Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

jopo

Parilla ekalla kerralla uutena tuli, mutta myöhemmin en oo huomannu mitään.

JVR

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 17.11.14 - klo:09:51
Ei käryä tai savua, mutta ainakin oma bensa-Weba tuottaa auton sisälle miehiseen nenään sopivan hyvän lämpimän tuoksun. Kai sitä käryksikin joku voi sanoa... ;)

Omaan nenään tuo ei kovin miellyttävä ole. Aika pistävä haju, vähän kuin liedelle olisi jäänyt jotain kun sitä lämmittää, vaikea kuvailla.
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

kaide

Lainaus käyttäjältä: JVR - 17.11.14 - klo:09:38
Tuleeko muilla webaston käytön aikana auton sisälle käryä? Omassa tulee joka webaston käyttökerralla.

Palaneen muovin käry ja sama käry on tullut jokaisessa autossa jossa on webasto ollut
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

tapz

Lainaus käyttäjältä: kaide - 17.11.14 - klo:16:16
Palaneen muovin käry ja sama käry on tullut jokaisessa autossa jossa on webasto ollut

En ole kyllä huomannut palaneen käryä webaston kanssa. Autotallissa tuoksahtaa hieman palanut bensa, mutta auton sisällä ei kyllä ole mitään muuta hajua, kuin uusien nahka-alcantara penkkien tuoksu :-) Tosin en ole webastoa 10 minuuttia kauempaa pitänyt päällä.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Kimmmo

WEbaston pakokaasut haisee samalla kuin löpöä polttais, siellä ei ole samanlaiset suodattimet kuin normi pakokaadujärjestelmässä, eli haisee samalla "likaisemmalle", hajuhan saattaa hiipiä myös autoon sisälle, kun ei ole skodakaan kaasutiivis..
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

tapz

Lainaus käyttäjältä: Kimmmo - 17.11.14 - klo:17:54
WEbaston pakokaasut haisee samalla kuin löpöä polttais, siellä ei ole samanlaiset suodattimet kuin normi pakokaadujärjestelmässä, eli haisee samalla "likaisemmalle", hajuhan saattaa hiipiä myös autoon sisälle, kun ei ole skodakaan kaasutiivis..

Haju muistuttaa jotain sinoli-retkikeitintä. Tavallaan jopa kotoisampi ja miellyttävämpi, kuin pakokaasun haju. Minulla autotallin huippuimuri on niin suurella teholla, että ei ole auton sisään hiipinyt vähääkään hajua. Ja ei ole taju lähtenyt autoon istumisen jälkeen :-)
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

tapz

Onko kukaan teippaillut ovien ulkopuolella olevia kiiltävän mustia tolppia? Käsittämätöntä laittaa sormenjälkiä keräävää ja helposti naarmuuntuvaa muovia ovenpieleen. Octavia II:ssa on korin väristä peltiä ja paljon paremman ja laadukkaamman näköinen, kuin nämä muovihärpäkkeet.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Anzander

Lainaus käyttäjältä: tapz - 17.11.14 - klo:18:11
Onko kukaan teippaillut ovien ulkopuolella olevia kiiltävän mustia tolppia? Käsittämätöntä laittaa sormenjälkiä keräävää ja helposti naarmuuntuvaa muovia ovenpieleen. Octavia II:ssa on korin väristä peltiä ja paljon paremman ja laadukkaamman näköinen, kuin nämä muovihärpäkkeet.

Onhan tuo musta b-pilari -tyyli jollakin tapaa kuitenkin "modernimman" näköinen kuin korinvärisenä...

tapz

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 17.11.14 - klo:18:19
Onhan tuo musta b-pilari -tyyli jollakin tapaa kuitenkin "modernimman" näköinen kuin korinvärisenä...

Jos moderni tarkoittaa muovia, niin olen vanhanaikainen ja haluan vanhanaikaisen auton. Vihaan muovia lähes joka yhteydessä. Lasi, metalli ja puu ovat paljon tyylikkäämpi ja premium-tuotteet yleensä tehdäänkin niistä (tai hiilikuidusta). Muovia käytetään vain ja ainoastaan, koska se on halpaa.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

clacson

Lainaus käyttäjältä: tapz - 17.11.14 - klo:18:32
Jos moderni tarkoittaa muovia, niin olen vanhanaikainen ja haluan vanhanaikaisen auton. Vihaan muovia lähes joka yhteydessä. Lasi, metalli ja puu ovat paljon tyylikkäämpi ja premium-tuotteet yleensä tehdäänkin niistä (tai hiilikuidusta). Muovia käytetään vain ja ainoastaan, koska se on halpaa.
Muovia käytetään, koska se muotoutuu helpoiten ja tokihan siitä on edullisinta valmistaa osia. Jos pitäisi välttää kaikessa muovia, niin kaiketi pitäisi hankkia Bentley tai Rolls. ;)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Kimmmo

Jup, jos oisin tuon tajunnu, ennenku tökin skrapalla jäät pois, ni en ois tökkiny... Aion laittaa pilareihin jotkut kalvot, gray carbon fiber... Tai jotkut... Nyt on jälkiä... :o
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

-Oksid-

Aika monessa nykyautossa (mm. A-mersussa) näyttää nuo B-pilarit olevan kiiltävää, mustaa muovia (lienevätkö yhtä herkkiä naarmuille ts. pehmeää muovia).
Paremmat olisivat olleet mattapintaisina, kuten 9-3:ssa oli tehty: naarmuja tuli niihinkin mutta eivät pompanneet silmille, kuten noissa tapahtuu. Myös Räsä kakkosesta teippautin pilarit mattamustalla kalvolla ja tuli paremman näköinen kuin vakiona.
Kiillottamallahan ne saa jälleen naarmuttomiksi, hyöty tosin vähän +-0 kun naarmuja tulee jopa mikrokuituliinalla kuivatessa  8) , eli joku kalvo siihen pitäisi päälle vetää jos uuden veroisina haluaisi pysyvän.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

gunkku

Omasta kuskin penkin istuinosan verhous hapertunut / nukkaantunut melko samalla tavalla kuin genII Räsässäkin kävi. Kuvat otettu ja vaihtoanomus vätämässä.
Mittarissa siis about 20tkm ja noin vuoden ikäinen auto. Lompakkoa ei ole takataskussa eikä housuissa muutenkaan mitään mikä tuon istuimen hankaisi huonoksi  :-\

Ei taida siis penkin materiaalien kesto olla parantunut kakkos räsän ajoista. Jatkossa pitänee ottaa nahkat...

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: tapz - 17.11.14 - klo:18:03
Minulla autotallin huippuimuri on niin suurella teholla, että ei ole auton sisään hiipinyt vähääkään hajua. Ja ei ole taju lähtenyt autoon istumisen jälkeen :-)

Mitä? käytättekö Webaa lämpimissä sisätiloissa? Mitä järkee? Vai onko kylmä talli? Itse en käyttäisi sisätiloissa, olipa sitten lämmin tai kylmä tila, pakokaasujen ja palovaaran takia. En ole kylläkään lukenut käyttistä niin tarkkaan että voisin varmuudella sanoa että sisäkäyttö on kiellettyä. Onko kukaan?
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

tapz

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 18.11.14 - klo:09:00
Mitä? käytättekö Webaa lämpimissä sisätiloissa? Mitä järkee? Vai onko kylmä talli? Itse en käyttäisi sisätiloissa, olipa sitten lämmin tai kylmä tila, pakokaasujen ja palovaaran takia. En ole kylläkään lukenut käyttistä niin tarkkaan että voisin varmuudella sanoa että sisäkäyttö on kiellettyä. Onko kukaan?

Valmistaja kieltää käyttämästä sisätiloissa. Varmaankin juuri pakokaasujen takia haluaa pestä kätensä vastuusta. Tallissa ei ole lämmöt kovin suurella, joten kovilla pakkasilla voi olla tarvetta hetken pyöräyttää webastoa. Nyt lähinnä ollut kokeilua. Ei se auto siellä 10 minuutissa palamaan syty, kun itse on viereisessä talossa paikalla. Huippuimuri vetää kyllä pakokaasut pois.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: tapz - 18.11.14 - klo:11:19
Ei se auto siellä 10 minuutissa palamaan syty

Ei varmaan tuossa ajassa ehdi taloa tahi tallia vielä polttaa. Mutta kannattaako Webaa ylipäätään sytyttää tulille noin lyhyeksi ajaksi? En tiedä bensaweboista mutta ainakin naftalaitoksessa liian lyhyet polttoajat karstoittavat tehokkaasti palotilan josta seurauksena epäpuhdas (savuttava) palaminen ja loppuviimeksi ei lähde tulille ollenkaan vaan työntää höyryveturimaista kitkerää savua.

Tästä on kokemusta edellisestä Passat 3C:stä josta ei saanut ajonaikaista Weban itsekseenkäynnistymistä kytkettyä pois. Lyhyttä ajomatkaa kun talvikelissä kertyy riittävästi (esim. marketin pihasta toiseen) niin seurauksena Weban peruskorjaus, itselle sattui kahdesti 3-v aikana. Ja nuo korjaukset on aika hinnakkaita... Lienee kehitystä tapahtunut koska nykyisen reilu 3-v B7:n Webaa ei sitäkään saa ajon aikana kuski säädeltyä mutta ei vielä ole tiltannut. Ja kohtahan tuo lähtee kiertoon joten W remppaa ei taida onneksi olla tulossa.

Sori tämä hieman OT tähän Ocu-ketjuun mutta kun nyt Weba-asioista puhutaan niin onhan ne enempi-vähempi yhteisiä Vag-väelle.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

tapz

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 18.11.14 - klo:12:47
Ei varmaan tuossa ajassa ehdi taloa tahi tallia vielä polttaa. Mutta kannattaako Webaa ylipäätään sytyttää tulille noin lyhyeksi ajaksi? En tiedä bensaweboista mutta ainakin naftalaitoksessa liian lyhyet polttoajat karstoittavat tehokkaasti palotilan josta seurauksena epäpuhdas (savuttava) palaminen ja loppuviimeksi ei lähde tulille ollenkaan vaan työntää höyryveturimaista kitkerää savua.

Webasto jää päälle liikkeelle lähtiessä ja sammuu automaattisesti ellei sitä sammuta nappia painamalla. Joten kokonaispolttoaika voi olla pidempikin, kuin esilämmitykseen käytetty 10min.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Anzander

Lainaus käyttäjältä: tapz - 18.11.14 - klo:12:51
Webasto jää päälle liikkeelle lähtiessä ja sammuu automaattisesti ellei sitä sammuta nappia painamalla. Joten kokonaispolttoaika voi olla pidempikin, kuin esilämmitykseen käytetty 10min.

Ite olen omassa bensa-versiossa pyrkinyt aina vähintään 15min kokonaispolttoon ja yleensä max. 20min tulee käytettyä. Käyttöä tulee vielä ainakin näillä lähellä nollaa -keleillä 1 per päivä, eli aamuisin töihin lähtiessä.
Onko tuo 15-20min kokonaispolttoaika riittävä nokeentumisen ja karstoittumisen välttämiseksi?

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 18.11.14 - klo:13:37
Onko tuo 15-20min kokonaispolttoaika riittävä nokeentumisen ja karstoittumisen välttämiseksi?

Varmuuden vuoksi polttaisin min. 30 min. Toisaalta joku "nyrkkisääntö" on että lämmityksen jälkeisen ajoajan tulee olla vähintään yhtä pitkä kuin varsinaisen esilämmityksen. Tällöin vältytään akun tyhjenemiseltä. Itse lämmitän naftaWebaa min. 30 min, tosin yleensä aina ajankin vähintään tuon ajan siihen päälle. Virran kanssa ei ole ollut koskaan probleemia, tosin B7:ssa on tupla-akkusysteemi.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

tapz

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 18.11.14 - klo:13:49
Varmuuden vuoksi polttaisin min. 30 min. Toisaalta joku "nyrkkisääntö" on että lämmityksen jälkeisen ajoajan tulee olla vähintään yhtä pitkä kuin varsinaisen esilämmityksen. Tällöin vältytään akun tyhjenemiseltä. Itse lämmitän naftaWebaa min. 30 min, tosin yleensä aina ajankin vähintään tuon ajan siihen päälle. Virran kanssa ei ole ollut koskaan probleemia, tosin B7:ssa on tupla-akkusysteemi.

Eikös auton laturi tuota riittävästi virtaa, ettei webasto ajonaikana kuluta akun varaustilaa? Etenkin jos akku on lämmin liikkeelle lähtiessä.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Ouzi

Nyt on kunnon remppa tulossa

Taakse iskarit
Peilit
Jalkatilavalot
oven kahvojen voitelu
Takakontin sähkönostimet (pamput) ::)

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: tapz - 18.11.14 - klo:14:43
Eikös auton laturi tuota riittävästi virtaa, ettei webasto ajonaikana kuluta akun varaustilaa? Etenkin jos akku on lämmin liikkeelle lähtiessä.

Toki. Ajattelin asiaa enemmänkin esilämmityksen suhteen, siis ennen ajoa tapahtuvan.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

Kimmmo

Kellään pamahdellu sulakkeita tupakansytkästä? Kolleegalla kärähti II-koppasessa ja nyt uudessa, väittivät huollossa, että syynä samsung-merkkinen luuri? Ei vikaa laturissa eikä autossa... ???
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

tapz

Lainaus käyttäjältä: teholopa - 15.11.14 - klo:12:21
Lämmitetyssä tallissa on päivät omakin, mutta silti rääkyy. Rääky kesälläkin, joten ei sen koneen tartte olla Kylmä, riittää kun ei oo käynnistetty vähään aikaan.

Sun autosta puuttuu ominaisuus, tee reklamaatio :)

Kiinnitin nyt oikein huomiota, kun viimeksi autoa käynnistin ja kyllähän sieltä jokin ääni kuuluu. Mutta reilusti alle sekunnin kestää, hiljainen, eikä mitenkään erityisen kuuloinen, joten en ole aiemmin edes huomannut.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

pasuunaC3

Onko muiden octavioissa ollut "lonksahtelua" takapäässä ihan kun olisi jotain väljää? Tietääkö kukaan onko näihin vaihdettu takuuseen joitain koiranluota tai iskareita? Kyseessä 7400km ajettu farkku.. keulasta ei epätasaisella tiellä kuulu mitään ylimääräistä ääntä mutta takaa kuuluu :/
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 22.11.14 - klo:21:20
Onko muiden octavioissa ollut "lonksahtelua" takapäässä ihan kun olisi jotain väljää?
Olenko väärässä, mutta minulle on iskostunut vuosien varrella käsitys, että kolina kuuluu Octavian lyhyistä ulosjoustoista? Vai minkälaisessa ajotilanteessa se ilmenee? Huonontien alustaisessani en ole samaa huomannut, nyt kun on ajettuna vajaa 20tkm

jni

^Se lyhyestä ulosjoustosta johtuva kolaus on nimenomaan korotetulla alustalla olevan auton ominaisuus.

Tässäkin ketjusssa on aiemmin mainittu noista kolahteluongelmista. Iskareita taakse on takuuna vaihdettu. Ei muuta kuin korjaamolle ja molle...
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

pasuunaC3

Okei eli niitä on vaihdettu hyvä tietää sillä ääni on suorastaan häiritsevä epätasaisella tiellä ajaessa eikun soitto laakkoselle!
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

sakke66

En äkkiseltään löytänyt, että onko vasemman ajovalon kääntyminen valaisemaan metsää sateella jo ratkennut, mutta valot valikosta tapsi pois kohdasta ;automatic headlight control in rain ja valojen pitäisi taas toimia. Lahdessa skoda specialisti tiesi kertoa tuon konstin kun edes maahantuoja ei tiennyt tuota.

jra72

Miltä porukoiden ocuissa kuulostaa ovien sulkeutuminen? Itsellä tulee melkoinen rämähdys, ei kuulosta sellaiselta siistiltä sulkeutumiselta mihin on muissa autoissa tottunut.
Golf GTE -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy