Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.08.13 - klo:23:29
Eikös ainakin ajotapavalinnalla varustetuissa autoissa ECO-moodi vaikuttanut myös ilmastointiin jotenkin vihertävästi :-\

Tämä se juttu taisi olla, mitä yritin kaivella muistini syövereistä. Onko Ocussa tuollaista moodia lainkaan?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 23.08.13 - klo:23:44
Tämä se juttu taisi olla, mitä yritin kaivella muistini syövereistä. Onko Ocussa tuollaista moodia lainkaan?

Lisävarusteena saa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 23.08.13 - klo:19:30
Vastaava ominaisuus löytyy myös Superbista, mutta vain kahdella tasolla. En oikeastaan tarkoittanut tätä ominaisuutta.

Mutta jostain on jäänyt sellainen epämääräinen muistikuva, että näissä uusissa vaggineissa olisi ollut myös joku porrastus sille, miten tehokkaasti itse ilmastointi toimii. Ei siis puhallusnopeus. Ennenhän automaatti-ilmastoinnissa on voinut valita vain kylmäkoneen päälle/pois,  mutta onko nykyään olemassa joku näiden välimoodi?

Automaatti-ilmastointi säätää useimmissa 2000-luvun autoissa sitä kompuran tuottoa lähes portaattomasti, varsinkin uusissa autoissa on vanhempi magneettikytkimellä toimiva on-off - kompura jo harvinainen. Eli käytännössä kompuran tehoa säätämällä pidetään sisäkenno juuri sopivan kylmänä, ei mene jäähän eikä lämpötila heittele niin paljoa yms.

Manuaali-ilmastointiin en ole syventynyt tältä osin, mutta luulisin siinäkin olevan tuo sisäkennon lämpötilan tarkkailu, koska samoja muuttuvatilavuuksisia kompuroita niissä käytetään.

Ehkäpä tuota pyyntiä kompuralta on sitten ympäristömielessä alettu vähentää näissä tapauksissa missä toiminta on tuntunut erikoiselta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Tommix

Vit...uttaa, auto maannut tällä kertaa viikon RintaJuopolla. Eivät saa koodattua autoa (valomoduulia). Tehtaalta ei ole tullut neuvoa...
Auto ollut minulla 2 ja puoli kuukautta, niistä kohta kuukausi pajalla.
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

iltavilli

Kuuluuko kellään muulla hankaavaa/rahisevaa ääntä vasemmalle käännyttäessä, kuuluu etenkin hitaassa vauhdissa risteyksissä ja liikenneympyröissä? Todella hiljainen ääni, mutta kun oikealle käännyttäessä ei kuulu mitään, niin on alkanut vähän ihmetyttämään.

2cka

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 26.08.13 - klo:17:39
Kuuluuko kellään muulla hankaavaa/rahisevaa ääntä vasemmalle käännyttäessä, kuuluu etenkin hitaassa vauhdissa risteyksissä ja liikenneympyröissä? Todella hiljainen ääni, mutta kun oikealle käännyttäessä ei kuulu mitään, niin on alkanut vähän ihmetyttämään.

Kuulostaa VAG:n vakio-ongelmalta eli ohjaustehostimen pumpulta, toki muitakin mahdollisuuksia on. Itsellä on vaan tuosta pahoja muistoja  :(
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Huppe

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 26.08.13 - klo:17:39
Kuuluuko kellään muulla hankaavaa/rahisevaa ääntä vasemmalle käännyttäessä, kuuluu etenkin hitaassa vauhdissa risteyksissä ja liikenneympyröissä? Todella hiljainen ääni, mutta kun oikealle käännyttäessä ei kuulu mitään, niin on alkanut vähän ihmetyttämään.

Kuuluu. Huomaa hyvin esim parkkihallissa pyöritellessä.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 26.08.13 - klo:17:47
Kuuluu. Huomaa hyvin esim parkkihallissa pyöritellessä.
Hyvä että muillakin kuuluu, ettei ihan luulla vainoharhaiseksi. Liekkö tämä sitten vika vai "ominaisuus".

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 26.08.13 - klo:17:46
Kuulostaa VAG:n vakio-ongelmalta eli ohjaustehostimen pumpulta, toki muitakin mahdollisuuksia on. Itsellä on vaan tuosta pahoja muistoja  :(

Onko noita vikoja ollut ihan uusissakin autoissa?

jni

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millainen ohjaustehostajan pumppu mahtaa nykyoctaviassa olla???
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 26.08.13 - klo:17:39
Kuuluuko kellään muulla hankaavaa/rahisevaa ääntä vasemmalle käännyttäessä

Täällä ilmenee myös. En ole jaksanut vielä pitää vikana  :)

2cka

Lainaus käyttäjältä: iltavilli - 26.08.13 - klo:18:52
Onko noita vikoja ollut ihan uusissakin autoissa?

En tiedä, ainakin omassa Cuprassa eka tehostin oli entinen alta 5tkm. Nykyinen alkaa taas pikkuhiljaa juttelemaan, kilsoja pyöreästi 47500.
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

tet

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 26.08.13 - klo:17:46
Kuulostaa VAG:n vakio-ongelmalta eli ohjaustehostimen pumpulta, toki muitakin mahdollisuuksia on. Itsellä on vaan tuosta pahoja muistoja  :(

Ei ole ohjaustehostimessa pumppua enää kai juuri missään konsernipeleissä. Ei ainakaan näissä Golf-luokan peleissä, näissä on ollut jo vuosikaudet sähkömekaaninen tehostin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.08.13 - klo:09:38
Ei ole ohjaustehostimessa pumppua enää kai juuri missään konsernipeleissä. Ei ainakaan näissä Golf-luokan peleissä, näissä on ollut jo vuosikaudet sähkömekaaninen tehostin.

Joo ja tuon jäykkyyttä saa muutettuakin ihan nappuloita painelemalla. Just pistin kokeeksi eco-moodiin. Mun mielestä siellä kyllä joku rahisee (erittäin vaimeasti) kun rattia kääntelee, tai pitää linkussa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

2cka

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.08.13 - klo:09:38
Ei ole ohjaustehostimessa pumppua enää kai juuri missään konsernipeleissä. Ei ainakaan näissä Golf-luokan peleissä, näissä on ollut jo vuosikaudet sähkömekaaninen tehostin.

Juu, voi olla että käytin väärää nimikettä. Jokatapauksessa itsellä mennyt kaikista VAGgineista tehostin jossain vaiheessa ainakin kerran, kaverin IV kolopallosta tais mennä 4 kertaa kahteen vuoteen, toki hän ajaa paljon radalla. Ja ennen kuin joku kysyy niin pyrin välttämään mahdollisimman paljon paikallaan/jarrun kanssa kääntelyä  :o
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

tet

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 27.08.13 - klo:09:55
Juu, voi olla että käytin väärää nimikettä. Jokatapauksessa itsellä mennyt kaikista VAGgineista tehostin jossain vaiheessa ainakin kerran, kaverin IV kolopallosta tais mennä 4 kertaa kahteen vuoteen, toki hän ajaa paljon radalla. Ja ennen kuin joku kysyy niin pyrin välttämään mahdollisimman paljon paikallaan/jarrun kanssa kääntelyä  :o

Oliko noista omista vaggineistasi mikään uudempi kuin se kaverin Golf IV? Neloskopassa oli vielä hydraulitehostin, vitosessa tuli sähkömekaaninen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

2cka

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.08.13 - klo:10:08
Oliko noista omista vaggineistasi mikään uudempi kuin se kaverin Golf IV? Neloskopassa oli vielä hydraulitehostin, vitosessa tuli sähkömekaaninen.

No kuten mainittua niin tästä nykyisestä Cuprasta on mennyt yksi.
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Huppe

Nämä muutama pikku"vika" tai ominaisuus mitä tässä nyt on esille tullut lähinnä muita kompatessa niin olen kyllä erittäin tyytyväinen autooni. Ei haittaa jos peili vähän suhisee, takalasi vääristää tai täysin hiljaisessa autossa kuuluu joku pieni surina. Radiotakin kuuntelen todella vähän ja vain noita muutamaa "valtakunnallista" kanavaa, jotka nyt kuuluvat sen verran että asiansa ajaa.

Tämä siis selvennyksenä, ettei ole ollut tarkoitus valittaa suoranaisesti mistään merkittävästä viasta autossa. Tuosta kun ehdittiin jo kyselläkin tarkempia detaileja ongelmista. Eli ilman murheita mennään toistaiseksi, omasta mielestäni.

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Seva

Vielä ilmastoinnista ja ilmastoinnin asetuksista.

AC set-up:issa voi valita tehoksi joko strong, medium tai low. Jos autossa on Driving Mode Selection, siellä on valittavissa neljä ajoprofiilia: Sport, Normal, Eco ja Individual. Sport ja Normal -asetuksilla ilmastointi on medium, mutta Eco-asetuksella low. Individual-asetuksella voi valita minkä haluaa. Eli jos päällä sattuu olla Eco-profiili, silloin ilmastoinnin tehokin on pienempi.

Itse tuli ajettua viikonloppuna noin 500 km lenkki kolmen hengen kuormalla, aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, ulkolämpötila luokkaa 20 C ja ilmastointi medium-asennossa. Kun asetuslämpötila oli 22 C, välillä autossa alkoi tuntua liian lämpimältä ja asetusta piti pudottaa 20-21 C:een. Sitten oli OK. Voi olla, että pelkkä muutos strong-asentoon olisi riittänyt, mutta ei tullut kokeiltua.

Kyllä edellisessäkin autossa (Passat) piti kylminä ja kosteina aamuna laittaa lisäpuhallusta päälle - pelkkä automaattiasento ei riittänyt. En osaa vielä verrata onko uusi Ocu tässä suhteessa huonompi kun ei ole sellaisia aamuja vielä ollut.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Subastar

Viikonloppuna huomasin, että ratti on vinossa. Autolla on nyt ajetty 2500 km ja mielestäni aluksi ratti oli suorassa. En ole törmäillyt mihinkään, niin mistä tuo voisi johtua?

Ilmaistointi vaikuttaa hengettömältä. Asetuksena on strong, sateella ikkunat huurtuvat ja paisteessa tulee kuuma (asetuksena 20...21 astetta).

Etuovien yläreunan takakulma jää oikealla puolella korkeammalle kuin kuskin puolella. Yläreuna menee molemmilla puolilla hieman takaoven päälle. Oikealla puolella ovilla on viitisen milliä eroa, vaikea selittää ilman kuvaa. Hieman samannäköinen kuin aikaisemmin joku valitti kromilistojen kiinnipysymistä farkussa.

Kokonaiskuva autosta on edelleen reilusti positiivinen.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Rujo77

Autolla ajettu nyt 3 tkm ja toissapäivänä näyttöön ilmestyi käynnistettäessä teksti Error Airbag ja airbagin valo palaa näytössä koko ajan. Lähden kohta viemään autoa huoltoon ja kiinnostaa kyllä kuulla syy miksi on kyseinen valo alkanut palaan.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

finnman

Mitä ilmeisimmin III-mallin ensimmäiset tehtaalta tulevat autot "joutuvat" olemaan joidenkin pikkuvikojen/säätöjen uhreja? Näitä on II-mallista kokemusta kertyneenä mm. ohjauspyörä vinossa(+pyöränkulmat joissain tapauksissa), ovien sovitus ja mahdolliset vesivuodot. Toivottavasti sähkövikoja ei ilmene (vakkarisäätimen tyyppiviat II-mallissa) tai kojelaudan napsumista.
Hyvän kysynnän johdosta on riski, että tehtaalla on voitu kiristää valmistusaikaa per auto ja näin mm. koriosien sovitukset voivat olla heittämällä asennettuja?

BMF

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 29.08.13 - klo:08:51
Autolla ajettu nyt 3 tkm ja toissapäivänä näyttöön ilmestyi käynnistettäessä teksti Error Airbag ja airbagin valo palaa näytössä koko ajan. Lähden kohta viemään autoa huoltoon ja kiinnostaa kyllä kuulla syy miksi on kyseinen valo alkanut palaan.

Veikkaanpa että kosketushäiriö. Akunkenkää jos käyttää irti tarpeeksi pitkään niin syttyy airbagvalo...Se että löytyykö häiriö on toinen juttu... Aloita akun kengän kiristyksestä. Airbagvalon saa pois vain liikkeessä sillä vdcs vempeleellä ellei itellä kaapista löydy.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 29.08.13 - klo:08:51
Autolla ajettu nyt 3 tkm ja toissapäivänä näyttöön ilmestyi käynnistettäessä teksti Error Airbag ja airbagin valo palaa näytössä koko ajan. Lähden kohta viemään autoa huoltoon ja kiinnostaa kyllä kuulla syy miksi on kyseinen valo alkanut palaan.

Sisätilan matto märkä? Ilmastointilaitteen kondenssivedet menee lattialle. Tuo vikahan täällä jo jollakin oli ja se aiheutti sen airbagin valon.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Rujo77

Ei oo ollut sisätilan matto märkänä. Sanoivat huollossa että jarrujen ja airbagin tiedonsiirrossa vain joku katkos. Oli toinen uus Ocu jossa oli sama homma ja vaati vain nollauksen. Epäilivät että tähän saattaa tulla jossain vaiheessa joku päivitys, etenkin jos sama vika ilmenee monissa autoissa.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

iltavilli

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 28.08.13 - klo:17:14
Viikonloppuna huomasin, että ratti on vinossa. Autolla on nyt ajetty 2500 km ja mielestäni aluksi ratti oli suorassa. En ole törmäillyt mihinkään, niin mistä tuo voisi johtua?

Tänään koitin työmatkalla katsoa onko ratti vinossa ja kyllähän se aavistuksen on vasemmalle, todella vähän kuitenkin. Ei kuitenkaan pysy suoralla tiellä jos ratin pitää aivan keskellä. Kuinka paljon sun autossa se oli vinossa?

Tosiaan suuren linjat autossa on kunnossa, ei valittamista, ehkä sen takia tuleekin näihin pienempiin kiinnitettyä huomiota.

prinne

Kyllä pitää huomenna soitella Skoda huoltoon. Oikean puolen xenonin vilkkuminen ja herjan ilmestyminen mittaristoon jo tullut muutaman kerran.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

prinne

Lainaus käyttäjältä: prinne - 01.09.13 - klo:12:09
Kyllä pitää huomenna soitella Skoda huoltoon. Oikean puolen xenonin vilkkuminen ja herjan ilmestyminen mittaristoon jo tullut muutaman kerran.

Auto kävi pikahuollossa. Eipä vika selvinnyt. Vaihtoivat xenon polttimot ristiin, eli nyt tarkkaillaan siirtyykö vika toiselle puolelle vai ei.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Karvis

Lainaus käyttäjältä: prinne - 03.09.13 - klo:13:15
Auto kävi pikahuollossa. Eipä vika selvinnyt. Vaihtoivat xenon polttimot ristiin, eli nyt tarkkaillaan siirtyykö vika toiselle puolelle vai ei.

Jos räpsyttely jatkuu edelleen samalla puolella, niin muistahan sitten vaatia molemmat polttimot uusiksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

BMF

Kuuluuko dynamick packissä olla myös takaovissa kynnys"koriste"listat?

Itselläni ei näyttäisi olevan...  :(
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy