Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.07.13 - klo:08:58
Aika erikoinen takuu VAG-kulkineissa. En ole aiemmin tuollaisesta kuullutkaan.

Et ole kuullut koska sellaista pykälää ei ole. Nissanissa tarvikevanteet vie takuun alustan osilta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Taky

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.07.13 - klo:08:58
Aika erikoinen takuu VAG-kulkineissa. En ole aiemmin tuollaisesta kuullutkaan.

Fordilla myös samansuuntaisia "ehtoja" tarvikevanteiden osalta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Zaasa

#122
Räsän myyjä sai myytyä mukaan alkup.vanteet koska uhkaili tarvikevanteiden vaikuttavan takuuseen.
Fiestaan jouduin taistelemaan uudet jarrulevyt kierojen tilalle tarvikevanteiden vuoksi.
Fordilta ilmoitettiin olevan viimeinen kerta kun vaihtavat levyt kenellekkään jos ei ole merkki vanteet alla.

Golfiin aion hankkia vanteet muualta kuin marmorilta,myyjän mukaan ei vaikuta heillä takuuseen.

Subastar

Minulle myyjä taas suositteli tarvikevanteita, kun hirvittelin alkuperäisten alujen hintaa. Missä kohtaa takuuehtoja tuo vanneasia on mainittu, en nimittäin usko ennenkuin näen.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 30.07.13 - klo:09:52
Räsän myyjä sai myytyä mukaan alkup.vanteet koska uhkaili tarvikevanteiden vaikuttavan takuuseen.

Itse vielä varmistin huoltoneuvojalta Skodan suhtautumisen tarvikevanteisiin ennen kesävannehankintaa, ja hän sanoi että ei vaikuta takuuseen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Hawtin

No enpä ole ikinä kuullut, että tarvikevanteet vaikuttaisivat takuuseen. Audin myyjä ainakin ihasteli omia tarvikevanteitani, jotka luovutushuollossa olivat alle laittaneet. Eipä ollut puhetta takuun haihtumisesta ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 30.07.13 - klo:14:54
Minulle myyjä taas suositteli tarvikevanteita, kun hirvittelin alkuperäisten alujen hintaa. Missä kohtaa takuuehtoja tuo vanneasia on mainittu, en nimittäin usko ennenkuin näen.

Kannattaa tutustua oman auton takuuehtoihin,sieltä löytyy maininta valmistajan ja maahantuojan hyväksymistä tarvikkeista ja varaosista.

tet

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 30.07.13 - klo:15:08
No enpä ole ikinä kuullut, että tarvikevanteet vaikuttaisivat takuuseen. Audin myyjä ainakin ihasteli omia tarvikevanteitani, jotka luovutushuollossa olivat alle laittaneet. Eipä ollut puhetta takuun haihtumisesta ;D

Omaan Skodaani on ensimmäinen omistaja ostanut merkkiliikkeestä auton mukana talvirengassetin tarvikevanteilla. Tuskin vaikuttaa takuuseen kun ovat auton mukana moiset myyneet. Vai olikohan sittenkin kyseessä Skodan hyväksymät viralliset EtaBeta-tarvikevanteet. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Zaasa

#128
Lainaus käyttäjältä: tet - 30.07.13 - klo:15:30Vai olikohan sittenkin kyseessä Skodan hyväksymät viralliset EtaBeta-tarvikevanteet. ;D
Etabetaa myy usea skoda liike,voi olla maahantuojan hyväksymä.Combi Ocuuni vaihdettiin takuuna yksi Etabeta koska oli kiero. Auto ja vanteet Porin joupeilta uutena ostettu.

Vanteita aletaan osoittelemaan yleensä siinä vaiheessa jos alustasta löytyy takuunalainen vika,onko et ym.sama kuin alkuperäisissä. Kuten fiestani tapauksessa kävi.

Tuskin mitään huolta jos vikaa ei takuu aikana tule.

KopiK

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 23.07.13 - klo:13:39
Mulle oli myös tuo Skodan tehdaskoukku melkoinen pettymys.  :-\ Uudessa Ocussa ilmeisesti samanlainen koukku kuin entisessäkin..?
Hieman erilainen on uusi koukku kuin edellinen: vanhassa nelikulmainen kiinnitysosa sivuilla olevilla kahdella lukituskynnellä, uudessa pyöreä kolmella lukituspallolla. Myyjä sanoi uuden olevan samanlainen kuin Suberbissa jo aiemmin.
Adapteri tuli mukana nyt ja edellisessä.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Huppe

75kg maksimi aisapaino. Aika tarkkana saa kärrin kanssa olla...
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Taky

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 01.08.13 - klo:07:53
75kg maksimi aisapaino. Aika tarkkana saa kärrin kanssa olla...

Näinhän se on ollut jarruttomissa iät ja ajat jos en ihan väärin muista.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tet

Lainaus käyttäjältä: Taky - 01.08.13 - klo:07:58
Näinhän se on ollut jarruttomissa iät ja ajat jos en ihan väärin muista.

Aisapaino saa olla korkeintaan 4% perävaunun kytkentämassasta, tai 25 kg, kumpi näistä on suurempi. Eli jarruttoman maksimi kytkentämassa taitaa olla 750 kg jolloin suurin sallittu aisapaino on 30 kg.

https://www.liikenneturva.fi/www/fi/turvatieto/autoilijat/kevytperavaunun_kaytto.php
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: tet - 01.08.13 - klo:08:38
Aisapaino saa olla korkeintaan 4% perävaunun kytkentämassasta, tai 25 kg, kumpi näistä on suurempi. Eli jarruttoman maksimi kytkentämassa taitaa olla 750 kg jolloin suurin sallittu aisapaino on 30 kg.

https://www.liikenneturva.fi/www/fi/turvatieto/autoilijat/kevytperavaunun_kaytto.php

Aika hurjasti on tullut ylitettyä tuo aisapaino kun ei kaksistaankaan olla saatu kärryä irti koukusta isoimmissa kuormissa.  ;D
Kaikkee sitä oppii vielä tässä iässä....
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Taky

Lainaus käyttäjältä: tet - 01.08.13 - klo:08:38
Aisapaino saa olla korkeintaan 4% perävaunun kytkentämassasta, tai 25 kg, kumpi näistä on suurempi. Eli jarruttoman maksimi kytkentämassa taitaa olla 750 kg jolloin suurin sallittu aisapaino on 30 kg.

Ja silti max aisapaino 75kg, muista syistä toki vähempikin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Taky - 01.08.13 - klo:14:10
Ja silti max aisapaino 75kg, muista syistä toki vähempikin.
Ainut äkkiseltään itsellä eteen tullut tilanne missä aisapaino on kovilla on polkupyöräteline. Minulla on käytössä Thulen 3 pyörän järeä teline joka itsessään painaa lähemmäs parikymmentä kiloa, siihen kun lataa kolme järeää alamäkipyörää niin ollaan jo aikalailla tuossa 75kg rajalla.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Maximi - 29.07.13 - klo:12:11
Onko muut LB:n omistajat huomanneet peräpeilistä katsoessa takaikkunan muodostamaa vääristymää?

Itselläni kun katsoo peräpeilistä ja takana tulee auto, niin keskellä lasia on kohta laidasta laitaan, joka vääristää ärsyttävästi näkymää. Tämä vääristymä on sellainen aaltomainen ja se sattuu juuri siihen kohtaan johon takana tuleva auto sopii. Itseäni on alkanut harmistuttamaan tuo vääristymä, kun takana tulevat autot "elävät" siinä vääristymän kohdalla.

Lainaus käyttäjältä: Maximi - 29.07.13 - klo:13:28
Tuon vääristymän huomaa helpoiten kun liikuttaa päätä vielä hieman ylös ja alas samalla.

Nöyränä nyökytelty parhaaseen "aivan niin kultaseni" -tyyliin ja pystyin paikallistamaan kuvailemasi vääristymän. Erotin sen tosiaan vain liikuttelemalla samalla päätäni. Eli vastauksena kysymykseesi, täältä löytyy myös, mutta onneksi ei häiritse  :)

KopiK

En tiedä onko tämä vika, murhe vaiko ominaisuus, mutta miksihän muuten siistissä perässä pitää olla tuolla alimpana pensselillä karkeasti maalattu valkoinen pinta valumatippoineen? Pistää ärsyttävästi silmään tuon mustan muovin vieressä, vaikka en usein omaa autoa takaa katselekaan...

Pitää vissiin suhauttaa mattamustaa spräytä...
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Sampsa

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 02.08.13 - klo:16:50
En tiedä onko tämä vika, murhe vaiko ominaisuus, mutta miksihän muuten siistissä perässä pitää olla tuolla alimpana pensselillä karkeasti maalattu valkoinen pinta valumatippoineen? Pistää ärsyttävästi silmään tuon mustan muovin vieressä, vaikka en usein omaa autoa takaa katselekaan...
Onko tuo siis puskurin takaa häämöttävä, koriin kuuluva vararenkaan syvennys? Jos on, niin se toki on maalattu korin väriseksi. Ja oisko pensselillä maalattu, vai vaan litkuna ruiskutettua/siveltyä kiveniskusuojamassaa, joka on tuolla tavalla tiputellut. Ja vasta sen jälkeen kori maalattu?

Harvoin tosiaan autonsa ympärillä kävelevä omistaja tuollaisia huomaa, mutta takana ajavat autoilijat kylläkin. Helpoiten tosiaan hoituu jollakin mustalla spraylla, on se sitten maalia tai kiveniskusuojaa tms.

TLPH

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 02.08.13 - klo:16:50
En tiedä onko tämä vika, murhe vaiko ominaisuus, mutta miksihän muuten siistissä perässä pitää olla tuolla alimpana pensselillä karkeasti maalattu valkoinen pinta valumatippoineen? Pistää ärsyttävästi silmään tuon mustan muovin vieressä, vaikka en usein omaa autoa takaa katselekaan...

Pitää vissiin suhauttaa mattamustaa spräytä...

Vaimennusmassalla käsitelty suojalevy siellä näkyy... polvilleen vaan nöyränä tutkimaan ;D ;D

Tommix

Vajaat 5 tonnia kilometrejä nyt takana. Autobaanalla meno on ihan mukavaa tuonne 200 km/h asti. Enempää en uskallut kokeilla kun oli vasta 1000 km mittarissa. Mutta asiaan. Lapset takapenkillä ihmettelivät että miksi jalat kastuu lattialla (pelkääjän puolella takana. Otin kumimaton pois ja kun kädellä lattiamattoa painoin niin vesihän nousi pintaan. Soitto Rinta-Juopolle ja remonttiaikaa tilaamaan. Viikon päähän aika meni. Pari päivää sen jälkeen kun vesiongelman huomasin niin airbag valo pamahti näyttöön... Hienoa.
Parin päivän ihmettelyn/purkamisen jälkeen sain soiton huollosta. Tehtaalla oli jätetty ilmastoinnin tippavesiletku auton lattialle. Eli sinne tuo uitti kaikki kondessiovedet. Airbag moduli oli uinut vedessä ja tietysti kyrvähtänyt.
No autoa kuivateltin reilu viikko (matto oli läpimärkä tulipeltiin saakka). Moduuli laitettiin tilaukseen. No nyt on aikaa kulunut moduulin tilauksesta kohta kolme viikkoa. Ensin oli varastosta loppu, sitten tehtaalta loppu ja nyt sitten valmistajaltakin loppu. Ei taida olla ainut yksilö minulla jossa lattia ui vedessä...
Edelleen siis ajellaan ilman bagejä.
Jos nyt ajan mällin ja loukkaannun ja todetaan ettei bäkit lauenneet ollaan mielenkiitoisessa tilanteessa korvausvaatikuksien kanssa...
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

Tommix

Lainaus käyttäjältä: prinne - 23.07.13 - klo:13:04
Kyllä 13->7 adapteri löytyy vararengaskotelosta.

Jos olisi saanut niin olisin ottanut kiinteän koukun. Ei tuo irroitettava kyllä mikään näppärä käyttää ole. Suojien ja avaimien kanssa kikkailua, ihan turhaa.
+1, Avainta ei saa koukusta irti vaikka mitä tekisi.
Sitten tuo koukkupesän suoja, huoh. Katoaa sitten tosi helposti ja sitten shaipa pääseekin pesään.
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

TLPH

#142
Lainaus käyttäjältä: Tommix - 03.08.13 - klo:16:59
+1, Avainta ei saa koukusta irti vaikka mitä tekisi.
Sitten tuo koukkupesän suoja, huoh. Katoaa sitten tosi helposti ja sitten shaipa pääseekin pesään.

Käyttöohjeen(sivu 149 varoitus) mukaan avaimen kuuluisikin olla irrotetussa koukussa kiinni.
Avain kyllä lähtee irti,kun koukun lukitusvipua ei väännä ihan loppuun asti, ettei se pääsee lukittumaan alaasentoon .Sen verran vaan,että koukku irtoaa autosta ja vipu palautuu yläasentoon.
Itse ainakin sain avaimen irti tällä tavalla ;)
Irti olevasta koukusta avainta ei saa enää pois ,jos lukitusvipu on vasteeseen saakka väännetty.

Huppe

Pitääkin muistaa tarkkailla tuleeko märkä läntti autokatokseen helteillä kun pysäköidään vai valuuko vedet itselläkin lattialle.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

zobuli

Koukkukeskusteluun vielä sen verran, että voiko irrotettavan koukun laittaa kiinni autoon ilman että koukun kahvan lukkoa laittaa lukkoon avaimella?

Ostin viime keväänä käytetyn Superbin jossa on irrotettava koukku ja koukun avaimet on hävinnyt. Piti käydä lukkoliikkeessä tiirikoittamassa vetokoukku irti, koska se oli siinä turhaan rumentamassa auton perää (omassa käytössä tarvitsen vetokoukkua noin kerran viidessä vuodessa). Eli koukun kahva on nyt aukiasennossa. Voiko koukun laittaa joskus tarvittaessa autoon kiinni niin että se pysyy siinä ilman että avaimella lukitsee kahvan? Eli onko se avainmekanismi sellainen "ympäripyörivä" vai onko "ovimallinen" eli se naksahtaa taas lukkoon kun kahvan kääntää kiinniasentoon.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

s-mod

konttaamalla viimeistään selviää, Mutta kinkisiä ne on, jos ei väh. kerran viikossa irroittele ja kiinni. Niin ne tulpat ei pidä paskaa tai korroosiota poissa!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

TLPH

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 03.08.13 - klo:22:06
Koukkukeskusteluun vielä sen verran, että voiko irrotettavan koukun laittaa kiinni autoon ilman että koukun kahvan lukkoa laittaa lukkoon avaimella?

Ostin viime keväänä käytetyn Superbin jossa on irrotettava koukku ja koukun avaimet on hävinnyt. Piti käydä lukkoliikkeessä tiirikoittamassa vetokoukku irti, koska se oli siinä turhaan rumentamassa auton perää (omassa käytössä tarvitsen vetokoukkua noin kerran viidessä vuodessa). Eli koukun kahva on nyt aukiasennossa. Voiko koukun laittaa joskus tarvittaessa autoon kiinni niin että se pysyy siinä ilman että avaimella lukitsee kahvan? Eli onko se avainmekanismi sellainen "ympäripyörivä" vai onko "ovimallinen" eli se naksahtaa taas lukkoon kun kahvan kääntää kiinniasentoon.

Avain kääntyy ainakin lukossa 180 astetta.
Luultavasti koukun saa irti ja kiinni :-\
Vipua ei sitten saa vaan lukittua ja sen voi irroittaa ketä tahansa tai irrota vahingossa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 03.08.13 - klo:16:48
Parin päivän ihmettelyn/purkamisen jälkeen sain soiton huollosta. Tehtaalla oli jätetty ilmastoinnin tippavesiletku auton lattialle. Eli sinne tuo uitti kaikki kondessiovedet. Airbag moduli oli uinut vedessä ja tietysti kyrvähtänyt.

Mitähän muuta siellä on kastunut ja liitokset kohta "vihreänkullan huurruttamat" = hapettuneet?

Vaikka nyt kysessä ei olekaan tislattuvesi vaan kondenssivesi, niin poikkeaako kondenssiveden koostumus muuten "normivedestä" ja mahdollisesti auheuttaa erityistä ongelmaa?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Tommix

Lainaus käyttäjältä: Taky - 04.08.13 - klo:07:59
Mitähän muuta siellä on kastunut ja liitokset kohta "vihreänkullan huurruttamat" = hapettuneet?

Vaikka nyt kysessä ei olekaan tislattuvesi vaan kondenssivesi, niin poikkeaako kondenssiveden koostumus muuten "normivedestä" ja mahdollisesti auheuttaa erityistä ongelmaa?
Tätä itsekkin mietin, liisarihan tuo auto on, joten murhe ei välttämättä koske minua...
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

Subastar

Tänään kävin kauppareissulla sateessa, pyyhinautomatiikka päällä ja valokytkin oli auto-asennossa. Matkaan lähtiessä xenonit olivat päällä (tarkastin ikkunan ohi ajaessa), matkan varrella sade loppui ja pyyhkijät lopettivat pyyhkimisen. Pian sen jälkeen mittarivalot sammuivat ja kun ajoin auton parkkiin kaupan ikkunan eteen, autossa paloivat vain huomiovalot. Kaupasta lähtiessä xenonit syttyivät ja mittarivalotkin paloivat. Eihän noiden valojen noin kuuluisi toimia? Jos on riittävän valoisaa, että xenonit voi sammuttaa, niin eihän mittarivalojen pitäisi sammua?
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy