Dacia

Aloittaja makkis, 29.12.09 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

HiTecci

Kumma juttu ettei voida tehdä facelift-versiota Dusterista, vaan pitää keksiä kokonaan uusi nimi, sillä Duster FL:hän tuo on ::)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Mike Holder

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 21.12.12 - klo:20:16
Kumma juttu ettei voida tehdä facelift-versiota Dusterista, vaan pitää keksiä kokonaan uusi nimi, sillä Duster FL:hän tuo on ::)

Eikös tuo ole kuitenkin Sanderon johdannainen?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 21.12.12 - klo:20:16
Kumma juttu ettei voida tehdä facelift-versiota Dusterista, vaan pitää keksiä kokonaan uusi nimi, sillä Duster FL:hän tuo on ::)

Stepway on selvästi Dusteria pienempi auto. VAG-termein "Cross Sandero".

Sitäpaitsi, Dusterin FL-versionhan uumoillaan tulevan vielä tänä keväänä.


HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 21.12.12 - klo:20:27
Eikös tuo ole kuitenkin Sanderon johdannainen?
Voihan tuo olla noinkin => Stepway tarkoittaa pikemminkin jonkin jo olemassa olevan mallin "maastoversiota" (vrt. esim. muinoinen Golf ja sen korotettu maastoversio). Onhan näitä ollut muillakin merkeillä, joten siinä mielessä ei mikään yllätys. Vaan miksi mallinimestä on sitten Sandero jätetty kokonaan pois? Miksei se ole Sandero Stepway = mahdollistaisi myös malliston muiden "maastoversiot" ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

tn62634

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 22.12.12 - klo:08:07
Vaan miksi mallinimestä on sitten Sandero jätetty kokonaan pois? Miksei se ole Sandero Stepway

Sandero Stepway se onkin, ainakin tämän tiedotteen mukaan:

http://www.dacia.fi/uutiset2/-/asset_publisher/KKm6/content/id/307742;jsessionid=3203066B66C7CEB31746A518F03A9131

M1kke

Ei ole ennakkoluuloja merkkiä kohtaan joten tuo Stepwaykin voisi olla vaihtoehtoinen seuraaja Ibizalle kun tuntuu ettei tuosta maavarasta haittaakaan ole. Tuosta ei ilmeisesti tehdä kuitenkaan nelivetoa?

Tulee tosiaan mini-Tiguan mieleen kuten P.Alikka mainitsikin.  :)

savolaiskollega

Tuommoisen stepwayn voisin tomaattina ostaakin, jos sellainen tulisi. Eikös siitä ollut juttua että daatsiaankin olisi tulossa....

RoccoScientist

Saattaisi kyllä kelvata tännekin esim. talviautoksi. Ainakin ulkoisesti ihan kivan näköinen.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Pepeto

Kyllä tuolla voisi ruhoaan töihin kuljettaa. Tosin automaatti saisi olla. Hermo menee muuten kehätien ruuhkissa lipuessa.  :D
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Markku J

Tosi kivan näköinen auto. Jos ja kun hinta on kohdallaan, niin luulisi myyvän hyvin.

Ocu_P

Dacian myynti näkyy olevan täysin Dusterin varassa; Sanderoita ja Loganeita meni kilpiin yhteensä vain 91 kappaletta viime vuonna. Hyvä niin.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.11.12 - klo:19:00
Ja jalankulkijaturvallisuus ei ainakaan itseäni voisi vähempää kiinnostaa.....
Taksikuskit on yleensäkin ihan mulkkuja, niin mitä voi odottaa?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 02.01.13 - klo:17:31
Dacian myynti näkyy olevan täysin Dusterin varassa; Sanderoita ja Loganeita meni kilpiin yhteensä vain 91 kappaletta viime vuonna. Hyvä niin.

Loganeita lienee rekisteröity paljon pakettiautoiksi, vaikka kymmenissä niidenkin määrä varmasti on, ei sadoissa.

Dusteri on tosiaankin Dacian syömahammas, koska citymaasturit ovat olleet täysin ylihintainen autoluokka. Onhan se nyt maalaisjärjelläkin selvää, ettei perus perhekiesin tekniikan istuttaminen isompien renkaiden ja muovihärpäkepuskureiden sisään voi olla olennaisesti kalliimpaa. Siinä on autotehtaat vetäneet rahaa suokuokalla ja Dacian oli helppo tuoda Dusteri järisyttävän edullisena markkinoille.

tn62634

Ja maksaa se Dusterkin nelivetoisena jo selvästi yli 20000e. Ei kai maasturia kukaan 2-vetoisena osta, jos jotain autoista ymmärtääkin?

nemos

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 02.01.13 - klo:18:34
Ja maksaa se Dusterkin nelivetoisena jo selvästi yli 20000e. Ei kai maasturia kukaan 2-vetoisena osta, jos jotain autoista ymmärtääkin?

Minusta tuntuu, että tavoitteena monilla on vain perusautoja suurempi maavara, hyvä näkyvyys ja helppo sisäänkäynti kankeammillekin ihmisille. Mikä muu voisi selittää (etuveto-)Qashqain menestyksen?
Volvo XC60 T8 Inscription

tn62634

Lainaus käyttäjältä: nemos - 02.01.13 - klo:18:36
Minusta tuntuu, että tavoitteena monilla on vain perusautoja suurempi maavara, hyvä näkyvyys ja helppo sisäänkäynti kankeammillekin ihmisille. Mikä muu voisi selittää (etuveto-)Qashqain menestyksen?

Tiida sedanin myynti loppui ja takatukka on saanut merkkiuskollisen karvalakkikansan ylipuhuttua trendimaasturiin? :D

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 02.01.13 - klo:18:34
Ja maksaa se Dusterkin nelivetoisena jo selvästi yli 20000e. Ei kai maasturia kukaan 2-vetoisena osta, jos jotain autoista ymmärtääkin?

Maksaa toki, mutta kun vastaavat korealaiset riisipuimurit ovat maksaneet 30 tonnia ja rapiat, niin onhan Duster halpa. Suorastaan hävyttömän halpa. Ei ne kilpailijat sen kalliimpia ole olleet valmistaa..


Edit: Niin ja mikäs se olikaan viime vuoden ylivoimaisesti myydyin automalli? Aivan, 2-vetoinen Nissan Qashqai. Lehtitietojen mukaan vain noin 10 %:a myynnistä oli nelivetoja.

Että kyllä niitä etuvetoisia maastureita joku ostaa..

tn62634

Juu. Korealaiset ne vasta kalliita ovatkin. Se uusi Hyundain iso mallikin (i40?) on ihan älyttömän kallis, mutta kai joku sellaisenkin ostaa. Edellistä Sonataa saakin jo sitten käytettynä edullisemmin... ;)

Joo 2-vetoinen Qashkai on yleinen näky. Ja maksaa käytettynäkin tolkuttomasti. Itse en ostaisi 2-vetoista maasturia, mutten olekaan naisihminen, takuun perässä juoksija, kehtaan käydä katsastuskonttorilla ja lisäksi persaukinen. Todistettavasti Nissanillakin pystyy ihminen ajonsa hoitamaan.

Mutta mielummin nelivetoduster kuin kaksvetokäshkai, vaikka se voisi autona hajuton ja ongelmaton ollakin.

Cayman

Ei tarvi suuria ennustajan kykyjä,kun sanoo että Dacian joku malleista TOP 10 myydyimmissä 2-3 vuoden sisällä!
Saksassa ja Italiassa kun katsoo,niin monet firmat ajavat jo ko merkillä!

Go Dacia Go!
ID.3 Business
Golf VIII

Janneh

Järkyttävää että tätä romanialaista paskaa tuodaan suomeen ja ihmiset vielä ostaa sitä

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 11.01.13 - klo:15:55
Järkyttävää että tätä romanialaista paskaa tuodaan suomeen ja ihmiset vielä ostaa sitä

Sulla on aika mielenkiintoinen suhtautuminen kyseisen automerkin laatuun. Ettet olisi vain katkera jostakin ja harmittaa kun laatua saa edullisemmin.

FIN-ZZE

On ihmisiä, jotka osata hintaa - ja sehän on tässä tuotteessa kohdallaan. Uusi, takuunalainen auto, mikä maksaa murto-osan "vastaavista", niin miksi ei.

Mikä oli Ladan osuus myynnistä parikymmentä vuotta sitten? Eikös se ollut aika suuri? 8)

Janneh

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 11.01.13 - klo:16:10
Sulla on aika mielenkiintoinen suhtautuminen kyseisen automerkin laatuun. Ettet olisi vain katkera jostakin ja harmittaa kun laatua saa edullisemmin.

Kyllä mä oon noilla dacioilla ajellu ja ollu kyydissä ihan tarpeeksi.. En kyllä sanoisi olevani kovinkaan katkera.. Tämä on vain mun mielipide eikä se suinkaan ole ainut ja oikea vaikka yleensä oikeassa aina olenkin  :)

tn62634

Myydäänhän Suomessa Skodaakin. Daciakin sopii Suomeen ja Varsovan liiton alueelle hyvin.

mol

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 11.01.13 - klo:16:10
Ettet olisi vain katkera jostakin ja harmittaa kun laatua saa edullisemmin.

Ei Dacia ainakaan katsastustilastoissa juhli laadullaan. Tai onhan sillä kaksoisjohto mutta väärässä päässä.

http://files.snstatic.fi/hs/2012/10/GTU/GTU%202012%201-3-vuotiaat%20autot.pdf

tapanixxx

Minä itse en ole kovinkaan merkkiuskollinen henkilö vaikka viimeaikoina onkin ollut vw konsernin autoja käytössä.

Mitä daciaan tulee niin duster vaikuttaa todella onnistuneelta tuotteelta. Hinta edullinen, laatu ok. Jos nelivetoa olisin vaille niin tuon hakisin itselleni.

Eikä hävettäisi yhtään ajella dacialla. Päinvastoin. Mitä huonommat kelit sen mukavammalta varmaan tuntuisi päästellä dacialla kun monella muulla "länsiautolla" tekisi jo tiukkaa pysyä liikenteessä.

Monen itsetunto ei taida vielä kestää ajatuksena omistaa dacia. Mulla ei sellaisia ongelmia ole.

monster

#206
Eipä 2tkm ajettu Sandero Stepway paljoa maksa Virossa eli 9,9keur (ja hinnastahan saa vielä jotain tingattua) -> http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=afb262d3edb2e0a86e004539cb84141f

Edit: Onkin muuten vanhaa koppaa
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Cayman

Lainaus käyttäjältä: mol - 11.01.13 - klo:16:40
Ei Dacia ainakaan katsastustilastoissa juhli laadullaan. Tai onhan sillä kaksoisjohto mutta väärässä päässä.

http://files.snstatic.fi/hs/2012/10/GTU/GTU%202012%201-3-vuotiaat%20autot.pdf

Olipas huonot prossat.Dusteria myyntiin viime vuonna reilut 500kpl ja top 10 vaaditaan 2000kpl,että on siinä kirimisistä vielä,mutta tämä tuleva sandero stepway voisi olla se joka sinne top10 porteille kolkuttaa?
ID.3 Business
Golf VIII

tn62634

Lainaus käyttäjältä: monster - 11.01.13 - klo:17:15
Eipä 2tkm ajettu Sandero Stepway paljoa maksa Virossa eli 9,9keur (ja hinnastahan saa vielä jotain tingattua) -> http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=afb262d3edb2e0a86e004539cb84141f

Tai 25000 km ajettu Superb. Kai tollanen suomessa 20000e maksaisi?
http://fin.auto24.ee/used/1167065

Dusteriakin on saatavana. Kateusvero ei luulisi olevan mahdoton, kun kyseinen merkki ei liene verotusarvoltaan kovimmasta päästä
http://fin.auto24.ee/used/1195446

Seppo

Vertailin joskus autoliikkeessä takanurkkaan hylättyä uutta Dacia Sanderoa vieressä olleeseen uuteen Renault Clioon. Jos Sanderoon olisi varustellut lisävarusteina kohtalaiset mukavuusvarusteet sen lähes perusvarusteisen Clion varustetason suuntaankin, olisi Sanderon hinta ollut varsin lähelle samaa tasoa kuin sen saman kokoisen Clion, vaikka Cliossa oli parempi kone, laajempi turvallisuusvarustelu ja Clio oli ulkoisestikin modernimman ja nätimmän oloinen. Taisi silloin Sanderossa ilmastointikin olla lisävaruste. En sano, että Clio olisi nyt mikään unelma-auto itselleni sekään, mutta tämän pikavertailun perusteella ei Dacia Suomi-hinnoilla mielestäni mitenkään erityisen edullinen ajokki ole. Ihan karvalakkivarusteilla (mm. ei soitinta, vakkaria, manuaalistakaan ilmastointia, vain minimimäärällä turvatyynyjä, ilman ajonvakautusjärjestelmää jota ei kai olisi rahallaan saanut) Dacia olisi lähtenyt kaupasta tietysti suhteellisen halvalla, mutta ajamisen mukavuutta ei kovin paljon olisi ollut tarjolla. Että en ihmettele yhtään, kun Sanderoa ei pahemmin myydä.

Duster on tässä asiassa tietysti eri juttu, kun nelivetocitymaastureiden hinnat ovat niin tolkuttomat normaalisti, ja Dusterista kuitenkin huonoilla teillä ajeleva saa vielä jotenkin älylliseen hintaan kelvollisen nelivetoisen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy