Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Janne81

Led sisä valot super kirkkaat alkaa näkymään samanlaiset ku Tomaatilla.

http://mps3.kuvat.fi/kuvat/Golf+tdi/04032011304.jpg

http://mps3.kuvat.fi/kuvat/Golf+tdi/04032011305.jpg

Vielä laittaisin ledit jalka tila valoihin jos tietäisin minkälaiset ledit siihe pitää hommaa ja sivu peilien alla ku on valaistus.

Late

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 05.03.11 - klo:02:12
Led sisä valot super kirkkaat alkaa näkymään samanlaiset ku Tomaatilla.

http://mps3.kuvat.fi/kuvat/Golf+tdi/04032011304.jpg

http://mps3.kuvat.fi/kuvat/Golf+tdi/04032011305.jpg

Vielä laittaisin ledit jalka tila valoihin jos tietäisin minkälaiset ledit siihe pitää hommaa ja sivu peilien alla ku on valaistus.

Jalakatilan lampun tyyppi löytyy tuolta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4186.0

LS

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 04.03.11 - klo:18:53
Reilu 90km/h, satasella turha kuvitella alle 7l lukemia.

Ok. Ei tuo mikään varsinainen taloudellisuusihme tunnu olevan. Oma työmatkani on käytännössä maantieajoa, 91 km per suunta josta kesäaikaan 100 km/h rajoituksella n. 80 kilsaa, loput 80 km/h. Tuolla 2.0 TFSI Golffillakin pääsi 7 litran lukemiin ja vähän allekin.

Janne81

Lainaus käyttäjältä: Late - 05.03.11 - klo:08:46
Jalakatilan lampun tyyppi löytyy tuolta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4186.0

2 kpl Jalkatilavalot W5W-12V5W

Okei kiitti eli voin laittaa samoja polttimoita ku laitoin sisä tilaan.

http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi/lasikantainen-superkirkas-5050-superflux-ledia-p-775.html

Eli näitä.

Joo ei oikein sovi ku on noi kirkkaat sisä tila valot ja sit jalka tilas on semmoset kellertävät valot.

Janne81

Sivu peilien lätäkkö valot ledeiksi.

http://www.my-gti.com/2084

Ai pieni homma taidan jättää väliin. Luulin et vaihdetaan vaa se polttimo.

Late

#1145
Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 05.03.11 - klo:14:55
Sivu peilien lätäkkö valot ledeiksi.

http://www.my-gti.com/2084

Ai pieni homma taidan jättää väliin. Luulin et vaihdetaan vaa se polttimo.

Katsoit muuten amerikan mallin peiliä.
Jossa ei ole peili valoa laisinkaan ja V-mallin kopan peili..
Ihan W6 lamppu sieltä löytyy usko pois. Jos siis on nuo peilivalot.

Janne81

http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=2321

Joo kyl noi näköjään pystyy vaihtamaan.

Joo katoin vähä väärin siin asennettiin koko se lätäkkö valo setti.

Janne81

http://maniacs.livedoor.biz/archives/51409721.html

Tos on joku ohjeki valojen vaihtoon en ehkä ite lähtis vaihtamaa.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 05.03.11 - klo:09:05
Ok. Ei tuo mikään varsinainen taloudellisuusihme tunnu olevan. Oma työmatkani on käytännössä maantieajoa, 91 km per suunta josta kesäaikaan 100 km/h rajoituksella n. 80 kilsaa, loput 80 km/h. Tuolla 2.0 TFSI Golffillakin pääsi 7 litran lukemiin ja vähän allekin.

No jos yhdellä tankillisella pääsen 900 kilometriä, ei kulutusta todellakaan voi haukkua - mielestäni lähes päinvastoin. Itselläni tuo määrä kertyy tosiaan 80 km/h - 100 km/h -ajosta, jossa on mukana kenties viidennes taajamapyörittelyä. Ehkäpä muut ajavat sitten isolla kuormalla (tai isommalla jalalla). Eikö muka kukaan muu pääse samaan (Golf VI HB 1,4 TSI 90 kW manuaali)? Rengaskokoni on pieni 195/65/15, mikä ei ainakaan lisää kulutusta.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 05.03.11 - klo:19:44
No jos yhdellä tankillisella pääsen 900 kilometriä, ei kulutusta todellakaan voi haukkua - mielestäni lähes päinvastoin. Itselläni tuo määrä kertyy tosiaan 80 km/h - 100 km/h -ajosta, jossa on mukana kenties viidennes taajamapyörittelyä. Ehkäpä muut ajavat sitten isolla kuormalla (tai isommalla jalalla). Eikö muka kukaan muu pääse samaan (Golf VI HB 1,4 TSI 90 kW manuaali)? Rengaskokoni on pieni 195/65/15, mikä ei ainakaan lisää kulutusta.

Tuo on uskomaton kulutus, tai no ei oikeastaan, kun kerran kyse manuaalilootaisesta. Rengaskokosi auttaa myös hitusen...Omassani toimintasäde ajotietokoneen mukaan siinä 600 km:n hujakoilla ja toki tankattava varmuuden vuoksi paljon aiemmin. Mutta tämä onkin dsg joka on kaukana taloudellisesta lootasta arkielämässä. Jos ajat d-moodilla, kone jurnuttaa epäterveen alhaalla ja nopeusmuutokset vaativat tässä pikkuföönikoneessa pedaalia syvälle ja bensaa palaa. S-moodilla taas vetää terveemmin mutta kierrokset pysyvät normaaleissa ajotilanteissa jo liiankin korkeina kulutuksen kannalta. Kulutus näyttää hitusen suurentuneen moottoripäivityksen jälkeen. Ei taida olla manuaalilootaisen kärryn voittanutta talousmielessä. Sen osoitti ilahduttavasti väliautona jo laina-Polo.

Kiviharju

Parhaimmillaan on ennuste ollut 810km tankillisella, ja normaalisti jossain 700-750 hujakoilla.
Kyseessä siis 1.8TSI DSGllä, ja suhteellisen raskaalla kaasujalalla varustettu kuljettaja.
Audi A4 Allroad quattro -17

Tollo Peloton

Mitä ihmettä se Peeveli oikein tekee jos saa noin pienen auton kuluttamaaan tuollaisia lukemia. En voi millään uskoa että pääset seka-ajossa vain 600km:a yli 50 litran tankilla.

Newman

#1152
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.03.11 - klo:20:03
Tuo on uskomaton kulutus, tai no ei oikeastaan, kun kerran kyse manuaalilootaisesta. Rengaskokosi auttaa myös hitusen...
Edellisessä Golfissa oli DSG7, ja sillä pääsin tismalleen samoihin lukemiin (ja tankilla niukasti sen 900 km). Korostan nyt, että kaupunkipyörittelyä ajan vähän, mutta silti ihmettelen syvästi oman autosi kulutusta. Joko pyörit pelkästään kaupungissa nykien tai sitten autossasi on jotain vikaa.

Niin tai näin, seuraavin eväin saavutan aina 900 kilometrin toimintasäteen:

1) Ripeä mutta ei repivä kiihdytys matkanopeuteen. Kierroksia saa käyttää sinne 4000 tuntumaan. Manuaalilla voi hyvin hypätä vaihteita yli.

2) Vauhtia kannattaa kerätä ennen mäkiä. Lisäksi käännettäessä kannattaa pyrkiä rullailemaan, koska osa kaasusta menee kuitenkin hukkaan verrattaessa suoralla kiihdyttämiseen. Tätä yllättävän moni ei hoksaa.

3) Matkanteossa pintakaasua, vain pintakaasua. Kierrokset kannattaa toki pitää alhaalla, mutta ei mielestäni alle 1500-1600 kierroksen. Siellä siis missä motin hyötysuhde on lähellä ideaalia.

4) Ei ajeta ylinopeutta vaan suurinta sallittua. Näin säästää yllättävän paljon, uskokaa pois.

5) Hyödynnetään maaston muotoja ja kerätään ilmaisia vauhteja ennen nousuja ja mutkia (toki rajoituksia kunnioittaen).

6) Aina jalka pois kaasulta jos mahdollista, mikä katkaisee polttoaineen syötön. Pitkät mäet kannattaa joskus jopa rullata vapaalla, jotta moottori ei jarruta "ilmaisia" vauhteja.

7) Ei ohituksia ellei edellä ajava aja selvästi alle suurimman sallitun. Kummasti säästää bensaa.

8 ) Ajetaan moottoritien sijaan hitaampaa kasikympin pätkää jos mahdollista. Vaikka maastossa olisi mäkiä, löpöä kuluu yleensä vähemmän. Mitä lujempaa ajetaan, sitä enemmän kuluu.

9) Muiden hölmöilyjen ennakointi ja pitkät turvavälit säästävät polttoainetta ja tekevät matkanteosta vähemmän nykivää, myös sujuvampaa ja turvallisempaa, kuulemma.

10) Vältetään lyhyttä pätkäajoa. Moottori syö aina vähemmän kun se on kunnolla kuuma.

11) Ai niin: kaupunkiajo on myrkkyä etenkin pikkubensaturbolle ja suhteellisen painavalle autolle, väitti kuka mitä tahansa. Itse asiassa kaikki autot rupeavat ryyppäämään kun liike on nykivää ja massa pitää vähän väliä kiihdyttää uudelleen vauhtiin.

Nämä tulivat nyt nopeasti mieleen.

Qrmu

Matka Mannerheimintien päästä päähän klo 16:00 vie noilla pikkubensoillakin varmasti yli 10 l/100km, ellei jopa 15 l/100km.

Mulla työmatka on kehä I:n ja kehä III:n välissä. Normaalisti ruuhka-aikoihin liikuttaessa kulutus on aika lähellä EU-mittauksen kaupunkikulutusta, autosta riippumatta. Sitten kun tulee keikkaa keskustaan niin johan syö, ei tee mieli edes vilkaista kulutusnäyttöä niiltä matkoilta. Muistaakseni GTI ennusti 400 km kantamaa tuollaisen keskustakeikan jälkeen. A4:ssa on suurempi tankki, ja sanoo 450 km.

Maakuntamatkoilla DSG GTI:n toimintasäteeksi sai yli 800 km.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Newman - 05.03.11 - klo:20:32
4) Ei ajeta ylinopeutta vaan suurinta sallittua. Näin säästää yllättävän paljon, uskokaa pois.

7) Ei ohituksia ellei edellä ajava aja selvästi alle suurimman sallitun. Kummasti säästää bensaa.

10) Vältetään lyhyttä pätkäajoa. Moottori syö aina vähemmän kun se on kunnolla kuuma.

Nuo lisäävät omalla kohdallani selvästii kulutusta. Varsinkin parin kilometrin mittainen työmatka nostaa kivasti kulutusta.

Harvoin viitsin ajaa suurinta sallittua, varsinkin jos taakse rupeaa kerääntymään jonon tynkää.
Ohi pitää myös yleensä päästä, en siedä köröttelyä.

Testimielessä olen muutaman kerran kokeillut ajaa pätkän tasan kaheksaakymppiä, jolloin tietokone näytti reilua 5l lukemaa, olikohan 5.2 jopa.



Tässä kuussa näkyy selvästi, että on tullut ajeltua pääasiassa taajamassa.

jarru

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.03.11 - klo:20:03
Mutta tämä onkin dsg joka on kaukana taloudellisesta lootasta arkielämässä.

Oma Golf DSG vie sekalaisessa ajossa itsellä ~7l/100km ja matka-ajossa vakkari päällä keskinopeus ~90km/h niin pääsee aika lähelle 900km. Alla 205/55/16 rinkulat.

wolf6

Minun dsg Golf vie sekalaisessa ajossa nyt talvella noin 6,1-6,5l/100km. Kesällä menee vähän alle 6. Range on parhaimmillaan näyttänyt yli 1000km matkaa.

Tankkaus.comin sivulle olen aina merkinnyt tankkaukset ja sen mukaan keskikulutus on 6,16l/100km.
A3 Premium

eGetin

Onkos täällä porukalla kokemuksia paljonko tuo Variant 1.6 TDI 4motion vie soppaa maantieajossa? Olisi mielenkiintoista saada vähän jotain lukemia joihin verrata kun tuohon pihaan tupsahtaa parin viikon sisään sellainen kippo. Kotkalla lienee ainakin jotain lukemia?

Newman

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 05.03.11 - klo:23:00
Minun dsg Golf vie sekalaisessa ajossa nyt talvella noin 6,1-6,5l/100km. Kesällä menee vähän alle 6. Range on parhaimmillaan näyttänyt yli 1000km matkaa.

Tankkaus.comin sivulle olen aina merkinnyt tankkaukset ja sen mukaan keskikulutus on 6,16l/100km.


Niinpä niin. Polttoaineen kulutus on paljon ajotavasta ja nopeuksista kiinni. Tosin en päässyt isolla Audilla (A4 B8 q 155 kW s tronic) millään alle 8,2 litran vaikka ajoin samoja reittejä kymmeniä kertoja.

Rangeksi en ole saanut kuin 940 kilometriä. Ehkäpä sitten kesällä. Nyt kun alla on tavallinen kansanauto eikä näköpiirissä ole rahallisesti suotuisampia aikoja, pitää keskittyä saamaan autokiksinsä näin.  ;)

kotka

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 06.03.11 - klo:12:28
Onkos täällä porukalla kokemuksia paljonko tuo Variant 1.6 TDI 4motion vie soppaa maantieajossa? Olisi mielenkiintoista saada vähän jotain lukemia joihin verrata kun tuohon pihaan tupsahtaa parin viikon sisään sellainen kippo. Kotkalla lienee ainakin jotain lukemia?

No, hiukan on kokemusta.. 30 tuhatta alkaa olemaan mittarissa.
Itselläni on työmatka suuntaansa 45 kilometriä ja nopeusrajoitus on 80 km/h. Näin talvisaikaan mennään matka-ajoa 6,0-6,3 l/100km ja kesällä 5,0-5,5 l/100km.
Lämmittämättä lähden matkaan, enkä ole tien tukkona. Vakkari on 94 km/h:ssa, eli maantietä suurinosa matkasta.
Erittäin sekalaisessa ajossa pitkin poikin työmaita, auto pyörii lähes tauotta siinä välissä (en aina viitsi sammutella kun oli 30 asteen pakkasia), niin kulutus pyörii tuolla 7,5 litran luokkaa /100km. Ei tuolla kuitenkaan 8,0 litraa saa menemään..
Ohjelmointi pudotti polttoaineen kulutusta, mutta ei tuota saavutettua 10 % tehonlisäystä tuossa mopossa edes huomaa. Onneton peli tehojen puolesta.
Samoissa kulutuslukemissa on edellisen kotteron kanssa, joka oli 1,9 cdti ooppeli. Ja kulutus tuossa volkkarissa on enemmän kuin aikaisemmassa 1,6 bensafocuksessa.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Newman

#1160
Kulutuksesta toiseen aiheeseen. Kuuluuko kenelläkään muulla ilmeisesti turbon tuottama selvä sivuääni noin 2000 kierroksen tietämillä? Selvimmin ääni kuuluu itselläni kolmosvaihteella, ja se muistuttaa semmoista vihellystä tai siniaaltomaista ujellusta (uuuu). Aiemmassa 90 kilowatin TSI-koneessa moista ei kuulunut, siksi kysyin. Samaisessa autossa oli vielä nastattomat talvirenkaat, joten vihellyksen olisi kyllä kuullut.

EDIT: tiedän kyllä että ahdin pitää mekkalaa, mutta aiemmin moinen ei ole kuulunut läpi. Pitäisikö moisesta huolestua? Ei nimittäin fööni vislannut ensimmäisten päivien aikana ja auto on koko ajan ollut tallissa yöt jne.

Keksimies

Olen aikaisemminkin ottanut osaa keskusteluun kulutuksesta, mutta tehdään se nyt taas  :)

Ihmisten keskustelut autojensa kulutuksesta sisältävät usein räikeitä virheitä ja suoranaista harhaanjohtamista. Vähintään puolittain tiedostettua uskoakseni tämä, mutta silti "tietoa" jaetaan eteenpäin täytenä totena.

Kotikonstein nähdäkseni ainoa järkevä tapa mitata kulutusta edes kohtuullisen luotettavasti on kerätä tiedot tankkauksista ja ajetuista kilometreistä ja tämän datan perusteella pidemmän ajan kuluessa nähdä autonsa kulutus. Matkamittarin virhe on selvä virhelähde, mutta sen eliminointi menee vaikeaksi.

Usein puhutaan siitä, kuinka monta kilometriä ajotietokone näyttää jäljellä olevaksi matkaksi tankkauksen jälkeen. Laskennan parametreja tuntematta tulosta ei voi pitää luotettavana. Tai tankillisella ajetut kilometrit. Mikä on tankillinen? Ensimmäisen täyttöpistoolin syötönkatkaisun jälkeen tankkiin saa menemään yleensä helposti 2-3 litraa, joka on keskikokoisen auton tankkauksesta 4-6 %. Tai sitten ajetaan joku tietty matka alhaisella nopeudella ja uskotellaan itselleen, että yksittäinen hyvä tulos todistaa auton ja moottorin yhdistelmän olevan taloudellinen.

Oma data 38 000 km:n matkalta näyttää keskikulutukseksi 6,30 l/100 km.
Muutama poiminta datasta:
- käytännössä aina tankattu 47-53 litraa, pl. yksi kerta 30 litraa ja yksi kerta 35 litraa. Tankkaukset aina noita edellä mainittuja täyttöjä piri pintaan.
- pienin kulutus tankkausvälillä 5,05 l/100 km.
- suurin kulutus tankkausvälillä 7,65 l/100km.
- suurin tankkausväli 922 km.

Pienin kulutus tuli Lapissa tyhjillä teillä hiipiessä parilla tauolla rajoitusten mukaan kesällä (ilmastointi tosin päällä ja vakionopeudensäädin käytössä), suurin kulutus talvella kaupungissa/taajamassa pyöriessä ja tankkausväli sisältänyt paljon kylmäkäynnistyksiä. Noista muutamista tunnusluvuista voi nähdä, että olosuhteet ja käyttö vaikuttavat kulutukseen todella paljon. Toisaalta hajonta on mielestäni kohtuullisen pieni kuitenkin. Entisten aikojen jutut melkein tuplaantuvista kulutuksista ("joo tämä menee maantiellä alle kasilla ja kaupungissa menee 15...") ovat kuitenkin menneisyyttä. Kulutukselle optimaalisen ja epäoptimaalisen käytön haarukka on kuitenkin vain 50 prosentin kulutuslisä.

Rauhallinen kaupunkiajo ei Golfin kokoiselle autolle TSI-moottorilla ole kuitenkaan järin myrkkyä. Sen sijaan kesärajoituksilla tasainen moottoritieajo vie helposti lähemmäs 7 litraa sadalle, vaikka kuudes vaihde onkin melko pitkä. Ilmeisesti Golfin aerodynamiikka ei lyhyen perän vuoksi ole optimaalinen kovemmille nopeuksille. Jokainen pyöräilyä harrastanut tietää mistä nopeuden nousussa ja ilmanvastuksessa on kyse  :) Tai paperilla fysiikkaan perehtynyt henkilö  ::)

Newman toi aikaisemmin ansiokkaasti esille myös tärkeän kulutukseen vaikuttavan tekijän, kuljettajan. Ajotavalla voi vaikuttaa kulutukseen aivan mielettömästi. Vaikka ripeät kiihdytykset kuuluvat taloudelliseen ajotapaan niin kaupungissa ja taajamassa jatkuvasti harrastettuna ne johtavat helposti tempoilevaan ajorytmiin ja kulutukselle se on myrkkyä. Kun katsoo esim. Peevelin kulutuslukemia niin joko autossa on jotakin todella pielessä tai sitten ajotapa vain on kulutusta lisäävä. Pienellä ja kevyellä autolla pystyy kaupungissakin ajamaan siedettävillä kulutuslukemilla, jos vain on maltti mukana ja unohtaa höntäilyn. Lisäksi auto rullaa uskomattoman pitkiä matkoja nollakulutuksellakin. Tietysti jos ajotapa sisältää sen, että aina painetaan joka kaasua tai jarrua niin tämä ei onnistu  ::)

Make49

Olen nyt ajanut vuoden alusta reilun 2tkm. 90kw TSI Golffilla.
Tankattu piripintaan,kakkostrippi nollattu ajettu kolme tankillista normaalia ajoa,ei mitään köröttelyä ja tankki piripintaan
samalla tankkauspisteellä.
E10 bensaa paloi 147,41 litraa ja kilometrejä tuli 2094, eli 7,04L/100km. Mielestäni aika normaali kulutus näihin keleihin ja
uudelle moottorille.Motaria n.40% muuten nurkka-ajoa.
Matkamittari virhettä ei ole huomioitu muuten on kulutus tarkka.

axe

oma havainto matkamittarin tarkkuudesta: n. 300km matkalla muistaakseni auton mittariin tuli noin 1,5 kilsaa enemmän kuin navin:n trippiin. Auto:passat 06.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Newman - 07.03.11 - klo:13:45
Kulutuksesta toiseen aiheeseen. Kuuluuko kenelläkään muulla ilmeisesti turbon tuottama selvä sivuääni noin 2000 kierroksen tietämillä? Selvimmin ääni kuuluu itselläni kolmosvaihteella, ja se muistuttaa semmoista vihellystä tai siniaaltomaista ujellusta (uuuu). Aiemmassa 90 kilowatin TSI-koneessa moista ei kuulunut, siksi kysyin. Samaisessa autossa oli vielä nastattomat talvirenkaat, joten vihellyksen olisi kyllä kuullut.

EDIT: tiedän kyllä että ahdin pitää mekkalaa, mutta aiemmin moinen ei ole kuulunut läpi. Pitäisikö moisesta huolestua? Ei nimittäin fööni vislannut ensimmäisten päivien aikana ja auto on koko ajan ollut tallissa yöt jne.
Mikä moottori sulla on??
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 07.03.11 - klo:21:10
Mikä moottori sulla on??

Tuossahan se luki: 90 kilowatin TSI-kone. ;) Eikös CAXA ole noista moottoreista se yleisin (en ole kuullutkaan mitään muuta mallimerkintää tuolle TSI:lle)?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Erkka

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 07.03.11 - klo:21:55
Tuossahan se luki: 90 kilowatin TSI-kone. ;) Eikös CAXA ole noista moottoreista se yleisin (en ole kuullutkaan mitään muuta mallimerkintää tuolle TSI:lle)?

Eikös kyseessä ollut aiempi 90 KW TSI-kone, jossa ongelmaa ei ilmennyt?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tsiih

Yhä vaan olen tätä mieltä!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

kotka

Oma kulutuslaskenta perustuu aina tankkaukseen ja lasken tankin piripintaan. Yleensä tankkaan noin 40-50 litraa kerrallaan, jos pidempää ajoreissua ei ole puolella tankilla tiedossa.
Tankkaan auton eri kortilla kuin muuten, joten jokainen tankkaus näkyy tiliotteessa ja kuiteissa johon tulee raapustettua kilometrit. Näin olen tehnyt noin 7 vuoden ajan, joten noista voisi laskea edellisten autojen (Focuksen ja Opelin) 150 tuhannen tankkaukset jo kohtalaisen tarkkaan.
Minä en koe saavani suurta tyydytystä siitä, että pienentelisin polttoaineen kulutusta, sillä en aja kaikkein taloudellisemmin. Ja vielä tuota tavaraa noilta huoltoasemilta saa, joten se tankataan mitä tarvitaan.
Autoiluni aikana kaikkein pienin polttoaineen kulutus matka-ajossa minulla on ollut KE-20 Corollalla. Tämä kulutus oli 4,1 litraa/100 km 98 bensaa ja yhtenäinen matka-ajo oli 900 kilometriä yhden pysähdyksen taktiikalla. Suurin kulutus matka-ajossa on ollut Gt Primeralla. Tämä oli 8,1 litraa/100 km, 98 bensaa. Suurin seka-ajokulutus on ollut 1,8T 3B Passatilla, kulutus noin 16 litraa/100km. Tämä ei muutenkaan ollut mikään taloudellisuusihme, mutta mukavin omistamistani autoista tähän mennessä.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 07.03.11 - klo:22:01
Eikös kyseessä ollut aiempi 90 KW TSI-kone, jossa ongelmaa ei ilmennyt?

Totta. Kun tiesin mikä moottori on kyseessä, niin minusta tuo "aiemmassa" viittasi siihen, että nykyinenkin kone on sama. Jos moottorityyppiä ei ennestään tiedä, niin silloin tekstiä on vaikeampi noin ymmärtää ja asia jää helposti auki. My bad, siis.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy