TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Platii

Oma skoda superb 1.8tsi kävi konerempassa öljynkulutuksen takia ja korjauksen lappusissa lukee "Kiristin 5 pykälää ulkona -> jakoketju ja kiristin vaihdettu" mitähän nuo pykälät ovat? kun tässä ketjussa kaikki puhuvat asteista.

hansolo

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 16.06.15 - klo:15:21
Työkaverilla kävi "hyvä" tuuri. Kyseessä on Octavia 1.8 TSI/DSG, josta tämän hetkisen tiedon perusteella venyi ketju ja meni nokka-akselin ratas piloille. Ajettu rapiat 70 tkm ja vuosimalli on muistaakseni 2008. Vaihtoon menee vähintään ketju, uusi nokka-akseli, kannen aukaisu jne. Kustannus artistille tasan nolla euroa. Edes kaikki huollot ei ole tehty virallisessa merkkihuollossa. Liittyisiköhän tehtaan vastaantulo jotenkin näihin viimeaikaisiin Volkkarinkin myöntämiin TSI-ongelmiin.
Tämä meni työkaverin osalta aika nappiin. Lopulta koko 1.8 TSI moottori vaihdettiin uuteen. En tiedä oliko tehdasuusi vai tehdaskunnostettu. Syynä oli se, että tarkemmassa selvittelyssä öljyn seasta oli löytynyt runsaasti metallimurua. Eivät olleet kuulemma alkaneet ottamaan riskiä, että porsii pian uudelleen jostain muualta. Artisti ei maksanut rempatyöstä ja osista yhtään mitään.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

Popo

Lainaus käyttäjältä: Platii - 01.09.15 - klo:17:34
Oma skoda superb 1.8tsi kävi konerempassa öljynkulutuksen takia ja korjauksen lappusissa lukee "Kiristin 5 pykälää ulkona -> jakoketju ja kiristin vaihdettu" mitähän nuo pykälät ovat? kun tässä ketjussa kaikki puhuvat asteista.

Onkohan Helkamalla eri termit ja mittaustavat, kuin Volkkarilla? Oman TSIn ketjun tarkistuksen tuloksessa Veholla oli kerrottu kiristimen pituus millimetreinä ja raja-arvo. Tuonkaan vastaavuutta näihin asteisiin en täällä kyselyistä huolimatta  ole saanut selville...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Popo - 02.09.15 - klo:13:00
Onkohan Helkamalla eri termit ja mittaustavat, kuin Volkkarilla? Oman TSIn ketjun tarkistuksen tuloksessa Veholla oli kerrottu kiristimen pituus millimetreinä ja raja-arvo. Tuonkaan vastaavuutta näihin asteisiin en täällä kyselyistä huolimatta  ole saanut selville...
Asentajaslangia. Oleellinen asia, että tulee korjatuksi ja työlle tulee takuuvarmennus.

Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Popo

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 02.09.15 - klo:13:13
Asentajaslangia. Oleellinen asia, että tulee korjatuksi ja työlle tulee takuuvarmennus.

Näin. Vaan kun omassa tapauksessa ei korjaustarvetta ollut, niin olisi mukava tietää, missä mennään "toisella mittaustavalla" sama asia  ilmaistuna...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Eka Golf

Minulle taas sanoivat että säätö "tapissa" mutta tapin mittaa ei kerrottu. Kännykuvan näytti mutta ei se paljoa kertonut.
Toisaalta ei merkitystä koska meni myyjäliikkeen piikkiin!  8)

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 16.07.15 - klo:16:16
Nyt on Golfille varattu aika ketjun tarkastukseen. Tällä kertaa kävi huollon tiedostoista ilmi, että tähän kyseiseen yksilöön on jo kerran vaihdettu ketju 2011 vuonna, 72 tkm ajettuna. On siihen sen jälkeen jo kertynyt 63 tkm, eli ihan paikallaan lienee jo tarkastus. Moottori ei kylläkään mitenkään ylimääräisiä ääntele kylmästartissa.

Osaluettelosta löytyy BMY moottoriin (1.4 TSI 103kW kaksoisahdettu) kampiakselin päähän se jakoketjun ratas. Eikös joissakin uudemmissa moottoreissa tuo ole kiinteästi kampiakselissa kiinni, eli jos venynyt ketju on syönyt rattaan "piikille", menee kampura --> moottori vaihtoon?

Niin, kyllä noita tarkastuskutsuja lähetetään "riskiryhmälle" ihan kirjeitse, mutta kuulemma porrastettuna, ettei kaikki TSI-autot ole samaan aikaan liikkeen pihassa jonossa.  ;) Lomien jälkeen syksyllä varmaankin pääsee kampanja kunnolla vauhtiin.

Kolopallo kävi tuolla tarkastuksessa. Tulos: venymä 24astetta. --> Ei aiheuta toimenpiteitä. Sallittu venymä 28 astetta, jos yli sen, ketju vaihtoon. Edellisen ketjunvaihdon jälkeen tällä yksilöllä ajettu 64 tkm, eli samaa luokkaa alkuperäisen kanssa lienee tuo venymä. Huoltoneuvoja näytti koneelta kuvan vanhasta ja uudesta ketjusta. Ketjulenkkejä siinä silminnähden oli vahvistettu, mutta eihän se kuvista näy, mitä niissä tapeissa ja holkeissa on tehty. Jos tuo ketjulenkin materiaalin myötölujuus tässä se ongelma olisi, niin eihän noita TSIippoja saataisi käyttäjille saakka, kun ketju olisi jo venynyt.

Kuulemma moottorin vikavalo sitten pitäisi syttyä mittaristoon, kun ECUn mielestä kampi- ja nokka-akseleiden asennontunnistimet näyttää riittävän ristiriitaista informaatiota. Sitten vaan kyselemään merkkiliikkeestä maahantuojan / valmistajan mukaan tuloa, taikka "vapailta markkinoilta" ketjun vaihto. Eipä tuo onneksi sen enempää maksa kuin jakohihnan vaihtokaan noissa "ei merkkilikkeissä". Tämä huoltovapaa ketju pittää vaan vaihtaa hiukan useammin kuin remmi.  ;)
Konsernipelejä vuodesta 1993

Eka Golf

Ei kait "ikuisen ketjun" pitäisi nuilla kilsoilla venyä niin paljon että sen pystyy mittaan?  ???
Vaadi vaihtoa takuuseen koska konevaurion riski on suuri!

baleno

Asentajaslangi voi olla kiristimen räikän ulostumista.
Citroen C5 2.0i 2006

tuomiopäivänpasuuna

Mikähän lienee ennätys orkkisketjulla?  Lasissa nyt 218tkm orkkiksella,vauhtiskin orkkis.
Autona viinapannufarkku 2/12 rekattu.

wtf

Eikös viinapannussa ole 15tkm öljynvaihtoväli? Siinä syy kestolle.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Eka Golf

On meilläkin 15tkm vaihtoväli 1.4 TSI -08 ja edellinen ketju venähti n. 80tkm ajettuna, siis tuolla -11 laitetulla ketjulla!  :o

Tofe

Piti vihdoin rekisteröityä kun auto on reilu pari vuotta perheessä ollut ja tämä tuli ajankohtaiseksi.
Kyseessä siis 10/2011 rekisteröity Seat Altea XL, 1,4 tsi, muutaman kuukauden pitänyt välillä startatessa melkoista pärinää ja tiesin mitä tuleman pitää.
Kilsoja on jo hieman reilu 180tkm, kertynyt 90% aidosti maantiellä ja motarilla ja lisää tulee kovaan tahtiin, loput taajamassa, aina huollettu marmorilla ja ostettu uutena Seat Center herttoniemestä, huollot eivät ole menneet yli.
Vein auton LL huoltoon Seat Center Herttoniemeen ja otin puheeksi äänen, soittivat myöhemmin ja pyysivät lupaa jakopään tarkistamiseen (n.400e). Tarkistuksessa jakoketjun venymä 30 astetta ja koko helahoito tehtaan/Seat Centerin piikkiin nokkien säätimineen päivineen, olivat lisäksi hoitaneet huollon yhteydessä pari pikkukorjausta veloituksetta, korjaukset olisivat joka tapauksessa vaatineet auton noston kun liittyivät pakoputkistoon ja alustaan. Minulle ei tullut kuluja kuin määräaikaishuollosta ja viikonlopun yli venyneestä sijaisautosta, tähänkin tosin tulivat vastaan 70% joten ei ollut montaa kymppiä.
Summarum, palveluun olen ollut aina tyytyväinen, autoon vielä enemmän koska hinta/laatu/varusteet (navi jne hilavitkuttimet)/ylläpitokulut ovat ainakin omalla kohdalla olleet koko tietämäni oman ja lähipiirin autohistorian kirkkainta timanttia. Kohta muuttuu työkuviot eikä kilsoja enää kerry kuin 15t vuoteen ja aion tuon biilin pitää ainakin pari kolme vuotta vielä, tosin kohta sitten alkaa se tuunaaminen mutta siitä lisää toisessa topicissa kun on sen aika ;)
Anteeksi hehkuttaminen mutta ajattelin että tänne niin negatiiviseen ketjuun tarvitaan lisää positiivista pöhinää, ymmärrän toisten vitutuksen jos joutunut kalliisti maksamaan koska edellinen autoni oli ranskalainen ja vuoden sisällä upotin siihen yli 5000e vaikka kilsoja oli alle 60t, auto oli minulla alle vuoden ja hinnan tippumisen myötä tuli takkiin +20te...... Olin valmis maksamaan esim. 1000e tuosta jakopään remontista koska autolle ei paria polttimoa lukuunottamatta ole tarvinnut tehdä mitään koko historiansa aikana, joten ylläpito on ollut n.6 litran kulutuksineen enemmän kuin kohtuullinen. Eikä tuossa muita vikakohteita taida ollakaan kun on vielä manuaali?
Taitaa uuden jakopään saada nykyään ei-marmorilta alta tonnilla joten älkää turhaan parjatko loistavaa moottoria, eikä autossakaan ole keskivertoa suurempaa melua lukuunottamatta yhtäkään pahaa sanaa. Kyllä tolla kiskottiin nykyisen kodin remonttikamatkin ja kärry painoi välillä varmasti yli 1500kg mutta se vaan mennä porskuttaa  ::)


Uti

Mukava kuulla reiluja ja objektiivisia kommentteja!
Markku

Neanderthaler

Samat ajatukset täällä kuin Tofella, eli itsellänikin on 1.4 TSI, joka kuuluu ns. "pommiryhmään", mutta silti se on muilla mittareilla paras auto mitä minulla on koskaan ollut. Alkuunhan se hajotti mieltä kun nämä ongelmat tulivat ilmi, mutta tarkemmin sulateltuna ja ajateltuna, niin tyyppivikahan se on siinä missä mikä tahansa muukin. Varmaankin joku sanoisi, että onhan se vaarallinen vika, koska voi moottori laueta, mutta voihan se moottori laueta mistä tahansa muustakin autosta ja vielä täysin yllättäen. Näissä tapauksissa tilannetta voi sen sijaan hallita. Toisekseen tuskin on sellaista autoa olemassakaan jonka voi sanoa toimivan varmasti ja josta ei tarvitse koskaan vaihtaa kuin renkaat ja öljyt. Näkeehän sen jo tästä ajankohtaisesta Diesel ongelmasta, että koskaan ei voi tietää mitä puun takaa eteen tulee. Itsekin jossain vaiheessa ajattelin, että olisipa tullut hankittua Diesel Bensan sijaan, mutta eipä olisi sekään tässä valossa ollut ongelmaton.

Olen vaihdattanut nyt autoon jakoketjun yhden kerran härpäkkeineen reilusti alle tonnilla ja esimerkiksi edelliseen Nissaniin kulutin 5 viimeisen ajovuoden aikana erinäisiin ongelmiin noin 1000 EUR per vuosi (pahimmillaan autoon upposi yli tonni yhdellä korjaamoreissulla). Kokemusta on ollut myös Renaulteista, Opeleista, Nissaneista ja Tojoista + lukuisia muita merkkejä kuten Hondaa ja Volvoa olen ajanut muuten ja kaikissa on ollut sekalaisia ongelmia tasaisin väliajoin.  Se, että autosta hajoaa jotain täysin ennakoimatta siten että pahimmillan jäät vilkkaalle motarille on se mitä en autolta halua. Tarpeeksi on tullut hinausautoja jo tien viereen tilattua.

Mielenkiinnolla seuraan nyt Dieseleiden ongelmia verraten sitä tähän ketjukeissiin. Pystyy jokseenkin objektiivisemmin seuraamaan asiaa kun on kokemusta vähän vastaavasta.

meri

Hei

Golf 1.4 TSI DSG -11, ajettu 103 000 km. Jakoketju vaihdettiin 90 t km huollossa, itselle ei koitunut kustannuksia. Auto toimii hienosti, tyytyväinen olen minäkin. :)

Wolf74

Johtuen roheista käynnistysäänistä otettin tänään kaverin kanssa jakopää auki Rouvan vm.09 81tkm ajetusta Golf 5.sta motti 1.4tsi 90kw CAX. Heti kun kun ketju oli näkyvissä niin rapinan syy oli selvä, ketju oikein roikkui hammasrattaiden välillä ja kiristin tapissa.
Vaihdettiin ketju, kiristin, laahaimet, tiivisteet ja kampuran stefa ja Huomenna saadaan rojetki loppuun. Auto tuotu 2013 itse Saksasta joten ei tehtaan vastaantuloa yllättäen! Miten kuvia voi liittää viestiin?

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Wolf74 - 02.10.15 - klo:21:53
Miten kuvia voi liittää viestiin?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=54.60
Näyttäisi olevan tällä hetkellä vähän kytke ja kokeile. Palvelimella ei ilmeisesti ole tilaa, joten siltä osin ohjeet täysin vanhentuneet. Kuvat täytynee ladata ulkoisiin kuvapalvelimiin. Eikä kenelläkään ole kiinnostusta tehdä uusia kunnollisia ohjeita?

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Wolf74 - 02.10.15 - klo:21:53
Johtuen roheista käynnistysäänistä otettin tänään kaverin kanssa jakopää auki Rouvan vm.09 81tkm ajetusta Golf 5.sta motti 1.4tsi 90kw CAX. Heti kun kun ketju oli näkyvissä niin rapinan syy oli selvä, ketju oikein roikkui hammasrattaiden välillä ja kiristin tapissa.
Vaihdettiin ketju, kiristin, laahaimet, tiivisteet ja kampuran stefa ja Huomenna saadaan rojetki loppuun. Auto tuotu 2013 itse Saksasta joten ei tehtaan vastaantuloa yllättäen! Miten kuvia voi liittää viestiin?
Onko tuo purku työläs homma?
Kertoivat merkkipajalla että on kun pitää purkaa "kaksi turboa" ja muita härpäkkeitä!  ???

Wolf74

Purku on kyllä kohtuu työläs ja vaatii erikoistyökaluja, kuten esim. Nokka-akselien ja kampiakselin lukitustyökalut, heittokellon yläkuolokohdan löytämiseksi sekä moottorin kannattimen. Kaverilla on Hyrylässä korjaamo jossa homma tarvittaessa hoituu edullisesti ja ammattitaidolla. Tässä autossa ei ole kuin yksi turbo eikä sitäkään tarvitse tuon homman takia purkaa. Harmi kun kuvia ei pysty helposti liittämään vaan pitää kikkailla.

Eka Golf

Kiitos tiedosta!  :) Totta turisivat kun lasku ketjun ja takaoven lukon vaihdosta oli 1200â,¬ mutta onneksi meni myyjäliikkeen piikkiin!  8)
Yrittivä lukon korjausta "perinteisellä menetelmällä" mutta joutuivat kuulemma särkemään temmillä sisäkautta!  ???


wtf

Lainaus käyttäjältä: Neanderthaler - 30.09.15 - klo:10:35
Samat ajatukset täällä kuin Tofella, eli itsellänikin on 1.4 TSI, joka kuuluu ns. "pommiryhmään", mutta silti se on muilla mittareilla paras auto mitä minulla on koskaan ollut. Alkuunhan se hajotti mieltä kun nämä ongelmat tulivat ilmi, mutta tarkemmin sulateltuna ja ajateltuna, niin tyyppivikahan se on siinä missä mikä tahansa muukin. Varmaankin joku sanoisi, että onhan se vaarallinen vika, koska voi moottori laueta, mutta voihan se moottori laueta mistä tahansa muustakin autosta ja vielä täysin yllättäen. Näissä tapauksissa tilannetta voi sen sijaan hallita. Toisekseen tuskin on sellaista autoa olemassakaan jonka voi sanoa toimivan varmasti ja josta ei tarvitse koskaan vaihtaa kuin renkaat ja öljyt. Näkeehän sen jo tästä ajankohtaisesta Diesel ongelmasta, että koskaan ei voi tietää mitä puun takaa eteen tulee. Itsekin jossain vaiheessa ajattelin, että olisipa tullut hankittua Diesel Bensan sijaan, mutta eipä olisi sekään tässä valossa ollut ongelmaton.

Olen vaihdattanut nyt autoon jakoketjun yhden kerran härpäkkeineen reilusti alle tonnilla ja esimerkiksi edelliseen Nissaniin kulutin 5 viimeisen ajovuoden aikana erinäisiin ongelmiin noin 1000 EUR per vuosi (pahimmillaan autoon upposi yli tonni yhdellä korjaamoreissulla). Kokemusta on ollut myös Renaulteista, Opeleista, Nissaneista ja Tojoista + lukuisia muita merkkejä kuten Hondaa ja Volvoa olen ajanut muuten ja kaikissa on ollut sekalaisia ongelmia tasaisin väliajoin.  Se, että autosta hajoaa jotain täysin ennakoimatta siten että pahimmillan jäät vilkkaalle motarille on se mitä en autolta halua. Tarpeeksi on tullut hinausautoja jo tien viereen tilattua.

Mielenkiinnolla seuraan nyt Dieseleiden ongelmia verraten sitä tähän ketjukeissiin. Pystyy jokseenkin objektiivisemmin seuraamaan asiaa kun on kokemusta vähän vastaavasta.
Tällä diesel"ongelmalla" nyt ei ole mitään tekemistä vakavan mekaanisen vian kanssa koska auto toimii tämän suhteen normaalisti.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Telehell

Ne ketkä taistelee para-aikaa jakoketjujen kanssa, suosittelen muistuttamaan liikkeen tiskillä seuraavasta asiasta;

http://www.iltalehti.fi/autot/2015100320460731_au.shtml
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

rami

Jakoketjujupakka.
Volkswagenin salainen kirje ruotsalaisille pajoille.
Lue ILTALEHTI.
Tätä sumutusta tosiaankin tekee kyseinen konserni koko ajan ja salailee asioita.
Mädäntyneeltä vaikuttaa kyseinen salailu.
Jo aijemmin kirjoittelin Audi A3:sen "jullipalstalle" kaikenkaikkiaan kyseisten ja muiden ongelmien kanssa.
Kyllä pajoilla tiedetään todellakin paljon vioista mutta ei vaan kerrota.
Luotetaan vaan ihmisen tyhmyyteen ja hyväuskoisuuteen.
Eräskin viisas herra kehui käyneen paikallisella pajalla laulemassa (muista kirjoittajista) ja kysymässä autonsa tyyppivikoja.
Eihän merkkipaja ala vikoja mainostamaan.
Melkoista kusetusta kyseiseltä konsernilta "tyhmiä" ja vähän viisaampiakin asiakkaita kohtaan.
Tämä jälleen osoittaa mitä todenpuhuminen on jos ei ole rakastunut umpisokeasti autoonsa.
Kyllä vaikuttaa "mädäntyneeltä" koko konsernin tuotteet.
Vaikka olen kyseisen konsernin vankkumaton kannattaja alkaa kyllä kelkka kääntymään.
Tuntuu kohta ,että on huijauksen uhri. HÃ,,VETTÃ,,Ã,, melkein tienpäällä ajella kyseisen konsernin autolla.
Kyllä siinä moni kanssa-autoilja tsiiga,että siinä menee yksi rikoksen uhri.
Noloa todella NOLOA :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Wolf74

#jakoketjugate.
Auto tuli kuntoon ja toimii loistavasti ei ylimääräisiä ääniä jakopäästä.
Tuo goodwill ehkä toimii jos on auton Suomesta ostanut joko uutena tai liikkeestä käytettynä ja yhtään leimaa ei saa huoltokirjasta uupua!
Itse kun toin auton Saksasta niin VV-auton suhtautuminen pari vuotta sitten oli toinen, toki pitää muistaa että auto oli huomattavasti edullisempi hankkia sieltä kuin Suomesta joten tuo rempan hinta ei nyt hirveästi kirpaise. Lisäksi sain myyjäliikkeeltä Saksasta korvauksen kun  laitoin Saksaksi spostia että jakoketju on venynyt jne ja jos korvausta ei tule niin otan yhteyttä EU-kuluttaja asiamieheen. Sitten maksoivat tilille kiltisti jokusen satasen :)
Kaikkineen about  5 tuntia meni remppaan ja puolituntia siitä työkalujen etsimiseen kun oli aina hukassa :)
 

skriko

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 03.10.15 - klo:10:22
Ne ketkä taistelee para-aikaa jakoketjujen kanssa, suosittelen muistuttamaan liikkeen tiskillä seuraavasta asiasta;

http://www.iltalehti.fi/autot/2015100320460731_au.shtml

Siellähän oli rajauksena kokonaan korvaukseen 7v/150 000 km. Sinänsä hauskaa, että itsellä ketju meni vaihtoon 3v/30 000. Nyt sellaisille jotka ajavat vähemmän, tulee tuo ikä vastaan. Laskeskelin, että jos autoni olisi 7 vuotta vanha sillä olisi ajettu noin 60 000. Toinen saa ilmaisen korvauksen 150 000 ajetulle autolle, mutta toinen ei 61 000 ajetulle autolle. Sanoinkin Laakkosella, että Volkswagenille olisi "hyvä mainoslause" aja enemmän, niin autosi hajoaa nopeammin.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.10.15 - klo:16:23
---  Volkswagenille olisi "hyvä mainoslause" aja enemmän, niin autosi hajoaa nopeammin.

+1  :o
Yritetään pärjätä.

Telehell

Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.10.15 - klo:16:23
Sanoinkin Laakkosella, että Volkswagenille olisi "hyvä mainoslause" aja enemmän, niin autosi hajoaa nopeammin.

Mutta tuohan on totta :D.. Tänään juuri TopGearissa suunnittelivat Volkswagenille mainosta, huvitti kun se VW;n edustaja jankkasi koko ajan rehellisyydestä, että mainoksissa on oltava rehellinen!
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Mekatsu

Yritän pysyä otsikossa, toivottavasti muutkin.
Golf Variant 2010, 1.4 TSI 90kW
Ajoittain käynnistyksessä normaalia nopeampi (1200-1500rpm), soutava ja äänekäs joutokäynti. Välittömän sammutuksen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen normaali käynti.
Ajettu 88000km vein ketjun tarkastukseen->Hilppeet vaihtoon firman piikkiin. Minun nollakuitissa kulut oli noin 1300 euroa, joista en siis maksanut mitään. Autolla on alla kolme huoltoa, joista kaikki merkki- eli ostoliikkeestä.
Jyväskylän Autotarvikkeen Aholaidantien ja Sorastajantien miehille Hurjat kiitokset nopeasta remontista ja ennenkaikkea upeasta venymisestä sijaisautojen suhteen.
KIITOS!
ps. Tämä ei ole mainos, VW vasta 2 vuotta. Aiemmin Volvo 20 vuotta...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy