TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 27.02.15 - klo:11:31
Jos siinä puhdittomassa Japsissa on heposia saman verran, kuin siinä sinun vääntöihmeessä on kulkupuoli tasan yhtä hyvä, kunhan on oikea pykälä silmässä. Hevosvoimilla kiihdytetään. Isommilla vaihteilla vääntö sitten näyttelee suurta roolia. Niin kauan kuin vapari pidetään "tehoalueella" kulkee se sen mitä vääntävämpikin kone. Vai miksi esim. Tekniikan Maailman mukaan Civic 142hp kiihtyy tasan yhtä hyvin kuin vaikkapa Golf 140hp:llä vaikka Golfissa selvä vääntöetu ja tehoalue laajempi ? Suorituskyky ja joustavuus ovat kaksi eri asiaa. Sitkeydessä vääntö sitten näytteleekin omaa rooliaan.
Miksi ihmeessä ajelet Volvolla kun japsit on noin ylivertovehkeitä?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Ishvan

#4201
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 01.03.15 - klo:10:06
Miksi ihmeessä ajelet Volvolla kun japsit on noin ylivertovehkeitä?

Koska on varaa  ;D. Ei vaan, sen verran on tullut itsekin Japseilla joskus ajeltua, että tiedän niiden laadun ja ominaisuudet. Täällä moni niitä mollaa vaikka ei ole koskaan yhtään omistanut, saakka ajanut.

EDIT: Mielelläni ajelisin nytkin vaikka tappiinsa varustellulla Accordilla, jos siihen vain saisi puhdikkaan dieselpadan nykyaikaisella vaihteistolla. Merkkiuskollisuutta en ole koskaan tajunnut. Jää moni hieno peli omistamatta, jos jumittaa yhdessä merkissä. Itsellä on oikeastaan sattumalta ollut kolme viimeisinta autoa samaa merkkiä, koska olen mielestäni päässyt todella hyviin kauppoihin. Köyhän on pakko ajaa sillä mihin pienimmällä rahalla pääsee käsiksi. Seuraavaksi uskon kokeilevani jotain muuta. Ihan vaihtelun vuoksi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

kt

Ladahan ( ja fiat) oli tavallaan 1,2 litraisten koneiden edelläkävijä jo 70-luvulla. Ilmeisesti he olivat todenneet jo silloin, että jakoketju venyy ja siksi oli Ladan koneeseen laitettu mekaaninen jousikiriste jakoketjuun.
Jakoketjun kiristys oli helppo ja nopea toimitus.
Ensin lukitusmutteri löysälle, sitten jakarilla isku siihen mutteriin, niin että jousi liikahtaa. Lisäksi voi käynnistinkammella lievästi kääntää kampiakselia myötäpäivään, niin jousi kiristää jakoketjua lisää. Ja sitten vain lukitusmutteri takaisin kiinni.
Aikaa tuohon operaatioon meni 55 sekuntia ja kiristys säilyi ehkä noin kuukauden ja sitten taas 55 sekuntia uudelleen. 8)

Ei kannata keksiä pyörää uudelleen. Suosittelen VAG- insinööreille Lada-tekniikan opiskelua! :-X
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

pomo

Se voipi olla, että noihin nykyisiin tehoihin, päästöihin ja kulutukseen ei taideta lada-tekniikalla päästä ;D

VWVW

Nythän on uusien TSI koneiden jakopään rakenne muutettu hammashihnaksi. Onhan tuokin jokin VW:n myönnytys, että vikaa on ollut, koska muutos on tehty. Luulisin, että nyt on tuo muutos tarkoin tutkittu ja testattu, koska ei mikään valmistaja kestä toista jakopään suunnittelu mokaa.


kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 27.02.15 - klo:11:31
Jos siinä puhdittomassa Japsissa on heposia saman verran, kuin siinä sinun vääntöihmeessä on kulkupuoli tasan yhtä hyvä, kunhan on oikea pykälä silmässä. Hevosvoimilla kiihdytetään. Isommilla vaihteilla vääntö sitten näyttelee suurta roolia. Niin kauan kuin vapari pidetään "tehoalueella" kulkee se sen mitä vääntävämpikin kone. Vai miksi esim. Tekniikan Maailman mukaan Civic 142hp kiihtyy tasan yhtä hyvin kuin vaikkapa Golf 140hp:llä vaikka Golfissa selvä vääntöetu ja tehoalue laajempi ? Suorituskyky ja joustavuus ovat kaksi eri asiaa. Sitkeydessä vääntö sitten näytteleekin omaa rooliaan.
Ja mitä laajempi se tehohuippu on, sitä useammin siihen osuu. Aina ei lole täydellistä välitystä kapean tehohuipun moottorille ja aina ei vain ole oikea vaihde silmässä.

Jos nyt haluat Tekniikanmaailmaa käyttää jonain auktoriteettina, niin eihän tästä ole pitkäkään aika (18/2014), kun TM mittasi 150 hv Leonille aivan ylivertaiset suoritusarvot 140 hv Civiciin verrattuna. Pösön ahdettu 130 hv 308 kiihtyi satkuun tasatahtia Civicin kanssa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 27.02.15 - klo:10:32
Luotettavuus ja jakoketjuONGELMAT kyllä liittyvät toisiinsa erittäin tiiviisti. TSI:ssä ongelma ei ole, että siinä on turbo vaan siinä, että jakopään suunnittelussa ja toteutuksessa on säästetty mikä näkyy suoraan luotettavuudessa.
Jätit itse pointin pois. Se, onko moottori vapaasti hengittävä vai ahdettu, ei liity jakoketjuongelmiin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: VWVW - 01.03.15 - klo:18:43
Nythän on uusien TSI koneiden jakopään rakenne muutettu hammashihnaksi. Onhan tuokin jokin VW:n myönnytys, että vikaa on ollut, koska muutos on tehty. Luulisin, että nyt on tuo muutos tarkoin tutkittu ja testattu, koska ei mikään valmistaja kestä toista jakopään suunnittelu mokaa.
Ei noista TSI-koneista edelleenkään voi puhua yhtenä ryhmänä. Isommassa neloskoneessa (EA888 3. Gen.) on  ketju käytössä ilman merkittäviä ongelmia. Pienempien koneiden suunnanmuutoksen itse näen osana isompaa trendiä. Samaan aikaan moni kilpailijakin on alkanut käyttämään samaa uudentyyppisetä hihnaa, eikä se ole vaatinut mitään jakopääepidemioita.

tet

Lainaus käyttäjältä: kt - 01.03.15 - klo:10:36
Lisäksi voi käynnistinkammella lievästi kääntää kampiakselia myötäpäivään, niin jousi kiristää jakoketjua lisää.

Paitsi minun 1200S-mallissa ei onnistunut. Kampi oli kyllä paksissa, siiinä muhkeassa työkalusatsissa. Samoin kampiakselin päässä oli kammen vastinkappale. Ongelmana oli vain se, että helmapellissä ei ollut reikää josta kammen olisi työntänyt paikalleen. Korimallin muutoksessa pyöreälamppuisesta kantikaslamppuiseen oli venäläisinsinööri unohtanut suunnitella uuden kopan helmapeltiin reiän kammelle. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TAEA

Pajalla käyty ja anturi vaihdettu. Samalla katottiin onko mitä vikakoodeja listalla, lista aivan puhdas. Pari päivää ajelin ilman valon vilkkumista. Tänään ratkaisin omalta kohdaltani TSI ongelman ja laitoin okun kiertoon. Tilalle otin Mondeon jota ei koskaan ole itsellä ollut. Halusin nimenomaan "vanhaa tekniikka" eli vapaasti hengittävän koneen, joka ihmeen kaupalla olikin ilmesttynyt odottamaan hintalappua. Koneella kokoa 2,0 litraa ja kulutus "riittävä". Laskeskelin kummasta olen valmis maksamaan polttoaineesta vai jatkuvasta epävarmuudesta jota yhdistelma TSI DSG tarjosi.
Sinällään harmittava juttu, kun autosta löytyy paljon ominaisuusia jotka kuuluvat tämän päivän tekniikkaan.
Omalla kohdallani VAGAREENAN palstalaiset olivat monesti oikeassa kertoessaan eri palstoilla yhdistelmän ongelmista, joten katsoin parhaaksi siirtyä palstojen sivusta seuraajaksi. Ihmettelen varmaan lopun ikääni kuinka asiakkaalla maksatetaan kehitystyö ja korjaukset, kun mielestäni korjaukset eivät asiakkalle kuulu maksaa.

sakal83

^Hieno homma, että sait ratkaistua ongelman mitä sinulla ei kuitenkaan vielä ollut? :o
Hae samalla itselles kypärä, jos vaikka meteoriitti tippuu päähän.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

pomo

Toivotaa, että tämä "korjaus" toimii, itse en tuohon olisi uskaltanut ruveta... Tuttavani vaihtoi juuri merkkiä 4 fordin jälkeen kun hänen mukaansa "nykyyän tuntuu siltä, että foridissa käynnistyy jonkinlainen itse tuho takuun loputtua".

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 03.03.15 - klo:08:49
^Hieno homma, että sait ratkaistua ongelman mitä sinulla ei kuitenkaan vielä ollut? :o
Hae samalla itselles kypärä, jos vaikka meteoriitti tippuu päähän.
Eikös nimimerkki TAEA joutunut jo tonnin verran osallistumaan DSG:n korjauskustannuksiin?

Eka Golf

Voortin omistaja pääsee taivaasen koska maan päällä yhtä helvettiä?  ;D
Minä ja vaimoni olemme jos taivasosuutemme hankkineet koska minulla ollu 2 (Esko ja Monteo) ja vaimolla 2 (Esko ja Vokus)!  8)

TAEA

Kiitos oktaavi nimimerkki. Olet tosiaan asiallisesti seurannut "kertomustani" jonka olen pyrkinyt tosiasioissa pitämään ja välillä neuvoja kysymään.
En dodellakaan tiedä mitä Ford tuo tullessaan, jos kristallista olisin nähnyt olisin voinut kurkistaa.
Olen välillä ihmetellyt miksi näihin palstoihin tulee henkilöitä purkamaan omaa tuskaanasa, kun niihin on olemassa omat sivustonsa ja auttajansa (viittaus meteoriitti) niitä tarvitseville.
Tuttavapiirissä on ww, audi, ym. vag konsernin menopelit oleellisesti harventuneet ja nykyisin löytyy toyota, nissan, merkkiä niiden tilalle. Vastaukseni tähän on ?????

sakal83

Niin, siis minullahan ei toistaiseksi ole ollut mitään tuskia Tsi koneiden jakoketjun kanssa. Yritin kovasti tätä aihetta selata ja en sitä tuskaa löytänyt sinultakaan. Ihan koko VAG-areenaa en kahlannut läpi, löytääkseni ongelmasi tsi koneiden kanssa. En voinut tietää, että viat dsg:si kanssa aiheuttivat juurikin tämä ongelmallinen jakoketju. Pahoittelut tästä.
Se, että jaat ratkaisun jakoketjuongelmaan kanssamme on todella arvokasta ja ehkä pitäisi ottaa tästä kaikkien koppi ja marssia katselemaan itselleen uutta Fordia. (Selvennettäköön tässä vielä ettei itsellä ole Fordista minkäänmaailman kokemusta, eikä ennakkoluuloja ja ihan hyvin voisin kuvitella jopa ostavani rs/st focuksen.)
Se että jaat nämä ongelmien ratkaisut näinkin trollaavasti täälä, saa varmasti osan hieman varpailleen.
Yhtälailla voisin heittää tuohon, miksi tuttavasi vaihtaa tojotiin/nissaneihin? Kommentoimalla: että olisko rahat loppu, tai ikää sen verran että autoa tarvitaan enään vain lähikaupassa käyntiin.
Mutta niinhän itse en tee.  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Eppu H

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 08.03.15 - klo:21:58
Niin, siis minullahan ei toistaiseksi ole ollut mitään tuskia Tsi koneiden jakoketjun kanssa. Yritin kovasti tätä aihetta selata ja en sitä tuskaa löytänyt sinultakaan. Ihan koko VAG-areenaa en kahlannut läpi, löytääkseni ongelmasi tsi koneiden kanssa. En voinut tietää, että viat dsg:si kanssa aiheuttivat juurikin tämä ongelmallinen jakoketju. Pahoittelut tästä.
Se, että jaat ratkaisun jakoketjuongelmaan kanssamme on todella arvokasta ja ehkä pitäisi ottaa tästä kaikkien koppi ja marssia katselemaan itselleen uutta Fordia. (Selvennettäköön tässä vielä ettei itsellä ole Fordista minkäänmaailman kokemusta, eikä ennakkoluuloja ja ihan hyvin voisin kuvitella jopa ostavani rs/st focuksen.)
Se että jaat nämä ongelmien ratkaisut näinkin trollaavasti täälä, saa varmasti osan hieman varpailleen.
Yhtälailla voisin heittää tuohon, miksi tuttavasi vaihtaa tojotiin/nissaneihin? Kommentoimalla: että olisko rahat loppu, tai ikää sen verran että autoa tarvitaan enään vain lähikaupassa käyntiin.
Mutta niinhän itse en tee.  ;)
En huomannut nimimerkki TAEA:n kirjoituksessa mitään trollaavaa. Itsekin vaihdoin TSI moottorisen auton Toyotaan ihan vaan mielenrauhan takia, vaikka siinä ei ongelmia vielä ollutkaan. Halusin auton jota ei tarvitse startata joka aamu korvat hörössä ja kuunnella joko jakoketju pärähtää. Rahatkaan minulla ei ole ihan lopussa ja vaikka eläkkeellä olenkin ajelen autollani kyllä paljon
etemmäksikin kuin lähikauppaan. Tientukkonakaan en ole vaikka autossa on vain tuhnu vaparimoottori ;)

Popo

Lainaus käyttäjältä: Eppu H - 09.03.15 - klo:09:43
En huomannut nimimerkki TAEA:n kirjoituksessa mitään trollaavaa. Itsekin vaihdoin TSI moottorisen auton Toyotaan ihan vaan mielenrauhan takia, vaikka siinä ei ongelmia vielä ollutkaan. Halusin auton jota ei tarvitse startata joka aamu korvat hörössä ja kuunnella joko jakoketju pärähtää. Rahatkaan minulla ei ole ihan lopussa ja vaikka eläkkeellä olenkin ajelen autollani kyllä paljon
etemmäksikin kuin lähikauppaan. Tientukkonakaan en ole vaikka autossa on vain tuhnu vaparimoottori ;)

Mielenrauhan saavuttamiseen on erilaisia tapoja. Jos jakoketjun kuuntelu käy tuskalliseksi ja on aina aamuisin mielessä, on varmasti syytä tehdä jotain. Varsinkin, kun se pieni "pärähdys/narahdus" sieltä usein kuuluu, vaikka jakoketju ei olisikaan venynyt vaihtokuntoon...

Omalta osalta "ratkaisin" pärähdyksen ja hankin mielenrauhaa mittauttamalla jakoketjun takuuajan lopulla Veholla, koska tältäkin palstalta saatu info ja ääninäytteet lisäsivät "tuskaa". MetroAuton huolto oli aiemmin kertonut Helkaman suulla käynnistysäänen olevan mahdollinen myös vm. 2012 parannetun ketjun ja kiristimen osalta, mutta ei toimenpiteitä aiheuttava. Koska toleranssien puitteissa oltiin, päätin jatkaa matkaa ja uskoa/toivoa/luottaa "arviointikeskustelun" pohjalta, että virhevastuu toimii ongelmatilanteissa. Lähes vuosi on taas menty; ei oman auton, eikä juuri tämän palstankaan osalta mitään uutta kerrottavaa ole ilmennyt tässä TSI-asiassa. Jotkut sanoo, että kaikki hajoo, toiset ajaa.

Onhan siinä aavistus trollisävyä, jos ehjä auto vaihdetaan mielenrauhan vuoksi, ts. kallista remonttia todennäköisenä odotellessa. Ja vielä Toyotaan/Fordiin.  ;)

Autoja vaihdetaan paljon muutenkin, eikä niitä kaikkia syitä tulosteta. "Uuden karheat ja vähän ajetut" autot ovat taloustarkkojen Automiesten suosiossa, mutta eihän ne kaikki ole myyntiin tulleet vikojen vuoksi. Ei sitä ainakaan suoraan kerrota...

Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Jusa.L

Hienoa että edes jollain elämä hymyilee näiden kanssa, kun itselläni ei oikein edelleenkään tämä yhteiselo TSI:n kanssa suju...!

Kyllähän tuosta jakopäärempasta onkin jo aikaa, kun se tehtiin viime joulukuussa ja näin kauan kaikki toimikin hienosti, kun eilen huomasin että kärry tiputtaa öljyä maahan ja tarkempi tutkiskelu näytti, että koko moottorin alakerta on märkä öljystä!?

Täälläkin on tainnut olla juttua, että jakopäärempan jälkeen on joillain ollut vastaavia ongelmia.

Eli tänään taas huoltoa moikkaamaan ja jännittämään, että meneekö kaikki, osa, vai ei yhtään kustannuksista omasta kukkarosta...

Jotenkin masentavaa, kun autolla on ajettu nyt noin 43tkm ja ongelmia ollut ihan julmetusti ja kun jälleen kerran pitää verrata tätä Ibizaa Corolla farkkuun jonka Ibiza korvasi, niin Corollalla ajettiin 199tkm ja noin 190tkm mittarissa alkoi venttiilikopan tiiviste vuotaa ja tästä selvittiin 40â,¬ remontilla ja siinä ne Toyon viat sitten olivatkin... Eli Ibizan kanssa elo on ollut kyllä masentavaa (jännittävää), kun verrataan aikaan Corollan kanssa! Onhan Ibiza toimiessaan ihan mukava peli, eli moottori on ominaisuuksiltaan loistava ja mukava ajettava, mutta........

KingTiger

Käytin auton huollossa Herttoniemen Seatcenterissä. Sanoivat että juu ei mitään vikaa vaikka vähän pitää ääntä joskus käynnistyksen yhteydessä. Mitäs mieltä te ootte onko tämä normaali ääni? Huom. ei tee aina mutta joskus tekee. Video on minun itse kuvaamani.

https://www.youtube.com/watch?v=drNCaRp_HTk&feature=youtu.be

Jusa.L

Lainaus käyttäjältä: Jusa.L - 11.03.15 - klo:08:42
Hienoa että edes jollain elämä hymyilee näiden kanssa, kun itselläni ei oikein edelleenkään tämä yhteiselo TSI:n kanssa suju...!

Kyllähän tuosta jakopäärempasta onkin jo aikaa, kun se tehtiin viime joulukuussa ja näin kauan kaikki toimikin hienosti, kun eilen huomasin että kärry tiputtaa öljyä maahan ja tarkempi tutkiskelu näytti, että koko moottorin alakerta on märkä öljystä!?

Täälläkin on tainnut olla juttua, että jakopäärempan jälkeen on joillain ollut vastaavia ongelmia.

Eli tänään taas huoltoa moikkaamaan ja jännittämään, että meneekö kaikki, osa, vai ei yhtään kustannuksista omasta kukkarosta...

Jotenkin masentavaa, kun autolla on ajettu nyt noin 43tkm ja ongelmia ollut ihan julmetusti ja kun jälleen kerran pitää verrata tätä Ibizaa Corolla farkkuun jonka Ibiza korvasi, niin Corollalla ajettiin 199tkm ja noin 190tkm mittarissa alkoi venttiilikopan tiiviste vuotaa ja tästä selvittiin 40â,¬ remontilla ja siinä ne Toyon viat sitten olivatkin... Eli Ibizan kanssa elo on ollut kyllä masentavaa (jännittävää), kun verrataan aikaan Corollan kanssa! Onhan Ibiza toimiessaan ihan mukava peli, eli moottori on ominaisuuksiltaan loistava ja mukava ajettava, mutta........

Nyt pitää koittaa löytää tarkempi paikka, että mistä tuota öljyä vuotaa... Eli olisiko ehdotuksia, että mistä 1.2 TSI voisi tuolta alakerrasta vuotaa öljyä, eli mitkä olisi ne potentiaalisimmat paikat mistä kurkkia?

JPN_V70D3OR

Joskun menee näinkin. Tuttavalla -09 Kolopallo, ajettu tosin alle 80tkm

Piti pienen äänen, mutta ottivat lyhyen väännön jälkeen tutkittavaksi.
Seuraavaksi tuli soitto, ketju venynyt ja kiristin vaihtokunnossa - olivat jo aloittaneet korjaustyöt. Eivätkä edes yrittäneet saada remontista rahaa !!!


Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Jyramo

Lainaus käyttäjältä: Jusa.L - 18.03.15 - klo:12:39
Nyt pitää koittaa löytää tarkempi paikka, että mistä tuota öljyä vuotaa... Eli olisiko ehdotuksia, että mistä 1.2 TSI voisi tuolta alakerrasta vuotaa öljyä, eli mitkä olisi ne potentiaalisimmat paikat mistä kurkkia?

Minun autossa tuli koneen takaa jostain öljyn keruulaatikon juuresta tai joku sellainen. Oli kuulemma aika ahdas paikka ja sitä ei nähnyt kuin auton alta. Myös öljypohjan tiiviste vaihdettiin.

Tume

Lainaus käyttäjältä: Jyramo - 18.03.15 - klo:20:59
Minun autossa tuli koneen takaa jostain öljyn keruulaatikon juuresta tai joku sellainen. Oli kuulemma aika ahdas paikka ja sitä ei nähnyt kuin auton alta. Myös öljypohjan tiiviste vaihdettiin.
Oisko huohottimen öljynerotin kyseessä? Itsellä vaihdettu jo kahteen kertaan 1.2TSI:stä.

pomo

Tietäskö ne siellä missä ne remontin teki? Jos et oo mihinkään kolhinut niin eiköhän se oo niitten homma selvittää...

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: KingTiger - 16.03.15 - klo:13:48
Käytin auton huollossa Herttoniemen Seatcenterissä. Sanoivat että juu ei mitään vikaa vaikka vähän pitää ääntä joskus käynnistyksen yhteydessä. Mitäs mieltä te ootte onko tämä normaali ääni? Huom. ei tee aina mutta joskus tekee. Video on minun itse kuvaamani.

https://www.youtube.com/watch?v=drNCaRp_HTk&feature=youtu.be
Ã,,änen perusteella veikkaisin venttiilien säätöongelmaa. Tosin ei kokemusta jakoketjun ääntelystä!  :-[
Jos olisi tiisseli niin ääni normaali!  8)

jonatz79

Mitäs muita oireita jakoketjusta tulee kuin rallatus käynnistyksessä?

Itsellä alkoi moottorista kuulumaan selkeää mekaanista ääntä pari päivää sitten. Ongelma alkoi yhtäkkiä ja on ihan selkeä joten sitä ole voinut olla huomaamatta. Hieman dieselmäinen naksutus ääni joten saattaa olla myös venttiileistä tai mistä lie. Ã,,äni loppuu kun nostaa kaasun ylös eikä myöskään tyhjäkäynnillä kuulu mitään. Samoten kun auto lämpiää niin ääni hieman vaimenee. Moottori VW 1.4 TSI ja muistaakseni tyypiltään CAXA.

Pakkohan tuo huoltoon on viedä ettei tule enempää murheita. Kyrsii jo valmiiksi. Auto on hieman reilut 3v vanha ja 50tkm mittarissa joten ei saisi tulla moottoriongelmia.
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

t.l.s

Onko noissa uuden mallisissa 2.0l 162kW TSI koneissa tullut vielä tietoon jakopään ongelmia? Moottorikoodi kaiketi CHH(B)?
-14 TSI räsä olisi katselussa, ainakaan vielä ei ole moitteita löytynyt googlen perusteella moottoripuolen ongelmista.

Eka Golf

Omassani -08 Golfvariantissa on vaihdettu koko motti -11 kilometreillä 110 200 edellisen omistajan aikana.
Kuka osaa/uskaltaa ennustaa milloin postaa uudestaa?
Voiko ehkäistä kuuntelemalla tartissa mahdollisia kilinöitä/kolinoita?  ???

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy