Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

cannon

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 19.12.15 - klo:22:25
Kyllä sinne 5 litraa menee ainakin, eikä säiliö ollut edes vielä tyhjä.

Ainakin 2014 mallisessa on 4,7 litraa tuo säiliö. 2009 mallisessa 5,5 l.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

costner82b

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 14.12.15 - klo:18:22
Ainakin lämpömittarin mukaan autoni lämpenee hitaammin kuin viimetalvena. Ennen kun lämmitti webastolla 15-20 min ja laittoi virrat päälle oli lämpömittari pystyssä. Nyt ei nouse kun muutamien kilometrien jälkeen. Vaikka lähtisi kylmällä koneella liikkeelle niin mielestäni hitaammin lämmöt nousee kuin ennen :(

Onko mahdollista että webaston on nokeentunut ja teho huonontunut?
Myös tosi paljon vaikuttaa se kuinka paljon otat sisälle lämpöä. Itse golffin kanssa kun lämpenemis matkoja ihmettelin ajoin puhallin offilla. Tuosta tuli mieleen että pitääpä ocusta ottaa uutena referenssi arvo(matka, lämpötila) itselle talteeen johon voi sitten tarvittaessa verrata. Puhallin offilla.
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

MelGibson

Mulla on pari kertaa käynnistysnappia painaessa tullu ainoastaan virrat päälle, mutta ei startannu. Sitten kun painaa uudestaan, niin starttaa kyllä normaalisti.
Toinen "vika" mikä ilmenny, niin ilmottanu nyt kolme kertaa, että oikean takarenkaan ilmanpaine laskenu, vaikka ei oikeasti ole. Joka kerta käyny huoltoasemalla tarkistaan ja nollannu asetukset. Onko muilla ollu samoja?

Scout2016

Lainaus käyttäjältä: MelGibson - 22.12.15 - klo:15:37
Toinen "vika" mikä ilmenny, niin ilmottanu nyt kolme kertaa, että oikean takarenkaan ilmanpaine laskenu, vaikka ei oikeasti ole. Joka kerta käyny huoltoasemalla tarkistaan ja nollannu asetukset. Onko muilla ollu samoja?

Mulla on nykyisessä v. 2010 mallin Yetissä muutamia kertoja varoittanut mutta mitään ei ole ollut. Ilmiö esiintynyt kun kuoppaisella tiellä talvirenkailla on "tömäyttänyt" kuoppaan jopa hiljaisella vauhdilla liukkaalla tiellä.
Ilmeisesti renkaan pyörimisnopeus muihin verrattuna on ollut sen verran poikkeava että valo syttyi?
Kai sullakin on tämä systeemi jossa EI ole tunnistimia?
Hanki sellainen pieni painemittari autoon niin voi tsekata paineet missä vaan eikä huoltoasemalle tarvi ajaa!
Nyt Scout TDI 4x4 DSG 184 hv (MY16)
ed. Yeti TDI 4x4 140 hv 6 vaiht. vm.2010
ed. MB Vito CDI115 4x4

MelGibson

Lainaus käyttäjältä: Scout2016 - 22.12.15 - klo:16:00
Mulla on nykyisessä v. 2010 mallin Yetissä muutamia kertoja varoittanut mutta mitään ei ole ollut. Ilmiö esiintynyt kun kuoppaisella tiellä talvirenkailla on "tömäyttänyt" kuoppaan jopa hiljaisella vauhdilla liukkaalla tiellä.
Ilmeisesti renkaan pyörimisnopeus muihin verrattuna on ollut sen verran poikkeava että valo syttyi?
Kai sullakin on tämä systeemi jossa EI ole tunnistimia?
Hanki sellainen pieni painemittari autoon niin voi tsekata paineet missä vaan eikä huoltoasemalle tarvi ajaa!

Talvirenkailla itelläkin tuo ollu, mutta ei mielestäni liity mihinkään kuoppaan ajamiseen tai muuhun, vaan ihan normaali ajossa tullu. Ja tosiaan aina tuo oikea takarengas. Voihan se olla, että se vuotaa. Huoltoaseman mittarit on yleensä niin huonoja, ettei niillä kovin tarkkaa lukemaa saa. Pitää hommata itelleki tuo painemittari jossei se ihan maltaita maksa.
En kyllä osaa sanoa onko tuossa antureita vai laskeeko se pyörimisnopeudesta. Auto on Octavia.

squier

Lainaus käyttäjältä: squier - 14.12.15 - klo:10:42
Eilen lämmöt seilasi 65-75 asteessa, ja öljykään ei ollut kuin 69 astetta. Tilasin ajan Laakkoselle Jyväskylään. Epäilivät puhelimessa että termostaatti on viallinen, vaihdettava koko termostaattikotelo. Purkaa pitää rajusti ja hinta-arvio oli 655e. Ja tietysti omasta pussista pitää maksaa. Laittavat kuitenkin kyselyn tehtaalle josko jotain hintakompensaatiota saisi. Toivottavasti tulisi tuolla kuntoon.
Nyt on romu korjattu. Vika korjaantui termostaattikotelon vaihdolla. Hintaa kertyi 729e. Hyvät joulut vaan :D
Vielä odotellaan saako maahantuoja virhevastuuseen edes jotain.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: squier - 23.12.15 - klo:09:03
Nyt on romu korjattu. Vika korjaantui termostaattikotelon vaihdolla. Hintaa kertyi 729e. Hyvät joulut vaan :D
Vielä odotellaan saako maahantuoja virhevastuuseen edes jotain.

No jos olet ensimmäinen omistaja,niin eihän tuosta olisi sulle kuluja saanut alunperinkään paljon tulla! Eikö ne hoitaneet heti tuota virhevastuuseen? Itsellä kun mennyt tuohon virhevastuuseen,niin kyllä ne on maahantuojalta aina ennen laskun antamista jo selvittäneet,että paljonko jää asiakkaalle maksettavaa!

squier

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 23.12.15 - klo:09:22
No jos olet ensimmäinen omistaja,niin eihän tuosta olisi sulle kuluja saanut alunperinkään paljon tulla! Eikö ne hoitaneet heti tuota virhevastuuseen? Itsellä kun mennyt tuohon virhevastuuseen,niin kyllä ne on maahantuojalta aina ennen laskun antamista jo selvittäneet,että paljonko jää asiakkaalle maksettavaa!
Joo siis tilanne jäi vielä auki, en ole vielä joutunut maksamaan mitään.

Scout2016

Lainaus käyttäjältä: MelGibson - 23.12.15 - klo:08:50
En kyllä osaa sanoa onko tuossa antureita vai laskeeko se pyörimisnopeudesta. Auto on Octavia.

Ei ole Skodissa tietääkseni muita kuin tuo passiivinen tarkkailu rengaspaineille.
Eli jos pystyt sen virheen kuittaamaan painamalla siitä nappulasta jossa paineet kalibroidaan niin on passiivinen systeemi joka perustuu renkaiden pyörimisnopeuksien eroon (näin minä sen olen ymmärtänyt).

Sellainen digimittari taitaa maksaa jotain kympin verran esim. Biltemassa!
Nyt Scout TDI 4x4 DSG 184 hv (MY16)
ed. Yeti TDI 4x4 140 hv 6 vaiht. vm.2010
ed. MB Vito CDI115 4x4

multsi

Termostaatti lienee "kuluva osa", joten virhevastuusta paha sanoa...

Mun mielestä on kuitenkin täysin edesvastuutonta insinööritoimintaa sijoittaa se termari sellaiseen paikkaan, että puolet moottorista joutuu purkamaan. Tuo kun ei tosiaan ikuinen yleensä ole. Se itse osa on käsittääkseni aivan samanlainen kuparimötikkä, joka se on ollut kymmeniä vuosia.

costner82b

Lainaus käyttäjältä: squier - 23.12.15 - klo:11:00
Joo siis tilanne jäi vielä auki, en ole vielä joutunut maksamaan mitään.

Mikä kone sulla?
Onko se kaikissa 3 Ocuissa yhtä paskassa paikassa? On se insinööri viisas...
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

squier

Lainaus käyttäjältä: costner82b - 23.12.15 - klo:16:59
Mikä kone sulla?
Onko se kaikissa 3 Ocuissa yhtä paskassa paikassa? On se insinööri viisas...
1.8TSI, ilmeisesti kaikissa TSI-koneissa tuo on vaikeasti vaihdettava osa, ainakin huoltoneuvojan puheista päätellen.

arsik

Kuinka on mahdollista.että octaviasta on 106 sivua murheita,kuin hieman vanhemmasta golf 7 vain parikymmentä sivua?
Minulla on golf variant,mutta täysin sama vikakasa,kuin octaavia.
Hävettääkö volkkari miehiä valittaa,vai eivätkö vaan välitä?Itse en usko,että näissä olisi juurikaan luetettavuuseroja.
Minulla ainakin ilmanpainevaroitin on hälyyttänyt turhia ja lukot jäätyneet pikku pakkasessa pari kertaa.(m-14)
Lisäksi suuntavakaus maantiellä hieman kutosta heikompi.(Tämä mutua.)

esko

Lainaus käyttäjältä: squier - 24.12.15 - klo:08:45
1.8TSI, ilmeisesti kaikissa TSI-koneissa tuo on vaikeasti vaihdettava osa, ainakin huoltoneuvojan puheista päätellen.

Autojen suunnittelu on mennyt insinöörikikkailuksi, joka tuo mukanaan näitä ns. "suunnittelun kukkasia".
Simply Cleverin pitäisi sisältää myös se auton käyttäjän, maksajan ja huoltajan pointti asiasta.
Nyt on liikaa kikkailua, joka taas palvelee enempi markkinointia. Liian paljon turhaa, joka luo virhemahdollisuuksia lisää.
Mielestäni koko VAG- ryhmä on etääntynyt liian kauaksi siitä alkuperäisestä ideasta, Volkswagen=kansanauto.

KopiK

Lainaus käyttäjältä: multsi - 23.12.15 - klo:13:15
Mun mielestä on kuitenkin täysin edesvastuutonta insinööritoimintaa sijoittaa se termari sellaiseen paikkaan, että puolet moottorista joutuu purkamaan. Tuo kun ei tosiaan ikuinen yleensä ole. Se itse osa on käsittääkseni aivan samanlainen kuparimötikkä, joka se on ollut kymmeniä vuosia.
Mulla termari hajosi myös, onneksi juuri ja juuri takuuaikana. Vaihto kesti 6h eikä se ole vanhan ajan "kuparimötikkä" vaan 2-3 nyrkin kokoinen muovimötikkä, jonka sisällä useita venttiileja ja niiden ohjausmekaniiikkaa (olisko myös elektroniikkaa tai ainakin solenoideja?) näytti ja kertoi asentaja, kun kävin välillä vilkaisemassa. Kovasti piti purkaa moottoritilaa, ennenkuin sen pääsi vaihtamaan.
Kyllä tuo varmaan joku tyyppivika on, kun 20tkm ajon jälkeen hajoaa.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

nalle80

Eilen huomasin sellaisen kun Octavian ovet laittaa lukkoon niin kuskin oven pieni punainen merkkivalo jää joksikin aikaa palamaan ja myös auton sisävalot sekä ulkopeilienvalot jäävät tavallista pidemmäksi aikaa palamaan. Valot kyllä sammuvat jonkin ajan päästä ja sen jälkeen myös kuskinoven merkkivalo alkaa vilkkumaan normaaliin rauhalliseen tahtiin.
Onko muilla esiintynyt tälläistä? En muista että olisi aikaisemmin käyttäytynyt näin... mielestäni sisävalot ovat ennen sammuneet heti kun ovet lukitsee...
Golf Variant VII Highline Limited 1.0 tsi dsg 2019

nalle80

Lainaus käyttäjältä: nalle80 - 30.12.15 - klo:08:14
Eilen huomasin sellaisen kun Octavian ovet laittaa lukkoon niin kuskin oven pieni punainen merkkivalo jää joksikin aikaa palamaan ja myös auton sisävalot sekä ulkopeilienvalot jäävät tavallista pidemmäksi aikaa palamaan. Valot kyllä sammuvat jonkin ajan päästä ja sen jälkeen myös kuskinoven merkkivalo alkaa vilkkumaan normaaliin rauhalliseen tahtiin.
Onko muilla esiintynyt tälläistä? En muista että olisi aikaisemmin käyttäytynyt näin... mielestäni sisävalot ovat ennen sammuneet heti kun ovet lukitsee...

Itselleni vastaten auton ohjekirjasta löytyi sivulta 35 maininta että: "Jos kuljettajan oven merkkivalo vilkkuu ensin 2s nopeasti, palaa sitten 30s ajan ja vilkkuu sen jälkeen hitaasti, ota yhteys merkkiliikkeeseen."

Juuri näin näyttää minulla tekevän.
Golf Variant VII Highline Limited 1.0 tsi dsg 2019

squier

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 26.12.15 - klo:14:04
Mulla termari hajosi myös, onneksi juuri ja juuri takuuaikana. Vaihto kesti 6h eikä se ole vanhan ajan "kuparimötikkä" vaan 2-3 nyrkin kokoinen muovimötikkä, jonka sisällä useita venttiileja ja niiden ohjausmekaniiikkaa (olisko myös elektroniikkaa tai ainakin solenoideja?) näytti ja kertoi asentaja, kun kävin välillä vilkaisemassa. Kovasti piti purkaa moottoritilaa, ennenkuin sen pääsi vaihtamaan.
Kyllä tuo varmaan joku tyyppivika on, kun 20tkm ajon jälkeen hajoaa.
Just soittivat Laakkoselta: termarin vaihto + osat menivät täysin Skodan-piikkiin. Aika hyvä uutinen :) Muistakaa muutkin; jos tulee tämä vika takuuajan jälkeen -> vedotkaa virhevastuuseen.

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: squier - 30.12.15 - klo:11:09
Just soittivat Laakkoselta: termarin vaihto + osat menivät täysin Skodan-piikkiin. Aika hyvä uutinen :) Muistakaa muutkin; jos tulee tämä vika takuuajan jälkeen -> vedotkaa virhevastuuseen.
Miten tuo termari vika oireili ? tai heräs epäilys ettei kaikki kunnossa ?

ipi59

Rs-Octaviasta hävisi jäähdytysnestettä niin, että sai lisätä muutaman viikon välein. Huomenna Sunilla tehdään termarinseudulla korjaustöitä.Ajettu n.29000km.

squier

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 30.12.15 - klo:11:53
Miten tuo termari vika oireili ? tai heräs epäilys ettei kaikki kunnossa ?
- lämmöt ei nousseet niin nopeasti kuin ennen
- vedenlämpö laski ajossa normaalista 90:stä 60-75 asteeseen ja lämpö vaelteli eestaas
- öljynlämpö oli normaalisti n. 100 astetta, mutta nyt ei lämmennyt kuin 69-75 asteeseen



Ouzi

Lainaus käyttäjältä: squier - 30.12.15 - klo:12:45
- lämmöt ei nousseet niin nopeasti kuin ennen
- vedenlämpö laski ajossa normaalista 90:stä 60-75 asteeseen ja lämpö vaelteli eestaas
- öljynlämpö oli normaalisti n. 100 astetta, mutta nyt ei lämmennyt kuin 69-75 asteeseen

Mulla vedet lämpenee hitaammin kuin aikaisemmin. muuten ei lämmöt vaeltele ja kun nousee 90 niin hyvin pysyy siellä. Pitää seurailla.

Ambientti

Se kannattaa huomata, että se viisarimittari ei näytä oikeaa veden lämpötilaa. Kun se nousee sinne alueelle, niin mittari on 90 asteessa vaikka lämpö vaihtelisi paljonkin. Jos veden lämpö tippuu 80 niin mittari tapittaa edelleen 90 lukemissa. Kannattaa seurata öljyn lämpöä ennemmin. Mutta jos veden lämpötilaviisari näyttää mitään muuta kuin 90 ajossa, niin silloin on jo jotain pahasti vialla.

enkero

15 astetta pakkasta, webasto päällä 30 min ja akkulaturi esiin. VMP.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

costner82b

Jee jee.
Omakin pääsee muutaman päivän päästä heti kunnon testiin akun osalta.
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

oranki

Tuo 12V pistorasian ikuinen jännite on tosi hankala. Uudellakaan akulla Webasto ei tänä aamuna käynnistynyt, mutta auto lähti normaalisti käyntiin. Ilmeisesti tuulilasikamera kuluttaa sen verran sähköä, että muutaman päivän seisonta vie akun vajaaksi. Näyttö oli 50 %. Pitää aina ajosta tultua muistaa nyppiä pistotulppa irti ja ajoon lähtiessä tökätä paikalleen. Hankalaa. Valikoista en onnistu löytämään kohtaa, josta tuon voisi muuttaa, tuskin sitä siellä onkaan. Auto on maantieajossa, joten akun pitäisi pysyä hyvin latauksessa.

nova

Vajaa vuosi päästelty Scoutilla eikä suurempia murheita; peruutuskamera pimenee, kun peruuttaa hieman reippaammin ja kääntää rattia vasemmalle. Huollossa mumisivat jostain ohjelmistopäivityksestä jota ei vielä ole...häh? Tuntuu enemminkin perus kontaktivialta.
Toinen juttu on moottorin lämpeäminen. Normaalisti pikkupakkasilla moottorin lämmöt on normaalissa 20 minuutin webaston käytön jälkeen. Noin 5 kertaa käynyt niin että autoon istuessa on neula ihan pohjassa vaikka webasto onkin ulospäin möykännyt - eikä auto tunnu ajossakaan lämpeävän kunnolla vaikka puhutaankin vain -5*C pakkasista. Ei löytynyt vikakoodeja huollossa.

Muuten olen erittäin tyytyväinen autoon - pois lukien uskomattoman p*ska Canton. Hinnat alkaen sijais-Ocun perusradio soi paljon paremmin :/
Skoda Octavia Scout TDI 184 DSG 2015

Epes

Vajaan 4kk:n ikäinen MY16 Scout 184 TDI ja ensimmäinen pikku pakkanen -11C. Webasto päällä 20 min. ja kolmannella starttauksella vaivoin ontuen käyntiin. Käyntiin lähdettyä merkkivaloista paloi moottorinohjauksen keltainen varoitusvalo ja vilkkui hehkun valo. Mitä ihmettä?

mti

Saman ikänen ja samalla koneella mullakin ja ei meinannut syttyä kuin vaivoin useamman yrityksen jälkeen viime viikolla. Sain samalle päivälle ajan merkkihuoltoon, eivät löytäneet vikaa. Myöhemmin soittivat että startti pitää vaihtaa, valmistajalta tuli tämä linjaus. Toiminut toistaiseksi ok, huomenna olis uus yritys aamulla.

Ilmeisesti seisonta-ajalla yhteys ongelmiin, mulla oli seissyt noin viikon ennen pulmaa. Mites Epeksellä?
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

Epes

Lainaus käyttäjältä: mti - 03.01.16 - klo:23:01
Saman ikänen ja samalla koneella mullakin ja ei meinannut syttyä kuin vaivoin useamman yrityksen jälkeen viime viikolla. Sain samalle päivälle ajan merkkihuoltoon, eivät löytäneet vikaa. Myöhemmin soittivat että startti pitää vaihtaa, valmistajalta tuli tämä linjaus. Toiminut toistaiseksi ok, huomenna olis uus yritys aamulla.

Ilmeisesti seisonta-ajalla yhteys ongelmiin, mulla oli seissyt noin viikon ennen pulmaa. Mites Epeksellä?

Kolme päivää oli ajamatta pihassa. Varoitusvalot paloivat ekaan pysähdykseen asti eli pari kilometriä eikä ajossa ollut mitään omituista. Pysähdyksen jälkeen, lämpimässä marketin parkkihallissa, auto toimi ihan normaalisti ja kaikki merkkivalot olivat sammuneina.
Nyt on akku varmuuden vuoksi latauksessa älylaturilla yön yli ja huomenna aamulla otetaan uusi starttiyritys samalla kännyllä videoiden jotta voin näyttää "todisteen", jos tarvitsee huollossa asioida.

Siis sinun autoosi vaihdettiin jo startti? Pyörittääkö uusi rivakammin vai tiedätkö mikä vanhassa startissa oli vikana?


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy