Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

teejiipee

No jopas, ihan selvästi kyse valoshowsta, jonka kanssa tuli taisteltua reilu vuosi ennen sitä softapäivitystä. Päivittivät softan autoosi, herää vain kysymys, mikä versio softasta. Tuo virhekoodien puuttuminen virhelokeilta tms. huolestuttaa hieman, lieköhän valoshow korjaussofta sittenkään ok, joku tietenkin valinnut taas jonkun halvemman oikotien.
Sekin mielenkiintoista, että ko. viat nyt ei-Räsässä, oli alkujaan vain Räsän vikoja.
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

darthjysky

Juu vanha tuttu valoshöw tuo on.

Enne joulua kävin päivityttämässä räsään softan jolla tuo valoshöw pitäs korjaantua. No toistaseks ei oo herjoja tullu, mutta aika hiljane syksy ollu muutenki että ei tuosta viellä oikein mitää voi päätellä.

Ottaa vaa päähä ku uudella softalla jäi sitte joku vikakoodi päälle. En kysyny että mikä, enkä oo viellä jaksanu vcds:llä käydä lukasemassa. Olivat maahantuojalta kysyny että mitä tehää ni ratkasu oli että jos ei vaikuta ajoon, ni ei tehä ainankaa heti mitää.

Autoa hakiessa ei ollu asiaa hoitanu huoltoneuvoja paikalla ni sanovat että ku pitää viikon päästä kysellä toimivuutta ni sitte kertoo enemmi mite edetää.

Alkuviikosta sitte ku soitteli et onko herjoja tullu ni vaikutti siltä ettei tuota uutta virhettä edes ois muistettu enää ellen ois kysyny. "Okei, tiedustellaa maahantuojalta et mitä tehää".

Yhen vian korjaa ni tulee toine, ja viel semmone mistä on koko aja vikakoodi luettavissa. Marraskuun 11. päivä 2013 oli luovutus eikä yhtää ehjää päivää. Koska tuo valoshöw alko heti.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

kaide

Valivalivalivali . Ajelin etelästä tänne lappiin ja matkalla havaittua:

- kahvikuppi tulee ruutuun vartin välein ja suoraan ajaminen nyt vaan on sangen haastavaa . En tiedä millainen tämä mutteri on mutta ei ole kivaa nyt kyllä
- "acc not available" sadan kilsan välein vaikka tutka ei ole tukossa
- kessy lakkasi toimimasta, siis ovien sensorit
- Geminit kasaavat sisäänsä muuten uskomattoman kasan jäätä ja ravistus sen mukainen . Eivät siis oikeen talvivanteiksi ole sopivat
- nitinatikolikolirämimärinatkutinitkutirämpsisrimpsiskilinkolin


BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: kaide - 03.01.15 - klo:20:03
Valivalivalivali . Ajelin etelästä tänne lappiin ja matkalla havaittua:

- kahvikuppi tulee ruutuun vartin välein ja suoraan ajaminen nyt vaan on sangen haastavaa . En tiedä millainen tämä mutteri on mutta ei ole kivaa nyt kyllä
- "acc not available" sadan kilsan välein vaikka tutka ei ole tukossa
- kessy lakkasi toimimasta, siis ovien sensorit
- Geminit kasaavat sisäänsä muuten uskomattoman kasan jäätä ja ravistus sen mukainen . Eivät siis oikeen talvivanteiksi ole sopivat
- nitinatikolikolirämimärinatkutinitkutirämpsisrimpsiskilinkolin

Sori Kaide, sua ei varmaan hymyilytä yhtään, mutta mä putosin sohvalta tuon viimeisen rivin kohdalla!  ;D

Itsellä sama havainto Elegancen vakiovanteista viime talvelta.
Konsernipelejä vuodesta 1993

bustedi

Mistä jatkuva rengaspaineiden-tarkistus varoituksen tulo voi johtua? Ominaisuus vai joku anturi rikki? Parhaillaan joka toinen päivä huutaa. Välillä sanoo tarkista paine ja välillä sanoo tarkista vasen eturengas.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: bustedi - 04.01.15 - klo:16:27
Mistä jatkuva rengaspaineiden-tarkistus varoituksen tulo voi johtua? Ominaisuus vai joku anturi rikki? Parhaillaan joka toinen päivä huutaa. Välillä sanoo tarkista paine ja välillä sanoo tarkista vasen eturengas.

Oothan muistanu renkaan vaihdon jälkee kalibroida anturit?
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

kt

Ohjekirja kannattaa lukea aina kerran läpi, vaikka olisikin jo automies.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

bustedi

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 04.01.15 - klo:16:54
Oothan muistanu renkaan vaihdon jälkee kalibroida anturit?

Tottakai. Kalibroin joka kerta kun on huutanut. Enää ei jaksa käydä paineita mittarilla tarkistaa kun samassa ovat koko ajan.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

bustedi

Lainaus käyttäjältä: kt - 04.01.15 - klo:16:56
Ohjekirja kannattaa lukea aina kerran läpi, vaikka olisikin jo automies.

Jos kerran tää ongelman ratkasu kirjasta löytyy niin viitsitkö mullekkin valottaa? Kesällä tätä ei tee. Johtuuko siitä kun ulkolämpötila vaihtelee?
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: bustedi - 04.01.15 - klo:17:10
Tottakai. Kalibroin joka kerta kun on huutanut. Enää ei jaksa käydä paineita mittarilla tarkistaa kun samassa ovat koko ajan.

Kuinka nopeesti kalibroinnista oot parkkeerannu auton? Mietin vaa ku kalibrointi ilmeisesti vaatii suhteellisen pitkän matkan ajoa erillaisissa nopeuksissa onnistuaakseen. Mitää konkreettista tietoo ei oo tosta kui pitkää pitää ajella. Itelle on riittäny aina yhteensä joku ~ 7km ajo motaria ja pikkutietä kotia.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

bustedi

Varmaan väliltä 0km-200km. Pitää seurata vielä tilannetta ja käydä vinkumassa tarvittaessa huollossa jos jatkuu. Kesärenkailla ei tosiaan samaa showta ollut.
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

TTO

Lainaus käyttäjältä: Richeliu - 03.01.15 - klo:10:32
Murheenkryyni nyt jo reilun kuukauden ollut pajalla. Eli uus scout 184hp dsg lootalla. Ajoa oli alle 400km kun ensimmäisen kerran heitti valot näyttöön, ESP, Star/stopp ja rengaspaine.  Huollossa ei vikakoodeja löytynyt ja päivittivät softan ihan vaan varalta. Tästä toiset 200km ja uudestaan samaa. Nyt ollut huollossa marraskuun lopusta lähtien. Odottelevat uutta moottorinohjausyksikköä. 

Huvittavinta tässä on se ettei kertaakaan ole löytynyt vikakoodeja muistista mutta onneksi olen kännykällä kuvannut niin uskoivat huollossa. Katoavat tosiaan kun sammuttaa auton ja starttaa uudestaan. Kesken ajon ei tapahdu, aina vaan startatessa.

Onko muilla kokemuksia vastaavista? En tiedä tuosta valoswhosta mistä puhuvat ?


Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 03.01.15 - klo:11:02
No jopas, ihan selvästi kyse valoshowsta, jonka kanssa tuli taisteltua reilu vuosi ennen sitä softapäivitystä. Päivittivät softan autoosi, herää vain kysymys, mikä versio softasta. Tuo virhekoodien puuttuminen virhelokeilta tms. huolestuttaa hieman, lieköhän valoshow korjaussofta sittenkään ok, joku tietenkin valinnut taas jonkun halvemman oikotien.
Sekin mielenkiintoista, että ko. viat nyt ei-Räsässä, oli alkujaan vain Räsän vikoja.

Varsin mielenkiintoinen juttu. Normi-Ocuissahan valoshowsta ei ole raportoitu. RS:ssä on progressiivisen ohjaus ja adaptiivinen vakkari, joita tavallisessa Ocussa ei ole (toki adaptiivisen tavalliseen saa lisävarusteena, mutta tuskin sitä moneen on valittu) ja nyt valoshowsta "löytyi" Scoutista. Scoutista ohjaus on "tavallinen" ja adaptiivinen vakkari, joten johtaako jäljet adaptiivisen vakkariin?

L&K:ssa on sama "yhdistelmä" kuin Scoutissa - saa nähdä, tuleeko sieltä lisää "valoshowta".

jni

Lainaus käyttäjältä: bustedi - 04.01.15 - klo:16:27
Mistä jatkuva rengaspaineiden-tarkistus varoituksen tulo voi johtua? Ominaisuus vai joku anturi rikki? Parhaillaan joka toinen päivä huutaa. Välillä sanoo tarkista paine ja välillä sanoo tarkista vasen eturengas.

Oletko tarkastanut ne paineet?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 04.01.15 - klo:14:38
Sori Kaide, sua ei varmaan hymyilytä yhtään, mutta mä putosin sohvalta tuon viimeisen rivin kohdalla!  ;D

Itsellä sama havainto Elegancen vakiovanteista viime talvelta.

No se tarkoittaa sitä että toi koppi kolisee , nitisee ja natisee pakkasella niin ettei tuo erinomaisen  mahtava yyber Canton saa peitettyä sitä . 

Nyt liki 30 tkm koeajon jälkeen voi sanoa että : Mahtava auto kesällä ja mutkatiellä, mutta talvi tuo ihan liikaa ominaisuuksia esille
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: kaide - 04.01.15 - klo:18:36
No se tarkoittaa sitä että toi koppi kolisee , nitisee ja natisee pakkasella niin ettei tuo erinomaisen  mahtava yyber Canton saa peitettyä sitä . 

Nyt liki 30 tkm koeajon jälkeen voi sanoa että : Mahtava auto kesällä ja mutkatiellä, mutta talvi tuo ihan liikaa ominaisuuksia esille

Joo, tuttuja oireita, eikä pelkästään Ocu III:sta. Jos auto talvehtii ulkona, niin lunta ja jäätä tuntuu kertyvän joka paikkaan ja aiheuttaa noita nitinöitä ja natinoita. 2013 Transporterin tuulilasin alareunasta kuuluu kanssa niin kauhea sirinä ja natina, ettei auton radio niitä meinaa peittää.

Tuohon auttaa yleensä se, kun saa auton jonnekin lämpimään sulamaan ja kuivumaan.

Mulla on Ocusta häipynyt omia aikojaan oikean puolen A-pilarin ja kojelaudan välistä kuulunut siritys.
Konsernipelejä vuodesta 1993

kaide

#2265
Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 04.01.15 - klo:18:58
Joo, tuttuja oireita, eikä pelkästään Ocu III:sta. Jos auto talvehtii ulkona, niin lunta ja jäätä tuntuu kertyvän joka paikkaan ja aiheuttaa noita nitinöitä ja natinoita. 2013 Transporterin tuulilasin alareunasta kuuluu kanssa niin kauhea sirinä ja natina, ettei auton radio niitä meinaa peittää.

Tuohon auttaa yleensä se, kun saa auton jonnekin lämpimään sulamaan ja kuivumaan.

Mulla on Ocusta häipynyt omia aikojaan oikean puolen A-pilarin ja kojelaudan välistä kuulunut siritys.

Niin, nämä joko hyväksyy tai sitten ei . Edellisistä autoista mm  Ford S-Max -11 rämisi vain jos soitti musiikkia kovaa , muulloin ei mitään 3v /120tkm aikana. Sitten harraste/käyttöpeleistä Saab 9000 -98  ei rämissyt mistään edes vuonna 2011 ja yli 300tkm ajettuna , eikä samaan aikaan käyttiksenä ollut A6 -02 . Skodassa suurin nitinän aiheuttaja on panorama katto ( eli siis koko muu katto ympärillä on liian veltto ) , sekä kojelauta rämisee ja takapää kolisee todella rankasti ja jarrut kitisee.

Summasumarum : Mikään ei ärsytä niin paljon kuin ylimääräiset räminät. Edes vuonna 2004 uutena  hommattu Leon ei missään vaiheessa oireillut näin kun sillä ajelin 100tkm parissa vuodessa


EDIT: Ja olen varma että välillä noi kääntyilevät valot jäätyy asentoon X. Tänäänkinon jumppaliikkeet ollut mitä sattuu ja vastaantulijat vilkuttelee
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: kaide - 03.01.15 - klo:20:03
Valivalivalivali . Ajelin etelästä tänne lappiin ja matkalla havaittua:

- kahvikuppi tulee ruutuun vartin välein ja suoraan ajaminen nyt vaan on sangen haastavaa . En tiedä millainen tämä mutteri on mutta ei ole kivaa nyt kyllä
- "acc not available" sadan kilsan välein vaikka tutka ei ole tukossa
- kessy lakkasi toimimasta, siis ovien sensorit
- Geminit kasaavat sisäänsä muuten uskomattoman kasan jäätä ja ravistus sen mukainen . Eivät siis oikeen talvivanteiksi ole sopivat
- nitinatikolikolirämimärinatkutinitkutirämpsisrimpsiskilinkolin

-kahvikuppilogoa ei onneksi tule omassani kun otin sen hälyn valikoista pois -täysi turhakeplimplomhöpötys

-mutteriohjausta ei -ainakaan vielä- omassani ole eli menee vakaasti (siis vakaasti mutta ei huippuvakaasti eli sellainen "maanläheinen" jyrämäinen vakaus puuttuu talvella joka oli entisessä V40 Volvossa)

-ACC vikaherjaa pukkaa myös välillä vaikka vakkari ei olisi edes ns.valmiusasennossa viiksen osalta

-Kessy lakkasi omassanikin tänään toimimasta ovikahvojen osalta; kummastakaan etuovesta ei käsikosketus toimi vaan ainoastaan kaukosäätimestä avaus ja lukitus

-Hawk on ollut hyvä talvivanne; ei ongelmia lumen tai jään kanssa ja kohtuu pestävät käsin

-nitinää ja natinaa riittää pakkasilla, jessus mikä resonanssi lähtee nyt oikean B-pilarin yläpuolelta kattoverhouksen reunan tienoilta ja kaikki oviaukkojen tienoot sekä ovipaneelit nitisevät nyt ja kojelaudan keskiosasta särinää -tosi kivaa

-lisäksi jarruista aina karmea pamaus kun lähtee pidemmän seisomisen jälkeen liikkeelle eikä väliä onko käsijarru ollut päällä vai ei, aina kuuluu tuo pamaus ja sivustakulkijat ihmettelee (tämä on ollut kaikissa vag-autoissani eli VW, Seat, Audi ja nyt Skeida)

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.01.15 - klo:19:56
-Kessy lakkasi omassanikin tänään toimimasta ovikahvojen osalta; kummastakaan etuovesta ei käsikosketus toimi vaan ainoastaan kaukosäätimestä avaus ja lukitus
Oliskohan vain huono patteri? Kessy alkaa pätkimään aiemmin, kun napista vielä pelaa OK. Näin ainakin Superbin Kessyn kohdalla.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

jni

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 04.01.15 - klo:20:09
Oliskohan vain huono patteri? Kessy alkaa pätkimään aiemmin, kun napista vielä pelaa OK. Näin ainakin Superbin Kessyn kohdalla.

Ei kai se avain koko ajan mitään koodia lähetä, vai?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 04.01.15 - klo:20:09
Oliskohan vain huono patteri? Kessy alkaa pätkimään aiemmin, kun napista vielä pelaa OK. Näin ainakin Superbin Kessyn kohdalla.

Huono patteri vasta 5 kk vanhana? Ei kai?

Tuo kessy temppuili samalla tavalla myös 2012 V40 Vollessa välillä, etenkin talvisaikana. Nykyajan autoissa on niin vikaherkkää monimutkaista tekniikkaa ja hienouksia että ihmettelen miten nää pelaa vaikka 10 v. vanhana.

Kimppari

Lainaus käyttäjältä: luffe - 31.12.14 - klo:13:12
Piti kirjoittamani että siis OIKEALLA, siis se ulkolämpömittari!

Kiitti tiedosta :)
Taas luvattu kovia pakkasia, saapi nähdä mitä ocu siitä tuumaa.

Suoraan ajaminen haastavaa myös minun ocullani. Alla Hakkapelita 8 vakiokoon 16" renkailla. Rengaspaineita kokeiltu välillä 2.5 - 2.8bar. Pienempi paine ehkä parempi...
Tuntuu, että vanha II Octavia -05 kulki huomattavasti vakaammin hakka 7 15" gummeilla...

Tuulen suhina kuuluu myös ajoittain ainakin kuskin ovesta, ihan kuin olisi ikkuna raollaan...

Kuinka huollot on suhtautunut moisiin "pikkuvikoihin"?
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

Zetor

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.01.15 - klo:19:56
Kessy lakkasi omassanikin tänään toimimasta ovikahvojen osalta; kummastakaan etuovesta ei käsikosketus toimi vaan ainoastaan kaukosäätimestä avaus ja lukitus
Passatissa lakkaa kessy toimimasta ovenkahvoista kun ajaa tarpeeksi suolamoskassa eli kun kahvat ovat tarpeeksi märkänä suolaliuoksesta. Pieni putsaus ja taas toimii.
VW Tiguan Allspace 2.0TSI Highline -19
VW Golf 1.4 TSI DSG Comfortline -17
ex Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG -16 + 4*VAG

Ocutj

Kessyn toimimattomuus johtui mulla ainakin kaken patterista. Uusi patteri ja alkoi toimia. Kokeile toista kakea.

Härkönen

Eikä kukaan oo vielä raportoinu samasta ongelmasta mikä mulla on?

CAN-väylä katkoo tietoa sillon kun ratti on käännettynä ja eturenkaat lyö tyhjää.
Tämä aiheuttaa sen että kaikki mahdolliset vikavalot syttyy tauluun. Sammutus ja uudelleen käynnistys kyllä hävittää vikavalot mutta, parkkitutka menee vikatilaan. Se ei nollaannu kun piuhan päässä. Tähän on kuulemma tulossa päivitys kun en ole vikani kanssa yksin, ainakaan Joensuun merkkiliikkeen mukaan. Ja tämä ongelma pulpahtaa esille silloin kun auto on juuri pesty tai tiet on märkänä. Nyt on jo neljästi syttynyt valot tauluun ja kahdesti olen piuhassa käyttänyt.  :-\

marcci

Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 04.01.15 - klo:20:48
Kiitti tiedosta :)
Taas luvattu kovia pakkasia, saapi nähdä mitä ocu siitä tuumaa.

Suoraan ajaminen haastavaa myös minun ocullani. Alla Hakkapelita 8 vakiokoon 16" renkailla. Rengaspaineita kokeiltu välillä 2.5 - 2.8bar. Pienempi paine ehkä parempi...
Tuntuu, että vanha II Octavia -05 kulki huomattavasti vakaammin hakka 7 15" gummeilla...

Tuulen suhina kuuluu myös ajoittain ainakin kuskin ovesta, ihan kuin olisi ikkuna raollaan...

Kuinka huollot on suhtautunut moisiin "pikkuvikoihin"?

Samoja havaintoja täällä.
Ocua saa ohjata kuin venettä, soutaa ja huopaa välillä riittämiin.
Täällä myös samaa tuulen suhinaa kuskin ovessa.
Kessyn patteri meni vaihtoon edellisviikolla, käytössä 7kk, patterinvaihto, hinta 6 eur.



darthjysky

Jatkoa edelliseen. Valoshow softapäivityksen jälkee jääny mukamas eri asiaan liittyvä vikakoodi jota eivät huollossa saaneet pois.
Maahantuojalta kerrottu että kovaa ajoa vaa jos ei haittaa mitää. No täähä tietty ei miulle kelvannu, ni laittovat taannoin kyselyä maahantuojalle että mite edetää. Jälleen kerra maahantuoja kertoo että jos ei mitään oireita ni kovaa ajoa vaa. Koska tilanne ei oo muuttunu mihikkää täähä nyt ei kelvannu vieläkää. Uutta kyselyä maahantuojalle.

Ei tarvine järin kummone ennustaja olla et tän pingis pelin seuraava vaihe on ku maahantuoja kertoo että ajoa vaa.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Kampsu

Mulla kesti kessyn avaimen patteri noin 1v ja 3kk. Mukavasti loppui sitten kokonaan  marketin pihalla joulun pyhinä... Autohan kyllä ilmoittelee siitä, kun on aiheellista alkaa vaihtaa paristoa. Omaa tyhmyyttä en vaihtanut ajoissa. Ei muuta kuin takas kauppaan ja uutta patteria hakemaan. Hintaa investoinnilla taisi olla "ruhtinaalliset" 2,90â,¬. Soitin Rinnallekkin tästä tapahtumasta. Totesivat vain, että jos ongelmia ilmenee niin koodataan avain uudelleen.
Ajossa vain kesäisin Kupla -68 1300, Octavia -13 1.4tsi,muille jo siirretyt Fabia -07 1.6, Almera -04 1.5, Volvo 240 2.0 -89

mrmojo77

Mulla oli Audissa aikoinaan hieman samanlainen ongelma. Pari kertaa syttyi 5 varoitusvaloa tauluun ilman pätevää syytä. Ekalla kerralla tosin muistan, että ajoin vinosti katukynnyyksestä ylös ja eturenkaat suti ennen kuin valot syttyi.
Huollossa ei mitään vikakoodeja löytynyt ja lopulta tehtaalta vastattiin, että mittaristo on vaihdettava. Mittaristo vaihdettiin ja vikaa ei sen jälkeen näkynyt. Heti vaihdon jälkeen uusi mittaristo myös päätti, että öljynvaihto oli suoritettava heti n. 15000km kohdalla eikä n. 30000km kohdalla, kuten aiempi mittaristo tietokoneellaa suunnitteli.

luffe

Kaiken murheen keskellä myös toisenlaisia uutisia: Ocullani paljon talviajoa takana, suolatulla, auratulla, lumisella ja jäisellä tiellä, nollakelissä, 28 asteen pakkasessa ja:
Auto kulkee suoraan kuin unelma Nokian kitkoilla, on lämmin varsin pian (vähintään samaa tasoa kuin vanhat V70 dieselini), kessy toimii, webasto toimii, ovet toimivat, toki kovalla pakkasella auto pitää narinoita, niin ne minun entiset Volvonikin narisivat pakkasella. Ocu mitä mainioin talviauto joka tapauksessa. Ei valoshowta, apumiehen puolen ulko-ovenkahva on rasvattu ja takapenkit kippaus korjattu. Eipa muuta, takana reilussa vuodessa 38 tuh km.
Ocu III 1.4 TSI Combi Elegance DSG
aikaisemmat Ocu:t  1.9 tdi LB      1.9 tdi Combi

Timppe

Lainaus käyttäjältä: jni - 04.01.15 - klo:20:15
Ei kai se avain koko ajan mitään koodia lähetä, vai?
No ei, mutta auton lähellä ja autossa ollessaan se aika-ajoin lähettää ja sähköä menee enemmän kuin tavallisessa avaimessa tietty. Autossa olevat LF-lähettimet herättää avaimen täyteen iskuun ja sitten auto ja avain vaihtavat koodeja keskenään HF-taajuudella ja silloin tehonkulutus avaimessa kasvaa. Mutta koko ajan menee siis pikkuisen sähköä avaimen vastaaottimessa.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy