TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: kt - 12.02.15 - klo:09:23
^Oikein. Riippuu ihan moottorista. Ohje asian selvittämiseksi on seuraava:

Valitset ensin haluamasi VAG-automallin ja siihen moottorin. Sitten kysyt automyyjältä, mikä jakopää siinä on. Siinä on hihna ja vaihto, 200 tkm tai 6 vuotta max, mutta suositellaan vaihtoa puolivälissä. Eli entiset vaivat. Tai siinä on ketju ja entiset vaivat.
Itse en kyllä luota pätkääkään mihinkään myyjiltä saatuun tekniseen informaatioon. Tältäkin palstalta kysyisin paljon ennemmin.

Itse en puhuisi entisistä vaivoista. Onko tiedossasi vtapauksia, jossa nykyiset hihnat olisivat aiheuttaneet ongelmia? Ketjuthan porsivat jo hyvin pienillä kilometreillä.

Mistä muuten tuo vaihtovälit ja sen puolittamisen suositteleminen ovat lähtöisin?

tet

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 12.02.15 - klo:15:06
2.0 TSI DSG (5H) Hammashihna

Tuossa täytyy olla virhe, tai sitten Alhambrassa on vanha EA113. Noh, onhan se koko auto kaiketi wanhaa tekniikkaa muutenkin. Volyymimalleista ei kyllä varmaan tuota konetta löydy, niissä kyllä pitäisi olla kaikissa EA888.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: ctrlk - 13.02.15 - klo:08:18
Alustahan sen sanelee. Uusilla alustoilla on 3. sukupolven moottorit, pienet hihnalla ja isot ketjulla. Vanhoilla alustoilla on 2. sukupolven koneita tai jopa vanhempia niin kuin tuossa Alhambrassa.

Mistä sen tietää onko uusi vai vanha alusta? Octavia, golf ja leon ilmeisesti uusilla moottoreilla kaikii versiot, mutta mitenkä konserinin muut merkit ja mallit?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tet - 13.02.15 - klo:11:30
Tuossa täytyy olla virhe, tai sitten Alhambrassa on vanha EA113. Noh, onhan se koko auto kaiketi wanhaa tekniikkaa muutenkin. Volyymimalleista ei kyllä varmaan tuota konetta löydy, niissä kyllä pitäisi olla kaikissa EA888.

Selvästi tuo kone on jo ikääntynyttä vuosikertaa. Päästöluokka on Euro 5 ja vääntö tulee nykymoottoreihin verrattuna vasta korkeilla kierroksilla. Auto on vanhan PQ35-pohjalevyn päälle rakennettu.

sambolo

Tuon seatin kone on vaan harhaanjohtavasti nimetty TSI:ksi.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

ctrlk

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 13.02.15 - klo:14:00
Mistä sen tietää onko uusi vai vanha alusta? Octavia, golf ja leon ilmeisesti uusilla moottoreilla kaikii versiot, mutta mitenkä konserinin muut merkit ja mallit?

Ei varmaan mene kovin pahasti metsään, jos sanoisi, että kaikki parin viime vuoden sisällä esittelyt uuden sukupolven autot ovat uudella alustalla (ei siis faceliftatut). Seatilta siis esimerkiksi vain Leon on uutta polvea (MQB-alusta) ja kaikki muut ovat vanhalla alustalla ja siten vanhemmanmallisella moottorilla.

J64

Lainaus käyttäjältä: ctrlk - 13.02.15 - klo:15:00
Ei varmaan mene kovin pahasti metsään, jos sanoisi, että kaikki parin viime vuoden sisällä esittelyt uuden sukupolven autot ovat uudella alustalla (ei siis faceliftatut). Seatilta siis esimerkiksi vain Leon on uutta polvea (MQB-alusta) ja kaikki muut ovat vanhalla alustalla ja siten vanhemmanmallisella moottorilla.

Mutta Ibizasta löytyy kyllä yksi uusi hihnakonekin eli 1.4 TSI 140 ACT. Eli ihan yksi yhteen nämä eivät mene, kun pikkuhiljaa vanhempiinkin mallisarjoihin aletaan laittaa uudempia koneita.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: tet - 13.02.15 - klo:11:30
Tuossa täytyy olla virhe, tai sitten Alhambrassa on vanha EA113. Noh, onhan se koko auto kaiketi wanhaa tekniikkaa muutenkin. Volyymimalleista ei kyllä varmaan tuota konetta löydy, niissä kyllä pitäisi olla kaikissa EA888.

Alhambrassa on 2.0TSI 147Kw CCZA moottori.
Suurin teho, kW (hv) / rpm 147 (200) / 5100
Suurin vääntömomentti, Nm / rpm 280 / 1700 - 5000
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

kt

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 13.02.15 - klo:10:14
Itse en kyllä luota pätkääkään mihinkään myyjiltä saatuun tekniseen informaatioon. Tältäkin palstalta kysyisin paljon ennemmin.

Itse en puhuisi entisistä vaivoista. Onko tiedossasi vtapauksia, jossa nykyiset hihnat olisivat aiheuttaneet ongelmia? Ketjuthan porsivat jo hyvin pienillä kilometreillä.

Mistä muuten tuo vaihtovälit ja sen puolittamisen suositteleminen ovat lähtöisin?


Joo..., kirjoitin...., mutta lyhensit tekstini....! Siis kun kysyt myyjältä ja koska hän ei tiedä oikeaa vastausta, niin hän usein lähtee huoltomarmorille ja kysyy huollon puolelta. Niin se yleensä menee.
Kysyin nimittäin uuden Fabian 1,2 TSI- moottorin osalta tuon kysymyksen ja vastaukseksi sain tuon proseduurin jälkeen:

"Siinä on hihna, jonka kesto on max 200000 km tai max 6 vuotta. Mutta Suomessa suositellaan vaihdon puolittamista". 
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 13.02.15 - klo:14:49
Tuon seatin kone on vaan harhaanjohtavasti nimetty TSI:ksi.
Mun mielestä jokainen kirjain kuvaa oikein hyvin moottoria. Turbo ja kerrostettu ruiskutus molemmat löytyvät.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ctrlk - 13.02.15 - klo:15:00
Ei varmaan mene kovin pahasti metsään, jos sanoisi, että kaikki parin viime vuoden sisällä esittelyt uuden sukupolven autot ovat uudella alustalla (ei siis faceliftatut). Seatilta siis esimerkiksi vain Leon on uutta polvea (MQB-alusta) ja kaikki muut ovat vanhalla alustalla ja siten vanhemmanmallisella moottorilla.
No esimerkiksi uunituore Fabia ei ole MQB:n päälle rakennettu.

Eka Golf

On se vaan ihmeellistä kun ennen puhuttiin että ketju on "ikuinen" mutta hihna katkeaa jos ei ajoissa vaihda (tosin Opeleissa meni jo ennen aikojaan 90-luvulla)!  :o
Minulla ei ole yhtään hihnaa hajonnut (paitsi Opelissa joka meni kylläkin takuuseen!) mutta on yksi ketju venynyt ja hypännyt hampailtaan (ei ollut Volkkari) ja silloinkin vain ketjun vaihto korjasi ongelman!  8)
Mutta miten nyt käy kun on eka TSI-Volkkari?  :P

kerkko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 14.02.15 - klo:00:04
On se vaan ihmeellistä kun ennen puhuttiin että ketju on "ikuinen" mutta hihna katkeaa jos ei ajoissa vaihda (tosin Opeleissa meni jo ennen aikojaan 90-luvulla)!  :o
Minulla ei ole yhtään hihnaa hajonnut (paitsi Opelissa joka meni kylläkin takuuseen!) mutta on yksi ketju venynyt ja hypännyt hampailtaan (ei ollut Volkkari) ja silloinkin vain ketjun vaihto korjasi ongelman!  8)
Mutta miten nyt käy kun on eka TSI-Volkkari?  :P

Osassa moottoripyöriä ja varmaan korkeaviritteisiä autojakin on hammaspyöräkäyttö nokka-akseleille. Olisiko se sitten hyvä? Hankintahinnan erolla vissiin näitä ketjujakin pitää yllä? 60-luvun ketjut kyllä kestivät joitakin satoja tuhansia kilometrejä, käyttöikänsä niilläkin oli? Näitä kirjoituksia lukiessa en ole oikein vielä hahmottanut paljonko hyvässä tapauksessa ketjuilla on ajettu. Se nyt on käynyt selväksi että huonossa tapauksessa ei juuri mitään.

K.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: evilk - 19.09.12 - klo:22:59
Joudun valitettavasti osallistumaan itsekin tähän ketjuun. Olin ajatellut, että 2.0 TSI (CCZA) on suht immuuni ketjuongelmille.

Joku aika takaperin Räsä käynnistyi huonosti eli piti pyörittää starttia kolme sekuntia ennenkuin lähti. Kävi kuitenkin normaalisti. Seuraavalla käynnistyskerralla sama ongelma ja nyt syttyi myös moottorivikavalo. Ajelin siitä sitten suoraan Olarin Veholle pikahuoltoon. Puolen tunnin odottelun jälkeen diagnoosi oli valmis: jako oli hypännyt eli ketjuvika. Auto jäi sinne, en ruvennut ruinaamaan sijaisautoa kun sain faijalta Octavian (hihna 1.6  :P) lainaksi.

Ketju ja kiristin vaihdettiin ja maahantuoja maksoi. Auto oli 2v 3kk vanha ja vajaa 60tkm ajettu. Loppujen lopuksi meni tosi vaivattomasti vaikka vähän toki maahantuojan tuomio huolestutti.

Olin pistänyt itse merkille jo paria viikkoa aikaisemmin, että kone kalisee startissa ja tarkoitus oli huomauttaa asiasta 60tkm huoltoon vietäessä. Mutta sitten kun ongelmat alkoivat niin siinä vaiheessa ei tullut koko ketjuongelma edes mieleen vaan ajattelin, että se on jotain "pienempää".

No ei mitään, matka jatkuu ja uusi ketjunkiristin on kuulemma kestävämpi kuin vanha. Vanhassa pre-FL 2.0TFSI räsässähän on vielä hihnakone (BWA).

Ketjulla tuo alhambrakin ccza on?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

ctrlk

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 13.02.15 - klo:23:59
No esimerkiksi uunituore Fabia ei ole MQB:n päälle rakennettu.

En tarkoittanut, että MQB on ainoa uusi alusta. Toki tuo ym. Ibizan hihnamoottori osoittaa, että poikkeuksia on, mutta aika hyvin automallin ikä kertoo moottorisukupolvesta.

arskas_s

#4125
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 14.02.15 - klo:13:28
Ketjulla tuo alhambrakin ccza on?
Alhambra 2.0TSI 147Kw CCZA on hammashihna.
Tieto saatu viimehuollosta 01/2015 ja kysytty myös myyjältä tilauksen yhteydessä. Oli vahvistanut tiedon maahantuojalta, kun ei ollut itse tiennyt.
Moottorin hammashihnan vaihtoväli on 180 000km. Auton huoltoväli on 30 000km / 2 vuotta mittarin mukaan.
Tuolla tiedolla mennään minkä olen saanut Volkswagen Center Helsinki huollosta.  ;)

2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Tomppaa_

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 14.02.15 - klo:07:52
Osassa moottoripyöriä ja varmaan korkeaviritteisiä autojakin on hammaspyöräkäyttö nokka-akseleille. Olisiko se sitten hyvä? Hankintahinnan erolla vissiin näitä ketjujakin pitää yllä? 60-luvun ketjut kyllä kestivät joitakin satoja tuhansia kilometrejä, käyttöikänsä niilläkin oli? Näitä kirjoituksia lukiessa en ole oikein vielä hahmottanut paljonko hyvässä tapauksessa ketjuilla on ajettu. Se nyt on käynyt selväksi että huonossa tapauksessa ei juuri mitään.

K.

Ketjun keskimääräinen kestoikä näissä TSI koneissa tuntuu olevan noin 60-80tkm, Voi se tuurillaan pidempäänkin kestää mutta mitä venyneempi ketju sen todennäköisempi on moottorivaurio. Vähän venynyt ketju hyppää vain hampaan tai pari. ainakin mitä itse näitä korjannut. Paljon ajetuissa on vähin äänin vaihdettu uusi ketju ja myyty eteenpäin, harvoin löytyy dokumenttia tehdystä remontista.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 14.02.15 - klo:07:52
Osassa moottoripyöriä ja varmaan korkeaviritteisiä autojakin on hammaspyöräkäyttö nokka-akseleille. Olisiko se sitten hyvä? Hankintahinnan erolla vissiin näitä ketjujakin pitää yllä? 60-luvun ketjut kyllä kestivät joitakin satoja tuhansia kilometrejä, käyttöikänsä niilläkin oli? Näitä kirjoituksia lukiessa en ole oikein vielä hahmottanut paljonko hyvässä tapauksessa ketjuilla on ajettu. Se nyt on käynyt selväksi että huonossa tapauksessa ei juuri mitään.

K.
Osassa, tai oikeammin suurimmassa osassa, moottoripyöriä myös koko motin teho välitetään takapyörälle ja on kovempi vääntö kuin parin nokka-akselin pyöritys? Kestävät kuitenkin ja tarvittaessa voi säättää helposti? Mutta miksi ei Klonkswageneissa?  >:(

HERRAHUUMORI

Näin uutena foorumilaisena tulen tänne sähläämään ja rikkomaan varmaan jotakin säänöjä, kun en aio kertoa faijan tojotan vaihdelaatikosta, skodan ruostevaurion takuukorjauksista tai moottoripyöristä. Mutta itsellä on Golf 1.4 tsi 90kw 2008 nyt 196tkm ajettu, ja pikkuhiljaa alkoi kylmäkäynnistyksessä kuulumaan iloista rallattelua. Käytin autoa Lohjan VW:llä, jossa kuitenkaan ääntä ei saatu kuulumaan, ja ketjukin oli kuulemma "kireän tuntuinen" joten tarvetta toimenpiteille ei kuulemma ollut. Kyselin ympäri kyliä tästä vaivasta ja tässä tapauksessa ne mielipiteet oli ku se kuuluisa persreikä, jokasella omansa. Ihan oman mielenrauhan vuoksi päätin nyt kuitenkin vaihdattaa ketjun, kiristimen ja ohjurit. Onhan auto kuitenkin jo sen 200 tonnia rullattu, eli sen kuuluisan käyttöiän verran. Osat tuli maksamaan n. 160â,¬ (ketju, kiristin ja ohjurit täältä palstalta 109â,¬ ja pultit & tiivisteet lohjan VW:ltä 53â,¬) Työn sain hyväveli verkostoja törkeästi hyväksikäyttäen halvalla, mutta muutaman normihintaisen tarjouksen sain mm. Kenttälän autohuolto nummelasta tarjosi n.520â,¬ työlle hintaa. Sivuhuomiona aika harva "nyrkkipaja" suostuisi edes hommaa ottamaan, tiedä sitten mistä johtuu. Huolto tehdään 1½ viikon päästä, ja silloin nähdään pitääkö mahdollisesti vaihtaa muitakin osia. 

TAEA

Kiinnostaisi kovasti kuulla mistä noita osia tohon hintaan saa, kun itsellä taitaa olla samat asiat edessä. Eli 1,4 TSI okun keulalla ajettu rapiat 140tkm ja silloin tällöin tuo ääni kuuluu. Merkki huolto totesi että ääntä pitää kuulua jos auto meiaa liikkua, joten jätin siihen huoleni sillä kertaa. Ajettu toteamuksen jälkeen reilut 2tkm ja samana pysynyt. Itsellä toteamus että ääni kuuluu pidempään jos auto seisoo kauemmin. Syksyllä auto seisoi mökillä viikon päivät ja silloin ääni tuntui kestävän ikuisuuden, oli käsi jo avaimella että stoppaan , mutta muistin että ääntä pitää kuulua jos liikutaan.
Mutta noiden osien suhteen olisin tosi kiinnostunut jos ovat uusija , eikä noita taida käytettynä kannata vaihtaa  ;D

meri

Lainaus käyttäjältä: HERRAHUUMORI - 16.02.15 - klo:20:28
Näin uutena foorumilaisena tulen tänne sähläämään ja rikkomaan varmaan jotakin säänöjä, kun en aio kertoa faijan tojotan vaihdelaatikosta, skodan ruostevaurion takuukorjauksista tai moottoripyöristä. Mutta itsellä on Golf 1.4 tsi 90kw 2008 nyt 196tkm ajettu, ja pikkuhiljaa alkoi kylmäkäynnistyksessä kuulumaan iloista rallattelua. Käytin autoa Lohjan VW:llä, jossa kuitenkaan ääntä ei saatu kuulumaan, ja ketjukin oli kuulemma "kireän tuntuinen" joten tarvetta toimenpiteille ei kuulemma ollut. Kyselin ympäri kyliä tästä vaivasta ja tässä tapauksessa ne mielipiteet oli ku se kuuluisa persreikä, jokasella omansa. Ihan oman mielenrauhan vuoksi päätin nyt kuitenkin vaihdattaa ketjun, kiristimen ja ohjurit. Onhan auto kuitenkin jo sen 200 tonnia rullattu, eli sen kuuluisan käyttöiän verran. Osat tuli maksamaan n. 160â,¬ (ketju, kiristin ja ohjurit täältä palstalta 109â,¬ ja pultit & tiivisteet lohjan VW:ltä 53â,¬) Työn sain hyväveli verkostoja törkeästi hyväksikäyttäen halvalla, mutta muutaman normihintaisen tarjouksen sain mm. Kenttälän autohuolto nummelasta tarjosi n.520â,¬ työlle hintaa. Sivuhuomiona aika harva "nyrkkipaja" suostuisi edes hommaa ottamaan, tiedä sitten mistä johtuu. Huolto tehdään 1½ viikon päästä, ja silloin nähdään pitääkö mahdollisesti vaihtaa muitakin osia.

Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi, onko autossasi manuaali- vai dsg-vaihteisto? Jos dsg, niin miten on pelittänyt?

Tomppaa_

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 17.02.15 - klo:17:09
Kiinnostaisi kovasti kuulla mistä noita osia tohon hintaan saa, kun itsellä taitaa olla samat asiat edessä. Eli 1,4 TSI okun keulalla ajettu rapiat 140tkm ja silloin tällöin tuo ääni kuuluu. Merkki huolto totesi että ääntä pitää kuulua jos auto meiaa liikkua, joten jätin siihen huoleni sillä kertaa. Ajettu toteamuksen jälkeen reilut 2tkm ja samana pysynyt. Itsellä toteamus että ääni kuuluu pidempään jos auto seisoo kauemmin. Syksyllä auto seisoi mökillä viikon päivät ja silloin ääni tuntui kestävän ikuisuuden, oli käsi jo avaimella että stoppaan , mutta muistin että ääntä pitää kuulua jos liikutaan.
Mutta noiden osien suhteen olisin tosi kiinnostunut jos ovat uusija , eikä noita taida käytettynä kannata vaihtaa  ;D

Ebaystä saa noita ketjusarjoja varsin huokeasti  ;) Moottorikoodilla vaan hakuun ja tilaamaan.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 17.02.15 - klo:17:09
Itsellä toteamus että ääni kuuluu pidempään jos auto seisoo kauemmin. Syksyllä auto seisoi mökillä viikon päivät ja silloin ääni tuntui kestävän ikuisuuden, oli käsi jo avaimella että stoppaan , mutta muistin että ääntä pitää kuulua jos liikutaan.
Näinhän se menee että kun auto seisoo tarpeeksi kauan ja sopivasssa mäessä niin rallatusta varmasti hetki kuuluu. Jos se ei lakkaa kuulumasta "hetken" päästä niin silloin alkaisin huolestua.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

HERRAHUUMORI

Lainaus käyttäjältä: meri - 17.02.15 - klo:17:22
Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi, onko autossasi manuaali- vai dsg-vaihteisto? Jos dsg, niin miten on pelittänyt?

ohi topikin painuu että heiluu, mutta DSG aski, 100tkm sitten tehty huolto kun vaihteisto vaihteli itekseen vapaalle. en nyt muista et mitä sieltä korjattiin.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: HERRAHUUMORI - 18.02.15 - klo:10:43
ohi topikin painuu että heiluu, mutta DSG aski, 100tkm sitten tehty huolto kun vaihteisto vaihteli itekseen vapaalle. en nyt muista et mitä sieltä korjattiin.

Onko Tsi muuten toiminut?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

HERRAHUUMORI

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 18.02.15 - klo:12:37
Onko Tsi muuten toiminut?

Joo, varsin mallikkaasti. siis sen mitä minä sillä olen ajanut. Ettei tule väärinkäsityksiä niin mä olen ajanut autolla n. 30tkm. merkkiliikkeestä ei löytynyt tietoja että olisi ketjua aiemmin vaihdettu, tai mitään muutakaan isompaa remonttia tehty. Muuten on sangen asiallisesti täytetty huoltokirja. Myös tämä dsg remontti siellä on, ja jopa vähän aikaa sitten takaisinkutsuna tehty vaihteiston öljynvaihto löytyy. kaikki kuitit on tallessa. vähän nää jotain siitä kertoo, mutta 100% varma ei ikinä voi olla että ei olisi mitään tehty. toisaalta voisi olettaa että jos joku itse maksaa tyyppivian korjaamisen, haluaisi siitä vähintään osien kuitit talteen todisteeksi. Mutta moneen junaan on jengiä, jotkut ostaa jopa 170tkm ajettuja tsi/dsg volkkareita.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 17.02.15 - klo:17:09
Kiinnostaisi kovasti kuulla mistä noita osia tohon hintaan saa, kun itsellä taitaa olla samat asiat edessä. Eli 1,4 TSI okun keulalla ajettu rapiat 140tkm ja silloin tällöin tuo ääni kuuluu. Merkki huolto totesi että ääntä pitää kuulua jos auto meiaa liikkua, joten jätin siihen huoleni sillä kertaa. Ajettu toteamuksen jälkeen reilut 2tkm ja samana pysynyt. Itsellä toteamus että ääni kuuluu pidempään jos auto seisoo kauemmin. Syksyllä auto seisoi mökillä viikon päivät ja silloin ääni tuntui kestävän ikuisuuden, oli käsi jo avaimella että stoppaan , mutta muistin että ääntä pitää kuulua jos liikutaan.
Mutta noiden osien suhteen olisin tosi kiinnostunut jos ovat uusija , eikä noita taida käytettynä kannata vaihtaa  ;D


Jos kuulostaa tuolta, niin ei ole ketjusta tuleva ääni.

https://m.youtube.com/watch?v=4AJAzaQKMT4&feature=youtu.be
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Zska

Kysynpä nyt täältäkin:
Vw Jetta 2009 1.4 118kW Tsi ajettu 90000 jäi korjaamolle tänään pakokaasupäästövalon sytyttyä.
Diagnoosina vaimolle tarjottiin jotain jakopäähään liittyvää ja hinnaksi kerrottiin +-2000â,¬
Ihan en purematta aio tätä niellä. Auto ostettu 1/2 vuotta sitten merkkiliikkeestä.
Autolla täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ja edellinen huolto tehty 2 viikkoa sitten.
Olisiko jollain jotain hyviä argumenttejä avuksi joiden kera huomenna huoltoon voisi mennä neuvottelemaan?
1535 0018 FGW Toimiiko tämän koodin kanssa kinaaminen?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Zska - 18.02.15 - klo:18:23
Kysynpä nyt täältäkin:
Vw Jetta 2009 1.4 118kW Tsi ajettu 90000 jäi korjaamolle tänään pakokaasupäästövalon sytyttyä.
Diagnoosina vaimolle tarjottiin jotain jakopäähään liittyvää ja hinnaksi kerrottiin +-2000â,¬
Ihan en purematta aio tätä niellä. Auto ostettu 1/2 vuotta sitten merkkiliikkeestä.
Autolla täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ja edellinen huolto tehty 2 viikkoa sitten.
Olisiko jollain jotain hyviä argumenttejä avuksi joiden kera huomenna huoltoon voisi mennä neuvottelemaan?
1535 0018 FGW Toimiiko tämän koodin kanssa kinaaminen?

Jos auto on huollettu pari viikkoa aikaisemmin, niin paremmat tsäänssit saada kyllä menemään tai ainakin suuremmalla osuudella osallistumaan. Itselläkin hajosi seuraavana päivänä huollosta, siinä niillä oli merkkihuollolla vähän naama vaikeana. Mulla on sellainen käsitys, että öljynvaihdon jälkeen riski ketjun venymiseen on maksimaallinen, koska se eka käynnistys öljynvaihdon jälkeen poikkeaa aika tavalla siitä normaalista kylmäkäynnistyksetä, kun öljykanavat ja suodatin päässyt täysin tyhjäksi.

repomies

Jostain luin että ainoa turvallinen tapa vaihtaa öljyt tuohon koneeseen on avata proppu valumaan ja valuttaa samalla uutta ylhäältä. Sekoittuuhan se tietysti samalla, ja enemmän pitää kaataa jotta öljyt kunnolla vaihtuisi, mutta hei - sehän on volkkari.. ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy