Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.12.14 - klo:09:07
Jarrut ei omassani vingu, mutta se jo wanha vagien "ominaisuus" on näissäkin, eli jos ilma on kostea ja auto seisonut kauemmin, kuuluu jarruista pamahdus kun auto liikahtaa. Kova pamaus tulee jos kässäri on ollut päällä. Tuollaista pamausta ei ole kuulunut muista merkeistä, ainoastaan vageista (alkaen vanhakoppainen Ibiza FR vm. 2006 ja päätyen 2014 Räsä).

Nyt on alkaneet nitinät ja natinatkin. Kuopissa ja mutkissa b-pilarin tienoosta kuuluu natinaa, samoin kojelaudan päällysosasta. Kori lienee tässä farkkumallissa melko vetelä, ja kilsojen myötä se lienee veltostunut jolloin elämisen takia alkoi natisemaan. Samat äänet ovat olleet aiemmissa Volkkareissa ajan oloon, joten ei uutta.

Kaikissa merkeissä laatu on laskenut koska kustannussäästöjä pitää etsiä. Bemareissa on jarruvinkumista/kiljumista, niveliä on uusittu ääntelyn takia. Ex-Volvossani (vm 2012) oli monia takuuvikoja heti uudesta. Tämmöisiä nämä nykyvehkeet ovat...

Omassani ei jarrut vingu myöskään. Paukahdus kyllä kuuluu jos kostealla ilmalla pitää kässäriä päällä, ei haittaa.
Nitinät ja natinat on omassani poistuneet ajanmyötä :) Alussa kuului pieniä ääniä, mutta ei onneksi enään.

Eniten ärsyttää kun rapakeleillä kyljet, sivuikkunat ja sivupeilit (itse peiliosa) on ihan paskan peitossa. Muissa autoissa ei ole ollu vastaavaa, ainakaan sivuikkunoiden ja peilien kanssa :)
Tosin ei muissa ole talvella ollutkaan 225/45/17 kumeja  ::)
No, onneksi pääkaupunkiseudulla ei ole usein rapakelejä talvella... Eiku!

Ukkometso

Ouzi, kun sinun autoosi vaihdettiin takaiskarit, niin loppuiko kolinat ja kuminat takaa? Ja selvisikö että mikä iskareissa oli vikana?

Minun 1.2 TSI LB 2014 kuuluu myös takaa kumahtelua kuopissa ja nimismiehen kiharoissa, siinä on myös huonon tien paketti.
Öljynvaihto reissulla tutkivat merkkiliikkeeesä, mutta eivät löytäneet syytä, näin ainakin sanoivat.

Kun lyön kämmenellä tavaratilasta käsin takapenkin takaosaan niin se sama ääni kuuluu silloinkin.
Tässä on vähän epäselvää että onko siinä tavarasäiliö / takapenkki yhdistelmässä jokin akustinen "ominaisuus" että se helposti kumahtaa vai onko myös takaiskarit jotenkin liian tiukat sisäänpäin joustoissa vai onko vähän molemmissa sellainen yhteisvaikutus "ominaisuus".

Kuuluuko muilla kumahtelua ja vähän niinkuin kolahteluakin takaosasta ja onko siihen syytä / korjausta löytynyt?
Kyllä se jonkun verran harmittaa kun muuten on niin hiljainen auto, pikku natinoille joskus saman tekee mutta tuo kumahtelu pitäis saada loppumaan.

Onko muilla öljytikku kylmässä koneessa tiukasti kiinni, niinkuin siellä olisi kova alipaine kun ensimmäisen kerran nostaa ylös. sen jälkeen se on taas liiankin löysä kunnes sillä taas ajetaan ja kokeillaan uudestaan. En ole aikaisemmin muissa autoissa törmannyt moiseen.  Tuskin vika mutta mielenkiintoinen.

Länskäri

Vanha viidakon sanonta pitänee vieläkin paikkansa:" Ã,,lä ole huolissasi jos autosta kuuluu ääniä. Huolestu vasta sitten jo mitään ei kuulu. "  8)

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 20.12.14 - klo:09:32
Omassani ei jarrut vingu myöskään. Paukahdus kyllä kuuluu jos kostealla ilmalla pitää kässäriä päällä, ei haittaa.

Eniten ärsyttää kun rapakeleillä kyljet, sivuikkunat ja sivupeilit (itse peiliosa) on ihan paskan peitossa. Muissa autoissa ei ole ollu vastaavaa, ainakaan sivuikkunoiden ja peilien kanssa :)
Tosin ei muissa ole talvella ollutkaan 225/45/17 kumeja  ::)

Paukahdus tulee siitä, kun jarrulevyyn kiinni ruostuneet jarrupalat paukahtaen irtoavat.
Yleensäkin ottaen kaikkinainen jarruihin liittyvä kitinä (siis sekä itse vauhdintappajista, että käyttäjistä) lisääntyivät rajusti sen jälkeen, kun jarrujen kitkapintoihin lakattiin laittamasta asbestia. Korvaavan materiaalin etsintä lienee yhä vaiheessa.

Mulla kanssa sivupeilit ja ikkunat kuraantuu, vaikka ihan 205-16" renkaat vakiovanteella syvällä pyöränkotelossa. Eniten ehkäpä otsasuoneen ottaa, kun pesun jälkeen tuolta peilien koteloista roiskuu vettä pitkin etuovia ja ikkunoita.  >:(
Konsernipelejä vuodesta 1993

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 20.12.14 - klo:11:25
Mulla kanssa sivupeilit ja ikkunat kuraantuu, vaikka ihan 205-16" renkaat vakiovanteella syvällä pyöränkotelossa. Eniten ehkäpä otsasuoneen ottaa, kun pesun jälkeen tuolta peilien koteloista roiskuu vettä pitkin etuovia ja ikkunoita.  >:(

Onko kellään vielä kokemusta onko Scoutissa sama sivuikkunoiden rapaantumisongelma?
Scoutissahan on lokarikaarissa muovihärpäkkeet ja korotetun alustan myötä ehkä hitusen erllainen aerosynamiikka.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 20.12.14 - klo:09:32

Eniten ärsyttää kun rapakeleillä kyljet, sivuikkunat ja sivupeilit (itse peiliosa) on ihan paskan peitossa. Muissa autoissa ei ole ollu vastaavaa, ainakaan sivuikkunoiden ja peilien kanssa :)
Tosin ei muissa ole talvella ollutkaan 225/45/17 kumeja  ::)
No, onneksi pääkaupunkiseudulla ei ole usein rapakelejä talvella... Eiku!

Edellisistä autoistani Golf V, Sekä Octavia, kuten myös nykyinen A4 sotkevat kyljet, sivulasit ja peilit rapakeleillä. Eli ei sinänsä taida olla uuden Octavian ongelma :)
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

kaide

Valojen harituksesta : Ajelin juuri Porista Hesaan pimeällä ja ihmettelin Forssaan asti kun joka kolmas henkilöauto vilkuttaa valoja ja joka ikinen isomman ajoneuvon kuljettaja poltti päreensä ihan huolella ja antoi pahimmillaan sokaisevan valoshown, vaikka valosihteeri oli pistänyt lyhyet päälle ajoissa. Pitkät nyt näyttää kuusen latvoihin muutenkin , mutta joku on pahasti pielessä lähivaloissakin . Forssan kohdalla tajusin pistää valot " eco" tilaan , jolloin ilmeisesti kaikki elämä loppuu ja asettuvat aloilleen ns perusasentoon ? . Kaukovalot palasivat näyttämään tietä eikä lyhyilläkään enää kukaan vilkutellut valoja.

Johtopäätös. Kyllä ne harittaa ihan mihin sattuu !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 20.12.14 - klo:11:25
Eniten ehkäpä otsasuoneen ottaa, kun pesun jälkeen tuolta peilien koteloista roiskuu vettä pitkin etuovia ja ikkunoita.  >:(

Tämä on kyllä ärsyttävin ominaisuus ex. TS Leonissa ja nykyisessä Cuprassa. Vaikka miten kuivaat nuo peilit (mm. lehtipuhallinta kokeiltu) niin aivan sama, seuraavan kerran liikkeelle lähtiessä vedet valuu pitkin kylkiä. Ei siinä vielä mitään, mutta tiepöly iskee kiinni vesirantuihin ja puhtaalla maalipinnalla on *askanruskeat rannut...  :o  Pitäisikö noihin peileihin porata joku vedenpoistoaukko tai tubeless-venttiili, jotta saisi puhallettua ne kuivaksi...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 20.12.14 - klo:09:32
Omassani ei jarrut vingu myöskään. Paukahdus kyllä kuuluu jos kostealla ilmalla pitää kässäriä päällä, ei haittaa.
Nitinät ja natinat on omassani poistuneet ajanmyötä :) Alussa kuului pieniä ääniä, mutta ei onneksi enään.

Eniten ärsyttää kun rapakeleillä kyljet, sivuikkunat ja sivupeilit (itse peiliosa) on ihan paskan peitossa. Muissa autoissa ei ole ollu vastaavaa, ainakaan sivuikkunoiden ja peilien kanssa :)
Tosin ei muissa ole talvella ollutkaan 225/45/17 kumeja  ::)
No, onneksi pääkaupunkiseudulla ei ole usein rapakelejä talvella... Eiku!

Mikähän ihme siinä on, että nimen omaan vageissa nuo kostealla kiinni "liimautuvat" jarrupalat ja levyt pitävät auton eka kertaa parkkeerauksen jälkeen liikkeellelähdössä sen kammottavan pamauksen, jota ihmettelevat parkkihallissa kaikki muut suu auki? Tuota pamausta ei tule Volvosta, Tojotasta tai muista, vain vageista. Liekö oma alihankkija noille jarruosille ja sen mukaiset ainesosat paloissa vai mikä lie?

Kuraantuuhan tämä Ocu toki, mutta paaaljon vähemmän kuin erikoisen pienillä etuläpillä varustettu Audi A3 sedan. Ja sivulasit ovat ihan samalla tavalla likaantuneet vaikkapa Volvo V40:ssä, Auriksessa kuin A3:ssakin. Se vaan on näiden nykyautojen yleisominaisuus...Sivupeilien veden keruussa sama juttu; kaikissa 2000-luvun vehkeissä tuo on ärsyttänyt eli vesi valuu ajon aikana pestyn auton kyljille eikä sieltä peilikotelon alta sitä saa oikein millään pois kuivatessa. Joku 70-luvun autojen yksinkertainen peili olisi jees.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: kaide - 20.12.14 - klo:19:19
Valojen harituksesta : Ajelin juuri Porista Hesaan pimeällä ja ihmettelin Forssaan asti kun joka kolmas henkilöauto vilkuttaa valoja ja joka ikinen isomman ajoneuvon kuljettaja poltti päreensä ihan huolella ja antoi pahimmillaan sokaisevan valoshown, vaikka valosihteeri oli pistänyt lyhyet päälle ajoissa. Pitkät nyt näyttää kuusen latvoihin muutenkin , mutta joku on pahasti pielessä lähivaloissakin . Forssan kohdalla tajusin pistää valot " eco" tilaan , jolloin ilmeisesti kaikki elämä loppuu ja asettuvat aloilleen ns perusasentoon ? . Kaukovalot palasivat näyttämään tietä eikä lyhyilläkään enää kukaan vilkutellut valoja.

Johtopäätös. Kyllä ne harittaa ihan mihin sattuu !

Saako muuten tuon koko valoassarin kytkettyä valikosta pois eli siis valojen käyttö perinteisellä wanhan hywän ajan tavalla: viiksivivusta ees taas lyhyet ja pitkät kuskin tekemänä? (toivoo tämä kaiken maailman auto-assareihin tympääntynyt keski-ikäinen ukonrahjus)

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: kaide - 20.12.14 - klo:19:19
Valojen harituksesta : Ajelin juuri Porista Hesaan pimeällä ja ihmettelin Forssaan asti kun joka kolmas henkilöauto vilkuttaa valoja ja joka ikinen isomman ajoneuvon kuljettaja poltti päreensä Johtopäätös. Kyllä ne harittaa ihan mihin sattuu !
Onkohan nyt niin että valojärjestelmä on herkkä menemään pieleen säädöistään, vai mikä on? Minä olen ajanut kuluvana syksynä tuhansia km pimeässä, vesi ja räntäsateessa, ja ihmetellyt miksi kukaan ei räpsytä valojaan. Ainoastaan parikertaa mäen harjanteella vastaantulija on välkäyttänyt. Ja automaatti päällä jatkuvasti niin valoissa kuin pyyhkijöissä, lukuunottamatta vikaviikkoa jolloin valoautomaatissa oli bitti poikittain. Vika poistui itsekseen.

Devl

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.12.14 - klo:20:36
Saako muuten tuon koko valoassarin kytkettyä valikosta pois eli siis valojen käyttö perinteisellä wanhan hywän ajan tavalla: viiksivivusta ees taas lyhyet ja pitkät kuskin tekemänä? (toivoo tämä kaiken maailman auto-assareihin tympääntynyt keski-ikäinen ukonrahjus)
Saa. Menet CAR -> settings -> lights ja täppä pois light assist kohdasta. Sitten toimii normaaliin tapaan vilkun viiksestä.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.12.14 - klo:20:33
Mikähän ihme siinä on, että nimen omaan vageissa nuo kostealla kiinni "liimautuvat" jarrupalat ja levyt pitävät auton eka kertaa parkkeerauksen jälkeen liikkeellelähdössä sen kammottavan pamauksen, jota ihmettelevat parkkihallissa kaikki muut suu auki? Tuota pamausta ei tule Volvosta, Tojotasta tai muista, vain vageista. Liekö oma alihankkija noille jarruosille ja sen mukaiset ainesosat paloissa vai mikä lie?

Vieläkö Volvossa on käsijarru toteutettu jarrulevyn sisään sijoitetulla rumpujarrulla? Se on osoittatunut vanhemmiten muutenkin varmempitoimiseksi kuin vagineiden käyttöjarrun satulaa käyttävä käsijarru.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.12.14 - klo:20:36
Saako muuten tuon koko valoassarin kytkettyä valikosta pois eli siis valojen käyttö perinteisellä wanhan hywän ajan tavalla: viiksivivusta ees taas lyhyet ja pitkät kuskin tekemänä? (toivoo tämä kaiken maailman auto-assareihin tympääntynyt keski-ikäinen ukonrahjus)

Pidä valokytkintä ns. I-asennossa, äärimmäisenä oikealla. Ei ole mitään automatiikkaa mukana. Paitsi tietysti valot sammuvat auton sammuessa.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.12.14 - klo:20:33
Kuraantuuhan tämä Ocu toki, mutta paaaljon vähemmän kuin erikoisen pienillä etuläpillä varustettu Audi A3 sedan. Ja sivulasit ovat ihan samalla tavalla likaantuneet vaikkapa Volvo V40:ssä, Auriksessa kuin A3:ssakin. Se vaan on näiden nykyautojen yleisominaisuus...Sivupeilien veden keruussa sama juttu; kaikissa 2000-luvun vehkeissä tuo on ärsyttänyt eli vesi valuu ajon aikana pestyn auton kyljille eikä sieltä peilikotelon alta sitä saa oikein millään pois kuivatessa. Joku 70-luvun autojen yksinkertainen peili olisi jees.

Mielestäni Octavia II FL ei kurannut sivupeilejä ihan näin paljon. Vielä vähemmän Octavia II RS ilman faceliftiä.

Pitänee alkaa virittämään  ;D -->

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Devl - 20.12.14 - klo:21:05
Saa. Menet CAR -> settings -> lights ja täppä pois light assist kohdasta. Sitten toimii normaaliin tapaan vilkun viiksestä.

Kiitos! Tuon teen heti kun menen taas autolle. Voi kunpa saisi samalla tavalla valikosta kytkettyä pysyväisluoteisesti ACC:n päältä tavis-vakkariksi niin tekisin heti. Huomenna itälahnani on menossa Veholle ACC:n säätöön; pitää kysäistä huoltoukolta saisiko sen jotenkin muutettua taviscruiseksi.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 21.12.14 - klo:08:23
Mielestäni Octavia II FL ei kurannut sivupeilejä ihan näin paljon. Vielä vähemmän Octavia II RS ilman faceliftiä.


Tomi se aika vaan kultaa muistot. ;)

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 21.12.14 - klo:08:23
Mielestäni Octavia II FL ei kurannut sivupeilejä ihan näin paljon.

Et ole yksin tuon mielipiteesi kanssa.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Peeveli



Ja kävi joulun aatonaattona tyhjiltä vatsoilta käsky perhekunnalle, että ruokakauppaan on matka tehtävä ja sapuskat pöytään laitettava.

Kaupan edustalla, tien reunassa, en vaan meinannut päästä räsäsestä ulos. Sisäkahva toimi, mutta ovi ei auennut. Vaimon piti avata kuskin ovi ulkopuolelta, siitä se avautui normaalisti kahvasta avaten ja vetäen, eikä kyse ollut jäätyneistä tiivisteistä. Sen sijaan eilen iltamyöhällä, rankan lumituiskun jälkeen, etuovi oli jäätynyt ylimmästä ovikarmin kohdasta (se ylin ikkunakehyksen tiivistekohta, joka on sellaista kangasmaisen tuntuista ainetta) ja sen repeytyneitä pieniä kappaleita oli korin oviaukon metallipintaan jäätyneenä. Suunnittelu vaikuttaa ontuvalta; etuovien yläosan tiiviste jää korin katon ylätaitteen ulkopuolelle eli katolta valuva vesi/lumi valuu suoraan tiivistepintaan. Sen sijaan takaovissa vastaava oven yläreuna jää kattotaitteen sisäpuolelle kuten pitääkin. Kahvat sentään eivät ole jäätyneet vielä, kuten volkkareissa oli tapana. En tiedä miten tällä pärjäisi jatkuvassa avotaivaan alla säilytyksessä, onneksi nyt on kotona ja töissä parkkihallipaikat...





darthjysky

Hyvin on pärjännyt avotaivaalla räsänen. Ei ollut ongelmia viimetalvena eikä tänä syksynä.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.12.14 - klo:11:33...en vaan meinannut päästä räsäsestä ulos. Sisäkahva toimi, mutta ovi ei auennut. Vaimon piti avata kuskin ovi ulkopuolelta, siitä se avautui normaalisti kahvasta avaten ja vetäen, eikä kyse ollut jäätyneistä tiivisteistä. Sen sijaan eilen iltamyöhällä, rankan lumituiskun jälkeen, etuovi oli jäätynyt ylimmästä ovikarmin kohdasta (se ylin ikkunakehyksen tiivistekohta, joka on sellaista kangasmaisen tuntuista ainetta) ...
Jotenkin kuulostaa tutulta, kun oli rankkasateita ja pikku pakkasia vuorotellen.

Pumpeli

Onko toi normaalia,että näin pakkasella ajovalojen lasi jäätyy myös sisäpinnoiltakin osittain!?

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 23.12.14 - klo:18:09
Onko toi normaalia,että näin pakkasella ajovalojen lasi jäätyy myös sisäpinnoiltakin osittain!?
Täytyy olla, koska sisäpuolen huurtuminenkin oikein manuaalissa mainitaan erikseen.

Octavia4x4

Ocu oli viimeyön taivasalla appelan pihassa. Tänään aamupäivällä, kun piti siirtyä seuraavaan bilepaikkaan, apumiehen ovi kyllä aukeni, mutta eipä mennyt enää kiinni. Lukkolaitetta piti lämmittää kuumavesipussilla ennen kuin suostui ovi jäämään kiinni. Tuo kikka Golf/Jetta MkII:n ajoilta. Eikö siis VAG-inssit ole mitään oppineet 30-vuodessa? Onneks on kuormaliinat aina takakontissa, jos vaikka päättää jäätyä joskus paikassa, jossa ei ole kuumaa vettä tarjolla. ;)
Konsernipelejä vuodesta 1993

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 25.12.14 - klo:20:39
Ocu oli viimeyön taivasalla appelan pihassa. Tänään aamupäivällä, kun piti siirtyä seuraavaan bilepaikkaan, apumiehen ovi kyllä aukeni, mutta eipä mennyt enää kiinni. Lukkolaitetta piti lämmittää kuumavesipussilla ennen kuin suostui ovi jäämään kiinni. Tuo kikka Golf/Jetta MkII:n ajoilta. Eikö siis VAG-inssit ole mitään oppineet 30-vuodessa? Onneks on kuormaliinat aina takakontissa, jos vaikka päättää jäätyä joskus paikassa, jossa ei ole kuumaa vettä tarjolla. ;)

Ei ole oppineet. Vielä OCU III etuovien tiivisteissä sama hölmöys kuin esim iv goöfissa (vesi ohjataan metallipinnnan ja mattapintaisen tiivisteen väliin. Pahalla ilmalla jäätyy ovet kiinni. Jos noin yksinkertaista asiaa ei saada kuntoon 20-30 vuodessa, ei voi olettaa että lukkojakaan saadaan kuntoon.

Oikein itkettää kun katsoo halpojen Japsien ovien vedenpoistoratkaisuja. Ne ovat 30 vuotta edellä vaggineita. Jopa jossain säälittävässä Jukessa on tuplaohjaus ja tiivisteet ja lukot pysyy kunnossa läpi talven eikä tarvitse pelätä että jää rikkoo pellit...

Ihmettelen kyllä miten TM:n testaajat saavat vuodesta toiseen vaggineet talvitestien voittajiksi. Paljon surkeampia talviautoja saa hakea. Vasta VII golfissa on saatu lämmityslaite joka pitää ohjaamon lämpimänä. Uusimmassa A3:ssa joillain vielä haastetta saada lämmintä varpaille. Volvot ja  halvimmatkin Japsit ovat aivan eri tasolla talvikäyttöautoina.

FoamCleaner

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 25.12.14 - klo:20:39
Ocu oli viimeyön taivasalla appelan pihassa. Tänään aamupäivällä, kun piti siirtyä seuraavaan bilepaikkaan, apumiehen ovi kyllä aukeni, mutta eipä mennyt enää kiinni. Lukkolaitetta piti lämmittää kuumavesipussilla ennen kuin suostui ovi jäämään kiinni. Tuo kikka Golf/Jetta MkII:n ajoilta. Eikö siis VAG-inssit ole mitään oppineet 30-vuodessa? Onneks on kuormaliinat aina takakontissa, jos vaikka päättää jäätyä joskus paikassa, jossa ei ole kuumaa vettä tarjolla. ;)


Jos vain pientä tai suurta muovipussia löytyy autosta, ~37C nestettä löytyy lähempää kuin uskoisikaan, siis ihan siinä "hädän" muodossa, jos tiukka paikka tulee ja lukko pitäisi auki/kiinni saada. Ehkä niitä viimeisiä keinoja mutta keino kuitenkin.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 27.12.14 - klo:13:30

Jos vain pientä tai suurta muovipussia löytyy autosta, ~37C nestettä löytyy lähempää kuin uskoisikaan, siis ihan siinä "hädän" muodossa, jos tiukka paikka tulee ja lukko pitäisi auki/kiinni saada. Ehkä niitä viimeisiä keinoja mutta keino kuitenkin.

Ai perhana, parhaat naurut pitkään aikaan!  ;D Tuo pitäis varmaan laittaa näiden VAGineiden käyttikseen, että "Jos liikut autollasi sivistyksen ulkopuolella, pidä autossasi muovipusseja ja rakkosi täynnä".  ;D
Konsernipelejä vuodesta 1993

Loikkari

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 27.12.14 - klo:16:08
Ai perhana, parhaat naurut pitkään aikaan!  ;D Tuo pitäis varmaan laittaa näiden VAGineiden käyttikseen, että "Jos liikut autollasi sivistyksen ulkopuolella, pidä autossasi muovipusseja ja rakkosi täynnä".  ;D

Viimeisimpien huhujen mukaan tulossa vakiovarusteeksi.
koodi:KU51
tuote:"Simply clever"-tekstillä varustettu pakastepussi hanskalokeroon.

Peeveli

Kyllä Ocu III:n ovirakenteessa on tosiaan talvea ajatellen sanomista...Pesussa oven kynnys kerää uskomattoman paljon vettä ja se hulahtaa ryöppynä ulos kun sen avaa pesun jälkeen. Mitähän tapahtuisi jos pesettäisi koneessa ja ajaisi vaan pakkasella ennen pysähdystä? Onneksi tulee itse pestyä joten voi jo sisähallissa lämpimässä availla ovet ja kuivata välit. Vaikka kuinka kuivailee auton kunnolla, esimerkiksi ovenkahvat ovat kauttaaltaan pakkasella jäykät ja hivenen jumittelevatkin, vaikka viimeksi pesty alkuviikosta ja säilytetty parkkihallissa. Alkuviikostahan se teki myös sen, että kuskin ovi ei auennut sisäkahvasta vaan ainoastaan ulkoapäin, vaimon avaamana (en tajunnut avata sivuikkunaa ja käsi ulos vietynä avata ulkokahvasta -ja ehkä parempikin koska sivulasikin olisi voinut olla jäässä).

Onneksi sentään lämpöä kabiinissa piisaa ainakin bensaräsässä ilman mitään esilämmittimiä tai viimasuojuksia. Myös jaloille.

repomies

Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 27.12.14 - klo:16:43
Viimeisimpien huhujen mukaan tulossa vakiovarusteeksi.
koodi:KU51
tuote:"Simply clever"-tekstillä varustettu pakastepussi hanskalokeroon.

Ja hintaa tietysti vähintään 9.95â,¬. Only for you my friend!

Auton nimittely vessaksi saikin samalla aivan uuden, konkreettisen merkityksen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy