Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

ropellihattu

Omissa VAGinoissa on lähes kaikissa jäätynyt käsijarru talvella. Uusimmassa ei vielä, mutta eiköhän se viimeistään ensi talvena korjaannu sekin epäkohta...

Joskus kun edellisen kulkineen kanssa tuon unohti talvella ja nyppäsit käsijarrukahvasta miehekkäästi, niin sitten sekunnin päästä kun teko upposi tajuntaan niin alkoi sen päiväinen kiroaminen. Sitten ajettiin taka-akseli punaisena kunnes sitten jossain vaiheessa helpotti.

Aika ärsyttävä vika tosiaan...
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 02.02.18 - klo:15:43
Omissa VAGinoissa on lähes kaikissa jäätynyt käsijarru talvella. Uusimmassa ei vielä, mutta eiköhän se viimeistään ensi talvena korjaannu sekin epäkohta...

Kai näissäkin sitten eroja on, kun mulla ollut ainakin 8 konsernin autoa ja kertaakaan ei ole noin käynyt. Mulla on vielä paha tapa aina vetää kahvasta (jos ei ole sähköinen).
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

JJambs

Kolmen VAGin kokemuksella ei ole esiintynyt ko. vaivaa täällä.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

peped

Lainaus käyttäjältä: Jaka - 02.02.18 - klo:08:16
Onkohan autoon tehty milloin jarruhuolto,joka on lisätyö?Itse huomannut ,että kannattaa teettää joka huollossa,niin jää kyseinen ongelma pois.

Ei mitään tietoa, pitääpä ottaa puheeksi kun vie auton seuraavaan huoltoon. Mitäs tuo erillinen jarruhuolto oikein pitää sisällään?
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 02.02.18 - klo:15:49
Kai näissäkin sitten eroja on, kun mulla ollut ainakin 8 konsernin autoa ja kertaakaan ei ole noin käynyt. Mulla on vielä paha tapa aina vetää kahvasta (jos ei ole sähköinen).

Siinä se suurin ero varmaan tuleekin. Jos sitä ei koskaan käytä, mutta kerran vuodessa vahingossa kiskaisee päälle, niin varmaan jää jumiin. Voi jäädä vaikka ei olisi pakkastakaan.

Joka pysäköinnissä käyttänyt käsijarrua, eikä ole kertaakaan ollut jumissa niissä kolmessa volkkarissa joissa vielä käsin vedettävä kahva oli. Ei toisaalta nykyistenkään autojen sähköisessä seisontajarrussa ole mitään ongelmaa ollut.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jaka

Lainaus käyttäjältä: peped - 04.02.18 - klo:21:49
Ei mitään tietoa, pitääpä ottaa puheeksi kun vie auton seuraavaan huoltoon. Mitäs tuo erillinen jarruhuolto oikein pitää sisällään?
Muistaakseni ainakin takajarrujen putsaus+herkistely
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

Devl

Jarrujen paukkuminen liikkeelle lähtiessä ja jarrujen jäätyminen on ihan eri asia.

Tälle foorumille on kyllä pesitynyt aivan kädetöntä sakkia kun uuden auton öljyn kulutuskin pitää huollossa käydä täyttämässä... ::)

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Devl - 05.02.18 - klo:11:56
Tälle foorumille on kyllä pesitynyt aivan kädetöntä sakkia kun uuden auton öljyn kulutuskin pitää huollossa käydä täyttämässä... ::)

Sitten kun ajattelet vähän pitemmälle niin huomaat että on myös työsuhdeautoilijoita, yksityisleasingautoilijoita, ja voipa jollakin olla ihan huolenpitosopimuskin alla.

Guido

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 02.02.18 - klo:16:34
Kolmen VAGin kokemuksella ei ole esiintynyt ko. vaivaa täällä.

Neljä VAG:ia omistaneena en myöskään ole tuohon vaivaan törmännyt.

pomo

6 vag menossa ja käsijarru ei ole koskaan jäätynyt. Muissa merkeissä tuota kyllä esintyy.

Ocunen

Edellisessä Ocussa (-06 farkku) käsijarru jäätyi heti, kun pakkasen puolelle mentiin. Sitä huollettiin, rasvattiin, vaihdettiin vaijeria jne mutta ei, aina pamahti jäähän jos erehtyi käyttämään pakkaskelissä. Tässä oli aina muistaminen syksyisin, ettei kesän ainapäällepysäköidessä-käsijarrun käyttö kostautunut...
Nykyisessä ei ongelmaa. Aina käppäri päällä kelissä kuin kelissä, eikä kertaakaan ole ajatellutkaan jäätyvänsä.
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

Jani

Onko kellään käynyt niin että tankin sisällä oleva korkin vastinkappale vääntyy väärään asentoon? Tankatessa tuota ei saa murjottua noin ja nyt korkki ei tiivistä ja naftat tulee ulos. Puhelimessa väittivät ettei pysty vaihtamaan vaan koko tankki olisi uusittava. Täytyy käydä näyttämässä kunhan pääsee kotiin. Tankki 650â,¬ plus työt.
https://ibb.co/cNsk0c


Jani

Lainaus käyttäjältä: Jani - 06.02.18 - klo:14:47
Onko kellään käynyt niin että tankin sisällä oleva korkin vastinkappale vääntyy väärään asentoon? Tankatessa tuota ei saa murjottua noin ja nyt korkki ei tiivistä ja naftat tulee ulos. Puhelimessa väittivät ettei pysty vaihtamaan vaan koko tankki olisi uusittava. Täytyy käydä näyttämässä kunhan pääsee kotiin. Tankki 650â,¬ plus työt.
https://ibb.co/cNsk0c


Mutta tuntuis kyllä tyhmältä että tuo sisäosa vaikuttais korkin tiivistykseen. Kai naftan luulisi valuvan täyttöputken reunoja pitkin takasin tankkiin. Oisko mulla korkista tiiviste hukkunu kun korkki tuntuu väljältä. Jos joku octavian omistava kehtais kattoa korkin sisäpuolelta onko siinä tiivistettä mikä tulee tankin metallikaulusta vasten. Itsellä ei ole

Pazimus83

Nyt kun oli kovemmat pakkaset viime viikonloppuna ja Skeida seisoi perjantaista sunnuntaihin, niin kyllä oli käsijarru jäätynyt. Piti laittaa pakki päälle ja uudestaan D silmään, niin päästiin liikkeelle kovan paukauksen kera. Ei kyllä aiheuttanut mitään vikavaloja tmv. Käsijarrua tulee käytettyä joka päivä ja useamman kerran päivässä, että ei se ainakaan käyttämättömyydestä johtunut tuo. :)
Skoda Octavia 1.8 TSI DSG Style -16

Uti

Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 06.02.18 - klo:15:58
Nyt kun oli kovemmat pakkaset viime viikonloppuna ja Skeida seisoi perjantaista sunnuntaihin, niin kyllä oli käsijarru jäätynyt. Piti laittaa pakki päälle ja uudestaan D silmään, niin päästiin liikkeelle kovan paukauksen kera. Ei kyllä aiheuttanut mitään vikavaloja tmv. Käsijarrua tulee käytettyä joka päivä ja useamman kerran päivässä, että ei se ainakaan käyttämättömyydestä johtunut tuo. :)
Varmaankin jarrupalat jäätyneet kiinni jarrulevyihin. Ei taida olla merkkikohtainen ongelma vaan kohtuu yleinen jos ei ole erillisiä jarrurumpuja käsijarrulle kaikissa autoissa. Pöllyävä lumi sulaa ajossa takajarruihin ja levyyn ja auton pysäköinnin jälkeen jäätyvät.
Uti

-karppa-

Kyllä tuo esiintyy uusissa ja vanhoissa skeidoissa vaikka ei käyttäisi käsijarrua. Tänään kahdella skeidalla tullut paukautettua takajarruja.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Heratsoft

Lainaus käyttäjältä: Heratsoft - 25.01.18 - klo:08:25
Sain korjaamoa ainakin vaihtamaan painelaakeria. Nyt on varattu aika ensi keskiviikolle. Pyysin myös että tarkistaisivat sen vauhtipyörän, mutta katsotaan vielä.

Noniin päivitystä tähän:
Elikkä kaikki kytkimeen liittyvät osat vaihdettu paitsi vauhtipyörä, jota sanottiin olevan täysin ehjä. Mutta silti nariseva ääni pyörii taustalla kytkintä painaessa ja pitäessä siinä asennossa.

Toinen ongelma on kytkintä nostaessa naksahtava ääni. En ole muissa omistamissa autoissani huomannut kyseistä naksahtavaa ääntä, jota huoltomies väitti olevan normaalia.
Onko täällä ketään jolla olisi vastaavalla koneella (1.8) ja manuaalilaatikolla oleva Ocu FL?

Kävin näyttämässä, mutta firmalla ei ollut yhtään vastaavaa autoa, jota pystyisi kokeilemaan. Huoltomies lupasi katsoa Avikselta, jospa heillä olisi jotain vastaavaa.
Ajossa: Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance MY14
EX: Octavia Combi 1.8 TSI Style MY18
EX: Kia Cee'd 1.6 EX 5D MY13
EX: VW Jetta 1.4 TSI
      Renault Scenic 1.6 -00
      Nissan Micra 1.0 -96

JaVa^

Lainaus käyttäjältä: Heratsoft - 07.02.18 - klo:12:18
Toinen ongelma on kytkintä nostaessa naksahtava ääni. En ole muissa omistamissa autoissani huomannut kyseistä naksahtavaa ääntä, jota huoltomies väitti olevan normaalia.
Onko täällä ketään jolla olisi vastaavalla koneella (1.8) ja manuaalilaatikolla oleva Ocu FL?

Ei ole samalla koneella ja Pre-FL, mutta sama ongelma täälläkin, että kytkinpoljin naksahtaa nostaessa. Tuntuu vähän vielä riippuvan lämpötilasta, eli ei aina sitä tee. Kesällä teki lähes aina. Ã,,rsyttävä ääni ja liike ei ole tehnyt asialle mitään, vaikka on takuun alainen auto...

JJambs

Minun edellisen MY14 1.4 TSI Leonin kytkin teki tuota samaa, tämä uudempi taas ei.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

jukkak

Tästä ketjusta löytyy kyseisestä asiasta http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6040.msg141008#msg141008. Itsellä kyseinen kytkinpolkimen 'kytkin' vaihdettiin ja ongelma poistui.

timokin

Onko kukaan kattonu uuden 4x4 octavian alle et onko haldexista(gen5)  poistunu suodatin?  Soittelin aamulla marmoritiskille varatakseni öljyt ja suodattimet. Myyjä sanoi et suodatinta ei ole saatavana.

tet

Lainaus käyttäjältä: timokin - 08.02.18 - klo:11:49
Onko kukaan kattonu uuden 4x4 octavian alle et onko haldexista(gen5)  poistunu suodatin?  Soittelin aamulla marmoritiskille varatakseni öljyt ja suodattimet. Myyjä sanoi et suodatinta ei ole saatavana.

En ole ryöminyt asiaan tutustumassa, mutta kaikki dokumentaatio mitä netistä löytyy viittaa siihen ettei vaihdettavaa suodatinta ole. Vain pumpun imusihti, joka kai pitäisi putsata aina öljyn vaihdossa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Valitettavasti ei ole enää vaihdettavaa suodatinta!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

japatus

Onko muut havainneet että vinkuuko jarrut? Etenkin kun jarrua painaa kevyesti.
Tämä vinkuminen ei kuulu aina kun painaa jarrua  :-\
Ajossa: MY18 Octavia Combi Style 1.0TSI, DSG, Candy White

Heratsoft

Lainaus käyttäjältä: japatus - 10.02.18 - klo:16:12
Onko muut havainneet että vinkuuko jarrut? Etenkin kun jarrua painaa kevyesti.
Tämä vinkuminen ei kuulu aina kun painaa jarrua  :-\


Kyllä, omassa on myös ajoittaista vinkumista kun painaa kevyesti jarrua.
Ajossa: Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance MY14
EX: Octavia Combi 1.8 TSI Style MY18
EX: Kia Cee'd 1.6 EX 5D MY13
EX: VW Jetta 1.4 TSI
      Renault Scenic 1.6 -00
      Nissan Micra 1.0 -96

BMF

Lainaus käyttäjältä: Heratsoft - 10.02.18 - klo:16:19

Kyllä, omassa on myös ajoittaista vinkumista kun painaa kevyesti jarrua.

Sama homma.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

JaVa^

Lainaus käyttäjältä: japatus - 10.02.18 - klo:16:12
Onko muut havainneet että vinkuuko jarrut? Etenkin kun jarrua painaa kevyesti.
Tämä vinkuminen ei kuulu aina kun painaa jarrua  :-\

Täällä tuo vinkuminen tapahtuu kovemmilla pakkasilla. Nollan tietämillä tai plussan puolella ongelmaa ei ole. Tosin vinkuminen on alkanut vasta tänä talvena, kun en ainakaan muista että olisi tuota tehnyt viime talvena, kun autolla oli vasta ajettu ensimmäiset 10 - 15 tkm...

Iero

Lainaus käyttäjältä: Heratsoft - 10.02.18 - klo:16:19

Kyllä, omassa on myös ajoittaista vinkumista kun painaa kevyesti jarrua.


Usemmiten vinkuivat, kun autotallihallista läksin liikkeelle - kyllä hävetti.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Iero - 10.02.18 - klo:21:26

Usemmiten vinkuivat, kun autotallihallista läksin liikkeelle - kyllä hävetti.
Siitä traumatisoituneena ostit sitten kokonaisen auton jota saa hävetä? (Sori, oli pakko). ;)

Aiheeseen, useimmiten jarrut vinkuvat kun alkavat likaantua, suolaa jää kiinni pintoihin jne. Nyt kun on sopivasti liukkaampaa keliä, niin pari kunnollista jarrutusta ABS:ä vasten niin loppuu vinkunat.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Iero

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 10.02.18 - klo:22:41
Siitä traumatisoituneena ostit sitten kokonaisen auton jota saa hävetä? (Sori, oli pakko). ;)

Aiheeseen, useimmiten jarrut vinkuvat kun alkavat likaantua, suolaa jää kiinni pintoihin jne. Nyt kun on sopivasti liukkaampaa keliä, niin pari kunnollista jarrutusta ABS:ä vasten niin loppuu vinkunat.


Toyota on hyvä auto - se ei aiheuta naapureissa kateutta. 8)
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy