TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset

Aloittaja RoccoScientist, 13.09.11 - klo:16:28

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 04.01.15 - klo:11:53
Mielenkiinnolla palstaa seuranneena en voi kjuin hämmästellä vikojen määrää näissä Tsi versioissa.

Omasta TSI : stä luovun huomenna. En uskalla sillä enään liiemmin ajella. Jälleenmyyjän näkemys mahdolliseen koneremppaan oli, että eivät maksa, kun on vm. 2010, ja ajettu 74 tkm.. No, en viitsi odottaa konerikkoa, enkä jaksa noiden tapella.

Saksalaisetkin hämmästelevät: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1420168455849.html

Joukor

#3931
Hyvä, että vihdoinkin hämmästelevät.

Helpotan ja autan omalta osaltani Saksalaisen tehtaan tuskaa, luopumalla hämmästyksen aiheuttajasta.
Jaloilla äänestäminen on paras apu tuotekehityksen laadun nostamiseksi.

Joukor

#3932
Keskiviikkona käyn hakemassa 2012 Volvo 2,0 D3  V 60 summum , R design, kaikilla herkuilla, takapenkin perseenkäristintä myöten.

Vaihtoehtona oli 2013 Passat Variant  2, 0 tdi. Masters  + xenon paketilla. Passatilla oli vähemmän ajettu k. Volvolla. Kumpaankin  em. Autoon tarjottiin 24 kk n takuuta.

Vaihtoon tarjosin siistiä sport / premium paketilla varustettua Tsi Passattia 2010. Ketju vaihdettu ja kaasutankit samoin, ruostetta korjattu ja pyörien suuntauskin laitettu kohdalleen. Ajettu 74 tkm. Hyvässä kunnossa, tupla aluvanteet lohkol jne..

Kiitos VAG : n tuotteiden luotettavuudesta saamaani kuvaan, omiin kokemuksiini ja havaitsemaani maahantuojan välinpitämättömyyteen,  päädyin enemmän ajettuun Volvoon.  Ikävää oli kuulla autokauppiailta, että Passat Tsi ei ole mikään autokaupan " höjdare " Eikä siis jm arvoltaankaan vaihtokaupassa korkealle noteerattu, joten tappiotahan siitä ( kin ) tulee tyhmälle kuluttajalle. Volkkarin vaihtohyvitys oli muuten pienin, vs. saamani vaihtotarjoukset.

Toivottavasti jokainen Passat Tsi n ostaja osaa ottaa huomioon myös tuon jälleenmyyntiarvon jyrkän laskemisen.

pomo

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 01.01.15 - klo:23:35
Vastaan yleisvastauksella kaikkiin esittämiisi kysymyksiin, otan uudestaan esille myös teorian osien sarjanumeroinnin ongelmista, hetki vain...

Eli tosiaan Polo GTI 6R moottori vuonna 2010 ja 2011 kuten kaikki 1.4 TSI kaksoisahdetut perustuvat siihen alkuperäiseen Tsiih koneeseen joka tuli markkinoille 2005, niissä oli valtavasti ongelmia ja niitä on korjattu paljon, näin koneita on jäänyt käsiin vaikka ja kuinka.

Sitten se toinen, selitäppäs minulle seuraava dilemma niin ollaan sujut!

01 New Beetlessä on transmission computer jonka tyyppi on R020546

'01 New Beetle 9CAQY transmission computer(R020546)

Maahantuoja esitti minulle vuonna 2012 kuvan avulla 'tietokanta' -haun silloisen Polo 6R GTI DSG 7 vaihteiston valmistenumerosta, siinä oli DSG 7 vaihteiston valmistusnumerona tuo sama R020546, kuitenkin ne valmistusnumerot mitä VCDS softa lukee niin niissä näyttäisi aina olevan 14 numeroa, joissakin myös kirjaimia, erikoinen sattuma että oli DSG:ssä juuri sama koodi kuin tuon Beetlen osan tyyppinumero, eikö tuossa saata asentajalle tulla sekaannus kuin noin numeroidaan oudosti.

Ihan kuin olis keksitty minulle tuo vastaus kun aikanaan näitä tivasin, oli oikein CarPort tietokanta ja kaikki, kukaan ei tunnu tietävän mikä tuo CarPort tietokanta oikein on, mun tietääkseni tuo CarPort on softa jolla luetaan ECU ja kun mun auton tiedot toimitettiin mulle ei auto ollut lähelläkään merkkihuoltoa ja kuvissa on päivämäärät että just silloin oli luettu, että mistähän ECUsta tiedot luettiin. Mainittakoon, että toisessa kuvassa moottorin sarjanumero oli kyllä sama kuin moottorissani olleessa tarrassa, mutta moottorin numero oli julkaistu täällä jo aiemmin jo ko. taho joka minulle vastasi kertoi seuraavansa tätä foorumia, ja miksei seuraisi kun heidän autoistaan keskustellaan. Eli moottorin numero oli napattu täältä ja vaihteiston valmistenumero ilmeisesti 01 Beetlen osaluettelosta tai sitten oli huollon puolella juuri mainittu osa hollilla.

Kun tiedät niin paljon niin tiedätkö oikeasti miten DSG 7 vaihteistot sarjanumeroidaan, vaikuttaako tuo maahantuojan minulle esittämä sarjanumero aidolta DSG 7 vaihteiston sarjanumerolta?

Minusta tuo numero taitaa olla vaihteiston tyyppi, joku dsg:n omistava voi  varmaan kattoo minälainen vaihteiston valmistenumero on? Näissä  numeroissa tahtoo helposti tulla sekaannuksia termeissä ja numeroissa!

Polari

Lainaus käyttäjältä: pomo - 05.01.15 - klo:21:09
Minusta tuo numero taitaa olla vaihteiston tyyppi, joku dsg:n omistava voi  varmaan kattoo minälainen vaihteiston valmistenumero on? Näissä  numeroissa tahtoo helposti tulla sekaannuksia termeissä ja numeroissa!

Aika hyvin sanottu, volkkarilla tuntuu kaaosta ja sekasortoa riittävän, tuossahan on kuitenkin kyseessä seikka jossa maahantuoja on parhaimmillaankin antanut vain jonkin yleisnumeron joka pätisi esim kaikkiin DSG 7 vaihteistoihin, ei sellainen identifioi vaihteistoa autoon alkuperäisesti kuuluvaksi, vain originelli valmistusnumero tekee sen.

Keni1 on tuossa maininnut pyytäneensä maahantuojaa todistamaan valmistusnumeron avulla mikä DSG 7 hänen autossaan oli luovutushetkellä, maahantuoja on antanut jonkin yleisnumeron, joten maahantuoja ei ilmeisesti ole edes tiennyt mikä vaihteisto autossa oli. Toisaalta tuo koodihan eroaa aidosta koodista niin selvästi, että olisi maahantuojan pitänyt tietää ettei koodi ole aito valmistusnumero, maahantuoja on siis mokannut pahasti koska tuollainen virhe voi tulla todella kalliiksi. Nythän Keni1:llä on aivan selkeät todisteet siitä että häntä on huijattu. Raskauttavaa asiassa on se, että maahantuojalta ei ole huvikseen pyydelty mitään koodeja vaan tuolloin on selvästi taisteltu viallisen auton korjaamisesta johon maahantuoja ei ole suostunut, samassa yhteydessä tuollainen harhauttava ja väärä tieto annettu niin kyllä siinä virheen mahdollisuus on häviävän pieni.

Kyllä tässä maahantuojana alkaisin jo taipumaan ja sopisin asian Keni1:n kanssa, se osoittaisi muille kuinka reilusti iso konserni toimii kun huomaa virheensä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Polari - 06.01.15 - klo:16:15
Aika hyvin sanottu, volkkarilla tuntuu kaaosta ja sekasortoa riittävän, tuossahan on kuitenkin kyseessä seikka jossa maahantuoja on parhaimmillaankin antanut vain jonkin yleisnumeron joka pätisi esim kaikkiin DSG 7 vaihteistoihin, ei sellainen identifioi vaihteistoa autoon alkuperäisesti kuuluvaksi, vain originelli valmistusnumero tekee sen.

Keni1 on tuossa maininnut pyytäneensä maahantuojaa todistamaan valmistusnumeron avulla mikä DSG 7 hänen autossaan oli luovutushetkellä, maahantuoja on antanut jonkin yleisnumeron, joten maahantuoja ei ilmeisesti ole edes tiennyt mikä vaihteisto autossa oli. Toisaalta tuo koodihan eroaa aidosta koodista niin selvästi, että olisi maahantuojan pitänyt tietää ettei koodi ole aito valmistusnumero, maahantuoja on siis mokannut pahasti koska tuollainen virhe voi tulla todella kalliiksi. Nythän Keni1:llä on aivan selkeät todisteet siitä että häntä on huijattu. Raskauttavaa asiassa on se, että maahantuojalta ei ole huvikseen pyydelty mitään koodeja vaan tuolloin on selvästi taisteltu viallisen auton korjaamisesta johon maahantuoja ei ole suostunut, samassa yhteydessä tuollainen harhauttava ja väärä tieto annettu niin kyllä siinä virheen mahdollisuus on häviävän pieni.

Jos Kenin ulosanti on maahantuojalle edes etäisesti muistuttanut sitä, mitä se pahimmillaan on tällä foorumilla, niin sekaannusten vaara on kaikkea muuta kuin häviävän pieni. Koko idea todistaa se, ettei joku olisi saanut maailmankaikkeuden ensimmäistä käytetyistä osista kasattua autoa, on sen verran omituinen, että tuota saattaa joutua kyllä selittämään toiseenkin kertaan. Jos asia kiinnostaa, niin kai se Polo vielä jostain päin Suomea löytyy. Nyt kun olemme tässä oppineet sen, mistä nuo aikaleimat löytää, niin ei kai asian tarkistaminen vieläkään ole mahdotonta. Ainakin jos itse uskoisin tuollaiseen, niin ennemmin tarkistaisin asian kuin pakonomaisesti yrittäisin perustella itsellenin ajatusta todeksi toinen toistaan kaukaa haetummilla todisteilla.

Kaskis

Pääsin minäkin tuomaan oman korteni tähän nähtävästi aika isoon kekoon. Autona 2009 vuoden Golf 1.4TSI 90kW124tkm ajettuna. Keskiviikkona töistä tullessa moottorin vikavalo alkoi palaa iloisesti ja kaartaminen motarilta paikalliseen huoltoon. Auto jäi sinne, itse jatkoin apostolinkyydillä kotiin odottamaan tuomiota. Pikainen googlaus toi mm tänne ketjuun ja hienoinen kylmä hiki alkoi puskea pintaan. Illemmalla soitto huoltoliikkeestä vahvisti pahimman: jakopään ketju venähtänyt. No ei muuta kuin korjausta kehiin ja auto noudettavissa jo perjantaina. Pisteet nopeasta toiminnasta, taitaa olla tuttua puuhaa ja osat jo valmiina odottamassa. Kokonaissumma n. 1800â,¬, josta itselle maksettavaa 620â,¬. Mitä vertaa muiden tilanteisiin, niin tuohon summaan on kait tyytyminen kun ottaa huomioon auton iän ja kilsat(?). Vaikka tosiasiassa ei noilla kilsoilla tuollaista saisi tapahtua... Mottihan on ollut jo aiemmin auki, kun öljypumppu sanoi sopimuksen irti noin 54tkm kohdalla. Tuolloin ei mainittu mitään ketjusta.
Pitääkö tässä nyt alkaa odotella turbon hajoamista, kun muut on vaihdettu...

Mukava peli tuo on ajella ja pidän autosta, itse asiassa on jo neljäs Golf putkeen. Mutta tämän jälkeen ei taida tulla suoraa täyteen edes vag-autoista, valitettavasti...  :-\

lemmentalja

Kysy kuluttaja-asiamieheltä, niin ei jää ainakaan vaivaamaan.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

AXY

Ocu 1.8TSI -09, ajettu 47tkm.
Ajoitus pielessä johtuen ketjunkiristimen hetkellisestä toimintahäiriöstä, koko moottori vaihtoon.
Kokonaisbudjetti 7800â,¬ töineen josta osuudekseni jäisi 1500â,¬.
Juttu menee todennäköisesti vielä Kuluttajariitalautakunnan arvioitavaksi.

Leader dog

Näitä tarinoita kun lukee, tulee helposti mieleen ettei Laakkosten hevosia ;D ;D (on muuten tossa lähellä ) ruokita minun rahoilla, joten henkilöautot ostan jatkossakin muualta. :-X :-X :-X

hegebege

Onko tämä jakoketju ongelma yhtään parantunut uudemmissa TSI koneissa?
Hieman alkaa nostaa kuumetta hakea Ruotsista vähän uudempi kaasu-Touran, mutta niissä on kaikissa 1,4 TSI. En aiemmin uskaltanut lähteä TSI-hommiin ollenkaan kun vanhempia piti ostella. Nyt mietin olisiko joku 2012 - 13 malli jo turvallisempi?
Kupla -69
Ford Falcon STW -93
BMW -316i -89
Jetta -90
Golf IV Variant -05
Touran 2.0 Ecofuel -07

lemmentalja

Hihnallahan nuo uusimmat on, joten jakoKETJU ongelmia niissä ei ainakaan ole  ;D Touranista en tiedä, mutta ainakin Golf VII on jo uudella mootorilla. Niistä ei taida olla ainakaan vielä hirveästi pahaa kirjoteltu.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

samppa79

Lainaus käyttäjältä: hegebege - 11.01.15 - klo:23:07
Onko tämä jakoketju ongelma yhtään parantunut uudemmissa TSI koneissa?
Hieman alkaa nostaa kuumetta hakea Ruotsista vähän uudempi kaasu-Touran, mutta niissä on kaikissa 1,4 TSI. En aiemmin uskaltanut lähteä TSI-hommiin ollenkaan kun vanhempia piti ostella. Nyt mietin olisiko joku 2012 - 13 malli jo turvallisempi?

Itse omistan kaasupassatin tuolla koneella, sillä ajettu nyt 160tkm eikä ketju ole ainakaan vielä porsinut. Vuosimalli on 2009.. olen tässä harkinnut että 200tkm kohdalla vaihdatan ketjun kiristimineen varmuuden vuoksi. Öljynkulutusta olen tarkkaillut, ja öljyä lisännyt tarpeen vaatiessa - tuntuu menevän siinä litra öljyä huoltovälin (15tkm) aikana.
Sekin varmaan edesauttaa näiden moottoririkkoja jos öljyn taso pääsee liian alhaiseksi.
Kaasulla ei ainakaan esiinny nakutusta, ja palaa puhtaammin kuin bensa, jos se nyt jotain moottorin kestävyyteen vaikuttaa. Varmaan uudempi ja vähemmän ajettu on turvallisempi kun vanhempi ja enempi ajettu :) Huoltohistoriaa lukisin kuin piru raamattua..

Joukor

Ilman muuta käytetty TSI kannattaa hankkia.

1. Hinnanlasku on taattu, kokemusta on.
2. Takuun jälkeen maksat varmasti itse osan kuluista
3. Helvetinmoinen sotku tapella jm n ja maahantuojan kanssa.
4. Pikkuvikoja on enemmän kuin tarpeeksi.

Niin, markkinoilla on Suomessa kymmeniä merkkejä. Suurin osa noista toimii hyvin.
Passat tsi on niittänyt kyseenalaista mainetta myös Ruotsissa. Valtuutettu jm. Tuumasi, että ei Saksalaisia kiinnosta pienen markkina alueen autojen huolet.

Niinhän se varmaan onkin, mutta vastaavasti sitten pienten markkina alueiden kuluttajien kannattaa keskittyä niiden valmistajien tuotteisiin, joille kuluttajilla on jotain arvoa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 13.01.15 - klo:16:00
Ilman muuta käytetty TSI kannattaa hankkia.

1. Hinnanlasku on taattu, kokemusta on.
2. Takuun jälkeen maksat varmasti itse osan kuluista
3. Helvetinmoinen sotku tapella jm n ja maahantuojan kanssa.
4. Pikkuvikoja on enemmän kuin tarpeeksi.



1. Oman autoni hinnanlasku. Ostettu uutena liikkeestä ilmanvaihtoa osamaksulla. Myyty yksityiselle 5 vuotta vanhana 45 000 ajettuna ja jakoketju laitettuna. Osto ja myyntihinnan erotus 7 700. Tiedä sitten onko uuden auton hinnanlasku 1540/vuosi taattu. Tekeehän se 148â,¬/kk. Tosin auto oli ikäisekseen vähän ajettu ja uutta vastaavassa kunnossa.
2. Takuun jälkeen jakoketju kiristimineen yms laitettu merkkiliikkeessä kulut 0â,¬ ja sijaisauto ilmaiseksi. Takuu oli mennyt umpeen vuosi sitten.
3. Ei minkäänlaista tappelua, kiltisti korjasivat.
4. Jakoketjun lisäksi yksi korjattava vika 57,50â,¬, aurauskulmien säätö uutena takuuseen. Iskaritkin olisivat vaihtaneet mutta en halunnut. ( Takapään kolina ).

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Joukor - 13.01.15 - klo:16:00
Ilman muuta käytetty TSI kannattaa hankkia.

1. Hinnanlasku on taattu, kokemusta on.
2. Takuun jälkeen maksat varmasti itse osan kuluista
3. Helvetinmoinen sotku tapella jm n ja maahantuojan kanssa.
4. Pikkuvikoja on enemmän kuin tarpeeksi.

Niin, markkinoilla on Suomessa kymmeniä merkkejä. Suurin osa noista toimii hyvin.
Passat tsi on niittänyt kyseenalaista mainetta myös Ruotsissa. Valtuutettu jm. Tuumasi, että ei Saksalaisia kiinnosta pienen markkina alueen autojen huolet.

Niinhän se varmaan onkin, mutta vastaavasti sitten pienten markkina alueiden kuluttajien kannattaa keskittyä niiden valmistajien tuotteisiin, joille kuluttajilla on jotain arvoa.

1. Niin kuin skriko jo kirjoittikin, VAG konsernin laitteet pitävät jälleenmyynti arvonsa kohtalaisen hyvin. Monissa eteläisen euroopan merkeissä arvon alenema on Huomattavasti suurempi.

2. Näin on varmasti muillakin merkeillä.

3. Totta. Mutta korvaavatko muut merkit iloisin mielin ja hymyssä suin viat vanhoihin ei takuun alaisiin autoihin osin tai kokonaan veloituksetta?

4. Minkälaisia pikkuvikoja?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

samppa79

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.01.15 - klo:18:56
1. Oman autoni hinnanlasku. Ostettu uutena liikkeestä ilmanvaihtoa osamaksulla. Myyty yksityiselle 5 vuotta vanhana 45 000 ajettuna ja jakoketju laitettuna. Osto ja myyntihinnan erotus 7 700. Tiedä sitten onko uuden auton hinnanlasku 1540/vuosi taattu. Tekeehän se 148â,¬/kk. Tosin auto oli ikäisekseen vähän ajettu ja uutta vastaavassa kunnossa.

Aika vähän on hinta laskenut, eikös auton hinta nyt 5v tipu noin puoleen? Tai no, eihän tuossa prosentteja sanota..

skriko

#3947
Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 13.01.15 - klo:21:12
Aika vähän on hinta laskenut, eikös auton hinta nyt 5v tipu noin puoleen? Tai no, eihän tuossa prosentteja sanota..

No kaksi viikkoa sitten autoni oli 4 vuotta vanha. Kaitpa se puoleen tippuu, jos brutolla ostaa ja netolla luopuu liikkeeseen ja ajaa viidessä vuodessa yli 100 000. Jos oisin tuolloin ostanut Honda CR-Z:n, mikä oli yhtenä vaihtoehtona kolmesta, niin olisin hävinnyt sillä 7 700 sijaan 14 200 ja kolmannella vaihtoehdolla Peugeot RCZ:lla 13 400. Eli ylivoimaisesti parhaiten arvonsa noista piti kaikkien parjaama 1.4TSI. Oli vikoja tai ei, niin jos haluaa hävitä autolla mahdollisimman vähän, niin perusmallin Golf on oiva ostos.

Ps. Oma autoni siis ei ollut Golf, mutta noin yleensä, yksi parhaiten arvonsa säilyttävä auto Suomessa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.01.15 - klo:01:08
Oli vikoja tai ei, niin jos haluaa hävitä autolla mahdollisimman vähän, niin perusmallin Golf on oiva ostos.


Järkevä on yleinsä yhtä innostavaa kuin:



Enkä nyt tarkoita juuri Golffia...vaan yleisesti sitä järkipäätöstä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

pomo

Kyllä ne vag autot taitaa olla yksi parhaiten arvonsa säilyttävistä tuotteista! Ja mikä,parasra, merkin vaihto jos auto ei mielytä ei aiheuta järkyttäviä arvonalennuksia kuten esim. Tuulipukukansan suosikkiauton tojotan kohdalla. Sekun ei kelpaa järkevään hintaan kuin tojota liikkeeseen. Yksityisellekin se on vaikea myydä, ainoastaan edulliset parintonnin autot kelpaa...

Vikojen osalta voin sanoa noin 20 vuoden kokemuksella, että eipä niitä juuri ole suuremmin ollut. Vähiten nykyisessä, joka oli tokin noista uusin ostaessa eli tuo 1.8 tsi.

JoLah

Lainaus käyttäjältä: pomo - 14.01.15 - klo:08:30
Kyllä ne vag autot taitaa olla yksi parhaiten arvonsa säilyttävistä tuotteista! Ja mikä,parasra, merkin vaihto jos auto ei mielytä ei aiheuta järkyttäviä arvonalennuksia kuten esim. Tuulipukukansan suosikkiauton tojotan kohdalla. Sekun ei kelpaa järkevään hintaan kuin tojota liikkeeseen. Yksityisellekin se on vaikea myydä, ainoastaan edulliset parintonnin autot kelpaa...

Vikojen osalta voin sanoa noin 20 vuoden kokemuksella, että eipä niitä juuri ole suuremmin ollut. Vähiten nykyisessä, joka oli tokin noista uusin ostaessa eli tuo 1.8 tsi.

Mielikuvia :) jakoketjuongelmaisia DSG vaihteisia autoja ei oteta merkkiliikkeisiin vastaan.. Tai siis hyvitys on niin huono ettei kannata. Niissä kun on iso riski. Paitsi tietenkin oman merkin liikkeiden on pakko ottaa vastaan ja tarjota järkevä raha.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

Minä86

Autossani (Passat CC 1.8 tsi 2009 ja 75tkm) oireena on moottorin värähtely tyhjäkäynnillä, kylmänä enemmän ja lämpimänä satunnaisesti. Vikakoodiksi oli jäänyt satunnainen sytytyshäiriö sylinterissä 4, mutta sekään koodi ei ole enää uusinut. Autosta on nyt kovasti kaikin keinoin etsitty vikaa, mutta mitään ei löydy. Tulpat, puolat ja huohotinventtiili uusittiin. Viimeisenä vaihtoehtona huoltoliike tarjosi jakoketjun lievää venähtämistä ja siten myös ketjun ja kiristimen vaihtoa.

Foorumeita luettuani alkaa huoltoliikkeen esittämä syy kuulostaa varsin mahdolliselta. Vai mitä olette mieltä?

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Minä86 - 14.01.15 - klo:10:34
Autossani (Passat CC 1.8 tsi 2009 ja 75tkm) oireena on moottorin värähtely tyhjäkäynnillä, kylmänä enemmän ja lämpimänä satunnaisesti. Vikakoodiksi oli jäänyt satunnainen sytytyshäiriö sylinterissä 4, mutta sekään koodi ei ole enää uusinut. Autosta on nyt kovasti kaikin keinoin etsitty vikaa, mutta mitään ei löydy. Tulpat, puolat ja huohotinventtiili uusittiin. Viimeisenä vaihtoehtona huoltoliike tarjosi jakoketjun lievää venähtämistä ja siten myös ketjun ja kiristimen vaihtoa.

Foorumeita luettuani alkaa huoltoliikkeen esittämä syy kuulostaa varsin mahdolliselta. Vai mitä olette mieltä?

Oma 1.4Tsi värähtelee myös satunnaisesti (ennen ja jälkeen jakopäärempan) ja aikaisempi 1.2Tsi teki myös näin. kierrosmittarista tätä ei huomaa, hanurilla havaittu. Olen pitänyt ominaisuutena.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

djoh

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 14.01.15 - klo:11:31
Oma 1.4Tsi värähtelee myös satunnaisesti (ennen ja jälkeen jakopäärempan) ja aikaisempi 1.2Tsi teki myös näin. kierrosmittarista tätä ei huomaa, hanurilla havaittu. Olen pitänyt ominaisuutena.

Komppaisin tätä, perheessä Seat Ibiza 1.2 TSI ketjula sekä Uusi Leon ST 1.4 TSI joka siis taas remmikone. Ainakin Leon tekee tuota samaa värähtelyä kun tyhjäkäynnillä istuskelee vaikka valoissa. Mielestäni esiintyy kylmällä ilmalla silloin kun kone ei ole vielä lämmennyt täysin käyntilämpöiseksi.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 14.01.15 - klo:11:31
Oma 1.4Tsi värähtelee myös satunnaisesti (ennen ja jälkeen jakopäärempan) ja aikaisempi 1.2Tsi teki myös näin. kierrosmittarista tätä ei huomaa, hanurilla havaittu. Olen pitänyt ominaisuutena.

Omissani ei siis ole ollut mitään vikokoodeja.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

sambolo

Oma 1.8t Ibiza värähteli myös ja taitaa tuo diesel leoniki välillä värähdellä. Ibizassa tuntui että lievässä mäessä seisoessa värähteli enemmän.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

UR_

Emännän siskolla noin 180tkm aj. -08 Touran 1.4Tsi. Sinnehän se nyykähti tien varteen. Mitään ennakko-oireita tuo ei osannut kuvailla. Työlista oli pitkä ja laskua syntyi 3250â,¬.

Huoltokirjan mukaan ketju oli kertaalleen vaihdettu. 

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: UR_ - 14.01.15 - klo:19:28
Emännän siskolla noin 180tkm aj. -08 Touran 1.4Tsi. Sinnehän se nyykähti tien varteen. Mitään ennakko-oireita tuo ei osannut kuvailla. Työlista oli pitkä ja laskua syntyi 3250â,¬.

Huoltokirjan mukaan ketju oli kertaalleen vaihdettu.

Niin, oliko siinä jakoketju siis venynyt uudestaan? Aika moni asia voi hyydyttää auton tienposkeen ja maksaa 3kâ,¬
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Joukor

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 13.01.15 - klo:20:47
1. Niin kuin skriko jo kirjoittikin, VAG konsernin laitteet pitävät jälleenmyynti arvonsa kohtalaisen hyvin. Monissa eteläisen euroopan merkeissä arvon alenema on Huomattavasti suurempi.

- Joo, tottakai se on suurempi t. pienempi. Ainahan voi miettiä, vrt. mihin.

2. Näin on varmasti muillakin merkeillä.

3. Totta. Mutta korvaavatko muut merkit iloisin mielin ja hymyssä suin viat vanhoihin ei takuun alaisiin autoihin osin tai kokonaan veloituksetta?

- Eivät kai korvaa, mutta miten muut merkit tähän VAG - ongelmaan liittyvät ?

4. Minkälaisia pikkuvikoja?

No, numeerisestihan nuo jm. hinnat voi tosiaan laskea ja vertailla,  Eikä siitä sen enempää. Se nyt on kuitenkin niin, että kannattaa kysellä, kuinka kernaasti vaihtoon huolitaan TSI, ja mikä on hyvityshinta. Tuotteen maine vaikuttaa aivan varmasti kauppiaan halukkuuteen ottaa se varastoonsa.

Noista pikkuvioista :

vm. 2010 1,4 TSI llä > 63 tkm / merkkihuollettu, ajettu vuodessa n. 11 tkm, sinä aikana seuraavat :

takavalojen ledit toimivat sattumanvaraisesti. ei kuulemma ole valmistusvika, eikä mene takuuseen.
merkkivalot kojetaulussa syttyivät ilman näkyvää syytä.
aurauskulmat pielessä. Ei ole kolhittu mihinkään.
ruostuneet kaasutankit ( nämä kuitenkin vaihdettiin takuuseen )
ruostunut palkki ( korjattiin takuuseen, mutta vasta, kun asiasta huomautin, ja pyysin. )
takaluukku muutaman kerran jumissa, ei auennut " kaukosäädön napilla "


Mielestäni auton määräaikaishuollon yhteydessä tulee myös tutkia myös korin kunto. Tätä eivät muuten sitten VAG liikkeissä itsestään kokemukseni mukaan tee. ! Kannattaa pyytää erikseen ja vaatia kirjallista kommenttia korin kunnosta. ( tarkastuksenhan pitäisi kuitenkin kuulua huolto ohjelmaan )

Ja tosiaan, nuo viat ovat sellaisia, että jos autolla olisi 150 tkm ja ikää olisi 10 v. niin en ottaisi mitään kantaa.







Waiski

Takalamppujen toimimattomat ledit on Vw-Centerin (Turku) mukaan tyyppivika ja siitä on olemassa heidän mukaan kampanja ( kuulemma 5v asti), meikäläisen -09 Golf plussaan 1.4Tsi 90Kw vaihdettiin viimevuoden puolella uusi takalyhty, vain työt maksoin.
Normaalissa huollossa 120tkm huomasivat, että muutama vilkkuledi ei pala aina, oli jo toinen kerta tässä autossa, ekat takayhdyt vaihtuivat takuuaikana.
Kyllä noita toimimattomia ledejä liikenteessä jonkinverran näkyy.

Ja ketjun mukaan myös asiaa.

Jatkoketju vaihdettiin 45tkm. Takuu
Turbo 90tkm. Noin 4 vuotta vanhana, kustannus 70% töistä.
Vesipumppu 100tkm, maksoin kokonaan itse. Noin 120â,¬
Nyt ajettu 125tkm. Heh..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy