Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

northrob

Vasemman takapenkin selkänojan kaatokahva takaluukussa lopetti toimimisen eli vaijeri poikki taikka jotain ::). Voi voi, en kyllä pakkasilla ulkona rupee repimään seiniä auki tuon takia. Toisena murheena kaukovaloavustimen toiminta eli rajanopeuksien laskusta huolimatta ensimmäinen päällekytkeytyminen tapahtuu enimmäkseen 60 km/h vauhdissa. Just tarkistin VCDS:llä arvot ja eivät olleet muuttuneet asetetuista.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-ŠKODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

esako62

Lainaus käyttäjältä: Jarppix - 05.12.16 - klo:12:02
Onko muilla ollut startti ongelmia?
Aamulla teki 4 yritystä kun yritin normaalisti startata, sitten kun piti pitää nappia pohjassa ja toisella lähti vaivanloisesti. Yritykset alkuun oli vaan semmosia töksäytyksiä ilman mitään lupausta.  Auto siis diesel RS joka otettu käyttöön heinäkuuussa. Ei ollu webasto käytössä, mutta ei lämpötila ollutkaan kun +3C.

Kuukausi sitten teki samat oireet -10C lämpötilassa ja silloin oli webasto ollut päällä hetkisen. Lähti normisti sitten muistaakseni 3 yrityksellä kun antoi hetken olla ja sammutteli valot ja webastot.

Laittelin aamulla jo myyjä liikkeen huoltoon viestiä, mutta eipä ole yllätys yllätys mitään kuulunut. Pari yristys sai videollekin otettua...

Muuten ei ole ole ollut valittamista kun 14tkm ajellu.

Valitettavasti on olllut. Tähän asti vaikuttaa liittyvän vajaaksi jäävään tai jo päättyneeseen Webastolla lämmittämiseen. Auto ei siis ole aivan kunnolla lämmin ja ulkoilma n. 10-20 miinusastetta. Antureiden sekoilua?

onslow

Aamulla pakkasta -17, auto webastolla lämmössä 30min.
Useita startti yrityksiä, tosi ponnettomia töksäyksiä. Lopulta sain käyntiin kun pidin starttinappia pohjassa pitkään.
Aikalailla tuntui kiusaamiselle mutta eipä siinä muuta keksinyt. Hehkun valo jäi vilkkumaan ja start/stop vikaa ilmoitti ajotietokoneella. Sammutin auton ja uusi startti normaali, viat katosivat.
Auto 6kk vanha RS Tdi, ajettuna 16tkm. Ensimmäinen häiriö taipaleella. Pitänee ilmoittaa huollolle, kuulepahan onko tautiin mitään lääkettä.

P3p3

Vai että uuden skeidan vai oliko se skodan viat :D voihan nenä sentää....

Itellää 1.4 tsi edition malli ostin sen 16000 ajettuna kerkesin ajaa noin kuukauden autolla ja sit alko temppuilu... koko auto tärisee ajaessa ja pam sieltä se merkkivalo hyökkäsi tuttu ja turvallinen moottorivian merkki.... sit merkkiliikkeesee jaa ei hyö tiiä mikä täs o... no nollattii viat olikohan 1 ja 3 sylinteri käyny pimeenä no pari viikkoa eteenpäin ja uusiks 2 ja 4 pimeenä.. no sitten oltii taas huuli pyöreenä.. selviteltii selviteltii ja ihmeteltii.. Oot kyl ainut kellä tällästä on... no meni kk tuli et tuus käymää vein taas sen skodan merkkiliikkeesee ohjeet tuli maahantuojalta/tehtaalta ajoivatten jonku koodin sisää!??? Sitten sanottiin etten enää ole ainut tämän ongelman kanssa ::) ::) Nooh ei näkyny ei kuulunu vikaa enää (edelleen mysteeri) miksi se silleen teki... Ilmotti viaksi vika start/stop no eipä liity sinne..

No nyt oon saanu kesän ajella rauhassa mutta arvatkaapa mikä se sieltä tuli ku pakkaset tuli :D no ystäväni tärinä ja tuttu valo ja ilmotus vika start/stop... no eihän se menoa haittaa niinhän ne sano liikkeessäkin että aja vaa ku ei tiiä tehtaallakaa mikä on...

Nyt sit mentävä taas MERKKILIIKKEESEE käymää auton kaa tän prkl temppuilun tähden... No jokohan hyö nytten tietäs mikä mättää.. ku aikaa menny puol vuotta... Jos ei tiedä ni saa alkaa hyvityksii tulee menetetystä ajasta pajalla :D

mut muuten on ollu kyl kiva auto ajella kulutus kohtuullinen 5.4l/100km jos oikein nätisti ajelee menee... ajettavuus todella miellyttävä.. kaikki muu toiminu erittäin mallikkaasti itellää...

JS-Tuning

Tuo starttausongelma on kuulema ainakin Ruotsin puolella tiedossa.
15 kertaa jos pitää startata niin alkavat tekemään asialle jotain. Aikaisemmin eivät.
Se mitä ne tekevät asian korjaamiseksi sitten on epäselvää.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: P3p3 - 06.12.16 - klo:19:12
Vai että uuden skeidan vai oliko se skodan viat :D voihan nenä sentää....

Itellää 1.4 tsi edition malli ostin sen 16000 ajettuna kerkesin ajaa noin kuukauden autolla ja sit alko temppuilu... koko auto tärisee ajaessa ja pam sieltä se merkkivalo hyökkäsi tuttu ja turvallinen moottorivian merkki.... sit merkkiliikkeesee jaa ei hyö tiiä mikä täs o... no nollattii viat olikohan 1 ja 3 sylinteri käyny pimeenä no pari viikkoa eteenpäin ja uusiks 2 ja 4 pimeenä.. no sitten oltii taas huuli pyöreenä.. selviteltii selviteltii ja ihmeteltii.. Oot kyl ainut kellä tällästä on... no meni kk tuli et tuus käymää vein taas sen skodan merkkiliikkeesee ohjeet tuli maahantuojalta/tehtaalta ajoivatten jonku koodin sisää!??? Sitten sanottiin etten enää ole ainut tämän ongelman kanssa ::) ::) Nooh ei näkyny ei kuulunu vikaa enää (edelleen mysteeri) miksi se silleen teki... Ilmotti viaksi vika start/stop no eipä liity sinne..

No nyt oon saanu kesän ajella rauhassa mutta arvatkaapa mikä se sieltä tuli ku pakkaset tuli :D no ystäväni tärinä ja tuttu valo ja ilmotus vika start/stop... no eihän se menoa haittaa niinhän ne sano liikkeessäkin että aja vaa ku ei tiiä tehtaallakaa mikä on...

Nyt sit mentävä taas MERKKILIIKKEESEE käymää auton kaa tän prkl temppuilun tähden... No jokohan hyö nytten tietäs mikä mättää.. ku aikaa menny puol vuotta... Jos ei tiedä ni saa alkaa hyvityksii tulee menetetystä ajasta pajalla :D

mut muuten on ollu kyl kiva auto ajella kulutus kohtuullinen 5.4l/100km jos oikein nätisti ajelee menee... ajettavuus todella miellyttävä.. kaikki muu toiminu erittäin mallikkaasti itellää...

Onko autossa vielä takuu voimassa? Jos on niin vaadi, että vika tulee korjata ennen et ota autoa takaisin. Nyt nimittäin pelataan aikaa kunnes on mennyt tarpeeksi kauan takuun umpeutumisesta ja sen jälkeen nostetaan kädet pystyyn ja sinä maksat kiltisti.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

RockOla

Mulle huollosta soittelivat et ahtopainehommissa jotaki häikkää. Ehkä joutuvat turbon vaihtamaan. Huomena selviää lisää
Rs ocu 4x4

Makex

Olisikohan kyse moottorin ohjauslaitteen jäätymisongelmasta kyse starttausvaikeuksissa, joista Jarppix ja esako62 kirjoittivat?

Epes

Lainaus käyttäjältä: Makex - 06.12.16 - klo:21:26
Olisikohan kyse moottorin ohjauslaitteen jäätymisongelmasta kyse starttausvaikeuksissa, joista Jarppix ja esako62 kirjoittivat?
En usko. Meikäläisen 184:ssa sama ongelma kuin esako62 kirjoitti tuossa ylempänä. Starttaa kyllä hienosti kaikissa lämpötiloissa, vaikka -25C:ssa, ILMAN webastolla tehtyä esilämmitystä. Starttiongelma liittyy webastoon.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Epes - 06.12.16 - klo:23:17
En usko. Meikäläisen 184:ssa sama ongelma kuin esako62 kirjoitti tuossa ylempänä. Starttaa kyllä hienosti kaikissa lämpötiloissa, vaikka -25C:ssa, ILMAN webastolla tehtyä esilämmitystä. Starttiongelma liittyy webastoon.

Jes, ja mikä parasta, tuohon ei löydy huollosta edelleenkään lääkettä.

Aika mystisen tuntuinen vika, kun pikkudieseli ei oirehtinut Weban kanssa lainkaan, nyt saa "välikeleillä" jännittää.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Epes

#3940
Lainaus käyttäjältä: enkero - 07.12.16 - klo:04:42
Jes, ja mikä parasta, tuohon ei löydy huollosta edelleenkään lääkettä.

Aika mystisen tuntuinen vika, kun pikkudieseli ei oirehtinut Weban kanssa lainkaan, nyt saa "välikeleillä" jännittää.

Ja heti tänään iski ongelma pitkästä aikaa, vaikka yöllä oli ollut vain muutama aste pakkasta. Ehdin esilämmittää weballa vain n. 10 minuuttia ja neljännellä yrityksellä jäi käymään. Toisen yrityksen jälkeen näytölle tuli teksti "Käynnistä moottori manuaalisesti". Mitä hittoa tuo tarkoittaa? En löytänyt veiviä takaluukusta ...... ;D

Makex

Starttausongelmasta.
Autossani on Webasto, mutta se ei ole ollut käytössä. Silti keskustelussa mainittu käynnistysvaikeus esiintyy 184-koneessa. Ilmiö ei tule, kun kone on lämmin, tahi ilma on ollut kuiva. Kostea ja pakkanen tuntuisivat jäädyttävän jotakin esim. moottorin ohjauslaitteen.

b1mpo

Kostea ja pakkanen ei mene yhteen. Bitti ei myöskään jäädy. Lämpötilatiedot jostain syystä vaikuttavat tuohon. Edellinen 1.6tdi sahautti pitkään talvella, jos oli viileä moottori ja webasto käynyt vain hetken. Siis koodin pätkästä kiinni, tuskin mekaaninen vika. Toki jokin lukuisista antureista voi olla väärässä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

enkero

Paskoja vihanneksia nämä... aamulla 20-25 min lämmmitystä, taisi olla -5°C ja eka starttiyritys ei menestyksekäs. Pieni tenkkapoo, typeränä yrittämään lämmitin napista pois päältä (eihän se siitä sammu kuin kylppärin valo...). Valot pois, radio pois ja tuulettimen nopeus nollaan. Uusi starttiyritys. Ei oo suksee. Kolmas. Eikä vieläkään käyntiin.

Neljännellä lähti vaivaisesti.

Huollon kanssa päivemmällä juteltuani tuli sellaista luuloa, että välijäähdytin jäätyisi joillakin keleillä. No eihän tuolla oltu ajettu perjantain jälkeen...

Pistäisi epäilemään, että siellä on useampi bitti ristissä keskenään eikä osaa siksi seoksia tms. arpoa oikein. Mene ja tiedä.

Nyt kuulemma liikkumisen turvaamiseksi pitäisi pidättyä käyttämästä lämmitintä talvella. Jipii. Miksiköhän se Webasto on hankittu? Koleita kesäpäiviä varten?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Petunet

Lainaus käyttäjältä: enkero - 07.12.16 - klo:17:44
Huollon kanssa päivemmällä juteltuani tuli sellaista luuloa, että välijäähdytin jäätyisi joillakin keleillä. No eihän tuolla oltu ajettu perjantain jälkeen...

Mitähän ne huollossa ajattelivat?
Octavia 3 RS TDI:ssä on vesijäähdytteinen välijäähdytin integroitu imusarjaan.
Keulalla on kolmas kenno ja oma vesipumppu tuota varten. En usko että voi jäätyä...
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

enkero

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 07.12.16 - klo:18:49
Mitähän ne huollossa ajattelivat?
Octavia 3 RS TDI:ssä on vesijäähdytteinen välijäähdytin integroitu imusarjaan.
Keulalla on kolmas kenno ja oma vesipumppu tuota varten. En usko että voi jäätyä...

En tiedä, mutta itse ajattelin että jos tuo ei korjaannu tehtaan ja/tai maahantuojan toimesta sellaiseksi että sillä tarkenisi paitasiltaan talviaamuina lähteä liikkeelle niin on viimeinen talvi Skodan kanssa.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Epes

#3946
Lainaus käyttäjältä: enkero - 07.12.16 - klo:19:20
En tiedä, mutta itse ajattelin että jos tuo ei korjaannu tehtaan ja/tai maahantuojan toimesta sellaiseksi että sillä tarkenisi paitasiltaan talviaamuina lähteä liikkeelle niin on viimeinen talvi Skodan kanssa.

Samoin ajatuksin. Ja varmuuden vuoksi vaihtuu myös autoa valmistava konserni.

Tuossa aamulla kirjoitin pätkän jossa ihmettelin epäonnistuneen startin jälkeistä ilmoitusta "Käynnistä moottori manuaalisesti". Sehän on start/stopin ilmoituksia jos sillä sammunut auto ei lähdekään käyntiin, kun vapauttaa jarrun (automaatti). Miten start/stop ottaa osaa/sekoilee kylmäkäynnistyksessä?

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 07.12.16 - klo:18:49
Mitähän ne huollossa ajattelivat?
Octavia 3 RS TDI:ssä on vesijäähdytteinen välijäähdytin integroitu imusarjaan.
Keulalla on kolmas kenno ja oma vesipumppu tuota varten. En usko että voi jäätyä...

No sepä. Eikä ole ensimmäinen kerta kun huollosta kuulee jotain tällaista. Luulisi että siellä olisi sen verran monta uutta Octaviaa jo nähty, että tietäisivät edes millainen välijäähdytin näissä on...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 07.12.16 - klo:20:33
No sepä. Eikä ole ensimmäinen kerta kun huollosta kuulee jotain tällaista. Luulisi että siellä olisi sen verran monta uutta Octaviaa jo nähty, että tietäisivät edes millainen välijäähdytin näissä on...

OBD-mittari kiinni ja ei vikakoodia. Sen jälkeen sormi suuhun ja ruvetaan arvailemaan. Ihan normipäivää merkkihuollossa ja odotellaan, että takuu loppuu...

Ja ihmisten pitäisi vain ostella uusia autoja...

Lainaus käyttäjältä: enkero - 07.12.16 - klo:17:44
Nyt kuulemma liikkumisen turvaamiseksi pitäisi pidättyä käyttämästä lämmitintä talvella. Jipii. Miksiköhän se Webasto on hankittu? Koleita kesäpäiviä varten?

Kysyit varmaan tuosta webastosta, että mitä varten se on jos sitä ei voi tai saa käyttää? Itse olisin ainakin sanonut, että jos sitä ei saa käyttää, niin asennatte veloituksetta letkulämmittimen tilalle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

enkero

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.12.16 - klo:21:02
Kysyit varmaan tuosta webastosta, että mitä varten se on jos sitä ei voi tai saa käyttää? Itse olisin ainakin sanonut, että jos sitä ei saa käyttää, niin asennatte veloituksetta letkulämmittimen tilalle.

En vielä, olin sen verran tyrmistynyt. Pitää toki käydä keskustelu sähköpostilla, ajaessa en tohtinut ja työpäivän aikana ei ollut aikaa miekkailuun.

Jos johtojen kanssa pelaaminen hotsittaisi, niin sitten ehdottaisin mieluummin laturin asennusta ja pistoke takapuskuriin. Vain hevoset pysäköidään turpa seinää vasten ja jos jännite pysyy ylhäällä kyllin pitkään niin kyllä se väkisin kiepoo ajastaan käyntiin. Tuo AGM akku ei verrattain uutenakaan vaan jaksa kuin sen 1-5 yritystä pakkasesta riippuen jos on Webastoa käyttänyt sen 25+ min.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

-karppa-

Ensimmäinen lisävaruste mitä webaston kanssa pitää olla:On kiinteä akkulaturi! Pidentää kummasit akun elinikää ja maksaa itsensä takaisin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

enkero

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.12.16 - klo:23:13
Ensimmäinen lisävaruste mitä webaston kanssa pitää olla:On kiinteä akkulaturi! Pidentää kummasit akun elinikää ja maksaa itsensä takaisin.

Tuossa edellisessä kolmoskopan (webastollisessa) Ocussa ei ollut kertaakaan tarvetta akkulaturille päivälleen kahden vuoden aikana. Mutta eihän siitä laturista toki suurempaa haittaa olisi, mitä nyt taistelu johtojen kanssa.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Jarppix

Oma kulkine kävi tänään ottamassa valohoitoa pajalla tuon aikaisemmin mainitun startti ongelman takia. Vika tuntui olevan siellä tiedossa ja skodalta odotellaan korjaus kampanjaa. Valohoidon lisäksi jonkun toisen auton korjaus suunnitelman mukaan vaihtoivat öljyt+ suodattimen, tai näin ymmärsin. JOku paikka kerää välikeleillä huurretta, mutta en nyt päässyt oikein selville mikä se oli kun en saanut huollon lappuja omiin käsiin saakka. (oisko ollu joku ohjain boxi) Ei kuitenkaan liitty webastoon kuulemma. Itsellähän teki oireet webaston käytöllä sekä ilman kun keli oli plussa puollella. NOkamppanjaa odotellessa,siihen saakka toiveet perään!
Skoda Octavia 2.0TDI Combi RS -16
Skoda Octavia 2.0TDI Combi Elegance -09

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: enkero - 08.12.16 - klo:07:05
Tuossa edellisessä kolmoskopan (webastollisessa) Ocussa ei ollut kertaakaan tarvetta akkulaturille päivälleen kahden vuoden aikana. Mutta eihän siitä laturista toki suurempaa haittaa olisi, mitä nyt taistelu johtojen kanssa.

No yleensä akku onkin entinen sen parin vuoden jälkeen, koska kokoajan toimii vajaana, jos sitä ei ladata erikseen täyteen (Toki asia erikseen niiden kohdalla jotka oikeasti ajaa pitkää matkaa). Nähty ja koettu. Kolleega totesikin, että viimeisessa kolmessa autossa ollut tuo ylläpitolaturi webaston kanssa, kun pitää autoa 3-4 vuotta ja käyttää aktiivisesti webastoa. Eikä auta vaikka ajaa pitkää matkaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Epes

Lainaus käyttäjältä: Jarppix - 08.12.16 - klo:20:19
Oma kulkine kävi tänään ottamassa valohoitoa pajalla tuon aikaisemmin mainitun startti ongelman takia. Vika tuntui olevan siellä tiedossa ja skodalta odotellaan korjaus kampanjaa. Valohoidon lisäksi jonkun toisen auton korjaus suunnitelman mukaan vaihtoivat öljyt+ suodattimen, tai näin ymmärsin. JOku paikka kerää välikeleillä huurretta, mutta en nyt päässyt oikein selville mikä se oli kun en saanut huollon lappuja omiin käsiin saakka. (oisko ollu joku ohjain boxi) Ei kuitenkaan liitty webastoon kuulemma. Itsellähän teki oireet webaston käytöllä sekä ilman kun keli oli plussa puollella. NOkamppanjaa odotellessa,siihen saakka toiveet perään!

Hyvä jos saavat vian korjattua. Vaikea vaan uskoa ettei webastolla ole mitään roolia, kun omassa kulkineessa 100% ongelmista on syntynyt webaston käytön myötä.

Makex

#3955
Jarppix-kommenttia komppaan.
Webasto ei ole ollut käytössä, silti ongelmia starttauksen kanssa. Keli joka muuttuu kosteasta pakkaselle (tai päinvastoin) on jäätymiselle pahin. Tuo "ohjainboxi", josta Jarppix mainitsi,  lienee moottorin ohjauslaite. Olisikohan päivitys paikallaan?

enkero

Lainaus käyttäjältä: Makex - 08.12.16 - klo:22:05
Jarppix-kommenttia komppaan.
Webasto ei ole ollut käytössä, silti ongelmia starttauksen kanssa. Keli joka muuttuu kosteasta pakkaselle (tai päinvastoin) on jäätymiselle pahin. Tuo "ohjainboxi", josta Jarppix mainitsi,  lienee moottorin ohjauslaite. Olisikohan päivitys paikallaan?

Kyllä, merkin päivitys. Pännii nimittäin tuo vekotin melko pontevasti. Jos ei olisi kroonista likviditeettivammaa niin vaihtuisi heti MB/BMW tai Mitsu/Subaru.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Petunet

Brittifoorumilla (http://www.briskoda.net/forums/topic/395080-vrs-tdi-occasionaly-slow-to-fire-up/page-3) ovat ihmetelleet myöskin TDI:n huonoa käynnistyvyyttä, heillähän ei juuri Webastoja ole.

Ohjelmapäivitys on näemmä saatavilla ja ilmeisesti on korjannut ongelman:

Old:
Address 01: Engine (J623-CKFC)       Labels: 04L-907-309-V1.clb
   Part No SW: 04L 906 021 DT    HW: 04L 907 309 D
   Component: R4 2,0L EDC   H22 5520

New:
Address 01: Engine (J623-CKFC)       Labels: 04L-907-309-V1.clb
   Part No SW: 04L 906 021 DT    HW: 04L 907 309 D
   Component: R4 2,0L EDC   H22 7545
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

JS-Tuning

Itselläni startti ongelma taisi antaa vikakoodin joka viittasi startin jäätymiseen.
Se ei siis pyörähdä ekoilla kerroilla kunnolla vaan vaatii useamman yrityksen.

Tosiaan ämä tapahtunut vain kun on käyttänyt polttoainelämmitintä. Lohkol'mmittimellä ei koskaan.

livejungle

Eipähän tuo normaalia ole. Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia RS TDI padan kanssa talvikeleillä. On käytetty webastoa ja laitettu kylmänäkin käyntiin. Lähtee ekasta eikä sahaa..
Huoltoon vaan, pitäähän tuommoiset kuntoon saada.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy