Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 06.03.18 - klo:17:14
Viestihistoriaa katsoen alle 10tkm ajettu -17 Scout, automaatti+neliveto.

Onpahan melkoinen diagnoosi tosiaan. Neliveto-DSG sen 10000, :O.

Täytyy sanoa, että auton omistajana ei paljon hymyilyttäisi, jos tuollainen sunnuntaikappale tullut. Ihan sen vuoksi halusin tietää, että saa kuvan minkälaisesta autosta on kyse.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ukormi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.18 - klo:17:41
Täytyy sanoa, että auton omistajana ei paljon hymyilyttäisi, jos tuollainen sunnuntaikappale tullut. Ihan sen vuoksi halusin tietää, että saa kuvan minkälaisesta autosta on kyse.

Vielä vähemmän hymyilyttäisi jos olisi mennyt yksi huolto hieman yli, auto olisi yli 2v vanha ja ajettu reilummin.

Aamulla sai taas sahuuttaa RSää pitkään. Oli ollut letkulämppärillä reilun tunnin, pakkasta 21 astetta. Mutta kun lähti, jäi käymään normaalisti.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Turbomania

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 06.03.18 - klo:18:18
Vielä vähemmän hymyilyttäisi jos olisi mennyt yksi huolto hieman yli, auto olisi yli 2v vanha ja ajettu reilummin.

Niin kauan kuin maksaja löytyy maahantuojasta tai valmistajasta en jaksa tressata mokomalla asialla...... hymyilen vain.  ;D
Nimittäin yhden volvo xc60 D5 koneen omasta pussista maksaneena on jonkun verran oppirahoja maksettu jo.   :o
Jos palvelu jatkuu yhtä asiallisena ja hyvänä edelleenkin ei mulla ole mitään silloin hampaan kolossa.... ja saan kulkineen kyllä alle veloituksetta että ei tarvi kävellä.
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

jupee

Minkaslaisia käyttökokemuksia Octavian omistajilla on liikennemerkkien tunnistusjärjestelmästä? Omien kokemuksien perusteella kameran toiminnassa ei ole moitteen sijaa, mutta tietyissä tilanteissa järjestelmä näyttää ottavan nopeusrajoitustiedon navigaattorin kartta-aineistosta, jossa nopeusrajoitustiedot on aivan pielessä. Esimerkkinä viereisessä kaupungissa on "ohitustie", jossa on aina ollut 80 nopeusrajoitus (kesät / talvet), mutta kartta-aineiston mukaan sillä saisi ajaa 120km/h >:( .

Navissa on uusimmat päivitykset, voikohan noista virheistä raportoida jotain kautta?

Tonisimo

Olisi tollainen 2015 vuoden 1,8tsi 4x4 oktavia .mahtaako ton vuoden mallissa n olla sitä öljynkulutusta millain

Popo

Lainaus käyttäjältä: Tonisimo - 16.03.18 - klo:21:22
Olisi tollainen 2015 vuoden 1,8tsi 4x4 oktavia .mahtaako ton vuoden mallissa n olla sitä öljynkulutusta millain

Olisi? Mutta ootko ajanu sillä? Kuluttaako? Öljyä.

Eihän siinä mahda olla. Luin vagarenasta.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Tonisimo - 16.03.18 - klo:21:22
Olisi tollainen 2015 vuoden 1,8tsi 4x4 oktavia .mahtaako ton vuoden mallissa n olla sitä öljynkulutusta millain
No koeajolla selviää,jos liikkeestä lähtee... 500 km ja sama paikka mittauksissa öljytikusta. Mut jos ei aika ja vai riiitä älä osta.mitä tiedän....
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

BMF

Lainaus käyttäjältä: Popo - 16.03.18 - klo:21:31
Olisi? Mutta ootko ajanu sillä? Kuluttaako? Öljyä.

Eihän siinä mahda olla. Luin vagarenasta.

Oon jo muutaman oluen juonu mutta oonko liian humalassa, koska en tajua tätä kieltä.
Tuskin öljynkulutus tulee olemaan ongelma ainakaan taloudellisesti. Enemmän huolestuisin kilometreistä ja ketjusta.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Popo

Lainaus käyttäjältä: BMF - 16.03.18 - klo:21:35
Oon jo muutaman oluen juonu mutta oonko liian humalassa, koska en tajua tätä kieltä.
Tuskin öljynkulutus tulee olemaan ongelma ainakaan taloudellisesti. Enemmän huolestuisin kilometreistä ja ketjusta.

Asia vilpitön. Yritin tavoittaa kysyjän "moodin", mutta rosvosektoriin meni. Olemalla ei öljyä kulu, kuitenkaan. Ajamalla ehkä.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

splitxyz

Ei ole 1.8 TSI vaan 2.0 RS TSI, ei öljynkulutusta = tarvitsee itse lisätä. En ymmärrä mistä öljynkulutus johtuu joissain yksilöissä, kun omistanut 9 uutta autoa peräkkäin ilman öljynkulutusta. Ensimmäinen kulutti vähän, mutta ei mitenkään, että tarvitsi lisäillä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

shotgun

Toinen avain lopetti lukkojen avaamisen ja sulkemisen. Ei toimi napista ei keylessinä. Jos ovet on auki, niin starttaa  ja toimii normaalisti avain taskussa.
Patteri vaihdettu ja testattu. Toinen avain toimii normaalisti.

Ideoita miten toisen avaimen saisi taas operoimaan lukkoja?

TTO

Lainaus käyttäjältä: shotgun - 17.03.18 - klo:15:50
Toinen avain lopetti lukkojen avaamisen ja sulkemisen. Ei toimi napista ei keylessinä. Jos ovet on auki, niin starttaa  ja toimii normaalisti avain taskussa.
Patteri vaihdettu ja testattu. Toinen avain toimii normaalisti.

Ideoita miten toisen avaimen saisi taas operoimaan lukkoja?
Ihan hämärä mutu Ocu 2:sta, että paritus olisi tapahtunut avaamalla ovi ko. avaimella ”vanhanaikaisesti” (lukkopesä on siellä muovin alla) ja sen jälkeen perään kankea käyttämällä.

paku74

Lainaus käyttäjältä: shotgun - 17.03.18 - klo:15:50
Toinen avain lopetti lukkojen avaamisen ja sulkemisen. Ei toimi napista ei keylessinä. Jos ovet on auki, niin starttaa  ja toimii normaalisti avain taskussa.
Patteri vaihdettu ja testattu. Toinen avain toimii normaalisti.

Ideoita miten toisen avaimen saisi taas operoimaan lukkoja?

MY2018 sähköisestä käyttöohjekirjasta:

Kauko-ohjaimen synkronointi
Jos radiokauko-ohjausavaimen näppäintä painetaan useita kertoja järjestelmän vaikutusalueen ulkopuolella tai kun radiokauko-ohjausavaimen paristo on vaihdettu, ja autoa ei voi lukita tai avata, täytyy avain synkronoida.

Paina haluamaasi näppäintä radiokauko-ohjausavaimessa.
Näppäimen painamisen jälkeen oven lukitus pitää avata avaimella lukkosylinterin kautta 1 minuutin kuluessa.

shotgun

Kiitos vinkeistä! Sain herätettyä avaimen noilla ohjeilla.

Stig

Tekeekö muilla MY18 Bolero semmosta, että startista jää pimeäksi, radiot ym. mykkänä eikä mm. peruutuskamera toimi. Virtanapista sammuu (oletetusti) ja seuraavasta painalluksesta käynnistyy normaalisti. Vaatii siis kaksi kertaa virtanapin painamisen että käynnistyy. Käynnistyessä vielä antaa SOS/hätäpuheluherjan mutta kuittaantuu itsestään pois.

Ehkä joka kymmenennen startin välein tekee tuota.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 21.09.16 - klo:20:19
Nyt on pumput vaihdettu takuuna. 25 kilsaa ajoa takana ja edelleen ovat kuivat.
Nyt oli kuulemma jo toiseen tilattu uudet pumput. Eli alkavat siellä Laakkosellakin saada tuntumaa noiden vaihtoon  :)

Jahas. Taas vuotaa takapumput. Mittarissa kilsoja 62000. Eli sen 30000 kestivät kuivina. Ei ole kyllä mitään rajaa jos nuo 30tkm välein pitää uusia.
Uudet taitavat maksaa maltaita. No takuuta ei autolla enää ole, joten Laakkonen tuskin mitään kantaa noihin enää ottaa.
Vuotakoot, kunhan vaan toimivat.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Heratsoft

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 27.03.18 - klo:00:09
Jahas. Taas vuotaa takapumput. Mittarissa kilsoja 62000. Eli sen 30000 kestivät kuivina. Ei ole kyllä mitään rajaa jos nuo 30tkm välein pitää uusia.
Uudet taitavat maksaa maltaita. No takuuta ei autolla enää ole, joten Laakkonen tuskin mitään kantaa noihin enää ottaa.
Vuotakoot, kunhan vaan toimivat.
Saanko kysyä tkä takapumput vuotavat?
Ajossa: Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance MY14
EX: Octavia Combi 1.8 TSI Style MY18
EX: Kia Cee'd 1.6 EX 5D MY13
EX: VW Jetta 1.4 TSI
      Renault Scenic 1.6 -00
      Nissan Micra 1.0 -96

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Stig - 26.03.18 - klo:22:33
Tekeekö muilla MY18 Bolero semmosta, että startista jää pimeäksi, radiot ym. mykkänä eikä mm. peruutuskamera toimi. Virtanapista sammuu (oletetusti) ja seuraavasta painalluksesta käynnistyy normaalisti. Vaatii siis kaksi kertaa virtanapin painamisen että käynnistyy. Käynnistyessä vielä antaa SOS/hätäpuheluherjan mutta kuittaantuu itsestään pois.

Ehkä joka kymmenennen startin välein tekee tuota.
Onko akku ylläpitolatauksessa ajojen välissä, kuten Suomen talvessa kuuluu? Auto alkaa sammuttelemaan ”mukavuuslaitteita” kun akkujännite käy käynnistyksessä liian alhaalla.

Akulle ulkoinenlaturi, sähkölämmittimet pois käytöstä ja reippaasti tyhjäkäyntiä jotta akku lämpenee latautuakseen, eiköhän se siitä korjaannu.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Heratsoft - 27.03.18 - klo:01:06
Saanko kysyä tkä takapumput vuotavat?

Rs Octavian takaluukun jouset. Mikä lie oikea nimitys, mutta ne mustat pötkylät siinä luukun ja korin välissä. Nostavat ja sulkevat luukun napista painamalla.
Pelkästään sähkömoottorit eivät ole kun sieltä vuotaa ulos nestettä. Tai sitten tuo on nesteeksi muuttunutta sähköä.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 27.03.18 - klo:18:46
Rs Octavian takaluukun jouset. Mikä lie oikea nimitys, mutta ne mustat pötkylät siinä luukun ja korin välissä. Nostavat ja sulkevat luukun napista painamalla.
Pelkästään sähkömoottorit eivät ole kun sieltä vuotaa ulos nestettä. Tai sitten tuo on nesteeksi muuttunutta sähköä.

Kävin keskiviikkona noita takaluukun sähkömoottoreita ( sillä nimellä ne oli viimeksi vaihdettu ) näyttämässä Laakkosella. Vuotaahan ne..
Huoltoneuvoja tuumi että niissä pitäisi olla varaosatakuu kyllä voimassa kun ovat alle 2v sitten vaihdetut. Lupasi ilmoitella mitä noiden suhteen tehdään.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Octavia4x4

Octavia säikäytti eilen heittämällä AIRBAG ERROR tekstin mittaristoon. Myös airbagin merkkivalo jäi palamaan lyhyen siirtymän ajaksi. Myöhemmin päivällä useita käynnistyksiä ilman herjoja aiheesta. Tarkkaillaan..

Mitään konkreettista vikaa siellä tuskin on, koska sellaisen jälkeen airbagin merkkivalo jää palamaan, eikä poistu kuin vikakoodit nollaamalla. Näin oli ainakin Audissa muinoin, kun joku takapenkillä käynyt "isokenkäinen" oli onnistunut potkaisemaan apumiehen penkin alla sivuturvatyynyn johtoliittimen irti.
Konsernipelejä vuodesta 1993

vaihtaja

Kaikki mua varotteli, että älä sotkeudu VAGineisiin, silti niin tein.

Tammikuun puolivälin jälkern vaihdoin itselleni vm -14 octavia farkun 2.0 tdi dsg, ostohetkellä vajaa 69tkm ajettuna.

Nyt muutama kuukausi ja 7tkm myöhemmin päästiin jo autohuoltojen maailmaan. Menossa viankartoitukseen autokeskukseen ensi keskiviikkona. Tänään heitti käynistäessä ”error: start stop system” viestiä. Mitään muuta oiretta/ilmoitusta/vilkkuvaloa ei ainakaan vielä, ole ilmaantunut. Autossa on autokeskusturva kyllä ja sinne luonnollisesti asiasta soittelin, asiakaspalvelija toki muisti mainita, että ”saa nähdä meneeko turvan piiriin, osa vioistahan siitä on rajattu pois”. Kuulosti jo heti selittelyltä, jolla kustannukset tullaan vierittämään asiakkaan kontolle. Saapi nähdä, kuluttaja asimieheen täytynee siinä kohtaa olla yhteyksissä (vai mikä taho se olikaan).

Kokemuksia vastaavasta start stop errorista ja syistä sen takana? Kiinnostaa myös kokemukset autokeskuksen kanssa takuukorjauksista asioinnista.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vaihtaja - 11.04.18 - klo:10:40
Kaikki mua varotteli, että älä sotkeudu VAGineisiin, silti niin tein.

Tammikuun puolivälin jälkern vaihdoin itselleni vm -14 octavia farkun 2.0 tdi dsg, ostohetkellä vajaa 69tkm ajettuna.

Nyt muutama kuukausi ja 7tkm myöhemmin päästiin jo autohuoltojen maailmaan. Menossa viankartoitukseen autokeskukseen ensi keskiviikkona. Tänään heitti käynistäessä ”error: start stop system” viestiä. Mitään muuta oiretta/ilmoitusta/vilkkuvaloa ei ainakaan vielä, ole ilmaantunut. Autossa on autokeskusturva kyllä ja sinne luonnollisesti asiasta soittelin, asiakaspalvelija toki muisti mainita, että ”saa nähdä meneeko turvan piiriin, osa vioistahan siitä on rajattu pois”. Kuulosti jo heti selittelyltä, jolla kustannukset tullaan vierittämään asiakkaan kontolle. Saapi nähdä, kuluttaja asimieheen täytynee siinä kohtaa olla yhteyksissä (vai mikä taho se olikaan).

Kokemuksia vastaavasta start stop errorista ja syistä sen takana? Kiinnostaa myös kokemukset autokeskuksen kanssa takuukorjauksista asioinnista.

Jos olet ostanut auton liikkeestä ja alle 6kk mennyt ostosta, niin menee ihan virhevastuun piikkiin noilla kilometreillä sekä iällä. Yhteys liikkeeseen ja toteat hoitakaa homma!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Popo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.04.18 - klo:11:51
Jos olet ostanut auton liikkeestä ja alle 6kk mennyt ostosta, niin menee ihan virhevastuun piikkiin noilla kilometreillä sekä iällä. Yhteys liikkeeseen ja toteat hoitakaa homma!

Näin. Toki Autokeskus voi antaa vaihtoautoille takuu-luontoisen "Autokeskus-turvan", mutta ei sen pienellä präntättyjen rajausten perusteella voi normaalia myyjän virhevastuuta tuotteesta kiertää.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

shotgun

Lainaus käyttäjältä: vaihtaja - 11.04.18 - klo:10:40
Kokemuksia vastaavasta start stop errorista ja syistä sen takana? Kiinnostaa myös kokemukset autokeskuksen kanssa takuukorjauksista asioinnista.

Lähtikö auto kuitenkin normaalisti käyntiin? Omaan vastaavaan autoon tuo sama virheilmoitus tulee kuukauden tai parin välein, mutta ei siitä mitään haittaa ole ollut.

shotgun

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 27.03.18 - klo:00:09
Jahas. Taas vuotaa takapumput. Mittarissa kilsoja 62000. Eli sen 30000 kestivät kuivina. Ei ole kyllä mitään rajaa jos nuo 30tkm välein pitää uusia.
Uudet taitavat maksaa maltaita. No takuuta ei autolla enää ole, joten Laakkonen tuskin mitään kantaa noihin enää ottaa.
Vuotakoot, kunhan vaan toimivat.

Minulla kestivät näköjään reilun 150tkm, mutta eivät enää. Pieni vuoto ei sinänsä haittaa, mutta nyt ovat alkaneet pitämään melkoista meteliä. Sellainen muovinen ärsyttävä kolina kaikista pienistäkin tien epätasaisuuksista.

Merkkihuollon mukaan uudet maksavat n. 450 euroa kappale, ja vaihtotyö päälle. Saisikohan netistä jostain halvemmalla?

BMF

Lainaus käyttäjältä: shotgun - 11.04.18 - klo:13:06
Lähtikö auto kuitenkin normaalisti käyntiin? Omaan vastaavaan autoon tuo sama virheilmoitus tulee kuukauden tai parin välein, mutta ei siitä mitään haittaa ole ollut.

Minullakin teki edeltävä 1.4 tsi ocu pari kertaa vuodessa tuon herjan. Aina lähti toka kerralla käyntiin ja mitään oikeaa vikaa ei ainakaan omaan tietooni tullut. Epäilen että joskus syyksi tuli liian nopea start nappulan painaisu. Joskus teki myös pidemmän reissun loppuvaiheella kesken ajelun tuon herjan. Sammutin auton kävin kaupassa ja tulin autolle ja vikaherja start stop tuli taas. Sitten yön yli ja aamulla käynnistys eikä enää mitään herjaa. Tämän jälkeen pelitti taas aivan normaalisti.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Popo - 11.04.18 - klo:12:58
Näin. Toki Autokeskus voi antaa vaihtoautoille takuu-luontoisen "Autokeskus-turvan", mutta ei sen pienellä präntättyjen rajausten perusteella voi normaalia myyjän virhevastuuta tuotteesta kiertää.

Jos kyse on vapaaehtoisesta takuusta ei korjaus saa maksaa mitään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vaihtaja

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.04.18 - klo:11:51
Jos olet ostanut auton liikkeestä ja alle 6kk mennyt ostosta, niin menee ihan virhevastuun piikkiin noilla kilometreillä sekä iällä. Yhteys liikkeeseen ja toteat hoitakaa homma!

Joo liikkeestä on ostettu, autokeskus airportista. Autolla myös 18kk tai 30tkm autokeskusturva, joka siis luonnollisesti yhä voimassa. Tässä autoturvasaa on 100euron omavastuu asiakkaalle maksettavaksi mikäli jotain korjaustoimenpiteitä ilmenee (jotka kuuluu tuohon ak turvaan). Sain kaupanteon yhteydessä etusetelin, jolla tuon omavastuun voi kuitata. Mikäli alkavat hankalaksi niin sitten varmasti kuluttajasuojaan on asiassa vedottava ja virhevastuuseen. Tuon 100 euron etusetelin olen valmis vastamaan, että auto saadaan toimimaan nuunkuin kuuluu, ehkä olen sen verta huijattavissa oleva ihminen. Jos virhevastuuseen vetoaa niin meneekö kulut kokonaan myyjälle vai voiko ne jakautua myyjän ja asiakkaan kesken? Ei ole aikaisempaa kokemusta tällaisesta. Lapsiperheessä, jossa äiti on tällä hetkellä kotihoidontuella ja seuraava lapsen laskettu aika heinäkuussa, ei kuitenkaan ole ”ylimääräistä” rahaa liiaksi, joten itse ei huvittaisi mitään maksella tästä, vähän sylettää tuon etusetelinkin käyttö kun sen voisi määräaikaishuoltoonkin hyödyntää.



Lainaus käyttäjältä: shotgun - 11.04.18 - klo:13:06
Lähtikö auto kuitenkin normaalisti käyntiin? Omaan vastaavaan autoon tuo sama virheilmoitus tulee kuukauden tai parin välein, mutta ei siitä mitään haittaa ole ollut.

Auto kyllä hurahti käyntiin samoin kuin ennenkin. Ajoin pienen siirtymän ja sammutin, hoidin muutaman asian, jonka jälkeen liikkeelle ja sillä kertaa ei enää ilmoitusta tullutkaan. Kummallinen vika. En tiedä johtuuko 13 tuntia kestäneestä yövuorosta, vainoharhaisuudesta vai mistä, mutta ihan kuin olisi olevinaan tyhjäkäynnillä täristänyt tavallista enemmän ja koneen käyneen hieman epätasaisemmin? Kiihdyttäessä tai ajaessa kulki kuitenkin täysin normaalisti. Toki siinä 13 tunnin yövuoron jälkeen koko ukko jos täris väsymyksestäkin...

Pitää seurailla. Puhelimessa sanottiin kuitenkin, ettei ole ajamista estävä vika joten työajoa tulee normaalisti ajettua ensi viikon huoltopäivään saakka, ellei jotain iitta dramaattista ilmene.

Harmi sinällään tällainen kun olen autosta kovin tykännyt ja tilat/suorituskyky itselle juuri sopivat. Löpöä syö enemmän kuin odotin, mutta kelien lämmetessä sekin tippunut lähemmäs viittä, kun pakkasilla pyöri kuuden tienoilla säännöllisesti.

Enhancer

Pieni tärinä tyhjäkäynnillä voisi hyvin johtua hiukkasloukun puhdistuspoltosta, ja kenties selittäisi nuo satunnaiset start/stop -erroritkin. Eihän sammutusautomatiikka voi polton ollessa käynnissä toimia.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy