TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Popo

Onhan tuo 50% tietysti linjassa ajokilometrien ja Kuluttajaviranomaisten käsitysten kanssa. Ikävää kannaltasi jos muut ovat saaneet enemmän "goodwilliä" jonkin hetkellisen imago-kampanjaan piikkiin...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Passo1983

Itsellä oli Octavia 2009 1.8Tsi, ketju venyi 208tkm kohdalla ja jako pomppasi 4 hammasta, ei rikkonut mitään muuta, onneksi.

Aluksi ei ollut mitään vastaantuloja, kirjelmää kuluttajariitalautakuntaan ja noin 4kk myöhemmin maahantuojalta soitettiin että korvaavat 50% mitä olin ehdottanut (ehdotin 50% koska autolla oli ajettu jo yli 200tkm).

Remontin teetin auto-fit korjaamolla, heidän tilaamillaan (alkuperäisillä) osilla, ja tämäkään ei ollut ongelma enää loppuvaiheessa.
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

kramer

#5852
Lainaus käyttäjältä: heidi - 15.08.17 - klo:10:50
"Nainen huoltoliikkeessä, ei se kuitenkaan näistä mitään tajua ni sanotaan, että tää on ihan hyvä vastaantulo."  ::)

No, näiden edellä mainittujen tapausten perusteella näyttäisi, että sekä samanikäisiä (ensimmäinenä vastannut taisi olla tältä vuodelta) että enemmän ajettuja on mennyt 100% vastaantulolla. Ihmettelen nyt vaan sitä, että mikähän on se peruste, jolla mun pitäisi maksaa samasta hommasta 900 eur? Ymmärtääkseni kuitenkin täsmälleen sama kone ja täsmälleen sama (VAG-konsernin tunnustama tyyppi-)vika, joka ilmennyt vaan eri kohdassa auton elinkaarta.

Edit: 50 % vaataantulo on kuulemma täysin linjassa autoon ja sen historiaan nähden, eikä kuulemma muutu vaikka olisin yhteydessä suoraan maahantuojaan.

Näitä juttuja kun on lukenut paljon niin tulee jostain syystä mieleen myös, että merkkikorjaamolla on merkitystä missä käy. Liekö työtilanne korjaamolla tai kuinka paljon asiakas on asioinut kyseissä paikassa vai jokin muu mystinen syy vaikuttimena? Sen verran erilaisia käytännöt on ja ei juuri logikkaa ole.

Tuosta omasta mistä aikasemmin mainitsin (130tkm vm.2011, kustannus 0â,¬) jäi mainitsematta myös se, että ostin kyseisen auton samaisesta pörhön liikkeestä muutaman kuukauden aikasemmin eli liikkeen takuu oli voimassa. Joka tapauksessa käsitykseni oli kuitenkin se, että kulut ei ollut mitään sen takia koska tyyppivika ja auto oli huollettu moitteettomasti.

Yks mikä tuli mieleen niin voisko auton ikä vaikuttaa vaikka mielestäni se on väärin? Eikös jossakin hommassa ollu, että takuuta on 7 vuotta tai jotain...saatan muistaa väärin tai sitten oli eri viasta kyse? Joku viisampi ehkä tietää.

lemmentalja

#5853
Lainaus käyttäjältä: heidi - 15.08.17 - klo:10:50
"Nainen huoltoliikkeessä, ei se kuitenkaan näistä mitään tajua ni sanotaan, että tää on ihan hyvä vastaantulo."  ::)

No, näiden edellä mainittujen tapausten perusteella näyttäisi, että sekä samanikäisiä (ensimmäinenä vastannut taisi olla tältä vuodelta) että enemmän ajettuja on mennyt 100% vastaantulolla. Ihmettelen nyt vaan sitä, että mikähän on se peruste, jolla mun pitäisi maksaa samasta hommasta 900 eur? Ymmärtääkseni kuitenkin täsmälleen sama kone ja täsmälleen sama (VAG-konsernin tunnustama tyyppi-)vika, joka ilmennyt vaan eri kohdassa auton elinkaarta.

Edit: 50 % vaataantulo on kuulemma täysin linjassa autoon ja sen historiaan nähden, eikä kuulemma muutu vaikka olisin yhteydessä suoraan maahantuojaan.

Tuo minunkin auto oli ostettu saman ketjun vaihtoautorivistä kuukausi aiemmin ja on täydellisellä merkkihuoltohistorialla. Tuon kaikki kulut menivät kyllä valmistajalle, eikä maahantuoja(=jälleenmyyjä)maksanut siitä penniäkään.

Toisaalta viimevuoden puolella tehtiin edelliseen biliasta ostettuun 1.4 tsi 122hp versioon sama remppa samassa paikassa eikä siitäkään tullut minulle, eikä bilialle kuluja. Tämä oli vielä huollettu pääosin pienkorjaamoilla. Ainoa edellytys vastaantuloon oli paperikopiot kaikista huolloista joista piti ilmetä käytetty moottoriöljy.

Kummassakaan näistä ei minua yritetty rahastaa ja asia hoitui erittäin mallikkaasti.

Edit:

Tuo jälkimmäinen oli siis vm 2010 ja kilometrejä ~90 tuhatta.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

sambolo

Taitaa volkkari keskittyä nyt päästöongelmiin ja sen aiheuttamiin imago-ongelmiin ???
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Tommi

Vw aiportissa tänään vaimo kävi tässä ilmais tarkastuksessa, 1.4tsi dsg vm 13 passat farmari 130t ajettu, caxa kone. ja löytöjähän tuli, täristää liikkeelle lähdöissä, dsg monilevykytkin vaihto 1900â,¬ oma vastuuta 700â,¬. Jakoketju toleranssien ulkopuolella, vaihto 1800â,¬ koko maksu itelle syy,: huoltohistoriassa yli 10% ylitys öljynvaihtovälillä jonka takia valmistajan vastaantuloa ei käytettävissä.
Ostettiin auto 3 kk sitten toyota itäkeskuksesta niiden kanssa nyt vääntöä, suostuvat maksamaan puolet jakoketjun vaihdosta mutta huolto tehtäisiin skodahuollossa metroautossa, dsg ongelmista eivät suostu maksamaan mitään. Saapa nähä miten etenee, suostutaanko vai ei, mutta yhteydessä ollaan ainakin kuluttajaasiamieheen. Vinkit olis nyt ihan paikallaan kiitos.

heidi

Oman autoni osalta on hieman sellainen olo, että mua yritettiin vedättää. Pyysin siis toisen asian yhteydessä VW Center Airportissa, että onnistuisiko samalla tarkistaa ketjun kunto, kun niissä on tuossa 1,4 litran koneessa ollut ongelmia. Juhannuksen tienoilla huoltomies ei havainnut äänessä syytä huoleen, mutta hänen mukaansa ketju on mahdollista mitata merkkihuollossa.

VW Center Airportissa huoltoneuvoja ilmoitti minulle, että ainoastaan mekaaninen tarkistus on mahdollinen ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että kone avataan, jolloin osat vaihdetaan, oli jatkoketju venynyt tai ei. Tästä 1800 eur remontista maahantuoja tulee vastaan 50 %. Pyysin myös erittelyä, mistä osista yms hinta koostuu, mutta sain vain yleisluontoisen "osat 800 eur ja työ 1000 eur" vastauksen.

Soittelin kahteen muuhun merkkihuoltoon sekä kahteen pienempään huoltoliikkeeseen ja vastaus oli kaikissa sama: tarkastus on tunnin homma eikä venymätöntä jakoketjua kannata lähteä uusimaan, etenkin kun auto ei päästä sitä tunnettua rallatusääntäkään.

Hain autoni viime viikolla Airportista ja kun kysyivät, varataanko uusi aika, vastasin, että ei, vaan vien autoni toiseen merkkihuoltoon, missä ketjun venymä voidaan tarkastaa. Huoltoneuvoja kertoi, että no joo, voi sen toki tarkastaa, mutta ketju voi siinä operaatiossa venyä. Soittelin vielä toiseen merkkihuoltoon, jossa huoltoneuvoja on vaikuttanut oikein rehdiltä ja jämptiltä tyypiltä, ja hänen mukaansa ketju voi venyä tarkastuksessa, mutta ketjun täytyy silloin olla todella löysä = näkee silmämääräisestikin, ettei tarkastusta kannata tehdä.

Sen lisäksi, että juhannuksena huoltomies on sanonut, ettei auto rallata, niin autoa on käynyt kuulostelemassa kaksi autoista enemmän ymmärtävää ystävääni, jotka molemmat tietävät, miltä venynyt jakoketju kuulostaa. Molempien mielestä autoni kuulostaa normaalilta.

Niin ja se syy, miksi Airportissa olisi haluttu tehdä koko jakoketjuremppa ilman selkeää venymisdiagnoosia? Auton ikä ja käyntiääni (joka siis monen kuuntelun jälkeen vaikuttaisi normaalilta..).

Itse en ko. liikkeessä enää asioi.

kt

Lainaus käyttäjältä: Tommi - 21.08.17 - klo:17:00
Vw aiportissa tänään vaimo kävi tässä ilmais tarkastuksessa, 1.4tsi dsg vm 13 passat farmari 130t ajettu, caxa kone. ja löytöjähän tuli, täristää liikkeelle lähdöissä, dsg monilevykytkin vaihto 1900â,¬ oma vastuuta 700â,¬. Jakoketju toleranssien ulkopuolella, vaihto 1800â,¬ koko maksu itelle syy,: huoltohistoriassa yli 10% ylitys öljynvaihtovälillä jonka takia valmistajan vastaantuloa ei käytettävissä.
Ostettiin auto 3 kk sitten toyota itäkeskuksesta niiden kanssa nyt vääntöä, suostuvat maksamaan puolet jakoketjun vaihdosta mutta huolto tehtäisiin skodahuollossa metroautossa, dsg ongelmista eivät suostu maksamaan mitään. Saapa nähä miten etenee, suostutaanko vai ei, mutta yhteydessä ollaan ainakin kuluttajaasiamieheen. Vinkit olis nyt ihan paikallaan kiitos.

Jos tuon ylimenneen öljynvaihdon jälkeen on kuitenkin saatu asianmukainen leima, että autolla on Ajoturva, niin siihen voi vedota, että auto silloin oli OK. Ei ajoturvaa voi antaa, jos on jo tuolloin ollut epäilyä ketjusta, ja että 2 vuoden päästä jakoketju menee ylipitkän öljynkäytön takia venyneeksi ja asiakkaalle maksuun kokonaan. ;D

^ Vedätykseltä alkaa vaikuttaa. Toisaalta yrittävät tuossa puhua ennakkoon itsensä kuiville. Siis sitten kun ketju katkeaa, niin kertovat, että sitähän me sanottiin jo silloin. Nyt ei ainakaan osallistuta mihinkään. :(
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Tommi

Dsg ongelma oli meillä jo tiedossa että se saattaa olla ravistuksen syy, nyt siihen saatiin vain varmuus. Jakoketjusta ei ollu mitään aavistusta että siinä olisi mitään vikaa, ei olla kuultu mitään ääniä tai muutakaan epäilyttävää.
3 kk sittenhän meille myytiin täydellisellä huoltohistorialla oleva auto joka ei nyt olekaan niin täydellinen, huollot on tehty jossain huollossa, (en viitsi laittaa huoltoliikken nimeä kun en tiedä minlälainen paja on kyseessä) mutta ei merkkihuollossa, huomenna täytyy olla sinne yhteydessä jos olisi heillä jotain papereita.
Itse kyllä vältän toyota itäkeskusta.
Vaimo sen sijaan oli tyytyväinen VWairporttiin,
meillä on ollu Vw omistuksessa yli10v, on kokemusta myös laakkosista ei niistä tän enempää.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Tommi - 21.08.17 - klo:17:00
Vw aiportissa tänään vaimo kävi tässä ilmais tarkastuksessa, 1.4tsi dsg vm 13 passat farmari 130t ajettu, caxa kone. ja löytöjähän tuli, täristää liikkeelle lähdöissä, dsg monilevykytkin vaihto 1900â,¬ oma vastuuta 700â,¬. Jakoketju toleranssien ulkopuolella, vaihto 1800â,¬ koko maksu itelle syy,: huoltohistoriassa yli 10% ylitys öljynvaihtovälillä jonka takia valmistajan vastaantuloa ei käytettävissä.
Ostettiin auto 3 kk sitten toyota itäkeskuksesta niiden kanssa nyt vääntöä, suostuvat maksamaan puolet jakoketjun vaihdosta mutta huolto tehtäisiin skodahuollossa metroautossa, dsg ongelmista eivät suostu maksamaan mitään. Saapa nähä miten etenee, suostutaanko vai ei, mutta yhteydessä ollaan ainakin kuluttajaasiamieheen. Vinkit olis nyt ihan paikallaan kiitos.

2009, wv golf, 70tkm. Tänä vuonna Käytettynä vw herttoniemestä ostettu ja kuukautta myöhemmin jälleenmyyjä maksoi 100% kytkinrempasta ja valmistaja 100% jakopäärempasta. Oli tosin huollettu aina ajallaan maahantuojalla.

Sinun tapauksessasi itse ainakin olisin tiukkana kustannusten jaosta.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Popo

Lainaus käyttäjältä: heidi - 21.08.17 - klo:17:17
Oman autoni osalta on hieman sellainen olo, että mua yritettiin vedättää. Pyysin siis toisen asian yhteydessä VW Center Airportissa, että onnistuisiko samalla tarkistaa ketjun kunto, kun niissä on tuossa 1,4 litran koneessa ollut ongelmia. Juhannuksen tienoilla huoltomies ei havainnut äänessä syytä huoleen, mutta hänen mukaansa ketju on mahdollista mitata merkkihuollossa.

VW Center Airportissa huoltoneuvoja ilmoitti minulle, että ainoastaan mekaaninen tarkistus on mahdollinen ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että kone avataan, jolloin osat vaihdetaan, oli jatkoketju venynyt tai ei. Tästä 1800 eur remontista maahantuoja tulee vastaan 50 %. Pyysin myös erittelyä, mistä osista yms hinta koostuu, mutta sain vain yleisluontoisen "osat 800 eur ja työ 1000 eur" vastauksen.

Soittelin kahteen muuhun merkkihuoltoon sekä kahteen pienempään huoltoliikkeeseen ja vastaus oli kaikissa sama: tarkastus on tunnin homma eikä venymätöntä jakoketjua kannata lähteä uusimaan, etenkin kun auto ei päästä sitä tunnettua rallatusääntäkään.

Hain autoni viime viikolla Airportista ja kun kysyivät, varataanko uusi aika, vastasin, että ei, vaan vien autoni toiseen merkkihuoltoon, missä ketjun venymä voidaan tarkastaa. Huoltoneuvoja kertoi, että no joo, voi sen toki tarkastaa, mutta ketju voi siinä operaatiossa venyä. Soittelin vielä toiseen merkkihuoltoon, jossa huoltoneuvoja on vaikuttanut oikein rehdiltä ja jämptiltä tyypiltä, ja hänen mukaansa ketju voi venyä tarkastuksessa, mutta ketjun täytyy silloin olla todella löysä = näkee silmämääräisestikin, ettei tarkastusta kannata tehdä.

Sen lisäksi, että juhannuksena huoltomies on sanonut, ettei auto rallata, niin autoa on käynyt kuulostelemassa kaksi autoista enemmän ymmärtävää ystävääni, jotka molemmat tietävät, miltä venynyt jakoketju kuulostaa. Molempien mielestä autoni kuulostaa normaalilta.

Niin ja se syy, miksi Airportissa olisi haluttu tehdä koko jakoketjuremppa ilman selkeää venymisdiagnoosia? Auton ikä ja käyntiääni (joka siis monen kuuntelun jälkeen vaikuttaisi normaalilta..).

Itse en ko. liikkeessä enää asioi.

Tuo väite ketjun pakollisesta vaihdosta "mekaanisen tarkastuksen" yhteydessä tapahtuvan ketjun venymisen vuoksi on hyvin outo, kun muistaa, että VW-Autolla on ollut ketjun venymisen tarkastukseen liittyvä kampanja, jossa HE ovat kutsuneet asiassa epävarmoja käyttäjiä maksuttomaan tarkastukseen. En muista (enkä jaksa selata taaksepäin), että tässä keskustelussa olisi mainittu Volkkari-Marmorin maininneen tuollaisesta riskistä, eikä ainakaan "pakko-vaihdosta".

Oma auto on 1.2 TSI, mutta mitään tällaista ei minulle Vehossa mainittu, ketju mitattiin takuuaikana käynnistysääni-epäilyn perusteella ja se siitä. Käsitin homman hyvinkin yksinkertaiseksi, kuten on yksinkertainen rakenteeltaan koko 1.2 TSI mottori...

heidin tapaus on esimerkki, miten jälkimarkkinointia ei pidä hoitaa, ellei nimenomaan halua asiakkaista eroon. Toivottavasti uusien kauppa käy jatkossakin ja autot vaihtuvat max kolmen vuoden välein, niin meistä vanhoilla räyskillä ajavista ei tarvitse välittää, kunhan tekee "ohittamattomia tarjouksia", jos käyvät tiskillä...  ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

heidi

Jep jep. Ja minulle tosiaan ensin väitettiin, ettei jakoketjua VOI tarkistaa vaan on suoraan tehtävä tuo 1800 eur remppa riippumatta jakoketjun kunnosta (perusteet epämääräiset.) ja vielä patisteltiin sähköpostitse antamaan korjauslupa. Ja sitten, kun sanoin meneväni muualle jatkossa, tarkastus olisikin onnistunut, mutta taas väitettiin, että se tarkastus voi rikkoa auton. No, kuten mulle toisen liikkeen huoltoneuvoja totesi, "siinä voi kyllä käyttää maalaisjärkeä, ettei lähde testaamaan ketjua, joka näyttää selvästi venyneeltä". Hän selitti minulle toimenpiteen ja se kuulosti omaan korvaan melko yksinkertaiselta hommalta, joten senkin puolesta ihmetyttää, miten VW Centerissä tätä ei osata? Ja on muuten ihan varmaa, että tuttuni ovat kuulleet tästä tapahtuneesta.

Ensi maanantaina käyn mittauttamassa auton jakoketjun. Kuulemma 1.4 TSI Seat Leoniin ei ole tarvinut juuri ketjuja vaihdella, jos ei ole rallatellut aiemmin. Uusitaan sitten, jos mittaus sen uusimistarpeen osoittaa, mutta liikkeeksi valikoituu kyllä se, jossa mua on kohdeltu asiallisesti vedätyksen sijaan.

Popo

Lainaus käyttäjältä: heidi - 21.08.17 - klo:23:09
Ensi maanantaina käyn mittauttamassa auton jakoketjun. Kuulemma 1.4 TSI Seat Leoniin ei ole tarvinut juuri ketjuja vaihdella, jos ei ole rallatellut aiemmin. Uusitaan sitten, jos mittaus sen uusimistarpeen osoittaa, mutta liikkeeksi valikoituu kyllä se, jossa mua on kohdeltu asiallisesti vedätyksen sijaan.

"Vaihtamalla paranee", ainakin autoliike...   ;)

Omalta osaltani MetroAuton vaihtaminen kävi lopulta helposti, kun lopettivat koko Viikin toimipisteen. Mutta tuossa jakoketju-asiassa otin jo aiemmin yhteyttä Vehoon. Ihmisistähän palvelu on kiinni. MA Viikin lopettaessa toiselle toimijalle siirtynyt huollon työnjohtaja oli (vastoin työnantajansa valtavirtaa)ihan asiallinen jo MetroAutossa, vaikka pientä säätöä toki piti pienessä takuukorjauksessa olla, kun väärän oven muovilista on maalauksessa neljä viikkoa, mutta mokan toteamisen jälkeen oikea saadaankin maalaamon kautta kuudessa tunnissa kiinni autoon. Se että kaveri otti asiakseen hoitaa homman kerralla kuntoon sijaisauton kera ratkaisi sillä kertaa palvelukokemuksen laadun ja vein jopa auton kerran varsinaiseen huoltoonkin.

Mutta ei niitä jakoketjuja sattumalta vaihdella, vaan ihan ohjearvojen mukaan, jos aihetta on. Paitsi Airportissa...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

vwmies

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 21.08.17 - klo:22:01
2009, wv golf, 70tkm. Tänä vuonna Käytettynä vw herttoniemestä ostettu ja kuukautta myöhemmin jälleenmyyjä maksoi 100% kytkinrempasta ja valmistaja 100% jakopäärempasta. Oli tosin huollettu aina ajallaan maahantuojalla.

Sinun tapauksessasi itse ainakin olisin tiukkana kustannusten jaosta.

+1

Tuo on niin kovin wähän ajettu kun kestoiän pitää olla se min. 200tkm, eikä huoltohistoriaankaan voi vedota / torpata korjausvastuuta.  ;)
Yritetään pärjätä.

tet

Lainaus käyttäjältä: Tommi - 21.08.17 - klo:17:53
3 kk sittenhän meille myytiin täydellisellä huoltohistorialla oleva auto joka ei nyt olekaan niin täydellinen,

.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Mikey


tet

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 22.08.17 - klo:10:38
Autojenkin kohdalla 6 kk olettama on voimassa.

Aivan oikein, yritin korjata viestiäni mutta ketuiksi meni. Siis tietenkin 6 kk on virheolettama, eli ei muuta kuin myyjäliikkeeseen vaatimaan vikojen korjaamista. Viat ovat lain mukaan olleet autossa ostohetkellä, jos myyntihinnassa ei selkeästi ole huomioitu noita vikoja niiden pitäisi mennä silloin myyjän piikkiin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

multsi

Jos sitä autoa on markkinoittu toipotta-liikkeessä "täydellisellä huoltohistorialla" ja näin ei oikeasti olekkaan, niin lähtisin keskustelemaan tuosta. Tuo on tiedonantovirhe, joka olisi varmasti vaikuttanut ostopäätökseen ja auto jäänyt ostamatta(tai nyt ainakin väitetään näin). Jos esitteessä lukee täydellinen huoltokirja tms. Niin ostajan ei tarvitse kaivaa sitä hanskalokerosta ja varmistua asiasta. Myöhässä tehdyt huollot eivät oikeutta väittämään huoltohistoriaa täydelliseksi. Eivät ainakaan jos seuraukset ovat kuten nyt.

sambolo

Miksi ihmist vielä ostaa noita ketju tsi autoja, itse en ainakaan uskalla lotota ???
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

multsi

Yllättävän monella ei ole asiasta kaiken rummutuksenkaan jälkeen mitään tietoa kokemukseni mukaan.

Tommi

Laitas joku tiivistelmä, kaikesta rummutuksesta. Mikä vaihtoehto on tsi:lle jos haluaa bensakoneen ja automaatilla varustetun auton ja merkki vw? Laitan tietoa miten tässä korvaus asiassa käy, vielä ei mitään uutta.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 22.08.17 - klo:16:26
Miksi ihmist vielä ostaa noita ketju tsi autoja, itse en ainakaan uskalla lotota ???
Olipa turha kommentti, taidat olla autokauppias. Ostajan haukkuminen ei myyjää pelasta.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 22.08.17 - klo:16:26
Miksi ihmist vielä ostaa noita ketju tsi autoja, itse en ainakaan uskalla lotota ???
Olipa turha kommentti, taidat olla autokauppias. Ostajan haukkuminen ei myyjää pelasta.

Popo

Lainaus käyttäjältä: multsi - 22.08.17 - klo:17:55
Yllättävän monella ei ole asiasta kaiken rummutuksenkaan jälkeen mitään tietoa kokemukseni mukaan.

Mitä sillä tiedolla tai varmalla luulolla sitten kukin tekee. Minua eivät nämä "yleisesti kaikkien tiedoissa olevat faktat" hajoavista tsi-moottoreista ole muuta kuin häirinneet hyvän auton käytössä.Harva näiden autojen tekniikkaa tarkkaan tuntee, mutta ainahan voi muistuttaa, että "jos tänään toimii niin huomenna hajoo ja kalliiksi tulee" tms. ;)

Sitä hajoamista edelleen odotellessa. Toki en tälläkään autolla jää odottamaan, milloin neljän tonnin autoon pitää tehdä viiden tonnin.remontti, jos yhtään ennakoida osaan.

Se on kokonaan toinen juttu, että ihmiset ylittävät jo valmiiksi pitkät huoltovälit ja näitä autoja myydään "täydellisellä huoltokirjalla". Se että minun todella varman päälle omaan pitkäaikaisempaan käyttöön huollettu autoni niputettaisiin myynti-tilanteessa samaan pommi-luokkaan ei kyllä innosta lainkaan.Oli tsi tai ei.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

multsi

Rummutuksella tarkoitin, että muutama vuosi sitten ketjuongelmat tuotiin ihan yleiseen tietoon iltapäivä- ja autolehtiä lehtiä myöten. Siitä myös alkoi nämä ilmaiset tarkastuskampanjat ja vastaantulo ketjuongelmissa tuntui muuttuvan paremmiksi.

Itse kanssa jättäisin kauppaan ketjuvagit.

kramer

Lainaus käyttäjältä: multsi - 22.08.17 - klo:20:40
Rummutuksella tarkoitin, että muutama vuosi sitten ketjuongelmat tuotiin ihan yleiseen tietoon iltapäivä- ja autolehtiä lehtiä myöten. Siitä myös alkoi nämä ilmaiset tarkastuskampanjat ja vastaantulo ketjuongelmissa tuntui muuttuvan paremmiksi.

Itse kanssa jättäisin kauppaan ketjuvagit.

No sehän on jokaisen oma päätös. Itse olen tietoinen "ketjuongelmista", mutta eipä tosiaan paljon vaihtoehtoja jää mikäli tykkää kyseisestä autosta muuten. Itsellä homma toiminu kun ketju tarkistettiin ja vaihdettiin ilmaikseksi, niin en valita. Olen vain ollut tarkkana, että huoltokirja on todellakin aukoton. Toivotaan parasta, että homma toimii jatkossa ja sitä paitsi vikoja piisaa kyllä joka merkillä.

Popo

Lainaus käyttäjältä: kramer - 22.08.17 - klo:21:21
No sehän on jokaisen oma päätös. Itse olen tietoinen "ketjuongelmista", mutta eipä tosiaan paljon vaihtoehtoja jää mikäli tykkää kyseisestä autosta muuten. Itsellä homma toiminu kun ketju tarkistettiin ja vaihdettiin ilmaikseksi, niin en valita. Olen vain ollut tarkkana, että huoltokirja on todellakin aukoton. Toivotaan parasta, että homma toimii jatkossa ja sitä paitsi vikoja piisaa kyllä joka merkillä.

Näin. Toki auton ostopäätökseen olisi tullut nykyisen tiedon valossa (erittäin jälkiviisaasti) ylimääräinen mutka. Vaihtoehtoja ei kuitenkaan kovasti ollut ja minäkin olen ollut Octaviaan enemmän kuin tyytyväinen. Enemmän kuin itse auto huolestutti suomalainen "jälkimarkkininti", eli "artisti maksaa yksittäistapaukset, koska ei näissä ole vikoja ollut"-kulttuuri ja auton myyneen liikkkeen edesottamukset muissa yhteyksissä. Siksi hommasin ketjun tarkastuksen toisesta merkkihuollosta takuuajan lopussa. Tämän palstan asiantuntijat kyllä lupailivat, että toinen saman pituinen rupeama ajoa ja ketjun säätö on tapissa. No ei ole, vielä. Ehkä huomenna alkaa rohista viis sekkaa käynnistyksessä...  ;)

Oikeastaan Octavia piti vaihtaa neljän vuoden iässä, mutta näillä mennään ja talvirenkaita laitetaan uusiksi...  8)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: multsi - 22.08.17 - klo:20:40
Rummutuksella tarkoitin, että muutama vuosi sitten ketjuongelmat tuotiin ihan yleiseen tietoon iltapäivä- ja autolehtiä lehtiä myöten. Siitä myös alkoi nämä ilmaiset tarkastuskampanjat ja vastaantulo ketjuongelmissa tuntui muuttuvan paremmiksi.

Itse kanssa jättäisin kauppaan ketjuvagit.

Niin ja tänä päivänä sen ketjujakopään vaihto pienkorjaamolla maksaa muutaman satasen enemmän kuin hihnakoneeseen vastaavaa operaatio...

VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Popo

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 22.08.17 - klo:21:59
Niin ja tänä päivänä sen ketjujakopään vaihto pienkorjaamolla maksaa muutaman satasen enemmän kuin hihnakoneeseen vastaavaa operaatio...

Tämä. Tätä samaa vertailua kyselin aikanaan Veholla, kun auto oli mittauksessa. Eipä siinä merkkihuollossakaan järkyttävän isoa eroa ollut.

Aikanaan harmitti, kun 306 Pösöön oli hihnan vaihtoväli 4 vuotta/120 tkm. Neljän vuoden kohdalla mittarissa oli 40 tkm ja eikun kassan kautta. Tosin siinä autossa hajosi sellaisiakin osia, jotka eivät myöhemmin ajatellen olleet lainkaan normaalin kulumisen piikkiin, mutta oppirahat pitää maksaa...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 22.08.17 - klo:18:59
Olipa turha kommentti, taidat olla autokauppias. Ostajan haukkuminen ei myyjää pelasta.

En nyt sentään. Eikä tarkoitus haukkua ketään. Itseäkin nuo voimalähteet muuten kiinnostaisi mutta koska näitä tapauksia on niin paljon että liikkeet ja maahantuojat välttelee vastuuta ni en sellaista ikinä hommaa ihan pelkästään kannanottomielessä. Mutta totta on että vagilla ei oikein mitään luotettavaa bensakonetta ~2005-2013 ja harvalla kilpailijallakkaan paperilla niin hyviä koneita muilta ominaisuuksiltaan. Toimiessaan varmasti kelpo pelejä, miutta en ostais ellei olis koko ajan muutama kilo löysää autoremppaa varten. Eikä sekään että vaikkka valmistaja pitäisikin kiinni vastuustaan, itse tarvitsen autoa päivittäin eikä aikaa seisottaa sitä pajalla tai riidellä kustannuksista eri tahojen kanssa. Uudempia hihnamallisia uskaltaisin jo kokeilla :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy