VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

mikkoan

^Sinne meni. Katsotaan mitä tarjotaan ja jos tarpeeksi hyvin, niin sitten on päätöksenteon aika.

tsihman

^Yläpeukku. Voit yllättyä positiivisesti, tai sitten et. Et menetä mitään.

Akre

Sain Autovexsin kautta tarjouksen
Vuoden 2021 ja 16000 ajetusta, 43650 ekua

kylpykuula

Lainaus käyttäjältä: Akre - 10.07.22 - klo:08:15
Sain Autovexsin kautta tarjouksen
Vuoden 2021 ja 16000 ajetusta, 43650 ekua

Oho, kova! En toki tiedä paljon itse olet maksanut, mutta kyllä mä tolla hinnalla laittaisin kiertoon.
En tiedä miten voivat maksaa tämmöisiä summia, mutta oma veikkaus että ostaja on jo tiedossa

Terpower

Hei ID.3 1St Max omistajat.
Onko ID.3 Max varustelussa vakiona säädettävä jousitus, eli DCC ?
ID4 Pro Business

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: Akre - 10.07.22 - klo:08:15
Sain Autovexsin kautta tarjouksen
Vuoden 2021 ja 16000 ajetusta, 43650 ekua

Samat speksit, tarjous 42.150,-

Taidan kuitenkin jatkaa IDllä, kun ei ole parempaakaan kiikarissa.

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 12.07.22 - klo:11:40
Hei ID.3 1St Max omistajat.
Onko ID.3 Max varustelussa vakiona säädettävä jousitus, eli DCC ?
Mun käsityksen mukaan 4-paikkaisen ID.3 Tuor:in varustelu on tuon 1st Max:in kanssa sama (ilman panoramakattoa) ja DCC:tä ei ole.
https://www.volkswagen.fi/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/fi/henkiloautot/esitteet/ID_3_1ST_fin_paivitetty.pdf
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Terpower

Tossa vähän katselin OBD11 tota ID.3 1St Max versiota, niin näyttäisi olevan aktivoituna  park assist. Sellaistahan autossa ei näytä olevan kuitenkaan toiminnassa ja tuskin ainakaan sitä plus versiota tuleekaan, lokasuojista puuttuvien sensorien takia.
Mutta mikä siis mahtaa olla tuo aktivoitu park assist.
Se löytyy myös ohjainyksiköistä.


ID4 Pro Business

Tos®

Pysäköintitutkien ohjausboksi.
Golffissa kulkee samalla nimellä, vaikka se osaa peruuttaa ruutuun

76 Parking Assistance

    System description: PLA 12K Kanal
    Software number: 5WD919298
    Software version: 0230
    Hardware number: 5WD919298
    Hardware version: H04
    Serial number: 00001904219909030256
    ODX name: EV_EPHBO2CVW3800000
    ODX version: 002028
    Long coding: 8200026011
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Terpower

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.07.22 - klo:19:28
Pysäköintitutkien ohjausboksi.
Golffissa kulkee samalla nimellä, vaikka se osaa peruuttaa ruutuun

76 Parking Assistance

    System description: PLA 12K Kanal
    Software number: 5WD919298
    Software version: 0230
    Hardware number: 5WD919298
    Hardware version: H04
    Serial number: 00001904219909030256
    ODX name: EV_EPHBO2CVW3800000
    ODX version: 002028
    Long coding: 8200026011


Outoa että tota ei kuitenkaan ole ID.4 OBD11 vaikka siinä samat tutkat.
ID4 Pro Business

f080421

Näillä kesäkeleillä pystyy ajamaan vaihtelevaa kaupunkiajoa noin 12,1 - 12,5 kWh / 100 km. Ei tarvitse edes mitenkään hidastella vaan normaalisti rajoituksia noudattaen taloudellisella ajotavalla eikä revittele jokaisista liikennevaloista. Pidän tuota ihan hyvänä lukemana.

Ja on tuo voimalinja vaan niin ihana :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 19.07.22 - klo:17:44
Tossa vähän katselin OBD11 tota ID.3 1St Max versiota, niin näyttäisi olevan aktivoituna  park assist. Sellaistahan autossa ei näytä olevan kuitenkaan toiminnassa ja tuskin ainakaan sitä plus versiota tuleekaan, lokasuojista puuttuvien sensorien takia.
Mutta mikä siis mahtaa olla tuo aktivoitu park assist.
Se löytyy myös ohjainyksiköistä.


Saattaa olla vaan hienosti nimetty. Omassani se parkuu niin mielettömästi, jos peruutan lähelle seinää tai toista autoa. Ja pamauttaa jarrut kiinni jos en heti pysäytä. Se vetää oikein jarrupolkimen alas, niin että se häiritsee omaa jalkaani jarrulla.
Ei se kyllä mitenkään avusta - estää vaan kosketuksen.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

jalauros

#3012
Omassa e-golfissa ja nelos Iidassa on molemmissa Parking Assistant. Se assistant ainakin vemputtelee rattia ja kaasua ajellen iteksiin parkkiin niin pyydettäessä.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

mikkoan

Tiedoksi kaikille paikatuilla renkailla ajaville.

Kävin viikonloppuna kesämökillä, jossa yksi takarengas puhkesi ja paikattiin viime kesänä. Viikonlopun menomatkalla sitten paikattu rengas räjähti paikan kohdalta moottoritiellä 120 km/h nopeudessa. Sain pysäytettyä auton penkalle eikä mitään vakavampaa onneksi tapahtunut. Vaikuttaa siltä, että ainakin Bridgestonen ensiasennusrenkaat on kovin heppoisia ja jatkossa minä ainakin vaihdan uuden renkaan paikatun tilalle ensi tilassa.

Daatta

^Shieet, itsellä myös paikka takarenkaassa. Uusiminen tarkoittaa käytännössä uutta rangaskertaa, kun noin Turanzoja ei käsittääkseni uutena saa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

SlOrbA

Mistä tuota uutta rengas sarjaa voisi hankkia (K-Autoa lukuunottamatta)?

Isot ketjut ei anna omalla rekkarilla muuta kuin talvirengasta valittavaksi.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 08.08.22 - klo:12:18
Mistä tuota uutta rengas sarjaa voisi hankkia (K-Autoa lukuunottamatta)?

Isot ketjut ei anna omalla rekkarilla muuta kuin talvirengasta valittavaksi.

En suosittele Turanzoja alle. Ovat kovin heppoisia "ecorenkaita". Tilasin juuri sarjan Continentaleja. Turanzat oli muutenkin loppu, mutta laiskana en ollut saanut aikaiseksi hankkia uusia.

Tomra78

ID3 myyty kanuxsille 40500â,¬, jäin 2000â,¬ plussalle mitä maksoin viimevuonna.
Oispa autokauppa aina näin tuottoisaa.
Jonkun aikaa ilman autoa ja ajelen polaris sportman 570 mönkijällä josta tein kaupat eilen.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 08.08.22 - klo:16:47
En suosittele Turanzoja alle. Ovat kovin heppoisia "ecorenkaita".
Minulla on 18-tuumaiset Turanzat Bornissa. Olen niihin tyytyväinen. Ovat hiljaiset ja rullaavat herkästi.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 09.08.22 - klo:03:56
Minulla on 18-tuumaiset Turanzat Bornissa. Olen niihin tyytyväinen. Ovat hiljaiset ja rullaavat herkästi.

Totta tuo. Mutta kulutuspintaa on ainoastaan 5mm ja ovat kovin liukkaat märällä kelillä.

Jatkossa joutuu valitsemaan ottaako ns. normaalit renkaat (Continental Premium Contact tms.) tai e-corenkaat. Tuulilasi ei taannoisessa testissä suositellut jälkimmäisiä, testatut e-renkaat olivat enenmpi vähempi huonoja. Sen minkä vierintävastuksessa häviää niin turvallisuudessa voittaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 09.08.22 - klo:08:11
Totta tuo. Mutta kulutuspintaa on ainoastaan 5mm ja ovat kovin liukkaat märällä kelillä.

Jatkossa joutuu valitsemaan ottaako ns. normaalit renkaat (Continental Premium Contact tms.) tai e-corenkaat. Tuulilasi ei taannoisessa testissä suositellut jälkimmäisiä, testatut e-renkaat olivat enenmpi vähempi huonoja. Sen minkä vierintävastuksessa häviää niin turvallisuudessa voittaa.


Rengaskauppias kertoi myös, että noiden ecorenkaiden rakenne on heikompi ja siksi tulee puhkeamisia enemmän. Myyntipuhetta tai ei niin minä luotan suuren massan testattuihin renkaisiin jatkossa. Sen verran säikäytti tuo puhkeaminen moottoritienopeudessa.

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 09.08.22 - klo:08:45
Rengaskauppias kertoi myös, että noiden ecorenkaiden rakenne on heikompi ja siksi tulee puhkeamisia enemmän. Myyntipuhetta tai ei niin minä luotan suuren massan testattuihin renkaisiin jatkossa. Sen verran säikäytti tuo puhkeaminen moottoritienopeudessa.

Ehtikö auto huomata, että meni rengas puhki?
ID.3 Pro Performance Business 2021

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 09.08.22 - klo:09:59
Ehtikö auto huomata, että meni rengas puhki?
Ei. Kuuntelin, että onkohan puntti lentänyt vanteesta kun kuului naputusta tms. Ajattelin ajavani Lahteen asti lataamaan ja tarkistaa mikä on. Sitten räjähti. Renkaan kulutuspinnassa kolikonkokoinen reikä entisen paikan kohdalla.

Vastarakki

Contin Ecocontacteja en voi moittia muusta kuin äänekkyydestä karkeapintaisella tiellä. En ole joutunut ääritilanteeseen märällä, joten en osaa siitä sanoa. Leikkiessä niissä ei erityisen huono pito minusta ole. Olen tainnut ajaa noilla nyt noin 30 000 ja pintaa on reilusti. Saattaisin silti päätyä esim. Premiumcontacteihin jos ostaisin uudet, koska arvostan hiljaisuutta.

Tällä korkotasolla ja autojen tarjonnalla renkaiden osto saattaa jopa tulla eteenkin, vaikka mun 50 000 ajetusta tarjottiin just 40 000 euroa. En vaan viitsi maksaa pankille 1000 euroa vuodessa, että saan ajaa autolla.

id135



Sattui toissaviikolla, motarilla vauhtia 120km/h, alkoi kuulua voimakas kohina, hetken ihmettelin ennen kuin tajusin sen kuuluvan omasta autosta.
Auto kulki suoraan, sattui levähdysalue kohdalle, niin pysähdyin siihen rampille ihmettelemään.
Liikkumisturva toimi hyvin VW-liikkeen pihaan saakka, mutta seuraavalla rengasrikolla soitan itse hinausauton viemään suoraan rengasliikkeeseen.

Tuomari

Turanzat tuntuu tosiaan olevan heikon renkaan maineessa. Omasta e-golfista paikattiin viime kesänä yksi rengas ja sama rengas rikkoutui vuotta myöhemmin korjauskelvottomaksi. Tilalle otin 2kpl Goodyearin Efficiengrip Performance 2, jotka testien mukaan rullaa yhtä hyvin kuin ecorenkaat, mutta pitoa löytyy enemmän.

Loput Turanzat joutaa roskiin jos vielä rikkoutuvat.

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Tomra78 - 09.08.22 - klo:01:23
ID3 myyty kanuxsille 40500â,¬, jäin 2000â,¬ plussalle mitä maksoin viimevuonna.
Oispa autokauppa aina näin tuottoisaa.
Jonkun aikaa ilman autoa ja ajelen polaris sportman 570 mönkijällä josta tein kaupat eilen.

Millä kilometreillä?

Tomra78


Daatta

Muutamia huomioita ID'stä. Etujarrulevyt ovat epätasaisesti kuluneet, lähellä keskiötä on omituisia kohoumia levyissä. Onko noi jarrut sitten liian kovilla vai tuleeko jarruteltua liian vähän.  ??? Jarrutuntuma saisi olla parempi, koska välillä tuntuu että ei ole jarruja ollenkaan kun auto vaihtaa rekuperaatiolta jarruille...

Kojetaulun summeri on alkanut särisemään kun vaihtaa pakille.

Apukuskin ovipahvi sirisee, oma vika kun en ole tuota jaksanut ottaa auki ja vaimentaa.

Ilmastoinnin profiili on jotenkin muuttunut, aikaisemmin säätö oli kesät talvet 21,5c ilman ongelmia. Mutta nyt kuumalla ilmalla ilmastointi alkoi puhaltaa jääkylmää ilmaa, suulakkeiden huonosta asemoinnista johtuen ilmavirta tuntui aina osuvan korvaan tai jalkoihin... Rauhoittui kun nosti pyynnin 24c. Mutta nyt viileämmällä kelillä tulee äkkiä liian kuuma, siis mitähän hittoa?! Autoon tuli joku päivitys muutama viikko sitten, en tiedä olisiko se voinut muuttaa asioita. Alkukesästä ilmastointi tuntui oudon ponnettomalta...

Noista pitää kuukauden kuluttua vähintään huollossa mainita.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

Onko ID:n ilmastoinnissa automatiikalle vaihtoehtoja: pehmeä, normaali, intensiivinen - kuten golf?
Automatiikan nappulassa on nuoli alaspäin lisävaihtoehdoille.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy