Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Sniiki

Onko muilla tuo sadetunnistin turhan ärhäkkä vai olisko omassa anturi jotenkin huonosti asennettu kun tuntuu pyyhkivän suht rivakasti vaikka lasiin tulisi vain pientä tihkua? Aiemmissa VAGgineissa tuo on pelannut hyvin ja vähiten herkälle säädettynä ei ole heti puuttunut pariin sumupisaraan. Ocussa ei voi oikein pitää auto-asennossa jatkuvasti koska hinkkaa kuivaa lasia. Ja ei ole kiveniskemiä/muuten huono lasi vielä viikon ikäisenä.

VCDS:llä ei ilmeisesti parannusta saa aikaan tuulilasin tyyppiä vaihtamalla, tai ainakin luettujen kokemusten perusteella sekoittaa vaan enemmän toimintaa?

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 11.11.16 - klo:14:20
Hienoa nyt valokuvioon tullut kelta/ruskea läiskä. Huollon mukaan palaneesta polttimosta päässyt kaasua umpioon joka värjännyt siellä jotakin. Uusi umpio 700 â,¬ :-\ Toivottavasti takuuseen tai jotakin good williä tulis. Muuten antaa sävyvirheen olla. Aika outo selitys mutta mistä näistä tietää. Mielessä kävi jo Auris halogeeni valoilla ;D
Fuck 30% jää mulle maksumieheksi umpion vaihto ja työ.   >:(

Tseno

Moi.

Palataas pitkän tauon jälkeen foorumille ja kerrompa  omat kokemukset ocusta ;)

Eli, syksyllä -13 käyttöön otettu ja uutena hankittu 4x4 farkku, 1,6 tdi. Tällä hetkellä 76t mittarissa.
Uudesta saakka kadottanut jäähdytysnestettä, ei näkyvää vuotoa missään.
Syyksi epäiltiin ekana vesipumppua, joka todettiin virheettömäksi. Ei muuta kuin ajoa ja seurataan tilannetta.
Siinä vaiheessa oli ajettu abaut 20 tkm.
Samoihin aikoihin huomasin, että vitosvaihde ei aina mene päälle, piti laittaa suoraan kutoselle. Tutkittiin ja tehtiin säätöä, ei korjaantunut.
Viime keväänä vaihdettiin egr-vena, siinä oli selvät vuodon jäljet?? Meni takuuseen 100%.
Alkusyksyllä huomasin taas, että nestettä katoaa. Samalla huomasin, että kylmiltään ajoon lähtiessä ja n. 10 min ajon jälkeen moottorin lämmöt nousivat hetkeksi 90-->130 asteeseen, eli likimain punaiselle. Laskivat kyllä muutaman sekunnin kuluttua takaisin yhdeksään kymppiin. Tämä tapahtui monena päivänä töistä lähtiessä ja silloin kun ei ollut webastoa käytetty.
Testeri ilmoitti, webaston vesipumpussa vikaa, ei aina lähde päälle. Samalla varattiin aika moottorin vesipumpun vaihtoon. No, satoi ensilumi tänne Lappeenrannan seudulle ja samalla huomasin, että kas kas auto onkin muuttunut etuvetoiseksi. Sitä syynättiin samalla ja huomattiin perän olevan täynnä metalli silppua, mikä ilmeisesti taas on peräisin haldex-pumpusta. Toimenpiteenä maahantuoja ilmoitti, että vaihdetaan uusi pumppu ja huuhdellaan perä öljyllä. Tänään se oli sitten esissä, kun ottivat pumpun veks, niin haldex-kytkimestä tuli ulos vaseliinimaista  ainetta. Se oli tukkinut  suodattimen täydellisesti jne. Pika vastauksena maahantuoja ilmoitti, että vaihdetaan koko haldex-kytkin. Sitten,kun niitä saadaan Suomeen, pumppuakin odoteltiin parisen viikkoa. Ai niin, vesipumpun vaihdon yhteydessä huomasivat, että syyläri on molemmista päistään umpiruosteessa.
Nämä eivät sitten ole menossa enää kokonaan takuuseen, katsotaan mitä jää itselle maksettavaksi.
Tämmösiä kokemuksia ocusta! Ilman näitä ja paria muuta pikkujuttua olen ollut tyytyväinen hankintaani ;)

-karppa-

Pari pikkujuttua. Mulla olisi kyllä lähtenyt auto vaihtoon enkä olisi kyllä maksanut mitään noista remonteista.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Tseno - 29.11.16 - klo:18:10
Moi.

Palataas pitkän tauon jälkeen foorumille ja kerrompa  omat kokemukset ocusta ;)

Eli, syksyllä -13 käyttöön otettu ja uutena hankittu 4x4 farkku, 1,6 tdi. Tällä hetkellä 76t mittarissa.
Uudesta saakka kadottanut jäähdytysnestettä, ei näkyvää vuotoa missään.
Syyksi epäiltiin ekana vesipumppua, joka todettiin virheettömäksi. Ei muuta kuin ajoa ja seurataan tilannetta.
Siinä vaiheessa oli ajettu abaut 20 tkm.
Samoihin aikoihin huomasin, että vitosvaihde ei aina mene päälle, piti laittaa suoraan kutoselle. Tutkittiin ja tehtiin säätöä, ei korjaantunut.
Viime keväänä vaihdettiin egr-vena, siinä oli selvät vuodon jäljet?? Meni takuuseen 100%.
Alkusyksyllä huomasin taas, että nestettä katoaa. Samalla huomasin, että kylmiltään ajoon lähtiessä ja n. 10 min ajon jälkeen moottorin lämmöt nousivat hetkeksi 90-->130 asteeseen, eli likimain punaiselle. Laskivat kyllä muutaman sekunnin kuluttua takaisin yhdeksään kymppiin. Tämä tapahtui monena päivänä töistä lähtiessä ja silloin kun ei ollut webastoa käytetty.
Testeri ilmoitti, webaston vesipumpussa vikaa, ei aina lähde päälle. Samalla varattiin aika moottorin vesipumpun vaihtoon. No, satoi ensilumi tänne Lappeenrannan seudulle ja samalla huomasin, että kas kas auto onkin muuttunut etuvetoiseksi. Sitä syynättiin samalla ja huomattiin perän olevan täynnä metalli silppua, mikä ilmeisesti taas on peräisin haldex-pumpusta. Toimenpiteenä maahantuoja ilmoitti, että vaihdetaan uusi pumppu ja huuhdellaan perä öljyllä. Tänään se oli sitten esissä, kun ottivat pumpun veks, niin haldex-kytkimestä tuli ulos vaseliinimaista  ainetta. Se oli tukkinut  suodattimen täydellisesti jne. Pika vastauksena maahantuoja ilmoitti, että vaihdetaan koko haldex-kytkin. Sitten,kun niitä saadaan Suomeen, pumppuakin odoteltiin parisen viikkoa. Ai niin, vesipumpun vaihdon yhteydessä huomasivat, että syyläri on molemmista päistään umpiruosteessa.
Nämä eivät sitten ole menossa enää kokonaan takuuseen, katsotaan mitä jää itselle maksettavaksi.
Tämmösiä kokemuksia ocusta! Ilman näitä ja paria muuta pikkujuttua olen ollut tyytyväinen hankintaani ;)


Kilsat + ikä huomioon ottaen aika pahoja ja luultavasti myös arvokkaita vikoja.... VAG nylkylaatua ?  >:(

OT: tonni paukkui  ;D
Yritetään pärjätä.

kaide

Kiva huomata että muitakin on ärsyttänyt samat asiat joista olen täälläkin saanut " turhan valittajan" maineen ;-)

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000004885036.html

"
Eniten testaajia ärsytti Octavian nykivä DSG-automaattivaihteisto, mutta myös epätasainen maalipinta, kojelaudasta kantautuvat nitinät (joita ei testin aikana onnistuttu korjaamaan) sekä tavaratilan kolina keräsivät moitteita.
"
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: kaide - 29.11.16 - klo:23:10
Kiva huomata että muitakin on ärsyttänyt samat asiat joista olen täälläkin saanut " turhan valittajan" maineen.
Ei ehkä turhan, mutta korostuneen. Kyllä tota omaaki sai 1tkm jälkeen lyödä ekan kerran nyrkillä kojelautaan jotta mittariston takana oleva hiiri tuupertui.

Ambis

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 30.11.16 - klo:00:00
Ei ehkä turhan, mutta korostuneen. Kyllä tota omaaki sai 1tkm jälkeen lyödä ekan kerran nyrkillä kojelautaan jotta mittariston takana oleva hiiri tuupertui.

Sama, tosin n. 800 km paikkeilla. Onneks ei tarvinut lyödä, pelkkä jämäkkä painallus ratin vasemmalta puolelta kojelaudasta eteenpäin hiljensi ihmeellisen sirinän/rätinän.

Toisen minkä olen huomannut välillä pitävän ääntä, on kaiketi kuljettajan oven tiiviste pikkupakkasilla. Kerran se hiljeni kun avasi kuskin ikkunan ja nosti ylös, heti kun se thumpsahti takas ylös niin mekkala loppui. En mene enkä tiedä.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

JK

Howdy, 17tkm ajettu greenline ocu... Eilen ohjaamoon kantautui kummallinen katku, aivan kuin märkä vanha täysi tuhkakuppi, karmea haju. Juu, ei tupakoida :)

Tuntuu tulevan lämmityksen kautta, kylmällä kun puhaltaa niin ei tullut. Pakokaasua? Erikoista kyllä, ennen ei ole tuollaista ollut, mitä tänään haistelin niin ei tule enää ainakaan niin voimakkaana, mitä nyt alussa niitä eilisiä käryjä vielä puhalteli putkistosta?

En tiedä onko asialla mitään tekemistä sen kanssa että eilen tuli ajeltua pitkästä aikaa vähän pidempi siivu, paristataa km, muuten alkutalvi on ajeltu lyhyttä, pääosin 30km pätkää, joskus 60-70km. Ehkä lämmöt kävivät myös öljyn osalta nyt kunnolla ylhäällä? Mikä vielä kummallisempaa niin haju ilmestyi yhtäkkiä, pienen tauon jälkeen. Ennen taukoa ei mitään ongelmaa, tauon jälkeen hirveä katku. Pitänee vielä tarkistaa ettei kukaan olen tyhjentänyt tuhkakuppia ilmanottoon mäkkärin pihassa :)

Mistäs tämä ottaa ilman sisään?

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa?
VW ID.3 1st Max

Ambis

JK: Voisko olla tämä?
http://www.briskoda.net/forums/topic/301020-my-new-diesel-smells-like-burning-rubber-andor-the-fan-stays-on-after-engine-is-turned-off/

Itse luulin luistattaneeni uuden auton DSG kytkintä veljen pihassa kun oli kauhee katku, mutta myöhemmin olen todennut että se haju oli perus dieselin palohaju mikä tulee nyt esim kun webasto on päällä, sekä ilmeisesti myös silloin kun pysäyttää auton kun DPF mikälie (re)generointi on käynnissä.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

JK

Lainaus käyttäjältä: Ambis - 30.11.16 - klo:13:04
JK: Voisko olla tämä?
http://www.briskoda.net/forums/topic/301020-my-new-diesel-smells-like-burning-rubber-andor-the-fan-stays-on-after-engine-is-turned-off/

Itse luulin luistattaneeni uuden auton DSG kytkintä veljen pihassa kun oli kauhee katku, mutta myöhemmin olen todennut että se haju oli perus dieselin palohaju mikä tulee nyt esim kun webasto on päällä, sekä ilmeisesti myös silloin kun pysäyttää auton kun DPF mikälie (re)generointi on käynnissä.

Ei ole tämä, selkeästi eri haju kun mikä tulee DPF poltosta, eikä DPF haju tule sisälle ajossa. Tämä oli just semmonen vanha täysi ja märkä tuhkakuppi. DPF poltto haisee mielestäni vain "kuumalle", ehkä vähän jarrupaloille.
VW ID.3 1st Max

JK

Niin, tästä tulikin mieleeni. Auto polttaa DPF:ää todella usein, monesti per tankillinen. Saa kyllä ajossani sen loppuun tehtyä, eli siitä ei ole kiinni. Pahimmillaan tuntuu tekevän polttoa parinsadan kilometrin välein. Mites muilla?
VW ID.3 1st Max

-Oksid-

DPF:n polttoa esiintyy melko harvoin, n. kerran kuussa ehkä (eli n. joka 3. tankillinen) ainakin kyseisessä laitteessa. Silloin kyllä käryää lähinnä siltä kun olisi käsijarru tai jarrut laahaten päästellyt menemään, sisään käry ei tule kyllä. Autolla ajettu lähes ainoastaan Nesteen Pro Dieseliä käyttäen, yhtä Norjan reissua ja satunnaisia muun merkkisen polttoaineen tankkauksia lukuunottamatta.

Itsellä on välillä nenään tullut lämmitinlaitteen kautta selvästi makealta jäähdytysnesteellä tuoksahtava döfis (varsinkin kun lämmitys on päällä), auto myös hukkaa huoltovälillä jäähdytysnestettä edelleen (jota on tehnyt uudesta asti, jokaisessa huollossa sitä on lisätty) mutta vuotoa ei ole löytynyt. Olisiko vuoto sitten mahd. lämmityslaitteen kennon kohdalla, mene ja tiedä. Noh, tämä ongelma katoaa perjantaina ja siirtyy jonkun toisen murheeksi  ::)

Muuten ajoneuvon kanssa vietetty ~2,5 vuotta ollut ihan auvoisaa, sähköisen takaluukun pumput uusittu kertaalleen öljyvuodon johdosta (taas näyttävät olevan kosteat), samoin takaiskarit uusittu kun kolinaa oli (auttoi). Sisustan helinöihin tehty korjauksia enemmän tai vähemmän onnistuneesti, varsinkin pakkasella helisee, sirisee, paksissa natisee "styrox" siihen malliin että huomaa muovia käytetyn sisustamisessa. DSG toiminut lähes moitteetta, ainoa kilometrien myötä tullut ominaisuus on vaihteen kytkeytymisen viive ns. parkkipaikkapyörityksessä (suunnanvaihtoja), se on kasvanut selvästi uudesta. Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä yhtään.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

b1mpo

DPF kärysi maksimissaan 400km välein prodieselillä uudemmalla 1.6tdi:llä ja vanhemmalla 800km välein. En usko kolmen tankkausvälin polttoon.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JK

Itse olen ajanut pääosin teboililla kun sattuu useimmiten olemaan halvinta. Tässä muuten tapahtuu tuo poltto aika huomaamattomasti, sitä ei välttämättä huomaa normiajossa. Entiset 2.0 TDI Touran (2007?) ja Yeti (2011?) huomasi kyllä ajossa kun polttaa, tässä ei. Ainoastaan hitaassa vauhdissa huomaa vaihtosuosituksesta kun ei anna enää alle 1200 kierrosta pitää tasamaalla ja tietenkin siitä että start-stop ei toimi.
VW ID.3 1st Max

ukormi

Huomasinpa tuossa että molemmissa xenoneissa on melko isot keltaiset alueet, näkyy todella hyvin lumella. Arvelin että johtuisi siitä että umpioiden alalaidat ovat huurussa, mutta eihän se siitä voi johtua. Kohta 40tkm mittarissa, tuossako oli noiden polttimoiden kestoikä?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

pekeke

^Mitä ihmeen haittaa tuosta on? Olen ajanut samoilla ksenoneilla 230tkm, enkä ole keksinyt valittamista, varmaan ovat jonninverran himmenneet, mutta so not.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 03.12.16 - klo:10:55
^Mitä ihmeen haittaa tuosta on? Olen ajanut samoilla ksenoneilla 230tkm, enkä ole keksinyt valittamista, varmaan ovat jonninverran himmenneet, mutta so not.

Ajoin entisellä oculla 60tkm samoilla xenonpolttimoilla eikä niissä ollut mitään muutosta värissä koko aikana. Sitten tuli Mondeo etukulmaan ja vaihtoivat samalla molemmat polttimot. Niillä mentiin sitten 105tkm saakka eikä mitään huomiota himmenemisestä tai keltaisuudesta.

Jos haluaisin keltaiset valot, olisin vaatinut autoon halogeenit. Haitta on se että noiden valoteho on selkeästi huonompi tuossa keltaisessa kohdassa, ja muutenkin se häiritsee kun valokuvio ei ole samanvärinen.

Ja aivan varmasti tulee keulille uudet polttimot. Jos ei mene takuuseen, niin sitten etsitään maksaja muualta.

Nimimerkillä "Miksi tyytyä vähempään?"   :)
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Zego

Onhan uutisoitu että autotehtaat säästää laittamalla huonot Xenon polttimot tai vieläpä niin että heikommat mitä kuuluisi (W).

Ambientti

^ Missä näin on uutisoitu?

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ambientti

Tiedän kyllä 25W Xenonit, mutta ne on ihan selkeästi mainittu, eikä niitä väitetäkään että niissä olisi enemmän watteja, se lienee eri asia. Mutta laittaako joku siis pienemmän wattiluvun polttimot mitä mainostaa? Ja mikä tuo huonolaatuosten polttimoiden käyttö on? Eikös ne ihan samoja merkkipolttimoita ole mitä kaupastakin saa. En muista kyllä tuollaisesta lukeneeni.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 04.12.16 - klo:16:30
Tiedän kyllä 25W Xenonit, mutta ne on ihan selkeästi mainittu, eikä niitä väitetäkään että niissä olisi enemmän watteja, se lienee eri asia. Mutta laittaako joku siis pienemmän wattiluvun polttimot mitä mainostaa? Ja mikä tuo huonolaatuosten polttimoiden käyttö on? Eikös ne ihan samoja merkkipolttimoita ole mitä kaupastakin saa. En muista kyllä tuollaisesta lukeneeni.

Jos 35W xenonit vaihdetaan 25W xenoneihin ja valotehoa ei saa olla yli 2000 lumenia, niin paranneeko valoteho? No ei varmana parane eikä se ole polttimoista kiinni.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ambientti

No ei tietenkään eikä se ollut se pointti, vaan tuo väite että tehtailla käytetään huonolaatuisia polttimoita säästösyistä, ja laitetaan tehottomampi (W) polttimo mitä pitäisi, eli jos lukee että 35W niin laitettaisiin 25W, näin sen käsitin.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 04.12.16 - klo:16:30
Tiedän kyllä 25W Xenonit, mutta ne on ihan selkeästi mainittu, eikä niitä väitetäkään että niissä olisi enemmän watteja, se lienee eri asia. Mutta laittaako joku siis pienemmän wattiluvun polttimot mitä mainostaa? Ja mikä tuo huonolaatuosten polttimoiden käyttö on? Eikös ne ihan samoja merkkipolttimoita ole mitä kaupastakin saa. En muista kyllä tuollaisesta lukeneeni.

Eiköhän täällä vaan osalla ole puurot ja vellit sekaisin, luettu uutisia ymmärtämättä sisältöä. 25W sarjat uusista autoista löytyy kustannussyistä, eikä varmasti mikään autonvalmistaja mainosta käyttävänsä 35w xenoneita mutta asentaakin autoihinsa 25w sarjat. Myöskään yksikään autovalmistaja ei varmasti käytä tietoisesti mitään kaukoidän piraattipolttimoita joissa valoteho ja kestävyys olisi selkeästi huonompi, eri asia jos sellaisia piraattieriä tulee vahingossa laaduntarkkailun läpi ja päätyy autoihin asti.


Myös tuo polttimon teholukeman ja sarjan teholukeman sekoittaminen käy joiltakin iloisesti... Polttimon tehonkesto ei juurikaan vaikuta valotehoon, eli sitä 25w tuikkua voi ajaa vaikka 100w ballastilla ja valotehoa pitäis irrota noin suunnilleen yhtä paljon kuin 100w speksatusta polttimostakin, mutta toki se valosävy ja elinikä on sitten ihan eri luokkaa tuon 25w kanssa...
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

RockOla

Onkhaa tämä kesämallin auto tämä rs diiseli?
eilen hyyty auto ja lavetilla korjaamolle. ensin valitteli öljynpainetta ja se valitus ku loppu niin alko hehkutuksen valoa polttamaan ja tehon pudotus mahdollinen.
nyt auto rollossa pajalla. saapa nähä mitä net löytää.
toinenki ocu kärsiny juuri samoista ongelmista, mutta siihen ei selkeää syytä ollu löytyny.

Onkos muilla ongelmia takavanteiden kans näin talvella?? kerää aivan älyttömästi lunta vanteisiin ja sit alkaaki tärinä ja vapina. tuossa yks päivä putsasin vanteet ja 30kilsan ajon jälkeen alko jo täristään.. Toki nuo rs 18 valssit ei maha olla parhaat maholliset talvikäyttöön.
Rs ocu 4x4

Jarppix

Onko muilla ollut startti ongelmia?
Aamulla teki 4 yritystä kun yritin normaalisti startata, sitten kun piti pitää nappia pohjassa ja toisella lähti vaivanloisesti. Yritykset alkuun oli vaan semmosia töksäytyksiä ilman mitään lupausta.  Auto siis diesel RS joka otettu käyttöön heinäkuuussa. Ei ollu webasto käytössä, mutta ei lämpötila ollutkaan kun +3C.

Kuukausi sitten teki samat oireet -10C lämpötilassa ja silloin oli webasto ollut päällä hetkisen. Lähti normisti sitten muistaakseni 3 yrityksellä kun antoi hetken olla ja sammutteli valot ja webastot.

Laittelin aamulla jo myyjä liikkeen huoltoon viestiä, mutta eipä ole yllätys yllätys mitään kuulunut. Pari yristys sai videollekin otettua...

Muuten ei ole ole ollut valittamista kun 14tkm ajellu.
Skoda Octavia 2.0TDI Combi RS -16
Skoda Octavia 2.0TDI Combi Elegance -09

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Jarppix - 05.12.16 - klo:12:02
Onko muilla ollut startti ongelmia?
Aamulla teki 4 yritystä kun yritin normaalisti startata, sitten kun piti pitää nappia pohjassa ja toisella lähti vaivanloisesti. Yritykset alkuun oli vaan semmosia töksäytyksiä ilman mitään lupausta.  Auto siis diesel RS joka otettu käyttöön heinäkuuussa. Ei ollu webasto käytössä, mutta ei lämpötila ollutkaan kun +3C.

Kuukausi sitten teki samat oireet -10C lämpötilassa ja silloin oli webasto ollut päällä hetkisen. Lähti normisti sitten muistaakseni 3 yrityksellä kun antoi hetken olla ja sammutteli valot ja webastot.

Laittelin aamulla jo myyjä liikkeen huoltoon viestiä, mutta eipä ole yllätys yllätys mitään kuulunut. Pari yristys sai videollekin otettua...

Muuten ei ole ole ollut valittamista kun 14tkm ajellu.
Onhan akku varmasti kunnossa ja siinä riittävästi virtaa? Meinaan että jos valot ja webasto pitää sammuttaa jotta lähti käyntiin, niin viittaisi vähän varauksen puutokseen tms.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Jarppix

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 05.12.16 - klo:12:09
Onhan akku varmasti kunnossa ja siinä riittävästi virtaa? Meinaan että jos valot ja webasto pitää sammuttaa jotta lähti käyntiin, niin viittaisi vähän varauksen puutokseen tms.

No ekalla kerralla se jäi mysteeriksi että oliko sillä webaston ja valojen sammuttelulla vaikutusta. Nyt aamulla en sammutellu valoja pidin vaan napin pohjassa että sais koneen edes yrittämään. Webastoa tulee kyllä käytettyä, mutta joka käytön jälkeen tulee käytönnässä reilu 30min ajoa motarilla. viikonlopun seisoi paikoillaan pakkasessa... kenties enemmän hehkun suuntaan voisi viitata?
Skoda Octavia 2.0TDI Combi RS -16
Skoda Octavia 2.0TDI Combi Elegance -09

sskoda

Mulla oli sama käynnistys ongelma superb dieselissä, akun kennoista osa oikarissa eikä akussa riittänyt virtaa käynnistykseen pikku pakkasilla. Auto oli 8kk vanha.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy