Octavia G-Tec kokemuksia

Aloittaja Timellini, 24.02.15 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

Timellini

Hairahduin pitkän harkinnan jälkeen maakaasu-Skeidaan ja tässä kokemuksia ensimmäisen viikon omistajuuden jälkeen. Mieluusti kuulisin muiltakin maakaasuautoilijoilta kokemuksia.

Omissa valintakriteereissä korkealla sijalle tuli pieni kulutus. Ensimmäinen tankillinen kaasua loppui juuri ja ajotietokoneen mukaan tällaisia kulutuksia saatiin maltillisella ajotavalla aikaiseksi:
Hyvinkää - Turku keskikulutuksella 3,3 kg/100 km
Turku - Parainen +5km 3,2 kg / 100 km
Paraisten perukat - Turkuhalli 3,0 kg /100 km
Koko kaasutankin keskikulutus 3,6 kg satasella.

Ero edellisen ajoneuvon (Volvo 850) yli 9 litran kulutukseen on melkoinen. Saa nähdä miten bensapuolella menee. Suorituskykykin on käytännössä entisellään, vaikka Volvo paperilla pitäisi kiihtyä satasen vauhtiin pari sekuntia nopeammin. Turbo kuittaa eron. Toki keppia saa hieman käytellä, mutta eipä tuosta harmiksi asti ole.

Auto on Elegance varustetasolla ja kerrassaan mahtava. Pieni miinus keskinkertaisista poppivehkeistä ja alustan kolinoista jäisillä teillä.
Mutta kun esittelyauton sai 5 tonnia halvemmalla kuin uuden niin voisin sanoa olevani hyvin tyytyväinen.

Arcca

Paljon ajavilla oletettavasti molemmat tankit on tyhjänä kun on menossa tankkamaan. Eikö se ole aika hankalaa ensin maksaa automaatilla kaasu, tankata, siirtää auto, maksaa uudelleen automaatilla (nyt bensa) ja sitten taas tankata. Oletko tuota pohtinut, tai ehtinyt jo tulla kokemusta?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

sami78

Terve,

vähän enemmän eli 11 tkm nyt mittarissa Octavia G-Tecillä.
Tässä nopeat vastaukset, saa kysellä lisääkin.

Kulutukseni tuolla (kaasukulu 5.5 â,¬/100km):
http://www.spritmonitor.de/en/detail/670267.html

Muiden vastaavien Ocujen:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=4&powerunit=2

Tuohan sisältää ihan saman bensatankin kuin muutkin bensa-Ocut eli range sen puolesta joku 900 km. Lisäksi tavaratilan pohjan alla 15 litran kaasutankit. Syö siis tavaratilaa nuo tankit. Niillä ajelee sen max 432 km oman ennätyksen mukaan. Ihan oma valinta missä suhteessa noita haluaa harrastaa. Käytettävää polttoainetta ei voi valita, vaan kulkee aina kaasulla kun sitä tankissa on. Itse olen tankannut yhteensä 20 litraa bensaa ja 415 kg kaasua. Valinnan taustalla pelkästään persaukinen pihistely. Kun työajoa tulee 500 km/viikko, on tuossa oma vaivansa.  Ja millään asemalla tietääkseni et saa tankattua sekä kaasua että muita polttoaineita. Gasumilla on lähes monopoli, muutama muu kaasuasema vain lisäksi.

Tankkausasemat:
http://gasum.fi/Puhtaampi-liikenne/Tankkausasemat/

Tylsää perusmenoa ollut toistaiseksi. Olen lukenut tuon 83 sivuisen uuden Ocun vikavalitusketjun. Itsellä ei ole siihen mitään polttoaineesta johtuvaa lisättävää. Auto on liisari, joten ei mahdolliset tulevat luotettavuusongelmat tai lyhyestä 15 tkm huoltovälistä johtuvat lisäkulut vaikuta.

-Sami

Arcca

Lainaus käyttäjältä: sami78 - 24.02.15 - klo:20:39

Ja millään asemalla tietääkseni et saa tankattua sekä kaasua että muita polttoaineita. Gasumilla on lähes monopoli, muutama muu kaasuasema vain lisäksi.


St1 Mäntsälä (keskustan asema) ainakin saa myös bensaa (ja dieseliä).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

sami78

Ok. Ei ole tullut siellä käytyä.
Laittamastani Gasumin linkistä sitä karttaa zoomaamalla löytyy tuo Mäntsälän St1, osoitteella Lahdentie 23.
Koomista on muuten, että St1 itse ei nähdäkseni mainosta kaasua tarjoavansa:

http://www.st1.fi/huoltoasemat
(vasemman reunan päävalikossa on vaikka mitä polttoaineita, mutta ei kaasuja)

Ja kun hakee sivuilta kyseisen Mäntsälän aseman, ei sielläkään kaasuja mainita.

-Sami

Timellini

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 24.02.15 - klo:20:06
Paljon ajavilla oletettavasti molemmat tankit on tyhjänä kun on menossa tankkamaan. Eikö se ole aika hankalaa ensin maksaa automaatilla kaasu, tankata, siirtää auto, maksaa uudelleen automaatilla (nyt bensa) ja sitten taas tankata. Oletko tuota pohtinut, tai ehtinyt jo tulla kokemusta?

Itse näkisin asian niin että kaasut tankataan useammin aina kun tilaisuus on ja bensaa sitten tarpeen mukaan eli harvemmin. Itselläni on työ ja asunto Turussa mutta perhe Helsingissä. Turussa ei tule kilometrejä juurikaan (auton kulutus yks hailee täällä), mutta suhailu moottoritiellä on se joka maksoi. Kaasutankilla pääsen sen matkan edestakaisin ja Turun pään arkiajot siihen päälle. Ensimmäisillä kaasuilla pääsin n. 400 km, joten kulutuksen kautta laskettuna realistinen kulutus taisi olla ajotietokoneen 3,6 kilon sijaan lähempänä neljää. Tarkkaa lukua en huomannut katsoa ennen kuin loppui.

Tankkaamaan joutuu tosiaan hieman useammin, mutta kun eipä tuolla vanhalla Volvollakaan päässyt Tku-Hki-Tku väliä kovin usein ilman tankkausta niin eipä tuo ainakaan minua haittaa. Varsinkaan jos kaasupumpulla hintaa tulee 20 euroa, kun bensa-asemalla meni lähes satanen.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: sami78 - 24.02.15 - klo:22:04

Ja kun hakee sivuilta kyseisen Mäntsälän aseman, ei sielläkään kaasuja mainita.


Pitääkin ensi kerralla katsoa onko sieltä poistettu kaasupumppu.

Lainaus käyttäjältä: Timellini - 24.02.15 - klo:22:51

Tankkaamaan joutuu tosiaan hieman useammin, mutta kun eipä tuolla vanhalla Volvollakaan päässyt Tku-Hki-Tku väliä kovin usein ilman tankkausta niin eipä tuo ainakaan minua haittaa. Varsinkaan jos kaasupumpulla hintaa tulee 20 euroa, kun bensa-asemalla meni lähes satanen.

Joo, varmaan se on näin että sopivalla käyttöprofiililla (ei tule "liikaa" ajoa) ja pienellä viitseliäisyydellä selviää kyllä.

G-Tec:n ja sisarmallien eduksi on sanottava että niissä on sentään bensatankki vakiokokoinen niin satunnainen pitempikin käyttömatka ei ole ongelma.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Typ2

Lainaus käyttäjältä: sami78 - 24.02.15 - klo:20:39
owerunit=2[/url]
Ja millään asemalla tietääkseni et saa tankattua sekä kaasua että muita polttoaineita.

Kiitokset mielenkiintoisista faktoista. Käynnistyykö kaasuocu aina bensalla?

Tampereella Nekalan tankkaamossa on samassa rivissä tarjolla Nesteen bensaa. Auton mitan joutuu siirtämään. Tosin mitäs järkeä olisi ajaa bensatankki aina kuivaksi, jos kaasua olisi tarjolla? Sehän kaasuauton ideana on, että ajetaan mahdollisimman paljon halvalla kaasulla.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

sami78

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 25.02.15 - klo:08:41
Pitääkin ensi kerralla katsoa onko sieltä poistettu kaasupumppu.

G-Tec:n ja sisarmallien eduksi on sanottava että niissä on sentään bensatankki vakiokokoinen niin satunnainen pitempikin käyttömatka ei ole ongelma.

Arvaisin että on ihan ST1:n omaa kädettömyyttä huomioida marginaalimarkkinaa.

Omaan käyttööni saisi vain olla toistepäin, säälittävä bensatankki ja iso kaasutankki. Normikäyttäjälle ja valmistajan kannalta nykyratkaisu selvästi parempi.

sami78

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 25.02.15 - klo:10:20
Kiitokset mielenkiintoisista faktoista. Käynnistyykö kaasuocu aina bensalla?

Tampereella Nekalan tankkaamossa on samassa rivissä tarjolla Nesteen bensaa. Auton mitan joutuu siirtämään. Tosin mitäs järkeä olisi ajaa bensatankki aina kuivaksi, jos kaasua olisi tarjolla? Sehän kaasuauton ideana on, että ajetaan mahdollisimman paljon halvalla kaasulla.

Täytyisi tarkistaa ihan manuaalista. Mittaristossa palaa valo aina kun käy kaasulla. En ole huomannut, että tämä valo EI palaisi heti käynnistyksestä. Ainoa silmin havaittu bensan käyttö on joka kaasutankkauksen jälkeen, käyttää noin 1-2 km bensaa. Tänä aikana mittaristo ei poikkeuksellisesti kerro kaasun laatua eli saattaa olla joku uuden kaasun analysointi käynnissä. Mittariston näkymiä rullaamalla siellä on muutoin aina CNG quality 100% tms ilmoitus näkyvissä.

Omaan käyttöön tuo bensa on 99% ajasta vain turhaa painolastia. Ajoinkin bensatankki lähes tyhjänä pitkään, kunnes kyllästyin tuijottamaan alhaisen bensamäärän varoitusvaloa. Sitten latasin sinne 17 litraa 22.12. Sen jälkeen en ole taaskaan bensalla ajanut, poislukien nuo kaasutankkausten jälkeiset muutamat kilsat. Vanhenee vielä tankkiin tätä menoa  ;D

sami78

Nyt tuli manuaalia tavattua. Pari poimintaa:

"Lyhytmatka-ajossa, erityisesti kun ulkolämpötila on alhainen, auto käyttää polttoaineena useammin bensiiniä kuin nestekaasua."

"Auto vaihtaa automaattisesti maakaasukäytöltä bensiinikäytölle esim. seuraavaissa tapauksissa:
- tyhjä maakaasusäiliö tai ei tarpeeksi painetta säiliössä
- maakaasun tankkaamisen jälkeen (ei ollut selitetty syytä)
- erittäin matalissa ympäristön lämpötiloissa."

On tullut alle -20 lämpötiloissa vain muutaman kerran ajettua, eikä silloinkaan vaihdellut bensalle. Ei tosin ollut lyhyttä matkaa, vaan normi työmatka-ajoa eli 52 km pääosin motaria/maantietä.

Timellini

Nyt on vajaa 8 viikkoa auto ollut ajossa ja olen ajellut muutamia tankillisia kesärajoituksillakin. Isoin kulutus on ollut tankkauksista mitattuna 4.46 kg/100 km. Keskimäärin ehkä 4,1-4,2 paikkeilla. Alla on edelleen kitkarenkaat.

tuomaspa

Lainaus käyttäjältä: sami78 - 25.02.15 - klo:18:33
Sen jälkeen en ole taaskaan bensalla ajanut, poislukien nuo kaasutankkausten jälkeiset muutamat kilsat. Vanhenee vielä tankkiin tätä menoa  ;D

Mainiolta peliltä vaikuttaa G-TEC noin viikon kokemuksella! Yhtään vaan ei bensalla huvittaisi ajella... Kuinkakohan usein tuota varabensaa on "pakko" käyttää mm. bensalämppärin takia? Jos vaikka tankkaisi parin vuoden välein 10 litraa pienkonebensaa  ;)

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: tuomaspa - 19.04.15 - klo:09:06
Mainiolta peliltä vaikuttaa G-TEC noin viikon kokemuksella! Yhtään vaan ei bensalla huvittaisi ajella... Kuinkakohan usein tuota varabensaa on "pakko" käyttää mm. bensalämppärin takia? Jos vaikka tankkaisi parin vuoden välein 10 litraa pienkonebensaa  ;)

Itselläni ei ole "ongelmaa" että pensa vanhenisi tankkiin. ;D Bensalänppäriähän pitäisi kuulema käytellä silloin tällöin - eli myös kesäisin. Siitä hyvästä ettei suutin/kaasari - mikälie - tukkeennu tai karstoitu. Enpä tiedä sitten riittääkö kerran kuussa?

NykyPensa säilyy kuulema "muutamia kuukausia" eli 6kk. Paitsi jos sitä säilytetään ilmatiiviissä astiassa niin pitenpäänkin eli esim. vuoden. Kaikki Jerry-kanisterit ym. eivät välttämättä ole ilmatiiviitä, korkin tiiviste saattaa vuodella. Pensatankkikaan ei ole täysin ilmatiivis. Päästääkö pensatankin korkki ylipainetta pois mutta ei päästä ilmaa tankkiin päin? Anysay...jos tankki/kanisteri ei ole ilmatiivis niin jotain hiiliyhdisteitä pääsee haihtumaan ja se on yksi syy minkä takia pensa "vanhenee".

Suurempi ongelma tuossa on varmaan, jos parin vuoden välein tankkaa ja tankki on aina vajaa, niin kondenssiveden muodostuminen. Eli näin amatöörinä ohjeistaisin että kantsii kaiken varalta tankata ainakin 2 kertaa vuodessa. :D Niin, ja Neste Oil kehuu että sen Future Green on sellaista polttoainetta jossa niitä haihtuvia partikkeleita on vähiten, vai oliko ollenkaan, eli se säilyy paremmin kuin normi 95E tai 98.
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Timellini - 24.02.15 - klo:00:00
Hairahduin pitkän harkinnan jälkeen maakaasu-Skeidaan ja tässä kokemuksia ensimmäisen viikon omistajuuden jälkeen. Mieluusti kuulisin muiltakin maakaasuautoilijoilta kokemuksia.

Omissa valintakriteereissä korkealla sijalle tuli pieni kulutus. Ensimmäinen tankillinen kaasua loppui juuri ja ajotietokoneen mukaan tällaisia kulutuksia saatiin maltillisella ajotavalla aikaiseksi:
Hyvinkää - Turku keskikulutuksella 3,3 kg/100 km
Turku - Parainen +5km 3,2 kg / 100 km
Paraisten perukat - Turkuhalli 3,0 kg /100 km
Koko kaasutankin keskikulutus 3,6 kg satasella.

Ero edellisen ajoneuvon (Volvo 850) yli 9 litran kulutukseen on melkoinen. Saa nähdä miten bensapuolella menee. Suorituskykykin on käytännössä entisellään, vaikka Volvo paperilla pitäisi kiihtyä satasen vauhtiin pari sekuntia nopeammin. Turbo kuittaa eron. Toki keppia saa hieman käytellä, mutta eipä tuosta harmiksi asti ole.

Auto on Elegance varustetasolla ja kerrassaan mahtava. Pieni miinus keskinkertaisista poppivehkeistä ja alustan kolinoista jäisillä teillä.
Mutta kun esittelyauton sai 5 tonnia halvemmalla kuin uuden niin voisin sanoa olevani hyvin tyytyväinen.


Miten turbo kuittaa eron jos Volvo kiihtyy tehtaan ilmoituksen mukaan 2 sekunttia nopeammin kuin skoda? Vai onko skodan kiihtyvyys mitattu ilman turboa?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Timellini

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 20.04.15 - klo:14:22

Miten turbo kuittaa eron jos Volvo kiihtyy tehtaan ilmoituksen mukaan 2 sekunttia nopeammin kuin skoda? Vai onko skodan kiihtyvyys mitattu ilman turboa?  ;D

Sä varmaan ymmärsit mitä tarkoitettiin mutta kerrotaan nyt kuitenkin. Käytännön suorituskyvyssä ei huomaa eroa.

Kuten autovalinnoista voi päätellä, niin en lähde liikennevaloista 6000 kierr/min taulussa vaan samalla tapaa kuin keskiverto hopeakettu Avensiskuski. Tällä ajotyylillä suorituskyvyissä ei huomaa juuri mitään eroa vaikka paperilla Volvo on selvästi suorituskykyisempi. Mutta turbottomana ja painavana autona se ei alakierroksilla liikkunut mihinkään. Skoda GTec on pienitehoiseksi nuukailumalliksi ihan kelpo auto peruskäyttöön.

SP

Tervehdys.

Olen harkitsemassa G-Tec Octaviaa seuraavaksi menopeliksi. Kuulisin mieluusti käyttäjiltä kokemuksia koskien auton ajettavuutta. Koska Octaviaahan ei saa kun manuaalivaihteisena,  niin lähinnä askarruttaa onko moottorissa kuinka hyvin vääntöä verrattuna esim. 1.6 TDI koneeseen? Onnistuvatko liikkeellelähdöt helposti ilman pelkoa koneen stumppaamisesta?

Paikallisella autoliikkeellä kun ei ollut G-Tecistä koeajoautoa tarjolla.

sami78

Teho- ja vääntöarvot löytynee Skodan sivuilta.

25 tkm kokemus on 1.4 TSI G-TECistä, josta 99% kaasulla. Ei sitä stumppaamaan saa eli ei se ole ongelma. Vääntö alle 1700 RPM on kuitenkin ohutta, siellä ei vaan ole ketään kotona. Tasanopeutta ajelee kyllä allekin 1500 RPM, mutta kiihdytys ei sieltä irtoa. Arvelisin että 1.6 diisseli pieksee aika huolella tämän. Ylipäänsä turha odottaa suurta rakettia tällä moottorilla.

2014 kesäkuussa valitsin G-Tecin ja diisselin väliltä. Tällöisillä noin 1.5 â,¬/l dieselhinnoilla, kaasu näytti kannattavimmalta kun liisarissa ei auton käyttövoimavero tullut minulle maksettavaksi. Sen jälkeen kaasun hinta laskenut aivan hilut, bensa jonkin verran ja diissel paljon.
Nykyhinnoilla diesel olisi valintani. Mitenköhän käyttövoimaverot ja eri polttoaineiden verotuslotto taas vuodenvaihteessa pyörähtää, selvittäisin sen ainakin ensin. Jännä myös nähdä vaikuttaako valtion Gasumin osto jotenkin heidän hinnoitteluunsa.

Timellini

Lainaus käyttäjältä: SP - 20.12.15 - klo:14:30
Tervehdys.

Olen harkitsemassa G-Tec Octaviaa seuraavaksi menopeliksi. Kuulisin mieluusti käyttäjiltä kokemuksia koskien auton ajettavuutta. Koska Octaviaahan ei saa kun manuaalivaihteisena,  niin lähinnä askarruttaa onko moottorissa kuinka hyvin vääntöä verrattuna esim. 1.6 TDI koneeseen? Onnistuvatko liikkeellelähdöt helposti ilman pelkoa koneen stumppaamisesta?

Paikallisella autoliikkeellä kun ei ollut G-Tecistä koeajoautoa tarjolla.

En ole 1,6 TDI:tä ajanut mutta varmasti sen vääntö parempi on. Asia on juuri näin kuin Sami kirjoittaa eli kierroksia tarvitaan jonkin verran ennen kuin auto alkaa liikkua. Ajamisen helppous on kuitenkin aivan kiitettävää, kytkin ja laatikko ovat helppokäyttöisiä. Itsellä autotalli on hyvin ahdas mutta siihen on helppo peruutella. Toista oli uudella Qashqailla jonka sammutin vahingossa ensimmäisen kerran jo liikkeen pihaan.

Ei ole kaduttanut kaasuauton valinta, mutta automaatti olisi mukava. Nyt kun diesel on edullisempaa niin ehkä seuraava voisi tosin olla sellainen.

sami78

Hintoihin liittyen päivitys ei-omistajille, tänään oli kaasun hinta laskenut Gasumilla. Halvempi maakaasu oli pudonnut 1.36 -> 1.25 â,¬/kg.
Tästä linkistä klikkailemalla asemia, näkee sen hetkiset hinnat:
http://gasum.fi/Kaasun-tankkausasemat/Tankkausasemien-sijainnit/

Ocutj

Octavia G-tec-malliin tulossa DSG-vaihteisto saataville.

sami78

Hintapäivitys jälleen (tosin myöhässä jo apout kuukauden):
Kaasun hinta putosi lukuun 1.12 â,¬/kg Gasumilla.
Oma kulutus aika tarkkaan 4 kg/100 km, josta voi laskea että alkaa taas pitkästä aikaa pieksemään diisseliä halpuutuksessa (ainakin liisarina jolloin käyttöverot ei kiinnosta).

pikatsu

Miten G-tecillä on pärjännyt talvella lämpöjen puolesta kun tähän ei ole webastoa saatavilla?

pak11

Aika nopeasti lämmöt noussut käyttölämpötilaan. Piuhan päässä ollut esilämmityksessä ja hyvin lähtenyt käyntiin

Jan koller

Nostetaanpa ketju henkiin, kun menin sitten kaasu Ocun tilaamaan. Onkos jollain jo kokemuksia tuosta dsg versiosta? Vähän jäi mietityttämään, etta mahtaako tuo hallitus jotain porkkanaa syksyllä vielä tarjota, mutta vaihtotarjous oli niin hyvä, että pakko oli tilata. Käytännön kulutuslukemat kiinnostaisi dsg versiolla?
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

ropellihattu

VW kutsui takaisin kaasuautoja räjähdysvaaran takia. Koskeekohan sama Skodaakin?
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

ropellihattu

Jaa tuo tais koskea vähän vanhempaa autokantaa. Tankit ruostuivat.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

RistoM

Itse kerkisin ajaa nelisentuhatta kilsaa kaasuautolla, oli kyllä ikävä myydä se pois (kun siihen ei saanut sitä vetokoukkua asentaa). Tankkaus oli mukava kokemus kun kulutus oli 3.6 kg/100 km. Itse ajossa en huomannut mitään eroa bensavehkeeseen. Olen tässä katsellut noita vetokoukullisia kaasuOcuja, mutta ei niitä tunnu käytettynä missään olevan kaupan järkevään hintaan.

Jan koller

Mielenkiinnosta katsoin, mitä G-tec maksaa Saksassa. Yllätys oli suuri, kun hinta on nyt n. 2000 â,¬ kalliimpi dsg mallilla kuin Suomessa? Varustelista Style versiossa näyttää pienemmältä, mutta erilaisia lisävarusteita konfiguraatiossa on toki enemmän tarjolla kuin Suomessa. Mutta ei siis ihme, jos ei Saksassa myy hyvin, kun samalla rahalla on jo paljon muutakin tarjolla...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

hanse

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 21.07.17 - klo:22:12
Nostetaanpa ketju henkiin, kun menin sitten kaasu Ocun tilaamaan. Onkos jollain jo kokemuksia tuosta dsg versiosta? Vähän jäi mietityttämään, etta mahtaako tuo hallitus jotain porkkanaa syksyllä vielä tarjota, mutta vaihtotarjous oli niin hyvä, että pakko oli tilata. Käytännön kulutuslukemat kiinnostaisi dsg versiolla?

Niin lyhyt kokemus itsellä että kulutusta en osaa arvioida, mutta muuten tuntuu ajo mukavalta ja DSG toimii todella hienosti ja huomaamattomasti varsinkin  kun vertaan joihinkin vanhempiin Golffeihin joita tullut ajettua.
  Tuolla ylempänä juttua bensan vanhenemisesta; G-tec:n ohjekirjassa kehoitetaan ajamaan bensatankki tyhjäksi puolen vuoden välein. Sehän onnistuu kun ajaa ensin kaasutankin tyhjäksi ja sitten bensan loppuun...
varakanisterin pitämisestä mukana ei puhuta.
No, oli mulla yksi kysymyskin:  Mistähän löytyy tuon G-tecin (1.4  2016) öljynsuodatin ?
Onko se sen ilmansuodattimen alla vai..?  Kellään tietoa ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy