Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 05.09.18 - klo:12:47
Eli polttoainekulut ovat pieni tekijä tuollaisessa yhtälössä.

Ja dieselissä vielä käyttövoimavero on oma iso rokottajansa em. vuosimaksujen päälle ynnä litrahintakin pienempi, mutta silti se litra paperilla suuntaan tahi toiseen on monelle "peruste" tehdä niitä valintojaan. No ihan samalla tavalla sähkösopimus voi vaihtua toiselle toimittajalle vain kymppien vuosierolla, koska vaihtamisesta on tehty niin helppoa. Ihan kokonaan toinen juttu onkin onko tuollainen "penninvenyttäjän" mitään järkeä ylipäätään edes hankkia ainakaan uutta autoa, sillä juuri ne ekat vuodethan ovat ne kaikista kalleimmat arvomenetyksen muodossa ???

Sinällään wänkää että kuitenkin ollaan asiasta samaa mieltä, auto syö sen minkä syö ja se siitä, litran pa.kulun ero on loppupelissä melko mitätön. Vaan kukinhan täällä taaplaa tyylillään, jollekin jokainen säästetty euro voi olla vaivan arvoinen, itselleni ei onneksi 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

b1mpo

Laskin, että uutta octaviaa dieselinä olisi pitänyt pitää n. 10 vuotta, jotta se olisi rahallisesti itselleni kannattavaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Popo

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 05.09.18 - klo:13:25
Ja dieselissä vielä käyttövoimavero on oma iso rokottajansa em. vuosimaksujen päälle ynnä litrahintakin pienempi, mutta silti se litra paperilla suuntaan tahi toiseen on monelle "peruste" tehdä niitä valintojaan. No ihan samalla tavalla sähkösopimus voi vaihtua toiselle toimittajalle vain kymppien vuosierolla, koska vaihtamisesta on tehty niin helppoa. Ihan kokonaan toinen juttu onkin onko tuollainen "penninvenyttäjän" mitään järkeä ylipäätään edes hankkia ainakaan uutta autoa, sillä juuri ne ekat vuodethan ovat ne kaikista kalleimmat arvomenetyksen muodossa ???

Tämä. Näitä keskusteluja lukiessa halu vaihtaa auto uuteen muutaman vuoden välein on monilla ilmeinen. Liittyykö tämä sitten haluun saada uusinta tekniikkaa ja/tai pelkoa sen kestävyyden lyhytaikaisuudesta, en tiedä. Moni kirjoittajista ajaa selvästi keskimääräistä ajosuoritetta enemmän, tämäkin toki vaikuttaa. Mutta jotenkin halu säästää vaikkapa auton huolloissa "viimesen päälle" ihmetyttää, kun siihen auton vaihtoon palaa selvää rahaa tiuhaan tahtiin. Moni varmasti laskee asian kuukausieränä, johon ei lisäkuluja haluta.

Lähipiirissä on esim. hyväkuntoisia diesel-Volvoja päätynyt vähän ajaville. Isompien autojen luokassa nopeasti paljon ajaneen ensimmäisen käyttäjän valinta sanelee myös jatkossa nurkka-ajossa Farkku-Volvoa pyörittävän kulurakennetta...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

jamo75

itse ainakin vaihdan autoa siksi että on siihen varaa, kait se on jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää. tympäyttää tollain turhan päiväinen jankutus pääoman tuotosta ja lisävarusteiden hinnasta...

Lainaus käyttäjältä: Popo - 05.09.18 - klo:14:10
Tämä. Näitä keskusteluja lukiessa halu vaihtaa auto uuteen muutaman vuoden välein on monilla ilmeinen. Liittyykö tämä sitten haluun saada uusinta tekniikkaa ja/tai pelkoa sen kestävyyden lyhytaikaisuudesta, en tiedä. Moni kirjoittajista ajaa selvästi keskimääräistä ajosuoritetta enemmän, tämäkin toki vaikuttaa. Mutta jotenkin halu säästää vaikkapa auton huolloissa "viimesen päälle" ihmetyttää, kun siihen auton vaihtoon palaa selvää rahaa tiuhaan tahtiin. Moni varmasti laskee asian kuukausieränä, johon ei lisäkuluja haluta.

Lähipiirissä on esim. hyväkuntoisia diesel-Volvoja päätynyt vähän ajaville. Isompien autojen luokassa nopeasti paljon ajaneen ensimmäisen käyttäjän valinta sanelee myös jatkossa nurkka-ajossa Farkku-Volvoa pyörittävän kulurakennetta...
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Popo

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 05.09.18 - klo:17:59
itse ainakin vaihdan autoa siksi että on siihen varaa, kait se on jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää. tympäyttää tollain turhan päiväinen jankutus pääoman tuotosta ja lisävarusteiden hinnasta...

Juuri näin. Ei siihen sen kummempia perusteluja tarvita. Pääoman tuotot ihan erikseen. Auto on menoerä...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

vasara

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.09.18 - klo:16:05
mistä autosta tippuu arvo 10k eur vuosi 4000eur on lähempänä totuutta.
oma edellinen autoni maksoi 46k uutena, hyvitys 5 vuoden iässä 29k ja sattumoisin oli ihan automaatti
Arvoalenemia taannoin tuumailtiin.. liittymättä suoraan lainaamaani 'jamo75' kauppaan. Oli vain sopiva verrokki.
Sähköautoissa kehitys voimakasta, joten ei mikään ihme, että ostos ns. happanee käsiin.
Jokatapauksessa näin maailmalla .. Yhdysvaltalainen autoalan tutkimusyhtiö iSeeCars analysoi hiljattain yli 4,3 miljoonan uuden ja käytetyn auton hintoja selvittääkseen mallit, joiden arvo on pudonnut kaikkein eniten viiden vuoden ajanjaksolla.

Näillä autoilla oli suurin arvonalenema viidessä vuodessa (iSeeCars)
Sija   Merkki ja malli   Alenema
1   Nissan Leaf   71,7 %
2   Chevrolet Volt   71,2 %
3   BMW 7-sarja   71,1 %
4   Mercedes-Benz S-sarja   69,9 %
5   Ford Fusion Energi   69,4 %
6   BMW 6-sarja   68,3 %
7   BMW 5-sarja   67,3 %
8   Mercedes-Benz E-sarja   67,2 %
9   Jaguar XJL   66,4 %
10   Chevrolet Impala   66,2 %
-   Keskiarvo   50,2 %

kymmenen kärkeen päätyneet Suomessakin myytävät SUV-mallit.
BMW X5: 65,6 %
BMW X3: 64,0 %
BMW X1: 62,9 %
BMW X6: 62,7 %
Volvo XC60: 60,3 %

Kun USA:ssa autot on uutenakin halpoja, niin kuinka halvalla siellä saakaan suomalaisittain suht tuoretta tavaraa alleen.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 13.10.18 - klo:11:02
Arvoalenemia taannoin tuumailtiin.. liittymättä suoraan lainaamaani 'jamo75' kauppaan. Oli vain sopiva verrokki.
Sähköautoissa kehitys voimakasta, joten ei mikään ihme, että ostos ns. happanee käsiin.
Jokatapauksessa näin maailmalla .. Yhdysvaltalainen autoalan tutkimusyhtiö iSeeCars analysoi hiljattain yli 4,3 miljoonan uuden ja käytetyn auton hintoja selvittääkseen mallit, joiden arvo on pudonnut kaikkein eniten viiden vuoden ajanjaksolla.

Näillä autoilla oli suurin arvonalenema viidessä vuodessa (iSeeCars)
Sija   Merkki ja malli   Alenema
1   Nissan Leaf   71,7 %
2   Chevrolet Volt   71,2 %
3   BMW 7-sarja   71,1 %
4   Mercedes-Benz S-sarja   69,9 %
5   Ford Fusion Energi   69,4 %
6   BMW 6-sarja   68,3 %
7   BMW 5-sarja   67,3 %
8   Mercedes-Benz E-sarja   67,2 %
9   Jaguar XJL   66,4 %
10   Chevrolet Impala   66,2 %
-   Keskiarvo   50,2 %

kymmenen kärkeen päätyneet Suomessakin myytävät SUV-mallit.
BMW X5: 65,6 %
BMW X3: 64,0 %
BMW X1: 62,9 %
BMW X6: 62,7 %
Volvo XC60: 60,3 %

Kun USA:ssa autot on uutenakin halpoja, niin kuinka halvalla siellä saakaan suomalaisittain suht tuoretta tavaraa alleen.
Ei liity mitenkään itse aiheeseen.

Mutta, tässä ei ole otettu ollenkaan huomioon auton käyttöä, eli kilometrejä. Hinta kun laskee toki enemmän, jos tavaraa on myös käytetty enemmän. Isoilla autoilla kun tupataan ajamaan enemmän kuin pikkukotteroilla.

teräksenharmaa

Kalliit autot ovat aina menettäneet nopeasti arvoaan. Tämä pätee riippumatta siitä, paljonko autoja käytetään.

tapanixxx

Minä ostin käytetyn auton johon halusin nimenomaan manuaalivaihteet :) Kyllä automaattikin olisi kelvannut mutta kun löytyi sopiva yksilö manuaalivaihteilla niin päätös oli helppo :)

samza

Mitä enemmän käytetty auto, sitä halutummaksi manuaali tulee. Eli vanhemmiten automaateista muodostuu ongelmajätettä  ;D
Kai sen DSG:n voisi takuun alaiseen autoon huolia..
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: samza - 13.10.18 - klo:18:05
Mitä enemmän käytetty auto, sitä halutummaksi manuaali tulee. Eli vanhemmiten automaateista muodostuu ongelmajätettä  ;D
Kai sen DSG:n voisi takuun alaiseen autoon huolia..
Kannattaa ostaa uudempia autoja. Niissä kun on automaatit myös useimmin.

japa

Lainaus käyttäjältä: samza - 13.10.18 - klo:18:05
Mitä enemmän käytetty auto, sitä halutummaksi manuaali tulee. Eli vanhemmiten automaateista muodostuu ongelmajätettä  ;D
Kai sen DSG:n voisi takuun alaiseen autoon huolia..
Hyvä esimerkki kun joku käsitys on jäänyt päähän niin sitä ei voi muuttaa. Käy lukemassa uusin autobild ja golfin 150000km testi niin palataan asiaan.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Teukkis

JOS ostan auton omalla rahallani ei automaatti ole kyllä kovin helpolla vaihtoehto ainakaan käytetyssä. Varsinkin kun olen niin juurtunut VAG laitteisiin, on ongelmista saanut lukea kyllästymiseen asti. Jossain komboissa se olisi pakko ottaa mutta kallossa se silti kummittelisi heikoimpana lenkkinä.

vasara

^Vanhat kunnon mehumaija automaatit käy ja kukkuu vaikka olisi 'vähän' vanhempikin käytetty.. esim 20 vuotta vanha Volvo.
Vanhempi käytetty & DSG ei kieltämättä herättäisi ostohaluja.. tosin ne pahamaineisimmat kuivat on sellaisten koneiden parina, että heikoin lenkki voisi löytyä muualtakin kuin laatikosta :)
Jos olisi tarvetta paljon ajetulle käytetylle, niin kattelisin minäkin manuaalia.. tai sitten tosiaan edellä mainittua vanhemman sukupolven automaatti tekniikkaa.
Paljon ajetun ostajalla on todenäköisesti strategiana kustannusten minimointi.. potentiaalinen laatikkoremontti ei istu siihen malliin. Elämää nähnyt DSG mahdollisena riskinä ei ole ainut.. vaikkapa mersun G-Tronic oireilee lähes väistämättä myös, kun kilometrejä riitävästi.. ja korjaus on kallista.
Kustannusten minimoinnissa yksinkertaisuus on valttia.. koskee muitakin auton ominaisuuksia, kuin vaihteistoa.

cipher

Ajan arjen ajot mukavuuspainotteisella käyttökulkineella (töihin kuluu liikaa aikaa ja elämä on niin lyhyt, että edes auton pitää olla mieluisa, en keksi yhtään syytä kärsiä siirtymissäkin).

Ja niin on mieli muuttunut, että seuraavaan harrasteautoonkin tulee automaatti (vaihdan ratin läpyköistä sitten jos sattuu sille päälle).

Vaikka manuaali ei ole ollut vaihtoehto enää aikoihin itselle, ymmärrän toki toisten elämäntilanteet ja prioriteetit. 

Myhky

Koska se on nykyään ekoteko ja hiilijalanjälki on kaikki kaikessa.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

juipppi

Aina olen itselleni ssnonu että en osta tomaattia. No toisin kävi siinäki. Ennen aina ollu manuaalinen kosks se on tuntunut luotettavammalta. No tässä nyt kun olen ajellu automaatilla, nii ohan se nii helkutin tylsää  :D. Tänää oti  audi taas alle missä on manuaali vaihteet, nii kyllä se vaan tuntu enempi paremmalta 😁. Onko ihmiset nykyää nii laiskoja ettei jaksa vaihteitakaan vaihtaa? 😂

jamo75

 liki 20v automaateilla ajaneena oma kantani on että arkiajossa automaatti on mukavampi, peruutuksessa ylivoimainen ja kaikessa muussakin tarkkuutta vaativassa veivaamisessa (toki kuluuhan ne jarrupalat nopeammin).

manuaali kuulu työkoneisiin tai rata autoiluun niissä sillä on vielä paikkansa. aikasen tylsää se manuaalillakin on ajaa moottoritietä useampi tunti putkeen, hengen vaaralliset mäkilähdöt ja kytkimen luistattamknen. toki nykyisin manuaaleissaki on sitä automatiikkaa, käsijarruun ja start stoppiin.

sähköautojen myötä nämäkin kummastukset häviävät.

Lainaus käyttäjältä: juipppi - 28.10.18 - klo:20:29
Aina olen itselleni ssnonu että en osta tomaattia. No toisin kävi siinäki. Ennen aina ollu manuaalinen kosks se on tuntunut luotettavammalta. No tässä nyt kun olen ajellu automaatilla, nii ohan se nii helkutin tylsää  :D. Tänää oti  audi taas alle missä on manuaali vaihteet, nii kyllä se vaan tuntu enempi paremmalta 😁. Onko ihmiset nykyää nii laiskoja ettei jaksa vaihteitakaan vaihtaa? 😂
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Pihistelijä

https://youtu.be/3M65dOQPhrA

Samaa mieltä joka kohdasta. Itselleni tärkein syy manuaaliin ”5. Complete Control”.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Teukkis

Mua ainakin rassaa suunnattomasti se että nykyään valtaosa autoista on automaatteja. Tuossa videossa oli hyvin kiteytetty useampi pointti. Aivan niinkuin yleisesti automaatti olisi jotenkin parempi. Seuraavan auton kohdalla vaihtoehtoja karisee huomattavasti pois. MM. Takavetoa ei tunnu manuaaleihin enää saavan. DSG ei houkuta yhtään.

Nordics_8

Meillä lähti manuaali Fabia mukaan autokaupasta. Automaaginen on toki helppo, erityisesti kun kaupunkiin asti pääsee matelemaan, mutta itselle manuaali tuntuu toimintavarmemmalta. Toisekseen jos ei ole manuaalia ajanut viimeiseen kymmeneen vuoteen, niin ei ehkä tiedä ihan tarkkaa mistä puhuu. On nimittäin uskomattoman kevyt vaihtaa, vaikka yhdellä sormella.  8)

Polouni

Sellaisen, joka tykkää ja osaa ajaa manuaalilla kannattaa ehdottomasti sellainen hankkia. Edelleen kuitenkin monelle automaatti olisi taloudellisesti ja turvallisuuden kannalta parempi. Viittaan tällä suuren määrään kuljettajia, joilla tuo perusajo, saati sitten taloudellinen ajo on hankalaa esim. monet iäkkäät ihmiset.

WS58

Viime viikolla tuli ajettua 500km työnantajan kaasu/bensa Octavialla, dsg 7. Jotenkin tuntui kaksivaiheiselta, joko ei kulkenut mihinkään tai sitten kulki tosi repivästi. Pienemmällä mutkaisella tiellä käytin käsivalintaa (moottorijarrutus) mutta silloinkin olin vähän hukassa kun on tottunut vaihdekepin asennosta tunnistamaan vaihteen. Octavian ohjausta parannettu mutta edelleen lievä tunnottomuus aivan keskellä johon tunnottomuuteen automaatti tuo oman lisän, Kaupungissa ja työkäytössä dsg varmaankin hieno, omassa tapauksessa ei automaattia.... Mutta makuasioita nämä ovat ja riippuu mihin vertaa.

kylpykuula

Itse hyppäsin viikko sitten manuaalista automaattiin. Ajo on jouhevaa ja mukavaa tällä automaatilla(skyactiv).

Mutta todellisen eron olen huomannut kuitenkin kaupungissa ajellessa risteyksiin ja alamäkiin tultaessa. Ennen tiputin vaihdetta pienemmälle jolloin vauhti hiljeni luonnollisesti ja vähemmän joutui pumppaamaan kaasun ja jarrun välillä. Etuna tässä autossa se, että ilmeisesti kondensaattori kerää virtaa kaasua nostaessa jolloin vähän saa sitä jarrutonta hiljennystä vauhtiin.

Mutta vaikea tästä olisi palata manuaalin vaikka en siinäkään mitään vikaa näe ja työautolla ajaessa manuaalia tulee veivattua päivittäin.

mstr

Mulle ei ole sinäänsä väliä, onko auto manuaali vai automaatti. Kunhan se toimii.
Tähän asti oon karsastanut automaatteja lähinnä vain siksi, että manuaali on varmatoimisempi. Toistakymmentä autoa olen omistanu, ja niistä vai kaksi on ollu automaatteja ennen tätä.

Loppukesäsästä etin kuumeisesti manuaali-Touaregia. Tuntuu sopivilla varusteilla Suomessa olevan lähes yhtä harvinainen kuin yksisarvinen. Yhtä kävin koeajamassa, mutta en tiedä, oliko ko. yksilössä jotain vikaa, mutta voi jestas että tuommonen iso auto oli kömpelö ajaa manuaalina.

Siispä periaatteet roskiin ja automaattia metsästämään. Sopiva yksilö löyty ja siitä kaupat tehtiin. Pari-kolme viikkoa myöhemmin aski levisi. Ei nyt ihan totaalisesti, mutta laatikko vähän väliä vikatilassa ja ainakin kerran kolmonen pamahti sellasella voimalla pesään että tavarat lensi takapenkiltä lattialle.

Autoliike oli jo aiemmin suostunut kustantamaan öljynvaihdon heidän laskuunsa, mutta neuvottelun tuloksena sain autoliikkeen suostumaan siihen että nykästään koko laatikko irti, lähetetään Latviaan Recrolle huollettavaksi ja laitetaan kulut puoliksi. Jos kunnollinen öljynvaihto olisi maksanut n. 600, (huuhdeltuna), niin nyt molemmille jäi askirempasta n. 1500, maksettavaa. Ei paljon kannata alkaa yksittäisiä osia tai öljyjä vaihtelemaan.

Tuo Touaregin japanilainen 6v Tiptronic ei ole ehkä se kaikista sulavin ja "älykkäin", mutta en minä pehmeiden vaihtojen toivossa automaattia valinnutkaan. Oli vain tuohon autoon ja tuohon voimalinjaan paljon sopivampi vaihtoehto kuin manuaali. Mulle on pääasia että se toimii. Toivottavasti tuo laatikko liikuttaa autoa taas sen seuraavat 200tkm mitä edellinenki kesti.

tapanixxx

Minä valitsin tietoisesti manuaalivaihteisen mallin. Syy siihen oli että automaatti olisi ollut vain 6 vaihteinen ja toiminnaltaan hitaahko. Uudempaan malliin olisi saanut 8 vaihteisen ja nopeammin vaihtavan automaattilaatikon. Se olisi kiinnostanut enemmän.

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: XUE - 01.03.16 - klo:11:50
Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla?


Jos automaatti maksaa lisähintaa niin siksi. Tyypillisesti automaatti ei myöskään kestä ilman remonttia 18-vuoden tyypillistä auton käyttöikää Suomessa - useimmat manuaalit helposti. Taloudessa on molemman tyyppisiä autoja, mutta ei ole mitään kynnystä ostaa manuaalia. Manuaalilla ajaminenhan vaatii hieman enemmän taitoa ja sopii suomalaiselle automiehelle (vrt. amerikkalaiset keppivaihteilla).

tet

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 01.12.18 - klo:17:27
Manuaalilla ajaminenhan vaatii hieman enemmän taitoa ja sopii suomalaiselle automiehelle (vrt. amerikkalaiset keppivaihteilla).

Tää on aika väsähtänyt stereotypia. Pakko myöntää, että itsekin ajattelin kaksikymppisenä märkäkorvaisena kloppina juuri noin. Eiköhän ne jenkit ole kädettömiä manuaalin kanssa vain siitä syystä, että ovat jo 50-luvulta lähtien käytännössä kaikki ajelleet vain automaateilla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Teukkis

Joskus kommentoin jo jotain tänne mitä en tarkalleen muista enää.
Suoraan sanottuna vituttaa kun manuaalivaihteiset autot ovat selkeä vähemmistö jo merkistä riippumatta. Just katsoin nopeasti vaihtoehdot jos uutta VW:tä joku haluaisi ostaa.
Mitään bensakonetta mihinkään malliin näytä enää edes saavan manuaalina. Uskomatonta kuraa.
Uutta tai uudehkoa kun katsoo karsii tämä DSG vaihtoehtoja aika rankalla kädellä.
Enää puuttuu se että kun uusi Leon tulee markkinoille olisi saatavilla ainoastaan DSG-vaihteistoja. Siinä vaiheessa on katottava nykyistä koppaa.
Juu, pitkä takuu on oletettavasti jatkossakin, mutta mulla olisi muutakin tekemistä kuin hinauttaa lootan takia pajalle.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Teukkis - 10.01.19 - klo:11:59
Just katsoin nopeasti vaihtoehdot jos uutta VW:tä joku haluaisi ostaa.
Mitään bensakonetta mihinkään malliin näytä enää edes saavan manuaalina.

Juu, pitkä takuu on oletettavasti jatkossakin, mutta mulla olisi muutakin tekemistä kuin hinauttaa lootan takia pajalle.
En kyllä ihan heti usko, etteikö moneenkin Volkkariin saisi vielä manuualia bensakoneen jatkoksi.

Itsellä toinen DSG menossa, eikä kumnassakaan ole ollut mitään häiriöitä toiminnassa. Ihan hyvin nämä tuntuvat toimivaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy