Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - AS3

#1
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
03.02.18 - klo:18:42
Kiitos tästä infosta.

Kuulostaa hieman, että ajodynamiikan kustannuksella on otettu uutta tekniikkaa käyttöön. Tosin jollekin muutos voi olla jopa mieluinenkin, riippuen millaisia ajo-ominaisuuksia autossa arvostaa.

Itsellä hyvin vähän kokemusta torsenista, mutta omaan makuun se oli erittäin kelpo ajettava. Aliohjautuvuus on yleensä myrkkyä ajonautinnolle.

Mielenkiintoista nähdä, miten tämä vaikuttaa vanhempaan asiakaskuntaan. Moniko esim loikkaa BMW:n leiriin, joka tuottaa vielä taka-painotteisia nelivetoautoja. Toki tällaisia vielä audiltakin (tehokkaammat dieselit, S- ja RS mallit) löytyy, mutta sitten alkaa jo hinta nousemaan kohtuu korkeaksi.
#2
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
03.02.18 - klo:08:42
Missä kaikki Ultra-miehet piilottelee, kun ei kuulu vertailukelpoista faktaa millään?  Onko Ultra niin hyvä, ettei ajeluilta ehditä tänne kertomaan kokemuksista?  :o
#3
A4 B9 (14-) / Vs: Rengasmelu
09.10.17 - klo:06:26
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 07.10.17 - klo:11:25
Muutama huomio:
1,9 bar'ia on aivan liian alhainen paine noin matalaprofiiliselle renkaalle. Continentalit (SC6) ovat tunnetusti äänekkäämmästä päästä kokoluokassaan. Ja kaikkien renkaiden äänitaso laskee hieman kun renkaan pinta on hieman kulunut ( muottiöljyt ja "pintakiilto" poistuneet ).

On muuten tavallaan aika erikoista, että vw ja audi nimenomaan continentalin renkaita tlaittavat myytäviin autoihin. Ne kun näihin kaikista vähiten sopivat, alustan rakenteen ja äänierityksen vuoksi.
#4
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
06.10.17 - klo:22:11
Lainaus käyttäjältä: icemii - 06.10.17 - klo:08:52
Ehkäpä tämä asia mietityttää ´automiehiä´ kun torsen on hyväksi havaittu ja kun uusi järjestelmä ei ole niin toimintavarma.

Veikkaan että jos keskustelu olisi toisinpäin niin porukka olisi vain riemuissaan että parempaan päin mennään. Nyt taidetaan kulutuksen kustannuksella halpuuttaa

Täysin samaa mieltä tästä ja lisäksi, miksi jotain toimivaa pitää ylipäänsä lähteä korjaamaan. Jos nyt mietitään asiakasryhmää, joka esim. 2.0 TFSI Quattron ostaa, niin ei siinä varmasti ole päälimmäisenä mielessä 0,3L polttoainesäästö per 100km.
#5
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
06.10.17 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 06.10.17 - klo:09:52
Kohdassa 0:30 näkyy että video on leikattu.

EDIT: Sitä sä varmaan tarkoititkin?

Sitä juu ja myös sitä, että videon herra on saattanut pyöriä tuolla hiekalla pari tuntia ennen kuvauksen aloittamista. Ei ylikuumenemisesta varmaan normi-autoilijalle ongelmaa muodostu. Vaikea ainakaan kuvitella, että joku maksaa autosta 60-80000â,¬ (varusteista riippuen) ja sitten rääkkää sitä tuolla tavalla. Kyllä oma nelivedolla leikkiminen olisi juuri tuota aiemmin mainittua mokkitiellä ajelua, ilman luistonestoa.
#6
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
05.10.17 - klo:23:37
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.10.17 - klo:23:24
https://m.youtube.com/watch?v=RGKKCAjkhUw

Ainakin mun tarpeisiin tuo näyttää sietävän sudittelua enemmän kuin tarpeeksi.

Niin, ai että minuutti riittää? ;) Toisaalta videosta ei käy ilmi, kuinka pitkään tuossa on oikeasti tuota autoa rääkätty.  Pistää silti miettimään tekniikan vikaherkkyyttä ja kompleksisuutta, mikä sen myötä autossa lisääntyy. Näissä VAG kulkineissa kun tuppaa ajoittain jotain pientä vikaa esiintyvän. Tosi on kuitenkin se, että ei tässä mitään faktaa ole heittää aiheesta tässä vaiheessa.
#7
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
05.10.17 - klo:22:56
Tuossa vielä insinöörin selostamana Quattro Ultran toimintaperiaate https://www.youtube.com/watch?v=n4xlTd_hRec
#8
A4 B9 (14-) / Torsen vs Quattro Ultra
05.10.17 - klo:22:39
Tähän ketjuun olisi tarkoitus kerätä kokemuksia Quattro Ultran toiminnasta vs hyväksi havaittu Torsen neliveto. Olin suunnitellut auton vaihtamista kokoluokkaa suurempaan (a4) ja alkoi hieman arveluttaa koko homma varsinkin, kun pian Quattro Ultra on ainoa valittavissa oleva neliveto bensakoneen yhteydessä.

Tuubissakin on jo julkaistu ensimmäiset videot Ultra -järjestelmän ylikuumenemisesta silloin, kun neliveto joutuu oikeasti kunnolla hommiin. Tähän pitäisi kai hieman provosoivasti todeta, että moista ei olisi tapahtunut Torsen nelivedon kanssa :)

Tarkoitus ei kuitenkaan ole provoilla aiheella, vaan enemmänkin kerätä muiden kokemuksia aiheesta.
#9
Mites.. Onko ABT jo täysin pois muodista? Ymmärsin että sieltä saa laadukkaimmat softat. Tosin omaa kokemusta asiasta ei ole.
#10
Irroitin juuri alkukeväästä 2v vanhan auton sisälokarit puhdistusoperaation vuoksi. Nyrkillinen kosteaa multaa, lehtiä ja kuusenneulasia oli saldo molemmilla puolilla.

Ongelma koskee takuuvarmasti ainakin seuraavia automalleja, vuosimallista riippumatta: octavia, golf ja a3. Varmasti koskee myös muiden konsernien malleja.

Mikäli tuota ruostetta on tarkoitus omin voimin alkaa poistamaan, niin kannattaa tutustua Bilt Hamberin Deox geeliin. Uskoisin että soveltuu tähän käyttötarkoitukseen myös. Omat kokemukset rajoittuu ruosteen poistoon auton pyörän navasta ja teräsvanteista.
#11
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 21.04.17 - klo:12:36
Eikö ne ihan samoja ole autojen allakin nuo skodan vanteet? Eipä ne sen kummempia ole kuin muut vanteet. En ole huomannut maalivirheitä viidessä sarjassa ainakaan.

Sepä se   ::)  Ei ole itseni ostamissakaan skoda vanteissa ennen tätä ollut mitään valittamista laadun suhteen. Vaan pakko se on uskoa että ajat muuttuu, kun kerran maahantuoja näin sanoo..
#12
Myyjä otti vanteet takaisin kirjallisen reklamaation jälkeen. Vanteita ei vaihdettu toisiin, koska kyse on skoda vanteiden normaalista laadusta. En saa nyt kuvia tähän esille, kun vanteet jäivät lopulta liikkeen haltuun.

Jos tästä jotain oppia pitäisi ammentaa, niin ehkä  1) skoda vanteiden osalta olisi paikallaan sopia kaupan mahdollisesta purkamisesta ja ehdoista jo tilauksen yhteydessä.  2) mikäli olet tuotteen laadun suhteen tarkka, niin ehkä vanneostokset kannattaa tehdä jossain muualla.
#13
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.03.17 - klo:15:41
Otappa vanteista kuvat ja laitappa tänne ihmeteltäväksi.

Kuvia tulee myöhemmin, koska vanteet toistaiseksi liikkeen hallussa.
#14
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 22.03.17 - klo:15:14
Enpä ole koskaan kuullut, että valtuutetussa varaosaliikkeessä pitäisi ostokset maksaa etukäteen?

No syy tälle maksukäytännölle ainakin selvisi tämän kokemuksen perusteella.
#15
Lainaus käyttäjältä: SNG - 22.03.17 - klo:15:09
Mikä liike tarkemmin?

Jos vaikka lukisivat asiakaskokemuksiansa täälläkin  ;)

Kohtuu suuri skodaliike tuossa lentokentän tuntumassa :)
#16
Reklamaatio on tässä tapauksessa selviö, mutta odotusarvo asian ratkeamiseen itselle suotuisalla tavalla ei ole korkealla.
Myyjän asenne oli varsin mielenkiintoinen.
#17
Kerrompa tähän omat kokemukset Skodaliikkeen varaosatiskin palvelusta (Helkama-Auto toki taustalla).

Ostin vaimon Citigo:hon Skoda alkuperäisvanteet. Vanteet toimitettiin nopeasti muutamassa päivässä. Laatikoiden avaaminen paljastikin sitten melkoisen yllätyksen. 3/4 vanteen etupuolella on reikiä maalipinnassa (roskia tai ilmaa maalausprosessissa). Lisäksi etupinnassa on selkeästi nähtävissä eriasteisia kuoppia ja kupruja. Toimitin vialliset vanteet takaisin tiskille, jolloin minulle ilmoitettiin laadun olevan täysin kohdallaan. Pienen keskustelun jälkeen myyjä lupasi kuitenkin ystävällisesti keskustella asiasta vielä Helkama-Auton edustajan kanssa mahdollisuudesta vaihtaa tuote toiseen yksilöön.

Juuri tulleen vastauksen mukaan laatu on todellakin myös Helkama-Auton edustajan mielestä kunnossa. Ja kerran tuote on myyjän näkökulmasta kunnossa, myöskään kaupanpurkuun ei ole edellytyksiä.

Minulla on kokemusta useiden varaosana ostettujen VAG-vanteiden laadusta vuosien varrella ja kertaakaan aikaisemmin ei ole ollut minkäänlaista haastetta tuotteen laadun suhteen. Myöskään vanteiden laadun tarkastelu skodaliikkeessä, myynnissä olevista autoista ei ole tuonut esiin tämänkaltaisia vanteen "ominaisuuksia".

Skoda alkuperäisvanteitahan ei voi tilata maksamatta tuotetta etukäteen varaosaliikeelle, joten tuotteen laatua ei voi etukäteen tarkistaa. Kyllä tässä hieman on vedätetty olo asian suhteen. Eikä mieltä tällä hetkellä lämmitä sekään, että yksi ostetuista vanteista on täysin virheetön :)

Olkoon tämä tarina esimerkkinä muille Skoda alkuperäisvanteiden ostoa suunnitteleville.
#18
Lainaus käyttäjältä: Emil - 20.03.17 - klo:08:40
Ei sitä takuuasiaa päätä se suomalainen automyyjä, eikä edes -liike. Uudelle autolle pitää antaa kahden vuoden takuu, kun se on EU:sta ostettu. Jos suomalaisella on tarjota pidempää takuuta kuin 2 vuotta, niin sitä takuuta ei tarvitse toisesta EU-maasta tuotuun autoon antaa.

Eiköhän täällä ole ajantasalla olevaa tietoa asiasta:

http://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/cars/buying-a-car-abroad/faq/index_fi.htm

No niihän tuolla todetaan juu. Pitääkin käydä vielä uudelleen maahantuojan edustajaa jututtamassa, että millä meinasivat estää mahdolliset takuukäsittelyt :)
#19
Onko VW muuttanut jo takuukäytäntöjään suomessa? Viimeksi kun asiaa tiedustelin, saksasta tuotua, uutta autoa ei saa suomen maahantuojan takuun piiriin. Täysin järjenvastainen käytäntö, joka esim audilla ja muilla merkeillä onnistuu automaattisesti.

Odotan myös itse tsi citigo:n saapumista up:n sijaan, minkä saa sitten sellaisena kun haluaa..
#20
Up / Suomen tuontiohjelman mallit
14.03.17 - klo:06:17
Jotenkin koen turhauttavaksi suomen vw:n tavan holhota kuluttajaa päättämällä, millä ominaisuuksilla kukin auton tarvitsee. Jos esim vw up osalta vertaa saksan ja suomen vw:n malleja (ovien määrä, värit, varustepaketit) on ero valittavissa olevien komponenttien osalta täysin naurettava.

Lisäksi kun ottaa huomioon, ettei saksan merkkiliikkeestä ostettuun autoon saa suomen vw:n takuuta (tämä asia sai kilpailijan myyjän nauramaan ääneen), ei voi kuin ihmetellä näitä maahatuojan päätöksiä.

Ilmeisesti vw:llä ei negatiivisestä uutisoinnista huolimatta mene ollenkaan kehnommin, kun tällaiseen ylimielisyyteen on varaa.
#21
kiitokset! GY Efficientgrip taitaa tulla seuraavaksi kokeiluun. Koitin db-leiman ilmoittamaa melua järkeistää seuraavasti: pienempi db tarkoittaa pehmeämpää seosta = peinempi melu ulkopuolella ja auton sisällä. Toki tuohon vaikuttaa muutkin asiat.

Samalla kun vaihtuu rengas, tulee vaihtumaan myös vanteet 18" -> 17". Tiet on siinä kunnossa, ettei viitsi itseään enää rääkätä 40-profiilin renkailla.
#22
Pohdin Continental renkaiden vaihtamista kesäksi. Renkaissa on erinomainen pito, mutta melu on sietämättömän kova. Onko foorumilaisilla kokemuksia ContiSportContact 5 vaihtamisesta esim GY Eagle F1 Asymm 2/3, tai johonkin muuhun 67db leimalla oleviin renkaisiin? Onko melutaso markkinointia vai oikeasti huomattava?
#23
Lainaus käyttäjältä: rami - 06.11.15 - klo:10:34
Ongelma on suhteellisen pieni mutta kyllä sen tuntee tarkkaavainen kuljettaja.
Tästäkin aikoinaan kirjoittelin mutta nää autoaan pussaavat löi trolleiksi koko jutun.
SIIS Karkea kuvio tuo pientä resoa rattiin. ;D ;D ;D

Voi olla että tämä on täysin normaalia ja eihän nämä autot ikuisesti uusina pysy. Tämä tärinä vaan alkoi kuin napista painamalla ja ajoittain häiritsevän kovaa (huonolla tiepinnalla). Ongelma alkoi jo kesärenkailla ja jatkuu nyt myös isomman profiilin kitkoilla. Täytynee seurata tilanteen kehittymistä. Huolto hoiti kuitenkin homman asiallisesti, kun tutkivat auton, vaikka eivät alunalkaenkaan havainneet autossa vikaa.
#24
9000km meni ilman suurempia ongelmia. Kuin tyhjästä autossa alkoi ratissa tuntuva tärinä ja resonointi, nopeudesta riippumatta. Lisäksi parkkipaikalla rattia käännettäessä kuuluu ajoittain voimakas narina/pauke ja jos on ikkuna auki, niin naksahtelua.

Merkkihuollon mukaan auto on täysin kunnossa  :o
#26
Selvisi että ilmastoinnin kun sammuttaa, vatkaaminen ja tärinä lakkaa.
#27
Oire vai ominaisuus? 

A3 1.8 TFSI Q  alkanut lämpimänä tyhjäkäynnillä vapisemaan kohtuu voimakkaasti. Kierrokset ei heittele, mutta takapuolessa tämä tuntuu selvästi. Vaihde päällä ei ole minkäänlaista oiretta.

Oletteko huomanneet vastaavaa?
#28
Bilt Hamber Finis-wax tai saman vamistajan Hydra wax.
#29
Lainaus käyttäjältä: rami - 23.05.15 - klo:21:03
Eiköhän nuita maanantaikappaleita ole sattunut tuhansia A3:sen ostajille.

On se vaan kummaa,että se on jotain "kiukuttelua kun avoimesti kertoo omasta koppurasta sen viat.

Tuhansia? Sanoisin että yhden henkilön kokemasta on tällä foorumilla kyse. Kaikki muu on mutuilua. Kiukuttelua ei ole se, että tuo vian muiden tietoon. Vaan se on kun ei pysty hyväksymään, että on yksin mielipiteensä kanssa.
#30
Jos yhdelle osuu maanantaikappale, se ei tarkoita että kaikki tuotantolinjalta tulevat autot ovat kelvottomia. Jokohan tuota kiukuttelua olisi jo kuultu tarpeeksi?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy