Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

kuuluuko muilla,juuri kun auto pysähtyy ja takapää liikahtaa hiukan ylös/alas paikallaan,niin takajarruista semmoinen kuivahko narahdus,eli jarrupaloista luultavammin kuuluu,kun ne liikahtaa lopussa jarrulevyyn. ??
ei ole aikaisemmissa,noin voimakkaana kyllä kuulunu..

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 15.10.18 - klo:08:08
kuuluuko muilla,juuri kun auto pysähtyy ja takapää liikahtaa hiukan ylös/alas paikallaan,niin takajarruista semmoinen kuivahko narahdus,eli jarrupaloista luultavammin kuuluu,kun ne liikahtaa lopussa jarrulevyyn. ??
ei ole aikaisemmissa,noin voimakkaana kyllä kuulunu..
Ei kuulu.

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 15.10.18 - klo:08:08
kuuluuko muilla,juuri kun auto pysähtyy ja takapää liikahtaa hiukan ylös/alas paikallaan,niin takajarruista semmoinen kuivahko narahdus,eli jarrupaloista luultavammin kuuluu,kun ne liikahtaa lopussa jarrulevyyn. ??
ei ole aikaisemmissa,noin voimakkaana kyllä kuulunu..

Kuuluu. Edellisessä ei kuulunut yhtä selvästi.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 15.10.18 - klo:08:08
kuuluuko muilla,juuri kun auto pysähtyy ja takapää liikahtaa hiukan ylös/alas paikallaan,niin takajarruista semmoinen kuivahko narahdus,eli jarrupaloista luultavammin kuuluu,kun ne liikahtaa lopussa jarrulevyyn. ??
ei ole aikaisemmissa,noin voimakkaana kyllä kuulunu..
Ensimmäiset 2000km kuului, mutta ei kuulu enää. Käytön puutetta? :)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Särki

Kuuluuko muilla napinaa/kolinaa hansikaslokeron seutuvilta? Sellaista muoviosien kalahtelua yhteen, välillä jarruttaessa ja välillä kiihdytettäessä, yleensä kun auto tärähtää johonkin suuntaan niin napina kuuluu. Mielestäni ei kuulu apukuskin turvavyön kiinnikkeistä, mutta tarkaa paikkaa en ole onnistunut paikantamaan. Onko vinkkejä mikä voisi olla irti tai löysällä. Auto vuoden -15 Octavia ja ominaisuus ilmaantunut hiljattain.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Särki - 17.10.18 - klo:10:35
Kuuluuko muilla napinaa/kolinaa hansikaslokeron seutuvilta? Sellaista muoviosien kalahtelua yhteen, välillä jarruttaessa ja välillä kiihdytettäessä, yleensä kun auto tärähtää johonkin suuntaan niin napina kuuluu. Mielestäni ei kuulu apukuskin turvavyön kiinnikkeistä, mutta tarkaa paikkaa en ole onnistunut paikantamaan. Onko vinkkejä mikä voisi olla irti tai löysällä. Auto vuoden -15 Octavia ja ominaisuus ilmaantunut hiljattain.
Toimiiko se hanskalokeron avaushidastin? Sehän on hanskalokeron kannessa kiinni ns. hahlossa vain.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Daatta

Parhaiten nuo häiriöäänet löytyy kun tyhjentää KAIKKI tavarat pois hanska- ja ovilokeroista sekä keskikonsolista. Sitten lähtee apukuskin kanssa tien päälle, apulainen painelee sisustan muoveja ja kuuntelee samalla poistuuko ääni. Sitten kun paikka löytyy niin äänen eliminointi on melko helppoa huopanauhan (felt tape) tms. kanssa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JJambs

Mitenkä muut kokevat ajoviiman äänet / tuulen suhinat sisälle yli 100km/h nopeuksissa? Kuuluuko selkeästi vaiko ei?  Jotenkin olen nyt kehittänyt tuosta itselleni ongelman. ,,äni ei ole vihellystä tai vinkumista, vaan yksinkertaisesti suhinaa. Tiivisteet on kunnolla paikallaan ja silmämääräisesti ehjiä.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Särki

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.10.18 - klo:10:59
Toimiiko se hanskalokeron avaushidastin? Sehän on hanskalokeron kannessa kiinni ns. hahlossa vain.

Kyllä toimii.
Siellä hansikaslokeron alapuolella on 3 kpl ilmasuuttimia, joista tulee ilmaa apukuskin jalkatilaan. Nämä suuttimet ovat upotettuna pehmysteeseen, mutta tästä huolimatta nämä pääsevät liikkumaan ja aiheuttavat napinaa/räminää osuessaan muihin kojelaudan muoveihin. Pehmustetta väliin ja räminä vaimeni.

Näistä kolmesta suuttimesta tulee kahdesta vasemmanpuoleisesta selvästi enemmän ilmaa kuin oikeanpuoleisesta, onkohan siellä jokin ilmanohjain tai vastaava irti hansikaslokeron takaa, vai riittääkö tuohon kolmanteen vain vähemmän ilmaa jaettavaksi?

DSL

Klo 2.25 hinuri saapui hakemaan valkoista uudehkoa  Octaviaa VT4 Vantaalla pohjoiseen menenevien kaistojen puolelta. Jotain menny rikki?!

Pimellä motarilla ajettaessa täydellä kuormalla lähiajovalot lyhentävät liikaa näyttämää, tuntuu että valot näyttävät vain auton eteen 20 m. Kun automatiikka vaihtaa pitkät päälle myös lähivalot nousevat näyttämään selvästi pidemmälle ja silloin valot ovat ihan ok. Itsehän näitä säätöjä ei pysty muuttamaan tässä autossa niinku vanhemmassa Octaviassa?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: DSL - 18.10.18 - klo:10:24
Klo 2.25 hinuri saapui hakemaan valkoista uudehkoa  Octaviaa VT4 Vantaalla pohjoiseen menenevien kaistojen puolelta. Jotain menny rikki?!

Pimellä motarilla ajettaessa täydellä kuormalla lähiajovalot lyhentävät liikaa näyttämää, tuntuu että valot näyttävät vain auton eteen 20 m. Kun automatiikka vaihtaa pitkät päälle myös lähivalot nousevat näyttämään selvästi pidemmälle ja silloin valot ovat ihan ok. Itsehän näitä säätöjä ei pysty muuttamaan tässä autossa niinku vanhemmassa Octaviassa?
Itselle en heti uutuuttaan lähtenyt syvempiä säätöjä valoihin, acc:n ja lane assistin toimintaan lähtenyt tekemään, halusin ensin katsoa ja totutella tehtaan ajatuksiin. Ainakin urban area detection löytyi asetuksista ulkomuistista, mutta hyvin rajalliset säätömahdollisuudet VCDS:llä oli tarjolla. Esim. aiemmin tarjolla ollut mahdollisuus laskea automaattipitkien 60km/h nopeusrajaa loisti poissaolollaan.

Climatronicista tuli muuten mieleeni, konserniautoja kun on moitittu koeajoissa ja testeissä lasien huurtumisesta niin löytyi rasti ruutuun nimeltä "Compressor CO2 reduction" eli kompuraa käytetään säästeliäämmin. Otin itseltä pois eikä lasit enää yritä edes huurtua nyt syyskosteilla.

Raportoin tänne mitä löytyy avustimiin liittyen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Jomppa

Pakko jakaa omalta osaltani vink* vink* seuraavanlainen ongelma ja siihen ratkaisu. Alla on vuosimallia -14 Skoda Octavia RS 2.0 TFSI manuaali askilla ajettuna 115k. Alkoi kesällä tyhjäkäynti reistaileen. Matka-ajossa ja isommassa vauhdissa ei huomannut mitään ongelmia. Autoa käynnistettäessä käynnistyksen yhteydessä ei myöskään ollut ongelmia. Vasta käynnistyksen jälkeen kierroksit alkoivat hyppimään sinne sun tänne. Samoin liikennevaloissa tai jossain kolmion takana odotellessa kytkin tuntumassa tuntui siltä, että auto sammuu siihen paikkaan eli oli pakko antaa hieman kierroksia koneeseen. Parkkipaikoilla oli myös todella rasittavaa ajaa 1-vaihde päällä kytkintä hiekan luistattaen, koska tuntui, että auto sammuu aivan justiinsa.

Noh, aloin selvittämään asiaa ja laitoin OBD-lukijan kiinni, mutta virheitä ei ilmaantunut edes ajaessa. Googletin ongelmaa ja eksyin jenkkiläiselle sivulle, jossa puhuttiin EA888 moottorissa olevasta tyyppiongelmasta PCV-venttiilin kanssa. Samaa moottoria kun käytetään Volskwagen Golf GTI:ssä ja Golf R:ssä niin löytyi hyvin jo ongelman selvittelyjä eri foorumeilla. Venttiili on tehty VAGin moottoreihin todella monimutkaisesti ja sillä on monta eri tehtävää. En nyt näitä tehtäviä rupea tähän erikseen jaarittelemaan, löysin siitä hyvän selitys videon ongelmineen Youtubesta: https://youtu.be/hQEciqR1ST8

Tilasin Kiinasta Ebayn kautta uuden osan alle 60 euroon ja kävin laitattamassa sen kiinni vanhan tilalle. Tässä kun tänään olen autolla ajellut niin en ole ainakaan vielä mitään ongelmia havainnut tyhjäkäynnin kanssa. Toivottavasti auttaa jotain, jolla vastaavia ongelmia  8)


nm

Käsijarrun vapautusnappi lähti iri ja eikä pysy enää kiinni, jos sitä yrittää laittaa paikoilleen. Mitenköhän tuo olisi korjattavissa?

Jomppa

Lainaus käyttäjältä: Jomppa - 18.10.18 - klo:18:46
Pakko jakaa omalta osaltani vink* vink* seuraavanlainen ongelma ja siihen ratkaisu. Alla on vuosimallia -14 Skoda Octavia RS 2.0 TFSI manuaali askilla ajettuna 115k. Alkoi kesällä tyhjäkäynti reistaileen. Matka-ajossa ja isommassa vauhdissa ei huomannut mitään ongelmia. Autoa käynnistettäessä käynnistyksen yhteydessä ei myöskään ollut ongelmia. Vasta käynnistyksen jälkeen kierroksit alkoivat hyppimään sinne sun tänne. Samoin liikennevaloissa tai jossain kolmion takana odotellessa kytkin tuntumassa tuntui siltä, että auto sammuu siihen paikkaan eli oli pakko antaa hieman kierroksia koneeseen. Parkkipaikoilla oli myös todella rasittavaa ajaa 1-vaihde päällä kytkintä hiekan luistattaen, koska tuntui, että auto sammuu aivan justiinsa.

Noh, aloin selvittämään asiaa ja laitoin OBD-lukijan kiinni, mutta virheitä ei ilmaantunut edes ajaessa. Googletin ongelmaa ja eksyin jenkkiläiselle sivulle, jossa puhuttiin EA888 moottorissa olevasta tyyppiongelmasta PCV-venttiilin kanssa. Samaa moottoria kun käytetään Volskwagen Golf GTI:ssä ja Golf R:ssä niin löytyi hyvin jo ongelman selvittelyjä eri foorumeilla. Venttiili on tehty VAGin moottoreihin todella monimutkaisesti ja sillä on monta eri tehtävää. En nyt näitä tehtäviä rupea tähän erikseen jaarittelemaan, löysin siitä hyvän selitys videon ongelmineen Youtubesta: https://youtu.be/hQEciqR1ST8

Tilasin Kiinasta Ebayn kautta uuden osan alle 60 euroon ja kävin laitattamassa sen kiinni vanhan tilalle. Tässä kun tänään olen autolla ajellut niin en ole ainakaan vielä mitään ongelmia havainnut tyhjäkäynnin kanssa. Toivottavasti auttaa jotain, jolla vastaavia ongelmia  8)

Joo eipä toiminutkaan tämä kikka kolmonen. Täytyy viedä auto ensi viikolla merkkihuoltoon. Olisikohan jatkoketjun ajastus muuttunut jollain tapaa.

redwood

Puisto Avustaja hälyttää turhaan. Taka/oikea-anturit hälyttävät ilman syytä. Pieni paukuttelu puskuriin ei tuonut muutosta.
--
Skoda Octavia Kombi Style 2016/2017, 1.0 TSI DSG

njs

On se verran ketjulla pituutta että kysytääs kun ei haulla löydy. 2015 LB Ocu, takaa sisältä kuuluu joku narahdus kun menee esim. korokkeiden yli. Onko ollut yleistä? En ole päässyt tarkasti paikallistamaan mistä kohdin kuuluu.

Toinen on taka-akselisto, sekin narisee ikävästi. Auttaako tuohon puslien tai vastaavien vaihdot?
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

dwntime

Lainaus käyttäjältä: redwood - 23.10.18 - klo:09:05
Puisto Avustaja hälyttää turhaan. Taka/oikea-anturit hälyttävät ilman syytä. Pieni paukuttelu puskuriin ei tuonut muutosta.

VCDS:llä vikakoodit lukuun, jos herjaa internal faulttia niin anturi vaihtoon, jos taas open or short to plus tai gnd niin liitin irti, puhdistusta, jos ei auta niin johtosarja tsekkaamaan.

Yleismittarilla saa kans jonkinverran irti. Eli anturi irti, virrat päällä ja sitten mittailet +12 ja gnd välin mitä näyttää ja keskimmäinen sense karva + maa välin, mitä se näyttää.
VCDS:llä on myös hyvät meas blockit joista näkee väriseekö se anturi ollenkaan.

Lainaus käyttäjältä: njs - 23.10.18 - klo:12:10
On se verran ketjulla pituutta että kysytääs kun ei haulla löydy. 2015 LB Ocu, takaa sisältä kuuluu joku narahdus kun menee esim. korokkeiden yli. Onko ollut yleistä? En ole päässyt tarkasti paikallistamaan mistä kohdin kuuluu.

Toinen on taka-akselisto, sekin narisee ikävästi. Auttaako tuohon puslien tai vastaavien vaihdot?


Eipä auta. MQB alustaisissa autoissa tuo alusta vaan kolisee, paukkuu ja narisee. Eipä tuo vaarallista ole, toki rasittavan kuuloista. Puslia rasvailemalla voi saada hetkeksi hiljenemään.

redwood

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 23.10.18 - klo:13:18
VCDS:llä vikakoodit lukuun, jos herjaa internal faulttia niin anturi vaihtoon, jos taas open or short to plus tai gnd niin liitin irti, puhdistusta, jos ei auta niin johtosarja tsekkaamaan.

Yleismittarilla saa kans jonkinverran irti. Eli anturi irti, virrat päällä ja sitten mittailet +12 ja gnd välin mitä näyttää ja keskimmäinen sense karva + maa välin, mitä se näyttää.
VCDS:llä on myös hyvät meas blockit joista näkee väriseekö se anturi ollenkaan.

Kiitos neuvoista. Toistaiseksi päivähoito auttoi, nyt Assistentti toimi kuten pitää.
--
Skoda Octavia Kombi Style 2016/2017, 1.0 TSI DSG

Viltord

Ilmojen kylmennettyä on octavia alkanut pitämään ärsyttävää
"sirinää" autoa käynnistäessä. Vika paikantuu apukuskin puolelle,
hanskalokeron tietämille. Ilmeisesti liittyy jollain tapaa ilmastointilaitteeseen/lämmityslaitteeseen koska ääni häviää kun laittaa ilmastoinnin off:lle. Myös jos manuaalisesti säätää tuuletinnopeutta lujemmalle niin ääni tuntuu häviävän. Tämä sirinä myös vaimenee tai häviää kokonaan kun autolla on hetken ajanut ja paikat ovat lämmenneet. Onko kellään vastaavia kokemuksia aiheesta ja korjausehdotuksia?.

Matson757

Onko ollut kenelläkään 1.4 TSI:ssä termostaattivikoja? Auto lämpenee -1,0 C pakkasessa rauhallisesti ajamalla erittäin hitaasti alamaski peitettynä. Kolme kilometria taajama-alueella niin jäähdytysveden mittari ei nouse ollenkaa. Tämän jälkeen reilu kaksi kilometriä moottoritiellä 100 km/h aluetta, jossa mittari alkaa nousemaan, mutta seuraavaan risteykseen hidastaessa laskee taas. Kymmenen kilometrin jälkeen alkaa öljyn lämmöt nousemaan yli 50 asteeseen ja, kun moottori on kuuma, niin jäähdytysveden mittari ei tipu enää paikoillaankaan. Autolla ajettu 110 tkm, joten aivan mahdoton ajatus termarin jumiminen ei mielestäni olisi. Muistelisin, että uutena varsin ripäesti lämpeni.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Matson757 - 28.10.18 - klo:16:21
Onko ollut kenelläkään 1.4 TSI:ssä termostaattivikoja? Auto lämpenee -1,0 C pakkasessa rauhallisesti ajamalla erittäin hitaasti alamaski peitettynä. Kolme kilometria taajama-alueella niin jäähdytysveden mittari ei nouse ollenkaa. Tämän jälkeen reilu kaksi kilometriä moottoritiellä 100 km/h aluetta, jossa mittari alkaa nousemaan, mutta seuraavaan risteykseen hidastaessa laskee taas. Kymmenen kilometrin jälkeen alkaa öljyn lämmöt nousemaan yli 50 asteeseen ja, kun moottori on kuuma, niin jäähdytysveden mittari ei tipu enää paikoillaankaan. Autolla ajettu 110 tkm, joten aivan mahdoton ajatus termarin jumiminen ei mielestäni olisi. Muistelisin, että uutena varsin ripäesti lämpeni.
Hyvin lämpenee, ja ilman mitään maskeja.

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Viltord - 28.10.18 - klo:13:39
Ilmojen kylmennettyä on octavia alkanut pitämään ärsyttävää
"sirinää" autoa käynnistäessä. Vika paikantuu apukuskin puolelle,
hanskalokeron tietämille. Ilmeisesti liittyy jollain tapaa ilmastointilaitteeseen/lämmityslaitteeseen koska ääni häviää kun laittaa ilmastoinnin off:lle. Myös jos manuaalisesti säätää tuuletinnopeutta lujemmalle niin ääni tuntuu häviävän. Tämä sirinä myös vaimenee tai häviää kokonaan kun autolla on hetken ajanut ja paikat ovat lämmenneet. Onko kellään vastaavia kokemuksia aiheesta ja korjausehdotuksia?.

Samantyylistä todella ”korkeataajuuksista” epäsäännöllistä sirinää tms. omakin auto pitää usein. Välillä ei pidä. Alkoi tosiaan jo kesähelteillä suuren ilmastointihuollon jälkeen. Liikkeessä väittivät että kosteiden ilmojen aiheuttama ominaisuus. Ja että olisi vesipumppu. Vaikkei ääni ole kova niin se on todella ärsyttävä eikä sitä pysty paikallistamaan. Mulla menee takuu huhtikuussa umpeen niin sitä ennen saavat laittaa sen kuntoon eikä mulle enää silloin kelpaa ”ominaisuus” selitykset.. En jaksa nyt juuri vaivata sillä päätäni enempää vaan pystyn elämään sen kanssa. Sen verta muutakin duunia ollut.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

tonis_t

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 29.10.18 - klo:08:25
Samantyylistä todella ”korkeataajuuksista” epäsäännöllistä sirinää tms. omakin auto pitää usein. Välillä ei pidä. Alkoi tosiaan jo kesähelteillä suuren ilmastointihuollon jälkeen. Liikkeessä väittivät että kosteiden ilmojen aiheuttama ominaisuus. Ja että olisi vesipumppu. Vaikkei ääni ole kova niin se on todella ärsyttävä eikä sitä pysty paikallistamaan. Mulla menee takuu huhtikuussa umpeen niin sitä ennen saavat laittaa sen kuntoon eikä mulle enää silloin kelpaa ”ominaisuus” selitykset.. En jaksa nyt juuri vaivata sillä päätäni enempää vaan pystyn elämään sen kanssa. Sen verta muutakin duunia ollut.
https://www.briskoda.net/forums/topic/456388-random-high-pitch-beeping-noise-from-dashboard-solution-and-explanation/?tab=comments

On se täälläkin ketjussa jossain mainittu mutta kuitenkin, ehkä on kysessä tämä ääni?

Nifa

MY18 farmarin apukuljettajan puoleinen takavalumpio kerää kosteutta aika rajusti sisäänsä.
Muilla ollut vastaavaa? Pitänee narista myyjäliikkeelle..
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Alukugel

MY16 Combin sähköinen takaluukku temppuilee, avatessa yrittää hieman nuosta mutta piipittää sitten ja menee takaisin kiinni. Kädellä alusta avittaessa aukeaa voimattoman oloisesti, vähän kun olisi paristot lopussa... Onkohan tuohon mitään mitä voisi itse kokeilla vai vienkö suoraan merkkihuoltoon?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Alukugel - 29.10.18 - klo:15:26
MY16 Combin sähköinen takaluukku temppuilee, avatessa yrittää hieman nuosta mutta piipittää sitten ja menee takaisin kiinni. Kädellä alusta avittaessa aukeaa voimattoman oloisesti, vähän kun olisi paristot lopussa... Onkohan tuohon mitään mitä voisi itse kokeilla vai vienkö suoraan merkkihuoltoon?

Suoraan merkkihuoltoon ja kannattaa yrittää saada takuuseen. Uudet pumput maksaa noin 600 euroa/kpl.

Sähköinen takaluukku on huono vitsi Suomen olosuhteisiin...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mtk

Joskus kirjoittelin octavia combi 2015 takajarrujen laahausäänistä, huolto oli sitä mieltä ettei jarruissa mitään vikaa ole vaikka uutena ei kuulunutkaan ääniä.
No tuli vaihdettua uutena 2015 ostettu octavia 1.4 style 4 vuotta vanhempaan vw passatiin (vm. 2011 ajettu n. 180tkm enemmän) ja havainnot 18tkm ajalta:
- jarrut ei pidä koskaan mitään laahausääniä (ei muutkaan autoni ole pitäneet)
- passatissa jarrut pitää sateellakin aivan heti, octavian jarrut oli pelottavasti kadoksissa hetken
- kaasupolkimen painalluksen reagointi on välitöntä, octavia vaihteisto mietti niin että meinasi jäädä risteyksissä muiden alle
- vanhempi navin kosketusnäyttö on loogisempi käyttää (totuin kylläkin jo superbissa samaan naviin)

Octavia on hyvä auto, mutta pari asiaa voisi olla paremmin.
Octavia 1,4TSI,DSG
Superb 2,0 TDI200, DSG,

Ambientti

^ No mutta eikös nuo mainitsemasi kohdat (vaihteisto varauksella) olleet kuitenkin ihan kunnossa 2011 Octaviassa. Että vertailu pätee myös siihen eikä pelkästään 2011 Passattiin.

mtk

Juu pätee ilman muuta ja pätee myös 2012 superbiin.
No diisselissä on 6-lovinen vaihteisto, että jos 7-lovinen kuuluukin olla hitaampi.
Meinaan vain sitä että uudemman vuosimallin auton pitäisi aina olla parempi ja kehittyneempi ja huollon ei pitäisi selitellä roskaa mistään jarrujen äänistä.
Ja ihme kun ei märkien jarrujen pidosta ole takaisinkutsua, auto liikkuu aika monta metriä 120 vauhdissa kun aloittaa jarrutuksen ja ensin ei tapahdu mitään.
Octavia 1,4TSI,DSG
Superb 2,0 TDI200, DSG,

Daatta

Lainaus käyttäjältä: mtk - 31.10.18 - klo:13:17
Ja ihme kun ei märkien jarrujen pidosta ole takaisinkutsua, auto liikkuu aika monta metriä 120 vauhdissa kun aloittaa jarrutuksen ja ensin ei tapahdu mitään.

Tätä ihmeteltiin jo 2004 kun 312mm etujarruilla varustetussa Leonissa ei tuntunut olevan kostealla ilmalla jarruja lainkaan. Pari ensimmäistä painallusta poljin oli aivan tunnoton. Joku kaivoi maahantuojalta lausunnon, kostealla kelillä jarrutustehossa saattaa olla puutteita ja se on aivan normaalia... Itse ratkaisin ongelman Zimmermanin rei'itetyillä sport-levyillä. Sitä ennen kokeilin toisia jarrupaloja, niillä ei ollut suurempaa vaikutusta.

Nykyautoissa on jarrujen kuivaustoiminto, mutta ei sekään aina autuaaksi tee. 340mm levyillä varustetuissa Cuprissa ei ole ollut jarrujen häipymisongelmaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy