Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Länskäri

Onko tuohon ovien vedenvarastointi ongelmaan löytynyt ratkaisua?
https://www.youtube.com/watch?v=fGHRvRHPVQs

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 24.08.14 - klo:11:25
Onko tuohon ovien vedenvarastointi ongelmaan löytynyt ratkaisua?
https://www.youtube.com/watch?v=fGHRvRHPVQs


Taitaa olla ominaisuus näissä ocuissa.myös edellisen korimallin fl ocussa keräsi vettä samanlailla,eli jos ollut jo nuinki kauan.niin ei taida parannusta olla tulossa!

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 24.08.14 - klo:11:52
Taitaa olla ominaisuus näissä ocuissa.myös edellisen korimallin fl ocussa keräsi vettä samanlailla,eli jos ollut jo nuinki kauan.niin ei taida parannusta olla tulossa!
Menin makaamaan märkään maahan ja kokeilin jotain älynvälähdystä, laitoin siitä tuonne autotallin puolelle.

Gigaa

Koodattu VCDS:llä kaistanvaihtovilkutusten määräksi 4 (oletus on 3) ja oikea sivupeili kääntymään peruutettaessa alas (toimii kun peilinsäätö on asennossa R).

Nyt kolme kertaa käynyt, että koodaukset eivät toimikaan. Kaistanvaihtovilkutusten määrä ollut 3 ja peili ei käänny peruuttaessa alaspäin. Sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen alkaneet taas toimimaan.

Onkohan auto ollut vikatilassa ja mistä auto oikein kaivaa nuo "oletusasetukset", että kaistanvaihtovilkku vilkahtaa vain 3 kertaa? Vikakoodeja ei ole luettu.

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

vagauto

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 17.08.14 - klo:15:51
Minun auto, 3100 km tehty nämä asiat takuulla:
Matkustajan istuimen verhoilu ja päällinen vaihdettu/uusittu.
Kuljettajan ikkunan tiiviste vaihdettu/uusittu.
Vakionopeudensäädin ei toimi kunnolla, korjattu.
Takaluukun muovi kansi irti, korjattu.

Olisi tutkittava edelleen:
DSG D/S2.

Takuu kestää vain kaksi vuotta - tosi huono, valitettavasti on niin paljon ongelmia.

3500 km:
Vakionopeudensäädin - ongelmia.
DSG - ongelmia.
Tuulilasi - Sateisella säällä on tuulilasilla sumu, ei saa pois.
Tuulen suunnan nappi - ei toimi tarkasti.
"Since Start" - Käynnistyksen jälkeen valikossa „Since Start” polttoaine kulutus ei ole nollattu.
Ilmastointi - on pois päältä (napista kytketty pois), mutta valikossa osoittaa että se on päällä ja kuluttaa polttoainetta.
Asetukset - joskus muutu itse (esimerkiksi: automaattiset tuulilasinpyyhkimet).
Kaikkien ovien vedenvarastointi ongelma.
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

kaide

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 26.08.14 - klo:19:38
3500 km:
Vakionopeudensäädin - ongelmia.
MILLAISIA ?
DSG - ongelmia.
MILLAISIA ?
Tuulilasi - Sateisella säällä on tuulilasilla sumu, ei saa pois.
Laita ilmastoinnin asetuksista profiili " strong" - > auttaa ongelmaan
Tuulen suunnan nappi - ei toimi tarkasti.
MIT,, ?!? Tuulen suunta ?!?
"Since Start" - Käynnistyksen jälkeen valikossa „Since Start” polttoaine kulutus ei ole nollattu.
Pitää olla tunnin sammuksissa tms. ennenkuin nollaantuu
Ilmastointi - on pois päältä (napista kytketty pois), mutta valikossa osoittaa että se on päällä ja kuluttaa polttoainetta.
JUST
Asetukset - joskus muutu itse (esimerkiksi: automaattiset tuulilasinpyyhkimet).
Kaikkien ovien vedenvarastointi ongelma.

Suurimpaan osaan auttaa manuaalin lukeminen

BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

vagauto

Lainaus käyttäjältä: kaide - 26.08.14 - klo:19:47
Suurimpaan osaan auttaa manuaalin lukeminen


Omistajan käsikirjasta ei ole mitään hyötyä! Jälleenmyyjä on tutkinut auton, on ongelmia. Maahantuojan on saanut saman luettelon. Toivottavasti asiat saa kuntoon.
Skoda Octavia III 1.2 TSI DSG

hta

Ikkunat sumussa on kaksi vaihtoehtoa.

1.
Sinulla on päällä sisäilmankierto tai asetus on automaatilla ja ulkona on ilmanlaatu huono. Ratkaisu, laita se manuaalisesti normaali asentoon jossa ulkoilma otetaan auton ulkopuolelta aina.

2.
Ilmastointi on pois päältä. Ei ole mitään järkeä kytkeä sitä pois päältä varsinkaan polttoaineen säästö mielessä. Ero on jossain olemattoman ja mitättömän välimaastossa. Säästät enemmän polttoainetta jättämällä yhden rivakan ohituksen tekemättä...
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Sokota09

On alkanut ihmetyttämään laahaava ääni, joka kuuluu pienillä nopeuksilla moottorijarrutusta tehtäessä tai kun laittaa kytkimen pohjaan. Ei ole kyse ilmastoinnista, koska ääni kuuluu siitäkin huolimatta. Eilen sitä yritin paikantaa, niin ääni kuuluu suht keskeltä. Olisiko voimansiirrossa jotain häikkää? ,,äni on ollut omasta mielestä jo alusta saakka, autolla ajettu nyt +3600 km. Voiko hihnasta kuulua laahaava ääni? Kyseessä siis 1.4 TSI moottori.

TTO

#1659
Lainaus käyttäjältä: vagauto - 26.08.14 - klo:19:38
Asetukset - joskus muutu itse (esimerkiksi: automaattiset tuulilasinpyyhkimet).

Asetukset ovat avainkohtaiset, joten auto on luultavasti avattu eri avaimilla.

Kaide vastasikin loppuihin aika kattavasti (hieman piilossa lainauksen joukossa).
Edit: Since start -kulutus taitaa vaatia 2 tunnin pysähdyksen nollautuakseen (en tarkastanut manuaalista).

tapz

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 26.08.14 - klo:19:38
Vakionopeudensäädin - ongelmia.
DSG - ongelmia.
Tuulen suunnan nappi - ei toimi tarkasti.
"Since Start" - Käynnistyksen jälkeen valikossa „Since Start” polttoaine kulutus ei ole nollattu.
Ilmastointi - on pois päältä (napista kytketty pois), mutta valikossa osoittaa että se on päällä ja kuluttaa polttoainetta.

Eivätkös kulutus, ajettu matka yms. nollaudu kaikki samaan aikaan? Ja kyllä se ainakin kaksi tuntia tosiaan vaatii.

Ilmastoinninsammutusongelma on kyllä mielestäni vähän hakemalla haettu. Mitä merkitystä sillä on ja kuka koskaan sammuttaa ilmastoinnin? Todennäköisesti tehtaalla ajattelevat samalla tavalla eivätkä ole valikoissa hirveästi viitsineet nähdä vaivaa asian eteen. Ilmastoinnin kulutuslukemakin on todennäköisesti sen verran vakio, että se on vain kovakoodattu arvo.

DSG:n kanssa on ongelmia ja "ongelmia". Se ei aina osaa lukea ajatuksia, eikä ihan joka kerta toimi edes loogisesti. Tämä on hyvin eri asia, kuin se, että vaihteisto olisi oikeasti rikki, eikä esim. suostu vaihtamaan ollenkaan tai huudattaa kovilla kierroksilla.

Adaptiivinen vakionopeudensäädin on uusi softalelu, joten varmasti bugeja löytyy. Jos ei niitä siedä, niin ei kannata ottaa autoon kaikkia uusimpia teknisiä lisävarusteita. Ne tuntuvat kivoilta lisävarustelistassa, mutta käytännössä ensimmäiset käyttäjät ovat niiden beta-testaajia.

Minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan mikä on tuulen suunnan nappi? Liittyykö jotenkin navigaattorin myötä näytöllä näkyvään kompassiin?
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

TTO

Lainaus käyttäjältä: tapz - 27.08.14 - klo:09:30
Ilmastoinnin kulutuslukemakin on todennäköisesti sen verran vakio, että se on vain kovakoodattu arvo.

Kyllä tuo kulutuslukema vaihtelee sen mukaan miten ilmastointi on päällä eikä ole mikään kovakoodattu arvo. Eihän kovakoodatulla arvolla olisi edes mitään virkaa.

tapz

Lainaus käyttäjältä: TTO - 27.08.14 - klo:09:50
Kyllä tuo kulutuslukema vaihtelee sen mukaan miten ilmastointi on päällä eikä ole mikään kovakoodattu arvo. Eihän kovakoodatulla arvolla olisi edes mitään virkaa.

Voi olla, ettei se silti mittaa todellista kulutusta vaan arvioi sen ilmastoinnin virrankulutuksen mukaan (jota sitäkään ei välttämättä mitata, vaan lasketaan vain kompressorin päälläoloaikaa). Tämä siis ihan puhdasta arvailua. Arvo on näkyvissä ilmastoinnin sammuttamisen jälkeen todennäköisesti siksi, että kulutusarvo on tietyn aikavälin keskiarvo, ei hetkellinen kulutus.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 27.08.14 - klo:08:21
On alkanut ihmetyttämään laahaava ääni, joka kuuluu pienillä nopeuksilla moottorijarrutusta tehtäessä tai kun laittaa kytkimen pohjaan. Ei ole kyse ilmastoinnista, koska ääni kuuluu siitäkin huolimatta. Eilen sitä yritin paikantaa, niin ääni kuuluu suht keskeltä. Olisiko voimansiirrossa jotain häikkää? ,,äni on ollut omasta mielestä jo alusta saakka, autolla ajettu nyt +3600 km. Voiko hihnasta kuulua laahaava ääni? Kyseessä siis 1.4 TSI moottori.

Tähän omaan viestiini liittyen, antaako merkkihuolto autoa lainaksi, jos auto jää pajalle? Minun tapauksessani ei ole kyseessä mistään merkkivalon syttymisestä tms. fataalista viasta. Ensi maanantaina vien auton pajalle. Tai tuleeko tällaisesta tarkastuksesta minulle kustannuksia, jos ääni kuuluu vain ominaisuuksiin?

tapz

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 27.08.14 - klo:10:28
Tähän omaan viestiini liittyen, antaako merkkihuolto autoa lainaksi, jos auto jää pajalle? Minun tapauksessani ei ole kyseessä mistään merkkivalon syttymisestä tms. fataalista viasta. Ensi maanantaina vien auton pajalle. Tai tuleeko tällaisesta tarkastuksesta minulle kustannuksia, jos ääni kuuluu vain ominaisuuksiin?

Huolto laskuttaa maahantuojaa vioista. Se ei voi laskuttaa vioista, joita ei löytynyt. Eli joudut itse maksamaan. Jos huolto on koeajon perusteella sitä mieltä, ettei ääni ole ominaisuus, niin kyllä siihen on silloin syy löydettävä.  Jos ei löydy, niin mielestäni huollon pitää ottaa kustannukset omaan piikkiin.

Sijaisautoa tuskin saa ilmaiseksi. Ainakaan takuuseen sellainen ei kuulu. Skoda ajoturvassakin ilmaisen sijaisauton saa vain, jos auto jättää tielle, eikä sitä saada korjattua saman päivän aikana.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

BMF

Lainaus käyttäjältä: vagauto - 26.08.14 - klo:19:38
3500 km:
Vakionopeudensäädin - ongelmia.
DSG - ongelmia.
Tuulilasi - Sateisella säällä on tuulilasilla sumu, ei saa pois.
Tuulen suunnan nappi - ei toimi tarkasti.
"Since Start" - Käynnistyksen jälkeen valikossa „Since Start” polttoaine kulutus ei ole nollattu.
Ilmastointi - on pois päältä (napista kytketty pois), mutta valikossa osoittaa että se on päällä ja kuluttaa polttoainetta.
Asetukset - joskus muutu itse (esimerkiksi: automaattiset tuulilasinpyyhkimet).
Kaikkien ovien vedenvarastointi ongelma.

Voi luoja...

Miten saat nukuttua yösi!?  ;D

-Tuulen suunnan nappi - ei toimi tarkasti --> WTF?
-DSG ongelmia --> WTF?
-Tuulilasi - Sateisella säällä on tuulilasilla sumu, ei saa pois. --> Käytä tuulilasin puhallusta maximilla 5 sekkaa napista ja paina nappia uudelleen..huurre on pois ja tukka näyttää "kuohkeammalle"  ;)
-"Since Start" - Käynnistyksen jälkeen valikossa „Since Start” polttoaine kulutus ei ole nollattu. --> nollaa noin tunnin tai parin päästä kun olet ollut koskematta autoon. Ei nollaa jos käyt ojanvarrella -kusella ja tuut takasin autoon.
-Ilmastointi - on pois päältä (napista kytketty pois), mutta valikossa osoittaa että se on päällä ja kuluttaa polttoainetta. --> todennäköisesti autosi on rikki ja kuluttaa rutkasti enemmän löböä...vitsi vitsi...
- Kaikkien ovien vedenvarastointi ongelma. --> ensimmäinen oikea "vika"/ suunnitteluvirhe ja ei myöskään taida olla mitään tehtävissä, muuta kun ajella kuivalla kelillä ja olla pesemättä autoa....
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

TTO

Lainaus käyttäjältä: tapz - 27.08.14 - klo:10:17
Voi olla, ettei se silti mittaa todellista kulutusta vaan arvioi sen ilmastoinnin virrankulutuksen mukaan (jota sitäkään ei välttämättä mitata, vaan lasketaan vain kompressorin päälläoloaikaa). Tämä siis ihan puhdasta arvailua. Arvo on näkyvissä ilmastoinnin sammuttamisen jälkeen todennäköisesti siksi, että kulutusarvo on tietyn aikavälin keskiarvo, ei hetkellinen kulutus.

Seurasin äsken mukavuusvarusteiden kulutusta, ettei tämä jatku aivan arvailuna. Ainoana "listalla" oli ilmastointilaite.

Liikkeellelähtiessä kulutus isompi, kun auto autoa piti viilentää.
Asteittain kulutus väheni auton viiletessä.
Jos tilasi Climatronicilta viileämpää, kulutus lisääntyi heti.
Jos palautti arvon, kulutus pieneni.
Jos otti A/C:n pois päältä, kulutus meni heti nollaan.
Jos laittoi tuulilasin huurteenpoiston päälle, A/C meni päälle ja kulutus takaisin "päälle". (Ihan niinkuin pitääkin.)
Reilun 10 minuutin ajon jälkeen kulutus tippui nollaan eli Climatronic "ekoili". (Kaikki ekoilut ovat kyllä asetuksista pois päältä.)

Eli ilmastoinnista ilmoitetaan hetkellinen kulutus (sinänsä aivan sama millä tavalla arvo tuotetaan).

Ilmastoinnin sammuttaminen tiputtaa ilmoitetun kulutuksen heti nollaan, joten arvo ei ole tämänkään perusteella minkään aikavälin keskiarvo.

Jossain aikaisemminkin joku taisi todeta, että kompura tiputetaan pois päältä kohtuu herkästi, jos viilennystarvetta ei ole ja noinhan tuo teki. Joten A/C:tä ei kannata itse ottaa pois, jotta auton ilmaa kuivataan aina kuin mahdollista. Jos A/C:tä pitää pois, voi huurtumisesta syyttää osittain itseään.

pasi_l

Ja Airbäg merkkivalo probleemaan saapui vastaus kun päivän huollonpojat autoa tutkivat. Bittihärdellissä häikkää ja uusi ohjelma tulee nopeasti, 10 viikon päästä tehtaalta :) Samalla tuli vastaus että kattoverhoilu vaihtoon kun ei yletä tiivisteen alle yhden oven kohdalla, vaan törröttää ikävästi vastaan kun oven avaa.
ex Octavia III 1.8TSI DSG Combi -13
ex Passat Variant 1.9 TDI man -08
ex Octavia 2.0 TDI DSG Combi -05
ex A4 2.0 multitronic -03

exlex

Olen seuraillut tätä uuden octavian vikakeskustelua jo jonkin aikaa ja rupesin pohtimaan, että onko autossa oikeasti näin paljon vikoja. Vai onko Octaviaa vaan myyty niin paljon, että myös vikayksilöitä tulee tänne enemmän sen vuoksi, vai onko uudessa Ocussa vain yleensä niin paljon vikoja, vai johtuu viat vain siitä malli on vain niin uusi?  ???

Ekomies

Lainaus käyttäjältä: exlex - 27.08.14 - klo:22:27
Olen seuraillut tätä uuden octavian vikakeskustelua jo jonkin aikaa ja rupesin pohtimaan, että onko autossa oikeasti näin paljon vikoja. Vai onko Octaviaa vaan myyty niin paljon, että myös vikayksilöitä tulee tänne enemmän sen vuoksi, vai onko uudessa Ocussa vain yleensä niin paljon vikoja, vai johtuu viat vain siitä malli on vain niin uusi?  ???
Sanoisin että yhdeksän kymmenestä on tyytyväisiä autoonsa, mutta niistä ei suuremmin huudella :D
Loput sitten pitää meteliä sitäkin enemmän ja osa voi tietysti olla aiheestakin.Olisiko kuitenkin alkupään tuotannon autoja ::)

Anzander

Lainaus käyttäjältä: BMF - 27.08.14 - klo:10:34
-Tuulilasi - Sateisella säällä on tuulilasilla sumu, ei saa pois. --> Käytä tuulilasin puhallusta maximilla 5 sekkaa napista ja paina nappia uudelleen..huurre on pois ja tukka näyttää "kuohkeammalle"  ;)

Tämä on muuten ihan oikea ongelma itselläkin. Lasi tuppaa huurtumaan jatkuvasti ja näyttää etenkin vähänkin aurinkoa vasten kuin olisi rasvaisilla käsillä laamittu paskaiseksi. Mikrokuituliinalla saa olla jatkuvasti pyyhkimässä. Automaatti-ilmastoinnin voimakkuus, tai edes kohtalaisen kova puhallus ja napista kohdistus lasille ei riitä pitämään huurretta pois. Vasta tuo maksimi-huurteenpoisto auttaa, muttei se päällä kehtaisi jatkuvasti ajella.
Aiemmissa autoissani en ole koskaan törmännyt vastaavaan.

BMF

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 28.08.14 - klo:13:26
Tämä on muuten ihan oikea ongelma itselläkin. Lasi tuppaa huurtumaan jatkuvasti ja näyttää etenkin vähänkin aurinkoa vasten kuin olisi rasvaisilla käsillä laamittu paskaiseksi. Mikrokuituliinalla saa olla jatkuvasti pyyhkimässä. Automaatti-ilmastoinnin voimakkuus, tai edes kohtalaisen kova puhallus ja napista kohdistus lasille ei riitä pitämään huurretta pois. Vasta tuo maksimi-huurteenpoisto auttaa, muttei se päällä kehtaisi jatkuvasti ajella.
Aiemmissa autoissani en ole koskaan törmännyt vastaavaan.

Syy miksi lasi näyttää rasvaiselta johtuu juuri siitä kun olet ensimmäisen kerran mikrokuituliinalla sitä pyyhkinyt... Itse vetäsin tujulla tentulla tuulilasin niin auttaa myös huurteen poistoon...viinala pyyhkimisen ja paperilla kuivaamisen jälkeen ei kannata enää lähmiä millään mikrokuituliiinalla. Ainoastaan max. puhalluksella vaan huurteet pois...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Anzander

Lainaus käyttäjältä: BMF - 28.08.14 - klo:14:24
Syy miksi lasi näyttää rasvaiselta johtuu juuri siitä kun olet ensimmäisen kerran mikrokuituliinalla sitä pyyhkinyt... Itse vetäsin tujulla tentulla tuulilasin niin auttaa myös huurteen poistoon...viinala pyyhkimisen ja paperilla kuivaamisen jälkeen ei kannata enää lähmiä millään mikrokuituliiinalla. Ainoastaan max. puhalluksella vaan huurteet pois...

Pitääkin kokeilla tuota. Korostan siis että jäljet eivät liene mitään rasvaa vaan ihan huurretta kun lähtevät sitten sillä täydellä puhalluksella...
Millä kamalla siis pesit?

kaide

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 28.08.14 - klo:15:51
Pitääkin kokeilla tuota. Korostan siis että jäljet eivät liene mitään rasvaa vaan ihan huurretta kun lähtevät sitten sillä täydellä puhalluksella...
Millä kamalla siis pesit?

Sinol toimii, tosin itse käytän niin että pistän sitä veden sekaan lorauksen, noin 10% ehkä
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

BMF

#1674
Juu taisi olla sinolia tai vastaavaa itselläkin.

Ensimmäisen harmaan "sumuverhon" kun poistin tuolla sinolilla niin sen jälkeen olen käyttänyt lcd-näyttöjen puhdistukseen tarkoitettua kertakäyttöisiä kosteuspyyhkeitä. Tässäkin on jotain tenua mukana niin tulee puhdasta. Kannattaa vaan aina lopuksi muistaa kiillottaa sanomalehdellä tai perus talouspaperilla.


Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

jp-68

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 27.08.14 - klo:08:21
On alkanut ihmetyttämään laahaava ääni, joka kuuluu pienillä nopeuksilla moottorijarrutusta tehtäessä tai kun laittaa kytkimen pohjaan. Ei ole kyse ilmastoinnista, koska ääni kuuluu siitäkin huolimatta. Eilen sitä yritin paikantaa, niin ääni kuuluu suht keskeltä. Olisiko voimansiirrossa jotain häikkää? ,,äni on ollut omasta mielestä jo alusta saakka, autolla ajettu nyt +3600 km. Voiko hihnasta kuulua laahaava ääni? Kyseessä siis 1.4 TSI moottori.

Minulla octavia farkku 1,4 TSI (9/2013) itsellä sama vika: laahaava ääni, joka kuuluu käännettäessä vasemmalle. Autoon on jo takuuna vaihdettu vetonivelen suojakumit sekä vaihdelaatikko. Vika edelleen, jonka huolto myöntää, mutta eivät saa korjattua muiden vikojen lisäksi, mm. tyhjäkäynnillä raksuttava ääni, vuotavat takaluukun nostopumput, front assistat jarruttelee tietyömaan metallilevyjen kohdalla (yritetty säätää, tuloksetta).

Kolmas ocu jo ajossa, laatu huonontunut.
Octavia combi, 1,4 TSI -13 (edelliset ocu combi fl 1,4 TSI -10 ja ocu II 1,6 FSI hb -06)

d74394

Lainaus käyttäjältä: jp-68 - 28.08.14 - klo:21:10
Minulla octavia farkku 1,4 TSI (9/2013) itsellä sama vika: laahaava ääni, joka kuuluu käännettäessä vasemmalle. Autoon on jo takuuna vaihdettu vetonivelen suojakumit sekä vaihdelaatikko. Vika edelleen, jonka huolto myöntää, mutta eivät saa korjattua muiden vikojen lisäksi, mm. tyhjäkäynnillä raksuttava ääni, vuotavat takaluukun nostopumput, front assistat jarruttelee tietyömaan metallilevyjen kohdalla (yritetty säätää, tuloksetta).

Kolmas ocu jo ajossa, laatu huonontunut.
Millainen raksuttava ääni tyhjäkäynnillä? Hävisikö ääni kun painoi kytkimen pohjaan tyhjäkäynnillä? Itellä raksuttelee jos vapaalla ja ei paina kytkintä!
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: d74394 - 28.08.14 - klo:21:23
Millainen raksuttava ääni tyhjäkäynnillä? Hävisikö ääni kun painoi kytkimen pohjaan tyhjäkäynnillä? Itellä raksuttelee jos vapaalla ja ei paina kytkintä!


Noin teki myös omassa RS ocussani ja siinä meni vauhtipyörä vaihtoon...

jp-68

Kyllä, juuri noin. ,,äni häviää, kun kytkimen painaa pohjaan. Maahantuojaan on oltu yhteydessä ja luvattiin syksyn aikana tehtaalta korjausehdotus. Vian syytä tosin ei tiedetä. Harmittava vika uudessa autossa, uudesta asti.
Octavia combi, 1,4 TSI -13 (edelliset ocu combi fl 1,4 TSI -10 ja ocu II 1,6 FSI hb -06)

d74394

Lainaus käyttäjältä: jp-68 - 28.08.14 - klo:21:32
Kyllä, juuri noin. ,,äni häviää, kun kytkimen painaa pohjaan. Maahantuojaan on oltu yhteydessä ja luvattiin syksyn aikana tehtaalta korjausehdotus. Vian syytä tosin ei tiedetä. Harmittava vika uudessa autossa, uudesta asti.
Sama raksutus omassa...takuuta jäljellä 10kk, joten vielä ei paniikkia. Pitää mainita huollossa, jotta on ainakin vika sit ilmenny takuuaikana.  ???
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi vm.-13
Superb II combi 1.6 TDI vm.-11
Octavia combi 1.2TSI FL II vm.10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy