Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

RSKalle

10 km ajoja on tullut tehtyä pakkasjakson aikana. Joka päivä pitänyt autoa defan akkulaturissa 2h ajon jälkeen ja on toiminut moitteetta vaikka webastoa on tullu vähän väliä max 30 min kerrallaan käytettyä. Huonosti olisi luultavasti käyny jos en akkua lataisi ajon jälkeen.
Audi A6 55

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: enkero - 08.01.16 - klo:17:48
En hankkinut Webastoa pitääkseni autoa normaalissa talvikelissä tolpassa. Jos haluaisin varmistella enemmän, vaihtaisin Ladaan  ;D

Tätä asiaa mä oon itsekin vähän joutunut hymyilemään ja ihmettelemään tässä viime aikoina. Eikös webaston pitänyt juurikin vapauttaa käyttäjänsä tuosta jokapäiväisestä johtoleikistä? Itse olen nyt sentään 1,5 vuotta pärjännyt webaston kanssa ilman johtoja. Katsotaan kauasko vielä pääsen.
Octavia III RS TDI

Dino

Tänään suht tiheän webaston käyttämisen jälkeen yhdistettynä lyhyisiin ajosuoritteisiin (max 30 min) SOC kotiintullessa näytti 80%. Törkkäsin varuiksi Defan 4A smartcharge laturin kiinni akkuun heti ajeluiden jälkeen. Laturi näytti täyttä akkua ja ei lähtenyt palkkeja heiluttelemaan / lataamaan. Liekö sitten muka niin täynnä tuo akku.
Ex. Octavia Combi 1.8 TSI Elegance 2008
Ex. VW Multivan 2.5 128kw Highline 2006
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance Combi 2015
VW Tiguan Highline 2.0 TDI 140 KW 4Motion DSG 2017

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: Dino - 08.01.16 - klo:20:31
Tänään suht tiheän webaston käyttämisen jälkeen yhdistettynä lyhyisiin ajosuoritteisiin (max 30 min) SOC kotiintullessa näytti 80%. Törkkäsin varuiksi Defan 4A smartcharge laturin kiinni akkuun heti ajeluiden jälkeen. Laturi näytti täyttä akkua ja ei lähtenyt palkkeja heiluttelemaan / lataamaan. Liekö sitten muka niin täynnä tuo akku.

No Hö...heti ajelun jälkeen patterin jännite ei ole kerinnyt "normalisoitumaan"/asettumaan. Akun jännite on virtojen katkaisun jälkeen vielä tovin >13V niin älykäskin laturi kuvittelee akun olevan täynnä. Vaikka tunti ajelun jälkeen kun laittaa latuuseen niin sitten saattaa lähteä lataamaan, jos akku ei todellakin ole sitten jo täynnä.

Itse käytän wepastoa ja tolppaa vuoron perään. Koska työreissussa kämpän päässä ei ole tolppaa, mutta työmaalla on. Jotenka aamulla wepasto ja illalla tolppa. :D Tolpassa ollessa myös akku lataantuu, kun letku- ja sisälämppärin lisäksi autossa on Defan laturi.
Vaikka wepasto on tehokkaampi ja nopeanpi ja kivonpi, niin akun terveyden kannalta on minusta hyvä pitää välillä tolpassakin. Tai siis Ladata akkua silloin tällöin varsinkin jos ajelee lyhyttä pätkää ja kovat pakkaset. Pikkupätkiä ajellessa akun varaustaso laskee joka ajelulla, ja jos/Kun auton oma laturi ei saa pakkasilla ladattua akkua tarpeeksi, niin akussahan on vajaa varaus koko ajan. Ja kun vajaata varausta on riittävän pitkään, akku hajoaa.


Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Dino

Jep. Tiedä häntä sitten, voi hyvinkin olla juuri noin. Smartcharge uusi tuttavuus, lieköhän muilla vastaavia kokemuksia. Mut se lienisi jo uuden topicin paikka. Pitää latailla uudestaan ja testailla lisää.
Ex. Octavia Combi 1.8 TSI Elegance 2008
Ex. VW Multivan 2.5 128kw Highline 2006
Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance Combi 2015
VW Tiguan Highline 2.0 TDI 140 KW 4Motion DSG 2017

Epes

Lainaus käyttäjältä: Epes - 07.01.16 - klo:13:43
Minulla vajaa viikko sitten ongelmia saada Scout käyntiin -11C lämpötilassa ja viime yön -25C lähti ihan kevyesti parin päivän seisonnan jälkeen. Molemmissa starttauksissa on ollut webasto n. 20 min päällä mutta viime yön oli myös Ctek ylläpitolataus 3,5A. Sekö auttoi?

Ja tänään oli taas Scoutissa ongelmia -13C:ssa. Toisella yrityksellä jäi käyntiin ja moottori sekä hehkuvalot paloivat/vilkkuivat. Eilen autolla ajettiin 400km maskinsuojat päällä ja auto oli matkan puolivälissä koko päivän lämpimässä tallissa joten on ihme ellei akku ollut niin täysi kuin olla voi. Voisiko olla niin, että ongelmia on tietyssä lämpötilassa -10C ja -15C huitteilla. Vähän samoin kuin oli vuonna 2007 uusissa 2.0TDI moottoreissa, jos joku muistaa Ultimatevw:n ajoilta.....

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: opar - 06.01.16 - klo:16:36
Bassot häviää skobeista pakkasella. On kaiuttimien ominaisuus ei vika. Kun lämpenevät niin ongelma korjaantuu.

Miten niin häviää? Eihän niitä ole alun alkaenkaan?
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

enkero

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 09.01.16 - klo:18:38
Miten niin häviää? Eihän niitä ole alun alkaenkaan?

Tämä nyt on saivartelua sarjassamme "Ford ei ole auto". Toki jos basson määritelmä on ulkopuolella kuuluva ölinä ja sen mukana resonoivat korinosat, niin oletettavasti tuolla määrittelyllä Octavian äänentoistolaitteista ei juuri bassoa tule.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Peltikorva - 08.01.16 - klo:21:29
No Hö...heti ajelun jälkeen patterin jännite ei ole kerinnyt "normalisoitumaan"/asettumaan. Akun jännite on virtojen katkaisun jälkeen vielä tovin >13V niin älykäskin laturi kuvittelee akun olevan täynnä. Vaikka tunti ajelun jälkeen kun laittaa latuuseen niin sitten saattaa lähteä lataamaan, jos akku ei todellakin ole sitten jo täynnä.

Itse käytän wepastoa ja tolppaa vuoron perään. Koska työreissussa kämpän päässä ei ole tolppaa, mutta työmaalla on. Jotenka aamulla wepasto ja illalla tolppa. :D Tolpassa ollessa myös akku lataantuu, kun letku- ja sisälämppärin lisäksi autossa on Defan laturi.
Vaikka wepasto on tehokkaampi ja nopeanpi ja kivonpi, niin akun terveyden kannalta on minusta hyvä pitää välillä tolpassakin. Tai siis Ladata akkua silloin tällöin varsinkin jos ajelee lyhyttä pätkää ja kovat pakkaset. Pikkupätkiä ajellessa akun varaustaso laskee joka ajelulla, ja jos/Kun auton oma laturi ei saa pakkasilla ladattua akkua tarpeeksi, niin akussahan on vajaa varaus koko ajan. Ja kun vajaata varausta on riittävän pitkään, akku hajoaa.

http://www.webasto.com/fi/

Juuri eilen sain kuulla erään paskatin omistajalta jolla akku mykkä eikä auto startannut, kun kysyin koska akkua on ladattua, kun on webasto, niin vastaus oli "Eihän sitä tartte ladata, kun sillä on oma akku". Kysyin että minkälaista matkaa ajettu, niin 20km matkaa suuntaansa ja webastoa käytetty päivittäin 30-60min. Sitten ihmetellään kun molemmat akut tyhjänä. Kun selitin hetken ettei se webastokaan pyhällä hengellä toimi eikä laturi lataa tuolla matkalla akkua yhtään -30 asteen pakkasella lopputulos oli, että alle neljä vuotta vanhaan autoon tuli uusi akku, ctek:n laturi ja valmiit liitäntäpiuhat. Jatkossa tuosta ctek:n omasta liitäntäpiuhasta näkee milloin se AKKU kannattaa ladata vaikka webastolle olisi oma akku.

Eli jos autossa on kaksi 70aH akkua, niin jokainen sähköihin perehtynyt voi laskea paljonko tuo 5kw webasto vie virtaa ja sen jälkeen laskea kauanko se vaatii latautua optimiolosuhteissa. Sen jälkeen miettii -30 asteen pakkasen jolloin akku ei kovin hyvin ota kylmänä virtaa vastaan, että miksi EHKÃ,, lohkolämmitin tai kiertovesilämmitin on parempi vaihtoehto, jos tolppapaikka on saatavilla.

Ai niin unohtui mainita. Sähkölaitteiden määrä on lisääntynyt kummasti nykyautoissa eikä se helpota asioita pakkasella.

Nimimerkillä: Kurkkua myöten täynnä pakkasta ja uusia autoa. 24 tuntia ja viittä tuttua auttanut näiden asioidan kanssa, jotka pitäisi olla päivänselviä... Jos ei muuten niin keltainen media on viimeistään tiedottanut.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: enkero - 09.01.16 - klo:19:08
Tämä nyt on saivartelua sarjassamme "Ford ei ole auto". Toki jos basson määritelmä on ulkopuolella kuuluva ölinä ja sen mukana resonoivat korinosat, niin oletettavasti tuolla määrittelyllä Octavian äänentoistolaitteista ei juuri bassoa tule.

Ei tuo tekoälyn kommentti kyllä mitään saivartelua minusta ollut vaan ihan tuntuu faktaa olevan.
Mulla on nyt kolmatta päivää style varusteinen octavia lb vuokra-auto alla ja ei tuossa kyllä ole bassoa noissa vakio poppivehkeissä ollenkaan. Ei ollenkaan. Ihan sama mihin asentoon bassot radiosta säätää niin ei mitään vaikutusta.
Oikeasti pakko sanoa että huonoin vakioäänentoisto mihin olen vielä missään autossa törmännyt. Aivan järkyttävän muovinen ja kamala soundi ja olenkin ajellut mieluummin radion äänenvoimakkuus nollissa tämän päivän. Mieluummin kuuntelen muita ääniä.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: enkero - 09.01.16 - klo:19:08
Tämä nyt on saivartelua sarjassamme "Ford ei ole auto". Toki jos basson määritelmä on ulkopuolella kuuluva ölinä ja sen mukana resonoivat korinosat, niin oletettavasti tuolla määrittelyllä Octavian äänentoistolaitteista ei juuri bassoa tule.

Ei. Tämä ei ole saivartelua. Ruksasin autooni lisävarusteeksi Canton audion odottaen kuulevani edes jossain määrin tukevaa äänentoistoa, olihan autossa esitteen mukaan ihan subwoofer ja kaikki. Pettymys oli suuri kun ekaa kertaa kuulin, ja on se vieläkin.

Miten se on Skodalle ylivoimaisen vaikeaa rakentaa edes jonkin tasoinen äänentoisto. Vertailuna käytän edellisen auton (Golf VI) Dynaudio-järjestelmää joka kuulosti paljon paremmalta. Ihan ilman subwooferiakin...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Kimmmo

Minulla Canton potkii tosi hienosti, enkä ole mitään kommervenkkejä käyttänyt. Seuraavan ocun kun tilaan toukokuussa, niin ekana ruksaan Cantonit
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

enkero

#3252
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 09.01.16 - klo:20:48
Ei tuo tekoälyn kommentti kyllä mitään saivartelua minusta ollut vaan ihan tuntuu faktaa olevan.
Mulla on nyt kolmatta päivää style varusteinen octavia lb vuokra-auto alla ja ei tuossa kyllä ole bassoa noissa vakio poppivehkeissä ollenkaan. Ei ollenkaan. Ihan sama mihin asentoon bassot radiosta säätää niin ei mitään vaikutusta.
Oikeasti pakko sanoa että huonoin vakioäänentoisto mihin olen vielä missään autossa törmännyt. Aivan järkyttävän muovinen ja kamala soundi ja olenkin ajellut mieluummin radion äänenvoimakkuus nollissa tämän päivän. Mieluummin kuuntelen muita ääniä.

Oletko saanut auton ihan kunnolla lämpimäksi viime päivinä?

Ja jos et ole huonompiin törmännyt, niin ilmeisesti iso osa japanilaisia, korealaisia ja kaikki vakiovehkeillä olevat bemarit olet onnistunut kiertämään kaukaa?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

dwntime

Lainaus käyttäjältä: enkero - 09.01.16 - klo:22:09
Oletko saanut auton ihan kunnolla lämpimäksi viime päivinä?

Ja jos et ole huonompiin törmännyt, niin ilmeisesti iso osa japanilaisia, korealaisia ja kaikki vakiovehkeillä olevat bemarit olet onnistunut kiertämään kaukaa?

Joo eilen tuli ajoa sen verran että kyllä auto lämpeni ihan hyvin.

Aiemmin surkeimmasta äänentoistosta kamppaili omalla kohdalla Kia Rio ja BMW 3-sarja, mutta kyllä tämä valitettavasti vieläkin pistää alemmas. En tiedä olisiko tilanne Cantonin kanssa parempi. En mitään teinibassoa odota mutta pitäisi tuolta nyt jotain edes kuulua. Ja minusta pakkanen ei ole hyvä syy huonoon äänentoistoon. Kumpikaan perheen autoista ei samasta ongelmasta kärsi ei Golf eikä 508 RXH. Siksi aika yllättävää että Skoda poikkeaa näinkin paljon.

Muuten auto on kyllä miellyttänyt, se on pakko sanoa.

lapazu

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 09.01.16 - klo:22:27
Joo eilen tuli ajoa sen verran että kyllä auto lämpeni ihan hyvin.

Aiemmin surkeimmasta äänentoistosta kamppaili omalla kohdalla Kia Rio ja BMW 3-sarja, mutta kyllä tämä valitettavasti vieläkin pistää alemmas. En tiedä olisiko tilanne Cantonin kanssa parempi. En mitään teinibassoa odota mutta pitäisi tuolta nyt jotain edes kuulua. Ja minusta pakkanen ei ole hyvä syy huonoon äänentoistoon. Kumpikaan perheen autoista ei samasta ongelmasta kärsi ei Golf eikä 508 RXH. Siksi aika yllättävää että Skoda poikkeaa näinkin paljon.

Muuten auto on kyllä miellyttänyt, se on pakko sanoa.
r


Joo ei Octaviassa kovin erikoinen ole äänenlaatu.
Sen verran kuitenkin laittaisin pakkasen piikkiin(mikä on erikoinen selitys sekin), että minulla on nyt reilun viikon tai mitä näitä pakkasia nyt on etelässä ollut niin bassot kadonneet. Eikä ne siitä ole miksikään muuttuneet webaston ja tunnin ajelunkaan jälkeen.
Joku täällä kertoi, että basso elementti jäätyy ja äänentoisto paranee taas kohtuulliseksi, kun ilmat lämpeää. Ihan siis näin surkea se ei ole koko vuotta mitä nyt olet kuullut. >:(
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

BMF

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 10.01.16 - klo:12:04
Joo ei Octaviassa kovin erikoinen ole äänenlaatu.
Sen verran kuitenkin laittaisin pakkasen piikkiin(mikä on erikoinen selitys sekin), että minulla on nyt reilun viikon tai mitä näitä pakkasia nyt on etelässä ollut niin bassot kadonneet. Eikä ne siitä ole miksikään muuttuneet webaston ja tunnin ajelunkaan jälkeen.
Joku täällä kertoi, että basso elementti jäätyy ja äänentoisto paranee taas kohtuulliseksi, kun ilmat lämpeää. Ihan siis näin surkea se ei ole koko vuotta mitä nyt olet kuullut. >:(

Itselläni cantonit vaatinut n.20 asteen pakkasella about 30km ajoa ja sisäilmanlämmitin 2h päällä ennen starttia niin tämän jälkeen alkaa subbarin pahvit vipattamaan. Ja mitä isommalla niitä canotneita luukuttaa niin sitä nopeammin pahvittötteröt alkaa liikkumaan...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

dwntime

Jep. Reilun tunnin ajo -11 pakkasessa sitten lopulta sulatti bassoelementit. Joten korjaan lausuntoani, ei tuo äänenlaatu ole kuitenkaan umpisurkea, itse asiassa ihan hyvä äänentoisto tuossa on.

Mutta onhan toi jäätyminen ihan naurettavaa nykyautossa. Ei ole itsellä ollut 20 vuoteen autoa jossa kaiuttimet jäätyy pakkasella.

Iero

20 tkm ajettu ja nyt peruutustutka viheltää ja näyttää punaista aina kun laitan pakin päälle. Joko nyt rempat alkavat?  :(
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

enkero

Lainaus käyttäjältä: Iero - 10.01.16 - klo:18:44
20 tkm ajettu ja nyt peruutustutka viheltää ja näyttää punaista aina kun laitan pakin päälle. Joko nyt rempat alkavat?  :(

Kyllä, ellei (taka)puskurin putsaaminen jäästä/lumesta auta (voi se toki viheltää pakokaasustakin).
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

ophaa

Itse ainakin huomasin eilen, että käynnistyksen jälkeisestä melko sankasta pakokaasupilvestä tuo tutka piippasi tasaisesti punaista. Piipitys loppui heti kun auto liikkui peruutuksessa ja pilvi hälveni.

oranki

Jos on vetokoukku paikallaan, niin tutkalle riittää kun kuulan suoja on vinossa. Itsekin soitin huoltoon ennen kuin keksin syyn.

costner82b

Lainaus käyttäjältä: NPR - 04.01.16 - klo:17:52
Mistähän johtuu, että minulla ei suostu näyttämään akun varaustilaa? Itse valikko siis näkyy kyllä, kun painaa trippinappia pitkään pohjassa, mutta aina vaan tulee ---% näyttöön. Useita kertoja kokeillut, auto 3 kk vanha ja 3500 km mittarissa.

Täytyykö se vielä erikseen aktivoida VCDS:llä käyttöön vaikka itse valikko jo näkyykin?

Mulla 4 pv vanha ocu. Pelkkää ---% SOC näyttää täälläkin.
Luovutuksesta seuraavana päivänä lähti ontuen käyntiin 4. yrityksellä. Kolmella ensimmäisellä pyöräytti ehkä 1 sek ajan. EPC valo jäi palamaan ja olisko tullut myös s/s vika näyttöön, mutta teksti ei ainakaan jäänyt pitkäksi aikaa. Annoin käydä lämpimäksi sammutus ja käyntiin, valo hukku.
Se oli auton eka kylmäkäynnistys rek jälkeen -27C,  weba oli päällä 12min, kyttäsin kun sisäpuhallus alkoi, niin menin starttailee. 12,1V oli tupakan sytkästä mitatuna silloin. Weban päälle laittaessa oli 12,5V.
En oo vielä ehtiny mittaamaan paljon weba ottaa virtaa päällä ollessaan mutta tuli tänään puheeks että kannattaisko sekin sammuttaa starttaamisen ajaksi jotta kaikki virta käytössä? (Joskus webasto asentaja näin neuvonut).
Onko viallinen startti? Tai kosteutta startissa, kun liikkestä ajettiin -30C een. Kosteutta ainakin  umpioissa.
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

JAK

Lainaus käyttäjältä: costner82b - 10.01.16 - klo:22:00
Mulla 4 pv vanha ocu. Pelkkää ---% SOC näyttää täälläkin.
Luovutuksesta seuraavana päivänä lähti ontuen käyntiin 4. yrityksellä. Kolmella ensimmäisellä pyöräytti ehkä 1 sek ajan. EPC valo jäi palamaan ja olisko tullut myös s/s vika näyttöön, mutta teksti ei ainakaan jäänyt pitkäksi aikaa. Annoin käydä lämpimäksi sammutus ja käyntiin, valo hukku.
Se oli auton eka kylmäkäynnistys rek jälkeen -27C,  weba oli päällä 12min, kyttäsin kun sisäpuhallus alkoi, niin menin starttailee. 12,1V oli tupakan sytkästä mitatuna silloin. Weban päälle laittaessa oli 12,5V.
En oo vielä ehtiny mittaamaan paljon weba ottaa virtaa päällä ollessaan mutta tuli tänään puheeks että kannattaisko sekin sammuttaa starttaamisen ajaksi jotta kaikki virta käytössä? (Joskus webasto asentaja näin neuvonut).
Onko viallinen startti? Tai kosteutta startissa, kun liikkestä ajettiin -30C een. Kosteutta ainakin  umpioissa.

Eihän se moottorilohko ole ehtinyt lämmetä tuossa ajassa. Noilla pakkasilla vähintäin 30 minuuttia.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: JAK - 10.01.16 - klo:22:22
Eihän se moottorilohko ole ehtinyt lämmetä tuossa ajassa. Noilla pakkasilla vähintäin 30 minuuttia.

Jep, eikä tarvitse webastoa sulkea startin ajaksi jos vaan on auto kunnossa.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Laakeri

Lainaus käyttäjältä: costner82b - 10.01.16 - klo:22:00
Mulla 4 pv vanha ocu. Pelkkää ---% SOC näyttää täälläkin.
Luovutuksesta seuraavana päivänä lähti ontuen käyntiin 4. yrityksellä. Kolmella ensimmäisellä pyöräytti ehkä 1 sek ajan. EPC valo jäi palamaan ja olisko tullut myös s/s vika näyttöön, mutta teksti ei ainakaan jäänyt pitkäksi aikaa. Annoin käydä lämpimäksi sammutus ja käyntiin, valo hukku.
Se oli auton eka kylmäkäynnistys rek jälkeen -27C,  weba oli päällä 12min, kyttäsin kun sisäpuhallus alkoi, niin menin starttailee. 12,1V oli tupakan sytkästä mitatuna silloin. Weban päälle laittaessa oli 12,5V.
En oo vielä ehtiny mittaamaan paljon weba ottaa virtaa päällä ollessaan mutta tuli tänään puheeks että kannattaisko sekin sammuttaa starttaamisen ajaksi jotta kaikki virta käytössä? (Joskus webasto asentaja näin neuvonut).
Onko viallinen startti? Tai kosteutta startissa, kun liikkestä ajettiin -30C een. Kosteutta ainakin  umpioissa.

Veikkaisin että on ollut kosteutta starttimoottorissa, joka jäätyessään voi oireilla näin. Kirjoittelin asiasta vähän aika sitten tähän ketjuun.

clacson

Tänään autoon mennessä auton ulkolämpömittari näytti -23 eli sitä, joka oli vallinnut torstaina katokseen jätettäessä. Noin 10 min ajoa moottoritiellä kesti ennenkuin se pääsi vallitsevaan lämpötilaan, joka oli -7. Koko 2x25 km:n ajojen aikana se ei kertakaan mennyt s/s-tilaan eli kävi joka pysähdyksessä. Webasto oli ollut päällä sen 30 min ennen lähtöä.
Tuossa MY2015B 1.4 TSI/DSG vajaavetoisessa ei ole ESC-nappulaa, tulihan sekin tarkistettua.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: clacson - 11.01.16 - klo:14:53
Tänään autoon mennessä auton ulkolämpömittari näytti -23 eli sitä, joka oli vallinnut torstaina katokseen jätettäessä.

Tätä olen itsekin ihmetelly. Eikö Webasto säädäkään tuon tiedon perusteella sopivaa lämmitysajankohtaa ajastinta (johon on ohjelmoitu lähtöaika) käytettäessä? Vai onko olemassa myös toinen ulkolämpömittaus jossain?
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

teholopa

Lainaus käyttäjältä: clacson - 11.01.16 - klo:14:53
Tuossa MY2015B 1.4 TSI/DSG vajaavetoisessa ei ole ESC-nappulaa, tulihan sekin tarkistettua.

tuo on muuten yksi pieni asia mitä olen jäänyt kaipaamaan... ei se, että sitä nyt kovin montaa kertaa kaipaisi, mutta toiminnon deactivointi monen valikon kautta on vaan niin paljon hankalaa verrattuna, että se nappi olis siinä kojelaudassa...

Jussi76

Lainaus käyttäjältä: migis - 11.01.16 - klo:15:11
Tätä olen itsekin ihmetelly. Eikö Webasto säädäkään tuon tiedon perusteella sopivaa lämmitysajankohtaa ajastinta (johon on ohjelmoitu lähtöaika) käytettäessä? Vai onko olemassa myös toinen ulkolämpömittaus jossain?

Ja minäkin olen viime päivinä ihmetellyt samaa (octavia 4/2015 1.4 tsi webastolla). Ulkolämpötilan mittari näytttää käynnistyksen jälkeen sitä lämpötilaa, mikä vallitsi silloin kun auton sammutti. Esimerkiksi muutama päivä sitten auto näytti edellispäivän lukemaa -22C ja vasta noin 10 min ajon jälkeen aste asteelta todella hitaasti "päivittyen" näyttö saavutti vähitellen todellisen sen hetkisen ulkololämpötilan -13C. Webasto oli kytketty kaukosäätimellä päälle n. 20 min ennen liikkeellelähtöä. Toissapäivänä iltapäivällä ajoin parkkiin. Iltaa kohti pakastui ja kun illalla starttasin (taas Webastoa n. 20 min), näytti mittari aluksi -12C ja noin 5 minuutin ajon jälkeen näyttö oli vähitellen "korjautunut" -17C lukemaan, mikä vastasi teiden varsien näyttöjä. Hidas päivitys tapahtuu siis sekä kylmenevässä että lämpenevässä säässä. Vika vai ominaisuus? Esim vanhassa 2008 Fabiassa (ei webastoa) mittari näytti aina heti startin jälkeen suoraan oikein.

Hiihtäjä

Lainaus käyttäjältä: Jussi76 - 11.01.16 - klo:17:19
Ja minäkin olen viime päivinä ihmetellyt samaa (octavia 4/2015 1.4 tsi webastolla). Ulkolämpötilan mittari näytttää käynnistyksen jälkeen sitä lämpötilaa, mikä vallitsi silloin kun auton sammutti. Esimerkiksi muutama päivä sitten auto näytti edellispäivän lukemaa -22C ja vasta noin 10 min ajon jälkeen aste asteelta todella hitaasti "päivittyen" näyttö saavutti vähitellen todellisen sen hetkisen ulkololämpötilan -13C. Webasto oli kytketty kaukosäätimellä päälle n. 20 min ennen liikkeellelähtöä. Toissapäivänä iltapäivällä ajoin parkkiin. Iltaa kohti pakastui ja kun illalla starttasin (taas Webastoa n. 20 min), näytti mittari aluksi -12C ja noin 5 minuutin ajon jälkeen näyttö oli vähitellen "korjautunut" -17C lukemaan, mikä vastasi teiden varsien näyttöjä. Hidas päivitys tapahtuu siis sekä kylmenevässä että lämpenevässä säässä. Vika vai ominaisuus? Esim vanhassa 2008 Fabiassa (ei webastoa) mittari näytti aina heti startin jälkeen suoraan oikein.

Minulla ainakin on tilanteen tasalla heti startista OCU III rs tdi 2015vm, hyvin pelaa ulkolämpötilamittaus. Olen ollut siinä uskossa että kun webastolle antaa lähtöajaksi esim.6.40 ja 40min max-lämmitysaika, niin se lämmittäisi 40min ajan siten, että  6.40 olisi se 40min lämmitetty. Itse olen käyttänyt tätä siten että asetan lähtöajan noin 10min myöhemmäksi kuin todellinen lähtöaika, jolloin ensimmäiset 10min lämmitin on vielä päällä ajon alkuun. Motarilla lämmöt nouseekin hyvin alun 5km taajaman jälkeen, jolloin pakkasilla weba päälläkin lämmöt lepäävät reilussa 50c lukemissa... Matka-ajossahan tuo jaksaa pitää lämmöt hyvin ylhäällä ilman mitään peitteitä.

Onko jollain varma tieto esiohjelmoinnista, lämmittääkö se lähtöaikaan varten harkinnan mukaan vai sen maximilämmitysajan, joka on asetettu käyttäjän toimesta. Kokeilemalla selviäisi toki kun menis kyttäämään vaikkapa omalla kohdallani 40min ennen lähtöaikaa, että starttaako se silloin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy