TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 25.04.17 - klo:20:42
Eikös siihen aikaan autoissa ollut järkiään öljynvaihtoväli luokkaa max. 5000km?
Niin se oli. Oli yhtä juhlaa kun ostin 1985 vuoden vanhan Honda Preluden jossa oli öljynvaihtoväli 12 000/1v.

Makkke

Nonniih! Kävi itselle juuri semmonen pahin mahdollinen niin "varmaan" ostokseen kun vaan voi. Moottoritiellä ulkomaan lomalle lähdössä ja napsahti 1.8Tsi 2010vm koneesta jakoketju poikki. 161tkm mittarissa, "vahvistettu" ketju vaihdettu 15tkm sitten (146tkm kohilla, 2015 marraskuussa). Alakerta kuulemma pyörii, mutta yläkerta ei ja vaihtomoottoria ei suomesta löydy.. Uusi moottori töineen 8000e.

Ifin kuntoturva oli hommattuna, ja 3kk kerkesi auto minulla olemaan ennen leviämistä. Ifin kuntoturva kun korvaa 60% auton arvoon asti ja siitä ylös niin lunariin menisi. Ketju ei millään tavalla varotellut, ei rallatuksia eikä muuta. Tässä viikonlopun joutuu jännittelemään ja maanantaina puhelin laulamaan uusiks. Korjaamolle missä ketju vaihdettu niin on soiteltu ja juttelee kollegoidensa kanssa kuulemma asiasta.. Tästä varmaan kehittyy vielä aikamoinen soppa, että kuka maksaa ja mitä maksaa  >:(

VAGNeverAgain

Lainaus käyttäjältä: Makkke - 12.05.17 - klo:15:05
Nonniih! Kävi itselle juuri semmonen pahin mahdollinen niin "varmaan" ostokseen kun vaan voi. Moottoritiellä ulkomaan lomalle lähdössä ja napsahti 1.8Tsi 2010vm koneesta jakoketju poikki. 161tkm mittarissa, "vahvistettu" ketju vaihdettu 15tkm sitten (146tkm kohilla, 2015 marraskuussa). Alakerta kuulemma pyörii, mutta yläkerta ei ja vaihtomoottoria ei suomesta löydy.. Uusi moottori töineen 8000e.

Ifin kuntoturva oli hommattuna, ja 3kk kerkesi auto minulla olemaan ennen leviämistä. Ifin kuntoturva kun korvaa 60% auton arvoon asti ja siitä ylös niin lunariin menisi. Ketju ei millään tavalla varotellut, ei rallatuksia eikä muuta. Tässä viikonlopun joutuu jännittelemään ja maanantaina puhelin laulamaan uusiks. Korjaamolle missä ketju vaihdettu niin on soiteltu ja juttelee kollegoidensa kanssa kuulemma asiasta.. Tästä varmaan kehittyy vielä aikamoinen soppa, että kuka maksaa ja mitä maksaa  >:(

Et sitten lukenut näitä palstoja ennen auton ostoa. No, kuntoturvan sentään otit. Se varmaan lohduttaa vähäsen. Itse pääsin onneksi eroon 1.8 TSI Skodasta vuoden vaihteessa. Sillä oli ajettu 60 tkm ja vain kerran vaihdettu DSG-mekatroniikka. Hyvää viikonloppua!

icemii

Öljynvaihtoväli on sama kuin automaatin vaihteistoöljynvaihto tai sen olemattomuus, että jos joku valmistaja pitää puolet lyhyempää vaihtoväliä niin suuri (autoista tietämätön) yleisö pitää tätä merkkiä huonompana. Näin kaikilla on nämä ylipitkät vaihtovälit ::)

baleno

Lainaus käyttäjältä: Makkke - 12.05.17 - klo:15:05
Nonniih! Kävi itselle juuri semmonen pahin mahdollinen niin "varmaan" ostokseen kun vaan voi. Moottoritiellä ulkomaan lomalle lähdössä ja napsahti 1.8Tsi 2010vm koneesta jakoketju poikki. 161tkm mittarissa, "vahvistettu" ketju vaihdettu 15tkm sitten (146tkm kohilla, 2015 marraskuussa). Alakerta kuulemma pyörii, mutta yläkerta ei ja vaihtomoottoria ei suomesta löydy.. Uusi moottori töineen 8000e.

Ifin kuntoturva oli hommattuna, ja 3kk kerkesi auto minulla olemaan ennen leviämistä. Ifin kuntoturva kun korvaa 60% auton arvoon asti ja siitä ylös niin lunariin menisi. Ketju ei millään tavalla varotellut, ei rallatuksia eikä muuta. Tässä viikonlopun joutuu jännittelemään ja maanantaina puhelin laulamaan uusiks. Korjaamolle missä ketju vaihdettu niin on soiteltu ja juttelee kollegoidensa kanssa kuulemma asiasta.. Tästä varmaan kehittyy vielä aikamoinen soppa, että kuka maksaa ja mitä maksaa  >:(
Volkkari on taas ottanu "löysät pois" ketjujen hinnasta(laadusta) kun päästövalehtelu tuli niin kalliiksi.
Citroen C5 2.0i 2006

Zego

Lainaus käyttäjältä: icemii - 12.05.17 - klo:15:22
Öljynvaihtoväli on sama kuin automaatin vaihteistoöljynvaihto tai sen olemattomuus, että jos joku valmistaja pitää puolet lyhyempää vaihtoväliä niin suuri (autoista tietämätön) yleisö pitää tätä merkkiä huonompana. Näin kaikilla on nämä ylipitkät vaihtovälit ::)
Kuka tässä nyt oikeasti on se tietämätön?  ::)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Makkke - 12.05.17 - klo:15:05
Nonniih! Kävi itselle juuri semmonen pahin mahdollinen niin "varmaan" ostokseen kun vaan voi. Moottoritiellä ulkomaan lomalle lähdössä ja napsahti 1.8Tsi 2010vm koneesta jakoketju poikki. 161tkm mittarissa, "vahvistettu" ketju vaihdettu 15tkm sitten (146tkm kohilla, 2015 marraskuussa). Alakerta kuulemma pyörii, mutta yläkerta ei ja vaihtomoottoria ei suomesta löydy.. Uusi moottori töineen 8000e.

Ifin kuntoturva oli hommattuna, ja 3kk kerkesi auto minulla olemaan ennen leviämistä. Ifin kuntoturva kun korvaa 60% auton arvoon asti ja siitä ylös niin lunariin menisi. Ketju ei millään tavalla varotellut, ei rallatuksia eikä muuta. Tässä viikonlopun joutuu jännittelemään ja maanantaina puhelin laulamaan uusiks. Korjaamolle missä ketju vaihdettu niin on soiteltu ja juttelee kollegoidensa kanssa kuulemma asiasta.. Tästä varmaan kehittyy vielä aikamoinen soppa, että kuka maksaa ja mitä maksaa  >:(

Jos marmorilla vaihdettu ketju ja porsii puolitoista vuotta ja 15tkm myöhemmin, niin en kyllä purematta tuota nielisi. Toteaisin, että maksakaa kaikki tai vähintää tuon kuntoturvan ylittämä osuus. Uskomatonta paskaa kyllä nämä vag-konsernin ketjut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TTO

Lainaus käyttäjältä: baleno - 12.05.17 - klo:17:08
Volkkari on taas ottanu "löysät pois" ketjujen hinnasta(laadusta) kun päästövalehtelu tuli niin kalliiksi.

Meinaatko, että VW on muuttanut ketjujaan 2 kk:n aikana siitä, kun ensimmäiset huomiot dieselgatesta tapahtuivat USA:ssa? Nopeaa on konsernin toiminta. Vai oliko tämä sittenkin Esson baarista kuultua?

baleno

Perustuu lisääntyviin todisteisiin heikkenevästä laadusta, kun "vahvistettu" ketju kestää 15tkm.
Varmasti tiesivät tulevasta ennenkuin tiedot dieselgatesta julkaistiin.

Eipä silti, katkesi minullakin kerran jakoketju 104 pökötistä. Oli liitin pettäny.
Romikselta kävin käytetyn liittimen ja taas mentiin.
Citroen C5 2.0i 2006

Makkke

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.05.17 - klo:17:12
Jos marmorilla vaihdettu ketju ja porsii puolitoista vuotta ja 15tkm myöhemmin, niin en kyllä purematta tuota nielisi. Toteaisin, että maksakaa kaikki tai vähintää tuon kuntoturvan ylittämä osuus. Uskomatonta paskaa kyllä nämä vag-konsernin ketjut.
Ei ollu Skoodan omassa liikkeessä, mutta korjaamolla jossa jälleenmyyvät Volvoa,Rellua,Nissania ja Daciaa eli ei ihan mikään pikkupaja. Soittelin sinne päin illasta uusiks, niin sanoi että on vuoden takuu kuulemma työllä vaan. Onneksi on jo kuulemma kysellyt siltä varaosan jälleenmyyjältä mistä niille ne tulee, että miten ne korvailee, mutta eiköhän sieläkin nyt vuoden takuu sattumoisin ole  ::) Noh ensviikon alussa selviää varmasti ifin tuomio, mutta eivät millään auton arvoksi varmaan saa 13,500e jolloin se 8000e olisi 59% auton arvosta..

Onkohan tässä nyt sitten ollut asennusvirhe vai huono ketju, vai tietääkö sitä sitten ollenkaan?
Vähän mietityttää tuokin, että miten Ifi suostuisi jos kahteen pekkaan maksaavat.. Myös mitä kuluttajasuojasta luin tapauksista niin ollut semmosia, että kun nyt sen tuliterän moottorin saan niin joudun silti maksamaan jopa joitakin tonneja, koska auton arvo nousee moottorin vaihdolla.

VagNeverAgain, Olin lukenut ja tietoinen. Sattui olemaan sopivan hintainen, sporttinen farmari ja osui kaikki itselle/vaimolle tärkeät kriteerit nappiin. Ajattelin myös, että kun nyt on nämä tyyppiviat korjattu niin tulisi pitempi aikainen auto meille. Ei todellakaan käynyt mielessä, että tämä vahvistettu ketju voisi 1.5v/15tkm jälkeen napsahtaa poikki, vaikka miten alkuperäisessä ketjussa on tuota vikaa ollut.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Makkke - 12.05.17 - klo:22:28
Ei ollu Skoodan omassa liikkeessä, mutta korjaamolla jossa jälleenmyyvät Volvoa,Rellua,Nissania ja Daciaa eli ei ihan mikään pikkupaja. Soittelin sinne päin illasta uusiks, niin sanoi että on vuoden takuu kuulemma työllä vaan. Onneksi on jo kuulemma kysellyt siltä varaosan jälleenmyyjältä mistä niille ne tulee, että miten ne korvailee, mutta eiköhän sieläkin nyt vuoden takuu sattumoisin ole  ::) Noh ensviikon alussa selviää varmasti ifin tuomio, mutta eivät millään auton arvoksi varmaan saa 13,500e jolloin se 8000e olisi 59% auton arvosta..

Onkohan tässä nyt sitten ollut asennusvirhe vai huono ketju, vai tietääkö sitä sitten ollenkaan?
Vähän mietityttää tuokin, että miten Ifi suostuisi jos kahteen pekkaan maksaavat.. Myös mitä kuluttajasuojasta luin tapauksista niin ollut semmosia, että kun nyt sen tuliterän moottorin saan niin joudun silti maksamaan jopa joitakin tonneja, koska auton arvo nousee moottorin vaihdolla.

VagNeverAgain, Olin lukenut ja tietoinen. Sattui olemaan sopivan hintainen, sporttinen farmari ja osui kaikki itselle/vaimolle tärkeät kriteerit nappiin. Ajattelin myös, että kun nyt on nämä tyyppiviat korjattu niin tulisi pitempi aikainen auto meille. Ei todellakaan käynyt mielessä, että tämä vahvistettu ketju voisi 1.5v/15tkm jälkeen napsahtaa poikki, vaikka miten alkuperäisessä ketjussa on tuota vikaa ollut.

Jos ketju on kestänyt 15tkm ja puolitoista vuotta, niin turha selittää millään vuoden takuulla, koska virhevastuu on pidempi. Kyllä jakoketjun pitää kestää pidempään, jos se on oikeanlainen ja asennettu oikein.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

baleno

Renaultkin käyttää saman tyyppisiä jakoketjuja uusissa moottoreissaan mutta en ole kuullut ongelmista. Renault on siis tilannu valmistajalta laatua- vokkelo on pihdannu valmistuskuluista viimeiseen asti.
Kuka sitten tietää mistä korjauksessa käytettävät ketjut tulee? Onko ne vielä huonompia kuin valmistajan alkuperäislaatu?
Citroen C5 2.0i 2006

VAGNeverAgain

Eikös ne siirtyneet näiden ongelmien takia takaisin jakohihnoihin?

baleno

Ymmärtääkseni vokkelo siirtyi jakohihnoihin maineen menettämisen takia, ei siksi etteikö kunnon kettinkiä saisi vielä jos maksaa.
Citroen C5 2.0i 2006

VAGNeverAgain

Volkkarin tehtailta tulee liikaa maanantaikappaleita. Ehkä ne tekee autoja vain maanantaisin, ja sit viel tiistaina muutaman. Loppuviikon ne fiksailee yms.

SNG

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.05.17 - klo:22:36
Jos ketju on kestänyt 15tkm ja puolitoista vuotta, niin turha selittää millään vuoden takuulla, koska virhevastuu on pidempi. Kyllä jakoketjun pitää kestää pidempään, jos se on oikeanlainen ja asennettu oikein.

+1

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 12.05.17 - klo:23:26
Volkkarin tehtailta tulee liikaa maanantaikappaleita. Ehkä ne tekee autoja vain maanantaisin, ja sit viel tiistaina muutaman. Loppuviikon ne fiksailee yms.

+1

Lainaus käyttäjältä: baleno - 12.05.17 - klo:23:21
Ymmärtääkseni vokkelo siirtyi jakohihnoihin maineen menettämisen takia, ei siksi etteikö kunnon kettinkiä saisi vielä jos maksaa.

+1

VMP!

baleno

Relluun peilaten, volkkarikin vois ostaa heti kunnon ketjut tsi- moottoreihin ja kaikki oltas onnellisia, paitsi minä kun mun rellu on hihnalla ja huonossa maineessa, vvt-pyöräkin menee uusiksi.
Citroen C5 2.0i 2006

VAGNeverAgain

Lainaus käyttäjältä: baleno - 13.05.17 - klo:00:00
Relluun peilaten, volkkarikin vois ostaa heti kunnon ketjut tsi- moottoreihin ja kaikki oltas onnellisia, paitsi minä kun mun rellu on hihnalla ja huonossa maineessa, vvt-pyöräkin menee uusiksi.

Ole onnellinen ettei sulla oo sentään VAG-romua riesana. Mäkin ottaisin mieluummin 4-vetoisen Dacian kuin 1.0 litraisen nuhapumppu DSG-TSI:n sähköisesti esiintaittuvalla peräkoukulla.

baleno

Ei oo ittellä vag-romuja. Mutta entä ne tutut jotka pyytää apua niiden takia. Ja  asennustausta on mutta kun eläkkeellä niin ei jaksa kylkeä kääntää. Eikä näistä romuista oo muutenkaan mitään tietoa.
Citroen C5 2.0i 2006

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: baleno - 13.05.17 - klo:00:28
Ei oo ittellä vag-romuja. Mutta entä ne tutut jotka pyytää apua niiden takia. Ja  asennustausta on mutta kun eläkkeellä niin ei jaksa kylkeä kääntää. Eikä näistä romuista oo muutenkaan mitään tietoa.

Sanoo kaveri, joka ajelee vikatilastojen perän pitäjällä vuodesta toiseen  ;D. Vag:t on hyviä, KUN ne toimii.

https://www.a-katsastus.fi/vikatilasto
Sija: 71 RENAULT LAGUNA 46,90% (Pomppaa katsastuksesta)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jt

Hetkonen, siis tässä tapauksessa 1.8TSI:n monimerkkikorjaamolla vaihdettu tarvikeketju leipoi 15tkm jälkeen ja viestiketju täyttyy sitten ei-asiallisilla maanantaikappaleviesteillä ja dieselgate säästöillä yms..?? Eiköhän sylttytehdas tässä tapauksessa löydy korjaamon/varaosaliikkeen suunnasta. Itsellä vastaava kokemus missä tarvikevaraosa 3C passattiin (raidetangon pää) oli uusintakunnossa 1,5v päästä vaihdosta. Osalla oli takuu 1v, sain toki uuden tilalle "goodwillinä", mutta kaikki työkustannukset meni omaan piikkiin. Ja ostin osan itse, ja pikkupaja teki työn, niin enpä viitsinyt pikkurahan takia alkaa vääntämään. Itselle olisi tullut halvemmaksi ostaa se originaali vaikka se ois muutaman kympin enempi maksanutkin, nimittäin toisella puolella ei osaa tarvinnut vaihtaa ollenkaan niiden 4-5 vuoden aikana jona se auto minulla oli.

Mutta varsinaiseen TSI aiheeseen liittyen, onko kokemusta Passat 3C/B7 Ecofuel moottorin jakoketjun kestävyydestä/tyypistä? Kaasu TSI-moottori on nimittäin omaa moottorityyppiä ja sitä löytyy vm 2009-2010 passat 3C:stä ja sitten uudemmasta B7 Passatista 2011->. Kiinnostaisi tietää onko kyseessä sama moottorityyppi Passat 3C vs B7 ja onko näissä minkä revision ketjudesign käytössä? Ruotsissa on nimittäin paljon näitä vehkeitä ja niillä on monilla ajettu paljon >200tkm ilman mitään ketjukorjauksia. Näitähän (3C) saa todella halvalla Ruotsista, mutta ei se enää halpa ole jos ketju sanoo poks. Siksi kiinnostaisi ihan asialliset kommentit, mukaan lukien onko tullut tehtyä korjauksia ja jos mikä on moottorityyppi/vuosimalli/km, ne muut viesti voi sitten käydä laittamassa vaikka suomi24:selle..:). Kaasumoottorin osalta ruotsalaiset keskustelee pääasiassa DSG vaihteistoista, ja oma idea ois manuaali, joten se ei kosketa tässä tapauksessa.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Zego

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.05.17 - klo:08:29
Sanoo kaveri, joka ajelee vikatilastojen perän pitäjällä vuodesta toiseen  ;D. Vag:t on hyviä, KUN ne toimii.

https://www.a-katsastus.fi/vikatilasto
Sija: 71 RENAULT LAGUNA 46,90% (Pomppaa katsastuksesta)
Laguna II oli ainut murheenkryyni Rellulle, Volkkarilla niitä on ollut lukuisia ja eihän nämä isot ja pahat TSI & DSG ja lakkapinnan -ongelmat katsastuksessa esiin tulekaan! Kyllä Rellu on oikeassa elämässä paljon laadukkaampi kuin VW-konsernin tuotokset, laatuvaikutelmasta voidaan sitten olla montaa eri mieltä mutta sillä ei teekkään oikeasti yhtään mitään. Uusin Lagunahan on selkeästi "premium"-luokkaan kuuluva tuotos (kyllä, olen ajanut).

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Zego - 13.05.17 - klo:12:09
Laguna II oli ainut murheenkryyni Rellulle, Volkkarilla niitä on ollut lukuisia ja eihän nämä isot ja pahat TSI & DSG ja lakkapinnan -ongelmat katsastuksessa esiin tulekaan! Kyllä Rellu on oikeassa elämässä paljon laadukkaampi kuin VW-konsernin tuotokset, laatuvaikutelmasta voidaan sitten olla montaa eri mieltä mutta sillä ei teekkään oikeasti yhtään mitään. Uusin Lagunahan on selkeästi "premium"-luokkaan kuuluva tuotos (kyllä, olen ajanut).

Miksi ostaa sellaista jonka tietää sudeksi? Parhaat Ranskalaiset saa grilliltä! Ja kyllä tiedän hyvinkin noiden ranskalaistenkin hyvän laadun...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Zego

Oletan ettet ollut vakavissasi, mutta nuo vitsit ovat kyllä jo niin kuluneita ettei niitä jaksaisi kuunnella.  ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Zego - 13.05.17 - klo:15:22
Oletan ettet ollut vakavissasi, mutta nuo vitsit ovat kyllä jo niin kuluneita ettei niitä jaksaisi kuunnella.  ;D

Olin ihan vakavissani. Lainaan työkaveria: En kenellekkään suosittele Ranskalaista autoa. Itse ajan sellaisilla, kun A:Ne ovat halpoja B:Osaan itse korjata autoni.

Nimimerkillä: En uskonut ensimmäisestä vag:sesta  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

lemmentalja

#5785
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.05.17 - klo:15:45
Olin ihan vakavissani. Lainaan työkaveria: En kenellekkään suosittele Ranskalaista autoa. Itse ajan sellaisilla, kun A:Ne ovat halpoja B:Osaan itse korjata autoni.

Nimimerkillä: En uskonut ensimmäisestä vag:sesta  ;)


Meillä on viimeiset 10 vuotta taloudessa ollut VAG konsernin auton kaverina ranskan ihme, eli renault megane. II ja III korisena, bensana ja dieselinä. Tämä nykyinen on mennyt 5vuotta ja 100tkm. pelkillä huolloilla, edellisellä oli 180tkm. mittarissa eikä siinäkään korjattu mitään minkä ei olisi pitänyt hajota. Taitaa olla totta, että ranskalaiset "pomppaavat" katsastuksessa saksalaisia useammin, mutta ei ne vaihteisto, moottori tai jakopääongelmat niissä katsastustilastoissa näykkään. Joskus taisin sanoa, että on se kivempi vaihtaa satasella raidetangonpäitä, kuin viidellä tonnilla vaihteistoa...molempia olen henkilökohtaisesti kokeillut.

Kokonaisuutena itse pidän VAG konsernin autoista enemmän ja sen takia niitä hankinkin, mutta en näe, että "VAG miehenä" minulla olisi paukkuja noita "patonkeja" hirveästi haukkua ja osoitella.  :)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Antti O

Sitä samaa se on meilläkin renujen kanssa ollut, joskus pallo leimalle tai poltin takavaloon.. ja kovaa ajoa. Renuja ollut jo 10 vuotta.

VAGNeverAgain

Vähän aiheen sivussa ollaan, mut sanon silti. Ennen pommi-Skodaa ajelin Renault Meganella vm. 2001. Siitä meni tasaisin välein sytytyspuolat mutta ne oli helppo vaihtaa itsekin. Muuten se oli hyvä perusauto. Sitten tuli autokuume ja tykästyin DSG:hen. Se oli mukava siihen asti kunnes hajosi.

sambolo

Duuninaverilla oli suh tuore megane farkku, jatkuvasti pajalla ja tienpäällä ja aina semmosia vikoja mitä en ole edes tajunnu ajatella että autoon voi tulla, ihme osia meni vaihtoon. Sit vielä ne sähköt.. En tajuu miten ne voi olla ranskiksissa(myös fiudeissa) aina nii sekasi :D Omat kokemukset kahdesta vagista, koiranluut, käsijarruvaijerit ja kaksi anturia, jousien yläpään laakerit ja katkennut jousi taitaa olla saldo, toisella ajoin 60tkm ja nykysellä menty 90tkm. Eli lähinnä kuluvia osia eikä mitään kovin kalliita semmoisia. Pahimmat liene edessä(dpf, kaksoismassa, turbo? :D )   
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

transit

Golf V dsg, TSI ei muuta kuin perushuollot 100-tonniin, sen jälkeen sekä ketju että mekatroniikka. nyt siirryn uuteen Yetiin edelleen TSI ja DSG, on tullut pappamallin aika

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy