Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Autoinssi

Ai niin, olenhan minäkin törmännyt yhteen murheeseen, joka ei ole aikaisemmin ollut esillä tässä keskustelussa: kun ajaa kylmissä ja märissä olosuhteissa maantiellä pitkään jarruttamassa, niin jarrutuksen alussa (n. 1-2 sek) ei oikein tapahdu mitään. Onko kyseessä jarrujen vettyminen tai takertelu, ei ole vielä selvinnyt, mutta kerran oli jo peräänajo lähellä. Ekaan huoltoon (30.000 km) on vielä 5.000 km matkaa, mutta meinaan tilata lisätyönä palojen herkistyksen. Toyotassa mulla ei ollut koskaan tätä ongelmaa. Ja Toyotalla on jarrupalojen herkistys huolto-ohjelmassa mukana.

enkero

Tuo on aika normaalia etenkin suolatuilla teillä, tosin pelkkä vesikin riittää. Tuntuu lisäksi ilmenevän erilaisilla vanteilla eri lailla, eli varmaankin kyse siitä kuinka märiksi jarrupalat pääsevät?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

japa

#842
Onko porukat laitellu suojamaskia syylärin eteen? Meinaa lämmöt puota välillä kun moottorilla jarruttelee ja ajaa ennakoiden. Näyttää olevan suojamuovit niin päällä kuin allakin ettei pääse laitamaan mitään viimasuojaa  :-\.  Aika törkeennäköisiä ne marmorilla myytävät.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013


s-mod

Lainaus käyttäjältä: Autoinssi - 17.01.14 - klo:21:25
Jos joku on kiinnostunut öljynkulutuksesta, niin mä lisäsin 0,3 L kun olin ajanut 22.000 km. Taso oli mittaikun alarajalla.1,4 TSI man. Uskoisin ajavani näillä öljyillä ekaan huoltoon (30.000 km).
Eipä nää 1,4:set paljon öljyä kuluta 7000km ja 3/4 tikusta jäljellä!

Todennäköistä on että ensiasennus öljyssä on jotain lisäainetta. Koska ei ole ensimmäinen kerta, että eivät suostu rahaa ottamaan vastaan, kun haluaisi ylimääräisen öljyn vaihdon!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

japa

Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

stuka

Octavia 1.8 elegance,ikää tasan 6 kk,kilometrejä 8900.Molemmat ajovalot pimeiksi.Toinen tiistaina ja toinen perjantaina.Tasalaatuista tavaraa.Tiskille ja onneksi heti sisään.1,5 h odotuksen jälkeen valot kunnossa,olivat molemmat oikosulussa.Myös kosketusnäytössä murheita,radion pikavalinta"täppä" toimii satunnaisesti,välillä pohja menee harmaaksi eikä reagoi kosketukseen.Metro Auto yrittänyt korjata vikaa huonolla menestyksellä.Auto ollut pajalla 2 x 8 h vian takia,ensi perjantaina uusi yritys."Nää on vaan tämmösiä" oli tiskillä kommentti.

BMF

Lainaus käyttäjältä: stuka - 18.01.14 - klo:12:33
Octavia 1.8 elegance,ikää tasan 6 kk,kilometrejä 8900.Molemmat ajovalot pimeiksi.Toinen tiistaina ja toinen perjantaina.Tasalaatuista tavaraa.Tiskille ja onneksi heti sisään.1,5 h odotuksen jälkeen valot kunnossa,olivat molemmat oikosulussa.Myös kosketusnäytössä murheita,radion pikavalinta"täppä" toimii satunnaisesti,välillä pohja menee harmaaksi eikä reagoi kosketukseen.Metro Auto yrittänyt korjata vikaa huonolla menestyksellä.Auto ollut pajalla 2 x 8 h vian takia,ensi perjantaina uusi yritys."Nää on vaan tämmösiä" oli tiskillä kommentti.
Get used to it.  ;)

Nämä nykypäivän autot kun on pelkkää sähköhärpäkettä täynnä niin voi olla varma että sahkövikoja tulee vielä jatkossakin. Se että vasta 6kk vanhassa autossa on noinkin kivoja vinkeitä niin harmittaahan se varmasti...Toki korjaus on "vielä takuun ollessa voimassa "ilmaista" jos jotain positiivista haluaa hakea...

Täytyy koputella puuta ja nakella suolaa olan yli ja kumarrella kohti mekkaa että toimis tuo oma mankeli... Toistaiseksi sähkövikoja ei ole ollut paitsi boleron ja infonäytön ohjelmabugit, jotka korjaantuvat yleensä auton tai soittimen uudelleen käynnistämisellä.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

stuka

No eivät sähköviat varsinaisesti yllätä,harmittavat tietenkin uudessa autossa.Erityisesti koska reissutyöläisenä vaatii melkoista säätämistä päästä marmoritiskille.Kävin muuten eilen piruuttani kyselemässä auton myyneeltä uraohjukselta jonkinlaista kompensaatiota harmituksesta ja menetetystä vapaa-ajasta.Vähän tuo nieleskeli mutta varsinaiseen asiaan ei kommentoinut mitään.

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 16.01.14 - klo:09:09
Pakkasella olen huomannut että tietyissä tilanteissa tulee voimakas pakokaasun tuoksu sisälle. LB-malli itselläni. Liekö tuo pakokaasu pyörteilee auton ympärillä jotenkin esim. pysäyttäessä tms. En tiedä, vaikuttaa oudolta. Konehuoneessa ei kuitenkaan savua.

Onko diesel? Suodatinpolton aikana jostain vuotaa, kun pakopaine nousee huomattavasti. Jossain sopiva vuoto, eikä normaalisti havaittavissa.
Näin oli mulla Saabissa on alkoi uudenkarheana haista savu auton ympärillä/sisällä satunnaisesti. Ja kun se tulee ennen dpf:ä niin HAISEE..
"All 4 The Driver"

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 18.01.14 - klo:10:25
Tämmöistä talvisuojaa on tarjolla superskodalla:
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-winter-grille-cover-in-great-OEM-design-KI-R

Nätti kyllä, mutta vielä paljon tärkeämpää on suojata nimenomaan tuo alaosa!!! Siihen tuo ei tuo apua.

V-O

Totta.

Mikähän tuon vain-yläosan peiton suunnittelun perimmäinen ajatus on. Ja toisaalta sen että alaosaa ei tarvittis suojata eikä ole tarjolle suojaa tehty?

japa

Voiskohan tuo suoja jopa pienentää ilmanvastusta  :)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

ddt

Olen 90% varmasti tilaamassa uutta ocua parin viikon sisään, mutta en kuittaa olan kohautuksellä täälläkin huomattua valo-ongelmaa. Varsinkaan kun se sattui koeajossa. Vasen ajovalo herjasi varjostinvikaa. En alkanut tarkemmin tutkimaan, kun tarkoitus oli saada rouvan hyväksyntä, ja hän ajoi. Alan itse pitämään tuota valoihin liittyvää problematiikkaa enemmän laatuasiana kuin mahdollisena bugina. Nykyisen turren valot on toimineet melkein moitteitta ja kun perustekniikka on sama, eivät hiukan lisääntyneet ominaisuudet tarvitse mitään uutta. Jos en vallan erehdy oikean puolen valoista on kirjoitettu paljon vähemmän. Nyt kun saataisiin oikeat johtopäätökset.
Alla Octavia-14 Elegance LB 1.6. TDI DSG , ex-Touran -11 1.6 Tdi DSG7, ex-Passat -08 1.9 Tdi Luxline

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: japa - 18.01.14 - klo:16:02
Voiskohan tuo suoja jopa pienentää ilmanvastusta  :)

Itsellä samasta paikasta tilattu ylä ja alamaski 2010 Octaviassa. Ei vaikutusta kulutukseen.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

livejungle

Lainaus käyttäjältä: ddt - 18.01.14 - klo:17:36
Olen 90% varmasti tilaamassa uutta ocua parin viikon sisään, mutta en kuittaa olan kohautuksellä täälläkin huomattua valo-ongelmaa. Varsinkaan kun se sattui koeajossa. Vasen ajovalo herjasi varjostinvikaa. En alkanut tarkemmin tutkimaan, kun tarkoitus oli saada rouvan hyväksyntä, ja hän ajoi. Alan itse pitämään tuota valoihin liittyvää problematiikkaa enemmän laatuasiana kuin mahdollisena bugina. Nykyisen turren valot on toimineet melkein moitteitta ja kun perustekniikka on sama, eivät hiukan lisääntyneet ominaisuudet tarvitse mitään uutta. Jos en vallan erehdy oikean puolen valoista on kirjoitettu paljon vähemmän. Nyt kun saataisiin oikeat johtopäätökset.

Lueskeln saksan skoda foorumin vikathreadia.
Siellä jollekkin on päivitetty uusin softa valojen takia, mutta on tullut low beam check ainakin kerran sen jälkeen. Menossa uudelleen pajalle..
Jollekkin taas vaihdettiin Xenonin ohjausyksikkö. Ei ole kommentoinut auttoiko..
Mikä tuohon nyt sitten auttaa on sielläkin vielä kysymysmerkki.
http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-octavia-iii-forum/84132-defekte-am-neuen-o%C2%B3/index46.html

s-mod

Lainaus käyttäjältä: japa - 18.01.14 - klo:16:02
Voiskohan tuo suoja jopa pienentää ilmanvastusta  :)

Viimasuojat ei kyllä pienennä kulutusta. Mutta madallus yleensä pienentää/ tosin johtuen jämäkämmästä alustastakin.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

s-mod

Jaa niin, Musta ilmastointiteippi on paras viimasuoja sinne alas, ja tarttuu sen mikä tarvii pakkasellakin ja helppo poistaa Hinta a.6 euroa!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

vwmies

Lainaus käyttäjältä: japa - 18.01.14 - klo:16:02
Voiskohan tuo suoja jopa pienentää ilmanvastusta  :)

2005 3BG 1.9TDi Passatissa isompi ylämaski peitettynä auton oman mittarin / ajotieturin mukaan löpöä kului 0,2 - 0,3 litraa / 100 km vähemmän, ja kun kulkine vielä oli ilman a) lohkoa b) webastoa ym., niin lämpenikin selvästi nopeammin.  :)

Suosittelen alle 0C eli ns. talviolosuhteissa.  :D
Yritetään pärjätä.

enkero

Lainaus käyttäjältä: ddt - 18.01.14 - klo:17:36
Olen 90% varmasti tilaamassa uutta ocua parin viikon sisään, mutta en kuittaa olan kohautuksellä täälläkin huomattua valo-ongelmaa. Varsinkaan kun se sattui koeajossa. Vasen ajovalo herjasi varjostinvikaa. En alkanut tarkemmin tutkimaan, kun tarkoitus oli saada rouvan hyväksyntä, ja hän ajoi. Alan itse pitämään tuota valoihin liittyvää problematiikkaa enemmän laatuasiana kuin mahdollisena bugina.
...
Jos en vallan erehdy oikean puolen valoista on kirjoitettu paljon vähemmän.

No tuostahan pääsee tilaamalla Activen tai Ambitionin ;)

Käsittääkseni täällä vika/murhe -threadissa on ollut etupäässä raportteja oikean puolen polttimon vikaherjasta JA vasemman pitkän näyttämästä päin metsää. Itsellä on tullut kerran (tämän viikon tiistaina) herja vasurin polttimon "liikkeestä", mutta vikailmo ei ole toistunut.

Mallivuoden 16 laite tullee ehkä jo olemaan kypsempi :D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Guido

Lainaus käyttäjältä: enkero - 18.01.14 - klo:19:34
No tuostahan pääsee tilaamalla Activen tai Ambitionin ;)

Tai kääntämällä Elegancen valokytkimen mihin tahansa muuhun asentoon kuin AUTO.

enkero

Xenonien korkeudensäätö tapahtunee samalla mekaniikalla, joten luulenpa että herja on mahdollista saada myös muissa asennoissa missä ajovalot palaa?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

SORS

Vakionopeudensäädin/ACC/Front assistant lakkasi tänään yhtäkkiä toimimasta. Kävin viikon vanhalla RS:llä pienellä ajelulla, jonka jälkeen pidin auton hetken aikaa tyhjäkäynnillä ja lähdin taas liikkeelle, jolloin tietokone ilmoitti että ACC ei käytettävissä. Anturi edessä puhdas, sammutin ja käynnistin uudelleen, vekslasin ACC edes takaisin, mutta mikään ei auttanut. Katsoin ohjekirjasta, mutta en löytänyt muuta infoa tästä kuin että pitää sammuttaa auto, käynnistä uudelleen ja jos edelleen ACC ei käytettävissä pitää kytkeä ACC pois ja otta merkkihuoltoon yhteyttä. Ulkona -24 pakkasta, lieneekö tässä syy? Onko sama ongelma ollut muilla?

Huppe

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 18.01.14 - klo:13:52
Onko diesel? Suodatinpolton aikana jostain vuotaa, kun pakopaine nousee huomattavasti. Jossain sopiva vuoto, eikä normaalisti havaittavissa.
Näin oli mulla Saabissa on alkoi uudenkarheana haista savu auton ympärillä/sisällä satunnaisesti. Ja kun se tulee ennen dpf:ä niin HAISEE..

Ei. Kyllä se on nimenomaan tavallista pakokaasua. 1.4tsi eli bensa-auto kyseessä. Ilmastointi auto-asennossa ja heti kun se avaa röörit sisälle pakkasella, tulee myös pakokaasut sisälle.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

J64

Onko kellekään ilmaantunut vastaavaa:

Oikealle esimerkiksi risteyksessä käännyttäessä vasemmalta edestä kuuluu eräänlaista "rutinaa". Ã,,äni on hieman sellainen, joka tulee esimerkiksi rikkinäisestä vetonivelestä tai kuivasta joustintuen laakeroinnista.

Ã,,äni on vähäistä voimakkaampi ja erikoista siinä on että se kuuluu lähinnä vain kun moottorissa on veto päällä. Ei kuulu moottorijarrutuksessa, ei kuulu parkkipaikalla ympyrää pyöriessä, ei kuulu reippaammilla kääntökulmilla vaan ainoastaan sellaisilla kohtuullisilla käännöksillä esimerkiksi loivasti risteyksessä käännyttäessa tai ympyrästä veto päällä poistuttaessa. Kuuluu vain oikealle kääntyessä ja vain vasemmalta edestä jostakin kohtaa voimansiirtoa/akselistoa.

Onko ideoita vian syystä koska pahoin pelkään kun vien sen liikkeeseen päiväksi seisomaan niin saan vastauksen "asentaja kävi koeajamassa ja ei kuullut mitään normaalista poikkeavaa".

Vielä huomiona että kyse ei ole satunnaisesta äänestä, vaan saan sen tarvittaessa joka kerta kuulumaan kun tiedän kuinka paljon rattia pitää kääntää että sen saa veto päällä mainituissa tilanteissa kuulumaan.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

Lapa

Sähköpenkki tuntuu omassa autossa oikuttelevan. Asetukset pysyy siellä napin takana hyvin muistissa, mutta ovea avatessa penkki ja peilit säätyvät paikoilleen milloin sattuu huvittamaan. Ei jaksaisi ihan kahta kertaa viikossa käydä kertomassa auton atk:lle mikä säätö vastaa mitäkin avainta. Sen operaation jälkeen homma kyllä hetken aina toimii. Täytynee narista tuosta samalla kun selvitellään puuttuvia jalkatilanvaloja. Ei se tietty iso vaiva ole sitä nappia painaa, mutta risoo silti.

Valojen kanssa ei sentään ole ollut mitään ongelmaa. Ei siis vielä mitään varotuksia. Saattovalot ruksin heti ensi tilassa pois päältä kun ei niitä kaupungissa tarvitse. Automatiikka vaihtaa melko hätäisesti lyhkäsille, mutta on silti mukava olemassa.

Jossain vaiheessa ihmiset moittivat että radio kuuluu huonosti. Ã,,änenlaatu ei ole niin hyvä kuin vanhassa, mutta kuuluvuus on ollut aivan moitteeton myös sellaisilla pätkillä jossa joillakin radioilla on ollut vaikeuksia. Kannattanee siis käydä kyselemässä päivityksen perään jos on ongelmia.

JTK

Paljonko muilla  on 1.4 TSI moottorissa tyhjäkäynti kierrokset lämpimällä moottorilla?
Mulla noin 1000 kierrosta, S/S systeemi ei ole sammuttanut kertaakaan moottoria...
Kerran tuli joku start/stop error ilmoitus. Jo 500km mittarissa....

Antsu

Näillä pakkasilla tyhjäkäynti on siinä 1000rpm paikkeilla. Ihan normaalia sekin, ettei S/S toimi pakkasilla, vaikka onkin moottori lämpimänä

puolihop

Radion car kohdan alta löytyy myös jonkun näköinen selitys sille miksi s/s ei toimi. Voi olla lämpötila, suuri sähkön kulutus tms.

Ouzi

Sähkärille auto menossa ens viikolla noiden ajovalo vikailmoitustentakia :) ei ole kuulemma ollut vastaavaa vikaa uudessa ocussa sanoi huolto ;) no toivotaan et selviää kun aamulla homma katsotaan odottaessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy