Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

"Hikoileeko" muilla combissa noi peräkontin pumput jotka nostaa ja laskee luukun!?
Vasta pyyhin niistä jotain öljyä tms ja taas näyttää olevan kosteat!

kimppikoo

Onko kyseessä perinteinen käsipelillä toimiva takaluukku vaiko sähköllä toimiva?

TTO

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 25.07.15 - klo:17:12
"Hikoileeko" muilla combissa noi peräkontin pumput jotka nostaa ja laskee luukun!?
Vasta pyyhin niistä jotain öljyä tms ja taas näyttää olevan kosteat!

Täällä sähköpumput hikoilee myös. Toimivat edelleen moitteetta vajaan kahden vuoden ikäisinä.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 26.07.15 - klo:01:21
Onko kyseessä perinteinen käsipelillä toimiva takaluukku vaiko sähköllä toimiva?

RS,eli sähköllä toimivat..

tet

Lainaus käyttäjältä: Zego - 25.07.15 - klo:15:43
Ei kai kuitenkaan ole mitään syytä säätää pienemmälle lukemalla kuin mitä on tavoitteena? Kuitenkin automaattinen ilmastointilaite kyseessä.  ;D

Periaatteessa ei, mutta eihän tuo pyynti todellisuudessa yleensä vastaa lainkaan todellisuutta. Tai kyllä kai se jollain tosi pitkällä matkalla saattaa laskea asetukseen asti, jos ei ole hellepäivä, mutta sitä odotellessa saakin ajella tunnin tai pari. Toinen seikka joka puoltaa tarvetta alhaisempaa asetusta, on puhallinnopeus. Harva tietää että näissä puhaltimen nopeussäätö pysyy automaatilla, vaikka sitä käsin asettaisikin isommalle tai pienemmälle. Kääntämällä lämpöasetusta reilusti alaspäin saa puhaltimeen lisää nopeutta, se lienee monelle luontaisempi "ranneliike" kuin puhallusnopeuden nappiin kajoaminen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

scoutti3

Itsellä ainakin 2011 mallisessa ex-Scoutissa ilmastointi toimi kuin junan vessa ja sisälämpötila oli aina valittu, vaikka oli kuinka  kova helle tahansa. Onko uusissa tehty " päivitys" eli saatu hieman entistä huonommaksi.
Octavia III Scout 2.0 Tdi 184 DSG my16
Ex-Volvo XC60 Summun autom. D5 AWD -11
Ex-Octavia II Scout 2.0 Tdi 140 man. facelift -11

Kunkku

Eipä ole kyllä ainakaan itsellä ollut valittamista ilmastoinnin suhteen, ylipäätään kaikki pelannut hienosti sen jälkeen kun alussa olleet xenon ongelmat ja ajossa kuulunut sirinä saatiin kuntoon takuuseen. Nyt on tainnut noin vuosi mennä vaan ajellessa, autossa mittarissa n. 45tkm. ja vuosimallia 2014.
Toki kun kehumaan rupeaa niin varmaan pian sitten taas jotakin ilmenee  ;D

V-O

Lainaus käyttäjältä: scoutti3 - 26.07.15 - klo:15:01
...toimi kuin junan vessa...
Autojunassa aamulla pissalle (lue kuselle) mennessä menin vessaan ja nostin pöntön kannen ylös. Pikkasen nauratti kun pönttö oli täynnä lunta  :)

Noh, ei muuta kun lämmintä pissaa (lue kusta...) lumikasaan, kansi kiinni ja huuhtelu päälle. En avannu huuhtelun jälkeen kantta vaan menin kahville... 

tet

Lainaus käyttäjältä: scoutti3 - 26.07.15 - klo:15:01
Itsellä ainakin 2011 mallisessa ex-Scoutissa ilmastointi toimi kuin junan vessa ja sisälämpötila oli aina valittu, vaikka oli kuinka  kova helle tahansa. Onko uusissa tehty " päivitys" eli saatu hieman entistä huonommaksi.

Noh, itsekin kyllä voin puhua vain tästä vanhemmasta mallista. Mutta ei tässä nyt kyllä sisälämpötila ole "aina valittu" kuten sanot. Mahdotontahan se olisikin, jos auto on seisonut auringossa niin sisälämpötilan pudottaminen ihannelukemiin kestää aika kauan. Toki jokaisella ihmisellä lämpötilan kokeminen on erilaista, toiset ovat luontaisesti "kuumaverisempiä" kuin toiset. Itse viihdyn mieluummin viileässä kuin lämpimässä, ilmasuuttimetkin suuntaan usein itseäni kohti kun taas monet kääntävät ne aina poispäin ja valittavat vetoa. Itselleni tuo climan lämpösäätöalue 18-26 on aivan pielessä, parempi olisi esim. 16-24 tai 15-23. Talvella pitää aina olla asetus 18 ja välillä pitää kääntää minimille (max.viilennys) väliaikaisesti kun rupeaa hikeä pukkaamaan.

Mutta kuten sanoin, lämpötilanupilla voi vaikuttaa lämmöntunteeseen muutenkin kuin itse lämpötilan kautta, siis puhallusnopeuden muuttuessa tuntemus muuttuu. Tämän takia moni varmaan sitä nuppia ruuvailee tarvetta alemmas väliaikaisesti, sitten kun alkaa olla sopiva lämpötila kabiinissa niin nuppi palaa ylemmälle asetukselle. Saman asian voisi tehdä myös niin, että asettaa lämpötilan heti sinne haluttuun ja painaa puhaltimen nopeutta plusnapista lisää.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

pasuunaC3

Se olisi kk päästä takuu ohi omassa räsässä ja seuraavanlaisia juttuja oon siitä huomannut, eli käynnistäessä etenkin kylmänä mutta myös lämpimänä "rääkäsy" startatessa, apukuskin ovi b-pilari eritasossa takaoven kanssa myös kuskin ovi suhisee b-pilarista kovemmissa nopeuksissa (ominaisuus vai säädöt saranoissa pielessä?) ..molemmat sivupeilit kääntäessä naukuu kuivuuttaan tai jotain muuta. Kannattaako näistä sanoa että korjaavatko takuuseen vai sanovatko jo tutuksi tulleen että ei oo vikaa ovat ominaisuuksia ja maksa lasku kun tarkastettiin nämä asiat :D
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 27.07.15 - klo:11:29
Se olisi kk päästä takuu ohi omassa räsässä ja seuraavanlaisia juttuja oon siitä huomannut, eli käynnistäessä etenkin kylmänä mutta myös lämpimänä "rääkäsy" startatessa, apukuskin ovi b-pilari eritasossa takaoven kanssa myös kuskin ovi suhisee b-pilarista kovemmissa nopeuksissa (ominaisuus vai säädöt saranoissa pielessä?) ..molemmat sivupeilit kääntäessä naukuu kuivuuttaan tai jotain muuta. Kannattaako näistä sanoa että korjaavatko takuuseen vai sanovatko jo tutuksi tulleen että ei oo vikaa ovat ominaisuuksia ja maksa lasku kun tarkastettiin nämä asiat :D
Eiköhän nuo "mittavirheet" ole olleet koko ajan, eivätkä ole tulleet juuri ennen takuuajan päättymistä?? Noista suhinoista saattaa päästä sillä, että varmistaa poistoilmalle ulospääsyn sieltä varapyöräpoteron tilasta - tavaratilan matossa pitää olla ilmareikä!
Peilien liukupintoihin, kuten tavaratilan kannen kaasupumppujen varsiinkin, kannattaa pyyhkäistä silloin tällöin vaikka CRC:tä.

Kyllähän ne autokorjaamonkin työt ovat veloituksellisia, kukaan ei varmaan tee ja elä tekemällä palkatonta työtä (?).  ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 27.07.15 - klo:11:57
Eiköhän nuo "mittavirheet" ole olleet koko ajan, eivätkä ole tulleet juuri ennen takuuajan päättymistä?? Noista suhinoista saattaa päästä sillä, että varmistaa poistoilmalle ulospääsyn sieltä varapyöräpoteron tilasta - tavaratilan matossa pitää olla ilmareikä!
Peilien liukupintoihin, kuten tavaratilan kannen kaasupumppujen varsiinkin, kannattaa pyyhkäistä silloin tällöin vaikka CRC:tä.

Kyllähän ne autokorjaamonkin työt ovat veloituksellisia, kukaan ei varmaan tee ja elä tekemällä palkatonta työtä (?).  ::)

Itselläni ollut tapana jo ihan manuaaliluukun kanssa, että aseöljyä pumppuihin n. 3kk välein. Itsellä kun tulee parhaimpina päivinä avattua ja suljettua takaluukku jopa pari-kolmekymmentä kertaa (kuljetan pyörätuolin peräkontissa), ja edellisen auton vasen pumppu kuoleutui puolen vuoden jälkeen ilman tuota operaatiota.

Sähköluukun kanssa uskoisin tuon olevan jopa vielä tärkeämpää.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 27.07.15 - klo:11:29
Se olisi kk päästä takuu ohi omassa räsässä ja seuraavanlaisia juttuja oon siitä huomannut, eli käynnistäessä etenkin kylmänä mutta myös lämpimänä "rääkäsy" startatessa, apukuskin ovi b-pilari eritasossa takaoven kanssa myös kuskin ovi suhisee b-pilarista kovemmissa nopeuksissa (ominaisuus vai säädöt saranoissa pielessä?) ..molemmat sivupeilit kääntäessä naukuu kuivuuttaan tai jotain muuta. Kannattaako näistä sanoa että korjaavatko takuuseen vai sanovatko jo tutuksi tulleen että ei oo vikaa ovat ominaisuuksia ja maksa lasku kun tarkastettiin nämä asiat :D

Edellisen kerran autoa Laakkosella käyttäessä valitin peileistä kun vaivalloisesti nykimällä kääntyivät niin rasvasivat ne. Ei oo ollu sen jälkee noissa ongelmia.

Itselläkin alkaa takuu lähestyä loppuaan ja nyt kun miettii mitä tuossa on ollut niin pieni listahan noita vikoja jo on:
Lamppujen pesimet jäi heti törröttämään ylös
Mittariston error valoshow
pelkääjän oven kahva piti uudelleen rasvata
peilien saranat täytyi rasvata

Pitää pikkuhiljaa viellä käydä auto läpi mahdollisista pikkuvioista joita en ole huomannut että ehtii laitattaa kuntoon ennen takuun loppumista. Sopivasti sattunee huolto juuri ennen tuota.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

mrmojo77

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 24.07.15 - klo:18:40
Noniin, nyt kun on Oculla ajettu liki 9000 km ja 5 kk, niin jotain pientä on ilmaantunut:
Ilmastointi pulputtelee (ja on verraten heikkotehoinen kun keli alkaa olla oikeasti lämmin), Peilit narisevat suureen ääneen kun ovet lukitsee, oikean puolen "sisälokari" irtosi ja repsottaa ikävästi.
Käytin autoa merkkihuollossa tarkistettavana ja 3 kohdasta 3 jäi korjaamatta: "ilmastoinnissa ei vikaa, peilien narinaa ei voitu todentaa" ja lokari oli muka korjattu, mutta pyh, siellähän se edelleen roikkuu ja päästää kaiken kuran suoraan peltipinnalle. Uusi lokari tilattu, katsotaan koska tulee korjausaika tarjolle.
Liekö tuossa Ocu III:ssa sitten noin luokattoman huono ilmastointi, että jos lämpötila on yli +25, niin sisällä pukkaa hikeä paitsi jos lämpötilan pyynti on LO-asennossa. Aiemmissa konsernin ajokeissa (Golf V, Ocu II, Audi A4 B7) ilmastointi oli kyllä sellainen, että jos pyynti oli vaikkapa +19 niin ei sitä siitä tarvinnut säätää, vaan lämpötila oli autossa pyydetyn mukainen ja miellyttävä.
Ja nyt viimeisimpänä huomasin, että kuskin puolen takaoven diskanttikaiutin särisee hiukan.

Peilit narisee minullakin kääntyessään, mutta kun ne kuitenkin kääntyy, niin en ole pitänyt sitä ongelmana. Asian korjausta aion kyllä vaatia huollon yhteydessä, mutta korjauksena oletettavasti on vähän rasvaa tai silikoonia pintoihin :-D

Ilmastoinnin asetin Strong tilaan, koska haluan autoon kunnon puhurin, kun sen kuumana starttaa. Low-asennossa meillä tuli hiki.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: mrmojo77 - 27.07.15 - klo:14:11
Peilit narisee minullakin kääntyessään, mutta kun ne kuitenkin kääntyy, niin en ole pitänyt sitä ongelmana. Asian korjausta aion kyllä vaatia huollon yhteydessä, mutta korjauksena oletettavasti on vähän rasvaa tai silikoonia pintoihin :-D

Ennakoivaa huoltamista kannattaa harrastaa itsekin, että ei tule isompaa korjattavaa lopulta.  ;D
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: mrmojo77 - 27.07.15 - klo:14:11
Peilit narisee minullakin kääntyessään, mutta kun ne kuitenkin kääntyy, niin en ole pitänyt sitä ongelmana. Asian korjausta aion kyllä vaatia huollon yhteydessä, mutta korjauksena oletettavasti on vähän rasvaa tai silikoonia pintoihin :-D

Ilmastoinnin asetin Strong tilaan, koska haluan autoon kunnon puhurin, kun sen kuumana starttaa. Low-asennossa meillä tuli hiki.
Tuuletus, ilmastointi ja lämmitys eivät toimi kunnolla, jos ollenkaan, ellei poistoilmalle ole vapaata ulospääsyä.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Ouzi

#2806
Vasen puoli niinku paisuntasäiliön ja etuvalo umpiom väli öljyssä. Tai siltä se näyttää ja nyt pyyhin pois sitä hiekka öljy pöly sekoitusta. Oli jo talvellakin. Mut kaikki muut paikat konehuoneessa puhtaat. Mistä sitten lentänyt  :( Auto oli vahauksessa niin nyt natisee kuskin ovi. Vahaa mennyt tiivisteiden väliin. Tulee ihan ocu 2 mieleen kun siinä sitä vaivaa oli riittävästi.

tet

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 27.07.15 - klo:14:49
Tuuletus, ilmastointi ja lämmitys eivät toimi kunnolla, jos ollenkaan, ellei poistoilmalle ole vapaata ulospääsyä.

Ja meinaat ettei uudesta Ocusta niitä poistoventtiileitä löydy, vai? ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

lapazu

Huomenna  pitää ottaa yhteyttä myyjään, kun huomasin pelkääjön vanteessa, aivan renkaan reunassa parin sentin karhean kolhun. Mitenhän näihin suhtaudutaan viikon vanhassa autossa?
On vähän sellaisessa paikassa ettei itse olisi pystynyt kolhimaan, kun rengas on leveämpi vannetta.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Daatta

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 30.07.15 - klo:20:50
Huomenna  pitää ottaa yhteyttä myyjään, kun huomasin pelkääjön vanteessa, aivan renkaan reunassa parin sentin karhean kolhun. Mitenhän näihin suhtaudutaan viikon vanhassa autossa?
On vähän sellaisessa paikassa ettei itse olisi pystynyt kolhimaan, kun rengas on leveämpi vannetta.

Paha paikka, kolhu olisi pitänyt huomata jo luovutuksen yhteydessä... Cupran vanteessa oli kuljetusvaurio, liike tilasi uuden vanteen ennen luovutusta. Tämä huomattiin liikkeen omassa tarkastuksessa, kuulemma vauriot pitää tarkistaa ja huomata heti, muuten niitä ei korvata. Renkaan "vannesuoja" ei kokemuksesta suojaa rengasta, jos sitä kunnolla hieroo kanttariin... Eli tuskin saat uutta vannetta tuon perusteella. Leuka rintaa vasten ja automaalikaupasta pullo harmaata paikkaväriä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Trackpad

Alta 2v 1.6 diesel DSG pajalle, täristää pienillä kierroksilla 1vaihteella. Mittarissa 70000km. Seuraava auto on manuaali!!!

enkero

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 31.07.15 - klo:13:20
Alta 2v 1.6 diesel DSG pajalle, täristää pienillä kierroksilla 1vaihteella. Mittarissa 70000km. Seuraava auto on manuaali!!!

Eihän tuo juuri muuta kuin nykäisee auton liikkeelle ja se on kakkonen piippuun laakista? Muistaakseni ryömittääkin 2. vaihteella ellei ole erityisen jyrkkä mäki.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: enkero - 31.07.15 - klo:18:43
Eihän tuo juuri muuta kuin nykäisee auton liikkeelle ja se on kakkonen piippuun laakista? Muistaakseni ryömittääkin 2. vaihteella ellei ole erityisen jyrkkä mäki.

Koko kytkin vaihdettu, huolto koeajoi auton ja totesi tärinän. Tehtaalta asti tullut määräys vaihtaa näissä tilanteissa. Lyhyesti jossakin yksilöissä ei ole sisukset linjassa ja tämä aiheuttaa jossain vaiheessa tärinää, joka taas edelleen rikkoo paikat. Laatukamaa!

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 01.08.15 - klo:12:41
Koko kytkin vaihdettu, huolto koeajoi auton ja totesi tärinän. Tehtaalta asti tullut määräys vaihtaa näissä tilanteissa. Lyhyesti jossakin yksilöissä ei ole sisukset linjassa ja tämä aiheuttaa jossain vaiheessa tärinää, joka taas edelleen rikkoo paikat. Laatukamaa!

Ei ne manuaalilootat ole sen parempia, kun halvalla kasataan. Omassa skeidassa kytkin äännellyt jo viime helmikuusta lähtien ja vieläkin odotellaan sen vaihtamista. Todennäköisesti on jo hajoittanut jotain muutakin... Ja pitää varmaan viedä jonnekin toiseen Skoda huoltoon uudestaan näytettäväksi auto, kun Tikkurilan Metroauto lopettaa toimintansa?

Atro

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.08.15 - klo:12:45
Ja pitää varmaan viedä jonnekin toiseen Skoda huoltoon uudestaan näytettäväksi auto, kun Tikkurilan Metroauto lopettaa toimintansa?

Mistä tällainen tieto? Todella sääli sillä Hyvää palvelua takuuasioissa ja muutenkin tuolla saanut.

gomorra

MY 2015 Octavia Combi, Ambition, 1,6 tdi, manuaali, mittarissa 17 tkm: ei ensimmäistäkään vikaa. Tosin alussa rengaspaineista ilmoiteltiin - aiheetta.

Ouzi

Onko normi alusta ja sport alusta muuta eroa kuin jouset ?

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.08.15 - klo:12:45
Ei ne manuaalilootat ole sen parempia, kun halvalla kasataan. Omassa skeidassa kytkin äännellyt jo viime helmikuusta lähtien ja vieläkin odotellaan sen vaihtamista. Todennäköisesti on jo hajoittanut jotain muutakin... Ja pitää varmaan viedä jonnekin toiseen Skoda huoltoon uudestaan näytettäväksi auto, kun Tikkurilan Metroauto lopettaa toimintansa?

kytkimen saa kuljettajakin rikki  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: gomorra - 01.08.15 - klo:20:19
MY 2015 Octavia Combi, Ambition, 1,6 tdi, manuaali, mittarissa 17 tkm: ei ensimmäistäkään vikaa. Tosin alussa rengaspaineista ilmoiteltiin - aiheetta.

Ei pitäisikään olla kunnon autoissa vikaa tuolla km määrällä  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Letangi

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.08.15 - klo:12:45
Ei ne manuaalilootat ole sen parempia, kun halvalla kasataan. Omassa skeidassa kytkin äännellyt jo viime helmikuusta lähtien ja vieläkin odotellaan sen vaihtamista. Todennäköisesti on jo hajoittanut jotain muutakin... Ja pitää varmaan viedä jonnekin toiseen Skoda huoltoon uudestaan näytettäväksi auto, kun Tikkurilan Metroauto lopettaa toimintansa?
Kuvailisitko tarkemmin tuota kytkimen ääntelyä? Itse havainnut kanssa jotain poikkeavaa ääntä kytkimen suunnalta..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy