Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: Epes - 17.02.16 - klo:22:51
Käsittääkseni olen päässyt maksimirajalle kaikilla 2.0TDI moottoreilla varustetuilla autoilla, nopeasti laskien viisi kpl uutena ostettua. Nytkin pihassa kaksi tuollaista ja toisessa tulee 60tkm kohdalle iso huolto lähiaikoina. Toisella ajettu 12tkm ja seuraavaan huoltoon on kilometrejä 18tkm eli täyteen menee siinäkin.
Samoilla ajoilla konsernin bensakoneilla 1.4 - 1.8 TSI olen päässyt huoltoväleihin 16-22tkm kolmella autolla.

Ajan 2.0 tdi llä, ekä huolto tuli 28 tkm, nyt oli mittarissa 54 tkm, ja ilmoitti että pitää tehdä 2 vuoden tarkistus. Joten aika pitkiä pätkiä saa ajaa ilman huoltoa.

MUTTA minua raivostuttaa VAG konsernin surkea laatu ovien lukoissa. kun tulee pakkasta niin ovet ei aukea ja jos aukeaa niin ovet ei pysy kiinni koska mekanismi on jäässä surkeasta öljystä johtuen. Vaimo jaa Caddyllä ja se on oikea ongelma, aina luulin että se on vaan caddyn ongelma,, mutta tänä aamuna räsän takaovi ei mennyt kiinni... Siinä sitten hakkasin ja 'potkin' ovea vartin verran ja sitten se suostui jäämään kiinni. Miten kukaan osaa tehdä ovia/lukkoja jotka eivät toimi?
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

clacson

#3421
Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 29.02.16 - klo:10:03
Miten kukaan osaa tehdä ovia/lukkoja jotka eivät toimi?
Keski-eurooppalaiset ja heidän alihankkijansa pääosin lämpimissä maissa.  ::)
Kukas siellä arktisia rasvoja ehtisi paikkoihin purskottelemaan?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Candywhite

kun saavat maksaa auton hinauksen siitä pisteestä missä ovet eivät toimi eteenpäin, niin kunnon rasvaan siirtyminen halpenee yllättävän paljon.

ongelma ei ole kovilla pakkasilla, vaan silloin kun liikutaan nollan kummallakin puolella, eli kyllä tälläisiä tilanteita tulee lähes koko eurooppaan edes joksikin aikaan.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

-Oksid-

Tässä kolmoskoppasessa ei (vielä) ole tuota perinteistä VAG-ominaisuutta esiintynyt.

Ex kakkos-Räsässä raja meni n. -15 asteessa, jonka jälkeen ovet eivät joko auenneet sisältä/ulkoa (kahva suti tyhjää) ja kun aukesivat niin eivät menneet kiinni (edes tuulihakaan). Auto kävi rasvauksessa ja tsekkauksessa mutta vikaa ei koskaan löytynyt...
Pari kertaa piti paksista kömpiä sisään ja vastavuoroisesti pitää kuskin ovea ensimmäiset 30km kädellä kiinni kun lepatti valtoimenaan, eipähän käynnyt aika pitkäksi ajaessa  ::)
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Kunkku

Mikähän tänään tuli kun kesken puhelun katkesi puhelimen langaton yhteys Boleroon, eikä sen jälkeen enää löydä puhelinta ( iphone 5s ). Ikinä ennen ei ole temppuillut millään tavalla. Bolero löytää kyllä esim. Ipadin musiikinkuuntelua varten ja vastaavasti puhelinkin löytää muun laitteen bluetootilla? Onko muilla temppuillut vastaavasti?

Rice

Lainaus käyttäjältä: Kunkku - 01.03.16 - klo:18:46
Mikähän tänään tuli kun kesken puhelun katkesi puhelimen langaton yhteys Boleroon, eikä sen jälkeen enää löydä puhelinta ( iphone 5s ). Ikinä ennen ei ole temppuillut millään tavalla. Bolero löytää kyllä esim. Ipadin musiikinkuuntelua varten ja vastaavasti puhelinkin löytää muun laitteen bluetootilla? Onko muilla temppuillut vastaavasti?
Oma auto tehnyt saman yhden kerran Android puhelimella. Seuraavana päivänä toimi taas ihan ongelmitta ja tuo ongelma ei ole enään toistunut. Jokin bitti mennyt poikittain.....
Opel Astra
Volvo V60

Kunkku

Lainaus käyttäjältä: Rice - 01.03.16 - klo:18:53
Oma auto tehnyt saman yhden kerran Android puhelimella. Seuraavana päivänä toimi taas ihan ongelmitta ja tuo ongelma ei ole enään toistunut. Jokin bitti mennyt poikittain.....

Sama kävi näköjään itelläkin, tänään toimi norm.

repe59

Toinenkin xenonpoltin sanoi poks :( Minkähän verran niiden pitäisi kestää? 56tkm taivallettu on.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Pumpeli

Nyt alkanut kytkinpoljin narisemaan,eli kun hiljaa nostaa,niin narahtelee sisällä,niinkuin olisi tosi kuiva jostain!? Vaatiikohan toi rasvausta vai onko jokin hajoamassa?!

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 03.03.16 - klo:16:36
Toinenkin xenonpoltin sanoi poks :( Minkähän verran niiden pitäisi kestää? 56tkm taivallettu on.
Xenonien kestoikää on paha mitata kilometreinä. Niiden ikä kun on riippuvainen lähinnä syttymiskerroista, eikä niinkään paloajasta. Juuri tuosta syystä täällä foorumillakin on porukka (itseni mukaan lukien) koodauttanut Leaving home / goming home valot Xenoneista sumuvaloihin. Myöskin valokatkaisijan pitäminen auto-asennossa aiheuttaa xenonien räpsymistä, joka siis lyhentää niiden käyttöikää.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 05.03.16 - klo:18:40
Nyt alkanut kytkinpoljin narisemaan,eli kun hiljaa nostaa,niin narahtelee sisällä,niinkuin olisi tosi kuiva jostain!? Vaatiikohan toi rasvausta vai onko jokin hajoamassa?!
1990-luvulla, meillä oli serkkupojan kanssa samanlaiset MkII Golfit. Kysyin sitten joskus häneltä, että mikähän sen ja sen lainen sivuääni autossa on. Vastaus oli, että väännä radiota suuremmalle.  ;D Nyt 23 vuoden VAG kokemuksella voin todeta, että tuo oli kohtuullisen hyvä ohje. ;)

Eiköhän se akseli, johon kytkin- ja jarrupolkimet on laakeroitu, kaipaa toisinaan hyvin tunkeutuvaa rasvaa. Ei taida kuulua huolto-ohjelmaan kuitenkaan.  :)
Konsernipelejä vuodesta 1993

repe59

#3431
Alkuperäinen xenonpoltin 170e, ihanan kallista >:(
Tarvikkeen huolin.
Ei taida kaukovaloautomatiikka toimia jos ei pidä auto-asennossa, mitä hyötyä siis varusteista jos niitä ei käytä?
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 05.03.16 - klo:18:50
Xenonien kestoikää on paha mitata kilometreinä. Niiden ikä kun on riippuvainen lähinnä syttymiskerroista, eikä niinkään paloajasta. Juuri tuosta syystä täällä foorumillakin on porukka (itseni mukaan lukien) koodauttanut Leaving home / goming home valot Xenoneista sumuvaloihin. Myöskin valokatkaisijan pitäminen auto-asennossa aiheuttaa xenonien räpsymistä, joka siis lyhentää niiden käyttöikää.

Kilometrejä tai ei, ensimmäiset polttimot vielä menossa. Valokytkin laitettu AUTO-asentoon luovutustilaisuudessa, sen jälkeen ollut koskemati. CL/Wellcome valot xenoneissa.

Niin ne kilsat nyt +126tkm.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

masadrive

Omassa ajokissa 105000 km ja xenonit vaihdettu jo kahteen kertaan molemmille puolille.
Syttymis kerrat pidetty minimissä ja keväästä syksyyn ajettu valosalla vain päiväajovalot päällä.

Edellisessä ocussa ei xenoneita tarvinnut vaihtaa kertaakaan 130000 km aikana.
Ajossa: VW ID4 1ST MAX Honey Yellow
Edelliset: Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG,  Skoda Octavia III  Style Combi 1.6 TDI Corrida Red, Skoda Octavia III Style Combi 1.6 TDI Corrida Red , Skoda Octavia II Elegance Combi 1.6 TDI cappuccino Beige

Octavia4x4

Tuntuu olevan vaihtelua xenonien kestossa.. Katsokaa joku, kelle ne vaihdetaan, että minkä valmistajan polttimoita tuolla tehtaalta tullessa on.

Näyttää olevan vielä hinnoissan nämä D3S xenon-polttimot. Motonetissa 240â,¬/pari kanta-asiakkaille.

Sen olen huomannut, että esim. nimismiehenkiharassa nämä OcuIII:n xenonit meinaa tärinästä sammua herkemmin kuin OcuIIFl:ssä. Saattaa jäykempi jousituskin tehdä oman osuutensa tuohon.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Ouzi

Tänään lähtöä tein ja auto oli muutaman minuutin käynnissä ennen lähtöä niin alkoi moottorin valo vilkkumaan ja sammutin ja uus startti niin valo sammui. Sitten herjaa start& stop error. Lakkasi se toimimasta. Kävin kaupassa ja taas kaikki toimii ;)

Partiolainen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.02.16 - klo:21:12
Miksiköhän on loppu  ;)? Eikä kotiinkutsua tehdä. Naurettiin tästä eräässä ei merkkihuollossa tänään, kun käytin autoa huollossa ja korjaavat aktiivisesti vag-konsernin autoja.

Eikä tämä ole sinulle kuittailua.
Tuon ohjausyksikköön hinta on kuulemma 150euroa ja työt päälle. Nyt meni takuuseen. Osan saanti kesti keskiviikosta seuraavan viikon maanantaihin. Sijaisautolla ajettiin se väli, luulisi senkin maksavan , joten ihme kun kutsukampanjaa vaihtoon ei tule, jos on yleisempi vika. Nyt ei muuta kuin uusia murheita kohti😅

northrob

Nyt on pari kertaa vedetty hevosta kärryineen 1.4TSI DSG Combilla ja molemmilla kerroilla rengaspaineiden varoitusvalo on syttynyt. Tuntuu olevan aika herkkä isommalle aisakuormalle. Pitää melkeinpä punnita paljonko sitä on. Ilmanpaineet olivat siis ok. Sivumennen on todettava, että Ocu ei ole vetoautojen aatelia. Hevoskärryn kanssa suuntavakaus on heikohko eli urat ja tuuli todella tuntuvat. Kulutuskin pyörii 10 litran hujakoilla.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

japa

#3438
Itse olen vetänyt 1,4 :lla 1300 kg asuntovaunua ja kolme raavasta miestä kyydissä. Mielestäni puhti riittää vielä hyvin ja menokin oli ihan vakaata. Bensaa paloi 10l sadalla. En sanoisi että huono vetoauto 8)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Hannes

#3439
Jos tuollaisella kuormituksella pääsee 10l/100km niin voi jo puhua talousihmeestä.

Voisi tähän vielä lisätä että onko tämä auton vika tai murhe....aika off topiksi on mennyt tämä teema??

clacson

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 27.03.16 - klo:19:34
Voisi tähän vielä lisätä että onko tämä auton vika tai murhe....aika off topiksi on mennyt tämä teema??
Kun autossa ei taida kuitenkaan olla isompia vikoja tai murheita, niin keskustellaan sitten muista "ominaisuuksista".

Huomasin tuossa puhelimen vaihdon jälkeen, ettei yhteystietojen kuvat enää siirry/näy. Taitaa olla silleen, että niin kauan kuin autoa pitää, täytyy pitää samaa puhelinta ;D. On näitä Simply Clever-jutskia. Eihän tuo uusi luuri (Nexus 5X) edes ole MIB1:n tuettujen luettelossa, jota ei muuten paljon taideta päivitellä. Eipä tuo tahtia haittaa.

Täytyy tässä resetoida SmartGate, kun ei tunnu hyväksyvän salasanaa, jos taas sen jälkeen VIN:llä onnistuisi. Toki tämäkin voi olla palikan ja luurin yhteensopimattomuusongelma.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Hannes

Miten muuten aiot resetoida tuon Smartcaten. Ilmaisesti kuljettajan penkin alla pitäisi olla boxi tuolle josta piuhan irroittamalla hetkeksi pitäisi resetointi onnistua, mutta tietenkin jos on mahdollisuus käyttää ohjelmointi piuhan pääsä niin onhan se yksinkertaisempi.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 28.03.16 - klo:11:28
Miten muuten aiot resetoida tuon Smartcaten. Ilmaisesti kuljettajan penkin alla pitäisi olla boxi tuolle josta piuhan irroittamalla hetkeksi pitäisi resetointi onnistua, mutta tietenkin jos on mahdollisuus käyttää ohjelmointi piuhan pääsä niin onhan se yksinkertaisempi.
Korjaamokäsikirjan mukaisesti piuha irti ja säällinen odottelu, sitten piuha kiinni.
Eihän tuo iso homma ole, penkki taka- ja yläasentoon, niin pulikka on siinä. Velcrollahan se on kiinni matossa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Hannes

Tuli ensimmäinen "vika"...Käynistin auton ja lähdin liikkelle, huomasin että ajotietokoneen näyttö pimeänä eikä lähtenyt päälle vaikka mitä olisi tehnyt. Radio toimi normaalisti mutta tietenkään ei näytöllä sekään näkynyt kun ei mitään muutakaan tietoa.

Sammutin auton ja starttasin uudelleen, ei mitään vaikutusta, vasta kun auto oli ollut pysähdyksissä pitemmän ajan näyttö heräsi eloon..

Onko muilla ilmennyt vastaavaa vikaa ja onko tuo aiheuttanut mitä toimenpiteitä vai onko vain ohimenevä ilmiö??

cannon

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 05.04.16 - klo:20:26
Tuli ensimmäinen "vika"...Käynistin auton ja lähdin liikkelle, huomasin että ajotietokoneen näyttö pimeänä eikä lähtenyt päälle vaikka mitä olisi tehnyt. Radio toimi normaalisti mutta tietenkään ei näytöllä sekään näkynyt kun ei mitään muutakaan tietoa.

Sammutin auton ja starttasin uudelleen, ei mitään vaikutusta, vasta kun auto oli ollut pysähdyksissä pitemmän ajan näyttö heräsi eloon..

Onko muilla ilmennyt vastaavaa vikaa ja onko tuo aiheuttanut mitä toimenpiteitä vai onko vain ohimenevä ilmiö??

Juuri oli auto huollossa ja valitin samasta viasta. Päivittivät softan. Ja ohjeeksi sain, että jos uusiutuu pitää ottaa videokuvaa ja lähettää huoltoon todisteeksi. Sieltä ovat tehtaaseen (vai oliko se maahantuojaan) yhteydessä tuon videon kanssa ja mahdollisesti menee koko yksikkö sitten Skodan piikkiin vaihtoon.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Rice

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 05.04.16 - klo:20:26
Tuli ensimmäinen "vika"...Käynistin auton ja lähdin liikkelle, huomasin että ajotietokoneen näyttö pimeänä eikä lähtenyt päälle vaikka mitä olisi tehnyt. Radio toimi normaalisti mutta tietenkään ei näytöllä sekään näkynyt kun ei mitään muutakaan tietoa.

Sammutin auton ja starttasin uudelleen, ei mitään vaikutusta, vasta kun auto oli ollut pysähdyksissä pitemmän ajan näyttö heräsi eloon..

Onko muilla ilmennyt vastaavaa vikaa ja onko tuo aiheuttanut mitä toimenpiteitä vai onko vain ohimenevä ilmiö??
Omassa Ocussa aivan vastaava ongelma ilmennyt yhden kerran sillä erolla, että uudelleen käynnistyksen jälkeen Bolerosta ei enään edes kuulunut mitään. Vika poistui myös kun auto seisoi sammuksissa jonkin aikaa. Myöhemmin huollossa eivät osanneet sanoa mitään kun vika ei ollut päällä.
Opel Astra
Volvo V60

cannon

Ilmastointi vinkui. Vika paikallistui kompuraan, joka meni vaihtoon takuuna.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Hannes

Muutama asia vaivaa näin pienen käytön jälkeen muukin kun tuo boleron sekoilu....verratuna edelliseen 1.8TSI:n tämä uusi malli tuntuu ryömintä nopeuksissa rynkyttävän enempi eli hyökkii ja on vaikeahko ajaa hiljaa tasaisella nopeudella ja on tarkka kaasun annostelusta, pikkasen ärsyttävä piirre.

Kun kylmän koneen starttaa kuuluu jo auton käyntii lähdettyä jonkin ajan kuluttua pärähdys joka muistuuttaa samalta kuin startti ei irrottaisi kunnolla, läpimällä moottorilla en ole vastaavaa huomannut.

Onko muilla vastaavia huomioita 1.8TSI:n kanssa??

cannon

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 07.04.16 - klo:09:30
Kun kylmän koneen starttaa kuuluu jo auton käyntii lähdettyä jonkin ajan kuluttua pärähdys joka muistuuttaa samalta kuin startti ei irrottaisi kunnolla, läpimällä moottorilla en ole vastaavaa huomannut.

Onko muilla vastaavia huomioita 1.8TSI:n kanssa??

1.4:lla tuota samaa, ei löytynyt huollossa mitään vikaa.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 07.04.16 - klo:09:30
Muutama asia vaivaa näin pienen käytön jälkeen muukin kun tuo boleron sekoilu....verratuna edelliseen 1.8TSI:n tämä uusi malli tuntuu ryömintä nopeuksissa rynkyttävän enempi eli hyökkii ja on vaikeahko ajaa hiljaa tasaisella nopeudella ja on tarkka kaasun annostelusta, pikkasen ärsyttävä piirre.

Onko muilla vastaavia huomioita 1.8TSI:n kanssa??

En ole huomannut ku automaatti. Mutta juolahti tuosta mieleen vanha LaatuAuto Opelix. Sen ominaisuutena oli satunnainen "niiaus" efekti liikkeelle lähdettäessä. Eli kun nosti kytkimen ja sit lähdettiin niin tulikin sellainen hyytyminen/vetopois kunnes taas mentiin. Niin siihen auttoi moottorin softapäivitys jolla samalla tuli tehoakin lisää ja vääntöä alakierrosalueelle.

Jos Sotkan tapauksessa olisi myös kyse softasta ja että sillä saisi kuntoon ton, niin luulisi että huollossa olisivat kyllä tienneet.
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy