Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

biili_

Bolerosta autopyyhin -asetus offille ja viiksen ykkös-asennosta löytyy "tihku". Vivun päällä olevasta säätimestä säätyy pyyhkimien jaksoaika.

Bolerosta autopyyhin -asetus päälle ja viiksen ykkös-asennosta löytyy automaattinen pyyhintä. Vivun päällä olevasta säätimestä säätyy pyyhkimien sadetunnistimen herkkyys.

Käyttöohje sivu 64.

Tepu

Tänään tuli kokeiltua ja huomattua miten toi sadetunnistin toimii. Aiemmissa autoissa sitä ei ole ollut, joten en tiennyt miten se toimii. Onneksi täältä sai tietoa ja nyt vaikuttaa, että näppärähän tuo tunnistin on... :)
Skoda Octavia III 2.0 TSI RS Combi -14
ex.Vag:Skoda Octavia II 1.8 TSI Sport Combi -08

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Tepu - 09.02.14 - klo:21:51
Tänään tuli kokeiltua ja huomattua miten toi sadetunnistin toimii. Aiemmissa autoissa sitä ei ole ollut, joten en tiennyt miten se toimii. Onneksi täältä sai tietoa ja nyt vaikuttaa, että näppärähän tuo tunnistin on... :)

Itse kiireessä en ehtinyt tutustua tuon härpäkkeen sielunelämään, vaikka olisi ehkä syytä. Onko takalasin pyyhkijä jotenkin linkissä siihen sadetunnistimeen? Saanko sen irti tuosta järjestelmästä? En viitsisi hioa takalasia turhaan.

Sitten vähän muita murheita:
Resonointi! Ei kestää kauaa, mutta sen mitä kestää niin turhan äänekästä on. Ja kun on sisätilassa jossa ääni kiertää, niin en keksi mistä tulee. Resonointi ärsyttää enemmän kuin muut viat, koska siihen ei pääse kiinni kuin tuurilla.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 11.02.14 - klo:07:50
Itse kiireessä en ehtinyt tutustua tuon härpäkkeen sielunelämään, vaikka olisi ehkä syytä. Onko takalasin pyyhkijä jotenkin linkissä siihen sadetunnistimeen? Saanko sen irti tuosta järjestelmästä? En viitsisi hioa takalasia turhaan.
Jos sadetunnistin "näkee" että vettä on liikkeellä, tällöin myös takalasinpyyhin menee päälle pakkia kytkiessä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

darthjysky

Valikosta voi halutessaan ottaa takalasin automaatti pyyhinnän pois pakittaessa
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

cannon

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 11.02.14 - klo:18:55
Jos sadetunnistin "näkee" että vettä on liikkeellä, tällöin myös takalasinpyyhin menee päälle pakkia kytkiessä.

Kun en ole vielä autoa saanut, joutuu tyytymään manuaalien tankkaamiseen. Osaako joku sanoa tarkoitaako oheinen manuaalin kohta sitä, että automaattisesti (sadetunnistuksen mukaanko?) takalasikin pyyhittäisiin kun se kostuu tai että sen saa pois päältä? Vai vain takalasin jaksottaisen pyyhkimisen kytkentää? Ilmeisesti Ocu II:n ärsyttävä ominaisuus takalasin pyyhkäisystä automaattisesti peruutettaessa jos on käyttänyt pyyhkijöitä ennen pakittamista liittyy tuohon, vai miten on?

Infotainment Radio Bolero Käyttöohjekirja s. 49:
Wipers - lasinpyyhkimien asetus
Automatic wiping in rain - sateella toimivan automaattisen tuulilasinpyyhkimen kytkentä päälle ja pois
Automatic rear wiper - automaattisen takalasin pyyhkäisyn kytkentä päälle ja pois

Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Skoc

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 11.02.14 - klo:07:50Sitten vähän muita murheita:
Resonointi! Ei kestää kauaa, mutta sen mitä kestää niin turhan äänekästä on. Ja kun on sisätilassa jossa ääni kiertää, niin en keksi mistä tulee. Resonointi ärsyttää enemmän kuin muut viat, koska siihen ei pääse kiinni kuin tuurilla.

Siis minkä resonointi? Tuulilasinpyyhkijöiden vai jonkun muun? Lasinpyyhkijäthän resoinoi aina silloin tällöin pyyhkiessään, mutta poistuu itsestään. Vai onko jonkin sisätilassa olevan osan särinä? Monesti liittyy lämpötilanmuutokseen. Vai onko esim. pakoputken "kumiseva ääni" jollain kierroslukualueellä? Sitä ei oikein saa pois millään... Sellainen ongelma oli joskus aikanaan Renault Lagunassa just 80 km/h vauhdissa ja piti aina ajaa joko hiljempaa tai kovempaa. Otti pattiin...
Octavia Elegance -15

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: cannon - 11.02.14 - klo:19:40
Kun en ole vielä autoa saanut, joutuu tyytymään manuaalien tankkaamiseen. Osaako joku sanoa tarkoitaako oheinen manuaalin kohta sitä, että automaattisesti (sadetunnistuksen mukaanko?) takalasikin pyyhittäisiin kun se kostuu tai että sen saa pois päältä? Vai vain takalasin jaksottaisen pyyhkimisen kytkentää? Ilmeisesti Ocu II:n ärsyttävä ominaisuus takalasin pyyhkäisystä automaattisesti peruutettaessa jos on käyttänyt pyyhkijöitä ennen pakittamista liittyy tuohon, vai miten on?

Infotainment Radio Bolero Käyttöohjekirja s. 49:
Wipers - lasinpyyhkimien asetus
Automatic wiping in rain - sateella toimivan automaattisen tuulilasinpyyhkimen kytkentä päälle ja pois
Automatic rear wiper - automaattisen takalasin pyyhkäisyn kytkentä päälle ja pois
Ensimmäinen toiminto poistaa koko sadetunnistimen käytöstä, eli kaikki toimii niinkuin sadetunnistinta ei olisikaan. Myös tällöin oletuksena takalasi pyyhkäistään, jos sinulla on pyyhkijät päällä ja laitat pakin päälle.
Toinen toiminto sitten poistaa automaattisen takalasinpyyhinnän pakkia kytkiessä kaikissa tilanteissa.

Sadetunnistin ei ohjaa takapyyhintä muulla tavoin, kuin siten että oletuksena sadetunnistimen havaitessa sadetta pakkia kytkiessä, pyyhitään takalasi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 11.02.14 - klo:22:04
Ensimmäinen toiminto poistaa koko sadetunnistimen käytöstä, eli kaikki toimii niinkuin sadetunnistinta ei olisikaan. Myös tällöin oletuksena takalasi pyyhkäistään, jos sinulla on pyyhkijät päällä ja laitat pakin päälle.
Toinen toiminto sitten poistaa automaattisen takalasinpyyhinnän pakkia kytkiessä kaikissa tilanteissa.

Sadetunnistin ei ohjaa takapyyhintä muulla tavoin, kuin siten että oletuksena sadetunnistimen havaitessa sadetta pakkia kytkiessä, pyyhitään takalasi.

Ainakin osittain eri mieltä. Siellä on asetus, jolloin takalasia pyyhitään jaksottaisesti, kun sadetutka laittaa edessä pyyhkijät päälle. (Vaimon avaimessa päällä, itsellä ei.)

JiiP

Lainaus käyttäjältä: TTO - 11.02.14 - klo:22:12
Ainakin osittain eri mieltä. Siellä on asetus, jolloin takalasia pyyhitään jaksottaisesti, kun sadetutka laittaa edessä pyyhkijät päälle. (Vaimon avaimessa päällä, itsellä ei.)
Juurikin näin. HML:n motarilla tuo ominaisuus ärsytti(sateessa) niin paljon, että otin koko tunnistimen hittoon. Takalasia pyyhki samalla kuin tuulilasia.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Skoc - 11.02.14 - klo:20:52
Siis minkä resonointi? Tuulilasinpyyhkijöiden vai jonkun muun? Lasinpyyhkijäthän resoinoi aina silloin tällöin pyyhkiessään, mutta poistuu itsestään. Vai onko jonkin sisätilassa olevan osan särinä? Monesti liittyy lämpötilanmuutokseen. Vai onko esim. pakoputken "kumiseva ääni" jollain kierroslukualueellä? Sitä ei oikein saa pois millään... Sellainen ongelma oli joskus aikanaan Renault Lagunassa just 80 km/h vauhdissa ja piti aina ajaa joko hiljempaa tai kovempaa. Otti pattiin...
Resonointi jossain välillä etuovet - kojelauta - etumatkustajien penkit. Sisustasta se ääni lähtee, mutta mistä- en osaa sanoa. Ei kestä kauaa kerrallaan, mutta ääni on niin kova, että hermo menee. Kolme ihmistä autossa kuuli äänen eri paikasta - eli kiertää niin ettei saa kunnolla kiinni lähteestä.
En keksi muuta kuin alan huopapalojen, silkkarin, sorkkaraudan etc. kanssa eliminoimaan vaihtoehtoja yksitellen.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Anzander

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 12.02.14 - klo:07:48
Resonointi jossain välillä etuovet - kojelauta - etumatkustajien penkit. Sisustasta se ääni lähtee, mutta mistä- en osaa sanoa. Ei kestä kauaa kerrallaan, mutta ääni on niin kova, että hermo menee. Kolme ihmistä autossa kuuli äänen eri paikasta - eli kiertää niin ettei saa kunnolla kiinni lähteestä.
En keksi muuta kuin alan huopapalojen, silkkarin, sorkkaraudan etc. kanssa eliminoimaan vaihtoehtoja yksitellen.

Varmaan hyvin offtopic, mutta Superbissa ärsyttävää ja vaikeasti paikannettavaa "sirinää ja narinaa" on myös kuulunut.. Moneen kertaan olen tuota kuunnellut ja lopulta tullut siihen tulokseen, että repsikan puolen turvavyön suojakotelo pitää ääntä. Sopivasta kohtaa painamalla ääni tuntuu häviävän. Jos yhtään kuulostaa samalta niin tsekkaapas...
Ja kun tälle aihealueelle päästiin, niin toinen äärimmäisen ärsyttävä ääni on sadekelillä ilmenevä sadepisaroiden ropsiminen repsikan puolen takasivuikkunaan... Kuskin puolella en ole samaa ongelmaa huomannut/kuullut vaikka kovasti on tullut päätä pyöriteltyä ja kuulosteltua. Siis kuulostaa varmaa typerältä, mutta en ole aiemmin tuollaiseen törmännyt. Ã,,äni on aivan kuin valtavia sadepisaroita ammuttaisiin harvakseltaan suoraan sivulta ikkunaan. Liekö joku pieni epänormaali ilmapyörre tuon aiheuttajana..?

Pieniä on ongelmat, mutta ei ole jäänyt mieleen että Volvossa tälläisistä olisi tarvinut kärsiä. Toivotaan että ylihuomenna saatava Ocu yllättää positiivisesti.

TTO

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 12.02.14 - klo:07:43
Juurikin näin. HML:n motarilla tuo ominaisuus ärsytti(sateessa) niin paljon, että otin koko tunnistimen hittoon. Takalasia pyyhki samalla kuin tuulilasia.

Varmuuden vuoksi vielä huomio eli takalasin "linkityksen" sadetutkaan saa pois päältä. Tutkaa voi tuulilasin pyyhkijöiden kanssa käyttää ilman, että takalasia pyyhitään sen vuoksi. Itse käytän tutkaa vaikkei se aina täydellinen olekaan.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 12.02.14 - klo:07:48
Resonointi jossain välillä etuovet - kojelauta - etumatkustajien penkit. Sisustasta se ääni lähtee, mutta mistä- en osaa sanoa. Ei kestä kauaa kerrallaan, mutta ääni on niin kova, että hermo menee. Kolme ihmistä autossa kuuli äänen eri paikasta - eli kiertää niin ettei saa kunnolla kiinni lähteestä.
En keksi muuta kuin alan huopapalojen, silkkarin, sorkkaraudan etc. kanssa eliminoimaan vaihtoehtoja yksitellen.

Oiskohan sama resonointi kun mulla. Hanskalokeron kaikkien torx-ruuvien kiristys ja kojelaudan oikean päätypalan alla olevien ruuvien kiristys. Mulla ainakin auttoi.

Sampsa

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 12.02.14 - klo:07:48
Resonointi jossain välillä etuovet - kojelauta - etumatkustajien penkit. Sisustasta se ääni lähtee, mutta mistä- en osaa sanoa. Ei kestä kauaa kerrallaan, mutta ääni on niin kova, että hermo menee. Kolme ihmistä autossa kuuli äänen eri paikasta - eli kiertää niin ettei saa kunnolla kiinni lähteestä.
Nyt vasta rekisteröin, että sulla on RS. Onko ajomoodin valintaa pierettimellä? Itse koeajoin syksyllä RS TSI DSG:tä ja siinä ilmeni suht korkeataajuinen sirinä. Tuli esille pikkukaduilla pintakaasulla kiihdyttäessä suhteellisen kapealla kierroslukualueella, tyyliin lähdet kadunkulmasta ykkösellä -> kone kerää kierroksia -> resonanssi ilmenee -> vaihteisto vaihtaa kakkoselle -> resonanssi häviää, eikä palaa muilla vaihteilla. Ã,,äni tuli kuskin korvaan etumatkustajan jalkatilan suunnilta, mutta voi olla myös kojelaudan oikeasta puoliskosta tai vaikka oikeasta etuovesta.

Itse pidin yhtenä vaihtoehtona ajomoodin valinnan yhteydessä olevaa pieretintä. Jos sulla on pieretin, niin kokeile erilaisia ajomoodin ja vaihteiston D- ja S-asentojen kombinaatioita (varsinkin ECO), josko resonanssi muuttuisi. Jos nyt siis on yhtään samalla tavalla ilmenevä häiriöääni kuin tuossa mun tapauksessa.

Jossain ketjussahan oli arvelua (vai jopa faktaa), että eräissä autoyksilöissä pieretin on väärin asennettu ja aiheuttaa toivotun "moottorin pärinän" lisäksi myös ei toivottuja resonansseja.

(Jaha, ja kirjoitteluni aikana myös Ocutj antoi hyvän vinkin tarkastuskohteeksi.)

JiiP

Kiitos vinkeistä.
Katselen viikonloppuna ajan kanssa vaihtoehdot läpi. Pieretin se ei taida olla, mutta selvitän senkin.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

mxm

Miten toimii muilla ajovalonpesimet? Omassa vakiona asetettu todella tiheäksi ajovalopesimet ja pahinta on, että se kaikki lasol on pitki konepeltiä koska suuntaukset on päin persettä. Käytännössä siis kun tuulilasin saa pestyä niin samalla sotkee myös konepellin ja etusivuikkunat. Veholla ei tätä osattu koodata muunlaiseksi vaikka softallahan frekvenssin saa harvennettua...

seatts

Mulla oli ainakin vakiona siellä että 9 pesun välein pestään valot.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

darthjysky

Ikävä vaan ku nollaantuu aina startissa ni omilla ajoilla käytännössä paljon useammin läträä myös lamppuja
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Homer

Oikean puoleisen lampun pesimen kannen raolleen jääminen selvisi takuuhuollossa. Kannessa jonkinlainen kolo tappia varten. Koloon mennyt liian paksu maalikerros jota veistämällä tappi mahtuu nyt koloon ja ongelma ratkaistu.

Samalla säädettiin aurauskulmat. Tätä mietin etukäteen että kuvittelenko vai, niin vähän ratti oli vinossa oikealle. Mittaustulos kuitenkin kertoi että renkaiden asennot kuluttavat renkaita ja voivat olla turvallisuusriski. Suosittelen siten kaikille nelipyöräsuuntausta, joilla sentinkin vinossa ratti suoralla ajettaessa.

Nyt autossa ei sitten ole mitään vikaa, ensipäivien resonoinnitkin kojetaulussa hävinneet itsestään.

pehmis

Ajossa RS DSG TDI. Auto ajossa viikon ja kilometrejä 1600. Tämmöistä ilmennyt.
ECO moodilla ajaessa kun ei kaasua paina niin vaihde on vapaalla. 2 kertaa sammuttanut auton vauhdista ja tulee ilmoitus että käynnistä manuaalisesti uudestaan. Pitää pysäyttää auto ja sitten starttaa normaalisti. Käytin vikakoodien luvussa ja mitään herjaa ei ollut jäänyt muistiin. Tehtaalta kysyivät tuosta ja tuo oli tiedossa. Uusin softa moottorille ja vika pitäisi hävitä. Tarkastivat toki huollon yhteydessä että softat olivat uusimmat, mutta liikkeen softassa ei ilmeisesti ollut tuota ihan uusinta versiota ja siksi näyttivät että olisivat ajantasaiset.

2 Kertaa tullut rengaspaineiden varoitus. Tarkastaessa paineet niin kaikki ollut ok. Vanteet 18" turinit ja hakkapeliitta 8 nastat 225/40R18 renkaat.

Vinkkinä että II:n kärkkäisen mittarilla jos laittaa 3bar renkaisiin painetta, niin huoltamon kalibroidulla mittarilla on paineet 4.8bar. ihme kun tuntui vähän jäykältä/kovalta ajella.

Muuten auto pelannut tosi hyvin ja makiahan tuolla on ollut ajella. Mitään valoshow:ta tai muita herjoja ei ole tullut. Kerran lähtenyt ACC pois toiminnasta, mutta silloin siihen oli syynä keulan 1cm paksuinen jääkerros.  Ilmeisesti itsekkään en tuota automaatti sadetunnistinta ole osannut käyttää, mutta onneksi tuli edelliset jutut luettua, niin pitää katsoa vielä tarkemmin miten tuo toimii.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

Anzander

Yritin tänään(kin) saada Windows Phonesta musiikkia bluetoothin kautta kuulumaan... Amundsen siis kyseessä. Homma lähti pelittämään siten, että puhelimesta laittaa levyn soimaan, niin se alkaa automaattisesti kuulumaan auton soittimesta. Ja sitten pystyy vaihtamaan kappaletta (muttei levyä) auton säätimillä.
Mutta. Kuuluuko homman edes onnistua siten, että puhelin on vaikka taskussa, ja Amundsenin kautta saisi selattua levyjä sieltä ja soittaa mitä haluaa? Täysin koskematta puhelimeen siis.

Myös USB-tikku on välillä "pudonnut pois" sen jälkeen kun Amundsenia radiolla tai puhelimella, eikä ole löytynyt uudelleen lainkaan ennenkuin tikun on laittanut uudelleen. Ja nyt viimeisimpänä Amundsen ilmoittaa ettei pysty käyttämään tikkua, eikä tietokonekaan enää löydä sitä... prkl...

TSo

Ekat 300km takana uudella kolmos-Oculla. Olenko nyt ihan väärässä kun väitän että kakkoskoppaan verrattuna tässä uudessa on muotoilu ottanut sikäli takapakkia, että sade/räntäkelissä ajellessa vedet ohjautuvat tuulilasilta tehokkaasti sivuikkunaan. Peilien kautta näkyvyys on aika huono kun kuravesitonavat virtaavat sivuikkunoissa. Sehän on sanomattakin selvää että itse sivupeilien muotoilu on harpannut taaksepäin, kun kakkosen norsunkorvista on rodunjalostuksella tehty tuollaiset suippomallit, joista vilkut vielä ärsyttävästi näkyvät kuskin silmään.

Muita downgreidauksia ei sitten ole vielä vastaan tullutkaan vaan jatketaan tyytyväisin mielin, 6h jo takana eikä yhtään vikaa vielä  8). Talvikelejä odotellessa...

Huppe

Juu. Kura roiskuu paitsi sivulaseille, myös kylkiin. Ensimmäinen auto maailmassa missä olen nähnyt vastaavaa. Vissiin unohdettu sadetestit kokonaan.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Subastar

Lainaus käyttäjältä: TSo - 17.02.14 - klo:18:19
Ekat 300km takana uudella kolmos-Oculla. Olenko nyt ihan väärässä kun väitän että kakkoskoppaan verrattuna tässä uudessa on muotoilu ottanut sikäli takapakkia, että sade/räntäkelissä ajellessa vedet ohjautuvat tuulilasilta tehokkaasti sivuikkunaan.

Vedet ohjautuu hieman sivuikkunoihin, mutta se ei ole mitään verrattuna tuohon Golf V:een verrattuna, minusta tämä on selvästi parannusta.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

TSo

LainaaVedet ohjautuu hieman sivuikkunoihin, mutta se ei ole mitään verrattuna tuohon Golf V:een verrattuna, minusta tämä on selvästi parannusta.

Ok, mun käsitys tämän ilmiön olemassaolosta ja luonteesta on vissiin jo himmennyt kun yhdeksän vuotta on ajellut vain noilla kakkosmallin Octavioilla.

markusmm

Onko kenelläkään tietoa noista päivävalojen automaattisesta toiminnasta. Ohjeissa sanotaan, että voidaan asettaa kolmelle eri herkkyydelle (early, medium ja late) eli millä asetuksella päivävalot (ledinauha) palaa pisimpään?
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

poujo

Lainaus käyttäjältä: markusmm - 17.02.14 - klo:19:46
Onko kenelläkään tietoa noista päivävalojen automaattisesta toiminnasta. Ohjeissa sanotaan, että voidaan asettaa kolmelle eri herkkyydelle (early, medium ja late) eli millä asetuksella päivävalot (ledinauha) palaa pisimpään?

Ohjekirja sanoo:
"Valoantureiden herkkyyden asetus ympäristövalon intensiteetin muutoksen mukaan.
Early - suuri herkkyys
Medium - keskimääräinen herkkyys
Late - vähäinen herkkyys"

Ota tuosta sitten selkoa... Olisi kiva tosiaan millä asetuksella ledit palavat pisimpään
Octavia III LB Elegance 1.8TSI DSG -14

darthjysky

Late asetuksella on jopa parikertaa tänä talvena palanu. Early ja medium läväyttäny heti xenonit päälle. Eli vähäinen herkkyys = vaatii suuren muutoksen ennen kuin valot reagoi
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Skouda13

Omassa 1,4 tsi eleg III:ssa jymähtelee melkoisen kovasti taka-akseli pienemmissäkin montuissa tai kuhmuissa..
Vaihtoivat jo liikkeessä toiset iskarit mutta ei merkittävää vaikutusta,voisiko eri puslista olla vielä apua vai onkohan vaan opittava elämään tuon jytkeen kanssa..korva vaan pitäs tottua siihen :o
Muuten on oikein mukava peli  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy