TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

baleno

Eihän tuo ole pahakaan lukema, 4L/1000km. Mulla corolla -71 vei 1L/40km, nappilaudassa ajaen, jäteöljyä. Taitaa tehä 25L/1000km. Eikä ollut käyntiongelmia.
Citroen C5 2.0i 2006

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: pomo - 26.05.15 - klo:22:27
Juurikin näin, oulun pölhö on aimakin yks syy omalta osalta diihrn, että en aja vw:llä vaan skodalla! Sieltä vuosien saatossa saatu palvelu on ala-arvoista. Juuri tuota vemkoilia miksi einyarttis korjata takuuseen... Onhan se hionoa bisnestä, koska ei maahantuoja maksa samaa hintaa korjauksista kuin kuluttua.
Tiedä tuosta mutta Oulun Pörhöllä oli edellisen omistajan aikana vaihdettu kulkineeseeni koko motti veloituksetta vaikka takuu oli jo ummessa!  8)

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: baleno - 27.05.15 - klo:23:31
Eihän tuo ole pahakaan lukema, 4L/1000km. Mulla corolla -71 vei 1L/40km, nappilaudassa ajaen, jäteöljyä. Taitaa tehä 25L/1000km. Eikä ollut käyntiongelmia.
Ajat entiset ei palaa?  >:( Kossina loppu pensa ja menin lähitalosta kysymään. Isännällä oli puolikaslitra pensaa astiassa. Siinä oli muutama maalipensseli liossa. Lupas kuitenkin menoveden minulle. Kiitin ja kumarsin, kaadoin tankkiin ja pääsin ongelmitta huoltsikalle!  :)

ram1

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 27.05.15 - klo:23:17
Ymmärsin tuosta turkulaismiehen keissistä, että valmistaja ei osallistu kuluihin, koska huolto-ohjelmaa ei noudatettu. Tod.näk. tarkoittaa, että vaihtoväli mennyt pitkäksi.
Missä välissä ne öljyt olis pitäny vaihtaa?Tonnin välein?
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jaegarmaisteri

#4474
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.05.15 - klo:00:01
Missä välissä ne öljyt olis pitäny vaihtaa?Tonnin välein?

;D

Niin ja jos auto on 2 vuotta vanha jolla ajettu 73tkm, niin jotenkin kuulostaa uskomattomalta, että sitä huolto-ohjelmaa ei olisi noudatettu.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1432660380223.html

LainaaViisivuotiaan Audi A5:n moottoriongelma kirvoitti kuluttajan näyttävään protestiin.
Maahantuojan suhtautuminen Tero Salosen Audin huomattavaan öljynkulutukseen on saanut miehen teippaamaan autonsa kylkeen isokokoisen viestin, jossa lukee: ”Tämä Audi polttaa öljyä n. 4l/1000km. Koneremontti tulee maksamaan min 6500e. Maahantuoja kieltäytyy korjaamasta valmistusvirhettä”.

Tällä hetkellä teipattu auto seisoo Turun Audi Centerin edessä niin kauan kunnes moottori on korjattu, kertoo Yle.

Samaan aikaan Salonen kerää väkeä ryhmäkanteeseen Facebookissa.

" Se on tyyppivika vuosien 2008"2011 mallisissa TFSI-moottoreissa. Ongelma ei ole sama kuin paljon julkisuudessa olleet 1,2- ja 1,4-litraisten moottoreiden jakoketjuongelmat, mutta maahantuojan suhtautuminen ongelmiin on samanlainen, Salonen kertoo Ylelle.

Samoja vikoja myös muissa merkeissä
IS kysyi kommenttia asiaan auton maahantuojalta eli VV-Auto Group Oy:ltä. Maahantuojan mukaan kysymyksessä on yksittäisen asiakkaan tapaus.

" Siten emme voi kommentoida tapausta tarkemmin. Yleisesti voimme todeta, että vastaantulot edellyttävät muun muassa valmistajan huolto-ohjelman noudattamista, sanoo VV-Auto Group Oy:n viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen.

" Tässä tapauksessa katsomme, että meillä on ollut perustellut syyt olla osallistumatta korjauskustannuksiin, Karjalainen päättää.

Kauppanimillä TSI ja TFSI myytyjä bensiinimoottoreita on käytetty myös lukuisissa Skodan, Seatin ja Volkswagenin malleissa.

IS
---

Wekotin

#4475
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.05.15 - klo:00:01
Missä välissä ne öljyt olis pitäny vaihtaa?Tonnin välein?

"" Tässä tapauksessa katsomme, että meillä on ollut perustellut syyt olla osallistumatta korjauskustannuksiin, Karjalainen päättää."

Tästähän minä koitin rivien välistä lukea. Faktoja en tiedä. Ilmeisesti myöskään Salonen ei ole maininnut auton huoltohistoriasta mitään.

Ei noilla kahdella asialla ennenkään ole tarvinnut olla mitään selkeää logiikkaa; Maahantuojan vastaantulon ja moottorivian syyn välillä. Heillehän riittää juurikin, että esim. ensimmäinen huoltoväli mennyt esim. 2000km pitkäksi tai jotain muuta vastaavaa. Sellaista mahdollisuutta venkoilla vastuusta ei vaan VV-Autolle saa antaa. Huollot tehtävä just eikä melkein ja ajallaan.

Sokota09

Mitäs sitten, kun auton ajotietokone ei noudata itsekkään 30 tkm huoltoväliä? Omassa skeidassa ajotietokone näyttää tällä hetkellä huollon ajankohdaksi 30 500 km...  :o ja päivien mukaan tuolloin tulee 2 vuotta täyteen.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 28.05.15 - klo:08:32
Mitäs sitten, kun auton ajotietokone ei noudata itsekkään 30 tkm huoltoväliä? Omassa skeidassa ajotietokone näyttää tällä hetkellä huollon ajankohdaksi 30 500 km...  :o

Täytyy varmaan ottaa kännykällä räpsy talteen, että voi myöhemmin todistaa. ;D
Sehän tosiaan on "muuttuva" huoltoväli. Itseasiassa tuo olisi todella hyvä kysymys tuolle Herra Tirkkoselle.


M@s@

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 28.05.15 - klo:08:32
Mitäs sitten, kun auton ajotietokone ei noudata itsekkään 30 tkm huoltoväliä? Omassa skeidassa ajotietokone näyttää tällä hetkellä huollon ajankohdaksi 30 500 km...  :o ja päivien mukaan tuolloin tulee 2 vuotta täyteen.

Ainakin VW:llä ja Audilla tuossa on 10% toleranssi, eli 30 huoltovälillä saa korkeintaa ajaa 33tkm
A4 Allroad & T-Roc 4motion

Vwhannes

Lasketaanko nuo kilometrit matkamittarin mukaisina vai todellisina eli matkamittarivirheellä korjattuna. Ainakin omassa Golfissa 15 tuuman renkailla matkamittarivirhe on lähes 2 % eli 500-600 km/30 000 km:n huoltoväli.

juskaa

Kannattaa huoltaa hyvissä ajoin !! Liikkumisturva katkeaa ensimmäiseen kilometriin jos huolto on myöhässä..! Ei ainakaan tarvi itse maksaa risan auton hinausta..
Opel Insignia Sports Tourer -15
Jeep Grand Cherokee 4,0 -95

kt

Ja sitten vielä, kun huolto on ihan tukossa, eikä uusia aikoja saa kuin 2 viikon päähän. Mites sitten toimitaan, kun menee yli 30 tkm ja huoltoon ei pääse, mutta kilometrit autossa juoksee koko ajan. Eikös tässä tapauksessa kaikki jatkon virhevastuut mene huollon piikistä täysimääräisesti mukisematta? Kun asiakas haluaisi huollattaa ajoissa, muttei pääse sitä tekemään?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

ram1

Viimeinen yritys pelastaa Vagin koneet.Huolto myöhässä.Ei varmaankaan öljystä kiinni kun laittanu 20 litraa uutta.Herätyksen paikka.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 27.05.15 - klo:14:17
Kirjoitin viestissäni, että suomen markkinat ovat isot ja ainoat markkinat SUOMEN maahantuojille, koska muutakaan ei heillä ole...

Tähän sen verran tarkennuksena, että VV-Auto toimii Seatille maahantuojana Virossa ja Latviassa.

Gulf

Käykää laittamassa palautetta vw:n sivuilta, jos eivät huollossa ota asioita tosissaan. Itse kävin juuri täyttämässä palautelomakkeen, saa nähdä mitä vastaavat. Edellisen kerran kun kävin noin kolme vuotta sitten, niin tuli normi perusvastaus eli yksittäistapaus, tutkitaan??


ram1

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 28.05.15 - klo:12:32
Käykää laittamassa palautetta vw:n sivuilta, jos eivät huollossa ota asioita tosissaan. Itse kävin juuri täyttämässä palautelomakkeen, saa nähdä mitä vastaavat. Edellisen kerran kun kävin noin kolme vuotta sitten, niin tuli normi perusvastaus eli yksittäistapaus, tutkitaan??
Mitäs toi auttaa?
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98


Gulf

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.05.15 - klo:13:01
Mitäs toi auttaa?

En tiedä vielä, ilmoitan kun asia selvinnee joskus? Tuli juuri vastaus, että "Kehoitamme teitä varamaan ajan valtuutettuun Vw korjaamoon ......", laitoin kysymyksen, että kuka maksaa kulut, kun asiaa taas tutkitaan, vastausta ei ole vielä tullut? Takuu loppui 8/13 ja asiaa tutkittu jo takuuaikana muutaman kerran, mutta jatketaan harjoituksia vw-huollon osalta niin kauan kuin auto tulee kuntoon tai vaihtuu?

Popo

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.05.15 - klo:13:01
Mitäs toi auttaa?

Jos reklamoitavaa on, palautetta kannattaa antaa. Tämä toimii ainakin normaalin vähittäiskaupan puolella. Anttilat, Citymarketit, Ifolorit sun muut jopa ulkomaiset nettikaupat eivät ole jättäneet vastaamatta ja korjaamatta virhettä. Moni asiakas ei reagoi "pikku-juttuihin" ja kärsii hiljaa, mutta kyllä vastaamisen tärkeys tiedostetaan selvästi.

Tosin autokaupan asiakaspalvelu on kieltämättä oma alueensa. Virheiden myöntäminen ja luonteva selvittäminen tuntuu olevan hankalaa. Oikeassa olemisen pakko ainakin perinteisillä toimijoilla on kovin sisäänrakennettu ominaisuus. Tämä tuli viimeksi havaittua, kun sain juuri maksetusta ja luovutetusta autosta uuden laskun. Vaikeaa oli. Samoin, kun huomasin saman uuden auton talvirengassarjassa kaksi jo hieman käytettyä rengasta. Vielä vaikeampaa. Eipä kohtelias lupaus asian selvittämisestä kanssani sovittuna aikana rengashotellilla paljon auttanut, kun automyyjä oli vain varannut nimelläni renkaiden alle laiton. Onneksi oli sähköpostikirjeenvaihto mukana.

Voi olla, että eivät kaikille vastaa, jos paljon kysellään. Saamme pitää tunkkimme.

Off topic, mutta jatkuva ja runsas palaute on pakko huomioida joskus...

Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

ram1

Tarkotin vaan sitä, jos isompaa asiaa, niin ehkä palautelaatikko ei se oikea paikka.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Popo - 28.05.15 - klo:14:05
Off topic, mutta jatkuva ja runsas palaute on pakko huomioida joskus...

Tätä juuri tarkoitin, että palautetta menemään oli ongelmana dsg, ketju, öljynsyönti tai joku muu, niin mahdollisesti joskus huomioivat myös yksittäisen kuluttajan, koska vikojahan näissä tuntuu riittävän? Jos ei uusissa ole enää vikoja (mitä eivät vielä tiedä, eivätkä tule koskaan myöntämään, vaikka olisikin), niin ainakin näissä uudehkoissa kansanautoissa löytyy vielä korjaamattomia yksilöitä?

Jaegarmaisteri

Lainaus käyttäjältä: kt - 28.05.15 - klo:11:08
Ja sitten vielä, kun huolto on ihan tukossa, eikä uusia aikoja saa kuin 2 viikon päähän.

Ajoissa voi ja kannattaa olla liikkeellä. Ei mulla ole ongelmaa tilata aikaa huoltoon kuukaudenkin päähän. Hyvissä ajoissa liikkeellä, niin selviää ongelmista ja saa valita ajan jolloin menee huoltoon.
---

Jiivee

Päivitystä omaan mk6 gti golffiin:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=26904.msg511017;topicseen#new

Panee mietityttämään, että kuinka monta autoa saapuu huoltoon tasan 30tkm mittarivälillä. Onkohan noissa jotain "toleransseja" suuntaan tai toiseen?
Ja kannattaako VW:lle edes kertoa, että autoon on kyllä vaihdatettu öljyt 75tkm kohdalla, mutta siitäpä ei ole muuta kuittia kuin öljykanisterista. (no saattaa verkkopankista löytyä jotain tilitapahtumia mutta niistä hieman vaikea todistella mitään).
Omaa huoltoa ei taideta "hyvällä" katsoa?
-13 B7 Passat R-line 2.0TDI 4motion
Ex: -10 mk6 Gti Golf

SNG

Lainaus käyttäjältä: Jaegarmaisteri - 28.05.15 - klo:15:26
Ajoissa voi ja kannattaa olla liikkeellä. Ei mulla ole ongelmaa tilata aikaa huoltoon kuukaudenkin päähän. Hyvissä ajoissa liikkeellä, niin selviää ongelmista ja saa valita ajan jolloin menee huoltoon.

Tottakai. Mutta jos auto ilmoittaa huollontarpeesta ensimmäisen kerran 1000-2000km ennen, ja huollossa on jonoa?
Jollakin myyntijampalla tulee kilometrejä kevyesti tuon verran viikossa!

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: SNG - 28.05.15 - klo:16:40
Tottakai. Mutta jos auto ilmoittaa huollontarpeesta ensimmäisen kerran 1000-2000km ennen, ja huollossa on jonoa?
Jollakin myyntijampalla tulee kilometrejä kevyesti tuon verran viikossa!

Eikös myyntijamppa ajele diiselillä, missä ei ketjuingelmaa tai öljynkulutusongelmaa ole? Eli ei tarvi tapella myyjän/liikkeen kanssa korvauksista kuten bensavehkeiden kanssa  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.


duke7

Lainaus käyttäjältä: SNG - 28.05.15 - klo:16:40
Tottakai. Mutta jos auto ilmoittaa huollontarpeesta ensimmäisen kerran 1000-2000km ennen, ja huollossa on jonoa?
Jollakin myyntijampalla tulee kilometrejä kevyesti tuon verran viikossa!
Tämä on kyllä typerää. Joskus oli huoltoon yli kuukauden jono ja silloin ajoin varmaan sen 1000 km viikkoon. Mutta kerrasta opin tämän ja varannut sen jälkeen huollot ajoissa.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 28.05.15 - klo:17:15
Eikös myyntijamppa ajele diiselillä, missä ei ketjuingelmaa tai öljynkulutusongelmaa ole? Eli ei tarvi tapella myyjän/liikkeen kanssa korvauksista kuten bensavehkeiden kanssa  ;)

Totta. Tosin taitavat suosia meneviäkin autoja, jotka konsernituotteissa varmaankin juurikin 1.8-2.0 TSI-koneilla.

On tuo öljynsyöntiongelma ollut dieselivaggineissakin "ihan tarpeeksi yleinen" ongelma ...

Pointtini oli se että auto varoittaa huollontarpeesta melko myöhään, ja paljon ajavalle haasteellista saada auto huoltoon ajoissa. Bemareissahan näytetään matka huoltoon joka kerta starttaillessa. Voi olla että muistan väärinkin.

pomo

Entä jos vaan varaa huollon ajallaan? Sillä tämäkin audin ongelma olisi vältetty? Kissa kuivumaan mikroon ja sitten kun se räjähti niin korvauksia mikron valmistajalta?

On se vähän erikoista, että ensin huolletaan auto pärnäisen korjaamollamolla ja sitten pitäs yhtäkkiä maahantuoja korjata rikkimennyttä autoa tuhansilla euroilla? Säästöä tuli 20-50e/vuosi keskimääräisen Suomalaisen ajolla ja samalla saatin tonnien lasku... Jokainen tekee tyylillään ja jos tykkää riidellä niin noin se on kyllä helppoa!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy