TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

pomo

Lainaus käyttäjältä: Jusa.L - 25.01.15 - klo:09:29
Te kenelle on tehty nyt tuo jakopääremppa, niin oletteko saaneet mitään järkevää komemmenttia, korjaamolta että onko uusi ketju + muut romut oikeasti parempia, kuin alkuperäiset?

Kun olen yrittänyt saada jotain kommenttia, mutta huonolla menestyksellä ja vastaukset ovat olleet että "uusien osien pitäisi olla parempia ja että jos ongelma uusiutuu, niin kulujen jaosta keskustellaan sitten ja että toivotaan, että ongelmia ei enää tule"...

Koska olen aivan 100 varma, että toiseen remonttiin menisi sitten omaa rahaa kiinni, kun tuntee VW:n politiikan tässä casessa!

Eli aivan yhtä tyhjän kanssa...!


Ennen Seattia meillä oli ollut vain aasialaisten brandien autoja taloudessa ja koskaan ei mitään suurempia ongelmia, ja nyt Seatti ekana euroautona jättänyt kaksi kertaa tielle, turbo vaihdettu kerran, DSG:tä kerran rempattu ja nyt sitten jakopää rempattu ja mittarissa alle 50tkm. Kun vaihdettiin uutena ostettu Corolla Farkku 199tkm ajettuna Seattiin, niin sanoin vielä vaimolle, että ei enää tylsiä Toyotia tähän talouteen, mutta kyllä nyt on mieli hieman jo muuttunut, kun ei se tylsyys aina ole huono asia, jos se tarkoittaa myös toimintavarmuutta!

On sulla kyllä käynyt uskomattoman huono tuuri! Auttasko huoltoliikkeen vaohto jos paikkakunnalla on toinen? Yleensä huonointa palvelua saa sieltä missä autoja myös myydään...

Gepardi

Lainaus käyttäjältä: Jusa.L - 22.01.15 - klo:09:29
Komppaan täysin tätä!

Meillä siis kakkosautona 2011 Ibiza 1.2TSI + DSG ja noin vuosi sitten alkoi "pärisemään" startissa ja kärry kävi tarkistettavana ja tuomio oli, että autossa on jo "parannettu" jakopää, koska on tehty 2011 joulukuussa, jolloin on ollut parannetut osat käytössä...

No nyt sitten viime vuoden loppupuolella kärry meni huoltoon, kun mittarissa 41tkm ja reklamoin taas tuosta pärinästä ja nyt vihdoin tunnustivat että jakopää vaihtoon!

Onneksi tuosta ei tullut meille kuluja, mutta koska todennäköisesti sisään meni samanlainen skeida ketju, kuin ennenkin niin pakkohan tuo kärry on laittaa kiertoon, ennen kuin on lähelläkään 100tkm mittarissa, ettei joudu moisen suunnittelun kukkasen takia maksamaan itse jakopään remppaa!

Harmi vaan kun auto on muuten ominaisuuksiltaan mainio, pirteä ja kuluttaa vähän, mutta riskiä en ota, koska autoiluun kuluu meidän taloudessa muutenkin huimasti rahaa...

Ja on kyllä käsittämätöntä, että miten huonosti V.A.G näitä hoitaa ja yrittää maksattaa ainakin osan kuluista asiakkaiden kukkarosta!

Otan osaa potutukseesi. Mikäli vain mahdollista, niin myy autosi. Minun Vaggini makaa yhä Suomen satamassa ja huomenna alkaa jo neljäs viikko. (Minä olen tietysti juuri ja nimenoman se henkilö, jolle ei kerrota syytä. Kymmenet muut sitä vastoin tietävät sen. Liikkeeseen tuotiin viime viikollakin kuorma muita Volkkareita.) No, tämä nyt on pieni murhe siihen nähden, että auton tekniikka pettää jatkuvasti. Kuten sanoin, koeta hankkiutua eroon mokomasta vikamagneetista!

TJI

Onko jengillä ollu ongelmia 1.8 tfsi koneen kanssa? 118 kw versio kyseessä. Ja 2011 ois auton vm.. Öljyjä vaihdettu 20 tuhannen välein +-..

pomo

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 25.01.15 - klo:14:09
Otan osaa potutukseesi. Mikäli vain mahdollista, niin myy autosi. Minun Vaggini makaa yhä Suomen satamassa ja huomenna alkaa jo neljäs viikko. (Minä olen tietysti juuri ja nimenoman se henkilö, jolle ei kerrota syytä. Kymmenet muut sitä vastoin tietävät sen. Liikkeeseen tuotiin viime viikollakin kuorma muita Volkkareita.) No, tämä nyt on pieni murhe siihen nähden, että auton tekniikka pettää jatkuvasti. Kuten sanoin, koeta hankkiutua eroon mokomasta vikamagneetista!
[/quote

Kannattaa mitata maalipinta kun saat auton, haisee satamakolhulle... Tutulle möivät kerran uuden bemarin, josta olikin maalattu toinen kylki!?

skriko

Lainaus käyttäjältä: pomo - 25.01.15 - klo:18:22
Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 25.01.15 - klo:14:09
Otan osaa potutukseesi. Mikäli vain mahdollista, niin myy autosi. Minun Vaggini makaa yhä Suomen satamassa ja huomenna alkaa jo neljäs viikko. (Minä olen tietysti juuri ja nimenoman se henkilö, jolle ei kerrota syytä. Kymmenet muut sitä vastoin tietävät sen. Liikkeeseen tuotiin viime viikollakin kuorma muita Volkkareita.) No, tämä nyt on pieni murhe siihen nähden, että auton tekniikka pettää jatkuvasti. Kuten sanoin, koeta hankkiutua eroon mokomasta vikamagneetista!
[/quote

Kannattaa mitata maalipinta kun saat auton, haisee satamakolhulle... Tutulle möivät kerran uuden bemarin, josta olikin maalattu toinen kylki!?

Eipä sitä tarvitse mitata. Silmällä näkee kun auto on puhdas, onko tehtaan alkuperäinen väri. Nykyään muuten suurempi osa on jälkeenpäin maalattuja, kuin ne uudet autot jotka ovat tehtaan maalissa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Jusa.L - 25.01.15 - klo:09:29
Te kenelle on tehty nyt tuo jakopääremppa, niin oletteko saaneet mitään järkevää komemmenttia, korjaamolta että onko uusi ketju + muut romut oikeasti parempia, kuin alkuperäiset?



Kysymykseen asiasta sain olankohautuksen. Joko eivät tiedä itsekään, tai eivät viitsineet sanoa, että saman paskan laittavat tilalle, toivotaan että menis vähän pidempään. >:(

yrrah

Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Blaitteri

Lainaus käyttäjältä: TJI - 25.01.15 - klo:15:31
Onko jengillä ollu ongelmia 1.8 tfsi koneen kanssa? 118 kw versio kyseessä. Ja 2011 ois auton vm.. Öljyjä vaihdettu 20 tuhannen välein +-..

2010 Octavia 1.8 TSI 118kw ja 122tkm mittarissa, toiminut moitteetta toistaiseksi. Huolloissa käynyt noin 30tkm välein.
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

Gepardi

Onko 1,4 -litrainen TSI pahin jakoketjuongelmainen? Minulle tulee 1,2 -litrainen, joka lienee ongelmaton. Vai onko sittenkään?  :-\

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: TJI - 25.01.15 - klo:15:31
Onko jengillä ollu ongelmia 1.8 tfsi koneen kanssa? 118 kw versio kyseessä. Ja 2011 ois auton vm.. Öljyjä vaihdettu 20 tuhannen välein +-..

Täällä A4 1.8 tfsi  -08 ja 70 tkm mittarissa, ei minkäänlaisia ongelmia koko autossa.
Audi A4 1.8 TFSI

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: TJI - 25.01.15 - klo:15:31
Onko jengillä ollu ongelmia 1.8 tfsi koneen kanssa? 118 kw versio kyseessä. Ja 2011 ois auton vm.. Öljyjä vaihdettu 20 tuhannen välein +-..

Samallalailla ongelmia öljynkulutuksen kanssa kuin 2.0tfsi-moottoreissa. On ketjuvioista on täälläkin kirjoitettu, vähemmässä määrin tosin. Johtuneeko tuo sitten moottorin pienemmistä myyntimääristä...?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 25.01.15 - klo:19:24
Täällä A4 1.8 tfsi  -08 ja 70 tkm mittarissa, ei minkäänlaisia ongelmia koko autossa. Huollettu  alussa 20 tkm välein ja kaksi viimeistä 15 tkm kiinteällä öljynvaihdolla.
Audi A4 1.8 TFSI

Gepardi

Lainaus käyttäjältä: pomo - 25.01.15 - klo:18:22
Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 25.01.15 - klo:14:09
Otan osaa potutukseesi. Mikäli vain mahdollista, niin myy autosi. Minun Vaggini makaa yhä Suomen satamassa ja huomenna alkaa jo neljäs viikko. (Minä olen tietysti juuri ja nimenoman se henkilö, jolle ei kerrota syytä. Kymmenet muut sitä vastoin tietävät sen. Liikkeeseen tuotiin viime viikollakin kuorma muita Volkkareita.) No, tämä nyt on pieni murhe siihen nähden, että auton tekniikka pettää jatkuvasti. Kuten sanoin, koeta hankkiutua eroon mokomasta vikamagneetista!
[/quote

Kannattaa mitata maalipinta kun saat auton, haisee satamakolhulle... Tutulle möivät kerran uuden bemarin, josta olikin maalattu toinen kylki!?

Ne luulevat, ettei se merimiespukuinen hölmö mitään huomaa, kun auto luovutetaan.  >:( Siinä erehtyvät - ja katkerasti! ;D Kostoksi vaadin jakopään ketjulle täystakuun seuraavan 10 vuoden ajaksi. 8)

MMV

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 25.01.15 - klo:19:21
Onko 1,4 -litrainen TSI pahin jakoketjuongelmainen? Minulle tulee 1,2 -litrainen, joka lienee ongelmaton. Vai onko sittenkään?  :-\

Eli olet tilannut uuden auton? Kaikki MQB-rakenteelliset pikkukoneiset(kin) autot ovat nykyisin hihnalla.

Gepardi

Lainaus käyttäjältä: MMV - 25.01.15 - klo:20:01
Eli olet tilannut uuden auton? Kaikki MQB-rakenteelliset pikkukoneiset(kin) autot ovat nykyisin hihnalla.

Mutta kun eivät ole! Minä tonttu tilasin The Beetle 1,2:n. Siinä on ketju. Minä vielä kehuskelin naapurille, että ketju on parempi kuin hihna... :(

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 25.01.15 - klo:20:33
Mutta kun eivät ole! Minä tonttu tilasin The Beetle 1,2:n. Siinä on ketju. Minä vielä kehuskelin naapurille, että ketju on parempi kuin hihna... :(

Niin, nyky Beetle ei taida olla MQB-rakenteellinen.

Mutta mitä tuota murehtimaan, varmaankin tällä hetkellä ostetussa Beetlessä on paras versio ketjusta, luulisi nyt jotain VAGillakin tähän meneessä on ketjun parantamiseksi tehty. Jos rupee ääntää kuitenkin, niin ei se korjaus maailmaa kaada.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Gepardi

Kiitos! Sitä paitsi, eihän naapuri tiedä, onko autoni öljynvaihtohuollossa vai ketjun vaihdossa. :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 25.01.15 - klo:21:06
Kiitos! Sitä paitsi, eihän naapuri tiedä, onko autoni öljynvaihtohuollossa vai ketjun vaihdossa. :)

Eikä se naapuri välttämättä tiedä, että ketju ei ole parempi kuin hihna. Ellei ole omistanut 2000-luvun Vaggia. ;D

Hesse

Beetlessä näköjään enää manuaali ketjulla, DSG:t on jo hihnalla. Tosin Fabia-palstalla kerrottiin Suomessa suositeltavan hihnan vaihtoikää puolitettavan, eli 120 tkm / 5 vuotta.

Gepardi

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.01.15 - klo:21:14
Eikä se naapuri välttämättä tiedä, että ketju ei ole parempi kuin hihna. Ellei ole omistanut 2000-luvun Vaggia. ;D

Hän ajelee Chryslereillä. Ei siis mitään pelkoa, että tietäisi Vaggien ketjuongelmista. Hui, hai :)!

skriko

Lainaus käyttäjältä: Gepardi - 25.01.15 - klo:22:28

Hän ajelee Chryslereillä. Ei siis mitään pelkoa, että tietäisi Vaggien ketjuongelmista. Hui, hai :)!

Jos ajelee Chryslereillä, niin on varmaan ihan tarpeeksi ongelmia omasta takaa. ;D

Kapa

Onko tietoa, että jos 1.2 TSI on hajonnut ja asennettu uusi moottori, joka olisi myös kokenut saman kohtalon? Eli onko rakenne vahvempi? Entäs tuo turbo-ongelma? Omko se kampanja auttanut mitenkään, mikä on varmaan kaikille merkkihuollossa tehty? Entä onko se vahvistettu tulpanjohtosarja kestänyt?

pomo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.01.15 - klo:18:27
Eipä sitä tarvitse mitata. Silmällä näkee kun auto on puhdas, onko tehtaan alkuperäinen väri. Nykyään muuten suurempi osa on jälkeenpäin maalattuja, kuin ne uudet autot jotka ovat tehtaan maalissa.

Kyllä se tahtoo olla niin, että tavis ei hyvin maalattua huomaa. Ja oikeinhyvin uutena jälkikäteen maalattua ei tahdo edes ammattimies huomata!

skriko

Lainaus käyttäjältä: pomo - 26.01.15 - klo:20:57
Kyllä se tahtoo olla niin, että tavis ei hyvin maalattua huomaa. Ja oikeinhyvin uutena jälkikäteen maalattua ei tahdo edes ammattimies huomata!

Ei sitä jälkeenpäin koskaan niin hyvin maalata, että ei oli joku kraateri, kolo tai roska jossain.

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.01.15 - klo:18:27
Eipä sitä tarvitse mitata. Silmällä näkee kun auto on puhdas, onko tehtaan alkuperäinen väri. Nykyään muuten suurempi osa on jälkeenpäin maalattuja, kuin ne uudet autot jotka ovat tehtaan maalissa.
Vaan ei välttämättä tavanpulliainen huomaa, että jälkikäteen maalattu. Kuten itsekin toteat, kun kaverisi mersu korjattiin, että oli niin hyvin maalattu, että vain ammattilainen olisi maalista nähnyt jälkimaalauksen. Vastaus 7 http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7085.0

skriko

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 27.01.15 - klo:00:21
Vaan ei välttämättä tavanpulliainen huomaa, että jälkikäteen maalattu. Kuten itsekin toteat, kun kaverisi mersu korjattiin, että oli niin hyvin maalattu, että vain ammattilainen olisi maalista nähnyt jälkimaalauksen. Vastaus 7 http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7085.0

No joo eihän kaikki näe vaikka olis kahdesta eri autosta koottu. Paras maalaus minkä olen nähnyt, on minun uusi BMW:ni kaksi kuukautta vanhana takuuseen.
Myin sen siitä kahden kuukauden kuluttua Helsinkiläiselle autokauppiaalle, eipä huomannut että oli värjätty melkein kaikki, enkä puhunut.

baleno

Broidi kauan sitten hitsasi ruttaamaansa carinaan toisen carinan takapään. Eli kahdesta autosta yksi. Muistaakseni piti jotenkin temppuilla tyyppikilpien kanssa. Mutta meni katsastuksesta läpi ja möikin sen sitten. Maalauksesta en muista mutta lienee sen jollain maalannut.
Citroen C5 2.0i 2006

Kapa

Onko tietoa, että jos 1.2 TSI on hajonnut ja asennettu uusi moottori, joka olisi myös kokenut saman kohtalon? Eli onko rakenne vahvempi? Entäs tuo turbo-ongelma? Omko se kampanja auttanut mitenkään, mikä on varmaan kaikille merkkihuollossa tehty? Entä onko se vahvistettu tulpanjohtosarja kestänyt?

Eli siis korjaukset ovat tehonneet?

hansolo

Mielestäni tässä (keskustelu)ketjussa on ollut kommentteja, joissa kerrotaan uusitun jakoketjunkin porsineen samaan tyyliin uudelleen, kun kilometrejä on tullut reippaasti lisää.
Ajossa: Sähkökiivi eli Skoda Citigo-e IV MY21, Skoda Octavia Combi e-Tec MY21, kesäisin BMW F650ST "Funduro"

pomo

Osan kuluidta jos maksaa ite, niin sittenhän osalli eli moottorilla on taas 2 vuoden takuu ja varmaan myös virhevastuu ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy