Audi A1/S1

Aloittaja Jyri, 07.12.09 - klo:08:12

« edellinen - seuraava »

Erkka

Hyvän käsityksen sai Audin uudesta korimallista, mutta sisätilatkin olisi ollut mukava nähdä esittelyssä. Jospa sekin pikapuoliin olisi saatavilla.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021


Erkka

On tuo pikku Audi kyllä siisti paketti. Koeajo jo kovin polttelee. Mutta, niin kuin tuolla toisaalla arvuuttelin, askarruttaa nämä uutuusmallit tekniikan ym. toimintojen kestävyyden kannalta. Tuosta Aiheesta lisää otsikossa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1290.msg16446;topicseen#new
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 10.02.10 - klo:21:40
Samoin brand mielessä on kyse jonkinlaisesta astetta paremmasta pikkuautosta, kuten A1. Minusta A1 ja Mini ovat hyvinkin saman asiakaskunnan kohteena.

Toisaalta Minissä on brandina sellaista leikkisyyttä ja hauskuutta, joka Audilta puuttuu täysin. Lifestyle-autoja kyllä kummatkin, mutta minusta edustavat aika erilaisia elämäntyylejä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RTWteam

Mini on sellanen retroauto, Audi taasen sellainen designauto.  ::)

Flat

A1 kustomointi saitti:



http://microsites.audi.com/a1onlinespecial/html/popup.html#/customize/customizer/


jokuhan tuolla hieman valitteli moottorilinjaa, voimaa siihenkin on tulossa:

LainaaAlso under development, but not due out until 2012, is an S1 based on the three-door bodyshell. A sister car to parent company Volkswagen’s upcoming Polo GTI, with which it shares its driveline hardware, the S1 will use a turbocharged 1.4-litre, four-cylinder petrol engine that will be good for around 180bhp.

This motor will be mated to Audi’s seven-speed, dual-clutch S-tronic gearbox. And it won’t have four-wheel drive either, making it the first performance Audi to come as a front-drive model as standard.

In the same year as Audi launches the S1, the firm also plans to add an A1 cabriolet to its line-up. Set to sport a fabric hood, the compact 2+2 has been developed in a parallel programme to that of the upcoming Polo saloon, with which it shares its rear-end structure.

Tos®

Mutta silti vajaaveto  >:(
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Antinontoxic

No perhana... tuo viimeinen kuva näyttää jo hyvältä, vaikkei nuo tarrat oikein omaa tyyliä olisikaan  :P

Flat

Kyllähän tuo tarra A1 saa aikaan aikamoisen assosisaation maalattuun/tarroitettuun miniin....

Flat

S1 photoshoppi !


Pekka T

Aina vaan paranee  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat


Pekka T

Onkos tämäkin niitä Huoneistokeskuksen autoja ? :)

Tuo kaksiovinen A1 on kyllä paremman näköinen .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat


Tos®

^A1 Allroad cabrio.. sen verran korkeen näkönen heh
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Erkka



A1 kuvattu Espanjassa. Siistin näköinen rinkula-Audi.

Kuva kopioitu ultimatevag forumilta.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Antinontoxic

#76
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 19.02.10 - klo:16:20
Kuva kopioitu ultimatevag forumilta.

Ja kuvassa lukee autogespot.com  ;D

Tämä näyttää ihan menevältä...


RoccoScientist

Mulle tulee tuosta katujen karikatyyritaiteilijat mieleen. x)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

TSI_J


Hinta tämän kohdalla on mielenkiintoinen kysymys.

Sisustan nähtyäni niin kyllä tässä laadun tunne on ihan eri kuin Minissä, joka enemmän fiilistelee erikoisilla napeilla ja mittarivirityksillä. 2003 Mini Cooper S:n koeajettuani, ei ne sisustan materiaalit vedä mielestäni vertoja VAG-konsernin kärkipään merkeille. Ei muutenkaan yleinen laadun tunne, karumpi Mini on ja myy nimenomaan sillä Heritagella.

Hinta A1:ssä saadaan kohdilleen myymällä se alitehoisilla koneilla, eli markkinoidaan kaupunkiautoksi.

Voisin kuvitella että 1.2 TSI:stä tehdään se vetonaula, city-moottori parhaimmillaan pienehköön autoon.

Tuon hinta on varmaan 23-25te. Ajatellen että maksaa sen 3-5tâ,¬ enemmän kuin Polo.

Isompi 1.4 turbo 122hp voipi olla vähän alle 30tâ,¬.

Turha tehdä vertailuja Miniin ja odottaa että noin 100hp versiot maksaisivat saman verran, tai toisaalta että Cooper S:n hinnalla saisi jo S1:sen. Toiveunia.  :)   

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 19.02.10 - klo:20:54
2003 Mini Cooper S:n koeajettuani, ei ne sisustan materiaalit vedä mielestäni vertoja VAG-konsernin kärkipään merkeille.

2003 ja 2009 MINIn sisustan materiaaleilla ero kuin yöllä ja päivällä. En lähtisi vertaamaan 7v vanhaa autoa uuteen A1:seen materiaaliensa puolesta :)

Urlaub

#80
Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 19.02.10 - klo:21:17
2003 ja 2009 MINIn sisustan materiaaleilla ero kuin yöllä ja päivällä. En lähtisi vertaamaan 7v vanhaa autoa uuteen A1:seen materiaaliensa puolesta :)

Totta, II-koppaisen Minin viimeistelyn ja materiaalien taso on aivan toista luokkaa kuin I sukupolven. Sukupolvien välillä ulkonäkö ei muuttunut oikeastaan lainkaan, joten koko muutos jää helposti huomaamatta. Sisällä kabiinissa ei ole epäilystäkään kummassako mallipolvessa istuu.

Tässä juuri kuolaan Minin 50-vuotis juhlamallien esitettä. Mayfair ja Camden -nimiset mallit olisi kyllä maukkaita. Itse valitsisin Mayfairin, jollaista Hot Chocolate ulkovärilllä ja Lounge Toffy -nahkaverhoilulla kävin tänään hipelöimässä Herttoniemen Laakkosella. Enpä olisi uskonut, että ruskea auto voi näyttää niin hienolta. Kyllä sellainen aistikkuus jää sakemanneilta tekemättä..

TSI_J

#81
Varmasti kehitystä Minissä on tapahtunut ja olen uudemmista Mineistä kylmiä tyyppejä ottanutkin. Mutta uskon että A1:sessä haetaan ihan eri tavalla "ison auton tuntua" äänieristyksineen, kattavine varusteineen kuin Minissä joka kuuluukin olla pelkistetympi.

Täällä hyviä kuvia, hyvä sivusto muutenkin vaikkei kieli taipuisikaan:
http://www.km77.com/fotos/Audi/A1_2010/Interior.html?photoType=2

http://www.km77.com/fotos/MINI/MINI_2007/Interior.html?division=acabado&photoType=2&limit=4


Edit:
Jos vertailupohjaa pitäisi hakea kohtuu pienehköistä autoista niin hintaluokka kuin moottoritehotkin osuu kohdilleen BMW 1-sarjan alkaen malleilla:
http://www.km77.com/fotos/BMW/Serie_1_2007/3_puertas-Interior.html?numDoors=3&photoType=2




Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Urlaub

#82
Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 19.02.10 - klo:21:31
Mutta uskon että A1:sessä haetaan ihan eri tavalla "ison auton tuntua" äänieristyksineen, kattavine varusteineen kuin Minissä joka kuuluukin olla pelkistetympi.

Kattavine varusteineen?  ::)

Näkispä sen saksalaisen auton, saati Audin, jossa varustelu on vakiona kattava! Lisähintaan tottakai saa kattavan varustelun, mutta pikkuauton hinnassa ne "pakolliset" lisävarusteet saavat aikaan hintaähkyn.

Jos vielä spekuloidaan A1:n ja Minin lisävarustelistan kattavuutta, niin en usko Audin yltävän lähellekään Minin varusteavaruutta. Minin lisävarustekuvasto tekee laajuudellaan lähinnä sanattomaksi..

Voisin lyödä vetoa, että A1:n kohdalla tehdään samanlainen ratkaisu kuin A4:ssakin eli tarjolle tulee rajoitettu Suomi-mallisto. A4:kin esitteessä on paljon komeita kuvia, joissa lukee "ei suomen myyntiohjelmassa. Kesko on valinnut sopivat varusteet valmiiksi?

Markku J

Onhan tuo A1 aika hieno muotoilultaan. Mutta taistelee asiakkaista ainakin kovasti Minin ja Fiat 500:n reviirillä.
Avomallina toivoisin, että eivät sitä tee. Aivan naurettavan näköinen pieni avoauto minusta.

Flat

Eikös tuo allroad cabrio ole aika lailla aku ankan auto ?

Muuten olen jo pitkään ihmetellyt miksi kukaan ei tee aku ankan autoa, se on eräs tunnetuimmista autoista kautta maailman. Kuvitelkaapa omat penskat istumassa "takapenkillä". Se olisi legenda jos syntyessään...

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.02.10 - klo:21:55
Muuten olen jo pitkään ihmetellyt miksi kukaan ei tee aku ankan autoa, se on eräs tunnetuimmista autoista kautta maailman. Kuvitelkaapa omat penskat istumassa "takapenkillä". Se olisi legenda jos syntyessään...

Taitaa tuo A1 Cabrio olla hyvin lähellä sitä. Väriksi paloautonpunainen, ruskea nahkaverhoilu ja rekisterinumeroksi AA-313. Sen verran joutuisi tuunaamaan, että rakentaisi takapenkin päälle taaksepäin avautuvan kannen.

TSI_J


Varmaan oletkin oikeassa, mutta sitä mainostamaani "ison auton tuntua" ei Ministä saa hakemallakaan ja (huom) ei pidäkään saada.

Itse katson tätä näköjään ihan eri vinkkelistä, A1 ja esim BMW 116i ovat mielestäni tietynlaisia kilpailijoita niin sisätunnelmalta kuin moottoreiltakin, näissä autoissa haetaan ihan tietoisesti samaa tunnelmaa kuin merkin isoimmissa malleissa. Miniä en tähän kuvioon saa millään mukaan, se ei ole pois Miniltä ja itse olen suuri nyky Minin fani, varsinkin Cooper S mekaanisella ahtimella on upea auto. Mutta ostaisin auton ihan eri fiiliksillä kun A1:sen tai BMW 1-sarjalaisen. Odotan pelkistetympää muotoilua niin sisällä kuin ulkona joka kertoo menneisyydestä, ajo-ominaisuuksia jotka lähtevät jo siitä legendaarisesta rengaiden asettelusta mahdollisimman nurkkiin, äänet saa kuulua sisään ihan kunnolla.

Makuasioita ja tässä vaiheessa vielä A1:sen osalta olettamuksia, mutta spekulointi on mukavaa ja pahimmillaan se muuttuu autokuumeeksi kun kevät tulee.  :D


Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 19.02.10 - klo:22:29
Itse katson tätä näköjään ihan eri vinkkelistä, A1 ja esim BMW 116i ovat mielestäni tietynlaisia kilpailijoita niin sisätunnelmalta kuin moottoreiltakin, näissä autoissa haetaan ihan tietoisesti samaa tunnelmaa kuin merkin isoimmissa malleissa. Miniä en tähän kuvioon saa millään mukaan.

Kuten jo itsekin tuolla aiemmin kirjoitin, ei minusta A1 ja MINI ole suoraan kilpailijoita toisilleen. A1 sijoittuu MINIn ja 1srj bemarin väliin... pienempi kuin 1srj, mutta samalla tavalla hakee sitä isomman auton fiilistä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 19.02.10 - klo:22:29
Itse katson tätä näköjään ihan eri vinkkelistä, A1 ja esim BMW 116i ovat mielestäni tietynlaisia kilpailijoita niin sisätunnelmalta kuin moottoreiltakin, näissä autoissa haetaan ihan tietoisesti samaa tunnelmaa kuin merkin isoimmissa malleissa. Miniä en tähän kuvioon saa millään mukaan.

Noin minäkin ole ajatellut eli 1-sarjan Bimmerin kilpailijaksi A1:stä asemoidaan. Samaan sarjaan kuuluu myös Mersun A ja ehkä B -sarjatkin.

A & B -Mersut ovat toki filosofialtaan eri henkisiä tilatötteröitä. Mutta melko varmalta kuulostava tieto Vehosta kertoo, että ensi vuonna tuleva A-sarjan 3-sukupolvi  muuttuu samantyyliseksi kuin 1-sarjan Bimmeri.

Antinontoxic


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy