TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

jkvi

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 22.05.15 - klo:23:01
Oli miten oli niin Ooppeli on nyt se viho viimeinen pa...a.Kian ja Hyndain jälkeen.En viitsi enempää siitä tässä yhteydessä ;D
Jos ajaisit ensin vaikkapa 100 tkm ko. merkin nykyautoilla ja kirjoitteleisit sitten.
CRDi & Collection

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 22.05.15 - klo:18:04
Siis CAVD:n ketju on päivittynyt 1.9.2014?! Prkle, täytyykö tuo nyt mennä vaihdattamaan jo kertaalleen rempattuun koneeseen.
Kiristimen päiväys oli tuo.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 22.05.15 - klo:23:28
Kiristimen päiväys oli tuo.

Totta. Kiristintä tarkoitin. Ketjun teema sumensi ajatuksenjuoksun.

Eka Golf


JaniKuula

Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Epes

Lainaus käyttäjältä: d3nver - 22.05.15 - klo:17:20
Kyllä niillä varaosilla on sama 2v takuu vaikket itse maksaisi mitään. Itse tämän selvitin kun omasta Golfista rupesi DSG ravistamaan ja sain vaihdon veloituksetta vielä takuuajan umpeuduttuakin, tässä tapauksessa Espoon VV-Auto toimi esimerkillisesti ja myönsi suoraan että varaosilla on 2v takuu maksoi vaihdosta tai ei.

Mutta työllä ei ole takuuta? Merkittiinkö huoltokirjaan tms. päivämäärä milloin on vaihdettu ja mitä osia?

tet

Lainaus käyttäjältä: kt - 22.05.15 - klo:12:57
Kyllä tieto huonosta laadusta on jo tavoittanut asiakaskunnan. Myynti sakkaa, josta esimerkkinä on lukuisat tarjoukset VW-autojen osalta tänä keväänä. Ostajat äänestävät jaloillaan jo Suomessakin!

Henkilöautojen ensirekisteröinnit Suomessa 1-4/2014 vs. 1-4/2015:

        1-4/2014    1-4/2015
----------------------------
Audi    607         534
Seat    192         187
Skoda   857         907
VW      1053        1166
----------------------------
yht.    2709        2794


Lähde: Trafi. Audi näyttää jonkin verran sakanneen, muut kyllä eivät. Audin tilannetta voi selittää kaiketi myös yleinen taloustilanne.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

repomies

Jep, ei näy tekniikka- ja ruosteongelmat vaikuttavan. Ihme kyllä.

Ehkäpä se on sitten niin, ettei VAGin ostaja suunnittele pitävänsä autoa kovin pitkään, ja jälleenmyyntiarvon laskua ei pidetä merkittävästi huonompana kuin muilla, vaikka laatuongelmat sitä nakertaisivatkin.

Toisaalta voihan valveutunut ostajakunta jo tietää, että jakoketjuista on luovuttu.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 22.05.15 - klo:23:01
Oli miten oli niin Ooppeli on nyt se viho viimeinen pa...a.Kian ja Hyndain jälkeen.En viitsi enempää siitä tässä yhteydessä ;D

Kannattaisko tutstua kyseisiin autohoin ennen haukkuja. On niissä muovit ainakin Seattia edellä, kuten varmasti tekniikan kestokin. Väittäisin myös laatuvaikutelman olevan yleisesti Espanjan ihmettä parempi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Epes

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 23.05.15 - klo:09:03
Kannattaisko tutstua kyseisiin autohoin ennen haukkuja. On niissä muovit ainakin Seattia edellä, kuten varmasti tekniikan kestokin. Väittäisin myös laatuvaikutelman olevan yleisesti Espanjan ihmettä parempi.

Ja kun "espanjanihme" on näissä asioissa esim. "tsekki-ihmettä" edellä, niin hyvinhän Opelilla on pullat uunissa.

bustedi

"Oma TSI Polo on hemmetin hyvä, laadukas ja hiljainen pikku auto, jonka kyytiä voi verrata mihin tahansa isompaankin premium segmentin autoon."

2010 pololla paljon ajaneena voin sanoa että auto on hyvä pikku autoksi, mutta ei yhtään enemmän ajava voi kuvitellakaan tuolla katiskalla ajavansa vuoden ympäri. Ei tuota voi mitenkään verrata esim golffiin ajettavuudessa, ergonomiassa jne. (Ja nyt ei puhuta trendline lätyskäjakkaroista).

Sorry OT
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

pomo

Lainaus käyttäjältä: repomies - 23.05.15 - klo:08:53
Jep, ei näy tekniikka- ja ruosteongelmat vaikuttavan. Ihme kyllä.

Ehkäpä se on sitten niin, ettei VAGin ostaja suunnittele pitävänsä autoa kovin pitkään, ja jälleenmyyntiarvon laskua ei pidetä merkittävästi huonompana kuin muilla, vaikka laatuongelmat sitä nakertaisivatkin.

Toisaalta voihan valveutunut ostajakunta jo tietää, että jakoketjuista on luovuttu.

Tai sitten ongelmia on niinnvähän, että ei ole vaikutusta? Ja jälleenmyyntiarvo vag:lla on parhaimmasta päästä!

SNG

Lainaus käyttäjältä: repomies - 23.05.15 - klo:08:53
Jep, ei näy tekniikka- ja ruosteongelmat vaikuttavan. Ihme kyllä.

Ehkäpä se on sitten niin, ettei VAGin ostaja suunnittele pitävänsä autoa kovin pitkään, ja jälleenmyyntiarvon laskua ei pidetä merkittävästi huonompana kuin muilla, vaikka laatuongelmat sitä nakertaisivatkin.

Toisaalta voihan valveutunut ostajakunta jo tietää, että jakoketjuista on luovuttu.

Ei ole näkynyt toistaiseksi. Nyt pinnan alla kuohunut kohu on tosin ryöpsähtänyt valloilleen. Mikäli maahantuojat jatkavat valitsemallaan linjalla kyllä se voi äkkiä myynneissä näkyäkin kun kansalaiset äänestävät jaloillaan. Tilastothan tulevat aina jälkikäteen ja peruutuspeileistä ei pidä ruveta vetämään johtopäätöksiä tulevasta.

Miten kävi Opelille aikoinaan? Tihensivät jakohihnan vaihtovälin ja laskivat vaihdon hinnan todella alas, liian myöhään. Siitähän on jo viitisentoista vuotta aikaa, eikä myynti edelleenkään vedä.

Ainoa viisas veto olisi myöntää ongelmat ja rajata ne tarkasti, tehdä kampanjat ja problem solved.

Jälleenmyyntiarvo on muuten suhteellinen käsite silloin kun kauppaa ei synny. Näinhän väitetään, että kaksoisahdetuista dsg:stä ei vaihtoautopuolella olla kovinkaan "innostuneita". Tiedä sitten onko tuossa perää.

qwerty

Lainaus käyttäjältä: SNG - 23.05.15 - klo:10:06
Miten kävi Opelille aikoinaan? Tihensivät jakohihnan vaihtovälin ja laskivat vaihdon hinnan todella alas, liian myöhään. Siitähän on jo viitisentoista vuotta aikaa, eikä myynti edelleenkään vedä.


Yllättävän hyvin tuntuu tuo Opel menevän kaupaksi Euroopassa:
http://www.iltalehti.fi/autot/2014122318950914_au.shtml

Corsaa myydään kymmenisen prosenttia vähemmän, kuin Poloa.

Astraa puolesteaan myydään kymmenisen prosenttia vähemmän kuin Octaviaa.

ram1

Olin viime viikonloppuna polttareissa, missä bestman automyyjä.Ja kyllä tuo ongelma haittaa todellakin myyntiä, ja niitä ei mielellään oteta vastaan, paitsi agressiivisella hinnoittelulla.Nyt kun muutenkin autokauppa junnaa.Ja pikkuhiljaa muilta automerkeiltä alkaa tulemaan varteenotettavia vaihtoehtoja, niin se niinsanottu Vagin etumatka on kyllä kurottu umpeen.Ja kaikki jotka autoja enemmänkin ajellut, ja omistanut tietää, että H-Astrasta lähtien Opelit ollu pomminvarmoja autoja.Hihnanvaihtoväli ei sinällään haittaa kun se vesipumppuineen ja töineen maksaa 248e.Eli vähemmän kuin Vagin perushuolto merkkiliikkeessä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: Epes - 23.05.15 - klo:09:27
Ja kun "espanjanihme" on näissä asioissa esim. "tsekki-ihmettä" edellä, niin hyvinhän Opelilla on pullat uunissa.

Nämä Ooppeli kuskit voi rauhassa mennä omille "Fani"sivustoilleen kilpaa kertomaan kuinka pakoputket luovat uutta nahkaa Astrassa ja kuinka muovikin on saatu ruostumaan ja kuinka mittaristo elää omaa elämää näyttövikoineen.Lista on loputon.Haluttavuudestakin voidaan olla montaa mieltä ja varmaan laatu onkin parantunut entispäivistä mutta tilastotb kertovat näistäkin totuuden. 8)

JFabiaK

Aika puuduttavaa on tämä suomalaismiesten autotekniikan ( alalla työskentelemättömien! ) kaikkitietäväisyys niin tekniikassa, tekniikan ongelmissa /-vioissa - kuin niiden hoitamisissakin; ja varsinkin nämä "kiertopalkintojen" ongelmahoitoasiantuntevuudet näissä korvausasioissa ovat melkoista pullistelua.
Kaikkein hyökkäävimmin tuovat mielipiteensä ne jotka ovat ikään kuin kaikkein etäämmällä itse asiasta; samalla unohtuu korrektius ja ilmaisun selkeys. "Poliittisesti" asia voitaisiin rinnastaa kiihottamiseksi kansanryhmää kohtaan.

Huolloissa, korjauksissa, korvauksissa ja vastuukysymyksissä kannattaa ( pitää! ) perehtyä käyttöohjeisiin, sopimuksiin ( nimet alla ), yleisiin kuluttajia( ! ) koskeviin vastuuasioihin, vakuutuksiin ( niiden kattavuuteen ), lisäturvamahdollisuuksiin (= vakuutuksiin ), korvausvastuisiin, ja kuluttajasuoja-asioihin. Kuluttajasuojakysymykset mm. eivät pysty yksipuolisiin kuluttajan kannalta haluttuihin eksakteihin määrittelyihin koska kuluttajalla on oikeuksiensa lisäksi myös vastuita, jotka tulee hoitaa / olla hoidettuja.

Jospa suomalainen mies olisi rakastunut oikeisiin kohteisiin, vaimoonsa ja lapsiinsa, niin autoista ei olisi tullut näin elämää tärkeämpiä statusmittareita, jotka vikaantuessaan vievät lähes hulluuden partaalle.  ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

kt

VW Golfin rekisteröinnit alkuvuonna 2014 ja 2015.

Kuukausi      2014        2015
tammi             757          394
helmi              544           194
maalis            537            282
huhti               506            348

Sakkaahan lippulaiva Golf aika pahasti!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

japa

En ole katellut myyntitilastoja mutta onko myynninpudotus vain vw. n ongelma? Vai miten on muitten merkkien laita. yleiseen myynnin vähenemiseen varmaan vaikuttaa huono taloudellinen tilanne suomessa ja myös se, että Jytky setä lupas poistaa autoveron tällä vaalikaudella. ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

kt

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 23.05.15 - klo:12:12
Aika puuduttavaa on tämä suomalaismiesten autotekniikan ( alalla työskentelemättömien! ) kaikkitietäväisyys niin tekniikassa, tekniikan ongelmissa /-vioissa - kuin niiden hoitamisissakin; ja varsinkin nämä "kiertopalkintojen" ongelmahoitoasiantuntevuudet näissä korvausasioissa ovat melkoista pullistelua.
Kaikkein hyökkäävimmin tuovat mielipiteensä ne jotka ovat ikään kuin kaikkein etäämmällä itse asiasta; samalla unohtuu korrektius ja ilmaisun selkeys. "Poliittisesti" asia voitaisiin rinnastaa kiihottamiseksi kansanryhmää kohtaan.

Huolloissa, korjauksissa, korvauksissa ja vastuukysymyksissä kannattaa ( pitää! ) perehtyä käyttöohjeisiin, sopimuksiin ( nimet alla ), yleisiin kuluttajia( ! ) koskeviin vastuuasioihin, vakuutuksiin ( niiden kattavuuteen ), lisäturvamahdollisuuksiin (= vakuutuksiin ), korvausvastuisiin, ja kuluttajasuoja-asioihin. Kuluttajasuojakysymykset mm. eivät pysty yksipuolisiin kuluttajan kannalta haluttuihin eksakteihin määrittelyihin koska kuluttajalla on oikeuksiensa lisäksi myös vastuita, jotka tulee hoitaa / olla hoidettuja.

Jospa suomalainen mies olisi rakastunut oikeisiin kohteisiin, vaimoonsa ja lapsiinsa, niin autoista ei olisi tullut näin elämää tärkeämpiä statusmittareita, jotka vikaantuessaan vievät lähes hulluuden partaalle.  ::)

Varmaan on puuduttavaa, jos kaiken lukemansa ottaa kirjaimellisesti. Täällähän keskustellaan, ei täällä luetella faktoja. Faktat luetaan raastuvanistunnoissa, täällä foorumin jäsenet esittävät omia tuntemuksiaan, tietojaan, luulojaan, kokemuksiaan. Ei niitä voi kiistaa väittämällä, että sopimuksen pikkutekstissä lukee, että läpälää.. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: kt - 23.05.15 - klo:12:59
Varmaan on puuduttavaa, jos kaiken lukemansa ottaa kirjaimellisesti. Täällähän keskustellaan, ei täällä luetella faktoja. Faktat luetaan raastuvanistunnoissa, täällä foorumin jäsenet esittävät omia tuntemuksiaan, tietojaan, luulojaan, kokemuksiaan. Ei niitä voi kiistaa väittämällä, että sopimuksen pikkutekstissä lukee, että läpälää.. 8)
Toisin sanoen, jos asioista todella tietää, niin täällä ei kannata kirjoitella. " Täällähän keskustellaan, ei täällä luetella faktoja".  :o
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

SNG

#4401
Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 23.05.15 - klo:13:31
Toisin sanoen, jos asioista todella tietää, niin täällä ei kannata kirjoitella. " Täällähän keskustellaan, ei täällä luetella faktoja".  :o

Heureka!

Tämä on todellakin keskustelupalsta. Vähän niinkuin wikipedia. Paljon oikeaa ja virheellistä tietoa, faktoja ja fiktiota, puolueellista ja puolueetonta viestintää. Suurin osa kirjoittajista ovat kuitenkin melko maltillisia verrattuna esim suomi24 palstan trollailuun.

kt

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 23.05.15 - klo:13:31
Toisin sanoen, jos asioista todella tietää, niin täällä ei kannata kirjoitella. " Täällähän keskustellaan, ei täällä luetella faktoja".  :o

Toki kannattaa kirjoitella,... jos todella tietää...., joku saattaa uskoa...
Ja kannattaa kirjoitella, vaikkei tiedäkkään... Ja kannattaa kertoa jopa asian vierestä, koska siitä saattaa saada joku uuden idean...Kannattaa muistella ja kertoa kokemuksiaan, koska ne laajentavat toisten näkökulmia...
Ja kannattaa arvostaa toisten mielipiteitä, koska se arvartaa omaa maailmankuvaa ja auttaa ymmärtämään, että ihmniset ajattelevat ja käyttäytyvät eri tavoin... 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

kerkko

Lainaus käyttäjältä: kt - 23.05.15 - klo:12:13
VW Golfin rekisteröinnit alkuvuonna 2014 ja 2015.

Kuukausi      2014        2015
tammi             757          394
helmi              544           194
maalis            537            282
huhti               506            348

Sakkaahan lippulaiva Golf aika pahasti!

Mielenkiintoinen statiikka. Mikä on kehitys tärkeimmillä kilpailijoilla, mitä ne sitten ovatkaan. Ts. mikä onn yleisen talouskehityksen tulosta? Miten iso osa Golfeista on myyty näillä keskustelua herätteneillä moottoreilla? Herättävätkö muut kuin 1,2 ja 1,4 TSI (tjsp) keskustelua. Miksi Golfin myynti muilla moottoreilla sakkaa, vai sakkaako?

Mutta KdF:llä ajamme, ei ole kyse siitä onko se hyvä vaan siitä onko se meille sopiva. Ei kai kukaan HD:täkään osta siksi että se olisi hyvä!

T. K.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 23.05.15 - klo:12:12
Aika puuduttavaa on tämä suomalaismiesten autotekniikan ( alalla työskentelemättömien! ) kaikkitietäväisyys niin tekniikassa, tekniikan ongelmissa /-vioissa - kuin niiden hoitamisissakin; ja varsinkin nämä "kiertopalkintojen" ongelmahoitoasiantuntevuudet näissä korvausasioissa ovat melkoista pullistelua.
Kaikkein hyökkäävimmin tuovat mielipiteensä ne jotka ovat ikään kuin kaikkein etäämmällä itse asiasta; samalla unohtuu korrektius ja ilmaisun selkeys. "Poliittisesti" asia voitaisiin rinnastaa kiihottamiseksi kansanryhmää kohtaan.

Huolloissa, korjauksissa, korvauksissa ja vastuukysymyksissä kannattaa ( pitää! ) perehtyä käyttöohjeisiin, sopimuksiin ( nimet alla ), yleisiin kuluttajia( ! ) koskeviin vastuuasioihin, vakuutuksiin ( niiden kattavuuteen ), lisäturvamahdollisuuksiin (= vakuutuksiin ), korvausvastuisiin, ja kuluttajasuoja-asioihin. Kuluttajasuojakysymykset mm. eivät pysty yksipuolisiin kuluttajan kannalta haluttuihin eksakteihin määrittelyihin koska kuluttajalla on oikeuksiensa lisäksi myös vastuita, jotka tulee hoitaa / olla hoidettuja.

Mistä moinen avautuminen? Itse olen ainakin auton uutena ostanut ja saman yrityksen merkkihuollossa huollattanut, kun ollut huollon aika. Mitä muita velvollisuuksia näet, mitä minun olisi pitänyt tehdä tai olla tekemättä, kun dsg:n nykimistä ei ole saatu kuntoon lukuisista ( 3 kpl) yrityksistä huolimatta (kolme turhaa päivää autoa tutkittu ja annettu valohoitoa)? Ennenkin asian maininnut, että ongelma alkoi alle vuoden vanhana ja noin 11 tkm oli silloin ajettu. Eihän tästä puutu enää kuin, ettei takuu korvaa Suomessa mitään?

Kyllä tämä on käsittämätöntä pelleilyä maahantuojan/tehtaan puolelta!   

Epes

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 23.05.15 - klo:12:04
Nämä Ooppeli kuskit voi rauhassa mennä omille "Fani"sivustoilleen kilpaa kertomaan ........

Mulla on Seat  :). Jakohihnalla. 180tkm vaihtovälillä. Yksi ketjuvetoinen Octavia oli muutama vuosi sitten mutta älysin luopua siitä ajoissa ennen näitä hässäköitä, ihan kelpo hintaankin vielä. Luopumisen yhtenä syynä oli mm. oudot starttirallatukset joista ei silloin (muka) tiedetty mistä johtuivat, nyt tiedetään.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Dentaurus - 22.05.15 - klo:14:57
Sain kuluttajaneuvojalta tänään lisäohjeistusta, että maksa lasku, laita kuluttajariitalautakuntaan ja vaadi koko itselleni osoitettu summa palautumaan korkoineen.

Tämä on tietenkin aivan oikein, jokainen tapaus lautakunnan kautta vaan jos ei muuten tule sovintoa, saavat sitten siellä edes käsitystä näiden kokonaismäärästä.

Se mikä on sitten harmillisempi juttu, niin lautakuntahan on täysin hampaaton yksittäisen ratkaisun kanssa, myyjäliike voi maksaa suositusten mukaisesti tai olla maksamatta. Minulle ei maksettu ja odottelin toki että tapaus pääsee ns. mustalle listalle. Ei se sinne ainakaan parissa vuodessa ole vielä ehtinyt ja tuskin tulee ehtimään ikinä. Ymmärrän kyllä nyt hyvin ettei kiinnostanut maksaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Typ2

Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Typ2

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 23.05.15 - klo:14:41
Mielenkiintoinen statiikka. Mikä on kehitys tärkeimmillä kilpailijoilla, mitä ne sitten ovatkaan. Ts. mikä onn yleisen talouskehityksen tulosta? Miten iso osa Golfeista on myyty näillä keskustelua herätteneillä moottoreilla? Herättävätkö muut kuin 1,2 ja 1,4 TSI (tjsp) keskustelua. Miksi Golfin myynti muilla moottoreilla sakkaa, vai sakkaako?

Tärkeimmistä kilpailijoista japsit ovat lisänneet myyntiään. Toyota Auris, Nissan Qashqai, Honda Civic nyt ainakin. Ilmeisesti lama tai verospekulaatiot eivät koske niitä?

Golfin pudotus on ollut satoja autoja kuukausia 1-4 verrattaessa vuosilta 2014 ja 2015. Tarkkaa lukua paha sanoa, kun Trafi on muuttanut tilastointia Golfin osalta ja "pakettiautomallit" on eriytetty omiksi malleiksiin. Pakkasella Golf-malliperheen rekisteröinnit joka tapauksessa ovat.

http://www.trafi.fi/filebank/a/1430816656/b436eb0b3d3a49a357093138db0703ff/17491-30_eniten_ensirekisteroitya_henkiloautomallia_Huhti_2015.pdf
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 23.05.15 - klo:20:09
Tärkeimmistä kilpailijoista japsit ovat lisänneet myyntiään. Toyota Auris, Nissan Qashqai, Honda Civic nyt ainakin. Ilmeisesti lama tai verospekulaatiot eivät koske niitä?

Golfin pudotus on ollut satoja autoja kuukausia 1-4 verrattaessa vuosilta 2014 ja 2015. Tarkkaa lukua paha sanoa, kun Trafi on muuttanut tilastointia Golfin osalta ja "pakettiautomallit" on eriytetty omiksi malleiksiin. Pakkasella Golf-malliperheen rekisteröinnit joka tapauksessa ovat.

http://www.trafi.fi/filebank/a/1430816656/b436eb0b3d3a49a357093138db0703ff/17491-30_eniten_ensirekisteroitya_henkiloautomallia_Huhti_2015.pdf
Golfin myyntimäärän tippuminen on yhtä paljon, mitä Passatin lisääntyminen ja Golf Sportsvanin myynti. Jospa Golfin omistajat on siirtyneet ostamaan noita?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy