Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

thoai

Kyllä palavat myös nuo hehkulankapolttimot. Maxidot näytössä valittaa cornering light (AFS) error.

jni

Lainaus käyttäjältä: thoai - 23.02.18 - klo:11:46
Kyllä palavat myös nuo hehkulankapolttimot. Maxidot näytössä valittaa cornering light (AFS) error.

Tarkasta sumuvalojen toimivuus.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

thoai

Sumuvalot toimii molemmat. Käytin autoa vikakoodin luvussa ja antoi koodia takarenkaan tasotunnistimelle. Oikosulussa?
Lisäksi muistissa on 1 koodi moottorin jäähdyttimen pumpouun liitttvä passiivisena, onko tuosta mitään ongelmaa enää?




a_jaba

Mulla herjas golffi myös tota cornering light (AFS) error ja sielä oli kulmavalon polttimo rikki, eli ei sumuvalo. En tiedä miten octaviassa kulmavalo on järjestetty mutta golffin bi-xenoneissa kulmavalo on ajovaloumpiossa oleva h7.

Näissä MQB autoissa muilla polttimoilla vikailmoitukset tulee polttimokohtaisesti mutta kulmavalojen polttimoista tulee juuri kyseinen cornering light (AFS) error. Eli palaako molemmat kulmavalot varmasti?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: thoai - 23.02.18 - klo:08:29
Moro, autona octavia G-tec MY15, ajettu 100tkm.
Eilen pohjoisessa reissaillessa ilmestyi autoon ensimmäinen vikaherja auton ostamisen jälkeen. Auto valittaa "bend lighting error". Seinää vasten tarkistaessa molemmat valot tekevät alas-sivuille-ylös liikkeen sekä kaikki polttimot palavat, myös sumuvalot/kurvivalot.
Auto valittaa valojen tsekkauksen jälkeen tuota virhekoodia joka mielestäni tekee sen ettei valot xenonit käänny liikkeessä. Pakkasta oli - 15 kun herja ilmeni ja herjaa edelleen samaa joka käynnistyksen jälkeen.

Onko mitään vinkkejä mitä tarkistaisi?
Auto tosin ostettu 1.5vk sitten liikkeestä ja sinne olenkin jo laittanut viestiä herjasta, heidän vastaus oli että odotellaan lämpimää keliä jospa herja lähtis itse pois, jos ei niin tutkitaan sitten. Otenkin sellainen fiilis että eivät tule korjaamaan liikkeen piikkiin tota...
Kyllä auton pitää toimia myös -15 asteessa. Eli vie auto liikkeeseen ja pyydä korjaamaan herja sekä kaikki vikakoodit joita sait selville. Auton pitää olla ehjä, ja sitä varten on myyjäliikkeen vastuu.

thoai

Juu pitää ensi viikon puolella käväistä liikkeessä juttelemassa herjoista, nyt vielä reissun päällä.

Mandons

Onkohan ihan normaalia jos ajelee jonkin aikaa tasakaasulla moottoritietä ja sitten runttaa kaasun pohjaan niin tulee ikään kuin "palaneen" hajua? Ihan kuin kytkin luistaisi pahasti hajun perusteella. DSG7 kyseessä ja auto vm. -18.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

thoai

Kurkkasin auton alle, ihmeellisesti ihan jäässä tuosta anturin kohdalta (oletan että xenonien anturi on tuossa, koska toisella puolella ei ole tuota motikkaa) ainoastaan. Ihan kuin kuivajäällä olisi jäädytetty tuota kohtaa :)
Anyway, laitoin auton talliin sulaamaan jospa lähtisi tuo valojen herja pois.



Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 24.02.18 - klo:23:15
Onkohan ihan normaalia jos ajelee jonkin aikaa tasakaasulla moottoritietä ja sitten runttaa kaasun pohjaan niin tulee ikään kuin "palaneen" hajua? Ihan kuin kytkin luistaisi pahasti hajun perusteella. DSG7 kyseessä ja auto vm. -18.
No ei todellakaan ole käry normaalia, ainakaan moottoritienopeuksissa. Liikkuuko se auto, vai luistaako kytkin? Hajun lähde voi toki uudenkarheassa autossa olla joku muukin, DSG valvoo luistoa aika tiukoin parametrien ja menee sitten vikatilaan vastaavasti aika herkästi jos tosiaan siitä olisi kyse.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Autoinssi

Huolettomasti ovat ajot sujuneet kolmoskoppasella Oculla. Kahdella autolla olen ajanut 100 tkm/auto ilman vikoja ja nyt on kolmas menossa. 1,4 TSI HB on aina ollut kyseessä ja tämä nykyinen on DSG:llä. Ja Winter paketilla. Ja siihen liittyykin nyt kysymys. Nyt kun on kylmää, olen ollut erittäin tyytyväinen auton nopeaan lämpeämiseen, vaikka ei käyttäisikään Webastoa. Tänään kun olin ajanut kylmäkäynnistyksen (-8 astetta) jälkeen 6-7 minuuttia ja kone oli lähes normaalilämpöinen, ajoin auton talliin ja sammutin moottorin. No Webastohan se siellä pöhisi. Varmaankin se ihan normaali jälkipolttotoiminto. Ihmettelin vaan sitä, että se oli ilmeisesti mennyt itsestään päälle? Käyttöohjekirja ei puhu tästä ominaisuudesta mitään? Mielenkiintoista.

Enhancer

Oletuksena automaattinen lisälämmitys on Webaston kanssa päällä, löytyy radionäytöstä ilmastoinnin asetuksien uumenista.

Enpä kyllä ottaisi poiskaan, kuten itsekin sanoit niin ei tarvitse palella :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Autoinssi

Kiitos Enhancer, siellähän se oli kerrottuna käyttöohjekirjassakin, kun ilmastoinnin alta sen luki. Sieltä voi myös valita tuulilasin automaattisen lämmityksen, jos haluaa. Olet siinä oikeassa, että automaattinen Webaston kytkeytyminen on hyvä asia talvipakkasilla, koska auto todellakin lämpiää tosi nopeasti. Kyllä kai siinä joku lämpötilaraja on kesäkelejä ajatellen?

Enhancer

Tuossa on älyä nykyään aika paljonkin verrattuna muutaman vuoden takaiseen ”aina käyntiin jos vedet alle 80 asteen” -lisälämmitykseen.

Öljyn lämpötilaa seurataan moottorin jäähdytysnesteen lämpötilan lisäksi, matkustamon todellinen lämpötila vs. automaatilta pyydetty vaikuttaa jne.

Sanoisin että turhaan tuo lisälämmitin ei päälle mene. Lämmittimen kuluttama polttoaine on aika pieni lisähinta omasta mukavuudesta ja siitä että moottori lämpenee pakkasillakin kunnolla. Öljyt pysyvät paremmassa kunnossa jne.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

shotgun

Jos on paljon lyhyttä pätkäajoa, niin automaattinen webasto kannattaa laittaa pois päältä. Karstoittuu turhaan, jos ei ehdi lämpenemään kunnolla.

Mandons

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 25.02.18 - klo:11:32
No ei todellakaan ole käry normaalia, ainakaan moottoritienopeuksissa. Liikkuuko se auto, vai luistaako kytkin? Hajun lähde voi toki uudenkarheassa autossa olla joku muukin, DSG valvoo luistoa aika tiukoin parametrien ja menee sitten vikatilaan vastaavasti aika herkästi jos tosiaan siitä olisi kyse.

Auto kyllä liikkuu mutta haju on palaneen käry omaan nenääni. Ei tuolla autolla ole kuin 4400km vasta ajettu. Mutta haju oli ihan kuin olisi manuaalivaihteisella autolla luisttanut pahemman kerran kytkintä.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

NPR

^ Sama palaneen kytkimen haju käväisi omassakin noin viikko sitten, kun innostuin hieman rivakammin kiihdyttämään pienellä vaihteella. Ei ole sen jälkeen toistunut ja auto toimii normaalisti. Mittarissa 3300 km.
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

Enhancer

Olikos näissä 1.8tsi -patojen kanssa 6-vaihteinen DSG? 7-vaihteinen kuivakytkinversiohan alkaisi olla jo rajoilla väännönkestonsa suhteen, ei tuo luistaminen kovin pitkää käyttöikää missään tapauksessa tiedä...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

s-mod

#4847
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 26.02.18 - klo:18:25
Olikos näissä 1.8tsi -patojen kanssa 6-vaihteinen DSG? 7-vaihteinen kuivakytkinversiohan alkaisi olla jo rajoilla väännönkestonsa suhteen, ei tuo luistaminen kovin pitkää käyttöikää missään tapauksessa tiedä...
Kai niissä 7-dsg on. alakierroksilla väännön kestävyydestä, en tiedä mutta 2000-5000rpm/320nm kesti Fabia rs 30000km sitt vaihdoin pois öljynkulutuksen takia.
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

TTO

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 26.02.18 - klo:18:25
Olikos näissä 1.8tsi -patojen kanssa 6-vaihteinen DSG? 7-vaihteinen kuivakytkinversiohan alkaisi olla jo rajoilla väännönkestonsa suhteen, ei tuo luistaminen kovin pitkää käyttöikää missään tapauksessa tiedä...
Etuvetoisissa on DSG7 ja vääntö on rajattu 250 Nm:iin. Nelivedossa on DSG6 ja vääntö on rajattu 280 Nm:iin.
DSG6:stani on kiihdytetty säännöllisesti rivakasti ja erittäin rivakasti eikä käryjä ole sisään tullut.

scoutti3

Aamulla -25 pakkasta, webasto 40 min päällä ja käynnistys, n. puoli sekuntia käy ja sammuu. Seitsämännellä kerralla jäi  käymään lopullisesti. Joka kerta kävi sen 0,5-1 sekuntia ja sammui. Tehnyt nyt kovempien pakkasten (yli -20) joka kerta saman. Veikkaan jos pakkasta olisi yli -30, niin auto ei käynnistyisi ollenkaan. Auto Ocu Scout -15 184 hp diesel. Keulan alaosa tukittu ja öljynlämmöt ajossa pyörii 100 asteen paikkeilla. Missähän vika, edellisinä talvina käynnistynyt moitteetta. Aikaisemmin webasto oli päällä 30 min, nyt nostin sitä 40 minuuttiin, kun alkoi eka kerran leikkiä. Itse veikkaan hehkuja, mutta onko jollain ollut vastaavaa?
Octavia III Scout 2.0 Tdi 184 DSG my16
Ex-Volvo XC60 Summun autom. D5 AWD -11
Ex-Octavia II Scout 2.0 Tdi 140 man. facelift -11

globetrotter

Moikka scoutti3,
Kondenssivesi sulla tekeepi tuota käynnistys ongelmaa. Itsellä myös 8 kpl vesi käynnistyksiä tälle talvelle. Ilman esilämmitystä tuota vesi ongelmaa ei ole koska se vesi on jäässä (välijäähdyttimellä/imusarjassa) eikä laita moottoria jumiin. Pahimmilla kondenssi ongelma on kun autolla ei ajeta ja keli lauhtuu nopeasti auto menee ’huurteeseen’ lauhtumisesta johtuen, sitten kun esilämmittää tämän huurteisen välijäähdyttimen/imusarjan on moottori kondensivedestä totaalisen jumissa. Näissä moottoreissa on niin paha suunnittelu vika ettei se korjaannu muutako fysiikanlakeja muuttamalla. Vittuuntunut.
RS FL MY18, nokivasara+invaloota

scoutti2016

Sama vika, kylmäkäynnistys ja kun käynnistyy webasto päälle niin lämpiää nopeammin tai pitää käyttää webastoa kauemmin päällä

scoutti3

Mutta en ymmärrä miksi ei ole tehnyt vastaavaa jo aiempina talvina, tämä starttailu ilmaantunut vasta tänä talvena  :o
Octavia III Scout 2.0 Tdi 184 DSG my16
Ex-Volvo XC60 Summun autom. D5 AWD -11
Ex-Octavia II Scout 2.0 Tdi 140 man. facelift -11

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: globetrotter - 27.02.18 - klo:10:41
Moikka scoutti3,
Kondenssivesi sulla tekeepi tuota käynnistys ongelmaa. Itsellä myös 8 kpl vesi käynnistyksiä tälle talvelle. Ilman esilämmitystä tuota vesi ongelmaa ei ole koska se vesi on jäässä (välijäähdyttimellä/imusarjassa) eikä laita moottoria jumiin. Pahimmilla kondenssi ongelma on kun autolla ei ajeta ja keli lauhtuu nopeasti auto menee ’huurteeseen’ lauhtumisesta johtuen, sitten kun esilämmittää tämän huurteisen välijäähdyttimen/imusarjan on moottori kondensivedestä totaalisen jumissa. Näissä moottoreissa on niin paha suunnittelu vika ettei se korjaannu muutako fysiikanlakeja muuttamalla. Vittuuntunut.
Taitaa tuokin olla dieselin vika, kun ei bensakoneessa ole mitään tuollaista ongelmaa.

Petunet

Lainaus käyttäjältä: globetrotter - 27.02.18 - klo:10:41
..Näissä moottoreissa on niin paha suunnittelu vika ettei se korjaannu muutako fysiikanlakeja muuttamalla. Vittuuntunut.

Jaa-a. Minkähän takia tuo vika ei sitten ole kaikissa samanlaisissa moottoreissa?
Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, omassa autossani tai tuttavillani ei ole ongelmia moottorin käynnistymisessä käyttipä Webastoa tai ei, lämpötilasta riippumatta.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 27.02.18 - klo:19:48
Jaa-a. Minkähän takia tuo vika ei sitten ole kaikissa samanlaisissa moottoreissa?
Kuten olen aiemminkin kirjoittanut, omassa autossani tai tuttavillani ei ole ongelmia moottorin käynnistymisessä käyttipä Webastoa tai ei, lämpötilasta riippumatta.

Jep, ainakaan omassa pikku-dieselissä ei ole ollut tuota vikaa. Kolmas talvi nyt menossa ja hyvin epäsäännöllistä käyttöä, välillä paljon pätkäajoa, välillä Webasto jauhaa 30min ja ylikin, välillä taas unohdan ja kerkeää puhista vain 5-10min, ja joskus jotain siltä väliltä. Eikä ole ollut yhtään pitkää starttia tai sammumista. (Ehkä tässä vaiheessa pitää koputtaa puuta.)

Turbomania

Tere!
no tänään auto kävi diagnoosissa kylmänä sammumisten ja vaihdelaatikon kolinan takia.
Tuomio oli aikamoinen  :o
Nokka akselien tunnistimet vaihtoon koska niitä on vissiin muillakin temppuillut kylmässä... ei tunnista nokan asentoa.
Ja vaihdelaatikon kolina korjataan vaihtamalla vaihdelaatikko  :o :o
Että sillai.
Nooo ei mitään... näitä sattuu...
Palvelu on ainakin erinomaista.  :D
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Turbomania - 06.03.18 - klo:16:18
Tere!
no tänään auto kävi diagnoosissa kylmänä sammumisten ja vaihdelaatikon kolinan takia.
Tuomio oli aikamoinen  :o
Nokka akselien tunnistimet vaihtoon koska niitä on vissiin muillakin temppuillut kylmässä... ei tunnista nokan asentoa.
Ja vaihdelaatikon kolina korjataan vaihtamalla vaihdelaatikko  :o :o
Että sillai.
Nooo ei mitään... näitä sattuu...
Palvelu on ainakin erinomaista.  :D

Minkä ikäinen auto, paljonko ajettu ja onko vielä automaatti?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Enhancer

Viestihistoriaa katsoen alle 10tkm ajettu -17 Scout, automaatti+neliveto.

Onpahan melkoinen diagnoosi tosiaan. Neliveto-DSG sen 10000, :O.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Turbomania

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 06.03.18 - klo:17:14
Viestihistoriaa katsoen alle 10tkm ajettu -17 Scout, automaatti+neliveto.

Onpahan melkoinen diagnoosi tosiaan. Neliveto-DSG sen 10000, :O.
Näin juuri.
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy