Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

japa

Mulla on 4kk vanha 1,4 style. En keksi ainuttakaan vikaa vielä (koputtaa puuta) paitsi tuuliherkkä on kyllä. Saa paimentaa välillä että kulkis suoraan. En usko että kulmissa olis vikaa koska tyynellä menee luotisuoraan. Joten pidän sitä ominaisuutena. Öljyt vois ite vaihtaa nyt uutuuttaan, vai lienekö tuossa mitään järkee. kohta ajettu 5000km.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Sokota09

Suosittelen tarkistuttamaan kulmat, koska omassa ocussa teki juuri tuota ja kulmat olivat aivan viturallaan. Renkaat olivat ehtineet jo kulua ja auto oli ollut ajossa suurin piirtein yhtä kauan.

perkins

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 29.07.16 - klo:14:24
Sinulla on autossasi kytkin paskana. Näissä 1.4 TSI koneilla varustetuissa manuaalilootissa on ollut kytkinongelmia. Minulla oli samanlainen ääni tyhjäkäynnillä kylmällä koneella, kytkin pohjassa ääni hävisi. Laita tuo video merkkihuoltoon, niin pitäisi autolle tulla kutsu korjattavaksi. Tehtaalta on tälle ongelmalle korjausohje.

Kiitos, pitää olla yhteydessä merkkihuoltoon.

Lainaus käyttäjältä: japa - 29.07.16 - klo:17:11
Ensimmäinen kerta kun kuulen että missään sokotan manuaalilootan kytkimissä olisi ongelmia. Eikö ääni kuulunut uutena. Minustakun tuntuu että tuossa äänessä ei ole mitään ylimääräistä. Joten kerro lisää että mikä ongelma niissä on ja onko korjattu takuuseen?

Auto ei ole minulla ollut uudesta asti vaan vaihdoin sen viime marraskuussa (-15). Auton ollessa minulla olen tuota ääntä aina ihmetellyt.
Nykyinen:
-  VW Golf VII 1,4 TSI 110 kW (150 hv) -17, manuaali

Entinen:
- Skoda Fabia 1,0L -20
- MB B
- Skoda Octavia Combi 1,4 TSI 103kW (140 hv) -14, manuaali
- VW Golf VII 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion -13, manuaali

kaide

Lähtölaskenta on jo pitkällä ja tässä uusin näyte:

https://db.tt/4x3V4fxi
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Devl

Lainaus käyttäjältä: kaide - 30.07.16 - klo:00:29
Lähtölaskenta on jo pitkällä ja tässä uusin näyte:

https://db.tt/4x3V4fxi
Ei toimi linkki. Mitä tapahtu?

kaide

Lainaus käyttäjältä: Devl - 31.07.16 - klo:01:08
Ei toimi linkki. Mitä tapahtu?

Jaa... näemmä pitää siirtää muualle

Koneessa tapahtui " jotain" käy kahdella, kolmella , kilisee , kolisee
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Kapirex

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 29.07.16 - klo:19:52
Suosittelen tarkistuttamaan kulmat, koska omassa ocussa teki juuri tuota ja kulmat olivat aivan viturallaan. Renkaat olivat ehtineet jo kulua ja auto oli ollut ajossa suurin piirtein yhtä kauan.

Joo kulmat kannattaa tarkistuttaa. Minulla meni takuuseen työn osalta, kun oli kuljetuksessa/tehtaalla laitettu päin honkia. Ratti suorana auto puolsi merkittävästi...

kaide

No tässä se ääninäyte oikeen hienosta käynnistä .  Saa esittää arvauksia viasta , kait sieltä pajalta joku joskus kertoo syyn tälle :

https://www.youtube.com/watch?v=yuNekt1_0UE
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: kaide - 31.07.16 - klo:18:49
No tässä se ääninäyte oikeen hienosta käynnistä .  Saa esittää arvauksia viasta , kait sieltä pajalta joku joskus kertoo syyn tälle :

https://www.youtube.com/watch?v=yuNekt1_0UE

Kovaa ajoa vaan, nämähän kestää isältä pojalle kuten telkussakin mainostetaan, nou hätä kone on ihan kunnossa  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Hannes

Lainaus käyttäjältä: kaide - 31.07.16 - klo:18:49
No tässä se ääninäyte oikeen hienosta käynnistä .  Saa esittää arvauksia viasta , kait sieltä pajalta joku joskus kertoo syyn tälle :

https://www.youtube.com/watch?v=yuNekt1_0UE

Aivan selvä puola vika.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: kaide - 31.07.16 - klo:18:49
No tässä se ääninäyte oikeen hienosta käynnistä .  Saa esittää arvauksia viasta , kait sieltä pajalta joku joskus kertoo syyn tälle :

https://www.youtube.com/watch?v=yuNekt1_0UE


Syttykö mitään varotusvaloja?

kaide

BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

-Oksid-

Onko muilla diesel-räsillä ajavilla tullut vastaan sellaista ilmiötä, että käynnistettäessä ajoneuvo startti jauhaa pitkän aikaan (n. 5-6 sekuntia) ilman että motti edes lupaisi, kunnes hörähtää tulille normaalisti? Muutama huomattavan pitkä startti osunut nyt kesäkaudelle, ikäänkuin motti ei saisi polttoainetta. Tapauksia on tullut kun ajoneuvo seisonut yön yli tai esim. viikonlopun yli. Tosin parin viikon lomareissun jälkeen starttasi kyllä normaalisti  :o

Auton pyörän kulmat pitäisi käydä säädättämässä, onko kokemuksia hoituuko jossain Vianorissa ok vai tarvitaanko tässäkin merkkitesterillä kalibrointia kun kulmia säädetään (syytä en kyllä keksi...)?
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

enkero

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 31.07.16 - klo:21:06
Auton pyörän kulmat pitäisi käydä säädättämässä, onko kokemuksia hoituuko jossain Vianorissa ok vai tarvitaanko tässäkin merkkitesterillä kalibrointia kun kulmia säädetään (syytä en kyllä keksi...)?

Ei kokemuksia, mutta adaptiivinen vakkari voi teoriassa mennä hämilleen, että sikäli heittelisin palloiksi rypistetyillä satasilla merkkiliikkeen huoltoneuvojaa...
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

cKid

-14 vuosimallin 2.0 TDI Ocu kyseessä ja tänä aamuna töihin ajellessa 100kmh rajoitusalueella ihan normaalisti liikenteen mukana kesken kaiken ilmoittaa äänekkäästi ja värikkäästi, että moottori ylikuumenemassa. Jäähdytysnesteen lämpötilamittari oli tapissaan. No saman tien laitoin vaihteen vapaalle ja rullaillen liittymään. Siinä parin sadan metrin matkalla jäähdytysnesteen lämpötila palautukin jo normaaliksi ja varovasti valutellen huoltamon pihaan joka oli sopivasti liittymän jälkeen. Auto sammuksiin ja tarkistin jäähdytysnesteen määrän, joka oli mitta-asteikon ylärajalla. Mitenkään epänormaalin kuumalta kun ei konehuoneessa tuntunut niin eiku kone käyntiin ja ajotietokoneesta hoksasin tässä kohtaa katsoa öljyn lämpötilan joka oli siinä kohtaa normaalit 87 astetta.

Tästä rohkaistuneena jatkoin työmatkani loppuun, joka oli siitä n.15km 60 ja 80 rajoitusaluetta, eikä mitään epänormaalia ollut enää havaittavissa öljyn tahi jäähdytysnesteen lämpötilassa.
Marmorille soitellessa tietysti tahtovat auton tarkistettavaksi, valitettavasti vain on vähä niukasti aikoja tarjolla ja pitäis pari viikko ootella.

Liekkö joku anturihäiriö vai mistähän mahtais moinen voida johtua?
A4 40TDI-Q

Devl

Lainaus käyttäjältä: kaide - 31.07.16 - klo:18:49
No tässä se ääninäyte oikeen hienosta käynnistä .  Saa esittää arvauksia viasta , kait sieltä pajalta joku joskus kertoo syyn tälle :

https://www.youtube.com/watch?v=yuNekt1_0UE
Se on muuttunu dieseliksi. Ei muuta ku löpöä tankkiin ja kovaa ajoa.

cKid

Avasin aiheesta ketjun myös moottori ja voimansiirto -osastolle:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32249.0

Lainaus käyttäjältä: cKid - 01.08.16 - klo:13:05
-14 vuosimallin 2.0 TDI Ocu kyseessä ja tänä aamuna töihin ajellessa 100kmh rajoitusalueella ihan normaalisti liikenteen mukana kesken kaiken ilmoittaa äänekkäästi ja värikkäästi, että moottori ylikuumenemassa. Jäähdytysnesteen lämpötilamittari oli tapissaan. No saman tien laitoin vaihteen vapaalle ja rullaillen liittymään. Siinä parin sadan metrin matkalla jäähdytysnesteen lämpötila palautukin jo normaaliksi ja varovasti valutellen huoltamon pihaan joka oli sopivasti liittymän jälkeen. Auto sammuksiin ja tarkistin jäähdytysnesteen määrän, joka oli mitta-asteikon ylärajalla. Mitenkään epänormaalin kuumalta kun ei konehuoneessa tuntunut niin eiku kone käyntiin ja ajotietokoneesta hoksasin tässä kohtaa katsoa öljyn lämpötilan joka oli siinä kohtaa normaalit 87 astetta.

Tästä rohkaistuneena jatkoin työmatkani loppuun, joka oli siitä n.15km 60 ja 80 rajoitusaluetta, eikä mitään epänormaalia ollut enää havaittavissa öljyn tahi jäähdytysnesteen lämpötilassa.
Marmorille soitellessa tietysti tahtovat auton tarkistettavaksi, valitettavasti vain on vähä niukasti aikoja tarjolla ja pitäis pari viikko ootella.

Liekkö joku anturihäiriö vai mistähän mahtais moinen voida johtua?
A4 40TDI-Q

JiiJii71

cKid - eikös noissa dieseleissäkin ole sellainen hässäkkä termostaatti, joka availee kiertoja tarpeiden mukaan? Vahvasti viittaisi oireiden puolesta termarivialta.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Routa

Lainaus käyttäjältä: kaide - 31.07.16 - klo:18:49
No tässä se ääninäyte oikeen hienosta käynnistä .  Saa esittää arvauksia viasta , kait sieltä pajalta joku joskus kertoo syyn tälle :

https://www.youtube.com/watch?v=yuNekt1_0UE
Normaali ennenaikainen ja yllättävä moottoririkko. Turha huolestua.
Entinen VAG-kuljettaja.

cKid

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 01.08.16 - klo:14:23
cKid - eikös noissa dieseleissäkin ole sellainen hässäkkä termostaatti, joka availee kiertoja tarpeiden mukaan? Vahvasti viittaisi oireiden puolesta termarivialta.

Väliaikatietoa tähänkin ketjuun:

Huoltomies sanoi, että 95% todennäkösyydellä vesipumppu. Näissä on joku liukuputkella virtausta säätävä pumppu, jonka jumitteluja on kuulemma ollut muitakin. Näin siis kerrottiin Jyväskylän Laakkosella.

Tämä kuitenki autoa katsomatta, koska en kyenny jäädä suorahuoltoon oottelemaan tuntitolkulla. Asian varmistaminen parin viikon päästä varatulla ajalla...
A4 40TDI-Q

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: japa - 29.07.16 - klo:19:15
Mulla on 4kk vanha 1,4 style. En keksi ainuttakaan vikaa vielä (koputtaa puuta) paitsi tuuliherkkä on kyllä. Saa paimentaa välillä että kulkis suoraan. En usko että kulmissa olis vikaa koska tyynellä menee luotisuoraan. Joten pidän sitä ominaisuutena. Öljyt vois ite vaihtaa nyt uutuuttaan, vai lienekö tuossa mitään järkee. kohta ajettu 5000km.

Minä vein auton (-15 1.4 Elegance) varmaan heti toisena päivänä kulmien korjaukseen, niin kamalan suuntaherkkä tuo oli. Ei tuo tosin paljoa auttanut. Vähänkin tuulisella tiellä tuota saa ohjata kuin uppoamarunkoista fiskaria aallokossa...  ;-/
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Ambis

Vaan kuinka toimii kaista-avustin kovassa tuulessa?
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

Daatta

VAG:n kanssa ajellessa kannattaa muistaa sivutuulen kompensaatio:

http://www.vw.ca/en/tools/navigation/footer/help/technical_glossary/side-wind_compensation.html

LainaaSide-wind Compensation

Side-wind compensation makes Volkswagen’s electromechanical power-assisted steering (EPS) safer and easier. The feature assists the driver under conditions of continuous side wind or severe camber. If the EPS control unit registers continuous countersteering by the driver, power-assisted steering adjusts itself automatically to this condition and compensates for it. The fact that the driver no longer has to actively countersteer makes for less stress and easier driving.

Eli jos vastaohjaa auton vastaohjausta niin varmasti luikertelee. Tärkeintä on rento ote ratista, toimii myös kaista-avustinta käytettäessä. Cupra ainakin kulkee suoraan noilla metodeilla.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

imaginary

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 31.07.16 - klo:21:06
Onko muilla diesel-räsillä ajavilla tullut vastaan sellaista ilmiötä, että käynnistettäessä ajoneuvo startti jauhaa pitkän aikaan (n. 5-6 sekuntia) ilman että motti edes lupaisi, kunnes hörähtää tulille normaalisti?

Minulla diesel-räsä (MY 2016, about 9000tkm), mutta en ole vastaavaan vielä ainakaan törmännyt. Kilometrejä ei tosin vielä kovin paljoa ole, eikä autolla ikääkään kuin pari kuukautta. Joten ehkäpä tuo oireilu vain odottaa omaa aikaansa.

Minä kyselin pyöriensuuntauksesta luovutuksen yhteydessä. Laakkonen kertoi että kulmat tarkistetaan luovutus tarkastuksessa, mutta mitään dokumenttia niistä ei ole saatavaksi. Sanoin vaan että no jos jotain ogelmia huomaan niin vien sitten uudestaan mittaukseen/säätöön. Toistaiseksi tosin vaikuttaisi minun yksilössäni asia olevan kunnossa tämän suhteen. Ehkä ne tosiaan on tarkistettu....
Octavia RS Combi, DSG, TDI
Passat Variant 2013 Highline, DSG, 2,0 TDI

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 03.08.16 - klo:16:13
VAG:n kanssa ajellessa kannattaa muistaa sivutuulen kompensaatio:

http://www.vw.ca/en/tools/navigation/footer/help/technical_glossary/side-wind_compensation.html

Eli jos vastaohjaa auton vastaohjausta niin varmasti luikertelee. Tärkeintä on rento ote ratista, toimii myös kaista-avustinta käytettäessä. Cupra ainakin kulkee suoraan noilla metodeilla.  ::)

Tiedossa. Yritetty. Ei toimi. Toimi kyllä mielestäni VI Golfissa.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Herr K

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 31.07.16 - klo:21:06
Onko muilla diesel-räsillä ajavilla tullut vastaan sellaista ilmiötä, että käynnistettäessä ajoneuvo startti jauhaa pitkän aikaan (n. 5-6 sekuntia) ilman että motti edes lupaisi, kunnes hörähtää tulille normaalisti? Muutama huomattavan pitkä startti osunut nyt kesäkaudelle, ikäänkuin motti ei saisi polttoainetta. Tapauksia on tullut kun ajoneuvo seisonut yön yli tai esim. viikonlopun yli. Tosin parin viikon lomareissun jälkeen starttasi kyllä normaalisti  :o

Auton pyörän kulmat pitäisi käydä säädättämässä, onko kokemuksia hoituuko jossain Vianorissa ok vai tarvitaanko tässäkin merkkitesterillä kalibrointia kun kulmia säädetään (syytä en kyllä keksi...)?

Onko auto ollut ongelman ilmetessä parkissa mäessä? Tuolloin polttoaine on saattanut valua putkista tankkiin päin ja polttoainepumpu(i)lla voi (ainakin teoriassa) kestää hetken aikaa pumpata sitä moottorille.
VW Passat Variant GTE

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 05.08.16 - klo:11:07
Onko auto ollut ongelman ilmetessä parkissa mäessä? Tuolloin polttoaine on saattanut valua putkista tankkiin päin ja polttoainepumpu(i)lla voi (ainakin teoriassa) kestää hetken aikaa pumpata sitä moottorille.
Ihmetyttää tämä teoria, koska tilalle menisi ilmaa ja auton sammuminen olisi todennäköistä. Lisäksi tätä tapahtuisi useasti jos vika on tuollainen. Itsellä tapahtuu webaston kanssa noin jos liian vähän aikaa päällä ja lämpötila-anturi antaa "väärää" arvoa, eli moottori sahauttaa pitkään.

Eilen tuli rasvattua peilien rutina suihkutettavalla vaseliinilla. Peili irti, pari torxia auki, klipsit auki ja kuori käteen. "Akselille" ja jouselle vaseliinia ja rutina loppui. 5min/puoli meni aikaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-Oksid-

LainaaOnko auto ollut ongelman ilmetessä parkissa mäessä? Tuolloin polttoaine on saattanut valua putkista tankkiin päin ja polttoainepumpu(i)lla voi (ainakin teoriassa) kestää hetken aikaa pumpata sitä moottorille.

Auto on aina pääosin parkkeerattuna tasaiselle, joko autokatoksessa / tallissa kun tätä on esiintynyt.
Ilmiö vaikuttaa siltä kun startti pyörittäisi konetta ensin ilman polttoainetta ja lopuksi pumppu heräisi henkiin ja syöttäisi polttonestettä suuttimille; käynnistyy normaalisti ja kakomatta.
Seuraillaan tilannetta...
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

KopiK

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.08.16 - klo:13:54

Eilen tuli rasvattua peilien rutina suihkutettavalla vaseliinilla. Peili irti, pari torxia auki, klipsit auki ja kuori käteen. "Akselille" ja jouselle vaseliinia ja rutina loppui. 5min/puoli meni aikaa.
Niitä torxeja ei tarvitse avata. Ainakaan minulla. Pelkkä ulkoreunan puoleinen klipsu auki ja etukuori lähtee pois (ikkunan puoleinen klipsu irtoaa itsestään kun kuoren ulkoreunaa kääntää). Siksi selvisinkin 5min/molemmat :)
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 08.08.16 - klo:14:55
Niitä torxeja ei tarvitse avata. Ainakaan minulla. Pelkkä ulkoreunan puoleinen klipsu auki ja etukuori lähtee pois (ikkunan puoleinen klipsu irtoaa itsestään kun kuoren ulkoreunaa kääntää). Siksi selvisinkin 5min/molemmat :)
Kahdessa torxissa ei mene sitä aikaa kuin muutama sekunti.  ;) Ilmeisesti niiden avaaminen sitten oli turhaa. Pyörittelin peilejä, jotta rasva/vaseliini päätyisi pitävämmin joka paikkaan. Ei siis auttanut pelkkä ruiskutus, vaan pieni liikuttelu siihen päälle. Siellä oli sitä likaa ja pölyä, jotta ei ihme että menee sellaiseksi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy