Minkä vahan valitsisit autollesi?

Aloittaja rob-s, 19.10.10 - klo:21:14

« edellinen - seuraava »

Minkä näistä vahamerkeistä valitsisit autollesi?

AutoGlym
133 (31.7%)
Zymol
2 (0.5%)
Sonax
13 (3.1%)
Swissvax
11 (2.6%)
Dodo Juice
19 (4.5%)
Meguiars
44 (10.5%)
Ei mikään näistä
89 (21.2%)
Turtle Wax
21 (5%)
Collinite
88 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 402

pizza_delivery

voisi seuraavaksi kokeilla petes 53, tai cg 5050.  Kokemusta kenelläkään?  :)

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 30.09.14 - klo:18:38voisi seuraavaksi kokeilla petes 53, tai cg 5050.  Kokemusta kenelläkään?  :)
Eipä ole, talvea vasten aattelit laittaa? Mitä nyt on kokemuksia Chemical Guysin Blitz:stä ja Top Coatista, niin molemmat ovat kestoltaan hävinneet esim. FK1000p:lle. Tosin nuo molemmat CG:n tuotteet ovat aivan naurettavan helppoja käyttää ja tuoksuvat hyviltä. :)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

pizza_delivery

Jotain suojaa mietin kyllä.  Enitseen golfiin, joka oli tumma sävlytään sopi hyvin semmoinen wet look.  En ole vielä sitä oikeaa vahaa Oryx whiteiin löytänyt.  Ehdotuksia?

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 30.09.14 - klo:18:38
voisi seuraavaksi kokeilla petes 53, tai cg 5050.  Kokemusta kenelläkään?  :)
Pete's 53 on tuttu tuote. Levittäessä vähän "voimainen" olemus. Taitaa olla Carnaubaa niin paljon, että sormetkin ovat kuin voissa uitetut levityksen jälkeen. Mukava kun saa kiillottaa samantien, eli ei tarvitse odottaa kuivahtamista. Nätti kiilto.

Itse en osannut parin ekan auton kohdalla annostella kovin nirkoisesti, eli ainetta kului kohtalaisen paljon, mikä tekee tuosta vähän hintavaa, purkkihan maksaa muistaakseni viitisen kymppiä. Taitavammat saanevat purkillisesta riittämään useampaan autoon.

Pidempiaikaisesta kestosta en osaa sanoa juuri mitään. Pelko tietysti on, että viimeistään talvella tymäkän pesun jälkeen lähtee livohkaan. Hybrid V7:aa tuohon päälle voisi pelon lieventämisesi laittaa?

Jos tämä säällisesti kestää niin olen kokonaisuutena hyvin tyytyväinen.

Asterion

Ostin toukokuussa jonkun Bilteman vahan, oli tarkoitus vahata auto edes kerran vuodessa. Nyt mennään jo lokakuuta ja vahapurkki on avaamatta, no ehtiihän sitä ensi vuonnakin  :o

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 06.10.14 - klo:19:00
Ostin toukokuussa jonkun Bilteman vahan, oli tarkoitus vahata auto edes kerran vuodessa. Nyt mennään jo lokakuuta ja vahapurkki on avaamatta, no ehtiihän sitä ensi vuonnakin  :o
Systeri oli viikonloppuna kylässä ja kiitokseksi lastenhoitoavusta pesin hänen Mazda kuutosensa. Auto ostettiin hänelle pari vuotta sitten, eikä sitä ole sen koommin vahattu, ja pestykin ainoastaan konepesussa. Oli hiukankin täynnänsä pikiläikkää ja muuta kuraa. Maalipinta tuntui käteen kuin hiekkapaperi, eikä pesukinnas luistanut lainkaan. Oli sen verran kiirus, ettei parempaan puhdistukseen ollut aikaa; sääli jättää auto tuollaiseen kuntoon. Kovasti suosittelin, että käyttää auton fiksaamossa. On kuulemma vaikea noita Haminasta löytää, ja siksi jäänyt vahauttamatta tähän saakka. Katsotaan joutuuko velipoika töihin syyslomalla...

Candywhite

Helmikuussa tuli räsä, viikko siitä laitoin kerroksen autoglym HD vahaa, toinen vahaus kesäkuussa, kolmas vahaus viime viikolla.

Helppo levittää, hyvin kestänyt (uudet kerrokset levitin vaikka edellinen toimi vielä hyvin). Auton pesuun on hyvin riittänyt pesuaineen sumutus ja painepesurilla huuhtelu.

Minulle kelpaa hyvin ja vahaa on tölkissä vielä moneksi vuodeksi.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

sambolo

Mulla collinite tuli heinäkuun alussa pintaan ja vieläkin sinnittelee.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Toppura123

Huomenna noudetaan Postista kuulemma vahoista yksi parhaimmista Kova Vahoista =)

ValetPRO Beading Marvellous
~ Toni

Kopsu

Eilen tuli postissa Dodon basics of bling protection waxia talvea vasten. Varsin edullista 21,90â,¬/100 ml ja useimmiten Dodon tuotteet eivät ole pettäneet laadullisesti. Purkitkin ovat hauskoja ja tuoksuvat hyvälle joten estetiikkakin on kunnossa  ;D. Luultavasti vetäisen päälle vielä Acrylic Spritz "pinnoitteen" joka ainakin viime kerralla antoi erinomaisen keston vahaukselle.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Toppura123 - 16.11.14 - klo:20:17Huomenna noudetaan Postista kuulemma vahoista yksi parhaimmista Kova Vahoista =)

ValetPRO Beading Marvellous
Pirulainen. :D Ehdottomasti kerrot sitten kokemuksia ja kyseisen tuotteen pysyvyyttä. :P
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

AP

Tänään tuli vedettyä pintaan FK1000P ja tehtyä pohjatyötkin premmin kuin koskaan ennen elämässäni.

Aineita käyttöjärjestyksessään:

-BiltHamber AutoFoam
-CG Maxi suds2 Shampoo kinnasteltuna
-CarPro Trix (raudan/pienpoistoon)
-CarPro SnowSoap (pesuun ja raudanpoistoon)
-CarPro Eraser pyyhintä
-FK1000P

Toivottavasti kestää ja pysyy hyvännäköisenä ja pesu helppona. Aikaisemmin oli käytössä BH Finish Wax jonka lian hylkivyyteen ja veden helmeilyyn petyin. Uskon kyllä, että johtui huonoista pohjatöistä.

Täytyy kyllä sanoa, että nämä vahat eivät kalliiksi tule. FK1000P ostin "sample sizena" hintaan 4puntaa, näyttäisi, että tuolla vahaa tuollaisen 300 -sarjan bemarin lähes 10 -kertaa!! Samanmoinen menekki oli tuossa Finish Waxissa, älkää siis ihmeessä ostako niitä "isoja" purkkeja.
A4 2.0TdiQ avant 2018

poloboy

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 26.11.14 - klo:00:00
Pirulainen. :D Ehdottomasti kerrot sitten kokemuksia ja kyseisen tuotteen pysyvyyttä. :P

+1, ajattelin itsekin tilata tuota ValetPRO Beading Marvellous:ta seuraavalla kerralla kun on vahan tarvetta, kun siitä on kerrottu aika paljon hyvää.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

rob-s

Swissvax -miehenä laitan lauantai-illan pätkiä;) 

https://www.youtube.com/watch?v=d7Re3CRrr7c

https://www.youtube.com/watch?v=Flm5VlkZ4eU

Nämä ovat Puolan Swissvax miesten kuvaamia pätkiä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

JLa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 10.01.15 - klo:18:56
Swissvax -miehenä laitan lauantai-illan pätkiä;) 

https://www.youtube.com/watch?v=d7Re3CRrr7c

https://www.youtube.com/watch?v=Flm5VlkZ4eU

Nämä ovat Puolan Swissvax miesten kuvaamia pätkiä.

Loistavaan kuntoon pojat saivat noiden upeiden autojen pinnat. Suorastaan häikäisevän kirkkaiksi! 8)
Voisivat tulla puunaamaan meikäläisenkin A4:n...  ;)

skriko

#525
Vastasin ei mikään näistä. Viimeksi olen itse vahannut autoni 30 vuotta sitten. Muutamaan autoon olen ottanut Brilliant käsittelyn. Edellinen auto vahattiin käsin liikkeessä ja sillä vahauksella mentiin 6 vuotta. Nykyinen 4,33 vuotta vanha ja ei ole vahattu koskaan. Jonkun ihme aineen laittavat aina pesun yhteydessä, kun auto kiiltää hienosti ja lika ei juuri tartu.

Tästä vahauksesta tulee aina mieleen, kun isä osti Kuopiossa liikkeestä auton. Vei sen rannalle ja fiksasi hienoksi työmiehensä kanssa. Olivat irrottaneet lattiamatot, penkit ja vahanneet Fafeglalla. Moottoriin olivat laittaneet jotain oliko stp:tä en muista. Isä myi saman auton sitten samaan liikkeeseen hyvällä voitolla seuraavana päivänä. Asian huomasi vasta omistajan rouva, joka teki paperit.

JLa

Ã,,änestin Autoglymiä. Heidän tuotteitaan olen käyttänyt viime vuodet auton sisä- ja ulkopuolisessa hoidossa ja olen ollut tyytyväinen. Toki parempiakin varmasti on, mutta hinta/laatu-suhteeltaan nämä ovat olleet riittäviä minulle.

Sf

Jotenkin sitä on ehdollistunut käyttämään Autoglymiä, varmaan löytyy monta muutakin ainakin yhtä laadukasta autovahaa.
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

Zego

Korrekki on hyvää koska kestää mielestäni hyvin pesukertoja ja lopputuloskin on mainio + että on Suomessa ihan tehty.

poloboy

Vahasin kokeeksi Jetan viimeiksi lokakuussa -14 Lidlin W5 kiinteällä kovavahalla, odotukset eivät olleet korkealla. Auto kulkee joka päivä 100 km mottoritietä, joten saa osakseen ihan kiitettävästi suolaa, pikeä ja muuta likaa. Eli haen vahalta eritoten kestävyyttä, koska talven aikana en pysty uusimaan vahapintaa. Nyt viimeksi autoa pestäessäni huomasin, että vesi helmeilee vielä kiitettävästi maalipinnalla, ja muutenkin auto on pysynyt suht' puhtaana. Eli voin suositella tuota Lidlin halpisvahaa, olen ainakin itse positiivisesti yllättynyt sen tehosta. Tosin keväällä vahaan varmaan kuitenkin auton taas 'kunnon' tuotteilla.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

rob-s

LainaaEli voin suositella tuota Lidlin halpisvahaa, olen ainakin itse positiivisesti yllättynyt sen tehosta.

Alalla toimivana ostin kerran tuota Lidl:n kiinteätä vahaa testatakseni ja oman kokemukseni mukaan se oli helppo työstettävä, hyvän tuoksuinen ja ihan mukavasti kiiltoa lisäävä. Sen sijaan minusta se kului melko pian pois esim. Collinite 476S:ään verrattuna.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

pasaatikuski

Onko kenelläkään kokemusta Lacroe kestopinnoitteesta? Ei ole ilmeisesti varsinainen vahaus, vaan jokin maalipinnansuojaus käsittely. Antavat suojaukselle 3 vuoden takuun. Tuli hankittua sellainen tulevaan kulkuneuvoon.
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

TPP

Lainaus käyttäjältä: pasaatikuski - 24.05.15 - klo:14:56
Onko kenelläkään kokemusta Lacroe kestopinnoitteesta? Ei ole ilmeisesti varsinainen vahaus, vaan jokin maalipinnansuojaus käsittely. Antavat suojaukselle 3 vuoden takuun. Tuli hankittua sellainen tulevaan kulkuneuvoon.

Minä laitatin viime heinäkuussa kyseisen pinnoitteen. Itellä antautu pinnoite jo talven aikana, entiiä mistä johtu mutta itse en ollut kovin tyytyväinen kyseiseen pinnoitteeseen. Nyt vahasin FK 1000p vahalla.
Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97

Karvesak

Näitä vahoja on tullut kokeiltua ja kalliimmat eivät aina ole lunastaneet lupauksia kestosta.Corsin halpisvaha osoittautui hyväksi hintaansa nähden ja AutoGlym kovavaha joka todella nopea ja helppo levittää ja kiillottaa. ;)

JFabiaK

Puhtaaseen pintaan "pohjalle" Jet Seal 109 ja päälle Collinite 476S.  8)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

AS3

Bilt Hamber Finis-wax tai saman vamistajan Hydra wax.

Vileko

Itellä bilt hamberin finis wax odottamassa vanhojen vanhojen pois kulumista.

jalkkis

Tarttis löytää hyvä ns. Markettivaha, kun nyt ei ole aikaa tilailla "kunnon kamaa" intternetistä. Mikäs olisi hyväksi todettua? Joskus Carsin vaha taisi voittaa jonkin testin. Pitääkö hakea sitä vai jotain muuta?

Mii

SEAT Mii 1,0 60 Ecomotive  5D

los los

TERVE MENOA Auto glym,tervetuloa Sonax Xtreme.
Vaihdon syy testitulos. Sonax pullo paremmin suuniteltu kaatonokka.
Hinta laatu suhde,vahan pienenpi kulutus.ei tule kaadettua housuille kaatonokasta johtuen.
Ei havaittu eroja kiillotuksessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy