Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

oranki

Taisipa tulla ihan oikea vika. Kyseessä 1,8 TSI DSG, mittarissa reilut 90 000 km ja ikää 2 vuotta ja 4 kk. Moottoritien jälkeen ensimmäinen pysähdys ja tyhjäkäynti pumppasi 1500 kierroksen molemmin puolin. Lisänä voimakas vinkuna moottorista. Siitäpä suoraan pajalle, jonne auto jäi. Ajoa ei saanut jatkaa. Eikä kyllä oli huvittanutkaan. Leasingauto, joten suurta järkytystä en kokenut, mutta hämmästys oli aika suuri. Pajalla on usean päivän jono, mutta kertoilen lisää kun saavat työn alle.

Rice

10tkm Oculla takana ja ensimmäinen ongelma tuli vastaan.
Autolla lähtiessä Boleron näytöllä 4 pystyviivaa ja soitin ei reagoi mihinkään nappien painalluksiin. Myöskään mitään ääntä ei kuulunut. Käynnistin auton uudelleen ja näyttö oli nyt aivan musta ja ei edelleenkään reagoinut mihinkään. Nappien taustavalaistuskin oli pimeänä. Myöhemmin auto seisoi jonkin aikaa parkissa jonka jälkeen Bolero alkoi taas toimia normaalisti. Pitänee viedä huoltoon jos tuo vielä toistuu.
Opel Astra
Volvo V60

NPR

Lainaus käyttäjältä: NPR - 18.01.16 - klo:16:36
Oliko Webaston asetusten satunnaiseen nollautumiseen jokin korjaus jo tiedossa? Syyskuussa on ollut keskustelua, että ohjelmistopäivitys olisi tullut/tulossa ja sillä korjaantuisi, mutta voiko kukaan vahvistaa tätä? Viikon aikana jo kahdesti nollautunut, sitten taas välillä ollut useampikin viikko välissä.
Itse itselleni vastaten, huollossa päivittivät Boleron ohjelmiston 0241 -> 0245. Ei varmuutta, että korjaisi kyseisen ongelman, mutta seurataan tilannetta.
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

NPR

Lainaus käyttäjältä: NPR - 11.01.16 - klo:18:23
Täällä MY16A 1.4 TSI DSG ja ESC-painike kyllä löytyy, mutta siitä ei tapahdu mitään painoipa sitten lyhyesti tai pitkään. Valo siinä kuitenkin palaa, joten jotain johtoja siihen on vedetty.
Kysyin tästä huoltokäynnin yhteydessä. Kävi ilmi, että tehtaalla on asennettu vahingossa väärä painike. ESC-painike kuuluu olla ainoastaan RS- ja 4x4-malleissa. Nyt on sitten dummy-painike vaihdettu tilalle.
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

NPR

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 14.01.16 - klo:09:50
Onko muille tuttu ongelma/ominaisuus: Eli Octavia ei kerro akun varaustasoa kun autoon mennessä pidän trippimittarin lukemaa pohjassa. Näyttöön tulee tämmöinen ilmoitus:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/8869063/20160113_084903.jpg
Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 14.01.16 - klo:19:31
Mää en ole saanut myöskään tota jännitettä näkyviin. Onko muka "liian uusi" auto kun ei nävy muuta kuin "---%" (näytön alareunaan), eikä tota akun kuvaakaan. Autossa oli siis virrat päällä kun painoin pitkään trippinappulaa. Sotka on nyt 11kk ja 11 tkm ajettuna.
Huollon mukaan tämä ominaisuus on jossain vaiheessa (MY16?) jätetty pois ilmeisesti sen epätarkkuuden vuoksi. Ohjekirjastakin on poistettu siihen viittaava teksti. Valikko on kuitenkin jäänyt, mutta lukemia se ei enää näytä.

Vai onko täällä yhtään MY16-omistajaa, jolla SOC näyttäisi jotain? Tosin Peltikorva kirjoitti samasta ongelmasta ja hänellä MY15.
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16


Sahaaja

Onko kukaan kokeillut älypuhelimen MFA Pro:n kautta katsoa akun jännitteen tilaa? Sieltä ainakin löytyy sellainenkin vaihtoehto jos tuo akun jännite kovasti kiinnostaa.

FU2


Pari risua 11500 kokemuksella:

  • Mutteriohjaus lievänä ajoittain. Alkoi 10000 km jälkeen. Huoltoon jos pahenee nykyisestä, muuten sietänen sitä ekaan määräaikaishuoltoon asti
  • Huonohko ohjaustuntuma. Kulmien säädöt ei juurikaan auttaneet. Renkaat kesällä Nexen-roskat ja talvella Nokian R2
  • Kojelaudan ajoittaiset nitinät. Kosketusnäytön muovikehys erityisesti. Hiljanee hetkeksi painelemalla.

Näistä puutteista huolimatta kokonaisuus edelleen plussan puolella. Asiaan vaikuttanee valittu moottori-voimansiirto -versio  8)
Ajossa: BMW 230eM MY2/23 
Edellinen: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
- Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 
- Skoda Octavia Style 5D TDi 184 4x4 MY9/15
- Audi A3 1.6 TDi DSG Business MY4/11
- Skoda Octavia Elegance 5D 1.9 TDi MY7/05

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: NPR - 30.01.16 - klo:09:14
Huollon mukaan tämä ominaisuus on jossain vaiheessa (MY16?) jätetty pois ilmeisesti sen epätarkkuuden vuoksi. Ohjekirjastakin on poistettu siihen viittaava teksti. Valikko on kuitenkin jäänyt, mutta lukemia se ei enää näytä.

Vai onko täällä yhtään MY16-omistajaa, jolla SOC näyttäisi jotain? Tosin Peltikorva kirjoitti samasta ongelmasta ja hänellä MY15.

Hei, nyt en muista kuittasinko tänne että sain sen SOC:n näkymään. Kyseessä oli ns. "User Fault" eli en vain osannut. Siis mulla oli se ongelma etten saanut koko patterin kuvaa - tuollaista näkymää näkyville - kunnes tein niin että. Autosta virrat pois (pitää siis ensin olla päällä) jonka jälkeen on muutama sekunti aikaa painaa sitä sitä trippimittari-nappulaa. Ensin tulee "Time" sitten "Service", jonka jälkeen tuo patterin kuva ja "SOC" näkyy hienosti ja näyttänyt 90%. Eli kun virrat ottaa pois niin siinä on vissiinkin sama aika painaa nappulaa, kuin jos haluaa pyyhkimet huoltoasentoon.

Jos virrat ovat olleet kauemmin aikaa pois niin sitten auta vaikka painaa 6h trippinappulaa niin tulee vain Time ja Service-näytöt. Sinänsä tolloa jos varaustilaa ei saa näkyviin kun auto/patteri levännyt. Minusta sese vaan on sillälailla että, jos patterin varaustilaa katsoo heti auton sammutuksen jälkeen niin ei näytä totuutta. Vai onko tossa sitten muka niin paljon älyä että näyttää.
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Epes

Lainaus käyttäjältä: Rice - 29.01.16 - klo:17:55
10tkm Oculla takana ja ensimmäinen ongelma tuli vastaan.
Autolla lähtiessä Boleron näytöllä 4 pystyviivaa ja soitin ei reagoi mihinkään nappien painalluksiin. Myöskään mitään ääntä ei kuulunut. Käynnistin auton uudelleen ja näyttö oli nyt aivan musta ja ei edelleenkään reagoinut mihinkään. Nappien taustavalaistuskin oli pimeänä. Myöhemmin auto seisoi jonkin aikaa parkissa jonka jälkeen Bolero alkoi taas toimia normaalisti. Pitänee viedä huoltoon jos tuo vielä toistuu.

Tuo tuskin antaa mitään vikakoodeja (samantapainen vika oli meikäläisen Seatissa eikä vikakoodeja ollut) joten ota kännyllä videokuvaa tilanteesta, kun vika seuraavan kerran sattuu kohdalle. Helpottaa diagnoosia.

NPR

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 30.01.16 - klo:09:29
Ei näytä minullakaan lukemaa my16 räsässä.
Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 30.01.16 - klo:11:25
Hei, nyt en muista kuittasinko tänne että sain sen SOC:n näkymään. Kyseessä oli ns. "User Fault" eli en vain osannut. Siis mulla oli se ongelma etten saanut koko patterin kuvaa - tuollaista näkymää näkyville - kunnes tein niin että. Autosta virrat pois (pitää siis ensin olla päällä) jonka jälkeen on muutama sekunti aikaa painaa sitä sitä trippimittari-nappulaa. Ensin tulee "Time" sitten "Service", jonka jälkeen tuo patterin kuva ja "SOC" näkyy hienosti ja näyttänyt 90%. Eli kun virrat ottaa pois niin siinä on vissiinkin sama aika painaa nappulaa, kuin jos haluaa pyyhkimet huoltoasentoon.

Eli tuo huollon kommentti ominaisuuden pois jättämisestä MY16-mallista sai näin ollen vahvistusta.

Lainaus käyttäjältä: Sahaaja - 30.01.16 - klo:11:09
Onko kukaan kokeillut älypuhelimen MFA Pro:n kautta katsoa akun jännitteen tilaa? Sieltä ainakin löytyy sellainenkin vaihtoehto jos tuo akun jännite kovasti kiinnostaa.

Olen muutaman kerran käyttänyt, kun olen halunnut varmistaa, että kiinteä akkulaturi on lähtenyt lataamaan (asennettu niin syvälle piiloon, ettei laturissa olevaa latausilmaisinta näe). Tuolla on tosin hankala nähdä lepojännitettä, koska autossa täytyy olla virrat päällä, että SmartGate toimii.
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

tapani

Onko jossain vikaa??? Octavia vm 15, noin 10000km ajettu,ei viikkoon starttailtu, tänä aamuna ja päivän mittaan joka käynnistyksessa tullut hajua, aivan kuin kytkimen luistossa tai palavaa öljyä, ajoon lähdettäessä tai hetken lämmettyä pihalla ei enää hajua tule. Oiskohan käytettävä ensi viikolla tohtorissa?

Sahaaja

Lainaus käyttäjältä: NPR - 30.01.16 - klo:17:06
Olen muutaman kerran käyttänyt, kun olen halunnut varmistaa, että kiinteä akkulaturi on lähtenyt lataamaan (asennettu niin syvälle piiloon, ettei laturissa olevaa latausilmaisinta näe). Tuolla on tosin hankala nähdä lepojännitettä, koska autossa täytyy olla virrat päällä, että SmartGate toimii.
Joo toimii tuo. Ajon aikana taisi olla jotain 13,6 V ja start-stopin sammutettua moottorin jännite laski noin 12,5 V.

Pitää kokeilla tuota Peltikorvan vinkkiä josko se auton oma info kertoisi tuon akun lataustilan.

Dino

Akkujännite näytti 12h latauksen (smartcharge) jälkeen 12.48 V yleismittarillla ja 70% SOC. Aika mielenkiintoista, smartcharge näytti että täysi on....Smartcharge näytti n. 3 palkkia vajaaksi varaustilanteen latauksen alussa, SOC näytti 80% silloin (yleismittarilla en katsonut silloin). Joten jotain perin kummalista tuon kanssa.
Ex. Octavia Combi 1.8 TSI Elegance 2008
Ex. VW Multivan 2.5 128kw Highline 2006
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance Combi 2015
VW Tiguan Highline 2.0 TDI 140 KW 4Motion DSG 2017

Ambientti

Olihan laturi kytketty siihen maakorvakkeeseen eikä suoraan miinusnapaan? Suoraan napaan kytkemällä lataa sen tarkkailupiirin ohi. Voisiko olla että suoraan miinusnapaan laturtin kytkemällä saa mielenkiintoisia SOC lukemia?

Dino

Oli laturi kytketty siihen maakorvakkeeseen. Lisäksi oli painettuna se 14.7 latausjännitenappula pohjaan laturissa.
Ex. Octavia Combi 1.8 TSI Elegance 2008
Ex. VW Multivan 2.5 128kw Highline 2006
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance Combi 2015
VW Tiguan Highline 2.0 TDI 140 KW 4Motion DSG 2017

costner82b

Jollain oli ongelma hidas takaluukku.
Ite olen varmaan hidas, kun kuskin paikalta painaa luukun auki niin millään ei ehdi niin äkkiä luukun luo että joutuisi odottelemaan aukeamista. Samaten jos autoa lähestyessä kakesta painaa 30m päästä sen auki.
Ja kiinni laittessa ei ehdi takas kuskin paikalle ja painamaan kaasua ennen kun luukku on kiinni, eikä se varmaan estä liikkeelle lähtöä silti.
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

oranki

Lainaus käyttäjältä: oranki - 28.01.16 - klo:18:14
Taisipa tulla ihan oikea vika. Kyseessä 1,8 TSI DSG, mittarissa reilut 90 000 km ja ikää 2 vuotta ja 4 kk. Moottoritien jälkeen ensimmäinen pysähdys ja tyhjäkäynti pumppasi 1500 kierroksen molemmin puolin. Lisänä voimakas vinkuna moottorista. Siitäpä suoraan pajalle, jonne auto jäi. Ajoa ei saanut jatkaa. Eikä kyllä oli huvittanutkaan. Leasingauto, joten suurta järkytystä en kokenut, mutta hämmästys oli aika suuri. Pajalla on usean päivän jono, mutta kertoilen lisää kun saavat työn alle.
"1,8 TSI DSG, lämpömittari nousee vain satunnaisesti 90 asteeseen. Kovemmilla pakkasilla moottoritiellä noin 80  ja jos nopeus on reilusti alle sadan, niin 70 - 75. Jos kokeilee ajaa nelosella sataa, niin ennenpitkää on 85 -90.  Pikkupakkasella normaalissa moottoritieajossa noin 80. Kaupunkiin tultua näyttää jälleen 70 - 80. Öljyt 70 asteen kahta puolta. Huollon mukaan tämä on normaalia. Kuulemma testeri ei näytä mitään vikaa olevan. Siis mitään ei ole tehtävissä, koska auto on kunnossa. Tai on: osta maskisuoja. Kyllähän tuossa hyvin tarkenee, joten varsinaista haittaa ei ole, mutta outoa mielestäni. Mielenkiintoista, varsinkin kun perheen Rapidin mittari näyttää jo parin-kolmenkymmenen kilometrin kaupunkipyörityksen jälkeen 90."

Nuo ovat lainauksia omistani. Nyt Ocu on kunnossa toistaiseksi. Molempien ongelmien syy oli rikkoutunut huohotinventtiili. Myös tuon huollon mukaan "normaalin" moottorin lämmön. Nyt siis lämmöt "epänormaalit" 90 astetta.

jarkko_h

Oranki,
Kertoivatko syyn miksi huohotinventtili oli mennyt rikki? Autoaan on vielä todella vähän käytetty. Pitkäajo,  jäätä? Voiko venttiilin rikkoutumasta ehkäistä jotenkin?

TTO

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 08.02.16 - klo:23:25
Oranki,
Kertoivatko syyn miksi huohotinventtili oli mennyt rikki? Autoaan on vielä todella vähän käytetty. Pitkäajo,  jäätä? Voiko venttiilin rikkoutumasta ehkäistä jotenkin?

Jos huollon mielestä noissa lämmöissä ei alkujaan ollut mitään vikaa, niin tuon tason vian analysointi voi olla liikaa pyydetty/en noiden sanomisiin juurikaan luottaisi...

oranki

Jäätymistä arvelivat. Saattaa johtuakin siitä, koska lämpöongelma alkoi kovilla pakkasilla.

Tommix

Huollon mukaan ei sigun auton dsg:ssä ole mitään vikaa. Eli laatikon kuuluu jyristää/täristää kun kakkosella painaa kaasua? :D
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

JAK

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 10.02.16 - klo:19:24
Huollon mukaan ei sigun auton dsg:ssä ole mitään vikaa. Eli laatikon kuuluu jyristää/täristää kun kakkosella painaa kaasua? :D

Ei kuulu, kytkin täytyy vaihtaa. Varmaan viisi kertaa itse valitin korjaamolle ennen kuin korjasivat.

Dino

Ihan hyvä tuo Front Assist varmasti ja pelastaa takuulla monta turhaa kolaria etc. Mutta sitten kun se häröilee, kuten itselle kävi eilen, ei ole ollenkaan hauska kokemus. Nimittäin juuri käännyttyäni risteyksestä suoraan menevälle tielle, suojatien kohdalla päätti front assist jarruttaa niin että abs jarrut paukkuivat. Heitti myös punaista kuvatusta maxidot näytölle. Ei sentään pysäyksiin asti jarruttanut, mutta sen verran että itse heilahdin kuskin paikalla eteenpäin. Edellä oleva autokin oli monen sadan metrin päässä. Tosin rinnakkaisella kaistalla meni autoja ja vettäkin sato. Joskus aiemmin on kerran pari tuota punaista kuviota vilauttanut, mutta turhia jarrutuksia ei sentään ole tehnyt.
Huoltoon soittelin, mutta ei mitään ideaa heillä ollut, kyselevät "teknisestä tuesta"...seurataan. Kuinkahan yleisiä nämä turhat jarrutukset ovat tämän front assistin kanssa. Ja nyt ei ollut kyse adaptive vakkarista, sen kanssa on jo oppinut elämään.
Ex. Octavia Combi 1.8 TSI Elegance 2008
Ex. VW Multivan 2.5 128kw Highline 2006
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance Combi 2015
VW Tiguan Highline 2.0 TDI 140 KW 4Motion DSG 2017

TomB

Minulla front assist rupesi kerran jarruttamaan kun kova tuuli puhalsi tyhjän oluttölkin keulan ohi. Nopeutta ei sillä hetkellä ollut kuin ehkä 30 km/h eikä jarrutus juuri sekuntia kauempaa kestänyt.

-karppa-

Selitä sitten poliisille, että sinä et turhaan jarruttanut vaan auto vaikka syy olisi peräänajajan  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Octavist

Lainaus käyttäjältä: tapani - 30.01.16 - klo:18:18
Onko jossain vikaa??? Octavia vm 15, noin 10000km ajettu,ei viikkoon starttailtu, tänä aamuna ja päivän mittaan joka käynnistyksessa tullut hajua, aivan kuin kytkimen luistossa tai palavaa öljyä, ajoon lähdettäessä tai hetken lämmettyä pihalla ei enää hajua tule. Oiskohan käytettävä ensi viikolla tohtorissa?

Olisikohan korkeapainepumppu (bensapumppu) halki niinkuin itseltäni siitä moottorin kyljestä. Ihan mukava vika, kun ruiskuttaa bensat koneen päälle varsinkin kesähelteellä. Noitahan on haljennut muillakin täällä eli ilmeisesti tuon osan toimittajalta tullut jotain sekundaerää tai sitten joku perustavanlaatuinen valmistusvika noissa ja saa vaihtaa takuun jälkeen omaan piikkiin noita monet.

OcuRS

Täällä RS 2.0 TSI DSG. Kolmisen viikkoa sitten huomasin eräänä maanantaina, että moottorin lämmöt eivät nousseet enään  kuten aiemmin (kesken -20 pakkasjakson). Tämä konehan on ollut todella nopea lämpeämään myös kovilla pakkasilla. Varasin huollon, joka oli muutenkin juuri lähestymässä ja mainitsin koneen lämpöasiasta ja siitä, että jäähdytysnestettä on kadonnut 1,5 vuoden ja 45tkm aikana n. litran verran. Haettaessa huollosta varattiin uusi aika termostaattikotelon vaihdolle takuuna, koska painetestissä todettu kotelon vuotavan. Termostaatin toimimattomuudesta ei mainittu. Auto pajalta ajoon. Moottorin lämpötila ei edelleenkään nouse, kuten aiemmin. Aikaisemmin muistelisin, että esim. +5 kelissä jäähdytysnesteen mittari nousi n. 2km ajon jälkeen jo klo 12. Auto takaisin pajalle. Vein jo edellisenä iltana, jotta kone olisi varmasti kylmä, kun meni testiin aamulla. Huoltopäällikkö tehnyt testiajot tietokoneen kera ja hänen mielestään lämpenee/toimii ihan normaalisti, ei vikakoodeja, termari toimii. Nyt itse testaillut VCDS:n kera konetta kylmänä (DSG-D-asennossa, kuten aina). Edelleen lämpeäminen kestää. Testiajojen mukaan +4 asteen kelissä jäähdytysvedenmittari saavuttaa klo 12 (coolant temperature tällöin 80 astetta) vasta 15 min. ja 8 km:n ajon jälkeen. -4 asteen kelissä tyhjäkäyntiä 10min, ajoa 7km, yhteensä 20min ajoa kun mittari saavuttaa normaalilämpötilan. Saavutettuaan normilämmöt pitää lämmöt ainakin näillä -5 keleillä. Lisäksi huomasin, että pidemmänkin ajon jälkeen, kun sammuttanut auton hetkeksi esim. kaupassa käydessä, startatessa lämpömittari tippunut taas n. klo 10-11 ja kestää hetken nousta. Kulutuskin on lisääntynyt nyt pätkäajossa n. 2l/100km. Mitään vikakoodeja ei testerit anna. Jos täällä olisi VCDS-asiantuntijoita, joilta saisi vinkkiä, mitä voisi vielä VCDS:llä tutkia. Tai jos 2.0 TSI RS-miehet voisi ottaa speksejä, kuinka kauan heillä kestää kone lämmetä.

Toby

Pitääkin tänne muistaessa kans kirjoitella. Omasta hävisi heti uudesta asti jäähdytysnestettä noin 2-3dl vuosivauhtia, joten ei paljoa, mutta vähän kuitenkin. Vuosi sitten eräs pääkaupunkiseudulla toimiva nelikirjaiminen merkkihuolto vaan paskasesti nauroi, että niin sitä nestettä kuuluukin hävitä tuohon tahtiin, et ihan normaalia, eivät tehneet siis mitään huollon yhteydessä. Tänä vuonna auto yllättäen eri merkkiliikkeeseen huoltoon ja kas kummaa, nyt en jaksanut edes kitistä tuosta jäähdytysnesteen häviämisestä, kun vitutti niin paljon viime vuodelta, niin nyt sitten huomasivat, että termarikotelo vuotaa ja se vaihdettiin takuuna huollon yhteydessä. Toivotaan siis, että nestehävikki vihdoin loppui. Lukemalla täältä, niin taitaa olla ihan tyyppivika tuo termarikotelon vuotaminen, jos sitä jäähdytysnestettä häviää.

Toinen vika on sitten se radion toimimaton nappi kosketusnäytössä, josta muistaakseni oli ihan oma topickinsakin. Eli paneelin ollessa ns. Car tilassa, niin keskimmäinen nappi alhaalla jolla pitäisi pystyä vaihtamaan radiokanavia jää säännöllisen epäsäännöllisesti pimeäksi, eli toimimattomaksi. Huollossa saivat ohjeeksi maahantuojalta ja tehtaalta päivittää softan radioon. Alta viikon kokemuksella uudessa softassa ainoastaan yhtenä aamuna jäi enää tuo kosketusnäytön nappi pimiäksi, eli arviolta ehkä vähän harvemmin kuin aiemmin, mutta vika ei siis korjaantunut. Tuo vikahan ei koskenut pelkästään boleroa, vaan samalla tavalla oli esim admunsenin kanssa. Pieni kosmeettinen vika sisänsä, enkä tiedä jaksanko aloittaa mitään rumbaa tuon takia huollossa, se on niin rasittava viedä tuollaisen takia autoa huoltoon seisomaan.

Muita vikoja ei omaan yksilöön ole sattunut siunaantumaan toistaiseksi ja reilu 2v ja 45tkm takana.

Budvar1.2TSI

Lainaus käyttäjältä: Budvar1.2TSI - 15.10.15 - klo:16:36
Samaa vikaa esiintynyt Octavia Combi 1.2 TS-autossani. Vinkuna tuntuu alkavan vasta kylmien kelien tultua. Ajan paljon vakionopeussäätimellä. Kun vinkuna alkaa ja kytken vakkarin pois, katkeaa vinkuna. Saattaa palata hetken kuluttua.
Valitin asiasta 30 tkm:n huollossa, mutta eipä asiaa noteerattu. Täytynee lähteä asialle uudestaan nyt syksyn tultua.

Kirjoittelin syksyllä tästä kiusallisesta vinkunasta. Auto oli nyt Lahden Laakkosella tutkittavana. Vinkunan lähteeksi osoittautui turbon painepuolen putken kiristimet. Nyt on paikat kiristetty, vinkuna hävinnyt ja kulkukin jotenkin keveämpää. Jos nyt näillä loskakeleillä voi kevydestä puhua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy