Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

pehmis

Takana reilu 5tkm. Rs tdi dsg. Alkuun oli 2krt S\S vika joka sammutti auton kun eco-moodilla rullasi vapaalla. Lähti kun moottorin softa päivitettiin. 2krt dipped beam light herja, valot toiminut kun kattonut ja uusinta startilla herja lähtenyt. Nyt käskin öljynvaihdon yhteydessä kattoa tuota, että näkyykö herjaa. Ilmottivat että tilasivat uudet ohjasuyksiköt tehtaalta ja ne vaihdetaan kuhan saapuvat. Eipä tuo ole itteäni paljon haitannut ku kun vain 2krt tullut. No takuuta on ja itellä ei oo ongelmia huollossa autoa käyttää.

Kokonaisuutena erittäin tyytyväinen olen ollut ja ompa tullut todettua noitten kohdalla, että huolto ja takuu pelaa kuten pitääkin.

Mutta sanotaan, että jos näitä pikkuvikoja jatkuvalla syötöllä tulee niin sitten kyllä harmittaa. Nämä nyt menee uuden mallin alkuhaparointina. Alkaa nykynen meininki oleen että käyttäjällä se lopputestaus tehdään uusissa tuotteissa. Atk, autot yms.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

Sami

Mulla myös 1,4tsi combi ei kulje suoraan Nokian 8 nastoilla yli 80 kmh nopeuksissa. Koko ajan pitää ohjata aavistuksen jompaan kumpaan suuntaan. Vielä kun tiessä on urat ja tuulee, niin meno oli mutkaisella Turun moottoritiellä kaistanvaihtotilanteissa jo hieman pelottavaa.

Renkaiden paineet olivat 2,2 bar. Kokeilin lisätä taakse 2,6, mutta ei auttanut. Pitänee kokeilla lisätä eteenkin sama.

Onko joku käynyt takuuhuollossa ko. ongelman takia ? Voisiko syynä olla pielessä olevat pyörien ohjauskulmat tai joku ohjaukseen liittyvä ongelma ? Ohjauskulmia ei ole luovutushuollossa tarkistettu.

PaMake

Lainaus käyttäjältä: Sami - 11.03.14 - klo:13:47
Mulla myös 1,4tsi combi ei kulje suoraan Nokian 8 nastoilla yli 80 kmh nopeuksissa. Koko ajan pitää ohjata aavistuksen jompaan kumpaan suuntaan. Vielä kun tiessä on urat ja tuulee, niin meno oli mutkaisella Turun moottoritiellä kaistanvaihtotilanteissa jo hieman pelottavaa.

Renkaiden paineet olivat 2,2 bar. Kokeilin lisätä taakse 2,6, mutta ei auttanut. Pitänee kokeilla lisätä eteenkin sama.

Onko joku käynyt takuuhuollossa ko. ongelman takia ? Voisiko syynä olla pielessä olevat pyörien ohjauskulmat tai joku ohjaukseen liittyvä ongelma ? Ohjauskulmia ei ole luovutushuollossa tarkistettu.

Itellä eilen luovutettu 1.4 TSI LB. Kesärenkaat alla ja menee kyllä kuin juna. Muistan lukeneeni vastaavista tapauksista, jotka ovat korjautuneet ohjauskulmien säädöllä. Sinuna veisin auton takuusäätöön...
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

nic

Olisiko kellään tietoa miten saadaan ajovalojen pesimet pois toiminnasta? Voisko esim ottaa sulakkeen pois vai lakkaako silloin tuulilasin pesimetkin toimimasta? Pissapojan tankki aina tyhjänä...
Octavia 1.8 TSI DSG elegance

seatts

Koodaamalla vcds:llä saa pesurien viiveeksi 2,5 sekuntia.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Lainaus käyttäjältä: seatts - 11.03.14 - klo:19:18
Koodaamalla vcds:llä saa pesurien viiveeksi 2,5 sekuntia.
Oliko tuosta kokemusta toimiiko oikeasti?

autoilija14

Lainaus käyttäjältä: nic - 11.03.14 - klo:18:06
Olisiko kellään tietoa miten saadaan ajovalojen pesimet pois toiminnasta? Voisko esim ottaa sulakkeen pois vai lakkaako silloin tuulilasin pesimetkin toimimasta? Pissapojan tankki aina tyhjänä...

En tiedä Octaviasta, mutta ainakin Passatista tälle löytyy oma sulake ... ja se onkin ollut poistettuna auton ostosta lähtien.
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

seatts

Toimii ollut nyt käytössä muutaman viikon, huomaa kyllä eron pissapojan nesteen kulutuksessa.
2,5 sekuntia oli maksimi aika mitä antoi laittaa siihen, eli sen 2,5 sekunnin jälkeen tulee lampunpesurit.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: seatts - 11.03.14 - klo:19:48
Toimii ollut nyt käytössä muutaman viikon, huomaa kyllä eron pissapojan nesteen kulutuksessa.
2,5 sekuntia oli maksimi aika mitä antoi laittaa siihen, eli sen 2,5 sekunnin jälkeen tulee lampunpesurit.

Eli 2,5sek voi vetää vivusta ennen lamppupesurin aktivoitumista?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Lainaus käyttäjältä: seatts - 11.03.14 - klo:19:48
Toimii ollut nyt käytössä muutaman viikon, huomaa kyllä eron pissapojan nesteen kulutuksessa.
2,5 sekuntia oli maksimi aika mitä antoi laittaa siihen, eli sen 2,5 sekunnin jälkeen tulee lampunpesurit.
Oliko tuo jo dokumentoitu tai linkitetty tuolla MQB alustaisten ketjussa?

seatts

Oli se olet sen itse jostain kopioinut, mut mulla ainakin se viimeinen kohta minkä aikaa muutettiin oli ohjeen vastaisesti kohta 2 eikä 3 mihin laitettiin se viive aika.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Lainaus käyttäjältä: seatts - 11.03.14 - klo:19:58
Oli se olet sen itse jostain kopioinut, mut mulla ainakin se viimeinen kohta minkä aikaa muutettiin oli ohjeen vastaisesti kohta 2 eikä 3 mihin laitettiin se viive aika.
Jatketaan aiheesta siis siellä...

jarkko_h

#1153
Lainaus käyttäjältä: seatts - 11.03.14 - klo:19:48
Toimii ollut nyt käytössä muutaman viikon, huomaa kyllä eron pissapojan nesteen kulutuksessa.
2,5 sekuntia oli maksimi aika mitä antoi laittaa siihen, eli sen 2,5 sekunnin jälkeen tulee lampunpesurit.

Tarvitaan siis vcds -koodaus että päästää toiminnallisuudessa yhtä hyvälle tasolle kuin oli jo standardina VAG:ssa 90 luvun lopulla.  8)

Näitä koodailuja ja skodan pensasvalosekoiluja lukiessa tuntuu vahvasti siltä että insinöörit ovat menneet omaan näppäryyteensä. Jos tämmöisen karvalakkiauton ominaisuuksista on tehty niin monimutkaisia että ei saa säädettyä yksinkertaisen mmi kautta (vaan vaatii vdds parametrisoinnin...), ollaan auton suunnittelussa jo todella pahasti hakoteilla.

Auto on käyttöä varten ei koodileikkejä varten ja kaikki perustoiminat pitää hoitua hyvän perus käyttöliittymän kautta ilman erillisiä mokkuloita. Jos haluan koodailla (työhommien lisäksi) kotona, niin hommaan mielummin noihin leikkeihin vaikka legon robottisarjan ohjelmoitavine logiikkoineen.

Ocu

Lainaus käyttäjältä: Sami - 11.03.14 - klo:13:47
Mulla myös 1,4tsi combi ei kulje suoraan Nokian 8 nastoilla yli 80 kmh nopeuksissa. Koko ajan pitää ohjata aavistuksen jompaan kumpaan suuntaan. Vielä kun tiessä on urat ja tuulee, niin meno oli mutkaisella Turun moottoritiellä kaistanvaihtotilanteissa jo hieman pelottavaa.

Renkaiden paineet olivat 2,2 bar. Kokeilin lisätä taakse 2,6, mutta ei auttanut. Pitänee kokeilla lisätä eteenkin sama.

Onko joku käynyt takuuhuollossa ko. ongelman takia ? Voisiko syynä olla pielessä olevat pyörien ohjauskulmat tai joku ohjaukseen liittyvä ongelma ? Ohjauskulmia ei ole luovutushuollossa tarkistettu.

Mulla ohjauksen kanssa harmia, kulmat säädetty kahteen kertaan ja myös ohjausvaihde uusittu. Nyt ohjaus muuttui raskaammaksi....mistähän sekin nyt johtuu. On nuo Hakka 8 kyllä huonot näillä keleillä ja sulilla teillä.  Isoin ongelma on se ettei ohjaudu vaan puskee/ sortaa... se toki menee myös noiden nastarenkaiden piikkiin. Tuo kuvailemasi pienen ohjailun tarve taisi kyllä poistua tai vähentyä ohjausvaihteen vaihdon myötä.  Mutta en ole kyllä täysin tyytyväinen vielä ohjaukseen.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Mide

Lainaus käyttäjältä: Mide - 08.03.14 - klo:01:07
Ensi viikolla olisi taas aika huollolle ja tällä kertaa vaihdetaan termostaatin kansi sekä vesipumppu. Katsotaan mitä tällä saadaan aikaiseksi, sillä kohta alkaa huumori loppua ;D. Uusimmat korjausehdotukset ovat tulleet suoraan tehtaalta, joten kovin luottavaisena olen tällä kertaa.

Olen tyytyväinen hankintaani kaikesta huolimatta (kunhan vika saadaan korjattua).

Korjaus yllä olevaan, eli vaihdettiin termostaatin kotelo. Nyt siis operaatiot suoritettu ja kaksi päivää olen iloisesti ajellut normaalisti käyttäytyvällä autolla. Kiitoksia vielä tuosta termarivinkistä, olivat sitä tarjonneet huoltoliikkeeltäkin tehtaalle.

kimppikoo

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 11.03.14 - klo:21:49
Mulla ohjauksen kanssa harmia, kulmat säädetty kahteen kertaan ja myös ohjausvaihde uusittu. Nyt ohjaus muuttui raskaammaksi....mistähän sekin nyt johtuu. On nuo Hakka 8 kyllä huonot näillä keleillä ja sulilla teillä.  Isoin ongelma on se ettei ohjaudu vaan puskee/ sortaa... se toki menee myös noiden nastarenkaiden piikkiin. Tuo kuvailemasi pienen ohjailun tarve taisi kyllä poistua tai vähentyä ohjausvaihteen vaihdon myötä.  Mutta en ole kyllä täysin tyytyväinen vielä ohjaukseen.

Jos alla on perus 16" vanteet ja 55-sarjan talvigummit, niin noin se suurinpiirtein käyttyykin. 17" 50-sarjalaisilla Nokian kitkoilla meno oli koeajamassani Combi 1.8:ssa huomattavasti suuntavakaampaa. Nyt kun omassa hankinnassani, eli 1.8 Combissa on talvigummeina 16" Nokialaiset kitkat, niin samanlaista seilaamista se on kuin ennen hankintaa testaamassani 1.4 Combissa jossa oli myös 16" Nokian kitkat alla.
Ne vaan on ilmeisesti nuo 55-sarjan kumisaappaat niin löysät, että ei siinä paljon ole tehtävissä?

Ennen tätä Combia mulla oli RS Combi Fabia, se oli 16" kitkoilla (Continental) vielä paljon huonompi ajettava. Ennen tuota Fabiaa alla oli 2005 vuoden Superb ja alla 16" Contin kitkat. Sekin seilasi talvella aika voimakkaasti, kesägummeilla ei ollut tietoakaan moisesta.

En siis stressaisi hirmusti, jos talvigummeilla esiintyy näillä vaatimattomasti "urautuneilla" Suomen teillä erilaisia jännittäviä tilanteita. Tai sitten kannattaa muuttaa etelämpiin maihin, joissa asfaltti on kuin silkkiä eikä talvesta ole tietoakaan.  8)

jni

Lainaus käyttäjältä: Mide - 12.03.14 - klo:14:39
Korjaus yllä olevaan, eli vaihdettiin termostaatin kotelo. Nyt siis operaatiot suoritettu ja kaksi päivää olen iloisesti ajellut normaalisti käyttäytyvällä autolla. Kiitoksia vielä tuosta termarivinkistä, olivat sitä tarjonneet huoltoliikkeeltäkin tehtaalle.

Ole hyvä vaan. Hienoa, että tuli kuntoon.

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Seva

Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 12.03.14 - klo:21:28
Jos alla on perus 16" vanteet ja 55-sarjan talvigummit, niin noin se suurinpiirtein käyttäytyykin... En siis stressaisi hirmusti, jos talvigummeilla esiintyy näillä vaatimattomasti "urautuneilla" Suomen teillä erilaisia jännittäviä tilanteita. Tai sitten kannattaa muuttaa etelämpiin maihin, joissa asfaltti on kuin silkkiä eikä talvesta ole tietoakaan.  8)
Rengashan on aina kompromissien summa. Jos nastattomaan renkaaseen halutaan kohtuullinen pito lumella ja jäällä, asfalttiominaisuuksista joudutaan tinkimään. Jos puolestaan halutaan hyvät asfalttiominaisuudet, tuloksena on kesärengas.

Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

livejungle

Oletteko huomanneet että sivupilaireiden mustat listat naarmuuntuvat aivan älyttömän helposti?
Auto käsinpesty 5kertaa ja ihan naarmussa nuo ikkunoiden välissä olevat listat. Semmoista pientä naarmua joka näkyy todella hyvin kirkkaassa päivänvalossa.
Todella arkaa materiaalia tuntuu olevan, menee reklamaatiolistalle kyllä tuo..

Ocu

Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 12.03.14 - klo:21:28
Jos alla on perus 16" vanteet ja 55-sarjan talvigummit, niin noin se suurinpiirtein käyttyykin. 17" 50-sarjalaisilla Nokian kitkoilla meno oli koeajamassani Combi 1.8:ssa huomattavasti suuntavakaampaa. Nyt kun omassa hankinnassani, eli 1.8 Combissa on talvigummeina 16" Nokialaiset kitkat, niin samanlaista seilaamista se on kuin ennen hankintaa testaamassani 1.4 Combissa jossa oli myös 16" Nokian kitkat alla.
Ne vaan on ilmeisesti nuo 55-sarjan kumisaappaat niin löysät, että ei siinä paljon ole tehtävissä?



En siis stressaisi hirmusti, jos talvigummeilla esiintyy näillä vaatimattomasti "urautuneilla" Suomen teillä erilaisia jännittäviä tilanteita. Tai sitten kannattaa muuttaa etelämpiin maihin, joissa asfaltti on kuin silkkiä eikä talvesta ole tietoakaan.  8)

Siis tuossa mun autossa vikaa tai "ominaisuutta" jo uutena, viime syksyllä 17 kesärenkailla.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Ocu

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 13.03.14 - klo:21:01
Oletteko huomanneet että sivupilaireiden mustat listat naarmuuntuvat aivan älyttömän helposti?
Auto käsinpesty 5kertaa ja ihan naarmussa nuo ikkunoiden välissä olevat listat. Semmoista pientä naarmua joka näkyy todella hyvin kirkkaassa päivänvalossa.
Todella arkaa materiaalia tuntuu olevan, menee reklamaatiolistalle kyllä tuo..

Todellakin,  ihan naarmuila ne jo on
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Suzooka

Taitaa ihan samaa matskua olla Suberbissa.. Ei siis mitenkään poikkeuksellista.
FOR SALE: Skoda 440 2D sedan -57
TULOSSA: Combi valoshöy

pehmis

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 13.03.14 - klo:22:16
Todellakin,  ihan naarmuila ne jo on
Mulla pesty liikkeessä 2x painepesuri-pesu ja kerran käsin.

Painepesuri pesuista ei mitään jälkiä. Kerta liikkeessä käsin pestynä ja ne kiiltävät ikkunan lista puhtaana auringossa loistaa kuin sateenkaaret.

Toi käsinpesu meni muutenkin vitulleen. Pestiin huonosti ja sitten paskasta pintaa kuivattiin lastalla. Parit pitemmät naarmut tuli pinnoitteeseen ja mikronaarmua just noissa em kodissa ja parissa muussa paikassa. Nyt sitten oon tilannut itelle kaikki pesusetit ja voi jatkossa kattoa peilistä jos pinta menee huonoksi.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

kilpeju

Itse pessyt auton itsepesupaikalla nyt 3kertaa, nyt on alkanut nousta pintaan kaiken näköisiä hankausia ja naarmuja.. Kävin pikaisesti eilen näyttämässä autofiksarilla, joka sanoi että maalipinta on kyllä todella pahassa kunnossa.. Uudessa autossa mikronaarmua kauttaaltaan, epäili että maalipinnassa täytyy olla kyllä mahdollisesti vikaa? Noita ikkunan tolppia ihmetteli eritoten, ei ole tuollaista nähnyt sitten jälkeen Talbottien  ;D Antoi ohjeet, ehdottomasti reklamaation paikka! Auto luovutettu tammikuun alussa ja reilu 2000km mittarissa! Reklamoin eilen liikkeeseen, vastausta en ole vielä saanut.. Tuttu automaalari käski käyttää aautomaalaamossa tarkistuttamassa maalipinnan ja sen kovuuden ammattimiehellä jossain automaalaamossa täällä pääkaapunkiseudulla! Nuo mikronaarmut (pyörivän liikkeen aiheuttamat) ihmetyttää kyllä, kuivattu on mutta ei pyörivillä liikkeillä vaan pitkillä vedoilla todellakin puhtaalla mikrokuituliinalla..

livejungle

Lainaus käyttäjältä: kilpeju - 14.03.14 - klo:09:09
Itse pessyt auton itsepesupaikalla nyt 3kertaa, nyt on alkanut nousta pintaan kaiken näköisiä hankausia ja naarmuja.. Kävin pikaisesti eilen näyttämässä autofiksarilla, joka sanoi että maalipinta on kyllä todella pahassa kunnossa.. Uudessa autossa mikronaarmua kauttaaltaan, epäili että maalipinnassa täytyy olla kyllä mahdollisesti vikaa? Noita ikkunan tolppia ihmetteli eritoten, ei ole tuollaista nähnyt sitten jälkeen Talbottien  ;D Antoi ohjeet, ehdottomasti reklamaation paikka! Auto luovutettu tammikuun alussa ja reilu 2000km mittarissa! Reklamoin eilen liikkeeseen, vastausta en ole vielä saanut.. Tuttu automaalari käski käyttää aautomaalaamossa tarkistuttamassa maalipinnan ja sen kovuuden ammattimiehellä jossain automaalaamossa täällä pääkaapunkiseudulla! Nuo mikronaarmut (pyörivän liikkeen aiheuttamat) ihmetyttää kyllä, kuivattu on mutta ei pyörivillä liikkeillä vaan pitkillä vedoilla todellakin puhtaalla mikrokuituliinalla..

Kuulostaa todella ihanalta. Voe v... jos sama homma on omassa!! Pitääpä tsiikata maalipintaa tänään kun pesasen vähän tarkemmalla silmällä.
Ikkunan  tolpista reklamoin kyllä ihan varmana.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 14.03.14 - klo:09:38
Kuulostaa todella ihanalta. Voe v... jos sama homma on omassa!! Pitääpä tsiikata maalipintaa tänään kun pesasen vähän tarkemmalla silmällä.
Ikkunan  tolpista reklamoin kyllä ihan varmana.
Nuo B- ja C -pilarien kiiltomuovisten naarmuuntuminen on ollut ominaisuus iät ja ajat, ainakin konsernin tuotteissa, siksi omastani olenkin käsitellyt ne satiinimustiksi, dippaamalla, toinen edullinen keino on teippaus, usein lopputulos sopii jopa paremmin ulkonäöllisesti muihin tiivisteisiin ja listoihin.

seatts

Lainaus käyttäjältä: kilpeju - 14.03.14 - klo:09:09
Itse pessyt auton itsepesupaikalla nyt 3kertaa, nyt on alkanut nousta pintaan kaiken näköisiä hankausia ja naarmuja.. Kävin pikaisesti eilen näyttämässä autofiksarilla, joka sanoi että maalipinta on kyllä todella pahassa kunnossa.. Uudessa autossa mikronaarmua kauttaaltaan, epäili että maalipinnassa täytyy olla kyllä mahdollisesti vikaa? Noita ikkunan tolppia ihmetteli eritoten, ei ole tuollaista nähnyt sitten jälkeen Talbottien  ;D Antoi ohjeet, ehdottomasti reklamaation paikka! Auto luovutettu tammikuun alussa ja reilu 2000km mittarissa! Reklamoin eilen liikkeeseen, vastausta en ole vielä saanut.. Tuttu automaalari käski käyttää aautomaalaamossa tarkistuttamassa maalipinnan ja sen kovuuden ammattimiehellä jossain automaalaamossa täällä pääkaapunkiseudulla! Nuo mikronaarmut (pyörivän liikkeen aiheuttamat) ihmetyttää kyllä, kuivattu on mutta ei pyörivillä liikkeillä vaan pitkillä vedoilla todellakin puhtaalla mikrokuituliinalla..

Miten/millä olet itse pessyt??

Katsoin itse myös noita ikkuna pilareita että on alkanut naarmuuntumaan jo vaikka lumiharjaa ei ole tänä talvena tarvittu vielä kertaakaan ja pesumetodit on kunnossa, täytyy koittaa kiillotella ja pinnoittaa uudestaan kun kesä koittaa.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

kilpeju

Lainaus käyttäjältä: seatts - 14.03.14 - klo:10:07
Miten/millä olet itse pessyt??

Katsoin itse myös noita ikkuna pilareita että on alkanut naarmuuntumaan jo vaikka lumiharjaa ei ole tänä talvena tarvittu vielä kertaakaan ja pesumetodit on kunnossa, täytyy koittaa kiillotella ja pinnoittaa uudestaan kun kesä koittaa.

Itsepalvelu hallissa olen pessyt. Joka kerta tarkistanut ja huuhdellut harjan että ok!
Ensiksi kurat pois painepesurilla ja harjalla shamppoon kanssa pitkin vedoin (ei hankaamista) Huuhtelut ja kuivaus mikrokuituliinalla pitkillä koko kyljen mittaisilla vedoilla.. Pesu/kuivaus tekniikassa ei ole varmasti vikaa! Fiksari epäili että kuljetusvaurio on kiillotettu vahalla ennen luovutusta ja muutaman pesun jälkeen tulivat näkyviin? Ja aurinko paljastaa kaikki virheet; kuulemma..

Atro

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.03.14 - klo:09:44
usein lopputulos sopii jopa paremmin ulkonäöllisesti muihin tiivisteisiin ja listoihin.

tiivisteisiin ja listoihin kyllä, mutta kun esim. itse ajattelin laittaa 15% kalvot takaikkunoihin niin kyllä nuo kiiltävän mustat pilarit niihin paremmin stemmaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy