TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

kt

Lainaus käyttäjältä: clacson - 08.06.15 - klo:11:01
Tähän voi sitten vastata edelleen OT:nä, että eläkeläiset, joilla kuntoa riittää, muuttavat ulkomaille, jossa saadaan verovapaus. Kaikki puolueet olivat eläkeläisten asialla vaalilupauksissaan, joka tarkoittikin sitä, että haluttiin päästä eläkeläisten ja varsinkin pienimpiä eläkkeitä saavien kukkarolle.  :o

Toivottavasti edes VV-auto armahtaa näitä vanhoja vakioasiakkaitaan (VW jo vuodesta 56) korjaamalla ketjut ilman nurinoita. :-\

Ja vielä OT:nä jatkaen. Kun sitten eläkeläiset siellä "ulkomailla" sairastuvat, niin kipinkapin tullaan takaisin kotimaahan ja aletaan valittamaan, että miksi ei minua heti hoideta.... Oikeastaan niille pitäisi laittaa yhtä pitkä karenssi sairaanhoidon suhteen kuin ovat olleet kotimaasta "veroja karussa ulkomailla"... 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tet

Lainaus käyttäjältä: Peedy - 07.06.15 - klo:18:31
Löytyisikö neuvoa epätoivoiselle... Tilanne on nyt seuraavanlainen; jakoketju hyppäsi pari kuukautta sitten, johtaen 7000, remppaan. Itselle tuli tästä maksettavaa 3500,. Nyt pari kuukautta tästä rupesi kosla käymään epätasaisesti tyhjäkäynnillä. Vein huoltoon tarkistettavaksi ja ilmeisesti männän tiivisteet/mäntä vikaantunut. Kustannusarvio 4200, ja mikäli sylinterissä vaurioita, pitänee kone laittaa vaihtoon kokonaan. Huollosta ilmoitettiin samaan hengenvetoon, ettei viassa ole syy-yhteyttä edelliseen insidenttiin, eikä täten mene takuuseen (vastaantulo 0,).

Vaikka asiaa miten katsoisi myyjäliikkeen eduksi, niin maksoit reilusti ylihintaa jo tuosta edellisestä rempasta. Noilla kilometreillä osuutesi olisi ollut korkeintaan yksi kolmasosa kustannuksista, ilman mitään maahantuojan vastaantulojakin. Jos olisit kuluttajaneuvojalta asiaa kysynyt silloin, niin vastaus olisi luultavimmin ollut että korkeintaan kolmanneksen maksat itse.

Tämän uuden remontin kanssa on sama juttu, vaikka se ei edellisestä mitenkään riippuisikaan. Koneella on vasta kolmasosa "odotettavissa olevista kilometreistä" takana, joten auton MYYJ,,N tulee maksaa korjauskustannuksista vähintään se kaksi kolmasosaa kuluttajansuojalain säädösten mukaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

SNG

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.06.15 - klo:11:40
Vaikka asiaa miten katsoisi myyjäliikkeen eduksi, niin maksoit reilusti ylihintaa jo tuosta edellisestä rempasta. Noilla kilometreillä osuutesi olisi ollut korkeintaan yksi kolmasosa kustannuksista, ilman mitään maahantuojan vastaantulojakin. Jos olisit kuluttajaneuvojalta asiaa kysynyt silloin, niin vastaus olisi luultavimmin ollut että korkeintaan kolmanneksen maksat itse.

Tämän uuden remontin kanssa on sama juttu, vaikka se ei edellisestä mitenkään riippuisikaan. Koneella on vasta kolmasosa "odotettavissa olevista kilometreistä" takana, joten auton MYYJ,,N tulee maksaa korjauskustannuksista vähintään se kaksi kolmasosaa kuluttajansuojalain säädösten mukaan.

+1

Cäddy

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.06.15 - klo:11:40
Tämän uuden remontin kanssa on sama juttu, vaikka se ei edellisestä mitenkään riippuisikaan. Koneella on vasta kolmasosa "odotettavissa olevista kilometreistä" takana, joten auton MYYJ,,N tulee maksaa korjauskustannuksista vähintään se kaksi kolmasosaa kuluttajansuojalain säädösten mukaan.

Mistä liikkeestä auto on ostettu? Osaisi vähän suhteuttaa onko jonkun saman liikkeen kanssa aina näitä ongelmia kulujakojen kanssa.

kt

#4594
Lainaus käyttäjältä: Peedy - 07.06.15 - klo:18:31
Löytyisikö neuvoa epätoivoiselle... Tilanne on nyt seuraavanlainen; jakoketju hyppäsi pari kuukautta sitten, johtaen 7000, remppaan. Itselle tuli tästä maksettavaa 3500,. Nyt pari kuukautta tästä rupesi kosla käymään epätasaisesti tyhjäkäynnillä. Vein huoltoon tarkistettavaksi ja ilmeisesti männän tiivisteet/mäntä vikaantunut. Kustannusarvio 4200, ja mikäli sylinterissä vaurioita, pitänee kone laittaa vaihtoon kokonaan. Huollosta ilmoitettiin samaan hengenvetoon, ettei viassa ole syy-yhteyttä edelliseen insidenttiin, eikä täten mene takuuseen (vastaantulo 0,). Jakoketjun korjauksen yhteydessä männät tarkistettiin ja ilmeisesti todettiin olevan ehjät, eli niitä ei vaihdettu.

Rupeaa autolla olemaan arvoa. Kyseessä siis 85tkm ajettu VW Scirocco -09. Nyt olis hyvät neuvot arvossaan...

Tai puola on mennyt yhdestä sylinteristä. Maksaa 70 euroa ja vaihtotyö on ½ tuntia.
Valmistajan virhevastuu tietenkin on edelleen käyttökelpoinen, jos todellakin tiivisteet tai mäntä ovat rikki. Tässä tapauksessa nyt kova kovaa vastaan ja järkevästi neuvotellen eteenpäin.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

janilind

#4595
Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 07.06.15 - klo:23:23
Ei taida Sciroccossa olla 1.8TSI-koneita?

Oukkis. 1.8 ja 2.0 tsi koneissa kun on noita öljynkulutuksia(myös itellä) ollut niin oletin olevan semmonen nokalla. Sciroccot voimalinjoineen mulle ihan tuntemattomia kun ei vaan moiset perheettömien kulkuvälineet kiinnosta. Jos pannu on 1.4tsi niin niissä en ole kuullut/lukenut tommosia mäntä ongelmia olleen -> vielä voimakkaammin viittaa siihen et vahinko on tullut tuosta jaon sekoomisesta ja tuhosta aiemmin. Liike meinaa maksattaa oman mokansa artistilla?
Superb Combi 1.8TSI DSG

Peedy

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.06.15 - klo:11:40
Vaikka asiaa miten katsoisi myyjäliikkeen eduksi, niin maksoit reilusti ylihintaa jo tuosta edellisestä rempasta. Noilla kilometreillä osuutesi olisi ollut korkeintaan yksi kolmasosa kustannuksista, ilman mitään maahantuojan vastaantulojakin. Jos olisit kuluttajaneuvojalta asiaa kysynyt silloin, niin vastaus olisi luultavimmin ollut että korkeintaan kolmanneksen maksat itse.

Tämän uuden remontin kanssa on sama juttu, vaikka se ei edellisestä mitenkään riippuisikaan. Koneella on vasta kolmasosa "odotettavissa olevista kilometreistä" takana, joten auton MYYJ,,N tulee maksaa korjauskustannuksista vähintään se kaksi kolmasosaa kuluttajansuojalain säädösten mukaan.

Hommaa tosiaan mutkistaa se, että olen tuonut kärryn omatoimisesti Saksasta. Edellisen rempan yhteydessä olin yhteydessä kuluttajavirastoon sekä Euroopan kuluttajakeskukseen, eikä niistä liiemmin aseita osalleni herunut. Esko tuossa muutama viesti ylöspäin mainitsi vastaavanlaisesta kokemuksestaan, joskin jo 15 vuotta sitten tapahtuneesta selvittelystä.

Itselläni on vaikuksia ymmärtää miten Saksassa myydyn romun virhevastuu lakkaa olemasta usein 6kk jälkeen kaupoista ja tämän jälkeen itse valmistajalla ei olisi minkäänlaista velvollisuutta korjata virheitään. Tosiaan maahantuoja Suomessa edustaa valmistajaa. Pitänee ottaa lakimies avuksi jo ihan periaatteenkin takia...

tet

Lainaus käyttäjältä: Peedy - 09.06.15 - klo:10:14
Hommaa tosiaan mutkistaa se, että olen tuonut kärryn omatoimisesti Saksasta.

Ok, sitten perun sanani. Ulkomailta auton tuova ottaa tietenkin itse sen tietoisen riskin, että ongelmatapauksissa oma lompakko on se joka laulaa. Kotimainen virhevastuu koskee luonnollisesti vain kotimaista myyjää.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

umppa

Lainaus käyttäjältä: Peedy - 09.06.15 - klo:10:14
Hommaa tosiaan mutkistaa se, että olen tuonut kärryn omatoimisesti Saksasta. Edellisen rempan yhteydessä olin yhteydessä kuluttajavirastoon sekä Euroopan kuluttajakeskukseen, eikä niistä liiemmin aseita osalleni herunut. Esko tuossa muutama viesti ylöspäin mainitsi vastaavanlaisesta kokemuksestaan, joskin jo 15 vuotta sitten tapahtuneesta selvittelystä.

Itselläni on vaikuksia ymmärtää miten Saksassa myydyn romun virhevastuu lakkaa olemasta usein 6kk jälkeen kaupoista ja tämän jälkeen itse valmistajalla ei olisi minkäänlaista velvollisuutta korjata virheitään. Tosiaan maahantuoja Suomessa edustaa valmistajaa. Pitänee ottaa lakimies avuksi jo ihan periaatteenkin takia...

Itselläni oli sama tilanne, tosin ehkä taiteellisesta vaikutelmasta vielä kovemmat pisteet, kun ostin yksityiseltä käytetyn -07 VW Touranin, jonka edellinen omistaja oli Saksassa töissä ollessaan ostanut ja tuonut sitten mukanaan Suomeen. Mittarissa oli 68tkm kun 1.4TSI jakopääremontti oli tosiasia. Maahantuoja oli todella ylimielinen sieltä apuja kysellessä, tosin sanoi että jos ostan uuden Volkkarin niin voi antaa hyvän alennuksen ;) En oikein tiennyt kuuluiko se ottaa vittuiluna... Mutta otin kuitenkin.

Mietin silloin että eihän tämä näin voi mennä että kaikki virhevastuut sun muut loppuu jos auton tuo Suomeen joku muu kuin maahantuoja. Siitä sitten laitoin mailia ja soittelin Saksaan tehtaalle asiasta. Kysyivät sieltä sitten Suomen maahantuojan tiedot ja auton VIN-numeron ja muuta tietoa. Seuraavana päivänä paikallisesta merkkiliikkeestä soitettiin että eivät tiedä mitä on tapahtunut, mutta maahantuoja ilmoitti että maksavatkin 50% osista ja töistä! ;) Siinä mielessä kohdallani kävi hyvä tuuri.

Seuraavan kerran kävi tuuri 5tkm myöhemmin kun Turren kampiakselin päässä olevaa rullaa kiinni pitävä pultti löystyi ja lopulta lähti irti. Pultin irtoaminen johti siihen että kopan toisella puolella kiilat, joita pultti piti paikallaan, tippui. Siitä sitten ketju löysälle, jako sekasin, venttiilit ja männät sanoi käsipäivää ja kansi hajosi. Tuosta tullut ~6000, remontti meni onneksi kokonaan ilman mitään temppuiluja työ- ja varaosatakuun piikkiin. Tosin kosla seisoi korjaamon pihassa 3 vkoa.

Kirjoitetaan nyt sitten tarina loppuun asti kun aloitettiinkin... Tämän jälkeen pari tonnia mittariin lisää, ja turbo hajosi. Korjausarvio marmorilla 2600,. Vastaantulojen määrän varmaan kaikki arvaakin. Tilasin Saksan Ebaysta tehdaskunnostetun, vuoden takuulla olevan turbon. Turbon asennusta ei tehty merkkiliikkeessä, turbo + asennus tuli maksamaan tällä vaihtoehdolla ~600,. Tämän jälkeen tulin siihen tulokseen että jätän värisuoran katsomatta, ja jätän DSG:n hajoamisen väliin. Vaihdoin siis auton liikkeessä.

kt

Vähän OT:nä. Ostin Samsung-videokameran Kanarian saarilta ja myyjä kertoi, että kamerassa on Samsungin Eurotakuu ja kameran takuu on 1 vuosi. No kamera tietenkin hajosi 11 kuukauden käytön jälkeen. Soitin Samsungin maahantuojalle, ja kysyin, miten tästä eteenpäin. Sain ohjeeksi lähettää kamera huoltopaikkaan Tampereelle. No aikansa Tampereella oltuaan, kysyin milloin tulee valmista. No ei tule valmista lainkaan, koska joku elektroniikkakortti on palanut eikä maailmalla enää ole varaosia. Soitin Samsungin maahantuojalle ja kysyin, että mitenkäs nyt? Eurotakuun mukaan tällöin annetaan uusi kamera.
Aikansa palloteltiin kai vastaajaa ja lopuksi tuli tuomio, että mene Kanariansaarille myyjän pakeille.
Tällainen on siis Samsungin Eurotakuu!! No Samsung-tuotteet olen tuon jälkeen kaukaa kiertänyt.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

clacson

Lainaus käyttäjältä: kt - 09.06.15 - klo:14:38
Vähän OT:nä. Ostin Samsung-videokameran Kanarian saarilta ja myyjä kertoi, että kamerassa on Samsungin Eurotakuu ja kameran takuu on 1 vuosi. No kamera tietenkin hajosi 11 kuukauden käytön jälkeen. Soitin Samsungin maahantuojalle, ja kysyin, miten tästä eteenpäin. Sain ohjeeksi lähettää kamera huoltopaikkaan Tampereelle. No aikansa Tampereella oltuaan, kysyin milloin tulee valmista. No ei tule valmista lainkaan, koska joku elektroniikkakortti on palanut eikä maailmalla enää ole varaosia. Soitin Samsungin maahantuojalle ja kysyin, että mitenkäs nyt? Eurotakuun mukaan tällöin annetaan uusi kamera.
Aikansa palloteltiin kai vastaajaa ja lopuksi tuli tuomio, että mene Kanariansaarille myyjän pakeille.
Tällainen on siis Samsungin Eurotakuu!! No Samsung-tuotteet olen tuon jälkeen kaukaa kiertänyt.
Toisaalta Kanarian saaret, Kanaalisaaret jne. ovat erikoisalueita, joissa ei välttämättä ole voimassa EU:n/Euroopan systeemit.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

kt

Kyseessä oli itsensä Samsungin ilmoittama Euro-takuu, joka on voimassa juuri Euro-alueella. ( 8)Paitsi silloin, kun pitäisi jotain takuuta antaa)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Typ2

Lainaus käyttäjältä: kt - 09.06.15 - klo:14:38
Vähän OT:nä. Ostin Samsung-videokameran Kanarian saarilta ja myyjä kertoi, että kamerassa on Samsungin Eurotakuu ja kameran takuu on 1 vuosi.

Aikansa palloteltiin kai vastaajaa ja lopuksi tuli tuomio, että mene Kanariansaarille myyjän pakeille.
Tällainen on siis Samsungin Eurotakuu!! No Samsung-tuotteet olen tuon jälkeen kaukaa kiertänyt.

Erikoista, että Samsung Nordicin nettisivut kertovat muuta:

"Takuuehdot Tuotteille, jotka eivät ole peräisin Samsung Nordicilta

Jos kyseessä on muu kuin Samsung Nordicin toimittama Samsung-tuote (esim. maahantuotu tai ostettu muualta kuin Samsung Nordicilta), ota yhteys jälleenmyyjään tai maahantuojaan ja pyydä tietoja oikeuksistasi. Samsung Nordic tarjoaa kuluttajille huoltopalvelua ja tukea muissa EU/ETA-maissa ostetuille Samsung-tuotteille, jos kuluttaja voi esittää Tuotteen mukana toimitetun Samsungin laatiman valmistajan takuukortin sekä alkuperäisen ostokuitin tai muun ostotositteen (lisätietoja takuuvaatimuksen esittämisen vaatimuksista yllä olevassa kohdassa ”Takuuvaatimuksen esittäminen”). Huolto- ja tukipalveluita tarjotaan takuuajan ja takuuKikortissa esitettyjen takuuehtojen mukaisesti." http://www.samsung.com/fi/support/warranty/

Kilpailuvirasto antoi vuonna 2006 Nikon Nordicille 300.000 euron uhkasakon, kun Nikon ilmoitti, ettei hoida muualta EU:sta ostettujen laitteiden takuuasioita. Nikon taipui asiassa, eikä uhkasakkoa laitettu maksuun. http://www.kilpailuvirasto.fi/cgi-bin/suomi.cgi?sivu=tied/t-2006-08

Ihan kaikkea ei siis kannata uskoa, mitä VAG:n marmoritiskin takatukat selittelevät.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Kameleontti

Onhan tuota kuluttajansuojaa euroopassakin. Tuolta voisi yrittää kysellä apuja:

http://www.ecc.fi/en/
VCDS@Helsinki, PM

pomo

"tarjoaa huoltopalvelua ja tukea", eikö sitä tullut? Selvitettiin vika ja kerrottiin mistä korvauksia voi saada?

Menee taas aika kauas aiheesta? J

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 09.06.15 - klo:15:56
Erikoista, että Samsung Nordicin nettisivut kertovat muuta:

"Takuuehdot Tuotteille, jotka eivät ole peräisin Samsung Nordicilta

Jos kyseessä on muu kuin Samsung Nordicin toimittama Samsung-tuote (esim. maahantuotu tai ostettu muualta kuin Samsung Nordicilta), ota yhteys jälleenmyyjään tai maahantuojaan ja pyydä tietoja oikeuksistasi. Samsung Nordic tarjoaa kuluttajille huoltopalvelua ja tukea muissa EU/ETA-maissa ostetuille Samsung-tuotteille, jos kuluttaja voi esittää Tuotteen mukana toimitetun Samsungin laatiman valmistajan takuukortin sekä alkuperäisen ostokuitin tai muun ostotositteen (lisätietoja takuuvaatimuksen esittämisen vaatimuksista yllä olevassa kohdassa ”Takuuvaatimuksen esittäminen”). Huolto- ja tukipalveluita tarjotaan takuuajan ja takuuKikortissa esitettyjen takuuehtojen mukaisesti." http://www.samsung.com/fi/support/warranty/

Kilpailuvirasto antoi vuonna 2006 Nikon Nordicille 300.000 euron uhkasakon, kun Nikon ilmoitti, ettei hoida muualta EU:sta ostettujen laitteiden takuuasioita. Nikon taipui asiassa, eikä uhkasakkoa laitettu maksuun. http://www.kilpailuvirasto.fi/cgi-bin/suomi.cgi?sivu=tied/t-2006-08

Ihan kaikkea ei siis kannata uskoa, mitä VAG:n marmoritiskin takatukat selittelevät.

Kaverini toi asuttuaan aikansa ulkomailla EU-alueelta uutena ostamansa arvostetun saksalaismerkin auton. (Ei siis VAG)

Autoon tuli vikoja jotka melko uudessa autossa voi edellyttää menevän takuun piiriin.
Paikallisessa jälleenmyyntipisteessä eivät muualta ostetusta ja varsinkin ulkomailta itse tuodusta autosta suostuneet edes maahantuojalta kysyä asiaa.

Kaverini sen verran tuskastui tilanteeseen että otti yhteyttä suoraan tehtaalle ja kertoi tilanteen.
Parin päivän päästä paikallinen jälleenmyyjä pyysi tuomaan auton takuukorjaukseen, sijaisautot jne. sujuivat ongelmitta.

Asian loppuselvittelyssä kaverini oli nähnyt maahantuojalle ja paikalliselle jälleenmyyjälle tehtaalta tulleen sähköpostiviestin (olisi luullut jo heidän ymmärtäneen että kaverini varsin hyvin hallitee saksan kielen) jossa saksalaisella kohteliaisuudella tiedusteltiin onko maahantuoja ja varsinkin paikallinen jälleenmyyjä päättämässä yksipuolisesti merkin edustusta.
Ja jos näin ei ole niin takuuasiat on hoidettava laatukäsikirjan edellyttämällä tavalla.

UR_

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 09.06.15 - klo:22:31
Kaverini toi asuttuaan aikansa ulkomailla EU-alueelta uutena ostamansa arvostetun saksalaismerkin auton. (Ei siis VAG)

Autoon tuli vikoja jotka melko uudessa autossa voi edellyttää menevän takuun piiriin.
Paikallisessa jälleenmyyntipisteessä eivät muualta ostetusta ja varsinkin ulkomailta itse tuodusta autosta suostuneet edes maahantuojalta kysyä asiaa.

Kaverini sen verran tuskastui tilanteeseen että otti yhteyttä suoraan tehtaalle ja kertoi tilanteen.
Parin päivän päästä paikallinen jälleenmyyjä pyysi tuomaan auton takuukorjaukseen, sijaisautot jne. sujuivat ongelmitta.

Asian loppuselvittelyssä kaverini oli nähnyt maahantuojalle ja paikalliselle jälleenmyyjälle tehtaalta tulleen sähköpostiviestin (olisi luullut jo heidän ymmärtäneen että kaverini varsin hyvin hallitee saksan kielen) jossa saksalaisella kohteliaisuudella tiedusteltiin onko maahantuoja ja varsinkin paikallinen jälleenmyyjä päättämässä yksipuolisesti merkin edustusta.
Ja jos näin ei ole niin takuuasiat on hoidettava laatukäsikirjan edellyttämällä tavalla.

Juuri näin! Suurella osalla suomalaisista yrityksistä on vielä hemmetin paljon opittavaa asiakaspalvelusta. On hämmentävää että vieläkään ei tajuta esimerkiksi sitä mitä tarkoittaa että on jonkun merkin edustus! Mutta toisaalta eihän täällä osata yksinkertaisimpiakaan asioita kuten asiakkaan huomioiminen kun sellainen tulee paikalle. Pääosassa muuta eurooppaa ollaan näissä asioissa valovuosia edellä! Että se siitä kilpailukyvystä..

Kele  >:(

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: UR_ - 09.06.15 - klo:23:02
Juuri näin! Suurella osalla suomalaisista yrityksistä on vielä hemmetin paljon opittavaa asiakaspalvelusta. On hämmentävää että vieläkään ei tajuta esimerkiksi sitä mitä tarkoittaa että on jonkun merkin edustus! Mutta toisaalta eihän täällä osata yksinkertaisimpiakaan asioita kuten asiakkaan huomioiminen kun sellainen tulee paikalle. Pääosassa muuta eurooppaa ollaan näissä asioissa valovuosia edellä! Että se siitä kilpailukyvystä..

Kele  >:(

Itse en ainakaan pidä ulkomailla siitä että ravintoloissa on sisäänheittäjät joista ei meinaa päästä eroon ja että joka liikkeessä tullaan jatkuvasti kysymään jtn. Jos tarvitsen apua tai neuvoja niin osaan sitä kyllä kysyä. Suomessakin ravintoloissa alkanut sitä näkemään että kesken ruokailun tullaan kysymään miltä maistuu? Saako enää rauhassa edes syödäkään?

Kele  >:(
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

clacson

Lainaus käyttäjältä: kt - 09.06.15 - klo:15:23
Kyseessä oli itsensä Samsungin ilmoittama Euro-takuu, joka on voimassa juuri Euro-alueella. ( 8)Paitsi silloin, kun pitäisi jotain takuuta antaa)
Elektroniikkalaitteissa on yleistä aluekohtaiset takuut Eurooppa/Amerikka/Aasia/Afrikka. Vaikka tuote on ostettu Euroopasta, mutta se ei sinne ole tarkoitettu (harmaa tuonti), alueen maahantuojat eivät tarjoa takuukorjauksia. Ostotilanteessa kannattaa tarkistaa takuukortin mahdollinen rajoitus, vain International taitaa päteä kaikkialla. Silloin läpyskässä on myös mainittu maiden maahantuojat/huollot.

Nettikaupoissa kannattaa aina tarkistaa kaupan takuuosio, jos siellä todetaan, että takuukorjausta tarvitseva laite on toimitettava myyjälle, niin tuote on usein hankittu ohi virallisten tuontikanavien.

Firmaan ostettiin aikanaan samasta suomalaisesta liikkeestä suuren suomalaisen ex-puhelinvalmistajan laitteita satoja kappaleita. Eräskin sitten lopetti toimintansa takuuaikana ja lähetettiin korjaukseen. Laite tuli bumerangina takaisin, sarjanumeron perusteella laite oli tarkoitettu Aasian markkinoille, joten sitä ei takuukorjata Suomessa. Koskaan ei selvinnyt, miten kyseinen laite oli laitevalmistajan logistiikassa päätynyt Suomen markkinoille.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

kt

Vielä tähän Samsungin Eurotakuuseen, siis tapaus on muutaman vuoden takaa.  Hommahan lähti minun osaltani hienosti pyörimään aluksi. Samsung osoitti Tampereella huoltopaikan, jonne laite lähetettiin. Mutta kun huolto totesi, ettei sitä pysty korjaamaan puuttuvien osien vuoksi, niin varsinainen  ongelma syntyi. Tässä vaiheessa Samsungin olisi pitänyt takuun mukaan antaa minulle "uusi vastaava laite". Mutta tähän ei asiakaspalvelu ja takuuehtojen noudattaminen enää Suomessa riittänyt. Ja kyse oli tietenkin 250 euron arvoisesta laitteesta.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Mii

Lainaus käyttäjältä: clacson - 10.06.15 - klo:08:16


Firmaan ostettiin aikanaan samasta suomalaisesta liikkeestä suuren suomalaisen ex-puhelinvalmistajan laitteita satoja kappaleita. Eräskin sitten lopetti toimintansa takuuaikana ja lähetettiin korjaukseen. Laite tuli bumerangina takaisin, sarjanumeron perusteella laite oli tarkoitettu Aasian markkinoille, joten sitä ei takuukorjata Suomessa. Koskaan ei selvinnyt, miten kyseinen laite oli laitevalmistajan logistiikassa päätynyt Suomen markkinoille.

Myyjä vastuuseen?
SEAT Mii 1,0 60 Ecomotive  5D

clacson

Lainaus käyttäjältä: Mii - 10.06.15 - klo:12:21
Myyjä vastuuseen?
Periaatteessa ei ollut myyjän vika, koska tuli heille samassa erässä kymmenien muiden vastaavien kanssa. Kyllä siitä korvaus saatiin, oli esimerkki siitä, mitä kaikkea voi sattua.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

JarnoF

Mjahas. Nyt VV-auto tarjoaa 1.2 ja 1.4 TSI koneille ilmaista ketjuntarkastusta. Jatkuukohan tuo ilmaisuus hamaan tulevaisuuteen? Tuommoisenhan ottaisi mielellään toimenpiteeksi jokaiseen tulevaan määräaikaishuoltoon.

teholopa

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 15.06.15 - klo:12:56
Mjahas. Nyt VV-auto tarjoaa 1.2 ja 1.4 TSI koneille ilmaista ketjuntarkastusta. Jatkuukohan tuo ilmaisuus hamaan tulevaisuuteen? Tuommoisenhan ottaisi mielellään toimenpiteeksi jokaiseen tulevaan määräaikaishuoltoon.

linkki?

Moorepark

VW:ltä tuli tänään klo 12.33 sähköposti otsikolla "Sinä ajat - me huolehdimme". Siinä oli seuraava teksti:

Haluamme huolehtia sinusta ja autostasi mahdollisimman hyvin, joten tarjoamme sinulle mahdollisuuden veloituksettomaan TSI-moottorin jakoketjutarkastukseen. Tarkastuskäynti on vapaaehtoinen. Mikäli oman autosi kunto mietityttää, voit varata ajan verkkopalvelustamme tai olla yhteydessä Volkswagen-huoltoon. Varaa halutessasi aika täältä >>
(varausohje: valitse huoltopalveluista Volkswagen TSI-tarkastuspalvelu)


Varasin netissä ajan noin tunti sitten ja äsken soitettiin perään, että "palvelimella on ollut ruuhkaa" joten netistä varattu aika ei todellisuudessa ollutkaan vapaa. Aika siirtyi tästä syystä parilla päivällä eteenpäin (1.7.). Neuvoja ei juuri osannut kertoa toimenpiteestä, mutta sanoi ymmärtäneensä, että vie kuitenkin pari tuntia aikaa ja sisältäisi "moottorin avaamista".

Itsellä 202tkm ajettu kaasu-TSI 1.4 (Ecofuel), Ruotsin-tuonti, eikä ketjun kanssa ole ollut ongelmia. Mielenkiintoista silti nähdä, missä kuosissa ketju on.

multsi

Ollaankohan tässä liikenteessä ihan vilpittömin mielin kuluttajan parasta ajatellen? Ettei tavoitteena ole myydä ketjunvaihtoremppoja vanhempiin malleihin, koska vastaantulohan riippuu iästä, huolloista ja kilometreistä. Jos tarkastuksessa ketjusta löytyykin venymää, niin pakkohan se on käytännössä korjauttaa.

Urmas


kerkko

Lainaus käyttäjältä: multsi - 15.06.15 - klo:16:03
Ollaankohan tässä liikenteessä ihan vilpittömin mielin kuluttajan parasta ajatellen? Ettei tavoitteena ole myydä ketjunvaihtoremppoja vanhempiin malleihin, koska vastaantulohan riippuu iästä, huolloista ja kilometreistä. Jos tarkastuksessa ketjusta löytyykin venymää, niin pakkohan se on käytännössä korjauttaa.

Jaa. Että pahoitat mielesi jos hoitavat hommansa kuten siinäkin tapauksessa että eivät hoida? Tuo viesti asiasta oli vallan mukava juttu, minusta.

K.


Moorepark

Lainaus käyttäjältä: multsi - 15.06.15 - klo:16:03
Ollaankohan tässä liikenteessä ihan vilpittömin mielin kuluttajan parasta ajatellen? Ettei tavoitteena ole myydä ketjunvaihtoremppoja vanhempiin malleihin, koska vastaantulohan riippuu iästä, huolloista ja kilometreistä. Jos tarkastuksessa ketjusta löytyykin venymää, niin pakkohan se on käytännössä korjauttaa.

Kyllä ainakin itse korjautan ketjun hyvillä ja helpottuneilla mielin jos venymää on, ennen kuin se ehtii aiheuttaa isompaa tuhoa. Riippumatta tehtaan vastaantulosta.

Ja vaikka tuo kutsu ketjun tarkastukseen on viimeaikaisen mediapaineen aiheuttama, niin pidän sitä myönteisenä juttuna.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy