Luokittelematonta keskustelua Audista

Aloittaja Flat, 04.12.09 - klo:08:07

« edellinen - seuraava »

Flat

Pieni perustelu tällekkin topicille: on paljon asioita, joille ei löydy mitään järkevää otsikkoa, mutta silti asiat halutaan kertoa muille. Tämä topic palvelkoot näitä luokittelemattioa asioita.
Pyritään kuitenkin laittamaan tarkeät asiat oman otsikkonsa alle, ettei tästä kerry mitään mammuttiketjua.

Tälläinen kuvio ilmestyi tuulilasiin aamulla kun rapsutti jäätä pois ikkunasta.
Omituista tässä on se, että auto ei ole enään uusi, vaan ikää autolla on jo reilusti yli vuoden.
Ikkunoita on pesty ulkoa ja sisältä kymmeniä kertoja, joten olen hieman huuli pyöreänä, miten tälläinen jälki voi tulla esiin vasta nyt ?


woke

Vaikuttaa kyllä lievästi sanottuna omituiselta ilmiöltä... :-)

Ktk

Ei mitään ennennäkemätöntä. Tuohan johtuu tuulilasin sisäpuolella tehtaalta -> liikkeeseen matkan ajan olleesta lapusta jossa näkyy auton tiedöt. Vähän samalla tavalla auton laseista voi nähdä semmoisia mitälie imukupin jälkiä vielä useamman lasinpesun jälkeen.


Pertsa

Voisiko selitys olla sama kuin näille kuvioille ;)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 04.12.09 - klo:10:38
Voisiko selitys olla sama kuin näille kuvioille ;)

Ihmisethän ne noitakin tekevät, joten toki voi olla. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Pertsa

Ai eiks ne ookkaan ufojen tekosia?

Flat

On totta että noita imukuppijälkiä olen aikaisemmin nähnyt, mutta tuon lapun jälki oli uusi ilmestys. Mitenköhän lasi pitäisi pestä, motta tuon saisi pois? Perus lasinpesuaineita on tullut tähän mennessä käytettyä, mutta ei näytä tehoavan.

Ktk

Mitäs sitä pesemään, auto tuntuu vielä uudelta kun näkee valmistajan lippulapun haamun lasissa!

Jonde

Meillä näkyy tuon lapun tiedot polossa vielä kolmen vuoden jälkeenkin.

Flat

Mitä hemmetin tököttiä siinä lapussa on, että noin jää jälki ikkunaan?

Flat

Ei muuta kun askartelemaan. Omastani ei tullut ihan samaa lopputulosta kuin tästä:

http://www.youtube.com/watch?v=NHHFwpmFKHg&feature=player_embedded


Flat

Audi sai Paha yhtiö -palkinnon

LainaaAudin mainoksessa A3 TDI -mallia kehutaan yhtä ympäristöystävälliseksi kuin pyöräilyä tai bussimatkustamista, jos auto käy biodieselillä.
Biodieselin haitat muun muassa metisen monimuotoisuudelle ovat kuitenkin jo tiedossa. A3 TDI on myös kaukana kokoluokkansa vähäruokaisimmista dieselautoista.

http://www.taloussanomat.fi/mainonta/2009/12/08/audi-sai-paha-yhtio--palkinnon/200925179/135

hildebad

Rupert Stadlerin haastattelusta poimittua:
"What about other environmental tech?

We want to take out weight and want to further diesel and FSI technology. We can still improve fuel consumption. In fact, the average fuel consumption in the new A8 has fallen by 20 per cent. But we will not position Audi as a green car brand - we will fulfil regulations - but we are also an emotional brand."


Lähde:haastattelu

On se kumma, miten yhtiö ei voi pitää yhtenäistä linjaa, että asiakkaalle välittyisi sama viesti kaikkien markkinointikanavien kautta, vaan pitää harrastaa tuollaista p*****n nuolemista, mikä tuosta Taloussanomien uutisesta paistaa. Tietenkin eri mallit on kohdennettu eri yleisöille, mutta tuosta haastattelusta saa kyllä sen kuvan ettei Audi brändinä halua olla ensimmäisenä kantamassa viherryksen suuria R&D -kustannuksia. Voi tosin olla, että Herr Stadler tarkoitti vain A8:a puheillaan.

Flat

Kyseessä ei välttämättä ole ristiriita. Väkäkulutuksinen auto ja green car brandi ovat eri asia.
Audi ei todellakan ole mikään viherpiipertäjien brandi, mutta ei virheä brandi voi tehdä myös eco autoja, ja näinhän se tekeekin.


hildebad

Jep, olet kyllä oikeassa, ettei ristiriitaa välttämättä ole, mutta jotenkin tuntuu hassulta, että toisaalla mainonnan kautta Audin näkyvin viesti on tuotteiden viherpesu/ympäristönäkökohdat ja samalla kuitenkin ylin johto toteaa, ettei Audi yritäkään olla vihreä brandi.  :-\


Häkä

Eikös A3 1.6TDI:llä kuitenkin ole aika vähäpäästöinen? Tuskin kovin monella valmistajalla on pistää pöytään parempia lukuja auton koko ja teho huomioiden. Kaikenlaisista ekomalleista (bluemotion tms.) olen sitä mieltä että ne on täyttä humpuukia. Okei saattaahan se vaikuttaa kun vuorataan pohja muoveilla, laitetaan renkaisiin ufovanteet ja pidennetään välitykset sietorajan huonommalle puolen, mutta kyseessä on pelkkä markkinointikikka. Eikä mun mielestä kovin onnistunut sellainen. BMW:n tyyliin se kulutusta vähentävä tekniikka olisi syytä pistää jokaiseen malliin, jos siitä on oikeasti hyötyä. Toisaalta en näe kovin suuria edistysaskelia tulevan ennen kuin kauppoihin ilmestyy hybridejä. Voin olla väärässäkin...

Pertsa

Vähän off-topic mutta eikö tämän topicin nimi pitäisi olla "Luokittelematonta keskustelua Audista". Tuo "luokatonta" kyllä viittaa ihan muuhun...

Erkka

#18
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 08.12.09 - klo:19:33
Vähän off-topic mutta eikö tämän topicin nimi pitäisi olla "Luokittelematonta keskustelua Audista". Tuo "luokatonta" kyllä viittaa ihan muuhun...

Off-topicia minultakin:
Pertsan kanssa samoilla linjoilla. Ihmettelinkin millaisesta aiheesta on kyse, kun ensimmäisen kerran otsikko tuli nenän eteen luettavaksi.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Flat

Tälläisiä töhrijöitä voisi olla enemmänkin, olisi vähän siistimpää tuolla siltojen alla

http://www.youtube.com/watch?v=xQpJ8sXKOMQ&feature=player_embedded

Flat

Tulipa tänään todettua (vasta) että kun hold assist on päällä niin se ei sytytä jarruvaloja kun jarrut on päällä.

Olinpa tänään valoissa ja jalka oli jarrulla, ja tietysti jarruvalot oli päällä. Nostin jalan jarrulta ja jarruvalot sammuivat ja HA piti autoa edellen paikallaan.. Samaan aikaan hyper stressaantunut joulukiirehtiä lähti liikkeelle kun jarruvalot sammuivat (oltiin lievässä ylämäessä) ja kosketushan siinä tuli. Eli takana oleva auto antoi hempeän joulupusun peruksiin. Onneksi taaskaan ei sattunut kummallekkaan mitään, kuski sanoi, että luuli minun lähtevän liikkeelle kun jarruvalot sammuivat.

Jossain saksan autobaanalla kun olet ruuhkajonon viimeisenä ilman jarruvaloja (HA päällä, eikä hätävilkut päällä) niin varmasti joku bugatti työntyy auton tavaratilaan alta aikayksikön vaarallista..


Flat

ja tässähän on sitten käynnyt huonosti !


Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.12.09 - klo:21:19
Tulipa tänään todettua (vasta) että kun hold assist on päällä niin se ei sytytä jarruvaloja kun jarrut on päällä.

Olinpa tänään valoissa ja jalka oli jarrulla, ja tietysti jarruvalot oli päällä. Nostin jalan jarrulta ja jarruvalot sammuivat ja HA piti autoa edellen paikallaan.. Samaan aikaan hyper stressaantunut joulukiirehtiä lähti liikkeelle kun jarruvalot sammuivat............

No olipa tosiaan hyperaktiivinen autoilija takana sulla....
Joo mä olen kyllä tiennyt että jarruvalo ei pala kun HA on päällä. Minusta se on ihan hyvä ettei se häikäise takanaolijaa. Samahan tilanne se on perinteiselläkin käsijarrulla jo vaikka valoissa pitää autoa paikallaan käsijarrulla, ei silloinkaan pala jarruvalo.
Mutta mitens on tuon vakkarin kanssa. Tuohan vakkari jarruttelee alamäessä, mistä en kyllä pidä yhtään ja otan sen yleensä pois päältä ainakin isommissa alamäissä. Niin, eli syttyykö jarruvalo tuossa?

Flat

LainaaNiin, eli syttyykö jarruvalo tuossa?
quote]


kyllä jarruvalo palaa.....ja se myös ärsyttää perässäajelijoita kun jarruvalo vilkahtelee vähän väliä.

Pertsa

Ok, noin vähän epäilinkin. Ei hyvä. Tuon kun saisi vagcomilla poies...

On muuten tosiaan todella ärsyttävää ajella sellaisen perässä jolla jarruvalot syttyilee vähän väliä ilman mitään näkyvää syytä. Tuossa sunnuntain ajeltiin pohjoisesta tänne PK-seudulle ja jossain vaiheessa tuli ajeltua pienen jononpätkän hännillä. Edessä meni Volvo V70 jossa jarruvalot vilahtelivat vähänä väliä todella epäjohdonmukaisesti. Ilmeisesti kuski ajoi liian lähellä edelläajavaa ja pelkäsi ajavansa perään.....

Vmatti

Minustakin toi on ihan hyvä, ettei jarruvalot pala AutoHold päällä.
Se on peräänajajan vika jos puskuriin tulee hädissään ja omalla ennakoinnillakin voi auttaa asiaan.

Mikäköhän se onkaan tuossa, että yleensä ne on juuri_noita_V70_vulvuja, joissa jarruvalot palaa lähes koko ajan. Tollainen häiritsee suunnattomasti kun ei aina näe/tiedä onko siellä oikeesti jotakin tapahtumassa vai muutenko vaan poltelee.
Saiskohan noista volvogomilla jarruvalot kokonaan pois ;D
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Ironic32

#27
Olikos tätä vielä missään täällä:

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/12/30/audi-kutsuu-takaisin-40-000-katumaasturia/200926289/139

Edit: Näköjään tämäkin uutinen meni väärään paikkaan, kun Q5:llekin olis ollut oma topicci. Josko tämän joku aktiivinen moderaattori siirtäis oikeaan paikkaan... ;D

Vmatti

Uudessa TM:ssä oli vertailussa isommat sedanit pienillä dieseleillä. Ei A6 oikein enään pärjänny - alkaako malli olla tosiaan ehtoopuolella.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Vmatti - 30.12.09 - klo:20:44
Uudessa TM:ssä oli vertailussa isommat sedanit pienillä dieseleillä. Ei A6 oikein enään pärjänny - alkaako malli olla tosiaan ehtoopuolella.

Kerrotko vielä miten 520d pärjäsi, sehän on tosiaan se vanha malli, jonka seuraajakin on jo julkistettu  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy