Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

vwmies

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 03.05.18 - klo:21:18
Moottorit toimii edelleen  :)

Mutta pitää kyllä sanoa että onhan tuo Laakkosen huollon asiakaspalvelu hieman asiakaspalvelumattomuutta.
Eihän tässä tietty ole vielä mennyt kuin parisen viikkoa siitä kun lupasivat olla yhteydessä noista turvavöistä. Mitään ei ole kuulunut. Kai se on itse taas lähdettävä kyselemään, puhelimella sieltä ei tahdo saada kiinni kuin vaihteenhoitajan.

Kuulostaa ihan järkevältä, valovuosia sitten kun kännyt alkoivat yleistyä ja soitti Soneran vaihteeseen niin sai kuulla jotain huilunsoittoa.  ;)
Irvileukojen mukaan siellä ei ollut töissä muita kuin se huilunsoittaja.  ;D
Yritetään pärjätä.

Leader dog

Volkkarilla on sentään töissä rahastajat.
8)

Popo

Lainaus käyttäjältä: peped - 03.05.18 - klo:11:26
Mitäs olette tehneet rahiseville jarruille, onko siitä jarrujen herkistely tms huollosta mitään jeesiä? Ei taida sellaisenaan kuulua huolto-ohjelmaan vaan on ns. lisähuolto.


Teettääkö kukaan yleensä mitään "lisätöitä" huoltojen yhteydessä? Oman kokemuksen mukaan ns. jarruhuoltojen tekemättömyys on tullut vastaan myöhemmin jumitusten ja enneaikaisesti kuluneiden jarrupalojen muodossa.

Toki täällä monella ajosuorite on sitä luokkaa, että sekin ehkäisee jumitusta ja autot ilmeisesti lähtevät kiertoon viimeistään 3-4 vuoden iässä. Mutta joku nämäkin "uuden karheat täydellisellä huoltokirjalla" varustetut autot ostaa...  ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Jaka

Lainaus käyttäjältä: Popo - 04.05.18 - klo:11:45

Teettääkö kukaan yleensä mitään "lisätöitä" huoltojen yhteydessä? Oman kokemuksen mukaan ns. jarruhuoltojen tekemättömyys on tullut vastaan myöhemmin jumitusten ja enneaikaisesti kuluneiden jarrupalojen muodossa.

Toki täällä monella ajosuorite on sitä luokkaa, että sekin ehkäisee jumitusta ja autot ilmeisesti lähtevät kiertoon viimeistään 3-4 vuoden iässä. Mutta joku nämäkin "uuden karheat täydellisellä huoltokirjalla" varustetut autot ostaa...  ;)

Teetän jarruhuollon taakse vähintään joka toinen vuosi.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

iltavilli

Pidempään jo tullut etsitty syytä takaosasta tulevaan kolinaan, kontti on tyhjetty um. mutta eipä auta. Jousituksesta se ei tuntuisi tulevan, joten olen päätynyt siihen että nuo takakontin sivuilla olevat jousipalat aiheuttavat äänen. Kolina on jatkuvaa mukulakivellä ja samoin kolahtaa viemärikansien kohdalla ym. nopeissa epätasaisuuksissa. Saman äänen saa aikaan kun painaa kontin kantta kädellä sen ollessa kiinni jommasta kummasta laidasta. Muilla samoja havaintoja? Auto siis HB facelift. Kumityynyjen säätö ei vaikuta asiaan ollenkaan, kontti vaan menee jäykemmin kiinni.

BMF

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 07.05.18 - klo:09:54
Pidempään jo tullut etsitty syytä takaosasta tulevaan kolinaan, kontti on tyhjetty um. mutta eipä auta. Jousituksesta se ei tuntuisi tulevan, joten olen päätynyt siihen että nuo takakontin sivuilla olevat jousipalat aiheuttavat äänen. Kolina on jatkuvaa mukulakivellä ja samoin kolahtaa viemärikansien kohdalla ym. nopeissa epätasaisuuksissa. Saman äänen saa aikaan kun painaa kontin kantta kädellä sen ollessa kiinni jommasta kummasta laidasta. Muilla samoja havaintoja? Auto siis HB facelift. Kumityynyjen säätö ei vaikuta asiaan ollenkaan, kontti vaan menee jäykemmin kiinni.

Aika yleinen vaiva tuntuu olevan. Tuollakin on jotain asiasta : https://www.briskoda.net/forums/topic/414363-octavia-iii-facelift/?page=57
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

MM

Osaisiko arvon raati arvella mikä autossa ääntää:

-14 vuosimallin 1.8tsi dsg 4x4 Ocu alkoi pitämään ääntä "rullatessaan". ,,äni kuuluu jostain auton alta. ,,äntä ei kuulu kiihdytettäessä eikä jarrutettaessa, vaan ainoastaan tasakaasulla. ,,äni on jonkinlaista raahaavaa vollotusta.

BMF

Lainaus käyttäjältä: MM - 07.05.18 - klo:12:48
Osaisiko arvon raati arvella mikä autossa ääntää:

-14 vuosimallin 1.8tsi dsg 4x4 Ocu alkoi pitämään ääntä "rullatessaan". ,,äni kuuluu jostain auton alta. ,,äntä ei kuulu kiihdytettäessä eikä jarrutettaessa, vaan ainoastaan tasakaasulla. ,,äni on jonkinlaista raahaavaa vollotusta.

Hankalapa tuosta on mitään sanoa, mutta kiristä ihan ensimmäisenä renkaan pultit. Juuri vapaalla "vedottomana" rullatessa löystyneet renkaat voi ääntää hassusti. Velipoika käytti huollossa autoaan mokoman asian takia useampaankin otteeseen... renkaiden kiristykselle tuli aika hauska hinta.  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

mikke177

Mulla farkussa kanssa kuuluu kolinaa, jonka luulin tulevan edestä "koiranluusta", mutta nyttemmin lähes satavarmasti se kuuluu takajarrujen satuloista. Mulla ei ole jarrupalojen välissä niitä pellinpaloja, mutta paloissa on jokin kumi tms.
Autokokemusta, Fiat 127, Ford Cortina MK2, Kupla 1200, Plymouth Fury vm.78, Saab 99GL vm.84, Fiat Punto, Fiat Punto Grande, Fiat Ducato, Renault Clio Tce, Skoda Octavia Combi 1,6 FSI. yms. Näistä on rasvaa jäänyt käsiin ;)

Pazimus83

Lainaus käyttäjältä: BMF - 07.05.18 - klo:15:15
Hankalapa tuosta on mitään sanoa, mutta kiristä ihan ensimmäisenä renkaan pultit. Juuri vapaalla "vedottomana" rullatessa löystyneet renkaat voi ääntää hassusti. Velipoika käytti huollossa autoaan mokoman asian takia useampaankin otteeseen... renkaiden kiristykselle tuli aika hauska hinta.  ;D

Voin omasta kokemuksesta kertoa, että jos vanne alkaa irtoamaan, niin se on sellainen kolina, että sitä ei voi olla kuulematta. Joskus teinipoikana, tuli sellainenkin koettua. :)
Skoda Octavia 1.8 TSI DSG Style -16

BMF

#4930
Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 07.05.18 - klo:16:59
Voin omasta kokemuksesta kertoa, että jos vanne alkaa irtoamaan, niin se on sellainen kolina, että sitä ei voi olla kuulematta. Joskus teinipoikana, tuli sellainenkin koettua. :)

Riippuu ihan siitä miten pahasti se pultti tai rengas on irti. Veljelläni ei esim ajossa tärrännyt/ vaikuttanut ajoon vaan ainoastaan semmoinen "haalaava/rohiseva" soundi vaan lähti. Lähinnä yksikin kiristämätön pultti voi aiheuttaa sen verran heittoa että rengas kyllä pysyy kiinni mutta voi alkaa tuntumaan juuri esim vapaalla rullatessa. Itse kokeilisin silti ekana ne pultit, kun se nyt ei kovin suuri homma ole.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

peped

Lainaus käyttäjältä: BMF - 07.05.18 - klo:17:18
Riippuu ihan siitä miten pahasti se pultti tai rengas on irti. Veljelläni ei esim ajossa tärrännyt/ vaikuttanut ajoon vaan ainoastaan semmoinen "haalaava/rohiseva" soundi vaan lähti. Lähinnä yksikin kiristämätön pultti voi aiheuttaa sen verran heittoa että rengas kyllä pysyy kiinni mutta voi alkaa tuntumaan juuri esim vapaalla rullatessa. Itse kokeilisin silti ekana ne pultit, kun se nyt ei kovin suuri homma ole.

Alumiinivanteille aina jälkikiristys esim. perus ristikkoavaimella, niin eikai tuota ongelmaa pitäisi päästä normaali ajossa muodostumaan.  :o
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

MM

Lainaus käyttäjältä: BMF - 07.05.18 - klo:15:15
Hankalapa tuosta on mitään sanoa, mutta kiristä ihan ensimmäisenä renkaan pultit. Juuri vapaalla "vedottomana" rullatessa löystyneet renkaat voi ääntää hassusti. Velipoika käytti huollossa autoaan mokoman asian takia useampaankin otteeseen... renkaiden kiristykselle tuli aika hauska hinta.  ;D

No perskeles! Niinhän se ääni hävisi, kun kirrasi renkaiden pultit. Oikean eturenkaan pulteissa oli selkeästi kirimisvaraa. Olis tuota saanut varmaan ihmetellä korjaamolla asti, jos ei täältä olis vinkkiä saanut. Suuret kiitokset BMF!

BMF

Lainaus käyttäjältä: MM - 08.05.18 - klo:14:09
No perskeles! Niinhän se ääni hävisi, kun kirrasi renkaiden pultit. Oikean eturenkaan pulteissa oli selkeästi kirimisvaraa. Olis tuota saanut varmaan ihmetellä korjaamolla asti, jos ei täältä olis vinkkiä saanut. Suuret kiitokset BMF!

;)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Migo

Mulla on tommonen 6000km ajettu räsä, johon viime viikolla vaihdettiin madallausjouset ja samalla säädettiin kulmat.

Nyt parina päivinä pistänyt merkille, että rattia kääntäessä kuuluu semmoista narinaa/natinaa ja se sama ääni kuuluu kumpaankin suuntaan käännättäessä.
Auto kun on paikoillaan äänen huomaa parhaiten, mutta liikkeessäkin tuo mystinen narina kuuluu. ,,äni ikäänkuin semmoinen ”pykälämäinen” nypytys/narina.
Onkohan siellä jäänyt jotain löysälle tai jotain vastaavaa?
Kilometrejä autossa kuitenkin niin vähän, että vaikea uskoa siellä minkään nivelen tms. olleen vaihtokunnossa.


FoamCleaner

,,kkiseltään tuli mieleen, että tulisiko ääni iskareiden yläpäistä?
Itse vaihdatin alustan ja yläpään laakerit samalla.

Kahdessa autossa käynyt periaatteessa samoin, alustanvaihdon jälkeen narina alkanut ja yläpäät olivat murhe.

Migo

Noi samat tuli itelläkin mieleen näin jälkeenpäin, mutta voiko ne tosiaan mennä vaihtokuntoon noin pienillä kilsoilla?
Toki mahdollista varmasti tuokin on.

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 07.05.18 - klo:09:54
Pidempään jo tullut etsitty syytä takaosasta tulevaan kolinaan, kontti on tyhjetty um. mutta eipä auta. Jousituksesta se ei tuntuisi tulevan, joten olen päätynyt siihen että nuo takakontin sivuilla olevat jousipalat aiheuttavat äänen. Kolina on jatkuvaa mukulakivellä ja samoin kolahtaa viemärikansien kohdalla ym. nopeissa epätasaisuuksissa. Saman äänen saa aikaan kun painaa kontin kantta kädellä sen ollessa kiinni jommasta kummasta laidasta. Muilla samoja havaintoja? Auto siis HB facelift. Kumityynyjen säätö ei vaikuta asiaan ollenkaan, kontti vaan menee jäykemmin kiinni.

Tänään käytin autoa huollossa ja olit todenneet saman kuin minä, eli ne jousipalat ovat todennäköiset syylliset. Huolto putsasi palat, mutta nyt ne vasta koliseekin, joten uudet on tilattu. Tuo rakenne ei oikein vaikuta loppuun asti mietityltä, veikkaan että muillakin noista tulee ongelmia.

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 21.05.18 - klo:17:06
Tänään käytin autoa huollossa ja olit todenneet saman kuin minä, eli ne jousipalat ovat todennäköiset syylliset. Huolto putsasi palat, mutta nyt ne vasta koliseekin, joten uudet on tilattu. Tuo rakenne ei oikein vaikuta loppuun asti mietityltä, veikkaan että muillakin noista tulee ongelmia.

Jousipalat vaihdettu konttiin ja heti loppui kolina. Nähtäväksi jää kauan nuo kestää.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Popo - 04.05.18 - klo:11:45

Teettääkö kukaan yleensä mitään "lisätöitä" huoltojen yhteydessä? Oman kokemuksen mukaan ns. jarruhuoltojen tekemättömyys on tullut vastaan myöhemmin jumitusten ja enneaikaisesti kuluneiden jarrupalojen muodossa.

Toki täällä monella ajosuorite on sitä luokkaa, että sekin ehkäisee jumitusta ja autot ilmeisesti lähtevät kiertoon viimeistään 3-4 vuoden iässä. Mutta joku nämäkin "uuden karheat täydellisellä huoltokirjalla" varustetut autot ostaa...  ;)

Jos aikoo pitää 3 vuotta pidempään, niin jarruhuolto herkistelyineen on enemmän kuin soositeltava 2-3 vuoden välein. Säästää hintansa kun  jarrut eivät jumita ja/tai jarrusylinterit eivät ala vuotaa. Palat on melko halpoja, mutta jokin ½-1 l lisäkulutus tulee ajan mittaan hintoihinsa.  :o
Yritetään pärjätä.

Enhancer

Vauhdista säännöllisesti tehty ABS-jarrutus ja silloin tällöin liikennevaloissa seistessä jarrupoljinjumppa yhdistettynä käsijarrukahvan nostamiseen hoitaa homman, eikä erillistä herkistelyhuoltoa tarvita.

Käyttämättömyydestö moinen jumitaipumus johtuu.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 03.05.18 - klo:21:18
Moottorit toimii edelleen  :)

Mutta pitää kyllä sanoa että onhan tuo Laakkosen huollon asiakaspalvelu hieman asiakaspalvelumattomuutta.
Eihän tässä tietty ole vielä mennyt kuin parisen viikkoa siitä kun lupasivat olla yhteydessä noista turvavöistä. Mitään ei ole kuulunut. Kai se on itse taas lähdettävä kyselemään, puhelimella sieltä ei tahdo saada kiinni kuin vaihteenhoitajan.

No joo. Ei sieltä mitään kuulunut ja niinpä kävin taas paikalla ihmettelemässä. Nyt ohjattiin vissiin hieman isomman dirikan luo ihan omaan huoneeseensa.
Ja vajaa viikko käynnistä tuli soitto jossa kerrottiin että artistin pitäisi maksaa 50% korjauksesta itse. Tässä tapauksessa se tarkoittaisi n. 500 euron maksua.
Kyseessä siis hieman reilu 3v vanha 64000km ajettu Octavia RS jossa turvavyöt rispaantuneet kun on menneet ylämuovin reunasta läpi. No kun kyse on liisarista, on minulle se ja sama kuka lystin maksaa, minä sitä en kuitenkaan maksa. Liisarifirma ja Laakkonen saavat keskustella asiasta keskenään. Mutta kylläpä muuten sylettäisi jos kyseessä olisi oma auto ja tuollaisesta tyyppiviasta pitäisi itse noin paljon vielä maksaa  :o
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

jaakko

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 24.05.18 - klo:23:16
No joo. Ei sieltä mitään kuulunut ja niinpä kävin taas paikalla ihmettelemässä. Nyt ohjattiin vissiin hieman isomman dirikan luo ihan omaan huoneeseensa.
Ja vajaa viikko käynnistä tuli soitto jossa kerrottiin että artistin pitäisi maksaa 50% korjauksesta itse. Tässä tapauksessa se tarkoittaisi n. 500 euron maksua.
Kyseessä siis hieman reilu 3v vanha 64000km ajettu Octavia RS jossa turvavyöt rispaantuneet kun on menneet ylämuovin reunasta läpi. No kun kyse on liisarista, on minulle se ja sama kuka lystin maksaa, minä sitä en kuitenkaan maksa. Liisarifirma ja Laakkonen saavat keskustella asiasta keskenään. Mutta kylläpä muuten sylettäisi jos kyseessä olisi oma auto ja tuollaisesta tyyppiviasta pitäisi itse noin paljon vielä maksaa  :o
Allekirjoituksen autossa oli sama juttu loppuvuodesta. Turvavyö vaihdettiin mutta ohjainta ei. Olin sen verran tyrmistynyt etten tajunnut edes mennä valittamaan asiasta. Oma maksuosuus 50 %, muistaakseni noin 180 eur.

Nyt alkaa olla sellaiset kelit että voisi  tehdä itse muoviosan vaihtotyön, tässä ketjussa on aiemmin annettu ohjeet vyön purkamisesta. Pitääkin etsiä ne... Osa maksaa vissiin 20-30 ,.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

JJambs

Ei suoranaisesti tekninen murhe tai vika, mutta tänään löysin 2000km ajetun räsän takakaaresta tämmöisen nirhauman:




Hyväksyisittekö itse mukisematta normaaliksi kiveniskun aiheuttamaksi jäljeksi, vai olisiko syytä epäillä vikaa maalauksessa? Ajattelin kuitenkin käydä Laakkosella näyttämässä. Kuvista ei kunnolla näe, mutta tuo näyttää ikävästi siltä, että tulee vielä joskus lohkeamaan lisää.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

kurppa

No nyt tuli 11/2013 rekisteröityyn bensa räsään eka kunnon vika. 44000 km ajettu ja turbo rikki, jonka myötä se pitää vaihtaa. Mitäs lautakunta suosittelee tehtaan/maahantuojan vastaantuloksi, uusi turbo töineen maksaa kuulemma n. 4000,. Vika ilmoitti itsestään, kun alakierroksilla isommalla vaihteella painoi kaasua, niin kuului kummallinen vikinä ja tuntui että kaikki tehot ei olisi kotona. Kerpele sentään!

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kurppa - 05.06.18 - klo:18:26
No nyt tuli 11/2013 rekisteröityyn bensa räsään eka kunnon vika. 44000 km ajettu ja turbo rikki, jonka myötä se pitää vaihtaa. Mitäs lautakunta suosittelee tehtaan/maahantuojan vastaantuloksi, uusi turbo töineen maksaa kuulemma n. 4000,. Vika ilmoitti itsestään, kun alakierroksilla isommalla vaihteella painoi kaasua, niin kuului kummallinen vikinä ja tuntui että kaikki tehot ei olisi kotona. Kerpele sentään!

Kyllä turbon tulisi kestää pitkästi yli 100tkm ellei ole ammattitaidottomalla firmalla lastutettu? Uusi turbo ei maksa ku tonnin joten tuo 3000 euroa vaihtotyöstä on posketon.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Oktaavi

#4946
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.06.18 - klo:23:07
Kyllä turbon tulisi kestää pitkästi yli 100tkm ellei ole ammattitaidottomalla firmalla lastutettu? Uusi turbo ei maksa ku tonnin joten tuo 3000 euroa vaihtotyöstä on posketon.
Jos on merkkarilta kysytty hinta, saattaa olla, että turbo maksaa 3000e ja vaihto tonnin. BKD Ocuun vuosia sitten maksoi merkkarilla turbo 2200e, fin-turbolta 900e.
Ja alkuperäiseen kysymykseen, jos auto vakio ja säännöllisesti huollettu, en maksaisi penniäkään, vaan vaatisin uuden turbon paikoilleen ilman kustannuksia

Petunet

Komppaan edellisiä, ahtimen pitäisi kestää huomattavasti pidempään jos on huollettu ja oikein käytetty.

Kunnostetun ahtimen voi saada halvimmillaan 300, hintaluokkaan kun palauttaa viallisen.
Vaihtotyössä menee 1-2 työpäivää, siitä voi laskea työn hinnan.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

fender

Itse miettinyt, että mistä voisi johtua kun 6-vaihteella kuuluu pieni viheltävä ääni 80-90 km/h välissä. Loppuu heti kun löysää kaasupolkimen. Ja moottorijarrutuksen aikana kuuluu sellaista rohinaa/lievä ujeltava ääni (ääni muuttuu nopeuden hidastuessa) ja joka loppuu kun painaa kaasua tai kytkintä. Onko tietoa ovatko ominaisuuksia vai jotain voimansiirrosta tai turbosta peräisin olevia mahdollisia vikoja?

Kyseessä on 2014 vuoden 1.2 TSI manuaalivaihteistolla ja mittarissa on 75 000 km.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: fender - 15.06.18 - klo:12:54
Itse miettinyt, että mistä voisi johtua kun 6-vaihteella kuuluu pieni viheltävä ääni 80-90 km/h välissä. Loppuu heti kun löysää kaasupolkimen. Ja moottorijarrutuksen aikana kuuluu sellaista rohinaa/lievä ujeltava ääni (ääni muuttuu nopeuden hidastuessa) ja joka loppuu kun painaa kaasua tai kytkintä. Onko tietoa ovatko ominaisuuksia vai jotain voimansiirrosta tai turbosta peräisin olevia mahdollisia vikoja?

Kyseessä on 2014 vuoden 1.2 TSI manuaalivaihteistolla ja mittarissa on 75 000 km.

Itsellä paljastui tänään ujellus kutosvaihteesta ja alustamikrofonilla vitosvaihteestakin kuulemma. Veikkasivat laakeria. Itse olen useaan kertaan juossut vaivan takia merkkiliikkeessä, mutta ovat niin kuuroja, että hävettää heidän puolestaan. Nyt vihdoin saadaan työn alle jossain kohtaa. Eli veto päällä 90km/h kuuluu selvimmin kutosvaihteella ujellus. Viitosvaihteen ujellusta en ole itse kuullut.

Nyt on ~45tkm ajettu ja laatikko ollut jo kerran levällään kutosen synkron ja rattaan takia. Paras olisi, jos tulisi uusi laatikko tilalle, niin pääsisi vanha tutkimuksiin. Kutonen meni siis rusahtaen päälle rullauksen jälkeen. Mekaanikko meinasi, ettei auto saa vapaalla rullata, mutta maahantuoja ja minä oltiin eri mieltä. Muut vaihteet meni päälle rusahtamatta vastaavissa tilanteissa. Minusta kertoo vain asentajan ymmärtämättömyydestä tuollainen. Ei ihme, ettei aikaisemmin ujellustakaan kuultu.

Autolla ei ole vedetty kuin kerran tyhjää kärryä, eikä ole ajettu vaihdeopastimen mukaan vedättämällä.

Muuten hyvä auto(käyttökulut vs tilat/mukavuus), kun vielä sinkkikuplat maahantuoja myöntäisi. Välillä tulee vilkuiltua toista tilalle, kun kypsyttää maahantuoja/huolto.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy