TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Popo

Lainaus käyttäjältä: Moorepark - 15.06.15 - klo:15:48
VW:ltä tuli tänään klo 12.33 sähköposti otsikolla "Sinä ajat - me huolehdimme". Siinä oli seuraava teksti:

Haluamme huolehtia sinusta ja autostasi mahdollisimman hyvin, joten tarjoamme sinulle mahdollisuuden veloituksettomaan TSI-moottorin jakoketjutarkastukseen. Tarkastuskäynti on vapaaehtoinen. Mikäli oman autosi kunto mietityttää, voit varata ajan verkkopalvelustamme tai olla yhteydessä Volkswagen-huoltoon. Varaa halutessasi aika täältä >>
(varausohje: valitse huoltopalveluista Volkswagen TSI-tarkastuspalvelu)


Varasin netissä ajan noin tunti sitten ja äsken soitettiin perään, että "palvelimella on ollut ruuhkaa" joten netistä varattu aika ei todellisuudessa ollutkaan vapaa. Aika siirtyi tästä syystä parilla päivällä eteenpäin (1.7.). Neuvoja ei juuri osannut kertoa toimenpiteestä, mutta sanoi ymmärtäneensä, että vie kuitenkin pari tuntia aikaa ja sisältäisi "moottorin avaamista".


Octavialle tehtiin ketjun tarkistus takuun lopulla ja aikaa meni odotellessa n. 1,5 tuntia, kun aamu seitsemäksi Veholle vein. Siis mitattiin ketjun venymä. Tätä varten on sopivasti tarkistusluukku esillä, joten ei kovin iso homma. Myyjäliike Metro-Auto ei  toimenpidettä ehdotellut, vaan kertoi Helkaman terveisinä pienen "narahduksen" olevan käynnistyksessä normaalia ko. "uudemmassa" moottorissa. Veholla mittauksia todettiin kuitenkin tehdyn ja saman puhelun aikana takuupuolelta lupakin järjestyi.

Helkaman puolelta tässä odotellaan Volkkaria vastaavaa palvelua. Voisihan sitä käydä tsekkaamassa, kuinka paljon on venymää tullut lisää yli 20 tkm:n ajossa. Siitä voisi sitten tehdä jotain päätelmiä. Oikeita tai vääriä....
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

hansolo

#4621
Työkaverilla kävi "hyvä" tuuri. Kyseessä on Octavia 1.8 TSI/DSG, josta tämän hetkisen tiedon perusteella venyi ketju ja meni nokka-akselin ratas piloille. Ajettu rapiat 70 tkm ja vuosimalli on muistaakseni 2008. Vaihtoon menee vähintään ketju, uusi nokka-akseli, kannen aukaisu jne. Kustannus artistille tasan nolla euroa. Edes kaikki huollot ei ole tehty virallisessa merkkihuollossa. Liittyisiköhän tehtaan vastaantulo jotenkin näihin viimeaikaisiin Volkkarinkin myöntämiin TSI-ongelmiin.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

Gulf

Lainaus käyttäjältä: hansolo - 16.06.15 - klo:15:21
Liittyisiköhän tehtaan vastaantulo jotenkin näihin viimeaikaisiin Volkkarinkin myöntämiin TSI-ongelmiin.

Toivottavasti, yrittävät vielä pelastaa edes skodan mainetta tässä sopassa, toisin kuin vag-konsernin Premium-merkki, mistä koko hässäkkä alkoi?

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 16.06.15 - klo:16:42
Toivottavasti, yrittävät vielä pelastaa edes skodan mainetta tässä sopassa, toisin kuin vag-konsernin Premium-merkki, mistä koko hässäkkä alkoi?

Kai ne pirkkamersujenkin viat joskus myönnetään  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 16.06.15 - klo:19:33
Kai ne pirkkamersujenkin viat joskus myönnetään  ;D

No sitäpä justiinsa tarkoitin, joku edes myöntää jotakin vikoja, vaikka eivät kaikkia kuitenkaan myönnä (ketju, dsg, öljynsyönti ym. viat), saattaa tulla liian kalliiksi? Kovalle tuntuu vw:llä ja audilla ottavan ja tunnustaa reilusti viat? Varmaan odottelevat taas, että kohu on laantunut ja saavat jatkaa asiakkaiden kusetusta?

Lefaus

Sain vihdoin passatin (jossa siis ketjunvenymää ja remppaa tuli reilu 2000â,¬) korjaamolta ulos. Soittivat aamupäivällä töihin ja sanoivat että minun osuus on maahantuojan vastaantulon jälkeen 50% eli reilu tonni. Pyysin täyden työselostuksen mitä on tehty ja miksi ja kauanko auto on seissyt korjaamolla että voin tehdä valituksen kuluttajariitalautakuntaan. No iltapäivällä soittivatkin että maahantuoja tuleekin 100% vastaan ja kulut minulle 0â,¬ koska auto on vain 3 viikkoa yli 7v täyden vastaantulo rajan. Eli ei kannata mukisematta laskua maksaa.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Lefaus - 17.06.15 - klo:10:36
Sain vihdoin passatin (jossa siis ketjunvenymää ja remppaa tuli reilu 2000â,¬) korjaamolta ulos. Soittivat aamupäivällä töihin ja sanoivat että minun osuus on maahantuojan vastaantulon jälkeen 50% eli reilu tonni. Pyysin täyden työselostuksen mitä on tehty ja miksi ja kauanko auto on seissyt korjaamolla että voin tehdä valituksen kuluttajariitalautakuntaan. No iltapäivällä soittivatkin että maahantuoja tuleekin 100% vastaan ja kulut minulle 0â,¬ koska auto on vain 3 viikkoa yli 7v täyden vastaantulo rajan. Eli ei kannata mukisematta laskua maksaa.

Kappas!

Hieno juttu  :)

Loikkari

#4627
Lainaus käyttäjältä: SNG - 17.06.15 - klo:11:21
Kappas!

Hieno juttu  :)

Onko alunperin kusetetuksi tuleminen hieno juttu? Varmaan 90% autonomistajista maksaa ton 50%, kun ei tiedä että olis oikeutettu isompaankin vastaantuloon. Hieno juttu tässä on se, että on olemassa viitseliäitä ihmisiä (kuten Lefaus), jotka selvittelee omia oikeuksiaan.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 17.06.15 - klo:11:36
Onko alunperin kusetetuksi tuleminen hieno juttu? Varmaan 90% autonomistajista maksaa ton 50%, kun ei tiedä että olis oikeutettu isompaankin vastaantuloon. Hieno juttu tässä on se, että on olemassa viitseliäitä ihmisiä (kuten Lefaus), jotka selvittelee omia oikeuksiaan.

Ai se, että iloitsin 100% vastaantulosta tarkoittikin tuota. Tulkitsin nopean suunnanmuutoksen siten, että maahantuoja ei halua yhtään lisää negatiivista julkisuutta liittyen laatuun ja jälkimarkkinnoinnin tasoon ja että neuvotteluhalukkuus on siksi isääntymään päin.

Hyvää päivänjatkoa sinullekin!

Loikkari

Lainaus käyttäjältä: SNG - 17.06.15 - klo:13:17
Ai se, että iloitsin 100% vastaantulosta tarkoittikin tuota. Tulkitsin nopean suunnanmuutoksen siten, että maahantuoja ei halua yhtään lisää negatiivista julkisuutta liittyen laatuun ja jälkimarkkinnoinnin tasoon ja että neuvotteluhalukkuus on siksi isääntymään päin.

Hyvää päivänjatkoa sinullekin!

Viestini sarkasmi ei näköjään onnistunut ;) Pahoitteluni, kun en osaa. Tarkoitus oli lähinnä herätellä ihmisiä siihen, että onko oikein, että vastuun perään pitää rutista ja uhkailla lakipykälillä. Mutta täähän on vaan psykologiaa: jos annettais heti täyskorvaus niin ihmiselle tulis vaan neutraali fiilis, mutta kun eka annetaan 50% ja sitten tuleekin positiivinen yllätys eli täyskorvaus niin ihmisen fiilis onkin hyvä. Ihmisen fiilis eri, vaikka lopputulos molemmissa sama.

Kiitos samoin, hyvää päivänjatkoa!

SNG

#4630
Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 17.06.15 - klo:20:17
Viestini sarkasmi ei näköjään onnistunut ;) Pahoitteluni, kun en osaa. Tarkoitus oli lähinnä herätellä ihmisiä siihen, että onko oikein, että vastuun perään pitää rutista ja uhkailla lakipykälillä. Mutta täähän on vaan psykologiaa: jos annettais heti täyskorvaus niin ihmiselle tulis vaan neutraali fiilis, mutta kun eka annetaan 50% ja sitten tuleekin positiivinen yllätys eli täyskorvaus niin ihmisen fiilis onkin hyvä. Ihmisen fiilis eri, vaikka lopputulos molemmissa sama.

Kiitos samoin, hyvää päivänjatkoa!

Juurikin näin! Ei ole laatubrändin toimintatapa piilotella ongelmia. Selkeästi komminukoidut taulukot ko ongelman kompensaatioista suhteessa ajomäärään ja ajoneuvon ikään olisivat oikeus ja kohtuus, varsinkin jos katselmoitu kuluttajaviraston (ja ehkä Autoliiton) toimesta. Olisi Toyotasta paljon opittavaa VW-konsernilla.

Vituttaa kun autoalan ammattilaisten kanssa joutuu harrastamaan samoja toimintatapoja kuin raksaäijien kanssa. Kokemusta on. Samanlaisia punaniskoja kumpikin porukka!

Onnistunut sarkastinen heitto, kun en itsekään 100% aluksi tajunnut  ;)

nightflier

#4631
Kävin äsken varaamassa ilmaisen ketjuntarkistuksen Polo 1.2 TSI:lle. Huoltoon varataan 2 tuntia aikaa ja huoltoaika meni 2 viikon päähän. Kehui tiskin takana että "vastaantulot on hyvät". Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä tulee jos remonttia pukkaa.

Kyseessä vm2012, mittarissa 70tkm. Ketju vaihdettu "ennaltaehkäisevänä" toimenpiteenä 30tkm kohdalla (samalla uusittiin TSI), nykyään krapinaa kuuluu välillä käynnistäessä. TSI vaihdettu toisen kerran 60tkm kohdalla sähkövian takia. Samalla vaihdettiin "läpi lyövät" sytytysjohdot ja ketjun kireys tarkistettiin, oli "ok". Tästä meinasivat laittaa suunnilleen puolet minulle maksettavaksi, mutta myyjäliike maksoikin loput kun asiaa kysyivät, remontilla oli hintaa 2500â,¬.

Kävin samalla täyttämässä ilmastointiaineen ja selvisi että kompura on menossa *askaksi. Kuulemma tyyppivika näissä volkkarin kompuroissa, uudella hintaa 800â,¬. Naama repee.

kt

Lainaus käyttäjältä: Loikkari - 17.06.15 - klo:20:17
Viestini sarkasmi ei näköjään onnistunut ;) Pahoitteluni, kun en osaa.

Lainaus käyttäjältä: SNG - 17.06.15 - klo:23:33

Onnistunut sarkastinen heitto, kun en itsekään 100% aluksi tajunnut  ;)

No ei sentään ollut onnistunut mitenkään, kun kukaan ei tajunnut! Se on taitolaji, tuo sarkasmi. Täällä kun  nussitaan joka pilkkua.  Nimittäin ajattelin jo eilen kirjoittaa, että "elekäähän immeisiksi kun juhannus on tulossa"...  8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

kt

Lainaus käyttäjältä: nightflier - 18.06.15 - klo:11:05
Kävin äsken varaamassa ilmaisen ketjuntarkistuksen Polo 1.2 TSI:lle. Huoltoon varataan 2 tuntia aikaa ja huoltoaika meni 2 viikon päähän. Kehui tiskin takana että "vastaantulot on hyvät". Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä tulee jos remonttia pukkaa.

Kyseessä vm2012, mittarissa 70tkm. Ketju vaihdettu "ennaltaehkäisevänä" toimenpiteenä 30tkm kohdalla (samalla uusittiin TSI), nykyään krapinaa kuuluu välillä käynnistäessä. TSI vaihdettu toisen kerran 60tkm kohdalla sähkövian takia. Samalla vaihdettiin "läpi lyövät" sytytysjohdot ja ketjun kireys tarkistettiin, oli "ok". Tästä meinasivat laittaa suunnilleen puolet minulle maksettavaksi, mutta myyjäliike maksoikin loput kun asiaa kysyivät, remontilla oli hintaa 2500â,¬.

Kävin samalla täyttämässä ilmastointiaineen ja selvisi että kompura on menossa *askaksi. Kuulemma tyyppivika näissä volkkarin kompuroissa, uudella hintaa 800â,¬. Naama repee.

Ihanko mikä uusittiin... TSI???
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

pumpped

TSI- koneisten ketjurempan yhteydessä voisi peräluukun kirjaimet jotenkin värikoodata, jotta ketjuvaihtojen lukumäärä tulisi perässäajaville kohtalotovereille selväksi kertavilkaisulla.

Esim. kertaalleen vaihdettu -> I mustana, kolme kertaa vaihdettu -> kaikki kirjaimet mustia  ;)

Neljäs venymä korjataan romiksen paalaimella  ;D

Hyvää jussia kaikille!
Octavia III 1.4 TSI Style combi, käyttis Corolla 1.3
Ex Octavia II 1.9 TDI, Cordoba Tdi, Leon Tdi, Vento Td ym. riisikuppeja

makkaiver

Fabia 1,2 TSI -11 toka huolto pari vuotta sitten ja ajettuna oli reilut 30000. Mainitsin satunnaisesti käynnistäessä kuuluneesta rohinasta.
Huollosta noudettaessa sitten ilmoittivat, että olivat mitanneet ketjun venymää, joka oli yli sallitun. Vaihtoivat ketjun ja kiristäjätsydeemin seuraavalla viikolla, ei kustannuksia minulle.
Nyt mittarissa 50000, ilman rohinoita.
No, vaihtoon tuo lähtee nyt kumminkin, uusi seilaa jo tännepäin !
F3 TSI 110 Style

nightflier

Miten se nyt meni. Onko takuuaikana tehdyt remontit (takuun piikiin) osilla ja työllä se 24kk takuu voimassa? Kun täällä väitettiin että remontista pitää asiakkaan maksaa että remontin takuu astuu voimaan. Toinen taas väitti jonkun Turun Volkkariliikkeen kertoneen, että remontin osa/työ-takuut on voimassa oli asiakas maksanut siitä tai ei?

d3nver

LainaaMiten se nyt meni. Onko takuuaikana tehdyt remontit (takuun piikiin) osilla ja työllä se 24kk takuu voimassa? Kun täällä väitettiin että remontista pitää asiakkaan maksaa että remontin takuu astuu voimaan. Toinen taas väitti jonkun Turun Volkkariliikkeen kertoneen, että remontin osa/työ-takuut on voimassa oli asiakas maksanut siitä tai ei?

Kysyin tätä Espoon VV-Autosta kun omaan Golfiin vaihdetiin DSG takuuna ja vastaus oli että ilman muuta varaosilla ja töillä on täysi 24kk takuu vaikken asiakkaana maksanut vaihdosta mitään.

En tiedä voiko tässä olla huoltamokohtaisia eroja, ihmettelisin jos olisi.

apo

Yleisten takuuehtojen mukaan takuuna tehdyt korjaukset eivät lisää takuuaikaa. Muuten en osaa kyseisiin tapauksiin ottaa kantaa.

kt

Autolla on auton takuu, joka koskee kaikkia takuun piirissä olevia auton osia, esim 3 vuoden ajan.
Yksittäisellä vaihdetulla varaosalla ( siis joko auton takuun ollessa vielä voimassa tai mahdollisesti vasta 5 vuoden kuluttua vaihdetulla varaosalla) on sitä kyseistä vaihdettua varaosaa koskeva varaosatakuu, jos takuu on sille annettu, esim 6 kk.

Jos varaosan myyjä ei ole antanut osalle takuuta, niin sitä ei ole, esim kiinaharmaatuontiosa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

samppa79

Tuli volkkarin uutiskirje.
"Haluamme huolehtia sinusta ja autostasi mahdollisimman hyvin, joten tarjoamme sinulle mahdollisuuden veloituksettomaan TSI-moottorin jakoketjutarkastukseen. Tarkastuskäynti on vapaaehtoinen."

http://newsletter.vv-auto.fi/ViewInBrowser/list1/JXvQHh/Key-1195601.C.Cg.z.C.-.nFl6f2K

Täytynee varata aika.. veikkaan et jos ketju hyppää eikä sitä ole tarkastattu vaikka ilmaiseksi saisi, niin vastaantulot voi olla aika nihkeitä..

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 22.06.15 - klo:13:09
Tuli volkkarin uutiskirje.
"Haluamme huolehtia sinusta ja autostasi mahdollisimman hyvin, joten tarjoamme sinulle mahdollisuuden veloituksettomaan TSI-moottorin jakoketjutarkastukseen. Tarkastuskäynti on vapaaehtoinen."

http://newsletter.vv-auto.fi/ViewInBrowser/list1/JXvQHh/Key-1195601.C.Cg.z.C.-.nFl6f2K

Täytynee varata aika.. veikkaan et jos ketju hyppää eikä sitä ole tarkastattu vaikka ilmaiseksi saisi, niin vastaantulot voi olla aika nihkeitä..

Ei varmaan koske Seatteja?

Sokota09

Kysymällä merkkihuollosta tai maahantuojalta, tähänkin saattaa löytyä vastaus? Luulisi, että Seatin omistajille tulisi myös kirje, jos asia koskee myös heitä?
Skodalla ei ole taidettu/taideta moiseen viestittelyyn tai vastaantuloon asiakkaita kohtaan lähteä? Turhan hyvää asiakaspalvelua olisi...

samppa79

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 22.06.15 - klo:14:15
Ei varmaan koske Seatteja?

tossa sanotaan 1.2 ja 1.4 tsi moottorit.
mutta en osaa muista merkeistä kuin vw sanoa - kannattanee kysyä jostain vw centeristä tms.
Mitenhän ne ton tarkastuksen tekee? puretaan jakopää ja katsotaan miltä näyttää?
samallahan se kandeisi vaihtaa..

pomo

Lainaus käyttäjältä: Popo - 15.06.15 - klo:21:37
Octavialle tehtiin ketjun tarkistus takuun lopulla ja aikaa meni odotellessa n. 1,5 tuntia, kun aamu seitsemäksi Veholle vein. Siis mitattiin ketjun venymä. Tätä varten on sopivasti tarkistusluukku esillä, joten ei kovin iso homma. Myyjäliike Metro-Auto ei  toimenpidettä ehdotellut, vaan kertoi Helkaman terveisinä pienen "narahduksen" olevan käynnistyksessä normaalia ko. "uudemmassa" moottorissa. Veholla mittauksia todettiin kuitenkin tehdyn ja saman puhelun aikana takuupuolelta lupakin järjestyi.

Helkaman puolelta tässä odotellaan Volkkaria vastaavaa palvelua. Voisihan sitä käydä tsekkaamassa, kuinka paljon on venymää tullut lisää yli 20 tkm:n ajossa. Siitä voisi sitten tehdä jotain päätelmiä. Oikeita tai vääriä....

Eikös tässä puhuta skodasta? Jos jollain vag-autolla takuu pelaa niin se onnskoda! Missään takuukorjauksessa ei ole koskaan ollut ongelmaa!

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: nightflier - 18.06.15 - klo:11:05

Kyseessä vm2012, mittarissa 70tkm. Ketju vaihdettu "ennaltaehkäisevänä" toimenpiteenä 30tkm kohdalla (samalla uusittiin TSI), nykyään krapinaa kuuluu välillä käynnistäessä. TSI vaihdettu toisen kerran 60tkm kohdalla sähkövian takia. Samalla vaihdettiin "läpi lyövät" sytytysjohdot ja ketjun kireys tarkistettiin, oli "ok". Tästä meinasivat laittaa suunnilleen puolet minulle maksettavaksi, mutta myyjäliike maksoikin loput kun asiaa kysyivät, remontilla oli hintaa 2500â,¬.

Täälläkin kiinnostaisi kovasti tietää, että mikähän rahastus on kyseessä, kun vaihdetaan TSI?  :o
Konsernipelejä vuodesta 1993

Peedy

Lainaus käyttäjältä: Peedy - 07.06.15 - klo:18:31
Löytyisikö neuvoa epätoivoiselle... Tilanne on nyt seuraavanlainen; jakoketju hyppäsi pari kuukautta sitten, johtaen 7000â,¬ remppaan. Itselle tuli tästä maksettavaa 3500â,¬. Nyt pari kuukautta tästä rupesi kosla käymään epätasaisesti tyhjäkäynnillä. Vein huoltoon tarkistettavaksi ja ilmeisesti männän tiivisteet/mäntä vikaantunut. Kustannusarvio 4200â,¬ ja mikäli sylinterissä vaurioita, pitänee kone laittaa vaihtoon kokonaan. Huollosta ilmoitettiin samaan hengenvetoon, ettei viassa ole syy-yhteyttä edelliseen insidenttiin, eikä täten mene takuuseen (vastaantulo 0â,¬). Jakoketjun korjauksen yhteydessä männät tarkistettiin ja ilmeisesti todettiin olevan ehjät, eli niitä ei vaihdettu.

Rupeaa autolla olemaan arvoa. Kyseessä siis 85tkm ajettu VW Scirocco -09. Nyt olis hyvät neuvot arvossaan...

Noniin, maahantuojan vastaus tiedusteluun mahdolliseen vastaantuloon mäntärempassa oli kolmen viikon odottelun ja useiden yhteydenottoyritysten jälkeen "kiitos palautteesta. Vastaantulon mahdollisuudet ovat tarkistettu eikä niitä tässä tapauksessa ole". Huollon puolella ei nähdä mitään syy-yhteyttä edelliseen vikaan/remppaan, jolloin työ ei takuuseen mene.

Kirsikkana kakun päällä vielä se ettei konsernin oma tuote kelpaa VW:lle edes vaihdettaessa uuteen kansanautoon. En tiiä mitä enään sanoa...

Ripa76

Lainaus käyttäjältä: Peedy - 26.06.15 - klo:14:25
Noniin, maahantuojan vastaus tiedusteluun mahdolliseen vastaantuloon mäntärempassa oli kolmen viikon odottelun ja useiden yhteydenottoyritysten jälkeen "kiitos palautteesta. Vastaantulon mahdollisuudet ovat tarkistettu eikä niitä tässä tapauksessa ole". Huollon puolella ei nähdä mitään syy-yhteyttä edelliseen vikaan/remppaan, jolloin työ ei takuuseen mene.

Kirsikkana kakun päällä vielä se ettei konsernin oma tuote kelpaa VW:lle edes vaihdettaessa uuteen kansanautoon. En tiiä mitä enään sanoa...

Ei hyvänen aika sentään. Jos itselle kävisi noin paskamaisesti niin valittaisin kuluttajaviranomaiselle. Jos siitäkään ei olisi apua niin toteaisin autoliikkeelle, että "tämä ei tähän jää ja oli kyllä viimeinen VAG tuote jonka ostan ja teidän ketjuliikkeiltä en tuu kyllä käytettyjäkään ostamaan". Ja samaan hengenvetoon tekisin saman tempauksen kuin se Audi A5:n omistaja eli teippaukset kylkeen, jotta maahantuoja tulisi vastaan edes jollain tapaa.

Mitä aiot tehdä seuraavaksi?
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

japa

Ja näin toimii vastuulliset automerkit.Epäilys riittää takaisinkutsuun. Vaikka kyse ei ole samasta asiasta kuin volkkarissa. Niin tässä on esimerkki millä vakavuudella epäkohdat korjataan.
http://www.iltalehti.fi/autot/2015062519927047_au.shtml
Myös muut viat on toyota hoitanut hienosti
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

pomo

Taitaa vaan ikävä kyllä olla niin, että turvavarusteiden vioissa takaisinkutsu on pakollinen...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy