TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Popo

Lainaus käyttäjältä: Popo - 11.04.14 - klo:14:14
"Jakoketjun venymä mitattu: Kiristimen pituus on 68,7 mm:ä (maksimi sallittu 74  mm:ä)"

Sain pyynnöstä kirjauksen auton tietoihin ja työmääräysprintin. Näillä mennään. Epäselväksi jäi, mikä on uuden koneen venymä... ::)

Veho ilmoitti tiedot näin. Tässä keskustelussa on Volkkarin huoltojen osalta ilmoitettu "venymää asteina". Kun vielä tietäisi näitten asteiden ja millien vastaavuuden...

Oppia ikävä kaikki: Pari vuotta sitten valitettiin, ettei Volkkari myönnä mitään ja "yksittäiset" ketjurempat maksaa artisti 100%. Nyt Volkkari myöntää ja tarkastaa & tarvittaessa remppaa 100% ilman kuluja. Seurauksena menetetty maine ja autojen arvonalennus!?

Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Sokota09

Onko se nyt ihme, että auton omistajat ovat joka tapauksessa se taho, joka häviää. Auto on maailman surkein sijoituskohde, edelleen. Ja onhan tuo arvonalennus ollut olemassa jo ennen tätä viimeisintä älämölöä.

kt

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 14.07.15 - klo:09:45
Ja parasta että nuo termit käsitellään ihan väärässä topicissa, kun noista termeistä on ketjuasiat jo suht kaukana...
Eikös olis se autonvaihtotopicci parempi paikka näille hintakeskusteluille?  ::)

Keskustelussa joku väitti, että käytettyjen TSI-autojen arvo alenee keskimääräistä käytetyn auton hinnan alenemaa enemmän, jos siinä käytetyssä autossa sattuu olemaan VAG-jakoketju. Ja vielä erikseen väitti, että alenema olisi tullut "kuoppana" esiin noin vuonna 2013...14, kun tieto TSI-autojen ongelmasta laajemmin levisi. Osaltani toteaisin, että jo vuonna 2008 isäfoorumilla eli UltimateVW:llä alkoi spekulointi, kun jakoketju hyppäsi Leville ajon jälkeisenä pakkasaamuna ylämäkeen nokka edellä parkkeeratusta manuaalivaihteisesta VAG_tuplaTSI_autosta.  :-\

Esitin omassa viestissäni vuonna 2010 ostetun oman TSI-autoni arvon alenemaa itse saamieni vaihtotarjousten perusteella. Nämä ovat siis todellisia tarjouksista otettuja hintatietoja, joilla hinnoilla olisi autokauppias yrittänyt ostaa itselleen autoni, ostohinta hänelle ja vaihtohyvitys minulle. Myynti- ja pyyntihinnoista ei ole tietoa, koska kauppoja ei syntynyt. Ilmoittamani autokauppiaan ostohinta oli sellainen kuin hän sen minulle ilmoitti. Tiedot ovat siis faktaa, jota VAG-kauppias on jakanut. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

jussipo

150 000 km se sitten kesti, 1.4 TSI CAXA. Arvio ketju+säädin vaihdettuna 2500 euroa! Kaksi ensimmäistä huoltoa oli tehty ei-merkkiliikkeessä, joten tarvittiin kuitit käytetystä öljystä. Mitä suurinta pelleilyä, onhan huoltokirjassakin ruksi long life -öljystä.

Kuitit onneksi löytyi, 100 % vastaantulo. Nyt uusi ketju, säädin ja venttiilikoppa. Start-stop alkoi toimia pehmeämmin, muuta en ole huomannut.

Octavia4x4

Onkos tuosta jakoketjun tarkastuskampanjasta tullut kirje riskiryhmän autojen omistajille, vai ihanko muun huoltokäynnin yhteydessä ovat ehdottaneet?

Ei ainakaan vielä ole emännälle tullut kirjettä tuon 2007 BMY Golfin tiimoilta.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Wekotin

Meikäläisen 1.4 TSI (CAVD) Golf Variant 2009 ei ole tullut kutsua. Syynä todennäköisesti, että ketju on jo vaihdettu kertaalleen 118tkm kohdilla. Moottorin vikavalo syttyi taas eilen ja huoltoon pitäisi perjantaina kiikuttaa. Mahtaakohan olla ketju venynyt taas. Mittarissa jo 204tkm. Vituttaa vaan johonkin 5kâ,¬ louskuun tehdä tonnikaupalla remppaa. Edellisestä ketjuvaihdostakin on jo sopivasti 2,5v, että ketjun osatakuukin umpeutunut. Himpskatti.

Jiivee

Lainaus käyttäjältä: jussipo - 14.07.15 - klo:16:19
150 000 km se sitten kesti, 1.4 TSI CAXA. Arvio ketju+säädin vaihdettuna 2500 euroa! Kaksi ensimmäistä huoltoa oli tehty ei-merkkiliikkeessä, joten tarvittiin kuitit käytetystä öljystä. Mitä suurinta pelleilyä, onhan huoltokirjassakin ruksi long life -öljystä.

Kuitit onneksi löytyi, 100 % vastaantulo. Nyt uusi ketju, säädin ja venttiilikoppa. Start-stop alkoi toimia pehmeämmin, muuta en ole huomannut.
"Jänniä" juttuja nämä vastaantulot...
1.4 TSI koneissa tullaan vastaan 100%, mutta 2.0TSI pannussa asiakas joutuu itse maksamaan kolmasosan. (ajettu 95tkm, tarina löytyy mk6 alueelta)
Satuitko olemaan auton ensimmäinen omistaja?

Ystäväni varmaan kirjoittelee tänne lähiaikoinan oman tarinansa missä 90tkm huoltoa ei ole suoritettu lainkaan vaan auto on huollettu 103tkm kohdalla. Ylitystä siis 13tkm...
Ja silti vastaantulo 100%. (autolla ajettu about 117tkm)
Kuluttajariitalautakunnassahan tuo tapaukseni tällä hetkellä menee, mutta katsellaan tuleeko sieltäkään mitään.  >:(
-13 B7 Passat R-line 2.0TDI 4motion
Ex: -10 mk6 Gti Golf

kai75

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 14.07.15 - klo:16:50
Onkos tuosta jakoketjun tarkastuskampanjasta tullut kirje riskiryhmän autojen omistajille, vai ihanko muun huoltokäynnin yhteydessä ovat ehdottaneet?

Ei ainakaan vielä ole emännälle tullut kirjettä tuon 2007 BMY Golfin tiimoilta.
Ei tullu mitään kirjettä äidilleni A3:een liittyen, minä huomasin ketjuntarkistuskamppanja-asian tääl palstalla muiden palstalaisien kirjoituksista (kiitos siitä  :D) ja otin itse yhteyttä Pörhölle, jossa todettiin et auto kuuluu "riskiryhmään" ja sitä kautta tarkistettaviin.

Jussipo:
Vaihtoivatko sulle öljypumpun ketjun myös? Vai millä merkillä ajelet?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

pomo

Lainaus käyttäjältä: jussipo - 14.07.15 - klo:16:19
150 000 km se sitten kesti, 1.4 TSI CAXA. Arvio ketju+säädin vaihdettuna 2500 euroa! Kaksi ensimmäistä huoltoa oli tehty ei-merkkiliikkeessä, joten tarvittiin kuitit käytetystä öljystä. Mitä suurinta pelleilyä, onhan huoltokirjassakin ruksi long life -öljystä.

Kuitit onneksi löytyi, 100 % vastaantulo. Nyt uusi ketju, säädin ja venttiilikoppa. Start-stop alkoi toimia pehmeämmin, muuta en ole huomannut.

Ohhoh! On kyllä aika höyliä, tekevät gw-korjauksia vaikka ei ole exes merkkiliikkeessä huollettu! Ei muutenmonella merkillä tapahtuis, että 150 000 km ajetulla tehdään tonnine remontteja vielä ilmaiseksi!?!

skriko

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 14.07.15 - klo:16:50
Onkos tuosta jakoketjun tarkastuskampanjasta tullut kirje riskiryhmän autojen omistajille, vai ihanko muun huoltokäynnin yhteydessä ovat ehdottaneet?

Ei ainakaan vielä ole emännälle tullut kirjettä tuon 2007 BMY Golfin tiimoilta.
Minulla oli VW Scirocco 1,4 TSI 118 kW manuaali 9/2010. Ajokilometrit olivat siis 30 620 kun jakoketjuremppa tehtiin Laakkosella 9/2013 Good Williin.
Kuitenkin tuli (oliko nyt kesäkuussa) kutsu ketjun tarkistukseen. Tuli sähköpostilla. Sinänsä hullua, että olin myynyt auton jo monta kuukautta sitten.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: pomo - 14.07.15 - klo:18:52
Ohhoh! On kyllä aika höyliä, tekevät gw-korjauksia vaikka ei ole exes merkkiliikkeessä huollettu! Ei muutenmonella merkillä tapahtuis, että 150 000 km ajetulla tehdään tonnine remontteja vielä ilmaiseksi!?!

Kuinkahan moni on joutunut maksamaan omasta pussista ennen kuin tämä viimeisin medianäkyvyys puri?

Loikkari

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 14.07.15 - klo:19:36
Kuinkahan moni on joutunut maksamaan omasta pussista ennen kuin tämä viimeisin medianäkyvyys puri?

Ei varmaan moni, kun ongelmat on vaan yksittäistapauksia ;).

Yhteensä ainakin 3 autoa tiedän käyneen tarkistuksessa ja kaikki ilman kutsua. Tajusivat asian VAGarenasta lukemalla ja soittelivat huoltoon, onko oma malli riskialtis ja olihan ne.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 14.07.15 - klo:19:36
Kuinkahan moni on joutunut maksamaan omasta pussista ennen kuin tämä viimeisin medianäkyvyys puri?
Voihan noita kokeilla jälkeenpäin periä. Joitain vuosia sitten oli vastaava tapaus tiettyjen 2.0 tdi koneiden pumppusuuttimien kanssa. Ennätin itse maksaa ensimmäisen suuttimen vaihdosta puolet (eli noin 500 â,¬) ennen kuin alkoivat korjaamaan ilmaiseksi foorumikirjoittelun ja lehtijuttujen takia. Viimeisten suuttimien vaihdon yhteydessä pyysin siitä hyvitystä ja sain koko maksamani summan takaisin.

skriko

Tätä topicia luettu yli miljoona kertaa. Alkaa olla kohta jakoketjutouhut kaikkien tiedossa. :D
Seuraava autoni tulee mitä todennäköisemmin olemaan uusi  Opel Astra GTC 200.
Kyselin kolmesta eri merkkiliikkeen huoltopaikasta, onko kyseisessä autossa ketju vai hihna. Kukaan ei tiennyt varmaksi. Itse löisin roponi ketjun puolesta. Onkohan sekin samanlainen moponketju.

jussipo

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 14.07.15 - klo:18:45

Jussipo:
Vaihtoivatko sulle öljypumpun ketjun myös? Vai millä merkillä ajelet?

VW kyseessä, öljypumpun ketjusta (onko sellainenkin?) ei ollut puhetta. Ei kyllä ollut venttiilikopastakaan, kiillosta päätellen on uusi.

Ko. autoon, kun on dsg, on myös vaihdettu kytkimet, itselle jäi 600 euroa maksettavaa.

Hyvä, kun VAG on tullut reilusti vastaan, mutta tuollaisesta öljyn laadun kyselystä jäi paha maku. Ymmärän kyllä, jos ei olla huollettu tai tehty myöhässä. Ja tuntuu kyllä siltä, että ketju hajoaa, jos on hajotakseen.

Onko 1.8 tai 2.0 TSIn kestosta faktaa?

jl26

1.4 TSI (90kw). Ostohetkellä kilometrejä taulussa n. 110tkm. Huoltokirjassa merkinnät 31tkm/60tkm/103tkm.

Autossa ajoittaista rallatusta ketjun puolesta kylmäkäyninstyksillä, vikakoodia ei koskaan omana aikana näkynyt. TSI -tarkastuksessa käyty heinäkuun 13.pv (117tkm ajettu), jolloin saatu tieto että ketju hyppäsi "testeissä" (ois muuten kiva saada tietää jostain mitä he oikeen tekevät niissä) -> kustannusarvio asiakkaalle ->  kysyivät maahantuojalta mitä tapahtuu -> 14.pv asiakkaalle soitto, maahantuojalta 100% vastaantulo ja päälle 199e 120tkm määräaikaishuolto. Asiakkaalle 199e lasku.

En tiedä, miksi itselle kävi näin.. varsinkin huoltokilometrien takia. Tuuripeliä?

jussipo

Lainaus käyttäjältä: jl26 - 14.07.15 - klo:21:00
1.4 TSI (90kw). Ostohetkellä kilometrejä taulussa n. 110tkm. Huoltokirjassa merkinnät 31tkm/60tkm/103tkm.

Autossa ajoittaista rallatusta ketjun puolesta kylmäkäyninstyksillä, vikakoodia ei koskaan omana aikana näkynyt. TSI -tarkastuksessa käyty heinäkuun 13.pv (117tkm ajettu), jolloin saatu tieto että ketju hyppäsi "testeissä" (ois muuten kiva saada tietää jostain mitä he oikeen tekevät niissä) -> kustannusarvio asiakkaalle ->  kysyivät maahantuojalta mitä tapahtuu -> 14.pv asiakkaalle soitto, maahantuojalta 100% vastaantulo ja päälle 199e 120tkm määräaikaishuolto. Asiakkaalle 199e lasku.

En tiedä, miksi itselle kävi näin.. varsinkin huoltokilometrien takia. Tuuripeliä?

Oliko huollettu aina merkkihuollossa? Mites tuo huolto oli noin halpa, eikö 120tkm vaihdeta tulpat ym isompaa?

jussipo

Lainaus käyttäjältä: pomo - 14.07.15 - klo:18:52
Ohhoh! On kyllä aika höyliä, tekevät gw-korjauksia vaikka ei ole exes merkkiliikkeessä huollettu! Ei muutenmonella merkillä tapahtuis, että 150 000 km ajetulla tehdään tonnine remontteja vielä ilmaiseksi!?!

Sarkasmia tai ei, mutta eipä monella merkillä ole 2500 euron määräaikaishuoltoakaan.

Tai kytkintä, jonka vaihtotyöt (ilman osia) on 1200 euroa. Maksoin siis 50 % työstä eli n.600 euroa työstä, osat vastaantulona.

Jiivee

Lainaus käyttäjältä: jussipo - 14.07.15 - klo:20:53
Onko 1.8 tai 2.0 TSIn kestosta faktaa?
2.0TSI ainakin leviää ja löystyy, katso lainaukseni viestiisi ylempää.
Eli on siis omakohtaista kokemusta.  :o

Olitko omassa autossasi ensimmäinen omistaja?
-13 B7 Passat R-line 2.0TDI 4motion
Ex: -10 mk6 Gti Golf

jussipo

Lainaus käyttäjältä: Jiivee - 14.07.15 - klo:21:26
2.0TSI ainakin leviää ja löystyy, katso lainaukseni viestiisi ylempää.
Eli on siis omakohtaista kokemusta.  :o

Olitko omassa autossasi ensimmäinen omistaja?

Toinen, oli liisarina 60 tkm asti. Mietin vaihtoa ja A4 1.8 kiinnostaisi. Siinä on multitronic, mutta vanha A4 B7 kesti TDIn vääntöä, joten kestänee?

jl26

Lainaus käyttäjältä: jussipo - 14.07.15 - klo:21:12
Oliko huollettu aina merkkihuollossa? Mites tuo huolto oli noin halpa, eikö 120tkm vaihdeta tulpat ym isompaa?

Kaksi ensimmäistä huoltoa Centerillä, kolmas muualla. Huollon hinnasta itselläkin oli vähän  ??? -olo, koska esim vw:n huollonvaraus nettisivulla hinnaksi tulee joku 305 euroa normaalisti. Tosin jarrunesteet, tulpat, takajarrupalat ja levyt vaihdettu omatoimisesti 1.5kk sisään. Ehkä sen takia hinta alhaisempi.

pomo

Tai sitten osa töistä tulee tuon remontin mukana? Öljyjen poislasku ja suodattimien vaihto jne?

Eikä ollut sarkasmia, suurin osa merkeistä ei varmasti olisi ruvennyt tekemään tuhansilla euroilla  gw-korjauksia yli 5 vuotiaisiin autoihin joita ei ole huollettu merkkiliikkeissä? Enkä ole kyllä kuullut 2500e huolloista, toisaalta eihän se ole hullu joka pytää vaan se joka maksaa ;D

Popo

Lainaus käyttäjältä: unelmatalo - 12.07.15 - klo:21:13
:) Kiitos osanotosta ja vertaistuesta...


Tilannetajuisille suosittelen ongelmakoneista luopumista  ;)

Onneksi pääsin 1,4 TSI Elegance DSG:stä eroon. Vaikka Turpaan tuli  >:(

KIITOS HELKAMA-AUTO

Kiitos vinkistä.

Ennen "lopullista ratkaisua", utelen vielä, onko tämä Ketjuntarkastuskutsu-kampanja täysin VW Auton juttu, vai onko Helkaman suunnalta kuulunut mitään?

Absurdi tilanne: Octavia on toiminut hyvin ja laadukkaasti kolme vuotta/45 tkm, mutta ongelma-leimaa tarjotaan. Pitääkö tämä nyt kiiruusti hukata yhden ketjun tähden...  ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

kt

Ã,,lä hyvä henkilö nyt panikoidu. Käyt huollossa kysymässä, onko autosi tarkistusohjelmassa ja jatkat ajamista entiseen malliin. Tuota sinunkin allasi olevaa Octaviaa on varmaan jo tehty puoli miljoonaa autoa ja eihän se niin mene, että ne kaikki Octaviat hajoaa käsiin.
Tojotoitahan nyt kutsutaan miljoonittain takaisin ja tarkistuksiin, kun turvatyynyt heittää arpaa, että laukeenko nyt tai enpä laukeekaan!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Popo

Lainaus käyttäjältä: kt - 15.07.15 - klo:12:25
Ã,,lä hyvä henkilö nyt panikoidu. Käyt huollossa kysymässä, onko autosi tarkistusohjelmassa ja jatkat ajamista entiseen malliin. Tuota sinunkin allasi olevaa Octaviaa on varmaan jo tehty puoli miljoonaa autoa ja eihän se niin mene, että ne kaikki Octaviat hajoaa käsiin.
Tojotoitahan nyt kutsutaan miljoonittain takaisin ja tarkistuksiin, kun turvatyynyt heittää arpaa, että laukeenko nyt tai enpä laukeekaan!

Ei tässä hätää. En ole vaihtamassa Tohjotaan (tai muuhunkaan), "saadakseni rauhan", kuten eräskin nimimerkki kertoi taannoin tehneensä jo ennen mitään ongelmia. Tuollainen suhtautuminen hieman huvittaa. Kaikissa autoissa on valitettavasti omat murheensa, joten ei mitään uutta auringon alla. Nissan Primera ruostui pahoin pääkaupunkiseudun suolakylvyssä ja multilinkit meni vaihtoon 40 tkm kohdalla, mutta sellaista se autoilu on. 306 Pösössä tehtiin kaikenlaista kivaa rempaa 5vuoden/50 tkm:n aikana. Tietäähän tuon.

Tarkastutin oman auton takuuajan lopulla, eikä mitään uutta ole hieman yli 20 tkm:n aika moottorin osalta ilmennyt, joten ajelen kaikessa rauhassa. Pieni hermostumisen aika oli auton ollessa uusi, kun tätä infoa "artisti maksaa" remonteista alkoi ilmaantua ja Volkkarin/Skodan suunnalta ei mitään juurikaan myönnetty. Nyt on homma sekä oman auton moottorin ketjutyypin, että korvaukäytännön osalta hahmottunut.

Seuraavan huoltokäynnin yhteydessä voisi tuon ketjuhommelin ottaa uudelleen esille, kun tämä nyt on "valmiiksi puhuttua asiaa".
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

pomo

Omakohtainen käsitys ja netistä luetunkin perusteella vaikuttaa siltä, että helkama hoitaa takuukorjaukset todella hienosti ilman mutinoita! Vw:llä ja seatilla on heikompaa, audista en tiedä? Eli skodan omistajalla ei ole syytä huoleen!

Tämmöiset ongelmat yleensä ratkaistaan, tojota ratkaisi kaksoismassan ongelmat laittamalla sille huolto-ohjelmaan vaihtovälin, opel hihnaongelmat tihentämällä vaihtoväliä ja mersu vaihtaa suuttimia vissiin vieläkin jossain määrin takuuseen? Muuten mersussa vaikuttaa olevan nettikeskustelujen perusteella aika paljon kalliita vikoja, jotka on ratkaistu sillä jatketulla, ostettavalla "takuulla" (junge stern), joka vissiin toimii ongelmitta?

himppe

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.07.15 - klo:13:50
Vain jos ostat liikkeestä. Virhevastuu katkeaa kuin kanan lento, jos auto vaihtaa omistajaa yksityiseltä yksityiselle.

Kun selvittelin omaa caseani kuluttajaneuvojan kanssa, hänen näkemyksensä oli, että virhevastuu ei riipu tuotteen hankintatavasta (onko ostettu liikkeestä vai yksityiseltä). Sinällään järkevä ajatus, sillä valmistajahan sen huonolaatuisen ketjun on autoon laittanut eikä myyjä.

Yksittäistapauksissa (vaihteiston hajoaminen tms) kuluttaja on varmasti paremmassa asemassa ostettuaan käytetyn auton liikkeestä kuin yksityiseltä. Tällöin on mahdollista saada korvauksia/goodwilliä sekä valmistajalta että myyjäliikkeltä. TSI-koneiden tyyppivian ollessa kyseessä ja valmistajan maksaessa korjauksen ostotavalla ei tosiaan pitäisi olla merkitystä. Näin kauttarantain kuullun perusteella... Oma autonikin on ostettu yksityiseltä ja vastaantulo jakoketjuremontissa oli 100%.

Eppu H

Lainaus käyttäjältä: Popo - 15.07.15 - klo:12:55
Ei tässä hätää. En ole vaihtamassa Tohjotaan (tai muuhunkaan), "saadakseni rauhan", kuten eräskin nimimerkki kertoi taannoin tehneensä jo ennen mitään ongelmia. Tuollainen suhtautuminen hieman huvittaa. Kaikissa autoissa on valitettavasti omat murheensa, joten ei mitään uutta auringon alla. Nissan Primera ruostui pahoin pääkaupunkiseudun suolakylvyssä ja multilinkit meni vaihtoon 40 tkm kohdalla, mutta sellaista se autoilu on. 306 Pösössä tehtiin kaikenlaista kivaa rempaa 5vuoden/50 tkm:n aikana. Tietäähän tuon.

Tarkastutin oman auton takuuajan lopulla, eikä mitään uutta ole hieman yli 20 tkm:n aika moottorin osalta ilmennyt, joten ajelen kaikessa rauhassa. Pieni hermostumisen aika oli auton ollessa uusi, kun tätä infoa "artisti maksaa" remonteista alkoi ilmaantua ja Volkkarin/Skodan suunnalta ei mitään juurikaan myönnetty. Nyt on homma sekä oman auton moottorin ketjutyypin, että korvaukäytännön osalta hahmottunut.

Seuraavan huoltokäynnin yhteydessä voisi tuon ketjuhommelin ottaa uudelleen esille, kun tämä nyt on "valmiiksi puhuttua asiaa".
Nimimerkki Popoa taitaa huvittaa minun autonvaihtoni. En nyt kyllä vaan ymmärrä mitä huvittavaa siinä on jos vaihtaa pois auton jossa on näin huonomaineinen moottori jo ennen ongelmien ilmaantumista. Minusta se on pelkkää viisautta ja hankaluuksien ennalta ehkäisyä. Siinä sivussa tulee vielä sitä mielenrauhaakin.
Toivotan Popolle onnea Skodansa kanssa. Voi olla että se toimii hyvin tai sitten ei. Näyttää olevan täyttä arpapeliä miten kestävän TSI moottorin sattuu saamaan :)

baleno

Valmistajan pitää luvata täysi vastaantulo muun auton elinkaaren loppuun asti. Vähempään ei pidä tyytyä. Tai ainakin moottorin eliniäksi joka pienissä bensaturboissa on 240 000- 300 000km.
Citroen C5 2.0i 2006

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: baleno - 15.07.15 - klo:18:58
Valmistajan pitää luvata täysi vastaantulo muun auton elinkaaren loppuun asti. Vähempään ei pidä tyytyä. Tai ainakin moottorin eliniäksi joka pienissä bensaturboissa on 240 000- 300 000km.

Ei kerro laadusta jos moottorin elinkaari ei tuon enempää ole  :-\
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy