TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 19.08.15 - klo:09:47
Eikö näistä ole tyhjänpäiväistä kinata, lähtökohtaisesti skodan ja kian ostaa aivan eri kriteerehin perustavat asiakkaat. Ajakoot kukin millä autolla tykkää. Ja olkoot kia se huolettomampi mutta silti en sitä osta koska.....
Sokotaa en ole ikinä ostanut, ehkä ennakkoluuloja laadusta (turhia?), Audin , Volkkarin ja Kian olen kylläkin ostanut, mutta nuista Volkkarin "laatu" kylläkin "ihmetyttää", ei Kian!  ???
Kiallamme huoltoväli 30tkm joka ei kait ole normaalia lyhyempi?
On kyllä suositus, mutta ei pakko, vaihtaa öljyt + suodatin vuosittain ja mielestäni Suomen oloissa kannattaa öljyt vaihtaa vuosittain ja niin myös teen tai teetän jos takuu voimassa!  8)

pomo

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 19.08.15 - klo:17:51
Ajoturvalle ei paljoa kannata arvoa antaa, kun kaskoihin kuuluu vastaava turva. Harva kai uudenkarhealla Yetilläkään ilman kaskoa ajelee.

Kuuluuko siihen vakuutuksen kautta sijaisauto?

firstvw

Lainaus käyttäjältä: pomo - 20.08.15 - klo:08:41
Kuuluuko siihen vakuutuksen kautta sijaisauto?

Omaan kaskoon kuului, ilman omavastuuta ja muita kuluja (pa tietysti piti maksaa). Kaksi kertaa oli hertzin vuokra-auto alla pumppari-episodin takia

MU

Heinäkuussa raportoin Skoda Superbin (1.8 TSI 2008, 79tkm) rallattavasta ketjusta. Nyt homma on hoidettu (Veho, Pitäjänmäki), näillä spekseillä:
- Vikana pettänyt ketjunkiristäjä, ketju venynyt
- Vaihdettu ketju, kiristin, laahaimet ja nokkien kannatinkonsoli
- Sylinterit tutkittu endoskoopilla ja puristus
- Työstä vastaantulo 50%
- Osista vastaantulo 70%

Minulle jäi maksettavaa 776 euroa.

Lopulta ihan kohtuullinen vastaantulo suht. vanhasta autosta, enkä jaksanut enempää tapella mahdollisen satasen-kahden lisäsäästön vuoksi. Toki alkuun tarjosivat artistille koko laskua.

Jusku

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 19.08.15 - klo:17:51
Ajoturvalle ei paljoa kannata arvoa antaa, kun kaskoihin kuuluu vastaava turva. Harva kai uudenkarhealla Yetilläkään ilman kaskoa ajelee.

Vakuutuksen kautta hinaavat yleensä vain lähimmälle korjaamolle, kun taas ajoturvan kautta merkkikorjaamolle. Tai voi tietty riippua vakuutuksesta ja miten asian sopii. Kerran emännän entinen auto hinattiin ensiksi lähimmälle paikalliselle, mutta kun eivät saaneet sieltä mitään irti viasta, hinattiin sitten merkkikorjaamolle Helsinkiin (150km)...  ::)

Toimiiko nämä vakuutuksien omat myös ympäri Eurooppaa?
Ei huolta huomisesta kuhan vaan tänään on siistii.
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG MY15
Ex: Audi A4 2.0TFSI quattro -07

GoWash! Suomen modernein autopesula.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: MU - 20.08.15 - klo:17:39
Heinäkuussa raportoin Skoda Superbin (1.8 TSI 2008, 79tkm) rallattavasta ketjusta. Nyt homma on hoidettu (Veho, Pitäjänmäki), näillä spekseillä:
- Vikana pettänyt ketjunkiristäjä, ketju venynyt
- Vaihdettu ketju, kiristin, laahaimet ja nokkien kannatinkonsoli
- Sylinterit tutkittu endoskoopilla ja puristus
- Työstä vastaantulo 50%
- Osista vastaantulo 70%

Minulle jäi maksettavaa 776 euroa.

Lopulta ihan kohtuullinen vastaantulo suht. vanhasta autosta, enkä jaksanut enempää tapella mahdollisen satasen-kahden lisäsäästön vuoksi. Toki alkuun tarjosivat artistille koko laskua.
Hämmästyttää miten pettänyt ketjunkiristin voi venyttää ketjua?  :o
Luultavasti ketju venynyt niin että kiristin ei enää pystynyt estään rallatusta?
Omassani nokka-anturi antoi vikakoodin kun ketju oli venyt, huollossa kertoivat että säätö oli tapissa, ei rallattanut kuitenkaan vielä mutta vikakoodi varoitti!  8)

samppa79


Nyt on mitattu kaasupassatin ketjun venymä. 15 astetta, ei aihetta toimenpiteisiin. Auto vuodelta 2009, ja ajettu 170tkm.
Näköjään kaasumoottoreihin laitettu vähän parempia ketjuja.. tai mulla käyny vaan säkä :)

tet

Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 25.08.15 - klo:20:25
Nyt on mitattu kaasupassatin ketjun venymä. 15 astetta, ei aihetta toimenpiteisiin. Auto vuodelta 2009, ja ajettu 170tkm.
Näköjään kaasumoottoreihin laitettu vähän parempia ketjuja.. tai mulla käyny vaan säkä :)

Ei välttämättä kumpaakaan. Niillä toisilla vaan on käynyt huono säkä, kun ovat saaneet huonon ketjun. Kyllä varmasti suurin osa ketjuista kestää kuten pitääkin. Noita vaan on valmistettu niin tuhottomasti, että viallisia on myös valtavat määrät.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Wekotin

Tuossa vielä jakoketjuremontissa käytetyt osat ja työt merkkiliikkeessä, 1.4 TSI CAVD -koneiselle, jos jotakuta kiinnostaa.

JAKOKETJU UUSITTUNA 1.00 Työ  757,87â,¬
15355599

ALUSLEVY 35 X 18,9 X 0,15  1.00 kpl  6,99â,¬
WHT001877

AKS.TIIVIS 35X48X10  1.00 kpl  33,80â,¬
038103085E

HOLKKI  1.00 kpl  21,20â,¬
03C105159H

TIIVISTE  1.00 kpl  30,60â,¬
03C109287G

ÖLJYN IMUPUTKI/SIHTI 1.00 kpl  23,99â,¬
03C115251AE

SILIK.TIIV  1.00 KPL  22,60â,¬
D 176501A1

SILICON TIIVISTELIIMA 1.00 KPL  20,20â,¬
D 176600A1

PULTTI M6X45  8 KPL  YHT. 9,60â,¬
N 10300804

PULTTI M12X1,5X70  2.00 KPL  8,02â,¬
N 10552402

PULTTI M10X1,25X30  1.00  KPL  1,60â,¬
N 90256202

PULTTI M6X22  10.00 KPL  yht. 10,00â,¬
N 90500605

PULTTI M10X55X32  1.00 KPL  7,80â,¬
N 905969906

O-RENGAS 19X2  1.00 KPL  2,70â,¬
N 90903201

PULTTI M10X55/M6X12  1.00 KPL  8,00â,¬
N 91029602

PULTTI M14X1,5X100  1.00 KPL  8,21â,¬
N 91048601

PULTTI M10 X 1,25 X 89 X 30  1.00 KPL  5,40â,¬
N 91197001

G13 JÃ,,Ã,,HDYTYSNESTE 1,5L  1.00 KPL  10,00â,¬
G 013A8JM1

CHAIN  1.00 KPL  77,01â,¬
03C115225A

KIRISTIN  1.00KPL  46,40â,¬
03C109507AD

KETJURATAS  1.00 KPL  32,39â,¬
03C115121J

PULTTI M8X22 TORX  1.00 KPL  1,00â,¬
N 90365901

KORJAUSSARJ  1.00 KPL  306,10â,¬
03C198229C

O-RENGAS 61,90MM  1.00 KPL  9,12â,¬
3C0145117H

ÖLJYEROTIN IRROTETTUNA JA KIINNITETTYNÃ,,  1.00 Työ  14,29â,¬
10551999

JAKOKETJUKOTELON KANSI JA ÖLJYPOHJA PUHDISTETTUINA  1.00 Työ  28,59â,¬
10012999

ÖLJYPUMPUN IMUPUTKI IRROITETTUNA JA KIINNITETTYNÃ,,  1.00 Työ  14,29â,¬
172001999

KÃ,,YTTÖKETJUNKIRISTIMEN, ÖLJYPUMPUN KÃ,,YTTÖKETJUN KÃ,,YTTÖPYÖRÃ,,N UUSINTA   1.00 Työ  47,62â,¬
17225599

Yhteensä: 1565,39â,¬

MMV

Tuossa listassa ei voi kuin hämmästellä osien hintaa. Jostain kuluttajahinnaltaan 0,10 euron O-renkaasta kun veloitetaan 2,70â,¬, niin voisi sanoa katteiden olevan kohdallaan. Pultitkin lienevät titaanista tehtyjä...

SNG

Lainaus käyttäjältä: MMV - 27.08.15 - klo:16:38
Tuossa listassa ei voi kuin hämmästellä osien hintaa. Jostain kuluttajahinnaltaan 0,10 euron O-renkaasta kun veloitetaan 2,70â,¬, niin voisi sanoa katteiden olevan kohdallaan. Pultitkin lienevät titaanista tehtyjä...

+1

Aivan järkyttävän kalliita pikkuosia!

MikeTonic

Mitä jakosarja pitää sisällään ja miksi se pitää vaihtaa mäntäremontin yhteydessä? Tietääkö joku?

SNG

KS. Wekottimen lista pari postausta aiemmin. Siinä on jakopään kamat + työt eriteltyinä.

Koneesta riippuen osat saattavat erota hieman.

Olihan kyse ketjukoneesta? 1.2, 1.4, 1.6 tai 1.8tsi

2.0 TSI:ssä ja FSI:ssä jakopäätä pyörittää hihna. Siinä sarjaan kuuluu hihnapyörä, kiristimet, hihna ja vesipumppu. Osapaketin hinta lienee 300-500€ kieppeillä. Niin ja nokka-akselien välissä lisäksi lyhyt ketju.

pomo

halpojahan nuo vielä on, just ostin bemariin 5e pultin ;D Ja mersu on sitten ihan oma lukunsa. Ongelmahan noissa on usein se, että muualta ei saa...

Zego

Mitä tästä opimme? Tuskin mitään käytännössä! Halvempi (ja mukavampaa) ajaa vaikkapa ranskalaisella autolla?!?!  ;D

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Jusku - 21.08.15 - klo:11:50
Vakuutuksen kautta hinaavat yleensä vain lähimmälle korjaamolle, kun taas ajoturvan kautta merkkikorjaamolle. Tai voi tietty riippua vakuutuksesta ja miten asian sopii. Kerran emännän entinen auto hinattiin ensiksi lähimmälle paikalliselle, mutta kun eivät saaneet sieltä mitään irti viasta, hinattiin sitten merkkikorjaamolle Helsinkiin (150km)...  ::)

Toimiiko nämä vakuutuksien omat myös ympäri Eurooppaa?

Enpä ole tuollaisesta ennen kuullut, että olisi nykyautoa pärnäsen korjaamolle hinautettu. Kaikki on toki mahdollista, ja jos vikana on vaikkapa rengasrikko, niin kumikorjaamo lieneekin parempi osoite kuin merkkikorjaamo.

Eikö ajoturvassa kuitenkin ole todella tiukat ehdot sen suhteen, että matkan pitää keskeytyä. Toisinsanoen korjaamolle itse ajetun auton sijalle ei tule sijaisautoa? Kotipihaan jääneelle ei tule sijaisautoa. Sijaisautoa ei tule myöskään ulkopuolisten vaurioiden vuoksi eli alle jääneen rusakon puhkaistua syylärin ei ajoturvasta ole mitään apua?

Kaiken huipuksi ajoturvan kautta sijaisauton voi saada vain 3 vuorokaudeksi. Eli jos perjantaina auto joutuu pajalle, niin maanantaina pitää jo polkea fillarilla tai vuokrata omaan piikkiin auto! Tämänkin ketjun aiheena olevissa jakopään ongelmissa korjausaika odotuksineen on mieluummin viikon tai kaksi, kuin sen perjantai-iltapäivän.

Kyllä se oikeasti kattava turva on haettava vakuutuksilla.

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw5.nsf/HTML/030.040?OpenDocument
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

MikeTonic

Lainaus käyttäjältä: SNG - 27.08.15 - klo:17:48
KS. Wekottimen lista pari postausta aiemmin. Siinä on jakopään kamat + työt eriteltyinä.

Koneesta riippuen osat saattavat erota hieman.

Olihan kyse ketjukoneesta? 1.2, 1.4, 1.6 tai 1.8tsi

2.0 TSI:ssä ja FSI:ssä jakopäätä pyörittää hihna. Siinä sarjaan kuuluu hihnapyörä, kiristimet, hihna ja vesipumppu. Osapaketin hinta lienee 300-500â,¬ kieppeillä. Niin ja nokka-akselien välissä lisäksi lyhyt ketju.

Kysymykseni oli, että miksi mäntäremontin yhteydessä jakopääsarja pitää vaihtaa.

tet

Lainaus käyttäjältä: MikeTonic - 28.08.15 - klo:08:08
Kysymykseni oli, että miksi mäntäremontin yhteydessä jakopääsarja pitää vaihtaa.

Heitän vastakysymyksen: mikä mahtaa olla mäntäremontin syy? Ovatko männät hajonneet jakoketjun katkeamisen takia? Jos ei, niin onko tuossa "jakopääsarjan" vaihdossa kyse veloitettavasta työstä/osista? Vai vaihtavatko vaan ilmaiseksi senkin varmuuden vuoksi, kun ovat todenneet ketjun venyneen?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

SNG

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.08.15 - klo:08:53
Heitän vastakysymyksen: mikä mahtaa olla mäntäremontin syy? Ovatko männät hajonneet jakoketjun katkeamisen takia? Jos ei, niin onko tuossa "jakopääsarjan" vaihdossa kyse veloitettavasta työstä/osista? Vai vaihtavatko vaan ilmaiseksi senkin varmuuden vuoksi, kun ovat todenneet ketjun venyneen?

Ja kerro myös samalla mikä kone/auto/vuosimalli/ajomäärä.

Jos on ketju, saattanut olla "venynyt" ja pitää siksi vaihtaa.

lobedogg

Voiko ketjun venymän tarkistuttaa ilmaiseksi vai katsovatko vain huollon yhteydessä?

MikeTonic

Lainaus käyttäjältä: SNG - 28.08.15 - klo:08:55
Ja kerro myös samalla mikä kone/auto/vuosimalli/ajomäärä.

Jos on ketju, saattanut olla "venynyt" ja pitää siksi vaihtaa.

Auto on Passat farkku 1.4 TSI Multifuel ja rekisteröity alkuvuodesta 2012. Kilometrejä takana noin 70 000km. Huollot tehty asianmukaisesti merkkiliikkeessä.  Nelosmäntä hajosi pari viikkoa sitten, mutta kaikki männät vaihdetaan samalla. Ihmettelen miksi jakosarja halutaan vaihtaa mäntien yhteydessä. Toisekseen ihmettelen miksi kaikki männät pitää vaihtaa. Olisi mukava, jos jollain olisi parempaa tietoa?

Koska moottoria ei ole vielä avattu, niin lopullista syytä männän hajoamiselle ei vielä tiedetä.

Korvausvastuukeskustelu edelleen meneillään, joten en halua mennä yksityiskohtiin, mutta kaikkea on jo selvinnyt matkan varrella, mutta nuo tekniset kysymykset on vielä auki.

Wekotin

#5031
No ainakin mitä tulee mieleen, että jospa männistä on joku uusi versio olemassa. Halutaan vaihtaa kaikki. Itse uskon, että mäntärempassa vaihdetaan aina kaikki männät.
Jakopää halutaan vaihtaa varmuudeksi, koska kone muutenkin levällään. Ja onhan se noilla kilometreillä jo järkevää tehdäkin. Muuten huonolla tuurilla sulla parinkympin jälkeen venynyt ketju ja rahaa palaa min. 1500e jos ei riko mitään. Luulisi myös turbon menevän vaihtoon jos sylinterissä on palasia irtoillut tai sille on ollut riski olemassa. Näin ainakin itselleni tehtiin kun 1. jakopäävenyminen tuhosi koko yläkerran.

kt

Lainaus käyttäjältä: MikeTonic - 28.08.15 - klo:10:27
Auto on Passat farkku 1.4 TSI Multifuel ja rekisteröity alkuvuodesta 2012. Kilometrejä takana noin 70 000km. Huollot tehty asianmukaisesti merkkiliikkeessä.  Nelosmäntä hajosi pari viikkoa sitten, mutta kaikki männät vaihdetaan samalla. Ihmettelen miksi jakosarja halutaan vaihtaa mäntien yhteydessä. Toisekseen ihmettelen miksi kaikki männät pitää vaihtaa. Olisi mukava, jos jollain olisi parempaa tietoa?

Koska moottoria ei ole vielä avattu, niin lopullista syytä männän hajoamiselle ei vielä tiedetä.

Korvausvastuukeskustelu edelleen meneillään, joten en halua mennä yksityiskohtiin, mutta kaikkea on jo selvinnyt matkan varrella, mutta nuo tekniset kysymykset on vielä auki.

Varmaan samalla vaivalla kannattaa tehdä tuo jakopään vaihtokin, kun moottori on auki. Ajattelevat, että voivat laittaa paremmat ketjut ja kiristimet, että ei sen takia vikaannu enää heti uudestaan. Jospa heillä on kokemuksia asiasta. Siinä tietenkin voi yrittää esittää Hoomoilasta, että vaihtakaa vaan, kunhan maksatte koko roskan.

Multifuel voi jotenkin selittää intoa vaihtaa kaikki männät. Voi olla, että uudet männät on uusin muotoiluin ja ehkäpä materiaalein, jolloin parasta on, että kaikki on samanlaisia. Mitäs fuelia olet käyttänyt?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

janike

^^
Lainaa
Lainaus käyttäjältä: MikeTonic - 28.08.15 - klo:10:27Kilometrejä takana noin 70 000km.

Lainaa
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 28.08.15 - klo:10:41Ja onhan se noilla kilometreillä jo järkevää tehdäkin.

Ja nyt puhutaan huoltovapaasta ketjujakopäästä. Pisti vaan silmään...
Näi se o.

kt

Ainahan niin on puhuttu. Joskus puheet pitää paikkansa ja joskus taas ei. ;D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: MikeTonic - 28.08.15 - klo:10:27
Auto on Passat farkku 1.4 TSI Multifuel ja rekisteröity alkuvuodesta 2012. Kilometrejä takana noin 70 000km. Huollot tehty asianmukaisesti merkkiliikkeessä.  Nelosmäntä hajosi pari viikkoa sitten, mutta kaikki männät vaihdetaan samalla. Ihmettelen miksi jakosarja halutaan vaihtaa mäntien yhteydessä. Toisekseen ihmettelen miksi kaikki männät pitää vaihtaa. Olisi mukava, jos jollain olisi parempaa tietoa?

Koska moottoria ei ole vielä avattu, niin lopullista syytä männän hajoamiselle ei vielä tiedetä.

Korvausvastuukeskustelu edelleen meneillään, joten en halua mennä yksityiskohtiin, mutta kaikkea on jo selvinnyt matkan varrella, mutta nuo tekniset kysymykset on vielä auki.
Selvä valmistusvirhe joten elä maksa mitään, päinvastoin pyydä korvaus susituotteesta!  ???

MikeTonic

Lainaus käyttäjältä: kt - 28.08.15 - klo:17:40
Varmaan samalla vaivalla kannattaa tehdä tuo jakopään vaihtokin, kun moottori on auki. Ajattelevat, että voivat laittaa paremmat ketjut ja kiristimet, että ei sen takia vikaannu enää heti uudestaan. Jospa heillä on kokemuksia asiasta. Siinä tietenkin voi yrittää esittää Hoomoilasta, että vaihtakaa vaan, kunhan maksatte koko roskan.

Multifuel voi jotenkin selittää intoa vaihtaa kaikki männät. Voi olla, että uudet männät on uusin muotoiluin ja ehkäpä materiaalein, jolloin parasta on, että kaikki on samanlaisia. Mitäs fuelia olet käyttänyt?

Jakopää (ketju) pitäisi vaihta vasta 120000km kohdalla. Jos tehdas tai autotalo sen haluaa vaihtaa, niin ensinnäkin heidän omaan piikkiin ja toisekseen olisi hyvä siitä meidän kanssa ensin keskusella.

Edelleenkään kukaan ei ole vastannut alkuperäiseen kysymykseeni, että onko olemassa teknistä perustetta miksi jakopää pitäisi vaihtaa mäntäremontin yhteydessä. Osaako joku vastata?

kt

Lainaus käyttäjältä: MikeTonic - 31.08.15 - klo:08:36
Jakopää (ketju) pitäisi vaihta vasta 120000km kohdalla. Jos tehdas tai autotalo sen haluaa vaihtaa, niin ensinnäkin heidän omaan piikkiin ja toisekseen olisi hyvä siitä meidän kanssa ensin keskusella.

Edelleenkään kukaan ei ole vastannut alkuperäiseen kysymykseeni, että onko olemassa teknistä perustetta miksi jakopää pitäisi vaihtaa mäntäremontin yhteydessä. Osaako joku vastata?

Karkeasti ottaen, jos yksi mäntä on halki ja saadaan varaosana samanlainen mäntä tilalle, eikä moottorissa ole ennen männän halkeamista ollut mitään muuta vikaa, niin ei silloin tietenkään jakopäähän tarvitse koskea.
Tässä tapauksessa kaikki riippuu siitä, mitä sieltä moottorista paljastuu, kun se on avattu. Rikkonainen mäntä on voinut rikkoa muutakin. Mutta ei välttämättä mitään jakopäästä.
Ymmärtääkseni jakopää on maahantuojan erityisessä suojelussa tällä hetkellä, joten jos se laukeaa kuukauden päästä, niin maahantuoja maksaa korjauksen. Jos maahantuoja haluaa nyt vaihtaa jakopään, niin anna vaihtaa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

SNG

Lainaus käyttäjältä: MikeTonic - 31.08.15 - klo:08:36
Jakopää (ketju) pitäisi vaihta vasta 120000km kohdalla. Jos tehdas tai autotalo sen haluaa vaihtaa, niin ensinnäkin heidän omaan piikkiin ja toisekseen olisi hyvä siitä meidän kanssa ensin keskusella.

Edelleenkään kukaan ei ole vastannut alkuperäiseen kysymykseeni, että onko olemassa teknistä perustetta miksi jakopää pitäisi vaihtaa mäntäremontin yhteydessä. Osaako joku vastata?

Ketjulla ei ole vaihtorajaa, vaan se on huoltovapaa toisin kuin jakohihna.

Ketjuissa paskaa laatua ja siksi niitä tsi-koneisiin vaihdettu venymisen takia. Pahimmissa tapauksissa "jako" hypännyt ja venttiilit kohdanneet männät.

Kuten KT-kirjoittaa, jakoketju todennäköisesti saa melkoisen tällin männän hajotessa. Olen samaa mieltä että nyt kun kone on auki ja mahdollisesti autosta irti, kannattaa vaihtaa jos siihen aihetta. Kustannukset EIVÃ,,T SAA tulla sinun kontollesi, vaan osista ja töistä max 50% osuus, mieluiten vähemmän.

Katso että "eivät vedätä" työn hinnassa. Vaihtoon ei mene koneen ollessa irti ja purettuna kuin murto-osa normaaliajasta!


MikeTonic

Kiitos vastauksista.

Halusin juurikin tietää, että onko taustalla korjaustekninen syy vai tämä ketjun venyminen yms. laatuongelma mikä TSI koneita vaivaa (ja josta tässä keskusteluketjussa käydään läpi).

Näyttäisi näiden vastausten pohjalta olevan juurikin se mitä epäilen eli VW haluaa korjata tuon samalla, kun kone on auki. Nyt minun pitää vain varmistua, että tästä ei tule minulle lisälaskua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy