TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: maasika - 16.06.16 - klo:19:41
Noniin. Seat kävi pajalla ja syy outoon ääntelyyn selvisi. Öljynsuodattimen alla oli kaksi tiivistettä.. Falskasi sen verran että öljynpaineet laski ja tämä jotenkin aiheutti kyseisen ääntelyn. Eli ei ketjuongelmaa tässä tapauksessa!

Huollettu merkkiliikkeessä  :'( :'(?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

M_M

Lainaus käyttäjältä: maasika - 16.06.16 - klo:19:41
öljynpaineet laski ja tämä jotenkin aiheutti kyseisen ääntelyn.

Mitäs moottorille sitten pajalla tehtiin? Otettiin ylimääräinen tiiviste pois ja toivotettiin hyvää matkaa, toivoen ettei puutteellinen öljynpaine ole saanut aikaan mitään alkavia vaurioita, jotka hajottavat koneen 1000 - 100000 km ajon jälkeen?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

esko

Lainaus käyttäjältä: maasika - 09.06.16 - klo:13:21
Piti oikein rekisteröityä foorumille asian tiimoilta. Perheeseemme tuli uusi auto. 2012 vuoden Altea XL 1.2TSI koneella.

Auto ollut käytössä viikon ja nyt huollon yhteydessä ilmeni outo käyntiääni koneessa. Kuulostaa aivan dieseliltä. Ei ole ennen TSI-koneita käytössä ollut, en tiedä miltä pitäisi kuulostaa. Mutta huoltomies sai huolestumaan.

Onko tämä normaali käyntiääni:
https://youtu.be/Em_pxScTneU

Ensi viikolla tarkastus merkkihuollossa ja auto otettu liikkeestä alle viikko sitten, eli sen puolesta ei huolta pitäisi olla. Lystin maksaa kaiken järjen mukaan joko maahantuoja tai myyjäliike. Mutta onko 2012 vuoden koneissa ollut ketjuongelmaa ja kuulostaako se tältä?

Kun tuo syy nyt sitten paljastui ( kaksi tiivistettä päällekkäin öljynsuodattimen juuressa) veisin auton takaisin liikkeeseen ja vaatisin siihen ainakin jonkinlaisen lisätakuun ja tietysti selvityksen siitä, koska ko. huoltomoka on mahdollisesti tehty.
Jotenkin tuntuu, ettei se ylimääräinen tiiviste ehkä kuitenkaan kahta huoltoväliä siellä ole voinut olla. Kone saattaisi ainakin silloin olla jo huonossa kunnossa.
Minulle on käynyt 90-luvulla samanlainen tapaus, pääsin pikkupajan huollon jälkeen n. kilometrin kun öljynpaineen valo vilkahti. Pysäytin heti auton ja syy löytyi kun öljyä vuoti tielle tiivisteen välistä. Asia korjattiin ja ajoin tuolla autolla vielä yli 100 000 km tuon jälkeen ilman ongelmia.
Auto oli Toyota Hilux diesel.

Eka Golf

Minulla jäi yhteen Hontaan vanha tiiviste kun vaihdoin suodattimen, syynä se ettei vakiomerkkiäni ollut myynnissä koska tuossa tiiviste ei koskaan jäänyt kiinni mottiin. Vuoti öljyä ja kun kiristin suodatinta niin vuoto vain paheni, lopulta tutkin asiaa ja huomasin virheen. Poltteli öljynpainevaloa ennen tuota mutta mitään vauriota ei tullut sen 3v aikana minkä auto meillä vielä oli!  :) Mutta miten Volkkari jossa ketjun kireyttä säätää öljyn paine ja muutenkin "tarkka" voitelustaan?  :o


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Natte - 18.06.16 - klo:15:22
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001202639.html

Nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin ostajalla. Kyseessä ei ole TAKUU, vaan VAKUUTUS joka hänelle on myyty, mutta mitä voi odottaa keltaisen lehdistön toimittajalta. Onneksi kuluttajaneuvoja korjaa:"Täysturvavakuutukseen".
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Joni5

Kun katsoo minkälaisia vastaavia tuotteita autolle.com tällä hetkellä kauppaa niin voitko nyt sanoa että se on asiakas tai keltainen lehdistö kenellä on mennyt termit sekaisin.

Laske tältä sivulta missä näitä markkinoidaan kuinka monta kertaa sana 'vakuutus' esiintyy myyntipuheissa ja kuinka monta kertaa 'takuu' ja sitten päättele onko virheellistä sanoa että asiakkaalle on myyty takuu.

http://www.autolle.com/palvelut/autoturva/

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Joni5 - 18.06.16 - klo:16:09
Kun katsoo minkälaisia vastaavia tuotteita autolle.com tällä hetkellä kauppaa niin voitko nyt sanoa että se on asiakas tai keltainen lehdistö kenellä on mennyt termit sekaisin.

Laske tältä sivulta missä näitä markkinoidaan kuinka monta kertaa sana 'vakuutus' esiintyy myyntipuheissa ja kuinka monta kertaa 'takuu' ja sitten päättele onko virheellistä sanoa että asiakkaalle on myyty takuu.

http://www.autolle.com/palvelut/autoturva/

Harhaanjohtavaa mainontaa, joka sitten punnitaan kuluttajariitalautakunnassa. Ei ole ensimmäinen yritys mihin kuluttajaviranomainen joutuisi puuttumaan. Ja kyllä kuluttajankin kannattaa lukea mitä vakuutuksia ostaa ja mitä se kattaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Pystäri

Hep,

Autona on 2012 (2011 aivan lopussa valmistettu) skoda Octavia 1.2TSI. Eilen vaimolla kesken ajon alkoi moottori käymään erittäin epätasaisesti/karkeasti, jo puhelimessa ääni kuulosti aivan karmealta. Muutamia merkkivaloja oli syttynyt (mm. EPC). Sittemmin auto hinattiin huoltoon merkkiliikkeeseen. Puhelimessa huoltoäijä ei vielä alkanut veikkaamaan mitään.
Autolla ajettu 154000km ja aina huollettu samassa paikassa merkkiliikkeessä. Viimeisin huolto alle pari kk sitten.

Onko tässä nyt kyse tästä jakoketju ongelmasta?

Millaista vastaantuloa voi olettaa saavan, tai siis mihin ei pidä missään nimessä tyytyä? Viestiketjua pralatessa aika monenlaista on tuntunut olevan.

Huoltoliikkeessäkin sanottiin aiemmin että tähän malliin on jo tehty muutokset jolla tätä jakoketju ongelmaa ei enää olisi.

tarzi

Oisko tulpanjohtovika, aiheuttaa tuota rumaa käyntiä kyllä.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Gulf

Samaa tulpanjohtovikaa minäkin veikkaan, mutta ei näistä vag:n laatutuotteista ikinä varma voi olla mikä niitä vaivaa, ennen kuin on käyttänyt testerin päässä ja tulostettu 15 sivuinen vikakoodilista? Aikaisemmin kirjoitin tästä, kun joku kyseli vastaavista oireista. Ajossa tosiaankin huomaa varsinkin kostealla ilmalla, kun ei käy kunnolla ja tehot häviää. Tähänkin tullut parempi johtosarja myöhemmin, ainakin huollon mukaan, mutta en tiedä mistä vuosimallista lähtien, itsellä on 2011 golf vielä hetken ennen kuin lähtee vaihtoon. Pörhöllä ei ollut muistaakseni mitään vastaantuloa, vaan johtosarjan ovh reilu satanen ja työ päälle, vaikka asiakassuhde kestänyt vuodesta 1988 ja yli kymmenen vuotta oli pihassa kaksi vw yhtä aikaa?

Semmoisen vinkin voi antaa käytetyn auton ostajalle, kun tätäkin palstaa lukee, että soittakaa edelliselle omistajalle, niin varmasti kuulette mahdolliset viat/puutteet ja voi vaatia myyjää ne korjaamaan ennen kuin laittaa nimen paperiin. Tosin harvoinpa ne tämän konsernin autoissa on viime aikoina viat olleet kovin pieniä, vaan on puhuttu useamman tuhannen euron remonteista?


Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Joni5 - 18.06.16 - klo:16:09
Kun katsoo minkälaisia vastaavia tuotteita autolle.com tällä hetkellä kauppaa niin voitko nyt sanoa että se on asiakas tai keltainen lehdistö kenellä on mennyt termit sekaisin.

Laske tältä sivulta missä näitä markkinoidaan kuinka monta kertaa sana 'vakuutus' esiintyy myyntipuheissa ja kuinka monta kertaa 'takuu' ja sitten päättele onko virheellistä sanoa että asiakkaalle on myyty takuu.

http://www.autolle.com/palvelut/autoturva/
Tuossa luvataan että takuu kattaa männänrenkaat ja kait ne ovat yleisin syy öljyn syöntiin?

Pystäri

No tuohon lohdullista että voi olla myös jotain muuta kuin jakoketju. Maanantainapa tuo varmaan selviää. Silloin lisää sitten.

FolkkeW

Tätä on kysytty varmaan jo kyllästymiseen asti, mutta olen tuossa katsellut vm 2014 1.2 TSI Skoda Rapidia (n 50 tkm ajettu). Monesta paikkaa olen lukenut näistä 1.2 TSI jakopääongelmista, mutta harvassa tapauksessa mainitaan vuosimallia. Parannuksia on ilmeisesti tehty, mutta koskeeko vastaavat ongelmat esim juuri vm. 2014 malleja. Kaikki Suomi24 vouhotukset ovat vuoden 2011 tienoolta. Tuossa Rapidissa kuitenkin taitaa olla se ketju vaikka hammashihnoistakin on tämän moottorin kohdalla puhuttu.

Eli onko 2014 1.2 TSI saman tasoinen riski jakopään remonttiin kuin esim näissä 2009-2011 moottoreissa? Onko ns. riskiä olemassakaan enää (sen suurempaa kuin muissakaan moottoreissa)?

Hesse

Ainakin Toledossa hammashihnallinen 1.2 TSI tuli vasta vuosimalliin 2016. Rapidissa varmaan sama juttu.

FolkkeW

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 22.06.16 - klo:11:56
Ainakin Toledossa hammashihnallinen 1.2 TSI tuli vasta vuosimalliin 2016. Rapidissa varmaan sama juttu.

Samoin olen ymmärtänyt. Kysymys lähinnä, että onko uudempiin (2014) 1.2 TSI moottoreihin tehdyt parannukset ketjujakopäähän vähentäneet riskiä noihin kauhukuviin, joita monessa paikassa kerrotaan? Olen ymmärtänyt, että ainakin ketjun hyppääminen ei ole niin todennäköistä, mutta eipä sitä ketjun uusimista viitsisi suorittaa joka 30 tkm.

Popo

Lainaus käyttäjältä: FolkkeW - 22.06.16 - klo:12:11
Samoin olen ymmärtänyt. Kysymys lähinnä, että onko uudempiin (2014) 1.2 TSI moottoreihin tehdyt parannukset ketjujakopäähän vähentäneet riskiä noihin kauhukuviin, joita monessa paikassa kerrotaan? Olen ymmärtänyt, että ainakin ketjun hyppääminen ei ole niin todennäköistä, mutta eipä sitä ketjun uusimista viitsisi suorittaa joka 30 tkm.

Kun tämä keskustelu-aihe on rönsyillyt jo 188 sivua, on tähänkin kysymykseen vaikea löytää vastausta, vaikka asiaa on täällä(kin) läpikäyty. Itselleni asia on ollut syystäkin läheinen, koska oma Octavia on otettu käyttöön 5/2012:

Vuoden 2011 loppuun mennessä on ketjun ja sen kiristimen rakennetta parannettu, näin tiivistettynä. Noihin v. 2010 - 2011 moottoreihin tehtyjen remppojen kertautumiset vaikkapa 30 tkm:n välein eivät välttämättä kerro jo tehtaalla eri osilla alun perin toteutetun uuden rakenteen kestävyydestä. Kun huono ketju on voinut tuhota myös rattaat, eikä kiristin ole uuden tyylinen, ei pelkkä uusi ja tod näk vanhan mallinen ketju auta kovin pitkälle.

55 tkm on mennyt ilman ongelmia. Takuu-ajan lopulla mittautin ketjun Veholla takuuseen. Työnjohtaja ei osannut tarkentaa, mitä muutoksia ketjussa ja kiristimessä oli, mutta Helkama näistä oli tiedottanut. Samaa tietoa olen eri merkkihuolloista saanut. Uskottavuus voi tietysti heillä olla monen mielestä vähissä, mutta eipä näistä kukaan muukaan sen enempää laajaa kokemusta omaa.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Eka Golf

Jos autoon on vaihdettu koko motti takuuna niin se voi olla vanhoilla systeemeillä kuten kävi meille!  :o

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Popo - 22.06.16 - klo:22:41
Kun tämä keskustelu-aihe on rönsyillyt jo 188 sivua, on tähänkin kysymykseen vaikea löytää vastausta, vaikka asiaa on täällä(kin) läpikäyty. Itselleni asia on ollut syystäkin läheinen, koska oma Octavia on otettu käyttöön 5/2012:

Vuoden 2011 loppuun mennessä on ketjun ja sen kiristimen rakennetta parannettu, näin tiivistettynä. Noihin v. 2010 - 2011 moottoreihin tehtyjen remppojen kertautumiset vaikkapa 30 tkm:n välein eivät välttämättä kerro jo tehtaalla eri osilla alun perin toteutetun uuden rakenteen kestävyydestä. Kun huono ketju on voinut tuhota myös rattaat, eikä kiristin ole uuden tyylinen, ei pelkkä uusi ja tod näk vanhan mallinen ketju auta kovin pitkälle.

55 tkm on mennyt ilman ongelmia. Takuu-ajan lopulla mittautin ketjun Veholla takuuseen. Työnjohtaja ei osannut tarkentaa, mitä muutoksia ketjussa ja kiristimessä oli, mutta Helkama näistä oli tiedottanut. Samaa tietoa olen eri merkkihuolloista saanut. Uskottavuus voi tietysti heillä olla monen mielestä vähissä, mutta eipä näistä kukaan muukaan sen enempää laajaa kokemusta omaa.


Metroautossa sanoivat, että ainakin 1.2tsi:n vaihdetaan jakopäärempan yhteydessä ketjun, kiristimen ja laahaimien lisäksi molemmat hammasrattaat. Jos uusi ketju vikaantuu, on syy jossain muualla kuin rattaissa...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

yetta

VV-Centerissä taas automyyjä sanoi, että 1,2 TSI:n kaikkia rattaita ei voi vaihtaa, jolloin kulunut ratas syö uuden ketjun. Myöskään omasta koneesta ei huoltokuitin mukaan rattaita vaihdettu.

Popo

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 23.06.16 - klo:09:19

Metroautossa sanoivat, että ainakin 1.2tsi:n vaihdetaan jakopäärempan yhteydessä ketjun, kiristimen ja laahaimien lisäksi molemmat hammasrattaat. Jos uusi ketju vikaantuu, on syy jossain muualla kuin rattaissa...

Hyvä näin. Tässä keskustelussaon muistaakseni arveltu myös sitä, onko se alimmainen ratas yleensä lainkaan vaidettavissa, mutta lopputulemana tuohon vaihtokelpoisuuteen taidettiin päätyä. Mutta kuka sen tietää, mitä yksittäisessä rempassa on tehty. Ja sehän antaa tila "salaliittoteorioille" sun muulle. "Riippumattomista" korjaamoistakaan se totuus ei taida löytyä sen paremmin...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: yetta - 23.06.16 - klo:12:43
VV-Centerissä taas automyyjä sanoi, että 1,2 TSI:n kaikkia rattaita ei voi vaihtaa, jolloin kulunut ratas syö uuden ketjun. Myöskään omasta koneesta ei huoltokuitin mukaan rattaita vaihdettu.

Milloin korjaus on autoosi tehty? Tuo metroauton tieto on noin kuukausi sitten tiskiltä kyselty. Voi olla, että ohjeet ovat muuttuneet juuri tuon kuluneen hammasrattaan aiheuttaman nopean uusiutumisriskin takia.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

yetta

#5632
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 23.06.16 - klo:14:47
Milloin korjaus on autoosi tehty? Tuo metroauton tieto on noin kuukausi sitten tiskiltä kyselty. Voi olla, että ohjeet ovat muuttuneet juuri tuon kuluneen hammasrattaan aiheuttaman nopean uusiutumisriskin takia.

Huhtikuussa vaihdettu ketju+kiristin ja automyyjän kanssa juttelin toukokuussa, tosin hän siis ei ollut huoltopuolen kaveri. Mutta puhe oli nimenomaan, että ratasta ei pysty vaihtamaan. Ja siis 2011 vuosimallin auto.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: yetta - 23.06.16 - klo:16:59
Huhtikuussa vaihdettu ketju+kiristin ja automyyjän kanssa juttelin toukokuussa, tosin hän siis ei ollut huoltopuolen kaveri. Mutta puhe oli nimenomaan, että ratasta ei pysty vaihtamaan. Ja siis 2011 vuosimallin auto.

Okei, itsellä oli myös kyseessä -11 mallin auto mistä kyselin. Toi oli ihan mekaanikko kenen kanssa metroautossa juttelin...mutta mene ja tiedä, itse en ole koskaan jakopäätä vaihtanut, enkä ole myöskään seissyt vieressä kyttäämässäkään...   :D
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Jalmari

Tämmöinen tapaus: Moottori 1,4 TSI (CAV) vm. 2011, kilometrejä alle 90t.
Oranssi moottorin vikavalo => vikakoodit viittasi ketjuun ja/tai kiristimeen.
Huollon tekemässä mekaanisessa tarkastuksessa ketju "hyppäsi".
Ketju ja kiristin vaihdettu. Koko homma tehtaan piikkiin, ei edes käyty mitään keskusteluita että pitäisi maksaa jotain itse. Erittelyssä on lähes 2kE summa.

kramer

Lainaus käyttäjältä: Jalmari - 29.06.16 - klo:15:03
Tämmöinen tapaus: Moottori 1,4 TSI (CAV) vm. 2011, kilometrejä alle 90t.
Oranssi moottorin vikavalo => vikakoodit viittasi ketjuun ja/tai kiristimeen.
Huollon tekemässä mekaanisessa tarkastuksessa ketju "hyppäsi".
Ketju ja kiristin vaihdettu. Koko homma tehtaan piikkiin, ei edes käyty mitään keskusteluita että pitäisi maksaa jotain itse. Erittelyssä on lähes 2kE summa.

Täällä ku kaikki miettii, että tohtiiko vai ei niin eikös tässä oo aika hyvä vastaus. Ite hommasin syksyllä 1.4tsi passatin ja olin tietoinen jauhetuista ongelmista, vein auton ilmaiseen ketjuntarkistukseen ja vaihtoon meni eikä mitään kuluja itselle. Erittäin tyytyväinen ollu hankintaan ja hienosti menee toistaseksi. Mielestäni vag konserni hoitaa paremmin vastuuasiat kuin esim. BMW. Kilsoja autossani oli 133tkm kun ketju vaihdettiin eka kertaa, mutta sen painotan vielä että huoltokirja pitää olla kunnossa niin homma pelaa. Pakko kehua välillä ku parjataan niin paljon.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kramer - 29.06.16 - klo:20:35
Täällä ku kaikki miettii, että tohtiiko vai ei niin eikös tässä oo aika hyvä vastaus. Ite hommasin syksyllä 1.4tsi passatin ja olin tietoinen jauhetuista ongelmista, vein auton ilmaiseen ketjuntarkistukseen ja vaihtoon meni eikä mitään kuluja itselle. Erittäin tyytyväinen ollu hankintaan ja hienosti menee toistaseksi. Mielestäni vag konserni hoitaa paremmin vastuuasiat kuin esim. BMW. Kilsoja autossani oli 133tkm kun ketju vaihdettiin eka kertaa, mutta sen painotan vielä että huoltokirja pitää olla kunnossa niin homma pelaa. Pakko kehua välillä ku parjataan niin paljon.

Mä en ymmärrä miten voi olla tyytyväinen tuohon, jos ikuiseksi mainittu ketju vaihdetaan noilla kilometreillä? Ehkä se sitten toisella kerralla jos saman auton omistaa ja tulee täydellinen moottoririkko ja joudut itse maksamaan ei enää hymyilytäkkään?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

zeitii

Aika paljon samaa mieltä Kramer in kanssa, kohta 10 vuotta vanha 1,4 Tsi ajossa ja juuri meni ketju vaihtoon...kustannus minulle 0 â,¬.

tet

Lainaus käyttäjältä: zeitii - 29.06.16 - klo:21:32
Aika paljon samaa mieltä Kramer in kanssa, kohta 10 vuotta vanha 1,4 Tsi ajossa ja juuri meni ketju vaihtoon...kustannus minulle 0 â,¬.

Mielenkiintoista. Näyttäkö nyt sille, että päästökohussa ryvettynyt konserni on kaikessa hiljaisuudessa ottanut kuluttajan kannalta rakentavamman asenteen näihin tyyppivikojen korjauksiin. Liekö alkanut maineen menetys jo pelottaa ihan tosissaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kramer

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.06.16 - klo:21:23
Mä en ymmärrä miten voi olla tyytyväinen tuohon, jos ikuiseksi mainittu ketju vaihdetaan noilla kilometreillä? Ehkä se sitten toisella kerralla jos saman auton omistaa ja tulee täydellinen moottoririkko ja joudut itse maksamaan ei enää hymyilytäkkään?

Juu ei varmasti hymyilyttäis mikäli tulis konerikko ja volkkari pesis käet, mutta jos korvais sen niin ok. Lähinnä meinasin sitä, että vikoja tuntuu olevan joka merkillä ja onhan nuo ikäviä asioita kun ketjut ei kestä. Pääasia on kuitenkin, että valmistaja kantaa vastuunsa. Tutun bemarissa pomppas ketju ja 100tkm mittarissa, kaikki omasta pussista sai maksaa...eipä näytä premium-merkillä olevan vastuunkannot kohallaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy