TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Hummitus - 07.01.16 - klo:13:33
Itseä ihmetyttää nämä merkkihuoltojen "vastaantulot" kun ei nuo jakopään osat maksa kun jonkun satasen ja ammattilainen tekee varmasti yhden työpäivän aikana niin miten saadaan laskujen loppusummat tuhansiin euroihin.

Katteet on lasipalatseissa kohillaan....  :o
Yritetään pärjätä.

Tonika75

#5371
Kuluttaja-asiamies oli kysellyt auton myyjältä mielipidettä että maksavatko osaa korjauksesta, kuulemma  käyttövirheet mahdollisia, mutta "mennyt aikaa auton ostosta 2v4kk blaa blaa..." niin olisi pitänyt heihin olla ekana yhteyksissä ennen kansirempaa, senkö voivat vaatia?

Tavallinen palkansaaja tarvii auton alle, ja vielä tässä Tampereella ei asu tuttuja keltä autoa lainailla, no sain appiukolta puoliväkisin Pösönsä lainaan pariksi viikoksi. Niin täytyi nopeaan vaan saada auto kuntoon jne jne syyt.

Voiko tuollasen ässän hihasta vetästä myyjä, että heille pitää ilmoittaa ekana että nyt meni jakopää rikki, mitä teen, miten menettelen? Liikkeen kautta saisiu kuulemma "edullisemmalla hinnalla" korjauksen.. No samassa talossa myyjän kanssa se Seat-huolto yms niin heilläkö samperi halvat hinnat?

Kun sattumalta ihan asiallinen korjaamo oli Kangasalla, ja tuntitaksa vain jotain 60â,¬ mutta silti ainakin hintaan nähden ja muutenkin 101% työn laatu, niin miksi maksaa lasipalatsikatetta (työtunti esim 100.. 120â,¬) että on heillä varaa ostaa uudet Bachon hylsyt ja vääntimet ja Bosch/delphi testerit ja Moccamasterit joka viikko  ;D oli tälläkin paikalla testerit Bluetooth juttuineen ja vitkuttimet ja vehkeet ja osaamista kymmenien vuosien ajalta.


Jos haluaisin ja jaksaako ja kait jaksaakin pian, niin riitauttaa kuluttajariitalautakuntaan? Eikös sekin ns ilmaista palvelua yksityis henkilöille.

Eli moniko teistä infonnut jakopää tuhon tultua myyjäliikettä hei nyt meni ketju ja kiristin ja ketju hyppäs, ehkä uusiksi venttiilitkin

Kun miten se nyt on mennyt PSA konsernin 1,6 bensa-turbokoneissa ketjuvahingot, vissiin ei niinkään ole tarvinut taistella asian kanssa (BMW konehan se?)
Oli ja meni.. jakopääpoks Altea XL 1,8 TSI = Tee Se Itse

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Tonika75 - 08.01.16 - klo:11:51
Eli moniko teistä infonnut jakopää tuhon tultua myyjäliikettä
Sehän  on niin, että oli vika mikä hyvänsä, niin ensimmäisenä pitää tarjota myyjäliikkeelle mahdollisuus hoitaa auto kuntoon. Eli reklamointi olisi tässä tapauksessa heti koneen lauettua pitänyt tehdä sinne "Luimu&Pujalaan".

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Tonika75 - 08.01.16 - klo:11:51
" niin olisi pitänyt heihin olla ekana yhteyksissä ennen kansirempaa, senkö voivat vaatia?


Kyllä tuo on normaali käytäntö, myyjäliikkeelle pitää antaa mahdollisuus korjata auto itse/missä haluaa.
Edit. Nyt huomasin että Bob edellä jo vastasikin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Tonika75 - 08.01.16 - klo:11:51
Kuluttaja-asiamies oli kysellyt auton myyjältä mielipidettä että maksavatko osaa korjauksesta, kuulemma  käyttövirheet mahdollisia, mutta "mennyt aikaa auton ostosta 2v4kk blaa blaa..." niin olisi pitänyt heihin olla ekana yhteyksissä ennen kansirempaa, senkö voivat vaatia?

Tavallinen palkansaaja tarvii auton alle, ja vielä tässä Tampereella ei asu tuttuja keltä autoa lainailla, no sain appiukolta puoliväkisin Pösönsä lainaan pariksi viikoksi. Niin täytyi nopeaan vaan saada auto kuntoon jne jne syyt.

Voiko tuollasen ässän hihasta vetästä myyjä, että heille pitää ilmoittaa ekana että nyt meni jakopää rikki, mitä teen, miten menettelen? Liikkeen kautta saisiu kuulemma "edullisemmalla hinnalla" korjauksen.. No samassa talossa myyjän kanssa se Seat-huolto yms niin heilläkö samperi halvat hinnat?

Kun sattumalta ihan asiallinen korjaamo oli Kangasalla, ja tuntitaksa vain jotain 60â,¬ mutta silti ainakin hintaan nähden ja muutenkin 101% työn laatu, niin miksi maksaa lasipalatsikatetta (työtunti esim 100.. 120â,¬) että on heillä varaa ostaa uudet Bachon hylsyt ja vääntimet ja Bosch/delphi testerit ja Moccamasterit joka viikko  ;D oli tälläkin paikalla testerit Bluetooth juttuineen ja vitkuttimet ja vehkeet ja osaamista kymmenien vuosien ajalta.


Jos haluaisin ja jaksaako ja kait jaksaakin pian, niin riitauttaa kuluttajariitalautakuntaan? Eikös sekin ns ilmaista palvelua yksityis henkilöille.

Eli moniko teistä infonnut jakopää tuhon tultua myyjäliikettä hei nyt meni ketju ja kiristin ja ketju hyppäs, ehkä uusiksi venttiilitkin

Kun miten se nyt on mennyt PSA konsernin 1,6 bensa-turbokoneissa ketjuvahingot, vissiin ei niinkään ole tarvinut taistella asian kanssa (BMW konehan se?)

Esitän vastakysymyksen: Miten myyjäliike olisi voinut reagoida asiaan ja mahdollisesti vaikuttaa, jos et ole heitä ensimmäisenä informoinut ja vienyt auton jonnekkin muualle korjattavaksi? Seuraavana käytät googleen pari minuuttia hakuihin (Minä en kaiva tätä), niin löydät vastauksen miten reklamaatiot tulee hoitaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tonika75

Ok ok anteeksi anteeksi etten ihan kaikkea tiedä kaikista maailman asioista  ;) On muuten autoasioista taisteltu mm Kosken Pisa liikkeen kanssa ja toisaalta paljonkin opittu miten tehdä valitukset. Mutta silloin auton ostosta oli muutama kuukausi eikä 2v4kk tyyliin.

Noo VAG autoilut saa jäädä kesällä. Palaan Saabisteluun vaikka siistin 9-5 Aeron kera.
Oli ja meni.. jakopääpoks Altea XL 1,8 TSI = Tee Se Itse

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Tonika75 - 08.01.16 - klo:21:09
Ok ok anteeksi anteeksi etten ihan kaikkea tiedä kaikista maailman asioista  ;) On muuten autoasioista taisteltu mm Kosken Pisa liikkeen kanssa ja toisaalta paljonkin opittu miten tehdä valitukset. Mutta silloin auton ostosta oli muutama kuukausi eikä 2v4kk tyyliin.

Noo VAG autoilut saa jäädä kesällä. Palaan Saabisteluun vaikka siistin 9-5 Aeron kera.

KVG. Sillä pääsee aika pitkälle monessa asiassa tänä päivänä, mutta ihmiset ovat vieläkin laiskempia, että jonkun muun pitäisi kaivaa ja kertoa suoraan tieto.

Välillä kaipaan sitä aikaa, että tietoa joutui oikeasti etsimään. Nykyään kun sitä on tarjolla kaikista maailman tietokoneista, tableteista ja puhelimista, niin ihmiset ovat vielä avuttomampia.

Ja tämä ei ollut osoitettu kenellekkään henkilökohtaisesti, vaan yleinen avautuminen tämän päivän uusavuttomuudesta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Hummitus - 07.01.16 - klo:13:33
Itseä ihmetyttää nämä merkkihuoltojen "vastaantulot" kun ei nuo jakopään osat maksa kun jonkun satasen ja ammattilainen tekee varmasti yhden työpäivän aikana niin miten saadaan laskujen loppusummat tuhansiin euroihin.
Niillä on varmasti joku kiinteä hinta tuolle jakopäänvaihdolle. Esimerkkinä voin heittää tuoreesta muistista oman Octavian jakohihnanvaihdon. Merkkiliikkeessä olisivat veloittaneet vajaa 600e. Tilasin itse alkuperäisen, täydellisen hihnasarjan vesipumppuineen päivineen ja käytin tuttavan pajalla. Tuttu vaihtoi osat pariin tuntiin ja osineen töineen koko lysti kustansi 250e. Joskus käytin merkkihuollossa tuon Octavian määräaikaishuollossa ja jokaiselle vaihdetulle osalle oli annettu työhinta. Olikohan ilmansuodattimen vaihto jotain 10-15e luokkaa, jos riittikään? Kova hinta parin minuutin hommasta :)

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 08.01.16 - klo:12:00
Sehän  on niin, että oli vika mikä hyvänsä, niin ensimmäisenä pitää tarjota myyjäliikkeelle mahdollisuus hoitaa auto kuntoon. Eli reklamointi olisi tässä tapauksessa heti koneen lauettua pitänyt tehdä sinne "Luimu&Pujalaan".
Näin on näppylät tosiaan. Meillä nokka-anturi hälyytti ketjun venymisestä, myyjäliike maksoi rempan ja samalla oireilevan takalukon vaihdon kun sievästi pyysin myyjältä!  8)

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Hummitus - 07.01.16 - klo:13:33
Itseä ihmetyttää nämä merkkihuoltojen "vastaantulot" kun ei nuo jakopään osat maksa kun jonkun satasen ja ammattilainen tekee varmasti yhden työpäivän aikana niin miten saadaan laskujen loppusummat tuhansiin euroihin.
Ketju maksaa rielun satasen mutta minulle merkkipaja kertoi että "kahden turbon" purku ja kasaus vie eniten aikaa, lienee totta?  ???

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 08.01.16 - klo:23:31
Niillä on varmasti joku kiinteä hinta tuolle jakopäänvaihdolle. Esimerkkinä voin heittää tuoreesta muistista oman Octavian jakohihnanvaihdon. Merkkiliikkeessä olisivat veloittaneet vajaa 600e. Tilasin itse alkuperäisen, täydellisen hihnasarjan vesipumppuineen päivineen ja käytin tuttavan pajalla. Tuttu vaihtoi osat pariin tuntiin ja osineen töineen koko lysti kustansi 250e. Joskus käytin merkkihuollossa tuon Octavian määräaikaishuollossa ja jokaiselle vaihdetulle osalle oli annettu työhinta. Olikohan ilmansuodattimen vaihto jotain 10-15e luokkaa, jos riittikään? Kova hinta parin minuutin hommasta :)

Jos ilmansuodattimen vaihdosta otetaan 10 euroa, niin mä en edes paskaisi käsiä, mutta kun merkkiliikkeessä pienin veloitettu hinta on puolituntia ja 40-50 euroa. Mulla on vielä hyvä tarina tulossa marmoritiskistä ja miten he palvelevat asiakas, mutta odotan ensin lopputuloksen mitä mieltä ovat, kun kerroin tarinan autotalonjohtajalle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tonika75

Poikamiehenä kun oli niin kerkes vahdata asioita ottaa selvää jne jne juosta kirjastossa kysyä sulloselta naapurilakimieheltä jeesiä autoasioissa. Nyt tuntee itsensä tyhmäksi kun ei tiedä sitäkään muka mitä ennen  :D

Jos Karppa ymmärtää että kaikilla ei sitä tietämystä ja aikaa ole ja en itsekää ala esim vaatia et hei tietäkää sama määrä tekin mistä minä tiedän z x tai y asiasta ilman nettejä  ;)

Tuosta työaika veloituksesta vanha esimerkki eli P11 Primera aikoinaan oli 2006 vuonna ja yhdelle osalle työaika oli 2,5 tuntua. No olivat tehneet sen homman 2 tunnissa. Kysyin miksi silti laskutettu tuo 2,5? Niin syynä että kun se laskettu työaika se niin ei saa mitään 30minuutin alennusta  :D Sanoi Autopale JKL
Oli ja meni.. jakopääpoks Altea XL 1,8 TSI = Tee Se Itse

vwmies

#5382
Lainaus käyttäjältä: Tonika75 - 09.01.16 - klo:10:48
Tuosta työaika veloituksesta vanha esimerkki eli P11 Primera aikoinaan oli 2006 vuonna ja yhdelle osalle työaika oli 2,5 tuntua. No olivat tehneet sen homman 2 tunnissa. Kysyin miksi silti laskutettu tuo 2,5? Niin syynä että kun se laskettu työaika se niin ei saa mitään 30minuutin alennusta  :D Sanoi Autopale JKL

Tuttavani oli aikoinaan japsi merkkilikkeen huollossa. Hän kokeneena korjaajana osasi omien sanojensa mukaan korjata vian paljonkin ns. tehtaan ohjeaikaa nopeammin. Hän jopa oli kertonut korjaamon johdolle, miten jonkin auton etuvetoauton vaihdelaatikko irroitetaan ja asennetaan takaisin paljon lyhyemmässä ajassa ja ehdotti, että tämä tapa olisi voitu ottaa korjaamolla käyttöön. Keskustelu oli kuulemma loppunut lyhyeen.

Silti laskussa aina veloitettiin tämä "tehtaan ohjeaika" tai pakettihinta työlle. Ja siihenhän on korjaamon helppoa vedota oman katteensa maksimoimiseksi.  :-\

Toinen nyt jo edesmennyt kaveri oli omassa pajassaan etevä korjaamaan autoradioita ymss. elektroniikkaa. Hän kertoi ottaneensa yhteyttä Saabin maahantuojaan ja ilmoitti korjaavansa sen tunnetusti tyyppivikaisen monitoiminäytön pimentyneet segmentit tms. hintaa x sataa markkaa. Uuden varaosan hinta oli jtn. yli tonnin muistaakseni. Ei kuulemma kiinnostanut tehdasta, että hän olisi alihankintana korjannut ne Suomessa.  :(

Mitä tästä opimme ? Pidä puolesi, sillä korjaamo eikä maahantuoja eivät sitä ainakaan takuuajan jälkeen tee. Toki eri merkeillä on eroja virhevastuun suhteen.  :o
Yritetään pärjätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 09.01.16 - klo:11:23
Tuttavani oli aikoinaan japsi merkkilikkeen huollossa. Hän kokeneena korjaajana osasi omien sanojensa mukaan korjata vian paljonkin ns. tehtaan ohjeaikaa nopeammin. Hän jopa oli kertonut korjaamon johdolle, miten jonkin auton etuvetoauton vaihdelaatikko irroitetaan ja asennetaan takaisin paljon lyhyemmässä ajassa ja ehdotti, että tämä tapa olisi voitu ottaa korjaamolla käyttöön. Keskustelu oli kuulemma loppunut lyhyeen.

Silti laskussa aina veloitettiin tämä "tehtaan ohjeaika" tai pakettihinta työlle. Ja siihenhän on korjaamon helppoa vedota oman katteensa maksimoimiseksi.  :-\

Toinen nyt jo edesmennyt kaveri oli omassa pajassaan etevä korjaamaan autoradioita ymss. elektroniikkaa. Hän kertoi ottaneensa yhteyttä Saabin maahantuojaan ja ilmoitti korjaavansa sen tunnetusti tyyppivikaisen monitoiminäytön pimentyneet segmentit tms. hintaa x sataa markkaa. Uuden varaosan hinta oli jtn. yli tonnin muistaakseni. Ei kuulemma kiinnostanut tehdasta, että hän olisi alihankintana korjannut ne Suomessa.  :(

Mitä tästä opimme ? Pidä puolesi, sillä korjaamo eikä maahantuoja eivät sitä ainakaan takuuajan jälkeen tee. Toki eri merkeillä on eroja virhevastuun suhteen.  :o

Eikä pidä unohtaa, että osassa firmoista maksettiin provikkaa korjaamolla, jos teit nopeampaa, kuin ohjeaika. Syy tähän oli että teit talolle enemmän tiliä päivässä ja tottakai tuosta maksettiin myös työntekijälle.

Ja voin kertoa tästä eri takuuajoista. Autotarvike myönsi pumppusuuttimelle kahden vuoden takuun ja Laakkonen vuoden. Onneksi tuo osa ostettiin autotarvikkeelta joten takuu oli vuoden pitempi. Sama osa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.01.16 - klo:08:19
Jos ilmansuodattimen vaihdosta otetaan 10 euroa, niin mä en edes paskaisi käsiä, mutta kun merkkiliikkeessä pienin veloitettu hinta on puolituntia ja 40-50 euroa.
Aika hyvin muistin ulkoa tuon työnosuuden suodattimen vaihdosta. Löysin 5v. vanhan merkkarin kuitin Skodan huollosta. Ilmansuodatin maksoi silloin 23e ja vaihto 14e, eli hintaa operaatiolle yhteensä 37e. Varmaan nykyhinnat vähän enemmän? Tuntiveloitus näkyi olevan 70e luokkaa tuolloin.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Tonika75 - 09.01.16 - klo:10:48
  ;)
Tuosta työaika veloituksesta vanha esimerkki eli P11 Primera aikoinaan oli 2006 vuonna ja yhdelle osalle työaika oli 2,5 tuntua. No olivat tehneet sen homman 2 tunnissa. Kysyin miksi silti laskutettu tuo 2,5? Niin syynä että kun se laskettu työaika se niin ei saa mitään 30minuutin alennusta  :D Sanoi Autopale JKL
Onneksi on myös "villejä pajoja" koska tuossa yhdessä lähipajassa veloitetaan vartin tarkkuudella ja pikkuhommat jopa ilmaiseksi. Kerran yritin tyrkyttää lisärahaa kun korjaus oli mielestäni liian halpa, ei kelvannut!  >:(
Tuntihinta on ainakin pari kymppiä halvempi kuin merkkipajoilla, tosin en ole pariin vuoteen tarvinnut käyttää joten tieto voi olla vanhaa!

tet

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 09.01.16 - klo:21:42
Aika hyvin muistin ulkoa tuon työnosuuden suodattimen vaihdosta. Löysin 5v. vanhan merkkarin kuitin Skodan huollosta. Ilmansuodatin maksoi silloin 23e ja vaihto 14e, eli hintaa operaatiolle yhteensä 37e. Varmaan nykyhinnat vähän enemmän? Tuntiveloitus näkyi olevan 70e luokkaa tuolloin.

Kuukauden vanhasta marmorin huoltolaskusta, Ocu Scout:

-suodatinpanos 27,00 â,¬
-vaihtotyö + kotelon puhdistus 10,56 â,¬.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

pomo

Aika kaukana ollaan taas aiheesta, mutta kyllä 10e vaihdosta on varsin vähän!

penniz

Tänään lähti -07 Touran 1.4 Tsi Laakkoselle. Moottorin vikavalo syttyi palamaan. Kampiakselin asentotunnistin antaa häiriötä. Tarkastavat ketjun kireyden, mittaavat puristukset ja ohivuodot?! Ketju vaihdettu 2013 ja ajettu n 50000 sen jälkeen.. Vian etsintä kulut n. 400-500â,¬. Saa nähdä miten käy.  :D

Tomppaa_

Lainaus käyttäjältä: penniz - 14.01.16 - klo:14:35
Tänään lähti -07 Touran 1.4 Tsi Laakkoselle. Moottorin vikavalo syttyi palamaan. Kampiakselin asentotunnistin antaa häiriötä. Tarkastavat ketjun kireyden, mittaavat puristukset ja ohivuodot?! Ketju vaihdettu 2013 ja ajettu n 50000 sen jälkeen.. Vian etsintä kulut n. 400-500â,¬. Saa nähdä miten käy.  :D

Lista voisi olla seuraavanlainen:

-Turbo rikki
-Korkeapainepumppu vuotaa bensiiniä öljyn joukkoon
-Puristuspaineet epätasaiset -> kannen irroitus ja tarkistus
-Jakoketju venynyt

Korjauskulut noin 4te

Joskus tuli tämmöinen vastaan  :D

kekkonem

-12 mallinen Passat 1.4 TSI + DSG (150 hp maakaasuversio) menee ketjunvaihtoon kilsojen ollessa 116 000 km.

Testattu tällä viikolla huollon yhteydessä ja tuomio oli, että vaihtoon. Autolla voi ajaa vielä, vaihto on helmikuussa.

Parasta hommassa on, että huolto itse otti puheeksi tuon testaamisen ja hoitaa värkin kuntoon. 100 % osista korvataan ja 80 % työstä. Itselle jää 100 â,¬ omavastuu, kun hoksasin ottaa vaihtoautotakuun yhdestä Suomessa toimivasta vaihtoautoketjusta  ;) .

Auto tuotu Ruotsista, täydellisellä Volkkarin huoltokirjalla, huoltohistoria näkyi myös Suomen päässä, vaikka tämä on eka kerta, kun tätä autoa suomessa huolletaan.

Kokolailla onnellinen olo tällä hetkellä, vaikka alkuviikosta kylmiä hikipisaroita olikin vielä ilmassa...
Passat -12 kaasupoltin 1.4 TSI + DSG
Transporter -15 4motion + DSG, 132 kW

kramer

Lainaus käyttäjältä: kekkonem - 20.01.16 - klo:09:21
-12 mallinen Passat 1.4 TSI + DSG (150 hp maakaasuversio) menee ketjunvaihtoon kilsojen ollessa 116 000 km.

Testattu tällä viikolla huollon yhteydessä ja tuomio oli, että vaihtoon. Autolla voi ajaa vielä, vaihto on helmikuussa.

Parasta hommassa on, että huolto itse otti puheeksi tuon testaamisen ja hoitaa värkin kuntoon. 100 % osista korvataan ja 80 % työstä. Itselle jää 100 â,¬ omavastuu, kun hoksasin ottaa vaihtoautotakuun yhdestä Suomessa toimivasta vaihtoautoketjusta  ;) .

Auto tuotu Ruotsista, täydellisellä Volkkarin huoltokirjalla, huoltohistoria näkyi myös Suomen päässä, vaikka tämä on eka kerta, kun tätä autoa suomessa huolletaan.

Kokolailla onnellinen olo tällä hetkellä, vaikka alkuviikosta kylmiä hikipisaroita olikin vielä ilmassa...

Kyllä itellä meni vuotta vanhempi täysin maahantuojan piikkiin ilman mitään vaihtoautotakuita niin kuin kuuluukin, valmistusvirhehän tuo on.

Limetic

#5392

Erikoista että jossain korjaillaan ja jossain ei. Kuinkahan moni tietämätön on tunkenu visan korttikoneeseen ja maksanut korjauskustannukset mutisematta.
Golf VII -14 Highline Variant

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Limetic - 23.01.16 - klo:23:38
Erikoista että jossain korjaillaan ja jossain ei. Kuinkahan moni tietämätön on tunkenu visan korttikoneeseen ja maksanut korjauskustannukset mutisematta.

Kuten olen useasti sanonut VW:n kohdalla, että ne jotka ovat kilttejä puudeleita ja maksavat, niin maksavat ja jotka huutavat/kirkuvat saavat hyvitystä ja jopa ilmaiseksi nuo lain vaatimat korjaukset.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kekkonem

Mulla homma meni niin, että kysyin ketjun tarkistuksesta, jolloin asiakaspalvelija asian selvitti ja ilmoitti että he tekevät 1.2 ja 1.4 koneille TSI tarkastuksia veloituksetta. Tämän tarkastuksen perusteella ketju menee vaihtoon.

Eipä sitä tarkastusta hirveästi mainosteta, kun älyää kysyä, niin lopputulos voi olla miellyttävä.

Ei tarvinnut huuta ja kirkua, asiallinen käytös ja asioista etukäteen selvän ottaminen tuotti hyvän lopputuloksen.
Passat -12 kaasupoltin 1.4 TSI + DSG
Transporter -15 4motion + DSG, 132 kW

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kekkonem - 24.01.16 - klo:09:31
Mulla homma meni niin, että kysyin ketjun tarkistuksesta, jolloin asiakaspalvelija asian selvitti ja ilmoitti että he tekevät 1.2 ja 1.4 koneille TSI tarkastuksia veloituksetta. Tämän tarkastuksen perusteella ketju menee vaihtoon.

Eipä sitä tarkastusta hirveästi mainosteta, kun älyää kysyä, niin lopputulos voi olla miellyttävä.

Ei tarvinnut huuta ja kirkua, asiallinen käytös ja asioista etukäteen selvän ottaminen tuotti hyvän lopputuloksen.

Oliko tämä yllätys miksi ei mainosteta:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1453343193002.html

"Ã,,lkää koskaan kertoko autotehtaan korvausvastuusta eli "goodwillistä" eteenpäin. Asiakkaan silmissä te (jälleenmyyjäliikkeet) olette sankareita, jotka tukevat asiakasta, kun ongelmia tulee vastaan."

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/02/24/ilmankosteus-voi-turmella-volkkarin-moottorin

Maahantuoja ei tiedottanut autonomistajille:
"Miksei sitten voi tiedottaa?
-Tämän hetken käsitys asiasta on, että asia on niin pieni, että ei ole katsottu tarpeelliseksi tiedottaa, sanoo Vallivaara.
Seat-kuljettajaa tällaiset puheet ihmetyttävät. Hänen kohdallaan ongelma ei todellakaan ole pieni, koska kalliista remontista piti maksaa itse noin puolet.
-Auto oli lähes uusi moottorin hajotessa, sanoo Ojanperä."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kekkonem

Eipä noista maahantuoja turhia huutele. Sama oli Polariksen 850xp mönkkärin kanssa, jossa kampuran hihnapyörän sovite pettää ja aiheuttaa täystuhon. Ei niistäkään kukaan korjauskutsua esittänyt, mutta rikkoontuneet korjattiin, ainakin takuuaikana...

Onneksi on näitä palstoja joissa tieto kulkeen hyvin👍
Passat -12 kaasupoltin 1.4 TSI + DSG
Transporter -15 4motion + DSG, 132 kW

luakkone

Lainaus käyttäjältä: luakkone - 08.06.12 - klo:08:55
Moi,

Täällä 1.4 TSI 103KW, 2008. Mittarissa 54 000km. Mooottori vaihdettiin. Oireili nykimisenä.

Koneen avaus paljasti koneistusvaiheessa tulleita virheitä (naarmuja ja hapettumisia sylintereissä). Tehdas kustansi moottorin hinnan.

Missä sijaitsee koneen sarjanumerolaatta josta voisin tarkistaa uuden koneen tarkan tyyppimerkinnän?

Moottori numero 2 kesti melkein yhtä kauan kuin ensimmäinenkin. Tasainen laatu siis...
Pollet lähti laitumelle ja tyhjäkäynti oli epätasaista. Moottorin merkkivalo mittaristossa ja OBD-portista koodi P000A. Hinurin lavalla Laakkoselle jossa diagnoosina turbon ilmankiertoon liittyvän venttiilin jumiutuminen sekä vähemmän yllättäen nokkaketju. Kahden moottorin yhteenlaskettu kilometrimäärä on, laskutavasta riippuen, joko neljäs- tai viidesosa yleisesti hyväksytystä Km-määrästä jonka moottorin voidaan arvioivan kestävän ilman tarvetta suuremmalle remontille.

http://www.enginetechnologyinternational.com/news.php?NewsID=13482

Quality counts!

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: luakkone - 29.01.16 - klo:21:41
Moottori numero 2 kesti melkein yhtä kauan kuin ensimmäinenkin. Tasainen laatu siis...
Pollet lähti laitumelle ja tyhjäkäynti oli epätasaista. Moottorin merkkivalo mittaristossa ja OBD-portista koodi P000A. Hinurin lavalla Laakkoselle jossa diagnoosina turbon ilmankiertoon liittyvän venttiilin jumiutuminen sekä vähemmän yllättäen nokkaketju. Kahden moottorin yhteenlaskettu kilometrimäärä on, laskutavasta riippuen, joko neljäs- tai viidesosa yleisesti hyväksytystä Km-määrästä jonka moottorin voidaan arvioivan kestävän ilman tarvetta suuremmalle remontille.

http://www.enginetechnologyinternational.com/news.php?NewsID=13482

Quality counts!

Paskan möivät ja asiakasta kustiin silmään  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: luakkone - 29.01.16 - klo:21:41
Moottori numero 2 kesti melkein yhtä kauan kuin ensimmäinenkin. Tasainen laatu siis...
Pollet lähti laitumelle ja tyhjäkäynti oli epätasaista. Moottorin merkkivalo mittaristossa ja OBD-portista koodi P000A. Hinurin lavalla Laakkoselle jossa diagnoosina turbon ilmankiertoon liittyvän venttiilin jumiutuminen sekä vähemmän yllättäen nokkaketju. Kahden moottorin yhteenlaskettu kilometrimäärä on, laskutavasta riippuen, joko neljäs- tai viidesosa yleisesti hyväksytystä Km-määrästä jonka moottorin voidaan arvioivan kestävän ilman tarvetta suuremmalle remontille.

http://www.enginetechnologyinternational.com/news.php?NewsID=13482

Quality counts!

Maksoitko jotain ensimmäisestä koneen vaihdosta ja kuinka vanha auto on nyt sekä paljonko ajettu?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy