TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ko - 28.07.17 - klo:16:33
Jåå å, ilmoittivat merkkihuollossa, että testeri näyttää jakoketjun vaihtoa. Passat vm. 2010 ja 91 000 km. Kaikki huollot tehty, mutta kaksi viimeisintä ei merkkiliikkeessä. Maahantuojan vastaantulo 0 %, koska auto haettu Ruotsista. Pitääkö tässä nyt ruveta tappelemaan Ruotsin maahantuoja kanssa vai mitä? Onhan se toisaalta ymmärrettävää, että auto ei ole Suomen konsernin vastuulla, mutta miten tässä pitäisi edetä? Kuitenkin alle 100 000 km ajettu niin eikös se pitäisi mennä 100 %:sti tehtaan piikkiin?

Ruotsi tai suoraan valmistaja. Onko Ruotsista ostettu liikkeestä?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

esko

Lainaus käyttäjältä: ko - 28.07.17 - klo:16:33
Jåå å, ilmoittivat merkkihuollossa, että testeri näyttää jakoketjun vaihtoa. Passat vm. 2010 ja 91 000 km. Kaikki huollot tehty, mutta kaksi viimeisintä ei merkkiliikkeessä. Maahantuojan vastaantulo 0 %, koska auto haettu Ruotsista. Pitääkö tässä nyt ruveta tappelemaan Ruotsin maahantuoja kanssa vai mitä? Onhan se toisaalta ymmärrettävää, että auto ei ole Suomen konsernin vastuulla, mutta miten tässä pitäisi edetä? Kuitenkin alle 100 000 km ajettu niin eikös se pitäisi mennä 100 %:sti tehtaan piikkiin?

Suomessa virallinen maahantuoja on aina kulloisenkin merkin edustaja. Valmistusviallisesta tuotteesta, joka on rinnakkaistuontia vastaa merkin virallinen maahantuoja. ( siis ellei joku muu ota vastuuta ennen sitä)

Näin kävi minulle 90-luvun lopulla, toin maahan moottoripyörän, johonka liittyviä asioita virallinen maahnatuoja ei suostunut hoitamaan. Lakimiehen avulla asia kuitenkin järjestyi ja maahantuoja hoiti asian kiitettävästi ja maksoi kaikki viulut.

Tällaisia tapauksia ovat esim. muuttotavarana tuodut autot, joiden kohdalla asia kuuluu viralliselle valtuutetulle maahantuojalle.
Maahantuoja saa korvaukset valmistajalta, eivät he mitään hyväntekeväisyyttä harjoita.
Itse sain aikanaan apua Autoliiton lakimieheltä.
VAG:n nokkaketjuongelmat on valmistaja tunnustanut jo ajat sitten tuotteessa oleviksi virheiksi ja ne korvannut.

Myyjä vastaa Suomessa myymistään tuotteista, mutta ellei myyjää Suomessa ole, virallinen maahantuoja vastaa.

En osaa sanoa, ottaako Ruotsin maahantuoja tai sikäläinen myyjäliike tuosta mitään vastuuta.


Popo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.17 - klo:17:16
Ruotsi tai suoraan valmistaja. Onko Ruotsista ostettu liikkeestä?

Ainakin maahantuoja hoitaa "diesel-huijauksen" päästökorjaukset. Tämän tiedän yhden Ruotsista yksityishenkilöltä käytettynä ja alun perin sinne Saksasta kulkeutuneen Passatin osalta hoituneen ilman ongelmia. Toki eri asia, edellyttänee sitä "hyväntahtoisuutta"...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

yason

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 27.07.17 - klo:16:56
Nykyisessä litraisessa on "ikuinen" jakopää. Se on hihna, eikä sille käsittääkseni ole vaihtoväliä. Eli vaihtaa sitten kun vesipumppu antautuu, vai olikohan sekin erikseen sähköinen, en muista. Kirjoittakoon ken faktat tietää.

Ensin ei osata tehdä ketjujakopäätä, ja sitten seuraava yritys on tämä? Tää "elinikäinen" tai "ikuinen" kun toimiikin aina niin hyvin näissä mekaanisissa komponenteissa. Vähän kuin ne ikuiset öljyt vaihdelaatikossakin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Popo - 28.07.17 - klo:19:43
Ainakin maahantuoja hoitaa "diesel-huijauksen" päästökorjaukset. Tämän tiedän yhden Ruotsista yksityishenkilöltä käytettynä ja alun perin sinne Saksasta kulkeutuneen Passatin osalta hoituneen ilman ongelmia. Toki eri asia, edellyttänee sitä "hyväntahtoisuutta"...

Tää diesel huijaus onkin vähän eri asia, mutta aina voi kokeilla Suomalaista maahantuojaa, mutta voivat olla nihkeitä ja haluttomia. Järjestyshän aina on A:Jälleenmyyjäliike B:Maahantuoja C:Valmistaja.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hesse

Eikö näitä ikuisia nokkahihnoja ole VW:llä ollut aikaisemminkin. Ainakin Continentalin sivu ei annan useille turbottomille moottoreille vaihtoväliä, vaan tarkastus 90 tkm kohdalla ja sen jälkeen 30 tkm välein. Maahantuojat ovat ilmeisesti sitten määritelleet näille jotain vaihtovälejä?

ko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.17 - klo:17:16
Ruotsi tai suoraan valmistaja. Onko Ruotsista ostettu liikkeestä?

Yksityiseltä ostettu Ruotsista. Soittelen maanantaina Suomen konsernin asiakaspalveluun ja kysyn miten menetellä.

Sinänsä jännä, että ensin kysyivät paikallisessa merkkiliikkeessä kuittia edellisen huollon öljymerkistä. Kuitti minulla olikin mukana, mutta yhtäkkiä kuitilla ei ollutkaan väliä, koska tuontiauto.

Yrittivät myös laskuttaa tuosta testerillä tehdystä jakoketjun tarkistuksesta vaikka olin ennakkoon varmistanut sähköpostilla, että tarkistus on ilmainen. Näin siis Mikkelissä ja liikkeenä Savilahden auto.

Volkkaripappa

#5827
No tuohan on vaan samasta liikkeestä ostavien ja samassa liikkeessä huollattavien asiakkaiden arvostamista. Me ollaan oltu kyseisen liikkeen asiakkaita 13 vuotta, eikä koskaan ole tarvinnut vääntää mistään asiasta, vaikka yhteen Golfiin jouduttiin vaihtamaan puolimoottori. Aina ovat asioihin paneutuneet ja palvelu on ollut täyden kympin arvoista. Itse asiassa tuo huollon asiakaspalvelu on meidät pitänyt vw asiakkaina. Tosin aina ollaan asioitu kasvotusten ei minkään sähköpostin kautta.

Eka Golf

Tuurilla ne sotalaivatkin seilaa?  8)
Tutulla ollut ainakin 5 Golfia, 3 viimeistä DSG-vaihteistolla, ei mitään ongelmia yhdessäkään.
Vaihtaa aina ennen kuin 100tkm täyttyy, viisautta vai ei?  8)

tet

Lainaus käyttäjältä: ko - 29.07.17 - klo:10:45
Sinänsä jännä, että ensin kysyivät paikallisessa merkkiliikkeessä kuittia edellisen huollon öljymerkistä. Kuitti minulla olikin mukana, mutta yhtäkkiä kuitilla ei ollutkaan väliä, koska tuontiauto.

Ei tuossa minusta mitään kovin kummallista ole. Lähtivät ehkä siitä olettamasta, että auto on Suomessa merkkiliikkeestä ostettu ja olet ensimmäinen omistaja. Tällöin lain mukaan virhevastuu ulottuu myös maahantuojaan, joten saisivat sieltä omansa pois jos korjaisivat sen. Kun sitten selvisi, että kyse on tuontiautosta, niin kiinnostus loppui koska lain mukaan heillä ei ole minkään sortin vastuuta asiasta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ko

#5830
Lainaus käyttäjältä: tet - 30.07.17 - klo:11:05
Ei tuossa minusta mitään kovin kummallista ole. Lähtivät ehkä siitä olettamasta, että auto on Suomessa merkkiliikkeestä ostettu ja olet ensimmäinen omistaja. Tällöin lain mukaan virhevastuu ulottuu myös maahantuojaan, joten saisivat sieltä omansa pois jos korjaisivat sen. Kun sitten selvisi, että kyse on tuontiautosta, niin kiinnostus loppui koska lain mukaan heillä ei ole minkään sortin vastuuta asiasta.

Liikkeessä oltiin jo ennen ketjun tarkistusta hyvin tietoisia siitä, että auto on tuontiauto, kun asiasta keskustelimma. Näkeväthän he vielä koneelta myös Ruotsissa tehdyt määräaikaishuollot. Meikäläiselle jäi vahvasti sellainen maku suuhun, että kokeilivat josko jantterilla ei kyseistä kuittia olisi, niin voisivat heti alkuun torpata minkäänlaiset tehtaan vastaantulot. Itse en ainakaan keksi mitään muuta loogista syytä.

Muistan myös lukeneeni, että kuluttajavirastossa on otettu kanta siihen, että ko. kuitin vaatiminen asiakkaalta tälläisessä tapauksessa on kohtuutonta. Onneksi nykyään saa kuitit sähköisenä.


J46

Tere kaikille, ensimmäinen postaus. Meidän talouteen kuuluva Golf GTI 2,0 tsi vm. 2010 106tkm meni jakopää vikakoodien perusteella muutama päivä sitten. Auto on aina huollatettu ajallaan mutta monimerkkiliikkeessä ja paikallisen vv-auton väki nosti kädet pystyyn samantien kysyessäni maahantuojan kantaa. Ei voi olla näin, että vain 100 tkm jälkeen joutuu maksamaan tuhansia euroja moottorirempasta, mikä johtuu ilmeisesti suunnitteluviasta. Missä menee maahantuojan vastuu?

Pahoittelen, jos asiaan löytyy jo vastaus joltain ketjun sivuista, ei ole aikaa lukea kaikkia läpi. Kiitos.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: J46 - 02.08.17 - klo:13:02
Tere kaikille, ensimmäinen postaus. Meidän talouteen kuuluva Golf GTI 2,0 tsi vm. 2010 106tkm meni jakopää vikakoodien perusteella muutama päivä sitten. Auto on aina huollatettu ajallaan mutta monimerkkiliikkeessä ja paikallisen vv-auton väki nosti kädet pystyyn samantien kysyessäni maahantuojan kantaa. Ei voi olla näin, että vain 100 tkm jälkeen joutuu maksamaan tuhansia euroja moottorirempasta, mikä johtuu ilmeisesti suunnitteluviasta. Missä menee maahantuojan vastuu?

Pahoittelen, jos asiaan löytyy jo vastaus joltain ketjun sivuista, ei ole aikaa lukea kaikkia läpi. Kiitos.

Jos auto on ostettu liikkeestä ja huollot tehty ajallaan eikä ole ylitetty yli 10%, niin yhteys auton myyneeseen liikkeeseen. Jakopään/moottorin tulee kestää vähintään 200tkm, mutta todennäköisesti joudut itse maksamaan osan tuosta remontista, koska auto tulee parempaan kuntoon, kuin 100tkm ajettuna.

Muuten neuvoja löytyy tuolta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31309.msg605068#msg605068
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

esko

Lainaus käyttäjältä: ko - 30.07.17 - klo:18:45
Liikkeessä oltiin jo ennen ketjun tarkistusta hyvin tietoisia siitä, että auto on tuontiauto, kun asiasta keskustelimma. Näkeväthän he vielä koneelta myös Ruotsissa tehdyt määräaikaishuollot. Meikäläiselle jäi vahvasti sellainen maku suuhun, että kokeilivat josko jantterilla ei kyseistä kuittia olisi, niin voisivat heti alkuun torpata minkäänlaiset tehtaan vastaantulot. Itse en ainakaan keksi mitään muuta loogista syytä.

Muistan myös lukeneeni, että kuluttajavirastossa on otettu kanta siihen, että ko. kuitin vaatiminen asiakkaalta tälläisessä tapauksessa on kohtuutonta. Onneksi nykyään saa kuitit sähköisenä.
Virhevastuu kantaa EU:ssa rajojen yli. Valmistaja on vastuussa ja valmistajan edustaja on merkin virallinen maahantuoja. Ei kannata antaa periksi, vaan pitää kiinni oikeuksistaan. Maahantuoja voi tosin kieroilla laittamalla remontin hinnan taivaisiin ja antamalla sitten esim. 50% vastaantulon jo autolla ajettujen kilometrien perusteella. Ainoa keino pitää jalkansa kuivilla on pysyä riskilaitteista kaukana. Se tosin tässä tapauksessa ei paljon auta.

Volkkaripappa

On  nämä autot parantuneet paljon Urho Kekkosen ajoista, silloin joutui 70 000km ajettuun Polski Fiatiin vaihtamaan jakoketjun, hammaspyörät ja laahaimen. Eikä kukaan kitissyt mistään vastaantulosta tai muista velvotteista maahantuojaa kotaan, asiat vaan olivat niin että liikkuvat osat kuluivat.

Tomppaa_

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 27.07.17 - klo:10:52
JAKOPÃ,,Ã,,NKETJUN KIRISTIMESSÃ,, JA KETJUN GEOMETRIASSA JA TÃ,,MÃ,, KOSKEE KAIKKIA VAG-konsernin KETJUJAKOPÃ,,ITÃ,,

Onko tämä suunnitteluvirhe korjattu myynnissä oleviin uusimpiin 1.8 TSI ja 2.0TSI -koneisiin vai onko kiristimen liikeradan korjauksen sijaan tehty purkkaviritysparannus?

Onko uusissa 1.8 ja 2.0TSI -koneissa vaihdettava nokkapyörä vai pitääkö koko tonnin maksava akseli vaihtaa?

Ei varsinaisesti ole muutettu muuta kuin laitettu tämä viimeisin "parannettu" ketju. Jakopää on muilta osin täysin sama kuin vanhemmissakin. Kaikki 1.8 ja 2.0 TSI koneet on kiinteillä nokkapyörillä jotka eivät ole siis vaihdettavissa.

Juu, on niitä ketjuongelmia myös muillakin.. Kia, BMW, MB jne. Erona on vain se että esimerkiksi Bemarilla vaihdetaan koko moottori mukisematta eikä käydä vedättämään asiakasta. Myönnetään vain että sorry, nyt tuli linjalta paskaa ja tuosta uutta konetta pellin alle  :D

tet

Lainaus käyttäjältä: Tomppaa_ - 07.08.17 - klo:07:42
Erona on vain se että esimerkiksi Bemarilla vaihdetaan koko moottori mukisematta eikä käydä vedättämään asiakasta. Myönnetään vain että sorry, nyt tuli linjalta paskaa ja tuosta uutta konetta pellin alle  :D

Paitsi jos se bemarin kone on pösön pellin alla. Silloin proseduuri on sama kuin vagilla, ketju vaihtoon ja artisti maksaa. Itsellä ei ole kokemusta, mutta siskolla on. Siitä meni lyhyen ajan sisällä ketjun lisäksi myös venttiilin jousi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.08.17 - klo:08:17
Paitsi jos se bemarin kone on pösön pellin alla. Silloin proseduuri on sama kuin vagilla, ketju vaihtoon ja artisti maksaa. Itsellä ei ole kokemusta, mutta siskolla on. Siitä meni lyhyen ajan sisällä ketjun lisäksi myös venttiilin jousi.

Saako kysyä mikä pata ja paljonko taulussa km ?  Kustannuksia ei hirveä. :o
Yritetään pärjätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Tomppaa_ - 07.08.17 - klo:07:42
Erona on vain se että esimerkiksi Bemarilla vaihdetaan koko moottori mukisematta eikä käydä vedättämään asiakasta. Myönnetään vain että sorry, nyt tuli linjalta paskaa ja tuosta uutta konetta pellin alle  :D

Onpa useampi tarina netin ihmeellisessä maailmassa missä asiat ei ole mennyt Bemarillakaan ihan noin. Joten kannattaa ne bemarilasit laskea hetkeksi silmiltä...

JA tuosta hehkutuksesta ei edes selviä kuka sen koko moottorin vaihdon maksoi A:Valmistaja B:Asiakas vai C: Valmistaja sekä asiakas .
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 07.08.17 - klo:09:19
Saako kysyä mikä pata ja paljonko taulussa km ?  Kustannuksia ei hirveä. :o

1.4-litrainen, tehoa en muista. Tai eihän se nyt varsinaisesti BMW:n kone ole, vaan joku yhteistyön hedelmä. Kilsoja oli venttiilinjousen katketessa noin 110 tkm, ei vastaantuloja. Kone oli avattu monimerkkikorjaamolla ja todettu vauriot, käsien pesun perusteena oli etteivät tiedä mitä koneelle on tehty monimerkkikorjaamolla ja siellä on varmasti venttiilin jousi rikottu, joten ei korvauksia siitä. Ihan muuten vaan se auto tietenkin päätti sammahtaa hirveän savun saattelemana tien varteen, ja vasta konetta avatessa hajosi. ;D

Ketjun venymä taas kuulemma oli luonnollista, kuluva osa ja venyy luonnostaan. ::) Onneksi ketjun venymän takia ei ehtinyt kone vaurioitua, vaan venymä havaittiin venttiilirempan yhteydessä. Ei jaksanut omistaja tapella kauaa vastaan, merkki vaihtui.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Tomppaa_ - 07.08.17 - klo:07:42
Erona on vain se että esimerkiksi Bemarilla vaihdetaan koko moottori mukisematta eikä käydä vedättämään asiakasta. Myönnetään vain että sorry, nyt tuli linjalta paskaa ja tuosta uutta konetta pellin alle  :D

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.08.17 - klo:09:54
Onpa useampi tarina netin ihmeellisessä maailmassa missä asiat ei ole mennyt Bemarillakaan ihan noin. Joten kannattaa ne bemarilasit laskea hetkeksi silmiltä...

JA tuosta hehkutuksesta ei edes selviä kuka sen koko moottorin vaihdon maksoi A:Valmistaja B:Asiakas vai C: Valmistaja sekä asiakas .

Sitten käytäntö aikuisten oikeasti:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=3622

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/

Jakoketju
Tiivistelmiä kuluttajariitalautakunnan suosituksista, jotka käsittelevät kuluttajien autoista tekemiä valituksia.


Jakoketjuista yleensä
Jakoketju on ns. huoltovapaa osa eli sen pitäisi kestää koko auton oletettavissa oleva käyttöikä. Jakoketju toimii voitelujärjestelmän öljynpaineella. Kuluttajan vastuulla on kuitenkin huolehtia, että auton öljyt tarkastetaan säännöllisesti.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Blueroan

1.4 TSI Seat Leon (vm 2009, 113 tkm), jakoketju venynyt ja vaihto edessä tutun autossa. VW Center Airport ilmoitti huollon hinnaksi 1800â,¬ josta asiakkaalle puolet maksettavaksi. Minkälaisia hintoja näistä remonteista on maksettu ja paljonko on jäänyt asiakkaan tappioksi? Auto ei ole ensimmäisellä omistajalla.
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

heidi

Lainaus käyttäjältä: Blueroan - 14.08.17 - klo:19:43
1.4 TSI Seat Leon (vm 2009, 113 tkm), jakoketju venynyt ja vaihto edessä tutun autossa. VW Center Airport ilmoitti huollon hinnaksi 1800â,¬ josta asiakkaalle puolet maksettavaksi. Minkälaisia hintoja näistä remonteista on maksettu ja paljonko on jäänyt asiakkaan tappioksi? Auto ei ole ensimmäisellä omistajalla.
Nyt kun vihdoin pääsin itsekin rekisteröitymään, niin tosiaan lisättäköön tuohon, että mulla on myös ko. merkkihuollosta mustaa valkoisella siitä, että auton huoltohistoria on tarkistettu ja on täysin kunnossa. Pyysin erittelyä kirjallisesti, mistä tuo arvioitu 1800 euroa koostuu ja vastaus oli "800 eur osista ja 1000 eur työstä".

Epäonnen auto odottelee tällä hetkellä uutta ABS-boksia VW Center Airportin pihassa - vein auton sinne VV-Auto Groupilta tulleen kirjeen vuoksi ilmaiseen tarkastukseen toisen asian tiimoilta ja vasta ABS:n jo hajottua minulle kerrottiin, että tässä 30-60 min työssä saattaa olla tällainen seuraamus. Mukava yllätys. Ja kun auto jäi sinne pidemmäksi aikaa, niin kysäisin, onnistuisiko ketjun tarkastus samalla. Kuulemma onnistuu vain mekaaninen tarkastus ja silloinkin suoraan uusivat ketjun -> 1800 eur. Epäily ketjun venymisestä perustuu kuulemma "auton ikään ja käyntiääneen".

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Blueroan - 14.08.17 - klo:19:43
1.4 TSI Seat Leon (vm 2009, 113 tkm), jakoketju venynyt ja vaihto edessä tutun autossa. VW Center Airport ilmoitti huollon hinnaksi 1800â,¬ josta asiakkaalle puolet maksettavaksi. Minkälaisia hintoja näistä remonteista on maksettu ja paljonko on jäänyt asiakkaan tappioksi? Auto ei ole ensimmäisellä omistajalla.

Vw Golf
vm 2009
70tkm.
1.4tsi/ 118kw

Airportissa tehtiin ja kustannus minulle oli 0â,¬. En ole ensimmäinen omistaja, kaikki huollot on tehty maahantuojalla.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

kramer

VW passat 1.4tsi vm.2011 n.130tkm

Pörhöllä kustannus 0 euroa ketjunvaihdosta.

massimo

vw golf, vm 2011

Kaksi kertaa ketju vaihdettu: 32000 ja 127000 tkm.
Omat kustannukset 0 euroa.
AUDI Q3
VW GOLF MK 7
VW POLO mk 5

Waiski

 Vw golf plus 1.4Tsi Caxa vm-09, kaksi kertaa jakoketju vaihdettu -11 45tkm ja -2015 135tkm kustannukset 0â,¬ Huollot tehty merkkiliikkeessä. Nyt 177tkm mittarissa, jännittää, mutta pahuksen hyvä auto vieläkin ajella.

Popo

Olisiko VW-Auton "ketju-kamppis" ohi ja taas mennään "yksittäistapauksiin"? Jos näin, niin aika alkeellista jälkimarkkinointia ja virhevastuun hoitoa... :(
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

heidi

#5848
Lainaus käyttäjältä: Popo - 15.08.17 - klo:10:39
Olisiko VW-Auton "ketju-kamppis" ohi ja taas mennään "yksittäistapauksiin"? Jos näin, niin aika alkeellista jälkimarkkinointia ja virhevastuun hoitoa... :(

"Nainen huoltoliikkeessä, ei se kuitenkaan näistä mitään tajua ni sanotaan, että tää on ihan hyvä vastaantulo."  ::)

No, näiden edellä mainittujen tapausten perusteella näyttäisi, että sekä samanikäisiä (ensimmäinenä vastannut taisi olla tältä vuodelta) että enemmän ajettuja on mennyt 100% vastaantulolla. Ihmettelen nyt vaan sitä, että mikähän on se peruste, jolla mun pitäisi maksaa samasta hommasta 900 eur? Ymmärtääkseni kuitenkin täsmälleen sama kone ja täsmälleen sama (VAG-konsernin tunnustama tyyppi-)vika, joka ilmennyt vaan eri kohdassa auton elinkaarta.

Edit: 50 % vaataantulo on kuulemma täysin linjassa autoon ja sen historiaan nähden, eikä kuulemma muutu vaikka olisin yhteydessä suoraan maahantuojaan.

Popo

Kuluttajaneuvontaan kannattaa olla yhteydessä. Toivottavasti ei sentään tarvitse Kuluttajariitalautakuntaan kirjelmöidä näinkin selvässä asiassa.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy