Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

SuperB II

Mulla ainakin sirinän aiheuttaja on aurinkolasikotelo katossa. Luukku auki ja ei kuulu mitään. Tarvinnee sulloa jotain vaahtomuovia täyteen, ei sinne lasit mahdu kuitenkaan.  8)
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

RS/III/RallyGreen

Skoda Octavia combi 1,6 Tdi.
minulla ongelmana alusta asti toisen puoleisen ajovalon läppä jäi auki 0,5-1cm.
oli neljä kertaa kalibroitavana metroauton Tikkurilan toimipisteessä.
Viidennen kerran vein auton Viikki ja sama homma.
kuudennella vaihtoivat uuteen :o
nyt on toiminut moitteettomasti. 8)

Metroauto täyden palvelun talo   ::)
Skoda Octavia Combi TDI/RS DSG/ Rally Green

Subastar

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 26.07.14 - klo:19:19
Ilmastointi pitää tosiaan välillä kuumilla ilmoilla enemmän meteliä, mutta tietääkseni sama on aika monessa autossa. Ei tuo 30+ helle ole helppoa ilmastoinnillekaan.

Kyllä minun ilmastointi ääntää aina, kun se vaan on päällä. Tänään viimeksi, lämmintä 18 astetta.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

oranki

Lainaus käyttäjältä: Kunkku - 24.07.14 - klo:20:59
Täällä oli aiemmin juttua siitä Ocun reilun satasen vauhdissa alkavasta sirinästä ( resonanssi äänestä )
joka tuntuisi kuuluvan kuskin kojelaudan/ etuoven tietämiltä. Tuliko siihen kellään selvyyttä mikä aiheuttaa tuon, alkaa olla sivuja niin paljon tässä ketjussa, ettei viittis ruveta kaikkia lukemaan alusta uudelleen. :(
Kuskin puoleinen kojelaudan päätysuutin - se käänneltävä - vaihdettiin ja ääni katosi.

RS/III/RallyGreen

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 28.07.14 - klo:18:23
Kyllä minun ilmastointi ääntää aina, kun se vaan on päällä. Tänään viimeksi, lämmintä 18 astetta.
Sama juttu varsinkin nyt lämpimillä ilmoilla:(
Skoda Octavia Combi TDI/RS DSG/ Rally Green

RaceBlue

Uusi Octavia on tilauksessa ja tämä ketju luettu. Vähän kyllä nyt huolestuttaa saanko kunnollisen auton. Onko muissa automerkeissä nykyään myös näin paljon vikoja heti uutena? Vai kirjoittavatko kaikkein aktiivisimmat autoilijat näille palstoille autojensa ongelmista ja siksi tuntuu, että vikoja riittää?

Luovutus on joskus syyskuussa. Kasasin listan asioista, jotka mietityttävät. Mitkä noista vioista on nyt oikeasti korjattu ja mihin pitää vielä kiinnittää huomiota luovutuksen jälkeen?  Onhan tämä III-malli ollut markkinoilla jo 1,5 vuotta ennen kuin saan omani, että siinä mielessä lastentaudit pitäisi olla hoidettuna.

-   koliseeko takapään iskarit?
-   onko renkaiden aurauskulmat säädettu oikein?
-   toimiiko sähköinen ohjaustehostin korrektisti?
-   ohjausvaihde kunnossa?
-   ja auto kulkee suoraan?
-   renkaat kunnolla tasapainotettu?
-   kuluttaako öljyä litratolkulla?
-   meneekö penkkien kangas nopeasti ryppyyn?
-   toimiiko bi-xenonit kunnolla ja ilman haritusta minne sattuu?
-   huurtuuko ikkunat sisäpuolelta helposti?


Ekomies

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 29.07.14 - klo:15:45
Uusi Octavia on tilauksessa ja tämä ketju luettu. Vähän kyllä nyt huolestuttaa saanko kunnollisen auton. Onko muissa automerkeissä nykyään myös näin paljon vikoja heti uutena? Vai kirjoittavatko kaikkein aktiivisimmat autoilijat näille palstoille autojensa ongelmista ja siksi tuntuu, että vikoja riittää?

Luovutus on joskus syyskuussa. Kasasin listan asioista, jotka mietityttävät. Mitkä noista vioista on nyt oikeasti korjattu ja mihin pitää vielä kiinnittää huomiota luovutuksen jälkeen?  Onhan tämä III-malli ollut markkinoilla jo 1,5 vuotta ennen kuin saan omani, että siinä mielessä lastentaudit pitäisi olla hoidettuna.

-   koliseeko takapään iskarit?
-   onko renkaiden aurauskulmat säädettu oikein?
-   toimiiko sähköinen ohjaustehostin korrektisti?
-   ohjausvaihde kunnossa?
-   ja auto kulkee suoraan?
-   renkaat kunnolla tasapainotettu?
-   kuluttaako öljyä litratolkulla?
-   meneekö penkkien kangas nopeasti ryppyyn?
-   toimiiko bi-xenonit kunnolla ja ilman haritusta minne sattuu?
-   huurtuuko ikkunat sisäpuolelta helposti?

Kaikkiin yllä oleviin vastaus :ei hätää  :D
Itselläni ei ole kuvattuja ongelmia ollut,mutta renkaiden tasapainotus voidaan ryssiä ihan siinä,että painon liima ei ole pitänyt vanteessa,eli se ei varsinaisesti olisi Ocun vika.Pyöränkulmat voi mennä myös vituralleen esim.kuljetuksissa rekan kyydissä eli sekään ei ole Ocun vika.Mutta kaikesta saa murhetta jos sen asiakseen ottaa ::)

akfr

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 29.07.14 - klo:15:45
Uusi Octavia on tilauksessa ja tämä ketju luettu. Vähän kyllä nyt huolestuttaa saanko kunnollisen auton. Onko muissa automerkeissä nykyään myös näin paljon vikoja heti uutena? Vai kirjoittavatko kaikkein aktiivisimmat autoilijat näille palstoille autojensa ongelmista ja siksi tuntuu, että vikoja riittää?

Luovutus on joskus syyskuussa. Kasasin listan asioista, jotka mietityttävät. Mitkä noista vioista on nyt oikeasti korjattu ja mihin pitää vielä kiinnittää huomiota luovutuksen jälkeen?  Onhan tämä III-malli ollut markkinoilla jo 1,5 vuotta ennen kuin saan omani, että siinä mielessä lastentaudit pitäisi olla hoidettuna.

-   koliseeko takapään iskarit?
-   onko renkaiden aurauskulmat säädettu oikein?
-   toimiiko sähköinen ohjaustehostin korrektisti?
-   ohjausvaihde kunnossa?
-   ja auto kulkee suoraan?
-   renkaat kunnolla tasapainotettu?
-   kuluttaako öljyä litratolkulla?
-   meneekö penkkien kangas nopeasti ryppyyn?
-   toimiiko bi-xenonit kunnolla ja ilman haritusta minne sattuu?
-   huurtuuko ikkunat sisäpuolelta helposti?

Jos lukee vikaketjua, saattaa saada vääränlaisen kuvan vikojen yleisyydestä.
Itselläni ollut Ocu III kohta 11 kuukautta ja 35000km, eikä vastaan ole tullut yhtäkään ongelmaa.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

BMF

#1508
Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 29.07.14 - klo:15:45

-   koliseeko takapään iskarit?
-   onko renkaiden aurauskulmat säädettu oikein?
-   toimiiko sähköinen ohjaustehostin korrektisti?
-   ohjausvaihde kunnossa?
-   ja auto kulkee suoraan?
-   renkaat kunnolla tasapainotettu?
-   kuluttaako öljyä litratolkulla?
-   meneekö penkkien kangas nopeasti ryppyyn?
-   toimiiko bi-xenonit kunnolla ja ilman haritusta minne sattuu?
-   huurtuuko ikkunat sisäpuolelta helposti?

-Takapää ei itselläni kolise, mutta esim mukulatiellä ääntää kyllä kovasti. eli ääni kantautuu iskareista aika pirun lujaa. Farkkumallin paksi toimii vielä "lisävahvistimena"
-Itselläni menee suoraan kuin juna raiteilla (oikealla rengasprofiililla)
-Toimii (joillakin ollut ongelmia, joista ei kyllä enää ole kuulunut palstalla sen enempää)
-Auto kulkee suoraan, mikäli rengasprofiili on valittu oikein. Joutuu huopaamaan kitkoilla 16" 205/55 profiilin nakeilla. 17" 225/45 kulkee suoraan
-vastaan kyllä...mitä ikinä tarkoittaakaan
-Vanha superbi1,8 bensa kulutti paljon. Tämä kyseinen vekotin on nyt 23000km ajon aikana kuluttanut 1,5 litraa eli aika mitättömästi.. ja taitaa kulutus koko ajan pienentyä.
-Itselläni dynamic packin kankaat ja ei ole ainakaan vielä mitään ryppyjä tullut, enkä usko että tuleekaan.
-Toimii itselläni loistavasti (joillakin on ollut ongelmia mm,sähköviat eli tulee herjoja tai jokin lamppu ei syty ja jotkut muuten vaan itkee että harottelee penkkaan tietyillä nopeuksilla)
-Huurtuu mutta huurteen saa yhtä helposti pois... menee 5 sek kun käyttää tuulilasin puhallusta päällä. Huurtuminen johtuu siitä että auto on tehty tiiviiksi eli mielestäni aika normaalia.

Tuppaa täällä palstalla menevän vähän yleiseksi viaksi jos joku valittaa jostain yksittäisestä maanantaikappale viasta. Ja suurin näistä on lähinnä näitä murheita, eikä niinkään vikoja.

Itselläni ei oikeita vikoja tällä hetkellä ole eikä ole ollut, mutta  murheita kyllä löytyy ja tässä mm mitä itse harmittelen -->  Eli auton iskareista kantautuvat äänet, äänet kovilla maantienopeuksilla (tuuli), huopaaminen tietyillä rengasprofiileilla, boleron soittimen jumittelut  / "kaatumiset"

Eli loppupeleissä mielestäni aika luotettava ja jokaisen vähäisen pennin arvoinen kulkine.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 29.07.14 - klo:15:45
Uusi Octavia on tilauksessa ja tämä ketju luettu. Vähän kyllä nyt huolestuttaa saanko kunnollisen auton. Onko muissa automerkeissä nykyään myös näin paljon vikoja heti uutena? Vai kirjoittavatko kaikkein aktiivisimmat autoilijat näille palstoille autojensa ongelmista ja siksi tuntuu, että vikoja riittää?

Luovutus on joskus syyskuussa. Kasasin listan asioista, jotka mietityttävät. Mitkä noista vioista on nyt oikeasti korjattu ja mihin pitää vielä kiinnittää huomiota luovutuksen jälkeen?  Onhan tämä III-malli ollut markkinoilla jo 1,5 vuotta ennen kuin saan omani, että siinä mielessä lastentaudit pitäisi olla hoidettuna.

-   koliseeko takapään iskarit?
-   onko renkaiden aurauskulmat säädettu oikein?
-   toimiiko sähköinen ohjaustehostin korrektisti?
-   ohjausvaihde kunnossa?
-   ja auto kulkee suoraan?
-   renkaat kunnolla tasapainotettu?
-   kuluttaako öljyä litratolkulla?
-   meneekö penkkien kangas nopeasti ryppyyn?
-   toimiiko bi-xenonit kunnolla ja ilman haritusta minne sattuu?
-   huurtuuko ikkunat sisäpuolelta helposti?

Ole huoleti.  :)

Itsellä on mittarissa 22tkm eikä mitään teknisiä vikoja ole ollut.

Toisin kuin kakkosautona oleva Ford on käynyt takuuhuolloissa yli kymmenen kertaa.
Fordi on kuitenki alle 2v. ja alle 60tkm ajettu.

Elikkä eiköhän noita "susia" satu joka merkille.
Ja tässä topikissa on puhetta vain vioista.

Ja ei taida olla vielä yhtään Skodaa jota ei olisi korjaamolla saatu kuntoon?

Jos olisi topikki jossa kehuttaisiin ettei mitään ole, niin se olisi paljon pidempi.  ::)

Hevonlörö

RaceBlue, omassani ei ole ollut mitään noista ongelmista jotka listasit. Eka huolto oli 28 tkm kohdalla, siihen mennessä ei ollut tarvetta lisätä öljyä. Sovi myyjäsi kanssa aurauskulmien tarkistus ennen luovutusta.

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 30.07.14 - klo:11:13
RaceBlue, omassani ei ole ollut mitään noista ongelmista jotka listasit. Eka huolto oli 28 tkm kohdalla, siihen mennessä ei ollut tarvetta lisätä öljyä. Sovi myyjäsi kanssa aurauskulmien tarkistus ennen luovutusta.

Kiitos kaikille vastaajille  ;D
Tässä nyt varmaankin on kyse siitä, että jos ei ole missään mitään vikaa ollaan hiljaa tyytyväisiä. Jos taasen on ongelmia, sitten nostetaan iso poru, kylläkin ihan syystä.

Huppe

Muutamia narinoita olen itsekin tänne pistänyt mutta eipä tuossa mitään mullistavaa vikaa ole ollut, joka haittaisi millään tavoin. Vuosi ja 20tkm takana ja mitä autoja olen omistanut niin tähän olen ollut eniten tyytyväinen.
Toi maalin ropiseminen takapuskurista kyllä on mielestäni ihan oikeasti vika mutta ilmeisesti se koskee vain valkoista väriä. Halvalla saa halvan maalin.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

BMF

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.07.14 - klo:12:46
Muutamia narinoita olen itsekin tänne pistänyt mutta eipä tuossa mitään mullistavaa vikaa ole ollut, joka haittaisi millään tavoin. Vuosi ja 20tkm takana ja mitä autoja olen omistanut niin tähän olen ollut eniten tyytyväinen.
Toi maalin ropiseminen takapuskurista kyllä on mielestäni ihan oikeasti vika mutta ilmeisesti se koskee vain valkoista väriä. Halvalla saa halvan maalin.

Täytyy varmaan ostaa  nuo takaroiskeläpät. Rumentaa vaan kulkinetta mutta tosiaan maali ropisee aika huolella pois, kun vilkasin... Uskoisin kyllä olevan kaikenväristen octavia III  ongelma. Eikä tämä ole mielestäni vika vaan enemmänkin suunnitteluvirhe..
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

RaceBlue

Lainaus käyttäjältä: BMF - 30.07.14 - klo:13:35
Täytyy varmaan ostaa  nuo takaroiskeläpät. Rumentaa vaan kulkinetta mutta tosiaan maali ropisee aika huolella pois, kun vilkasin... Uskoisin kyllä olevan kaikenväristen octavia III  ongelma. Eikä tämä ole mielestäni vika vaan enemmänkin suunnitteluvirhe..

Takaläpät otin minäkin. Nykyisessä on takapuskurin sivut renkaiden takana aivan ruvella.

Ouzi

Omani Tammikuussa rekattu kohta 15 tkm ajettu. Kerran huollossa käyty kun ajovalo herjaa ilmoitti ja xenon ohjainyksikkö vaihdettu. Öljyä lisäsin kerran 2-3dl. Ei ollut ihan max niin päätin lisätä. ei siis ollut alarajalla. Iskarit kopisee takana ainoa mikä nyt välillä harmittaa. Olen kyllä ollut tyytyväinen autoon ja toimintaan. Toivotaan et tulis joku huoltotiedote ja sais iskari kolinat pois. Nyt ihan viimekuussa ajoin uudella 1,6 tdi octavialla ja siinä tuota ääntä ei ollut. Peilit välillä narisee kun kääntyvät. Eli rasvaus pitäs tehdä.

Ekomies

Lainaus käyttäjältä: BMF - 30.07.14 - klo:13:35
Täytyy varmaan ostaa  nuo takaroiskeläpät. Rumentaa vaan kulkinetta mutta tosiaan maali ropisee aika huolella pois, kun vilkasin... Uskoisin kyllä olevan kaikenväristen octavia III  ongelma. Eikä tämä ole mielestäni vika vaan enemmänkin suunnitteluvirhe..
Joo,siitä takalokasuojan alareunasta ulkoreunan  kohdalta on sorateiden ajelun jälkeen mukavasti alkanut lähtemään maalia kiveniskuista itsellänikin,mutta onhan se muovia ja ei ruostu  :D
Takaroiskeläppä on jotenkin pappamaista  ;D eikä sinne alas tarvitse katsella.Tuleehan noita kiven/nastojen iskuja pelteihinkin ja
parkkipaikkakolhut vasta v.tuttaakin....

jni

Lainaus käyttäjältä: BMF - 30.07.14 - klo:13:35
Täytyy varmaan ostaa  nuo takaroiskeläpät. Rumentaa vaan kulkinetta mutta tosiaan maali ropisee aika huolella pois, kun vilkasin... Uskoisin kyllä olevan kaikenväristen octavia III  ongelma. Eikä tämä ole mielestäni vika vaan enemmänkin suunnitteluvirhe..

Jos maalit ropisee, niin kyllä silloin on kyseessä vika eikä suunnitteluvirhe. Pysyy ne maalit muillakin merkeillä vastaavissa paikoissa. Takuuseen pitäisi mennä uudelleenmaalaus. Näin kävi aikanaan omalle valkoiselle Superbillenikin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

rami

No on se nyt ihan vittua jos ei autossa maalit  pysy. Paskaa laatua täytyy lykätä voi jösses.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: rami - 30.07.14 - klo:14:45
No on se nyt ihan vittua jos ei autossa maalit  pysy. Paskaa laatua täytyy lykätä voi jösses.

Niinpä, kun edellisessä autossa kesti 10 vuotta (160tkm) maalit samassa kohdassa, ilman roiskeläppiä. Ihan täällä samoissa maisemissa ajellaan.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

jopo

Lainaus käyttäjältä: Ekomies - 30.07.14 - klo:14:13
Joo,siitä takalokasuojan alareunasta ulkoreunan  kohdalta on sorateiden ajelun jälkeen mukavasti alkanut lähtemään maalia kiveniskuista itsellänikin,mutta onhan se muovia ja ei ruostu  :D
Takaroiskeläppä on jotenkin pappamaista  ;D eikä sinne alas tarvitse katsella.Tuleehan noita kiven/nastojen iskuja pelteihinkin ja
parkkipaikkakolhut vasta v.tuttaakin....
Tuuristahan tämä on kaiketi kiinni, mutta edellinen auto (Ocu C-Beige) meni 3v ilman minkäänlaisia kiveniskemiä tai naarmuja. Uuteen tuli konepeltiin kiveniskemä jo ekan tuhannen aikana. Metal Grey maalikyniäkään ei tähän väriin vielä marmorilta saanut, joten sitä odotellessa joutuu tuota koloa katselemaan. Toivottavasti ei ole susi väri tämä Metal Grey.

BMF

Jos joku onnistuu saamaan takuukorjaukseen tuon maalin irtoilun takarenkaiden lähettyviltä takapuskurista niin kertokaa toki ja samalla mielellään paikka missä tähän suostuivat.

Mietin vaan että minkähän näköinen tuo puskuri on kun on 100000 km mittarissa. Onneksi ei tartte mökkiteitä päivittäin ajella.

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

rami

Miksi siinä soodassa on paljon nuita murheita?
Helppo vastata on huonot osahankkijat taitaa tulla jopa kiinasta.
Välillä kun lukee tätä foorumia niin Skoda on jopa parempi kuin Audi Heh!!!!

Jyri

rami, tämö ketju on tarkoitettu octavian vioista ja murheista keskustelemiseen, rakentavassa mielessä, noille spekulaatioille on omat topikkinsa.

jni

Lainaus käyttäjältä: BMF - 30.07.14 - klo:16:04
Jos joku onnistuu saamaan takuukorjaukseen tuon maalin irtoilun takarenkaiden lähettyviltä takapuskurista niin kertokaa toki ja samalla mielellään paikka missä tähän suostuivat.

Mietin vaan että minkähän näköinen tuo puskuri on kun on 100000 km mittarissa. Onneksi ei tartte mökkiteitä päivittäin ajella.

Ajanvaunu Mikkeli. Lähettivät vaurioista kuvan maahantuojalle, josta tuli myönteinen päätös takuukorjauksesta.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

BMF

Lainaus käyttäjältä: jni - 30.07.14 - klo:16:46
Ajanvaunu Mikkeli. Lähettivät vaurioista kuvan maahantuojalle, josta tuli myönteinen päätös takuukorjauksesta.

Täytyy seuraavan huollon yhteydessä mainita asiasta. Jos saisi maalauksen ilmatteeksi niin ostasi sitte suosiolla ne 15 â,¬ roiskeläpät(ehkä jos saisi ihan ilmatteeksi). Eihän tuo suunnittelumoka maalauksella poistu...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

kimppikoo

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 30.07.14 - klo:16:33
rami, tämö ketju on tarkoitettu octavian vioista ja murheista keskustelemiseen, rakentavassa mielessä, noille spekulaatioille on omat topikkinsa.

Tämä "Rami" se näyttää olevan oika päivänpäiste ja ilopilleri. Katselin kaverin viestikirjoituksia, ja on tässä meillä oikea asiantuntija  ;D
Kaikki mikä ei ole paskaa on sitten vissiin kusta?  :o

spande

Sehän nyt on sanomatta selvä että jos puskurin alaosa heti takarenkaan jälkeen on maalattua muovia niin siinä ei maalit pysy tai vähintään lakkapinta himmenee kun kivet kuluttaa sen. On kyllä vaikea uskoa että vaikka olis kuinka premium auto että siinä maalit pysyy. Hienoa tässä asiassa on se että merkki on lupautunut korjaamaan asian takuuna.

Seva

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 28.07.14 - klo:18:23
Kyllä minun ilmastointi ääntää aina, kun se vaan on päällä. Tänään viimeksi, lämmintä 18 astetta.

Sama juttu täällä, ei riipu mitenkään siitä onko ulkona 18 vai 28 astetta. En ole kysellyt vielä merkkihuollon selitystä asialle, mutta jos kyseessä on "täysin normaali ääni" (kuten luultavasti tulevat sanomaan), niin minkähän takia se ei kuulunut ensimmäisen 20000 km aikana? Kyllä siihenkin osui kelejä, jolloin kompressori joutui työskentelemään ihan tosissaan.

Minulla oli muutamia vuosia sitten Passatissa samanlaisia oireita (tosin huomattavasti enemmän ajettuna). Silloin lääke tautiin oli kompressorin puhaltimen vaihto, 400 euroa.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 30.07.14 - klo:14:10
Peilit välillä narisee kun kääntyvät. Eli rasvaus pitäs tehdä.

Huomasin omassani samaa. Kysyin huoltoon viedessä, sanoivat kuuluvan ohjelmaan. Ei ole enää narissut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy