudunko minä korvaajaksi.
Mielipiteitä?

-zippe-

Lainaus käyttäjältä: Gog87 - 30.04.20 - klo:07:47
Onko muilla tullut vastaan tälläistä.
Eli ocuIII 1.2tsi -14 oli 20.4 ensimmäisessä hihna vaihdossa, 131tkm ajettuna. Auton hommasin 5kk takaperin jossa sovittiin että liike maksaa puolet hihna vaihdosta.
Vaihdon jälkeen kolme päivää alkoi venttiilit säksättämään ja varasin ajan huoltoon seuraavalle viikolle, tarkistus myyjän piikkiin ja kaksi päivää ennen huoltoa alkoi pätkimään kiihdyttäessä ja vedot häviämään, eli auto Škoda huollon pihaan odottamaan huoltoa.
Eilen tuli puhelu että nokkapyörä olisi vaihdettava ja säädin josta kalvo oli kadonnut, ennen hihnan vaihtoa ei näitä ongelmia ollut.
Olisiko mahdollista että hihnan vaihdossa tapahtunut kämmi ja jotain jäänyt löysälle tms?
Nyt odotella mitä sanoo maahantuoja, sen jälkeen infoavat automyyjää ja sitten soittavat minulle kuka korvaa ja mitä.
Kustannus arvio huitelee yli tonnin puolella, saas nähdä meneekö virhevastuun vai maahantuojan piikkiin vai joudunko minä korvaajaksi.
Mielipiteitä?

Ã,,kkiseltään kuulostaisi että jotain on mennyt hihnanvaihdossa vikaan, niin onhan siinä työn takuu silloin olemassa.
Mutta jos katsovat ettei johdu siitä niin sittenhän menee hankalammaksi. Mutta jos huollot tehty asiallisesti ja merkkiliikkeessä tähän asti, niin luulisi maahantuojan tulevan vastaan kuluissa
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style -18, Nissan Almera GTi 2.0 -98
ex. Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance -13, ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) -11, ex. Mazda 3 Elegance 1.6 -08, ex. Nissan Almera Tekna 1.8 -04, ex. Nissan Almera GTi 2.0 -99

O.C.Taavi

13- malliin vaihdettiin takuuseen, alkoi kylmänä kalkattaan.
Tais olla -16 keväällä 3vuotias oli.
Jotain 50t ajettu.
Säätyvä nokkapyörä oli nimeltään.

jaakko

Vajaa pari vuotta sitten ilmennyt erikoinen ongelma koki tänään come backin sillä erotuksella, että ensimmäisen starttauksen jälkeen moottori sammui heti. Uudelleenyrityksessä ei edes inahtanut. Avain pois virtalukosta, kuski pihalle, ovet lukkoon, ovet auki, avain virtalukkoon ja moottori laakista käyntiin.

jaakko - 05.07.18 - klo:10:59

Mikähän erinomainen nyt tuli? Tankkauksen jälkeen eilen bensamittari jäi näyttämään tyhjää, tankkauksen trip-mittari ei nollautunut ja käynnistyksen jälkeiset ajot ei nollautuneet yön aikana. Saakohan mitään vikakoodeja näkyviin esim. Bilteman obd(2?)-lukijalla (kaupassa vielä) vai suuntaanko suoraan marmorille? Arvausta aiheuttajasta? Kiitoksia.

Tännekin tiedoksi. Ahkera googlaaminen tuotti tulosta! Englanninkieliseltä Audi-foorumilta löytyi ohje, jota sovelsin: kabiinista mittariston sulake (17) ja konehuoneesta polttoainepumpun ohjaus (10) irti, virrat päälle, virrat pois, sulakkeet takaisin, problem solved.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

ATT

Sori voi olla tyhmä kysymys,mutta onko tässä autossa sitä kaksoismassavauhtipyörää?  Octavia III 1.8 tsi manuaali vm 2015

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: TTO - 20.01.20 - klo:15:19
Itsellä uusi vika oirehtimassa. Sähköisen takaluukun "kiristysmoottori" on alkanut pärisemään. Luukku menee siis (uusilla) pumpuilla normaalisti kiinni ja sen jälkeen "lukitustappi" tekee lopullisen kiristyksen. Normaalistihan tuo on täysin äänetön, mutta nyt luukun sulkeuduttua tuolta kuuluu parin kolmen sekunnin ajan kova pärinä. Toistaikseksi ääntä lukuunottamatta tuntuu muuten "toimivan" eikä herjoja vielä tule. Aluksi pärisi satunnaisesti, nyt käytännössä jokaisella kerralla.

Samma här. 2015 käyttöönotettu auto.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Ganiateri

Sen verran uusi täällä mutta laitetaan tänne: RS 2.0tdi 184hp ostettu liikeestä ja kerran käynyt korjaamolla, mutta seuraavanlainen ongelma vaan jatkuu: varsinkin kuumana käynnistyksen jälkeen hakee tyhjäkäyntiä ja heiluttaa koko autoa muutaman sekunnin ajan. Ei joka kerta. Korahtaa ja start and stop tuntuu epämiellyttävältä käyttää raskaan tuntuisen käynnistyksen takia. Välillä kuulunut muutakin kopinaa.. Kaksoismassaa itse epäilin, mutta löysivät vialliset suuttimet mitkä ei tähän ongelmaan vaikuttanut.
Skoda Octavia III RS

ATT

Tuota tyhjäkäynnillä lämpimänä hytkyntää tai tärinää persiissä on itellä ainaki omassa autossa, ei toki kokoaikaa, sekunti pari silloin tällöin, kierrokset ei heittele silloin, eikä sitä huomaa mitenkään äänestä ulkoapäin, sisälle tuntuu/kuuluu jotain vaimeaa resonointia.

Kylmäkäynnistyksessä oon ainaki kerran havainnut että auton oltua käynnissä vähän aikaa kuului sekunnin tai pari se "kaksoismassan ääni" mitä oon kuullut joidenkin videolta. Kytkimessä ei tunnu mitään outoa missään vaiheessa, ei täristä eikä luista. Kertokeehan herrat ja rouvat joilla jotain komeksia tai tietoa asioista?

Autohan on itellä Octavia III 1.8 tsi manuaali vm 2015 km 149tuhatta

ATT

Että voiko esim. siitä kaksoismassapyörästä lähteä silloin tällöin ääntä ilman että se olis paskana tai menossa paskaksi? Ku auto ei muute oireile mitenkään.

psxgamer

Onko tämä vika vai ominaisuus: Omassa vm2016 Octaviassa on puhelin Android Autolla varustettuna kokoajan kaapelilla kiinni. SmartLink kuitenkin tunnistaa Android Auto puhelimen vain joskus käynnistyksen jälkeen. Tällöin kaapeli on otettava autosta tai puhelimesta irti ja kytkettävä uudelleen ja tällöin yhteys aina muodostuu.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 21.05.20 - klo:17:48
Onko tämä vika vai ominaisuus: Omassa vm2016 Octaviassa on puhelin Android Autolla varustettuna kokoajan kaapelilla kiinni. SmartLink kuitenkin tunnistaa Android Auto puhelimen vain joskus käynnistyksen jälkeen. Tällöin kaapeli on otettava autosta tai puhelimesta irti ja kytkettävä uudelleen ja tällöin yhteys aina muodostuu.
Ominaisuus. USB-johdolla voi olla vaikutusta.
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Octavist

Muistaakseni täällä on ollut aiemminkin tapauksia, joissa turvavyö on rispaantunut ohjurin reunaan hangatessa. Jotenkin luulin, että tämä lapsus olisi ollut jo korjattuna näissä uudemmissa Skodissa mutta ei. Oletteko saaneet näitä virhevastuuseen?







tarmo25

Pari viikkoa sitten ostettu 1.8tsi octavia ja koneesta tulee tuommonen noin sekunnin välein toistuva "rohina":

https://youtu.be/pU3HC461-nM

Tietääkö joku mistä tuo voisi johtua?

Nifa

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 21.05.20 - klo:17:48
Onko tämä vika vai ominaisuus: Omassa vm2016 Octaviassa on puhelin Android Autolla varustettuna kokoajan kaapelilla kiinni. SmartLink kuitenkin tunnistaa Android Auto puhelimen vain joskus käynnistyksen jälkeen. Tällöin kaapeli on otettava autosta tai puhelimesta irti ja kytkettävä uudelleen ja tällöin yhteys aina muodostuu.

Onko valmistettu aikavälillä 22/2016 - 45/2019? Tekeekö muuta häröä? Jos osuu tuohon aikaikkunaan, niin Amundseniin ja Boleroon (MIB2) on olemassa update softa, joiden pitäisi korjata joukon erilaisia omituisuuksia.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 22.05.20 - klo:14:42
Muistaakseni täällä on ollut aiemminkin tapauksia, joissa turvavyö on rispaantunut ohjurin reunaan hangatessa. Jotenkin luulin, että tämä lapsus olisi ollut jo korjattuna näissä uudemmissa Skodissa mutta ei. Oletteko saaneet näitä virhevastuuseen?







Pitäs kyllä mennä. Ei tietenkään tiedä miten vaativat virheetöntä huoltokirjaa yms. Mulla oli sama juttu RS TDIn kanssa. Huolloissa eivät tuota huomanneet, hieman alle kaksivuotiaana tuosta sitten valitin. Meni tuolloin ihan takuun piikkiin. Mutta tyyppivika tuo on ja vielä turvallisuusvarusteessa.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Ocuvaavi

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 23.05.20 - klo:19:14
Amundseniin ja Boleroon (MIB2) on olemassa update softa, joiden pitäisi korjata joukon erilaisia omituisuuksia.

Missä?


Ouzi

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 23.05.20 - klo:21:59
Pitäs kyllä mennä. Ei tietenkään tiedä miten vaativat virheetöntä huoltokirjaa yms. Mulla oli sama juttu RS TDIn kanssa. Huolloissa eivät tuota huomanneet, hieman alle kaksivuotiaana tuosta sitten valitin. Meni tuolloin ihan takuun piikkiin. Mutta tyyppivika tuo on ja vielä turvallisuusvarusteessa.

Ex.octavia oli myös turvavyö rispaantunut ja turvavyön korkeuden säätö muoviin oli vyö tehnyt uran. Huollossa muutaman kympin maksoi se muovin uusiminen

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 24.05.20 - klo:19:10


Ex.octavia oli myös turvavyö rispaantunut ja turvavyön korkeuden säätö muoviin oli vyö tehnyt uran. Huollossa muutaman kympin maksoi se muovin uusiminen

Minun tapauksessani vaihtoivat sekä ne muovit että turvavyöt.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Sokota09

Onkohan jostain hankittavissa vaihdekepin alaosan muovilevyä, eli se keskikonsolin, missä DSG:ssä näkyvät vaihteet jne. Pitäisi olla piano black.
Yritin väijyä netin ihmeellisestä maailmasta, mutta ei tuonut tulosta. Manuaaliin tuollainen olisi saatavilla tarvikkeena...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy