mukava ylläri

Aloittaja bruce82hki, 02.02.14 - klo:19:13

« edellinen - seuraava »

bruce82hki

Vaihto moottorikin on kuulemma 5k voisin maksaakin jos sinne saisi ängettyä vaikka sen 2l koneen mutta se onkin sit jo ihan eri tarina

Ja 5k samasta paskasta missä sit seuraavaksi sale poksahtaa turbo^^ niin eiköhän niilläkin rahoilla jo jotain parempaa saa

vehkis1983

Rauhotus nyt hieman. En nyt saanut selvää, että millä se korjaamo on todennut tuon koneen olevan paskana? Ja jos on käynyt niin paska mäihä, että edellinen omistaja on ajanut yli huoltovälin, eikä ole kiinnittänyt yhtään huomiota öljyn määrään, nin eihän silloin se ole vw tehnyt paskaa konetta. Ei mikään moottori kestä ajaa ilman öljyjä ;) Mutta älä nyt vielä ala piruja maalaan seinille! Odota nyt tosiaan jostain joku toinen tuomio siitä, että se kone OIKEASTI on rikki..

baleno

Käsitin että huohotin oli irronnut. Syytä tutkittaessa mitattu ohivuodot. Yhdessä pytyssä 70% joka on selkeesti liikaa.
Citroen C5 2.0i 2006

bruce82hki

Lainaus käyttäjältä: vehkis1983 - 03.02.14 - klo:20:45
Rauhotus nyt hieman. En nyt saanut selvää, että millä se korjaamo on todennut tuon koneen olevan paskana? Ja jos on käynyt niin paska mäihä, että edellinen omistaja on ajanut yli huoltovälin, eikä ole kiinnittänyt yhtään huomiota öljyn määrään, nin eihän silloin se ole vw tehnyt paskaa konetta. Ei mikään moottori kestä ajaa ilman öljyjä ;) Mutta älä nyt vielä ala piruja maalaan seinille! Odota nyt tosiaan jostain joku toinen tuomio siitä, että se kone OIKEASTI on rikki..

Ei ole helppo rauhottua jos sanotaan että ihan turha on huoltaa paskana mikä paskana

Ainakin paskan myivät

bruce82hki

Lainaus käyttäjältä: baleno - 03.02.14 - klo:21:03
Käsitin että huohotin oli irronnut. Syytä tutkittaessa mitattu ohivuodot. Yhdessä pytyssä 70% joka on selkeesti liikaa.

Juurikin näin ainakin ymmärsin

V-O

Lainaus käyttäjältä: bruce82hki - 03.02.14 - klo:18:03
nyt yritän vaan mennä lepäämään

Huomiseen
Sähän lupasit.


bruce82hki

niin no jos itse olisit ehtinyt ajaa 28k autolla josta maksoit 27k voisit olla itsekin aika hiilenä?

TeBsu

Kummallista valitusta tässä ketjussa. Jos netti on täynnä tietoja wolkkareitten moottori ongelmista on haluttu ostaa silti tämmöinen auto? Toiseks, jossei tiedetä mitä on tapahtunu, miks monen sivun pituinen offtopicci.. Tiedän kokemuksesta, kun auto poltetaan ja tilalle pitää ostaa sen jälkeen uusi auto. Mikä meneekin korjaamolle 2viikoks.. Mitä tämä netissä avautuminen ja wolkkarin haukkimnen auttaa? Joka merkillä on autoja, mihin tulee vikoja. Mutta jos vika on tiedossa, niin siitähän voi ottaa yhteyttä kuluttuja neuvontaa ja väitellä wolkkarin maahantuojan kautta asiasta. Tosin vain minun näkemys, mutta aika naurettavaa kirjottaa monta sivua tekstiä, että vituttaa ja ei saa nukutuks... Ja ostin paskan.. Mistä sitä tietää minkä ostaa, kun käytettyä autoa menee ostamaan.. Mutta ei tyhmä tarvii olla että kirjottelee netissä ihan mitä sattuu.......
lord of the rings

bruce82hki

ymmärrän kyllä vituttaa vaan niin tää koko konserni miten vitun ylpeitä ja tietoisia paskoistaan ja ei silti oteta mitään kantaa

Chaniri

fyi AP on legit eikä peikko, puolituttu jannu..

Voisit kyllä bruce lopettaa tänne vagarenalle avautumisen. Kun se raha ei merkkaa mitään niin miksi avaudut tänne kuin viimeistä päivää, osta toista merkkiä oleva auto ja mee menojas? Vagarenalla ei ketään kiinnosta se että avaudut siitä kuinka paska VW-konserni on sen takia että sun muistaakseni lastutettu roccos jollain tapaa reistaa...

Kaveri jolla on järki päässä vie sen vehkeensä pajalle analysoitavaks ja tukkii turpansa ennenkuin on joku fiksukin juttu mistä vaahdota. "Kone on paskana" ei sano kellekään mitään eikä ketään kiinnosta kuunnolla ADHD-vouhotusta ja hermoilua ympäri intternettejä.
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

bruce82hki

vittuilkaa vaan

lastuhan auton hajottaa jos pitää huolta mutta kone on alkujaan ollut paska viallinen niin helppo on pestä kätensä
kahden asunnon omistajana ei pahemmin ole rahasta pulaa kyllä ;) vuokralainen kun maksaa

uskalla edes kertoa kuka olet yksityis viestillä^^


bruce82hki

mut saa poistaa mun puolesta koko ketjun kun vittuilaan vaan sanotaan loppuun sama mitä sanottiin volkkarilla kun soitin vika valon vilkkumisesta

"toivotaan vaan että kestää eikä tule suurempia ongelmia" itsehän tiedät että ajatte kia laatua vastaavalla paskalla^^ hyvästi

apo

Eihän tuollainen ohivuoto muuta tarvii, kuin yhden vuotavan suuttimen, joka on holvannut hieman liikaa bensaa sylinteriin pidemmän aikaa ja sen vuoksi männänrenkaat juuttunut kiinni. Eikä tästä tule mitään vikakoodia, eikä se tunnu aluksi missään.
Tämmöisen olin lukevinani jostain kohtaa koneen oireiksi?

Enhancer

Eli siis auto on lastutettu/viritetty, nyt männässä reikä josta puhaltaa ohi ja se on auton syytä?

Onhan tuossa TSI-padassa miinansa, mutta ei siihen suunnitteluvirheiden takia tietääkseni reikiä mäntiin ole tullut.

Moderaattorit hoi, lukon paikka...
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

bruce82hki

niin lastuthan tekee mäntiin koloja enpä ainakaan ennen ole kuulut kun tehon lisäys ollut 25hv
mut aivan sama laitan koko paskan myyntiin sellasenaan ja saa poistaa koko jutun mun puolesta

kysynyt kolmelta voiko olla softan syy eipä ole softan syy kyl epäilevät myös virhettä joten se siitä kiitos vittuilusta

hajotkaa tikittäviin aika pommeihin

Golfauto

Tajusinko mä oikein, että sen lisäksi että huollot on jätetty tekemättä on auto lastutettu? Jos näin niin hei ei tyhmyydestä voi syyttää muita... Vai meinaatko että kaikki pitää saada tehdä väärin ja vastoin ohjeita, mutta takuut pitää silti olla ja pandakarhujen pitää tanssia sulle balettia? Ihan sairas juttu...

bruce82hki

huollot on tehty ei vaan ole leimoja idiottinako minua pidät minua? ei jeesus kuten sanoin seuraava suuri huolto olisi ollut tarkoitus tehdä liikkeessä 90k ja 60k oletan olleen tehty kun ostin auton jolla oli ajettu 57k kun kysyin vielä asiaa

välissä on vaan ollut öljyn vaihtoja joista en maksa turhaa kun ne osaa idioottikin asentaa^^

1.4 Turbo - Ylemmän ahtoputken (välijäähdytin - kaasuläppä) sisältä irtoaa pursketta joka tukkii ahtoputken. Seurauksena moottorin tukehtuminen ja käyntihäiriöt.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet jäävät vuotamaan suihkutussyklin jälkeen. Saattaa aiheuttaa autodetonointia moottorin sammuttamisen jälkeen tai estää käynnistymisen (tulpat kastuneet).

1.4 Turbo - DSG (0AM) vaihteiston öljytiiviste asennettu tehtaalla väärin, johtuen tiivisteen muotoilusta. Aiheuttaa öljyvuotoa moottorin ja vaihdelaatikon välistä.

1.4 Turbo - Turboahtimen imuletkun valmistusmateriaali liian pehmeä. Aiheuttaa resonanssiääntä erityisesti korotetulla tyhjäkäynnillä.

1.4 Turbo - Lisälämmittimellä varustetun moottorin jäähdytysnesteletkut ovat asennettu väärin päin. Lisälämmittimeltä tuleva jäähdytysneste virtaa suoraan moottorin lämpötilasensorille.

1.4 Turbo - Öljynpainesensorissa "klappia", resonanssi saattaa aiheuttaa virheellisiä hälytyksiä matalasta öljynpaineesta.

1.4 Turbo - Turboahtimen hukkaportti jumiutuu, jolloin moottoriohjaimen pyytämää ahtopainetta ei saavuteta tai se ylitetään. Seurauksena moottorin vikatila. Turboahdin korvattava uudella.

1.4 Turbo / Twincharged - Nokka-akselinsäätöyksikkö ei säädä nokka-akselia oikein kylmäkäynnistyksen aikana. Seurauksena mekaanista kolinaa. Nokka-akselinsäätöyksikkö vaihdettava parannettuun versioon.

1.4 Turbo - Nokka-akselin keskimmäinen laakeri irtoaa paikaltaan itsestään. Laakerointi korvattava parannetulla versiolla ja nokka-akseli uusittava.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoaineen korkeapainepumppu jumiutuu, estäen pumpun toiminnan. Polttoainepumppu korvattava parannetulla versiolla.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Öljynsuodatin tukeuttuu aiheuttaen öljynpaineen laskun. Suodatin ja moottoriöljy vaihdettava välittömästi.

1.4 Twincharged - DSG vaihteiston kytkimen ohjausventtiili (Mechatronics) kuluu ennenaikaisesti. Seurauksena vaihto-ongelmia ja nykivää käytöstä. Ohjausventtiili korvattava parannetulla yksiköllä.

1.4 Turbo / Twincharged - Käyntihäiriöitä johtuen likaisista sytytystulpista. Syynä "liiallinen käsittely". Korvattava uusilla.

1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet vialliset. Viallisten suuttimien valmistuspäivämäärä 17.9.2009 - 27.11.2009. Suuttimet korvattava uusilla.

1.4 Turbo / Twincharged - Turboahtimen kierrätysventtiili (by-pass) viallinen. Korvataan tarvittaessa parannetulla osalla.

1.4 Turbo / Twincharged - Jakoketjun kiristinyksikkö jumiutuu, eikä saavuta enää säätöarvojaan. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Kiristinyksikkö korvattava uudella.

1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella.

bruce82hki

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 04.02.14 - klo:00:01
Tajusinko mä oikein, että sen lisäksi että huollot on jätetty tekemättä on auto lastutettu? Jos näin niin hei ei tyhmyydestä voi syyttää muita... Vai meinaatko että kaikki pitää saada tehdä väärin ja vastoin ohjeita, mutta takuut pitää silti olla ja pandakarhujen pitää tanssia sulle balettia? Ihan sairas juttu...

enkä itke takuusta jos on oikeasti softa hajottanut mutta eipä kuule ole softa hajottanut
tässä epäillään edellisen omistajan laimin lyönnin seurausta jos autolla on ajettu 38k enenn ensimmäistä huoltoa niin ei jeesus ja kehtaavat myydä sellasen vielä

bruce82hki

asiaa ei käyty läpi osto hetkellä ja kun huomasin parin päivän päästä kun yritin tavoitella edellistä omistajaa olisin vaatinut kaupan purkua mutta eivät suostuneet kyllä se kone kestää ja tässä tulos

bruce82hki

ainakin myyn auton sit tollaisenaan pois korjattavaksi tappiota tuli mut ihan sama kunhan pääsee paskasta eroon

bruce82hki

#111
niin no jos moottoriin tulee kulumia 25hv nostosta ja 10k välein öljyt vaihdettu 28k yhteensä ajolla niin onhan toi nyt susi mikä susi vaikka mitä sanoisitte

lähinnä mitä haen on että miten helvetissä voi mennä rikki kun ei edes ole poljettu vaikka tämä eräs henkilökin väitti että eipä sen polkemallakaan olisi pitä noin hajota 57k ja 90k välissä ei taida minun tietojen mukaan ainakaan olla mitään suuria huoltoja?
pelkkiä öljyn vaihtoja? 60k vaihdettu tulpat

Golfauto

#112
Möykkäät niin paljon, että menee vähän ohi kenelle vastaat ja mitä. Eli pidän sinua idioottina, kun olet vaan mobileilla lotrannut lastutetun auton kanssa. Itsekin tekisi mieli lastuttaa, mutta mietin aina onko minulla varaa ostaa ITSE uusi moottori tai loota jos jotain hajoaa. Eli jos tosiaan olet kaikista lastuista ollut tietoinen, niin ei muutakun onnea ja ihan oikein. Sä oot kyllä suurimman luokan parkuja tällä palstalla, jos olen tajunnut ketjun sisällön oikein. Niin ja vielä toistona. Pidän sinua idioottina. Kiitos.

Tuli vielä mieleen että ne softafirmat lupaa aina takuun. Nyn on hyvä hetki soittaa sinne ja kuulla niiden kootut selitykset miten se takuu ei just nyt katakaan tätä :D

Arcca

Ja eikös ohivuoto voi myös aiheutua, jos venttiili falskaa. Itse ajelin pitkään sellaisella 100A:lla, kävi vain kolmella pytyllä kylmänä  :D

Semmoinen tuntuma on ettei koko koneen voi sanoa olevan rikki jos yhdessä sylinterissä paineet kadoksissa.
Kuten jo todettu, ajaa jollekin hyvämaineiselle pajalle ja pyytää korjaamaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 04.02.14 - klo:01:34
Eli pidän sinua idioottina, kun olet vaan mobileilla lotrannut lastutetun auton kanssa.

Eikö ko.  merkin öljyjä voi muka käyttää lastutetun auton kanssa?

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 04.02.14 - klo:20:03
Eikö ko.  merkin öljyjä voi muka käyttää lastutetun auton kanssa?

No ensinnäkään tuo Mopsin 3000 5W-40W ei ole mikään "Huippuöljy"lähimainkaan ja jos Auto on lastutettu kuulostaa tuo vaihtovälikin pitkältä koska aina kun tehoja lisätään niin kovemmalle paikat joutuu :-[ Ennemmin suosittelisin Castrol 0W-40 Edgeä taikka LL/Öljyä lyhenentyllä vaihtovälillä.Mutta koko vikakertomus kuulostaa juuri liian pitkästä öljynvaihtovälistä auton alku/historiassa joka on ilmeisesti johtanut  öljypohjan imusiivilän karstoittumiseen ja sen kautta öljynpaineet laskeneet liian alas joka onkin moottorivaurion yksi mahdollinen syy. :'(

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 04.02.14 - klo:20:03
Eikö ko.  merkin öljyjä voi muka käyttää lastutetun auton kanssa?

No minä suomennan. Siis kaveri on vetänyt ihan minimillä huollot. Eli lotrannut sillä mainitsemallaan mobililla. Luin vielä uudestaan kirjoittamani, mutta en löytänyt viittausta lastun ja mobilin yhteensopimattomuudesta. Kiitän ansiantuntevasta kommentistasi.

V-O

No onhan toi stoori ihan täyttä tuuBaa, isolla Peellä...

Filixon

Kuitenkin stooria näkyy luetun jo pitkälti yli 5000 kertaa. ;D
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

pomo

Tämä se vasta on hyvää viihdettä! Kauankohan tätä hauskaa riittää, toivotaan, että pitkään ;D


Anna poka mennä kun on alkuun päästy!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy